Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 September 2012 - 12:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Fortfarande så är det ju TV4 Gruppen som valt att TV4 Sport Xtra ska ligga som en á la cartá kan utanför deras andra paket.
Sen har du ju som kund då valet att inte välja kanalen om du inte tycker det är värt 39:-/mån.
Det är likadant hos Comhem, Tele2, Viasat, Telia eller vilken leverantör du än väljer så får du fortfarande betala dom där 39:-/mån för det är TV4 Gruppen som valt att det ska vara så.
Jag kan ju också tycka det borde ingå t.ex C More Max paketet eller liknande men det hjälper inte att klaga på dom som inte har med beslutet att göra.

Redigerat av Leatherface, 02 September 2012 - 12:09.

Postad 02 September 2012 - 12:44

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0

Låter som csports streaming tjänst är ett bättre alternativ då.

http://www.csports.se

Det tråkiga är dock att man har parabol och paket, men man kan inte välja till det man faktiskt vill ha utan att bli rånad.
Webbsändningarna lär väl inte hålla samma HD-kvalité heller. För 400kr/mån går jag nog hellre och ser en match på
plats per månad.

Postad 02 September 2012 - 15:58

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Fortfarande så är det ju TV4 Gruppen som valt att TV4 Sport Xtra ska ligga som en á la cartá kan utanför deras andra paket.
Sen har du ju som kund då valet att inte välja kanalen om du inte tycker det är värt 39:-/mån.
Det är likadant hos Comhem, Tele2, Viasat, Telia eller vilken leverantör du än väljer så får du fortfarande betala dom där 39:-/mån för det är TV4 Gruppen som valt att det ska vara så.
Jag kan ju också tycka det borde ingå t.ex C More Max paketet eller liknande men det hjälper inte att klaga på dom som inte har med beslutet att göra.

Du är helt fel på det och det är inte konstigt att svenskar räknas som dumma i utlandet och att vi går på allt
om man resonerar så som du gör.

Om man hela tiden sitter och söker förklaringar som är till leverantörens fördel så lär man aldrig
få något extra

Synd, men så är det tyvärr i Sverige

Ta det inte personligt, för du är långt i från ensam om att resonera som du gör

Man tror man är klok för att man kan förklara allt om leverantörerna och deras beslut :wacko:

För att förtydliga, så kan kanske jag även skall berätta att jag inte nöjer mig med att priset är som det är.
Därför förhandlade jag fram 40% rabatt på mitt abonnemang för snart ett år sedan och när det gäller mitt mobilabonnemang så lyckades jag faktiskt med detsamma och nästan halverade kostnaden för hela familjen. Jag accepterar inte att bli lurad ;)

Redigerat av MalcomX, 02 September 2012 - 16:46.

Postad 02 September 2012 - 16:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Okej, både Leatherface och ni andra har rätt.
Ligg på Tv4 för de är de som satt priset
Ligg även på Canal Digital för de tar intryck, de har det sagt i denna tråd, av vad vi skriver om olika kanaler men framförallt kan vi rösta med plånboken i detta fallet.
man ska minnas i att vi här måhända ha en stark åsikt om en kanal men det är en speciell grupp människor som besöker forum som dessa. en lika högljudd grupp finns exempelvis på Facebook och många med åsikt om kanaler har vare sig FB eller konto här.

Postad 02 September 2012 - 16:49

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

man ska minnas i att vi här måhända ha en stark åsikt om en kanal men det är en speciell grupp människor som besöker forum som dessa.

Så är det tyvärr. De flesta sitter nöjda eller missnöjda hemma i soffan och säger inget alls

Ursäkta om jag var lite för hård i mitt förra inlägg. Men jag är så trött på denna cirkusen som våra tv bolag och distributörer håller på med och det blir bara värre och värre. Därför anser jag att vi kunder måste bli lika omöjliga tillbaka och kräva en förändring och visa att vi inte accepterar detta längre.

Redigerat av MalcomX, 02 September 2012 - 16:55.

Postad 02 September 2012 - 20:41

Pregormannen
  • Pregormannen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, fundering kring dolby digital. Trots att dolbyikonen visas i info (har nya hd boxen 500mb) så sänds det inte i 5.1, bara stereo. På vissa kanaler så funkar det (animal planet hd, net geo hd) på följande kanaler visas ikonen men ej 5.1. (discovery hd, tv4hd, svt1hd svt2hd).

Tid 2145 3/9.

Verkar aldrig vara 5.1på svt längre. Är detta ett känt problem?

Tack

Postad 02 September 2012 - 20:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dolby Digital kan vara allt från 1.0 och uppåt dvs det behöver inte alltid vara 5.1.

Postad 02 September 2012 - 23:21

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Du är helt fel på det och det är inte konstigt att svenskar räknas som dumma i utlandet och att vi går på allt
om man resonerar så som du gör.

Om man hela tiden sitter och söker förklaringar som är till leverantörens fördel så lär man aldrig
få något extra

Synd, men så är det tyvärr i Sverige

Ta det inte personligt, för du är långt i från ensam om att resonera som du gör

Man tror man är klok för att man kan förklara allt om leverantörerna och deras beslut :wacko:

För att förtydliga, så kan kanske jag även skall berätta att jag inte nöjer mig med att priset är som det är.
Därför förhandlade jag fram 40% rabatt på mitt abonnemang för snart ett år sedan och när det gäller mitt mobilabonnemang så lyckades jag faktiskt med detsamma och nästan halverade kostnaden för hela familjen. Jag accepterar inte att bli lurad ;)

Var din bindningstid över när du fick 40% dealen?

Postad 03 September 2012 - 00:01

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Var din bindningstid över när du fick 40% dealen?

Ja, det hade gått ut och jag ringde och sade att jag ville säga upp abonnemanget om jag inte fick minst samma fina erbjudande som alla nya kunder får men att jag absolut inte ville binda mig mer än 12 månader. Jag hade 12 månader även första gången istället för 24 som var i princip obligatoriskt tidigare. Det blev 40% när jag var färdig med dom. En bra rabatt och faktiskt lite bättre än vad jag förväntat mig.
Jag brukar ge leverantörerna erbjudandet att få mig som kund istället för tvärtom och i de flesta fall fungerar det.
Varför skall jag vara tacksam för att jag blir kund, när det är säljaren som skall vara förbaskat glad att jag vill bli kund.
När det gäller telefonin så hade jag faktiskt ett år kvar och var bunden med mobiler och allt, men klagade på täckning och annat och sade att jag annars skulle säga upp det för att de inte levererade vad som var utlovat i deras täckningskartor och det gick också hem.

Vi kunder måste bli lite tuffare och ställa krav och våra krav skall vara minst lika tuffa som den finstilta texten som leverantörerna kör med i sina "villkor" som man alltid får i ansiktet när man klagar på något.

Redigerat av MalcomX, 03 September 2012 - 00:04.

Postad 03 September 2012 - 12:29

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Det verkar som om en massa HD-kanaler slopas nu, då enligt Canal+ hemsida skall det bli 5 HD-kanaler mot dagens12-14st HD. Eller? Klar förbättring isåfall om man får tro dem. :angry:

Postad 03 September 2012 - 13:01

Henke01
  • Henke01
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har inte riktigt fattat det här än, men är det någon som vet hur man får tillgång till C More Play?
Ingår det om jag har Canal Plus-paketet från Canal Digital?
Och i sådana fall, hur får jag tillgång till det då?

Postad 03 September 2012 - 14:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Det verkar som om en massa HD-kanaler slopas nu, då enligt Canal+ hemsida skall det bli 5 HD-kanaler mot dagens12-14st HD. Eller? Klar förbättring isåfall om man får tro dem. :angry:

Hej Askungen

Jag hoppas jag inte missförstått nu men ja det stämmer att C-More kommer att ha 5 HD kanaler,
i Familjepaketet finns också 13 HD kanaler så vi kommer med de största utbuden att kunna erbjuda
hela 18 HD kanaler som det ser ut nu.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 03 September 2012 - 14:15

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Det där har du fått förklarat för dig i tråden om ADB-boxen. Canal+ är inte Canal Digital.

Har inte riktigt fattat det här än, men är det någon som vet hur man får tillgång till C More Play?

Mer info kommer när C More är lanserat, de tycks vara tysta inför det.
När sker det? Jo imorgon.

Jag hoppas jag inte missförstått nu men ja det stämmer att C-More

Cmore
CMore
C More
eller C-More?

Postad 03 September 2012 - 14:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej!

C more play är ju samma som idag heter canal+ play
Du kan läsa om vad du behöver här: http://www.canalplus.se/play

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 03 September 2012 - 14:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hej!

C more play är ju samma som idag heter canal+ play
Du kan läsa om vad du behöver här: http://www.canalplus.se/play

Med vänliga hälsningar
Pauline

Nä, det där borde ni veta bättre än att skriva.
C More/C+ skriver själva

Ja, i september lanserar vi C More Play på dator, surfplatta och mobil.

Inte riktigt samma, lite mer.

Postad 03 September 2012 - 14:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Nä, det där borde ni veta bättre än att skriva.
C More/C+ skriver själva

Inte riktigt samma, lite mer.

Hej Monshi

Du har självklart alldeles rätt, inte samma, lite mer.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 03 September 2012 - 14:40

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Skall bli spännande att se hur långt man kommit vad gäller playtjänsterna hos CD
För Viasat Play har utvecklats något enormt sista halvåret och de verkar ha massor på gång

Det de fortfarande måste jobba mer med, är kvalitén på bilden och det kommer väl med att
de går en kurs i att komprimera i rätt container ;)

Redigerat av MalcomX, 03 September 2012 - 14:44.

Postad 03 September 2012 - 15:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Kommer bara Playkanalerna i ett mer öppnare format som man t.ex kan se i XBMC så är det kanske ett riktigt alternativ till vanlig TV.
Sålänge det bara funkar i Windows och med massa DRM och skit så får det vara.

Redigerat av Leatherface, 03 September 2012 - 16:18.

Postad 03 September 2012 - 15:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Det är ändock CD jag betalar till så de kan bemöda sig att ta reda på hur det ligger till och ge ett svar!

Hej Askungen

I samband med lanseringen av C more imorgon 4/9 kommer c more first HD och c more hits HD
att sändas i dolby digital.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 03 September 2012 - 19:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej Askungen

I samband med lanseringen av C more imorgon 4/9 kommer c more first HD och c more hits HD
att sändas i dolby digital.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Kanon,tack för svaret :)

Postad 04 September 2012 - 05:34

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
http://www.canalplus.se/schedule

Inte nog att ni har bytt namn till C-More, på tablåsidan, som är den enda plats där man kan få en vettig översikt i vad som sänds, står det inte längre vilken kanal det är. Ingen temporärt fel då det sett ut så här ganska länge.

Är tablån på väg ut?

Postad 04 September 2012 - 07:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

http://www.canalplus.se/schedule

Inte nog att ni har bytt namn till C-More, på tablåsidan, som är den enda plats där man kan få en vettig översikt i vad som sänds, står det inte längre vilken kanal det är. Ingen temporärt fel då det sett ut så här ganska länge.

Är tablån på väg ut?

Hej ruva

Den sidan är inte vår utan canal+/c more, vi kommer att ta det vidare men det är i första hand dem du ska vända dig till när det gäller deras hemsida.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 04 September 2012 - 07:49

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
ruva, tror att denna sida
http://www.cmore.se/
kommer att leva upp inom en snar framtid.

bra överblick över program?
Kolla.tv - TV-program
fungerar bra. Driv av MTG/Viasat ironiskt nog. Finns fler alternativ.

Redigerat av Monshi, 04 September 2012 - 07:51.

Postad 04 September 2012 - 07:51

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Än så länge har bara några kanaler bytt namn i Epgn. Det mest oroveckande är att tidigare Canal+ Series nu heter C More Series, inte C More Series HD, logotypen ser också väldigt lågupplöst ut. Inte den minsta skillnad i bild jämfört med gamla Canal+ Series.

Skulle det inte bli en HD kanal för serier? Canal Digital får ta reda på om detta nu inte stämde.

/Fredrik

Edit: Nu har alla kanaler bytt namn. Men oerhört märkligt att C More Series inte heter C More Series HD.

Redigerat av porch123, 04 September 2012 - 08:09.

Postad 04 September 2012 - 08:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Varför skulle C More Series heta C More Series HD? Det är 2 olika kanaler där HD har samma innehåll i högre upplösning.
Om du inte har C More Series HD i kanallistan så behöver du nog göra en ny kanalsökning.

Redigerat av Leatherface, 04 September 2012 - 08:16.

Postad 04 September 2012 - 08:18

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Klockan är bara 09.15
Vänta tills att ni kommer hem från jobb, så skall ni nog se att kanalerna är rätt
i annat fall, koppla av och gå ut en runda i solen ;)

Postad 04 September 2012 - 08:20

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Varför skulle C More Series heta C More Series HD? Det är 2 olika kanaler där HD har samma innehåll i högre upplösning.
Om du inte har C More Series HD i kanallistan så behöver du nog göra en ny kanalsökning.

Har DU gjort en sökning eller vad? Har en känsla av att du inte ens har Canal Digital utan Tele 2 där du skriver mest. Gjorde nämligen en sökning förut, inte för att jag tror att man måste det och har INTE två st serie kanaler.

/Fredrik

http://digitalt.tv/s...navn-fra-canal/

2 serie kanaler på din länk?

Redigerat av porch123, 04 September 2012 - 08:23.

Postad 04 September 2012 - 08:27

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Normalt sett brukar kanalförändringar av denna art slå igenom under förmiddagen, ofta kring 10-tiden. Ha lite tålamod!

Postad 04 September 2012 - 08:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Har DU gjort en sökning eller vad? Har en känsla av att du inte ens har Canal Digital utan Tele 2 där du skriver mest. Gjorde nämligen en sökning förut, inte för att jag tror att man måste det och har INTE två st serie kanaler.

Canal+ Series = C More Series
C More Series HD är en ny kanal och speglar innehåller precis som C More Hits HD speglar C More Hits och C More First HD speglar C More First osv.

http://press.cmore.se/logotypes/

Redigerat av Leatherface, 04 September 2012 - 08:37.

Postad 04 September 2012 - 08:31

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Vad jag undrar mest över, är varför C More Hits HD fortfarande inte skall sända på helgerna
Vad är anledningen till att man inte sänder, då folk är lediga och kan se på film ?

Kan CD svara på detta ?

Normalt sett brukar kanalförändringar av denna art slå igenom under förmiddagen, ofta kring 10-tiden. Ha lite tålamod!

De finns där redan och fanns där när jag steg upp i morse ;)

Men som sagt, ingen sitter väl och ser film vid denna tiden på dagen ;)

Redigerat av MalcomX, 04 September 2012 - 08:36.

Postad 04 September 2012 - 08:32

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

C More Series HD är en ny kanal och speglar innehåller precis som C More Hits HD speglar C More Hits och C More First HD speglar C More First osv.
Sen vad jag har är ointressant och dessutom så finns inte nån av HD kanalerna överhuvudtaget där.

Va? ALLA nya kanaler finns nu, även Hd kanalerna med rätt namn, C More Hits HD resp C More First HD.

Du kan väl svara på var du har läst att det ska finnas två seriekanaler istället?

/fredrik

Postad 04 September 2012 - 08:32

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Nä, vilken överraskning ;)

Postad 04 September 2012 - 08:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Vad jag undrar mest över, är varför C More Hits HD fortfarande inte skall sända på helgerna
Vad är anledningen till att man inte sänder, då folk är lediga och kan se på film ?

Den delar kanalplats med C More Live HD som enbart sänder på helgerna.

Postad 04 September 2012 - 08:38

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Det gör den inte alls hos Canal Digital.

Postad 04 September 2012 - 08:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Den är där som 2 olika kanaler men delar samma plats så då den ena sänder så sänder inte den andra.
Därför så sänder inte C More Hits HD på helgerna då C More Live HD sänder.

Redigerat av Leatherface, 04 September 2012 - 08:40.

Postad 04 September 2012 - 08:41

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Nu har förresten C More Series bytt namn till C More Series HD så nu är jag nöjd :)

Men det finns bara en seriekanal, inte två ;)

/Fredrik

Edit: Fast det går inte att titta på den, invänta uppgradering av kort står det i en röd ruta. Ska bort nu så får se vad som hänt senare ikväll.

Redigerat av porch123, 04 September 2012 - 08:44.

Postad 04 September 2012 - 08:43

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det är samma seriekanal i 2 versioner.
En i SD och en i HD sen kan det ju hända att det stod samma på båda möjligen det kan jag inte svara på.
Det lät iaf som att att du hade väntat dig att Canal+ Series skulle bli C More Series HD vilket inte stämmer.

Redigerat av Leatherface, 04 September 2012 - 08:45.

Postad 04 September 2012 - 08:46

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Det är samma seriekanal i 2 versioner.
En i SD och en i HD sen kan det ju hända att det stod samma på båda möjligen det kan jag inte svara på.
Det lät iaf som att att du hade väntat dig att Canal+ Series skulle bli C More Series HD vilket inte stämmer.

Har du länk på att det ska finnas en SD och en HD version av seriekanalen. Kolla din egen länk som jag kopierade in i mitt inlägg ovan(1727)

/Fredrik

Postad 04 September 2012 - 08:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Läs om läs rätt.
Länken du hänvisade till gäller bara Danmark och inte Sverige.
Däremot kan jag väl erkänna att det möjligen står lite otydligt på den där danska länken.
Dessutom fick du en ny länk till alla kanallogos där du ser det klart och tydligt under varandra.

Redigerat av Leatherface, 04 September 2012 - 08:59.

Postad 04 September 2012 - 08:48

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Det gör den inte alls hos Canal Digital.

Jo de gör de.
Även om de har olika nummer i din kanallista kan de ha samma transponder på satelliten.
Om du kollar upp kanalerna ska du se att de finns på, just det, samma transponder.

Nu har förresten C More Series bytt namn till C More Series HD så nu är jag nöjd :)
Men det finns bara en seriekanal, inte två ;)

Ja, precis som det sagts.
De sänder inte bara i HD eftersom det än finns många kunder som bara har en enkel Combobox eller liknande.

Om du skrollar ned i din kanalllista till plats 150, på ett ungefär, tror jag nog du även hittar C More Series utan HD epitet.
Din box/Canal Digital, sorterar helt enkelt din kanallista så att du får HD-kanalen på den primära kanalplatsen och gömmer undan SD-kanalen lite.

Postad 04 September 2012 - 08:58

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Kanalplats delar dem inte, men däremot utrymmet på satelliten

Med andra ord är det inte två fullvärdiga kanaler

Postad 04 September 2012 - 08:59

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Hittade den runt plats 250, ändå konstigt eftersom SD versionen av Hits finns bland alla andra C More kanaler men inte First och Series. Men strunt samma, bryr mig bara om HD kanalerna.

Är det någon förresten som har bild på C More Series HD och inte bara en röd ruta?

/Fredrik

Postad 04 September 2012 - 09:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Kanalplats delar dem inte, men däremot utrymmet på satelliten

Med andra ord är det inte två fullvärdiga kanaler

Självklart du har rätt delar samma utrymme skulle det vara såklart :)
Håller med att man istället bör kalla dom 2st halva kanaler.

Postad 04 September 2012 - 09:08

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Förstår inte denna uppståndelse över att Canal + har bytat namn till C more
Det är inget annat än ett nambyte och ger inte mer kanaler då alla kanaler redan fanns.

Viasat däremot har
5 Filmkanaler i HD
3 Sportkanaler i HD ( PL HD, Fotboll HD och Motor HD )

De kommer i november att lägga till
3 Sportkanaler i HD ( Golf, Sport och Hockey )

Plus en massa andra HD kanaler

Med andra ord, så kommer man att kunna se all sport som filmas i HD i HD

Det är ju sorgligt att C More bara har en sportkanal i HD som vi veckorna skall samsas
om all fotboll och hockey och till helgerna 2 st. Att jämföra med VIasat som kommer att ha
6 st sportkanaler i HD och som går in och täcker upp för varandra om det behövs för en viss
sport.

Så vad är det som gör att ni är så uppspelta ?

Det är ju bara ett nambyte :rolleyes:

Redit: LÖJLIGT !
Så summan av HD kanaler blir för C More
1,5 Sportkanaler och 1,5 Filmkanaler samt en Serie kanal i HD som inte är värd pengarna
då de flesta serier sänds i de vanliga kanalerna samt att det kommer nya streamingtjänster
inom det närmsta halvåret. Den senaste i raden är Magine
http://www.99mac.se/...leverantor.html

HBO visste ni väl redan om ?
http://www.99mac.se/...-marknaden.html

http://hbonordic.com/se

Tv4 Gruppen, Lägg ner och sälj medan ni får något för bolaget ;)
Canal Digital, sälj er till Sky koncernen och vi skulle bli lyckliga :)

Redigerat av MalcomX, 04 September 2012 - 09:35.

Postad 04 September 2012 - 10:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Magine låter intressant om det är helt öppet så det går att se på vad man själv vill.
Jag kan idag med Linuxbox se på kanalerna var jag själv vill oavsett om jag är hemma eller andra sidan jordklotet på vilken enhet och operativsystem jag vill utan några som helst DRM och annat som låser en till Windows eller speciella appar i TV apparater/Telefoner.

Postad 04 September 2012 - 10:43

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Det kanske blir ett schysst alternativ till filmpaketet som Cmore (eller CD) har. Bara familjepaketet och nån av de ovan presenterade alternativen är kanske en betydligt mer prisvärd lösning då Tv4 gruppen misslyckats med inköpen av sändningsrätterna till nya filmer. Idag kommer de inte ut förräns 6-12 mån efter DVD lansering många gånger. Tål iallafall att titta på när bindningstiden gått ut.

Postad 04 September 2012 - 13:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
De filmer i on demand som ingår i abbonemanget, vilka är det. Är det enbart i Bonusfilmer eller ligger de spridda lite här och där i de olika kategorierna? I Bonuskategorin finns endast en film (Alexander) , det verkar knappast troligt att bara en film ingår i abbonemanget. Nån som vet?

Postad 04 September 2012 - 19:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Askungen
Ganska tomt bland bonusfilmerna måste jag medge. Har varit mer tidigare.
Du ser vad som ingår i ditt abb, det är det som är gratis att se på. De olika kanalernas Play-kanaler samt just det som finns under Bonusfilmer.

Canal Digital
Nu har C More lanserats med en egen Play-tjänst. Kommer vi som har C More via er få tillgång till denna eller är vi hänvisade till Go-tjänsten?

Postad 05 September 2012 - 08:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Canal Digital
Nu har C More lanserats med en egen Play-tjänst. Kommer vi som har C More via er få tillgång till denna eller är vi hänvisade till Go-tjänsten?

Hej Monshi, det är egna inlogg till Csports tjänst. Play och streamingtjänster till bland annat surfplatta beräknas vara klart innan årsskiftet för våra C More kunder. Det testas för tillfället och vi har inget klart lanseringsdatum ännu. Förhoppningsvis går testerna snabbt så vi får tillgång till tjänsterna.

Med vänlig hälsning
Mikael

Postad 05 September 2012 - 08:46

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hej Monshi, det är egna inlogg till Csports tjänst. Play och streamingtjänster till bland annat surfplatta beräknas vara klart innan årsskiftet för våra C More kunder. Det testas för tillfället och vi har inget klart lanseringsdatum ännu. Förhoppningsvis går testerna snabbt så vi får tillgång till tjänsterna.

Med vänlig hälsning
Mikael

Låter trevligt, måste säga deras hemsida ser trevlig ut. Dock än låsta till Silverlight med de nackdelar de har.

Ni kan väl påpeka för C More, och även tänka på det själva, att det finns ganska många surfplattor med Android på också. Alla går inte i Apples fotspår.

6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.