Ej hemma ännu så ej kikat på vad nya uppdateringen gör/gjorde. Någon som kan ge en update om vad som hänt, något revolutionerande eller ögongodis?!
Det har inte kommit någon ny version idag.
Markus Johansson
Telia Kundservice
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34706 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 06 september 2011 - 14:43
Det har inte kommit någon ny version idag. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 06 september 2011 - 14:47
Okej, beroende på? Eller det var ej spikat, en liten chansning från dig med skrivning igår kanske. Du tänkte "uppdateringstisdag". Du vet inte om någon förhandsinfo heller om vad som komma skall? Postad 06 september 2011 - 14:56 Har problem med min telia digital-tv via fibernätet. Om man ska välja en kanal så är det värdens delay, tar kanske 10 sekunder innan den byter kanal. Upplever att när man väl tittar så laggar de. Något är knas helt enkelt... Har startat om boxen (ström av ström på) och blev bättre ett litet tag sen kom de tillbaka. Har en motorola vip-1910 box. Tips? Postad 06 september 2011 - 15:48 EK Postad 06 september 2011 - 19:27 Sedan när boxen startar upp, stannar den länge på den 4:e "inloggningsrutan" vad gör den där och varför så länge?! Postad 06 september 2011 - 21:37 Samma sak hände precis mig men efter att boxen väl kommer igång igen så så saknas menyn inspelningar... ![]() Postad 07 september 2011 - 06:37
Hoppade tillslut igång, men inloggningen tog nog 5-6 minuter minst, lagom kul när man sitter och kollar på speedway, en match som dessutom var rätt viktig. Loggar in på datorn och kollar Canal+ i din dator, då står det "tjänsten ligger nere för tillfället, prova lite senare". Vadå 100% otur... Postad 07 september 2011 - 13:37 Några kommentarer till påståendet på er hemsida att alla program på TV3 HD är i HD kvalitet? Min erfarenhet är att det är väldigt få program som verkligen är i HD kvalitet på TV3 HD. Telia TV Kanaler ![]() Redigerat av Unregistered29650, 07 september 2011 - 13:39. Postad 07 september 2011 - 13:47
Instämmer! Det är ju en spegling av "vanliga" trean och det märker man ju. Tittade exempelvis på AdamLive häromkvällen på just TV3HD och vilken skärpa och bild, där märker man genast att det är HD-producerat. Sedan tittar på man 2½-män som endast är SD på HD, visst det skalar upp lite, men det är ju inte HD-kvalité, så det är ju lite fel skrivet. Postad 07 september 2011 - 13:58 Återupprepar mitt förslag, som även är inskickat om att det borde kunna gå att lägga påminnelser på program som återkommer vecka till vecka. Ex. Robinson, Sveriges Historia etc. Där man likt inspelningar kan schemalägga ex. måndagar kl. 20.00 5 veckor framåt. Det är ju inte alltid man vill spela in alla program, men att man sitter vi tv´n, glömt bort dagen lite och program, så att man då får upp en påminnelse. Som det är idag kan man ställa påminnelser 3-4 dagar framåt, men skulle boxen boota om eller bli strömlös så försvinner dessa. Programmerade inspelningar ligger kvar då de sparas på servern av något slag förmodar jag, medan påmin. sparas på något annat vänster. Ta åt er, borde ej vara så svårt att få till. Bästa vore ju att redan när man programmerar påminnelse för programmet första gången, får upp en ruta om man vill programmera kommande händelser eller likande av samma slag. Postad 07 september 2011 - 14:55 Ska vi se på tv? ![]() Postad 07 september 2011 - 19:51
Samma sak här, "Inspelningar" saknas i menyn. Trycker jag på "Rec"-knappen får jag meddelandet "Du saknar inspelningsbar digitalbox"! Har mailat kundservice. Återkommer med uppdatering. Postad 07 september 2011 - 20:08
Samma här, märkte det ej igår då den bootade om, men idag när jag skulle spela in ![]() ![]() Gör just nu en "hårdomstart" skall vi se om det hjälper... ...nu har jag inspelningar igen, och timeshiften fungerar. Fick alltså dra sladden och starta om boxen igen, och nu fungerade omstarten/uppstarten mycket snabbare. Troligen var det inte bara jag som åkte ur igår utan ännu fler, därmed lång tid på inloggningen. vill minnas detta var vid 20.30-tiden. Telia, märkte ni av något just då?! Postad 07 september 2011 - 20:22
Jag har också startat om, båda "hårt" och "mjukt" utan att det hjälpte... Postad 07 september 2011 - 21:20
Har det fungerat förut och slutat fungera utan att man bytt inloggning i boxen är det nästan uteslutande som så att hårddisken är trasig och hela boxen behöver bytas ut. ![]() Det kan vara något tillfälligt med så prova rycka strömmen ur boxen och vänta ett tag och sen stoppa i den igen så kan den fungera. Markus Johansson Telia Kundservice Redigerat av TeliaKundservice, 07 september 2011 - 21:21. Postad 07 september 2011 - 21:28
Då supporten för tillfället stänger 20:00 så märktes det inte av på jobbet idag. Vet om att de som jobbar med IPTV skulle uppskatta att veta vad ni tittade på precis när det hände och om ni gjorde något speciellt när det hände. Vilket område ni bor i och vilken box ni har. Vilken anslutningstyp och om ni har Telia smart kan med vara bra att veta. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 07 september 2011 - 21:40 Har skickat dig ett PM. hälsningar Henrik Postad 07 september 2011 - 21:54
Vill inte vara petig men Stor för kollektiv lagom kostar 139kr/mån ![]() Postad 07 september 2011 - 21:54
Tittade på Canal+ Sport 1 (speedway). Bor i Oskarshamn (Kalmar Län, Småland) har en 1963 med ADSL-koppling samt Telia Smart. Drog kontakten, inloggningstiden var väldigt lång, paniken la sig. Drog kontakten igen, samt startade om smarten. Väntade till den loggat in sig, startade boxen, inloggningstiden tog fortfarande lång tid, men satt så fint och väntade, och tillslut loggade den in och startade upp sig. Tiden var mellan 20.20-20.30 någon gång, strax innan heat 8,9, och 10 Idag startade jag om, och då loggade den in på under 2 min vilket är mer acceptabelt. Postad 07 september 2011 - 21:59
Det går alldeles utmärkt att skrota tredje boxen och få kollektiv stor + viasat sport på en av dina kollektiva boxar. Dock läggs inte detta på den identifikationskod som du fått från föreningen. Detta innebär ju egentligen att du skippar en av dina kollektiva koder och fortsätter använda din individuella kod du redan har fast kundtjänst lägger om kanalutbudet så att den innehåller kollektiv stor + viasat sport. Alternativt behåller du tre boxar och ändrar kanalutbudet på den tredje boxen till kollektiv stor + VS sport. Postad 07 september 2011 - 22:15 Tror mer på problem med kommunikationen till någon av era servrar. Min box stod också och väntade länge på fjärde pricken. Sedan kunde man inte gå in på andra menyer heller som Om tjänsten och Videobutiken. Nåväl efter ett antal omstarter så fungerar det just nu i alla fall. Postad 07 september 2011 - 22:21 Låter konstigt. Vi har fler olika bilagor till avtalet med service villkor, tekniska specifikationer, ritningar, priser, leveransplan, mm. Postad 07 september 2011 - 22:34 Telia försöker sälja på alla denna tjänst men Thomson gatewayen är tyvärr bara skräp. T ex så säger Telia att den stödjer 130 Mbit/s trådlöst vilket den inte alls gör och den totala kapaciteten är inte speciellt hög. Telia borde inte ens erbjuda denna lösning om man skall installera 100 Mbit/s fiber då det inte fungerar! Som någon annan skrev så ska ni kräva den nya Inteno XG6746 bredbands switchen och sedan ansluter ni själva istället en riktig trådlös router. Redigerat av Unregistered29650, 07 september 2011 - 22:48. Postad 07 september 2011 - 22:40 Under den korta tid som jag har skrivit några inlägg så har bilden på Kanal 5 redan frusit 3 gånger! Det är bara bilden som stannar i några sekunder och ljudet fortsätter normalt. Har alla angivit samma tider för problemen när ni gjorde testerna förra veckan? Om alla har haft problem vid samma tidpunkt så är det ju sändningen som det är problem med. Annars är det något med kodningen och felhanteringen i boxarna som gör att bilden fryser under en kortare stund. Redigerat av Unregistered29650, 08 september 2011 - 07:27. Postad 08 september 2011 - 04:53 Har fiber utan smart och 1963. Postad 08 september 2011 - 07:10
Jag har inte startat om min "Smart". Ska testa det i e.m. Provade fler omstarter sent igår och la in koderna på nytt. Fortfarande ingen inspelning. Under "Teknisk Information" står det "PVR: 1", vilket jag tolkar som att boxen ser att den har inspelningsfunktion. Någon som kan bekräfta? Postad 08 september 2011 - 11:40 EX Går jag in på TCM så kan jag trycka play så startas den aktuella filmen om från början Varför inte ha det på TV1000 och Canal + med? Postad 09 september 2011 - 07:23
Har du fått bekräftat via kundservice att hårddisken har kraschat och att jag kommer få en ny box. Som ett led i felsökningen fick jag lära mig hur man kommer in i systemmenyn. Kanske är intressant för fler? 1. Dra ut och sätt tillbaka strömsladden. 2. När första pricken kommer fram, tryck på "Info" på fjärrkontrollen. 3. Nu kommer du in i systemmenyn. Här kan man bland annat välja "remove software" och "factory reset" för att boxen ska hämta ner sin programvara på nytt. Postad 09 september 2011 - 07:32
Redan känt och nämnt flertalet gånger på detta forum bl.a, men som sagt, det är bra att känna till. För ibland vid uppdateringar har det blivit fel, och då kan man enkelt köra "remove software" för att ta bort allt och sedan vid uppstart tar ner en "ren" nyinstallation igen. Postad 09 september 2011 - 09:31 Ingen ny info om vad som kommer hända med HD-paketet? Lite tunt just nu... Postad 09 september 2011 - 11:07 Markus skrev nyligen att erbjudandet om 19:- per månad för HD-paketet förlängs till 22 november. För mig känns det tyvärr bara som en signal om att inget kommer hända innan dess... Jag hade en förhoppning om att Telia äntligen skulle få ordning på HD-utbudet, men nu känns det inte så längre... Det kan också nämnas att Telia (Sonera) i Finland nyligen fick Silver HD och Eurosport 2 HD och deras motsvarande HD-paket innehåller nu 11 kanaler. http://www.sonera.fi... kanavapaketti/ Postad 09 september 2011 - 11:25
Animal Planet HD, Discovery HD och Eurosport 2 HD borde väl inte vara en omöjlighet att slänga in? Sedan vill vi förstås ha framförallt TV4Hd och Kanal 5HD kan jag tycka. Kom igen nu Telia, ni bytte ju design och allt möjligt när "länderna" och företaget slogs ihop allt mer, varför ej tillhandahålla samma utbud och tjänster då kan jag tycka... Postad 09 september 2011 - 19:49 Hade Telia Smart modem (den vita) och ja ghar utan problem kunnat hitta min Apple tv2 i nätverket, min Ipad och iphone. Appar som airvideo och Plex har hottat min pc utan problem. Jag fick nyligen mitt modem utbytt mot en ny vit. (det gamla modemet hängde sig flertalet gånger) Det enda jag har gjort är att byta till den nya modemet /routern. Men nu hittas inget per automatik i mitt nätverk längre, möjligtvis om jag skriver in ip adresser till det som ska anslutas (till exempel från ipad via airvideo, så måste jag slå in serveradresen själv, den hittas inte) Hemmadelninge till min Apple tv 2 fungerar heller inte längre. Jag gå in i routern och det står att hemmadelning är aktiverad. Vad har hänt, och vad är det för fel? att stänga av Windowsbrandväggen fungerar inte. inte heller routerns brandvägg. Är det fel på den nya routern också eller vad? Postad 10 september 2011 - 10:55 Ändra telia! Sedan såg jag att åttan loggan var uppfräschad med, snyggt. TV3 HD, borde väl kunna ha tv3 HD-loggan?! Kosmetika, men ändå Postad 10 september 2011 - 11:38
Det är nog knappast Telias ansvar att ändra kanaltexten, utan leverantören. För övrigt skiter jag i hur logorna ser ut. För min del får de gärna förvinna ifrån TV bilden. Vet inte hur många gånger barnen sett på Disney Channel (den med gul loga) och någonting har döljts bakom den som man inte får se. Postad 10 september 2011 - 15:13 Postad 10 september 2011 - 15:22
Nope, texten skriver telia ut ![]() ![]() Postad 11 september 2011 - 11:37 Jag har skapat och sparat en egen kanallista men lyckas inte aktivera den. Hur gör man? Tack för hjälpen. Postad 11 september 2011 - 11:43 vem orkar sitta så länge i en telefonkö? jag behöver hjälp. ringde senast för 15 min sedan,, fick plats 81 i kö, efter ca 10 min var jag nere på plats 75. det är inte rimligt. går man sedan in på telias hemsida så finns det ju ett schema där man kan se när det är minst telefonkö, idag är en sådan dag. skärpning telia. kostar det förresten något att sitta i telefonkö när man ringer 90200 från ett halebop abonemang? Postad 11 september 2011 - 12:57
Det är 90200 som gäller. Denna tråden är bara något som råkar finnas på minhembio.com. Högst frivilligt av Telia att hänga här. "Har du Telia som telefonoperatör ringer du kostnadsfritt till vår kundtjänst och support på 90 200. Ringer du med en annan operatör gäller normal samtalstaxa enligt deras ordinarie prislista"
Aktivera? Du menar att trycka infoknappen två gånger och sen bläddra mellan kanallistor med grön knapp? Det menar du nog... ![]() Postad 11 september 2011 - 13:23
jag förstår inte riktigt vad du svarar på om jag ska vara ärlig. Postad 11 september 2011 - 13:30
Ha ha ja det är just vad jag menar! Lite pinsamt att inte luskt ut det själv. Tack för hjälpen. Postad 11 september 2011 - 16:28 Kanalen byter inte namn 'officiellt' förrän imorgon måndag 12/9 2011. Konstigt det här, för redan i våras gjorde de ju om Tv4+ till en 'lokal'kanal. http://www.boxer.se/...ion_av_tv4plus/ Har det öht nånsin varit nåt 'lokalt' innehåll på den kanalen? Men nu ska de då alltså ändra igen. http://www.google.co...plus byter namn Ännu en Kärringkanal, suck ... Redigerat av anderswillhelmsson, 11 september 2011 - 16:28. Postad 11 september 2011 - 16:58
Du verkar vilja ha hjälp här i denna tråden. Jag skriver att det är 90 200 som gäller för att få hjälp. Lång tid i kön ja med det får man ju ta. Jag svarade även på din fråga om vad det kostar att ringa 90 200. Postad 11 september 2011 - 17:49
Reklam... Postad 11 september 2011 - 18:14
Det var så lite så! ![]() Postad 11 september 2011 - 18:45 Av vilken anledning kommenterar och citerar du plötsligt ett inlägg från Aug 10 2011, 18:45, dvs mer än en månad gammalt, IDAG? Ville du 'återuppliva' nåt kanske ... ![]() Postad 11 september 2011 - 18:59
nej jag ville inte ha hjälp här,, jag ville bara gnälla lite över långa telefonköer ![]() står det inte att folk som ringer med telias nät ringer gratis? ringer man med telias nät om man har halebop? det gör man väl? hoppas det, annars blir det dyrt ![]() Postad 11 september 2011 - 20:08
Jag med ![]() Tack för tipset ![]() Postad 11 september 2011 - 22:15 Åh... undrar vem trollet är ![]() 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |