* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34705 svar till detta ämne
Postad 11 oktober 2011 - 16:39
Frux
-
Frux
-
Forumräv
-
-
970 inlägg
Vi tittar på att det ska komma till någon återrapportering via den där sidan, jag vet inte när detta kan komma. Som det är nu så skriver jag ibland något om det men du kan räkna med att de har tittat på det under efterföljande vardag, så skickar ni in det igår så borde det vara åtgärdat innan 18 idag. Ibland tar det längre tid för att kanalen inte sänder något så man kan kolla att det är korrekt i synk. Markus Johansson Telia Kundservice
Problemet med hur mycket ljudet är ur synk varierar hela tiden mellan dagar och mellan kanaler. Ljudet kan vara ok synkat ena dagen, för att vara rejält ur synk dagen efter. På samma kanal, visat med exakt samma setup. Detta är anledningen till att jag personligen inte har felanmält (mer än att kommentera här i tråden). Känns bara som supporten kommer svara några dagar senare att "Vi kan tyvärr inte se något fel när vi kollar nu." Nu menar jag inte att kräva teknisk realtidssupport utan detta är bara ett konstaterande.
Postad 11 oktober 2011 - 17:30
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Fler än jag som har ljud-dropouts på TV3? Har pågått tre dagar nu. Eller är det min sunkiga box som spökar på ännu ett plan?
Postad 11 oktober 2011 - 18:48
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Nu har jag sett flera som klagat på ljud av olika slag, men har inte sett en enda person som skickat in det via iptv.rly.nu. Ska jag tolka det som att det är något fel med formuläret eller? ... Jag brukar skicka in via det formuläret när jag ser något. Relativt regelbundet mao. Nu var det väl någon gång i förra veckan senast, men ibland blir det flera gånger per dag i takt med att jag upptäcker det. Så om det inte kommit in något sedan dess är det nog något som inte fungerar... Det brukar oftast fungera igen en eller några dagar senare. Men komma tillbaka efter ett tag igen. Ibland kan det som sagt variera under sändningens gång också. För mig är det mest ljudsynk numera som strular, men jag har också sett fenomenet när bilden försvinner men ljudet är kvar. Det brukar lösas med en sladdryckning, brukar radera SW också för säkerhets skull. Det gamla problemet med att en inspelning hackas söndet om jag tittar på en tidigare inspelning samtidigt har jag iofs inte provat på ett tag. Jag undviker för säkerhets skull att göra något med boxen när jag spelar in numera. ADSL och 1963
Redigerat av Michael L, 11 oktober 2011 - 18:55.
Postad 11 oktober 2011 - 19:49
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Att ni spelar upp en kanal med AC3 ljud kan ni se på att det endast går att stänga av eller ha ljudet på, inte höja eller sänka volymen. Markus Johansson Telia Kundservice
Har jag förstått detta rätt nu, om jag har ställt min 1910 på digitalt ljud så skickar den AC3 om det finns och då kan jag inte justera volymen på boxen, men om det inte är AC3 så kan jag göra det? För jag har som sagt ställt in digitalt ljud och kan justera volymen med boxens fjärr. Eller är det fortfarande så att det alltid är "analogt" ljud via HDMI på dessa boxar?
Postad 11 oktober 2011 - 20:02
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Nu har jag sett flera som klagat på ljud av olika slag, men har inte sett en enda person som skickat in det via iptv.rly.nu. Ska jag tolka det som att det är något fel med formuläret eller?
Justja. Jag hade tappat bort den länken. För att vi som felanmäler ska orka slänga iväg en snabb anmälan då man märker av ett fel så vore det jättetrevligt om siten kommer ihåg vad man fyllde i sist i formuläret och för-ifyller det med det gamla datat. Datumfältet får gärna fyllas i med aktuellt datum och aktuell tid, så behöver man bara ändra nån siffra och inte skriva alltihop. Det borde gå att ha en unik cookie med ett slumpat id, och om denna cookie kommer tillbaka så fylls värdena i. Genom att slippa mata in ens Identifikationskod, kundnr, tv-modell, osv varje gång ökar sannolikheten att man orkar felanmäla. De flesta av fälten är ju dessutom mer eller mindre statiska. Jag har samma Identifikationskod, kundnr, tv, förstärkare, etc, och vill inte hålla på och mata in det gång på gång.
Postad 11 oktober 2011 - 20:26
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Vi har Telia Digital-TV via villafiber och har boxen som heter Motorola VIP 1003 och dom senaste dagarna så vill inte boxen vara avstängd, den går att stänga av som vanligt men efter ca en minut så startar den automatiskt igen. Har provat låta den stå utan strömsladden i flera gånger och startat upp och stängt av den flera gånger men alltid samma sak, den startar av sig själv om och om igen.
Någon annan som varit med om samma sak?
Postad 11 oktober 2011 - 20:51
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Fler än jag som har ljud-dropouts på TV3? Har pågått tre dagar nu. Eller är det min sunkiga box som spökar på ännu ett plan?
Nejdå, även jag har samma problem. ADSL, 1910. Men har du likadan box? Kanske denna typ har problem med avkodningen?
Postad 11 oktober 2011 - 23:18
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Nix samma här. Jag har haft TV3 på hela kvällen, typ från 22:00 fram till nu 00:20 och i medel en gång varje kvart eller 20 min hackar det till lite kort (bilden fryser och ljudet försvinner i ca 1 sekund). Irriterande. Vip1963, fiber, uppsala.
Postad 12 oktober 2011 - 04:45
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Har också problem med ljudhack på TV3 och har så varit i några dagar (bor i Örebro), tycker mig också se att bilden hackar till lite. Men det är mest ljudet som är märkbart! Ser nu att jag inte är ensam så det bör ju vara något större fel. Händer ungefär 3-4 ggr i timmen.
Postad 12 oktober 2011 - 14:01
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Perfekt med Telias bredband, digital-tv och ip-telefoni via telejacket!
43 kanaler och inspelingsbar box!
Allt till en rimlig kostnad!
Det kan inte bli bätttre!
Heja Telia!
Postad 12 oktober 2011 - 15:27
TheDoc
-
TheDoc
-
Rookie
-
3 inlägg
Perfekt med Telias bredband, digital-tv och ip-telefoni via telejacket! 43 kanaler och inspelingsbar box! Allt till en rimlig kostnad! Det kan inte bli bätttre! Heja Telia!
Tragiskt med smygreklam.
Postad 12 oktober 2011 - 16:22
migge1
-
migge1
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Vet någon varför bilden ibland inte fyller min skärm, när jag tittar på TV3 HD?
Postad 12 oktober 2011 - 19:17
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Perfekt med Telias bredband, digital-tv och ip-telefoni via telejacket! 43 kanaler och inspelingsbar box! Allt till en rimlig kostnad! Det kan inte bli bätttre! Heja Telia!
Ironin frodas i de djupa skogarma.
Postad 12 oktober 2011 - 21:15
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Vet någon varför bilden ibland inte fyller min skärm, när jag tittar på TV3 HD?
för att TV3 ibland sänder program i 4:3 Bara idiotiska TV-bolag sträcker ut denna när de konverterat den till HD. Den använder som vill förstöra bilden och sträcka ut den får göra det själv.
Postad 12 oktober 2011 - 21:17
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Lite mer om osynk mellan ljud och bild såhär när vi har passerat mitten av den här arbetsveckan.
Är det osynk som inte är konstant lika stor under ett program, alltså den varierar hela tiden, går inte att göra så mycket åt mer än att vi får meddela leverantören. Detta är mycket svårt för dem att åtgärda men vi behöver ha en felanmälan på dessa för att vi ska kunna påtala att det är fel för dem.
Är det konstant lika mycket osynk på en kanal kan de oftast åtgärdas genom att de flyttar fördröjningen av ljudet i strömmen. Här kan det alltså vara fel på ett av ljudspåren som finns i MPEG strömmen.
De har även tittar på de kanaler som ni har skickat in.
Rörande barnkanalen kan jag säga att de verkar ha fått till den kanalen från SVT sida nu för nu verkar den fungera bra såvitt jag kan se.
De övriga kanalerna har det varit flera av oss som jobbat på Telia och vi kan inte se att det är ett konstant fel med synken här varsig man har analogt eller digitalt ljud. Det är möjligt att det är som så att filmerna ligger olika mycket fel beroende exakt hur Viasat och Canal+ har för källmaterial. Denna typ av fel är mycket svår men skicka gärna in till oss om det är någon speciell film så kan man prova att titta på samma film vid en annan tidpunkt för att se om det är samma fel vid denna tidpunkt.
Jag har även tittat på TV3 (samt spelat inte lite) och inte hittat de störningar flera av er pratar om, men jag kanske är dålig på att se det bara.
Jag har ju ingen förstärkare då jag inte sett något behov av att skaffa en men det känns snart som att jag får jobba lite övertid så jag har råd att köpa en
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 13 oktober 2011 - 00:58
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Tragiskt med smygreklam.
Ironin frodas i de djupa skogarma.
Det är inte alls ironi (skrev jag några ironi-smilies?) och jag menar vad jag skriver och jobbar inte för Telia. Tycker de som i stort är positiva till vad Telia erbjuder även kan få skriva av sig i denna tråden. för att TV3 ibland sänder program i 4:3 Bara idiotiska TV-bolag sträcker ut denna när de konverterat den till HD. Den använder som vill förstöra bilden och sträcka ut den får göra det själv.
Poäng och rakt på spiken!
Postad 13 oktober 2011 - 10:19
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Jag har även tittat på TV3 (samt spelat inte lite) och inte hittat de störningar flera av er pratar om, men jag kanske är dålig på att se det bara. Jag har ju ingen förstärkare då jag inte sett något behov av att skaffa en men det känns snart som att jag får jobba lite övertid så jag har råd att köpa en  Markus Johansson Telia Kundservice
Tyvärr Markus så har de ljudproblem jag, (och förmodligen alla övriga), upplevt på TV3 knappast något med förstärkare att göra! Jag använder visserligen förstärkare men utan att processa signalen. Det är bara frågan om en analog direkt förstärkning. Mao finns problemet med största säkerhet vid källan men eftersom den är intermittent så kan man få sitta rätt länge och lyssna om man har otur.
Postad 13 oktober 2011 - 15:53
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Det är felanmält vidare för de som tittade på felet kunde inte lösa det så är det inte redan fixat kommer det nog fixas inom en snart framtid hoppas jag. Markus Johansson Telia Kundservice
Samma fel igen! Ljud hack flera ggr i minuten på SVTB via DD 2.0 Har inte felanmält via formuläret det är för krångligt har inte all info som behövs. Om det endåså kunde spara kund infon via cockie som tidigare föreslagits. Jag förstår att kundsupporten vill och behöver ha denna info men den är inte alltid tillgänglig och omständig att skriva in varje gång. Kanske en app för detta som sköter att infon är alltid är med. Edit: var inne på http://iptv.rly.nu och det är ju för bild och ljudsynk inte riktigt det felet jag skriver om. Jag har avbrott i ljudet.
Redigerat av Paul Holmgren, 13 oktober 2011 - 16:03.
Postad 13 oktober 2011 - 20:00
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Jag har även tittat på TV3 (samt spelat inte lite) och inte hittat de störningar flera av er pratar om, men jag kanske är dålig på att se det bara. Jag har ju ingen förstärkare då jag inte sett något behov av att skaffa en men det känns snart som att jag får jobba lite övertid så jag har råd att köpa en 
Nu har jag inte testat själv att byta till analogt ljud under en hel kväll, men en kvalificerad gissning är att det är när man kör digitalt ljud som det blir fel, typ att boxen missar en synk-signal och stannar upp både ljud och bild tills den får en ny. Så både för din egen skull och för Telias vore det bra om du har en DD-förstärkare där hemma. Själv har jag en Onkyo TX-SR605.
Postad 13 oktober 2011 - 20:26
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Samma fel igen! Ljud hack flera ggr i minuten på SVTB via DD 2.0
DD ljud på SVTB är det endast Telia som har. CD Viasat och Boxer saknar detta
Postad 13 oktober 2011 - 21:09
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Är på gång att skaffa Telia via fiber och har ett par frågor om någon här upplevt ljud & eller bildkvalité mellan deras "vanliga" box "Motorola VIP 1003" mot deras inspelningsbara variant "Motorola VIP 1963"
//Daniel
Postad 14 oktober 2011 - 18:45
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Inget ljud på Tv4 komedi  vare sig digital eller analog
Postad 14 oktober 2011 - 18:53
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Telia,
Bugg på MinTV på webben:
Om man väljer att skapa en Schemalagd inspelning, fyller i en massa fält men glömmer t.ex. slutdatum innan man trycker på Spara, så får man upp ett felmeddelande där det står vad man gjort fel.
Alla fälten i formuläret ser ut att vara desamma som innan klicket på Spara, så jag fyller i ett slutdatum och klickar på Spara igen. Nu lyckas det och inspelningar börjar läggas upp i boxen.
DOCK, jag ser att just fältet för vilken kanal som det ska spelas in på har återställts och blivit den översta posten i listan, dvs SVT1.
Men grattis!!! Nu har jag 60 inspelningsaktiviteter på fel kanal. Gaaaaah! Som vanligt måste man nu sitta och manuellt ta bort en aktivitet i taget.
VÄRDELÖST!
Telia, fixa buggen på webben samt fixa även så att det bara blir EN repeterande inspelningsaktivitet, då blir de så som vi användare vill ha det.
Postad 15 oktober 2011 - 12:46
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Har upplevt små rapp på SVT Barnkanalen under hela veckan. Just nu "knäpper" det i ljudet då och då på VS Fotboll HD.
Fiber, Göteborg.
EK
Postad 15 oktober 2011 - 14:28
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Något nytt på huruvida vi med kollektiv lagom kommer kunna beställa HD paketet?
Ingen brådska dock, är inte intressant innan TV4 och TV5 finns tillgängliga.
Postad 15 oktober 2011 - 16:30
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Personligen hade jag nog tyckt att det kunde varit bättre om man hade kunnat nyttja inspelningsfunktionen till 100%. Inspelning brukar underlätta rejält vid program "krockar".. pefekt att titta på ett och spela in ett annat. Telia Digital TV via ADSL saknar denna funktion! Trist! Men jag kan iofs hålla med dig på ett sätt, bo mitt ute i ödemarken/skogen, svårt med paraboler/antenner etc, så är det en smidig lösning för de som vill ha. Men det kan alltid bli bättre
Postad 15 oktober 2011 - 21:22
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Flera hack samtidigt för både bild och ljud på kanal 9 under kommisarie Morse. Den senaste i slutet av filmen kl 22.07.20. ADSL, VIP1910. Alltså, avbrott, inte synkproblem! Men vad hjälper väl det att anmäla det här...
Postad 16 oktober 2011 - 10:12
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 261 inlägg
Jag har även tittat på TV3 (samt spelat inte lite) och inte hittat de störningar flera av er pratar om, men jag kanske är dålig på att se det bara.
Så blind kan du inte vara  Om det är störningarna på TV3, där bilden fryser och ljudet tystnar under nån sekund, som du menar, det kan du inte missa. Jag har ju ingen förstärkare då jag inte sett något behov av att skaffa en men det känns snart som att jag får jobba lite övertid så jag har råd att köpa en  Markus Johansson Telia Kundservice
Jag kollar mest på AdamLive på TV3 mellan 17:30 och 19:00 och märker dessa störningar några gånger per timme. Jag har 1003-boxen, men ingen förstärkare. Använder Scart och när jag kollade nu så var det inställt på digitalt ljud, men ändrade till analogt ljud, men det borde väl inte påverka detta felet.
Postad 16 oktober 2011 - 13:56
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Så blind kan du inte vara Om det är störningarna på TV3, där bilden fryser och ljudet tystnar under nån sekund, som du menar, det kan du inte missa.
Jag har aldrig märkt av dessa störningar heller som det skrivs om här inne. Kör med en VIP1963 box kopplad via HDMI till en Yamaha RX-V467 förstärkare. Boxen är inställd på digitalt ljud. Funkar felfritt! Fiber 100/10, 1963 box
Postad 16 oktober 2011 - 14:45
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Så blind kan du inte vara Om det är störningarna på TV3, där bilden fryser och ljudet tystnar under nån sekund, som du menar, det kan du inte missa.
Jag kollar mest på AdamLive på TV3 mellan 17:30 och 19:00 och märker dessa störningar några gånger per timme. Jag har 1003-boxen, men ingen förstärkare. Använder Scart och när jag kollade nu så var det inställt på digitalt ljud, men ändrade till analogt ljud, men det borde väl inte påverka detta felet.
Jag har dom på TV3 oxå. Där både jlud och bild hackar till och detta ofta. 1963 fiber Göteborg
Postad 16 oktober 2011 - 16:15
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Rörande TV3 skulle jag vilja veta om flera har störningar samtidigt?
Finns störningen på samma ställe i timeshift?
Kan ni spela in när det är störningar?
Jag kommer spela in TV3 nu från 18 till midnatt så kan jag kolla imorgon om ni skriver när det är störningar.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 16 oktober 2011 - 19:29
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Rörande TV3 skulle jag vilja veta om flera har störningar samtidigt? Finns störningen på samma ställe i timeshift? Kan ni spela in när det är störningar? Jag kommer spela in TV3 nu från 18 till midnatt så kan jag kolla imorgon om ni skriver när det är störningar. Markus Johansson Telia Kundservice
Fick ett hack 20:25 skall kolla om det finns med på inspelningen efter nästa. Är dock inte så fokuserad på TV surfar på mobilen ist.
Postad 17 oktober 2011 - 06:21
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Slog på TV'n nu vid 7.15. ALLA HD-kanaler borta. Startade om boxen och de var tillbaka UTOM TV3HD?? Vad pågår, hur kunde de alla försvinna och varför kom inte TV3HD tillbaka??? Jag betalar för HD-paketet!
Postad 17 oktober 2011 - 07:27
Unregistered1e1c5adc
-
Unregistered1e1c5adc
-
Användare
-
-
167 inlägg
Slog på TV'n nu vid 7.15. ALLA HD-kanaler borta. Startade om boxen och de var tillbaka UTOM TV3HD?? Vad pågår, hur kunde de alla försvinna och varför kom inte TV3HD tillbaka??? Jag betalar för HD-paketet!
I går kväll var det svart ruta på TV3HD hela kvällen. I dag har jag inte kollat men detta låter ju inget vidare... /G
Postad 17 oktober 2011 - 08:01
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
I går kväll var det svart ruta på TV3HD hela kvällen. I dag har jag inte kollat men detta låter ju inget vidare... /G
Fascinerande. Och på supporten visste de inget om detta?? Tur i oturen att jag spelade in PanAm från "fel" TV3 igår... Satt en lång stund med supporten, startade om boxen, tog bort koderna, fabriksreset plus uppdateringar från support men inget hjälpte. Kanalen var kolsvart... Om det är som du säger att den var svart redan igår kväll hur i h-e kan supporten vara totalt ovetande? Jag sitter i Örebro på 100/10 fiber.
Redigerat av tomano58, 17 oktober 2011 - 08:02.
Postad 17 oktober 2011 - 09:55
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Säker på att de försvann ur kanallistan och att du inte hade svart bild på dem? I går kväll var det svart ruta på TV3HD hela kvällen. I dag har jag inte kollat men detta låter ju inget vidare...
Fascinerande. Och på supporten visste de inget om detta?? Tur i oturen att jag spelade in PanAm från "fel" TV3 igår... Satt en lång stund med supporten, startade om boxen, tog bort koderna, fabriksreset plus uppdateringar från support men inget hjälpte. Kanalen var kolsvart... Om det är som du säger att den var svart redan igår kväll hur i h-e kan supporten vara totalt ovetande?
Helt enkelt för att ingen har ringt och felanmält. Dessutom visade det sig att flera av de på supporten inte hade tillgång till kanalen av någon anledning så de kunde inte kolla om de hade samma fel. Dock är kanalen felanmäld och driften tittar på det nu. Antagligen är det fel från viasat i London men vi får hoppas de får igång den snart igen. Edit: Nu fungerar den igen. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 17 oktober 2011 - 10:08
Jaw_B
-
Jaw_B
-
Användare
-
-
113 inlägg
Får fortfarande korrupt grafik på Nat Geo HD (händer nånstans mellan 1 gång/min till 1gång/5:e minut). Har varit så sen release... vad händer där?
Och vad är grejen med "pseudo" widescreen på Discovery? Ser ut som typ 14:9 isf 16:9. Gäller inte alla program.. men kanske 50%? Ser iaf inget vidare ut med svarta kanter på sidorna. Har nog pågått någon månad iaf?
Postad 17 oktober 2011 - 10:41
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Och vad är grejen med "pseudo" widescreen på Discovery? Ser ut som typ 14:9 isf 16:9. Gäller inte alla program.. men kanske 50%? Ser iaf inget vidare ut med svarta kanter på sidorna. Har nog pågått någon månad iaf?
Fler kanaler har detta. Ser ut som att man skalat upp sändningen och troligen också klippt upp/nedtill lite grann för att få fullskärm. Ser helmysko ut. Säker på att de försvann ur kanallistan och att du inte hade svart bild på dem? Helt enkelt för att ingen har ringt och felanmält. Dessutom visade det sig att flera av de på supporten inte hade tillgång till kanalen av någon anledning så de kunde inte kolla om de hade samma fel. Dock är kanalen felanmäld och driften tittar på det nu. Antagligen är det fel från viasat i London men vi får hoppas de får igång den snart igen. Edit: Nu fungerar den igen. Markus Johansson Telia Kundservice
Tack Marcus. Bedrövligt dock att inte supporten har tillgång till kanalen. Den person jag talade med hade ingen möjlighet att kolla själv just pga detta. PS. Självklart menade jag att alla HD-kanaler hade svart bild utan ljud och med kanalinfo. De försvann alltså inte från kanallistan. DS
Redigerat av tomano58, 17 oktober 2011 - 10:42.
Postad 17 oktober 2011 - 11:38
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Om hårddisken lägger av i 1963-boxen så undrar jag om det bara är till att öppna boxen och byta hårddisken? Jag tror min box är betald vid det här laget och jag äger den således. I med en ny hd och den borde ju fixa formatering och inställningar per automatik med mjukvaran som då hämtas från telestationen.
Kanske t o m kan sätta dit en större hd?
Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 oktober 2011 - 11:46.
Postad 17 oktober 2011 - 13:09
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Om hårddisken lägger av i 1963-boxen så undrar jag om det bara är till att öppna boxen och byta hårddisken? Jag tror min box är betald vid det här laget och jag äger den således. I med en ny hd och den borde ju fixa formatering och inställningar per automatik med mjukvaran som då hämtas från telestationen. Kanske t o m kan sätta dit en större hd?
Rent mekaniskt är det en enkel procedur. Frågan är sen hur det fungerar med formatering osv. Men det är ju bara att prova.
Postad 17 oktober 2011 - 14:41
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Tyvärr verkar det vara stora problem med 1963-boxen. Jag är inne på min 3:e box nu. Gruvar mig för den dagen då jag inte får en ny på garanti. För den kommer med den här statistiken, troligen att gå sönder en vacker dag, inte allt för långt borta....
Postad 17 oktober 2011 - 17:26
Ibymafayhas
-
Ibymafayhas
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hur går detta ihop?
Viasat sport hos Telia: 219 kr
Viasat sport HD hos Telia: 288 kr
Viasat sport HD hos Comhem: 239 kr
Något känns inte rimligt, kan någon hos Telia förklara?
Postad 17 oktober 2011 - 17:55
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Hur går detta ihop? Viasat sport hos Telia: 219 kr Viasat sport HD hos Telia: 288 kr Viasat sport HD hos Comhem: 239 kr Något känns inte rimligt, kan någon hos Telia förklara?
Telia har genomfört Viasats prishöjning på 20 kr, vilket inte ComHem har än Viasatsport HD hos ComHem saknar Viasat Motor HD lägger Com Hem till den så kommer priset att bli det samma (Viasat bestämmer priset på paketen)
Postad 17 oktober 2011 - 19:32
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Rörande TV3 skulle jag vilja veta om flera har störningar samtidigt? Finns störningen på samma ställe i timeshift? Kan ni spela in när det är störningar? Jag kommer spela in TV3 nu från 18 till midnatt så kan jag kolla imorgon om ni skriver när det är störningar. Markus Johansson Telia Kundservice Sitter och kollar TV3 just nu. Har inte några små ljudhack längre, utan snarare bild- och ljudfrysningar. Det blir m a o bara värre.
Postad 17 oktober 2011 - 21:34
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 531 inlägg
Sitter och kollar TV3 just nu. Har inte några små ljudhack längre, utan snarare bild- och ljudfrysningar. Det blir m a o bara värre.
Jag märkte ett hack i introt till Navy CIS (22:04 typ, i början av musiken) men detta hack kan jag inte se i min inspelning eller i timshift läget. Någon som märkte samma sak vid samma tidpunkt? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 18 oktober 2011 - 11:26
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Nu kommer inspelningsappen i androidluren ihåg inloggningsuppgifterna även efter en omstart av luren. Bra!
Låter som en tillfällighet men den började komma ihåg inloggningsuppgifterna två dagar efter att jag felanmält. Gjorde felanmälan via själva appen i Android Market om jag inte minns fel. Backknappen för att stänga appen fungerar inte men å andra sidan är det inte nödvändigt att stänga en app i en androidlur. Den lägger sig i vila per automatik när den inte används.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 18 oktober 2011 - 11:30.
Postad 18 oktober 2011 - 11:56
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Nu kommer inspelningsappen i androidluren ihåg inloggningsuppgifterna även efter en omstart av luren. Bra! Låter som en tillfällighet men den började komma ihåg inloggningsuppgifterna två dagar efter att jag felanmält. Gjorde felanmälan via själva appen i Android Market om jag inte minns fel. Backknappen för att stänga appen fungerar inte men å andra sidan är det inte nödvändigt att stänga en app i en androidlur. Den lägger sig i vila per automatik när den inte används.
Men den kan fortfarande inte efter över ett halvårs klagande spela in två på varandra följande program på samma kanal om man har lagt till marginal på start och/eller stopptid... Då får man vackert använda schemaläggning istället.
Postad 18 oktober 2011 - 12:55
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Jag märkte ett hack i introt till Navy CIS (22:04 typ, i början av musiken) men detta hack kan jag inte se i min inspelning eller i timshift läget. Någon som märkte samma sak vid samma tidpunkt? Markus Johansson Telia Kundservice
Tack Jag trodde det var jag som var dum! Jag fick hack i sändningen som tidigare angivits men det gick inte att se på min inspelning. Ja aktiverade sedan timeshift och väntade på nästa störning men den gick inte heller att se på timeshift. Så det är samma resultat som du men på andra tider.
Postad 18 oktober 2011 - 14:22
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Backknappen för att stänga appen fungerar inte men å andra sidan är det inte nödvändigt att stänga en app i en androidlur. Den lägger sig i vila per automatik när den inte används.
Advanced Task Killer, Gratis, tar hand om den saken, och dödar även en massa annat tjafs som alltid autostartar så fort man slår på en Androidfån.
Postad 19 oktober 2011 - 02:18
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Advanced Task Killer, Gratis, tar hand om den saken, och dödar även en massa annat tjafs som alltid autostartar så fort man slår på en Androidfån.
Googla om androidsystemet och du finner svar. Många är de som haft ATK installerat och ideligen varit inne och stängt appar och annat för att finna att telefonen blivit segare och dragit mer av batteriet. Jag kan upplysa om att Androidsystemet tillåter inte att en vilande app stör systemet i övrigt utan då stängs appen per automatik. Och nu åter till Telias digital-tv.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|