Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360- Problem

2051 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 Core System (Spelkonsoler) 1 8,42 (77) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium 2006 20GB (Spelkonsoler) 3 8,49 (678) Inga priser
Microsoft Xbox 360 E 120GB 2007 (Spelkonsoler) 7 8,59 (249) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB (Spelkonsoler) 1 8,46 (157) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Arcade 2007 (Spelkonsoler) 3 7,95 (131) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 2008 60GB (Spelkonsoler) 6 8,79 (107) Inga priser
Microsoft Xbox 360 Super Elite 2009 250GB (Spelkonsoler) 2 8,83 (17) Inga priser
29 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg) 4 år sedan
Bytestråden för Xboxspel (526 inlägg) 7 år sedan
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg) 11 år sedan
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg) 14 år sedan
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg) 14 år sedan
Xbox 360 med 250GB (196 inlägg) 15 år sedan
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg) 15 år sedan
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg) 15 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 15 år sedan
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg) 15 år sedan
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg) 15 år sedan
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg) 16 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 16 år sedan
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg) 16 år sedan
Få gratis Live-guld med nytt account (9 inlägg) 16 år sedan
Kopplingsproblem... (8 inlägg) 16 år sedan
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg) 16 år sedan
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg) 16 år sedan
Premium med HDMI har kommit! (276 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg) 17 år sedan
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg) 17 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 17 år sedan
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg) 17 år sedan
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg) 17 år sedan
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg) 17 år sedan
1080p på Sharp 42 (11 inlägg) 18 år sedan
Samsung LE-32R51B+XBOX360? (14 inlägg) 19 år sedan

Postad 01 september 2009 - 18:56

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Fick också min (Elite) idag, så nu har man två st live på 1månad styck.
Ok att det funkar bra och det går ganska snabbt UPS tar längst tid, men endå rätt surt att man ska behöva hålla på såhär jag skickade in min förra gången för c:a 6månader sen. Totalt tog det 10dagar tror jag. Om inte mindre.

Postad 02 september 2009 - 13:12

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Sen jag skickade in min för första gången har jag tjänat in ett kvarts år's förbrukning av LIVE. Inte dåligt.
Och ja..den första gången jag skickade var väl för 1,5 månad sen. Gott !

Postad 02 september 2009 - 15:19

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Sen jag skickade in min för första gången har jag tjänat in ett kvarts år's förbrukning av LIVE. Inte dåligt.
Och ja..den första gången jag skickade var väl för 1,5 månad sen. Gott !

haha.. då kan du ju sluta köpa live och bara skicka in den på lagning istället :)

Postad 06 september 2009 - 12:59

Erhard
  • Erhard
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
I morse började sonens 360 att visa märkliga färger i spelen, CoD4:s vanligtvis så jordnära färgschema blev trippigt turkost, grönt och rosa. Strax efteråt blev skärmen helt svart förutom ett gäng små, vita prickar som flög ikring.

Jag registrerade boxen på xbox.se, skickade in begäran om reparation och som genom ett trollslag, när sonen skulle plocka ur skivan som satt i började konsolen fungera igen.

Någon som känner igen symptomen? Tror knappast att det är en engångshändelse, utan snarare något som kommer att ge med sig inom en snar framtid. Eller?

Postad 06 september 2009 - 16:17

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Det där är väl symptomen för RROD? Bara hoppas du slipper det...

Postad 06 september 2009 - 16:20

Erhard
  • Erhard
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Det där är väl symptomen för RROD? Bara hoppas du slipper det...

Misstänkte det. Jag hoppas att det kommer "på riktigt" medan garantin fortfarande gäller...360n har gått ett par timmar utan symptom nu iallafall.

Postad 06 september 2009 - 21:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Min 360 hade samma symptom, sen väntar man lite och startar om och det funkar i flera dagar. Men förr eller senare går det åt **** och gjorde också så för mig.

Postad 06 september 2009 - 21:11

Unregistered36431
  • Unregistered36431
  • Forumräv

• 647 inlägg
  • 0
som de flesta skriver så är det bara till att anmäla ett garantirep på 360:in, jag hade problem med min i ca. 1månad innan den la av, för mig räckte det att starta om x-lådan för att den skulle fungera igen tills den dagen den sten dog; Bara en massa röda lampor vid namnet RRod.

Postad 07 september 2009 - 16:35

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Undrar om någon annan har detta problem. Ibland, inte allt för ofta men ibland försvinner ljudet helt och hållet när jag spelar. Då får jag starta om boxen för att ljudet ska komma tillbaka.
Någon annan med liknande problem?

Kör HDMI till tvn endast. Ljudet från tvn alltså.

Postad 07 september 2009 - 16:53

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1 812 inlägg
  • 0

Undrar om någon annan har detta problem. Ibland, inte allt för ofta men ibland försvinner ljudet helt och hållet när jag spelar.

Kör du med senaste uppdateringen av dashboarden (NXE)?
Har för mig att detta blev fixat i en uppdatering för ett tag sedan.

Hittar tyvärr inte länken till senaste NXE nu :)

Här kan du hitta NXE:
http://support.xbox....ateconsole.aspx

Är du uppkopplad mot Live så uppdateras din Xbox automatiskt.

Redigerat av Walkir, 07 september 2009 - 17:08.

Postad 07 september 2009 - 17:12

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Kör du med senaste uppdateringen av dashboarden (NXE)?
Har för mig att detta blev fixat i en uppdatering för ett tag sedan.

Hittar tyvärr inte länken till senaste NXE nu :)

Här kan du hitta NXE:
http://support.xbox....ateconsole.aspx

Är du uppkopplad mot Live så uppdateras din Xbox automatiskt.

Jag har den senaste...

Postad 10 september 2009 - 12:40

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Har ett litet problem. När jag ska kolla screenshots och spela vissa banor i Halo 3 så kommer det upp "You do not have permission to save user-created content on your Xbox 360 console."

Hittade det här på nätet: "I finally figured it out. the issue was in my profile. In my Rampage412 profile there was a setting for content download. It was set to FAMILY. i changed it to all, and i'm good to go."

Men jag hittar inget sånt i min profil. Lite störigt. Någon som har några förslag?

Edit: Fixat, hittade detta. "This is most likely due to the privacy settings on your Xbox 360. From the Xbox, select "Edit Profile", then "Privacy Settings" and then for "Member Content" select "Everyone.""

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 10 september 2009 - 12:44.

Postad 14 september 2009 - 23:10

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Får tillbaka mitt 360 från reparation (rrod) imorrn enligt UPS, får man hämta det på posten eller kommer dom med det till dörren?

Postad 15 september 2009 - 06:51

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Dom kom hem till dörren hos mig. Men räkna inte med att dom ringer innan så att ni kan göra upp någon tid. Som tur var så var min sambo hemma från jobbet just den dagen så hon kunde ta emot den.

Postad 15 september 2009 - 07:27

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
vad händer om man inte är hemma då? lämnar dom det på något utlämningsställe?

Postad 15 september 2009 - 08:54

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

vad händer om man inte är hemma då? lämnar dom det på något utlämningsställe?

Jag ringde dem och bad de komma med den till mitt jobb istället, tog en dag extra men då slapp jag åka iväg och leta upp utlämningsstället som förmodligen ändå skulle vara stängt när jag kom hem från jobbet.

Postad 24 september 2009 - 11:21

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Fick RROD på min Elite igår (första gången och har haft en 360 sen release). Jag sökte lite i tråden men hittade inte svaret på min fråga. Min garanti går ut 3 jan 2010 (lite tur att den gick sönder nu då) förlängs denna garanti eller? När jag sökte så hittade jag en som hade fått förlängt med 1 år. Är det standard eller måste man tjata sig till förlängd garanti?

Postad 25 september 2009 - 14:58

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0

Fick RROD på min Elite igår (första gången och har haft en 360 sen release). Jag sökte lite i tråden men hittade inte svaret på min fråga. Min garanti går ut 3 jan 2010 (lite tur att den gick sönder nu då) förlängs denna garanti eller? När jag sökte så hittade jag en som hade fått förlängt med 1 år. Är det standard eller måste man tjata sig till förlängd garanti?

Man får väl aldrig förlängd garanti efter reparationsjobb? Det hade ju varit smutt dock, då kunde man ju en ny box flera gånger om i flera år :angry:

Postad 25 september 2009 - 19:28

thurner
  • thurner
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Man får väl aldrig förlängd garanti efter reparationsjobb? Det hade ju varit smutt dock, då kunde man ju en ny box flera gånger om i flera år :)

De flesta mobiltelefonhandlarna har mig veterligen 3 månaders garanti på det som åtgärdas vid eventuell inlämning. Till exempel om man en handlare lämnar 2 års garanti och man lämnar in telefonen för att nollan inte fungerar efter ett år och 11 månader. Så har du från det datum du får tillbaka den tre månaders garanti på nollan (du har ju fortfarande 3 års reklamationsrätt från inköpsdatumet). Men om Microsoft eller de handlare man köper sin enhet av lämnar någon sådan garanti vet jag ingenting om. Konsumentköpslagen kanske säger någonting om reklamation av reparationer (åtgärder av felaktig vara).

Men en sak är jag i alla fall säker på, din garantitid förnyas inte med tre år av Microsoft om den åtgärdats för RROD.

Postad 26 september 2009 - 00:19

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Ok, tack för era svar. Förstod att jag inte skulle få 3 nya år men hoppades på 1 år till. Det finns ju en ganska stor risk att den går sönder igen :)

Postad 03 oktober 2009 - 16:13

Unregistered1627
  • Unregistered1627
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hej!

Har ett problem och vet inte vad jag ska göra! Har en x-låda elite, förmodligen en av de första, som funkar kanon förutom med Bungies titlar. När jag, glad som en skolflicka, kom hem med mitt nyinköpta Halo: ODST fungerar det helt enkelt inte! Xboxen säger att skivan är smutsig och att jag måste rengöra den. Eftersom skivan inte ens har så mycket som ett dammkorn på sig så började jag googla problemet. Det visar sig att fler har samma problem och att det inte ligger hos skivan utan hos själva konsolen. Även Halo 3 har dessa problem i viss mån vilket jag även upptäckte för en tid sedan. ODST kan jag inte spela alls och Halo 3 går igång när det känner för det. Just problemet med Halo 3 hade jag inte alls i början men efter ett antal uppdateringer från MS sida och även uppdateringar av själva spelet så började det ######s! Själv har jag en teori om att det finns någon form att kopieringsskydd som Bungie använder sig av vilket inte fungerar med min, och vissa andras, Xbox. Alla spel jag äger (och har ägt) har alltid varit orginal och detsamma gäller alla konsoler och givetvis även denna. Bungie har uppmärksammat detta problem och säger sig försöka hitta en lösning på detta. Jag är dock extremt skeptisk över att de verkligen gör detta för samma sak sa de om Halo 3. Så till frågan- vad ska jag göra? Ignorera alla spel som Bungie släpper? Detta känns inte direkt roligt då jag gillar Halo i alla former väldigt mycket. Ska jag låta Microsoft våldta mig, min plånbok och min stolthet och helt enkelt köpa en helt ny konsoll? Nåväl, blev ett väldigt långt inlägg så om just DU har kommit så här långt så gratulerar jag dig och skickar dig dessutom en helt perfekt fungerande Xbox elite som är trasig :)

edit: stavfel!!!

Redigerat av Unregistered1627, 03 oktober 2009 - 16:16.

Postad 03 oktober 2009 - 16:18

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Provat med dom obligatoriska grejerna?

-Rensat cachen
-Provat rycka internetanslutningen
-Installera/Avinstallera spelet

Provat din skiva på någon annan enhet?

Postad 03 oktober 2009 - 16:20

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0

Hej!

Har ett problem och vet inte vad jag ska göra! Har en x-låda elite, förmodligen en av de första, som funkar kanon förutom med Bungies titlar. När jag, glad som en skolflicka, kom hem med mitt nyinköpta Halo: ODST fungerar det helt enkelt inte! Xboxen säger att skivan är smutsig och att jag måste rengöra den. Eftersom skivan inte ens har så mycket som ett dammkorn på sig så började jag googla problemet. Det visar sig att fler har samma problem och att det inte ligger hos skivan utan hos själva konsolen. Även Halo 3 har dessa problem i viss mån vilket jag även upptäckte för en tid sedan. ODST kan jag inte spela alls och Halo 3 går igång när det känner för det. Just problemet med Halo 3 hade jag inte alls i början men efter ett antal uppdateringer från MS sida och även uppdateringar av själva spelet så började det ######s! Själv har jag en teori om att det finns någon form att kopieringsskydd som Bungie använder sig av vilket inte fungerar med min, och vissa andras, Xbox. Alla spel jag äger (och har ägt) har alltid varit orginal och detsamma gäller alla konsoler och givetvis även denna. Bungie har uppmärksammat detta problem och säger sig försöka hitta en lösning på detta. Jag är dock extremt skeptisk över att de verkligen gör detta för samma sak sa de om Halo 3. Så till frågan- vad ska jag göra? Ignorera alla spel som Bungie släpper? Detta känns inte direkt roligt då jag gillar Halo i alla former väldigt mycket. Ska jag låta Microsoft våldta mig, min plånbok och min stolthet och helt enkelt köpa en helt ny konsoll? Nåväl, blev ett väldigt långt inlägg så om just DU har kommit så här långt så gratulerar jag dig och skickar dig dessutom en helt perfekt fungerande Xbox elite som är trasig :)

edit: stavfel!!!

Vad säger supporten när du ringer dom och beskriver problemet?

Postad 03 oktober 2009 - 16:37

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jag har också ett problem, inte lika allvarligt (för det är riktigt allvarligt ;)) som toooOoook.

Men på min ena originala handkontroll (som inte är mer än några månader gammal) är knapparna (AXYB) tröga. Det är som man har spillt cola över den (vilket jag inte har). Det har varit så från första början men har blivit mer och mer.
Har jag inte spelat på några timmar måste jag "mjuka" upp de för de sitter änna fast lite granna.

Nu till frågan, hur fixar jag till det hära? Sprit? Vaselin? Växellådsolja? Glidmedel?

(Och fråga mig inte varför jag inte lämna tillbaka den och tog en ny, helt enkelt för att jag är för lat)

Edit: Och jag har inte kollat på p-rulle och spelat samtidigt (PiP) :)

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 03 oktober 2009 - 16:39.

Postad 03 oktober 2009 - 16:45

Unregistered1627
  • Unregistered1627
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Provat med dom obligatoriska grejerna?

-Rensat cachen
-Provat rycka internetanslutningen
-Installera/Avinstallera spelet

Provat din skiva på någon annan enhet?

Allt du beskrev har jag provat! Finns ganska utförliga beskrivningar hos Bungie om vad man kan prova men det ger tyvärr ingen effekt. Har dock inte provat skivan i en annan konsoll men jag tvivlar på att det är just skivan det är fel på. Hos de personer som provat sin "defekta" skiva i en annan konsoll har det fungerat..

Tack för ditt snabba svar och tips dock! :)

Vad säger supporten när du ringer dom och beskriver problemet?

Har inte ringt supporten än men jag antar att de kommer ge exakt samma problemlösningar som Topper Harley 77 gav..
Ska få tummen ur och ringa iaf!

Tack för svaret säger jag till dig med! ;)

Postad 03 oktober 2009 - 17:16

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0

Har inte ringt supporten än men jag antar att de kommer ge exakt samma problemlösningar som Topper Harley 77 gav..
Ska få tummen ur och ringa iaf!

Tack för svaret säger jag till dig med! :)

Ring och var bestämd med att det är något fel på konsollen så kanske de reparerar den, det är ju inte så ofta de tillslut säger "jahapp, då kan vi nog inte hjälpa dig,du får köpa en ny!". Utan slutar väl med att de gör en felanmälan eller nåt.

Postad 03 oktober 2009 - 18:17

Unregistered1627
  • Unregistered1627
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Ring och var bestämd med att det är något fel på konsollen så kanske de reparerar den, det är ju inte så ofta de tillslut säger "jahapp, då kan vi nog inte hjälpa dig,du får köpa en ny!". Utan slutar väl med att de gör en felanmälan eller nåt.

Ja så får det bli! Tvivlar på att nåt kommer hända men då vet man ju iaf! :)
Återkommer med hur de hanterar mitt ärende!

Postad 04 oktober 2009 - 15:40

-Råttan-
  • -Råttan-
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Kan inte ladda ner ladda demot till NFS Shift. (Har endast silver) Någon annan som har samma problem?

Postad 04 oktober 2009 - 16:10

Unregistered1627
  • Unregistered1627
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Kan inte ladda ner ladda demot till NFS Shift. (Har endast silver) Någon annan som har samma problem?

Du får vänta några dagar innan du kan ladda ner demot eller så får du lov att uppgradera till Gold!

Har nu varit i kontakt med supporten angående mitt problem med Halo 3 och Halo: ODST och de skulle skicka ärendet vidare. Tvivlar dock på att det kommer någon lösning på problemet så det är väl bara till att glömma allt vad Halo heter :D

Postad 06 oktober 2009 - 16:23

Unregistered1627
  • Unregistered1627
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Du får vänta några dagar innan du kan ladda ner demot eller så får du lov att uppgradera till Gold!

Har nu varit i kontakt med supporten angående mitt problem med Halo 3 och Halo: ODST och de skulle skicka ärendet vidare. Tvivlar dock på att det kommer någon lösning på problemet så det är väl bara till att glömma allt vad Halo heter :D

Efter att ha blivit uppringd av support (meddelande lämnat i röstbrevlådan då jag arbetar utan tillgång till privat mobil) fick jag följande förklaring: Det är inget fel på min Xbox och att de har uppmärksammat detta problem från flera håll. De kan dock ingenting göra men MS och Bungie försöker hitta en lösning.

Bara att buga och tacka...

:D

Postad 06 oktober 2009 - 19:51

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0
Det där var ju surt, så det är inget fel på xboxen även fast den inte kan spela vissa spel? Tycker de kommer undan alldeles för enkelt med det där!

Postad 07 oktober 2009 - 15:22

Unregistered1627
  • Unregistered1627
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Det där var ju surt, så det är inget fel på xboxen även fast den inte kan spela vissa spel? Tycker de kommer undan alldeles för enkelt med det där!

Tyckte jag också så jag ringde en gång till och poängterade hur meningslöst det är att äga en Xbox som det inte går att spela på. Fick samma svar som förut, hon kunde inte säga exakt vad det är för fel men att jag skulle avvakta för både MS och Bungie arbetar på detta problem. Eftersom min Xbox inte är defekt på något sätt (förutom att det inte går att spela på den!!!) så kan de ingenting göra. Får väl helt enkelt köpa en PS3:a istället och skita i MS!

Postad 07 oktober 2009 - 15:28

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Har du provat att installera spelet på hårddisken ?
Om du inte kan kopiera över skivan efter ett par försök så har nog dvd-läsaren svårt att läsa skivan. Dåligt tryckt ex kanske.

Postad 08 oktober 2009 - 06:40

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1 495 inlägg
  • 0
Om många gamla konsoler inte kan spela just Bungies spel så kanske det är ett mjukvarufel (också).

Bungie är nu medvetna om detta och jobbar för att ta fram en uppdatering som ska fixa felet.
Det kanske inte är helt rätt att skylla detta enbart på hårdvaran och MS. Men än vet vi ju inte...

Redigerat av SejLax, 08 oktober 2009 - 06:40.

Postad 16 oktober 2009 - 20:42

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1 727 inlägg
  • 0
Någon som testat Gamestops handkontroller? Såg att de hade en svart och en blå som såg exakt likadana ut som originalet (hann inte kika så länge) men kostade bara 300kr i butik.

Postad 18 oktober 2009 - 16:45

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Någon som testat Gamestops handkontroller? Såg att de hade en svart och en blå som såg exakt likadana ut som originalet (hann inte kika så länge) men kostade bara 300kr i butik.

Man sparar alltså hela 80 kr jämfört med att köpa en trådlös original-hk.

Postad 18 oktober 2009 - 17:14

POi2
  • POi2
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Den kanske var "pre-owned" ? .. har sett några sådana på game.

Redigerat av POi2, 18 oktober 2009 - 17:14.

Postad 21 oktober 2009 - 12:23

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Tänkte bara kasta ut en fråga på MHB angående ett problem jag har med min Xbox 360.

Min gamla gick sönder för andra gången med samma fina RRoD-problem. Skickade in och fick tillbaks en ny igår. Det komiska i det hela är väl att även den 'nya' är trasig. Den här gången är det handkontrollerna som får dålig kontakt med konsollen. Jag har provat i diverse rum, med båda handkontrollerna (varav en är helt ny), olika batterier, stängt av allt vad trådlösa nätverk heter och så vidare. Så fort något ynka objekt kommer emellan handkontrollen och basenheten tappar den anslutningen, och mig veterligen är jag inte gjord av metall. Kan alltså stå en meter ifrån konsollen och ha mitt ben emellan och den tappar anslutningen. Tidigare har jag kunnat stå i ett annat rum med två väggar emellan utan problem.

Jag är måttligt sugen på att skicka tillbaks enheten IGEN när Forza 3 nu kommer hem på fredag. Jippi.

Postad 21 oktober 2009 - 13:05

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Kontrollerna sänder ju med radiovågor, så om något står ivägen ska inte spela någon som helst roll. Så tyvärr, något är fel.

Låter väldigt konstigt.

Postad 21 oktober 2009 - 13:22

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Jepp, resonerade likadant. Läst att den kör på 2.4GHz-bandet vilket fick mig att tro att något kunde störa ut (aldrig hänt tidigare men varför inte). Men tydligen inte. Jag får väl ställa den en meter från kontrollen tills jag tröttnat på Forza 3 och skicka iväg den sen helt enkelt. Eller så köper jag en ny. Så trött på detta nu.

Och visst är det konstigt. Att de kan vara så ###### dumma att de skickar ny trasig till en kund som skickat in en trasig konsol för reparation. Dessutom skulle det vara "goodwill" att skicka ut en ny istället för att reparera, så att det skulle gå snabbare. Bra kvalitétskontroll säger jag bara.

Postad 21 oktober 2009 - 13:33

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
induce:
Testa länken.

Redigerat av Lias08, 21 oktober 2009 - 13:36.

Postad 21 oktober 2009 - 13:49

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Tackar | Combat |.

Redan gjort dessvärre utan någon framgång. Jag misstänker att det är något vajsing med radiomottagaren / radiosändaren i 360:n. Den verkar helt galet svag. Tappar anslutning till konsolen redan efter 3 meter med fri sikt. Tappar anslutning med blott en meter mellan konsollen och handkontrollen om jag vänder mig om 180 grader så att min kropp befinner sig emellan. Aldrig haft liknande problem med den tidigare.

Postad 21 oktober 2009 - 14:03

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Tackar | Combat |.

Redan gjort dessvärre utan någon framgång. Jag misstänker att det är något vajsing med radiomottagaren / radiosändaren i 360:n. Den verkar helt galet svag. Tappar anslutning till konsolen redan efter 3 meter med fri sikt. Tappar anslutning med blott en meter mellan konsollen och handkontrollen om jag vänder mig om 180 grader så att min kropp befinner sig emellan. Aldrig haft liknande problem med den tidigare.

Surt att behöva skicka den "nya" konsolen igen! Du får ringa och prata med supporten, be dem skicka till dig en ny och fungerande konsol.
Jag hade samma problem med kontrollen, tappade kontakten eller hade dålig mottagning. Jag stängde av konsolen och drog ur el-sladden i ca 5 min sen dess har den fungerat utan problem.

Postad 21 oktober 2009 - 14:11

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Haha, ja. Det är ju det. Kunde inte låta bli att skratta när du fattade galoppen och hakade på med "nya". Anyway, skall prova det där ytterligare en gång så får vi se. Skönt att du fick bukt med ditt problem iaf!

Postad 21 oktober 2009 - 14:21

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Haha, ja. Det är ju det. Kunde inte låta bli att skratta när du fattade galoppen och hakade på med "nya". Anyway, skall prova det där ytterligare en gång så får vi se. Skönt att du fick bukt med ditt problem iaf!

Min älskade Elite sjunger i sista versen också, den börjar låta mer o mer som en helikopter fast jag spelar via HDD:n.
Så det skulle inte förvåna mig det minsta om jag fick PROD den 10-11-2009 på kvällen :angry:

Postad 21 oktober 2009 - 14:24

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Du menar dagen efter garantin gått ut? Jadu, jag skall hålla tummarna för dig, det kan du lita på :-)

Postad 21 oktober 2009 - 14:32

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Du menar dagen efter garantin gått ut? Jadu, jag skall hålla tummarna för dig, det kan du lita på :-)

hehe, tack
Nej Modern Warfare 2 har release. :angry:
Garantin gick ut för några månader sen, funderar på att köpa en ny Jesper och lägga ut min gamla på tradera.

Postad 21 oktober 2009 - 14:38

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Aha! Ja det har jag på preorder också men till PS3 så får väl hoppas den håller, peppar peppar. Aja, skall inte dra det mer off topic. Tack för hjälpen och empatin i alla fall :-)

Postad 30 oktober 2009 - 20:09

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Köpte en 360 Elite idag på Webhallen! Kopplar in den med Hdmi i min Yamaha 661 stärkare! Kör min PS3 på samma sätt ..

Är en vanlig Hdmi inte Microsoft egna sladd

Men får inget ljud ut alls! Bara bild ! Testat allt möjligt med mitt lilla kunnande om stärkar inställningar ! Testade med RGB in tv´n. Det funkade !

Testade med min SP3 o sladden var det inte fel på. Testade även ett köra med inställningarna till Sp3 i stärkaren men det blev bara bild det med =(

Supporten kunde inte hjälpa då jag inte använda deras Hdmi sladd ...

Lämna tillbaks o få ut en ny?

Postad 30 oktober 2009 - 22:13

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Uppkopplad och uppdaterat boxen?
Annars finns dom ljudinställningar som finns under console settings.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.