Lustigt men bra att det löste sig.
Mjo, jag såg det framför mig.. en vecka eller två utan stärkaren hemma, gah!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Onkyo TX-SR **5 *
Startad av
DrTech
, Jul 17 2007 16:57
1805 svar till detta ämne
71 relaterade trådar
Postad 20 March 2009 - 17:23
Mjo, jag såg det framför mig.. en vecka eller två utan stärkaren hemma, gah! Postad 14 April 2009 - 17:00
Jag har för mig att jag har frågat denna frågan en gång tidigare!?, men nu när jag stänger av min 805:a så börjar inte den röda lampan för standby lysa, utan istället så lyser en orange lampa vid namn ready.
Detta är mkt störande, vad är det jag har kommit åt nu igen?, snälla hjälp mig Postad 14 April 2009 - 17:46
Snälla gubbar!! är det ingen utav er som kommer ihåg hur man gjorde/eller vad jag råkat trycka på....
Postad 14 April 2009 - 18:53
Tror att du kommit åt zone knappen, jag hade något liknande men det försvann när jag stängde av zone.
Postad 15 April 2009 - 01:56
Ok tack för svaret, jag tror oxå det kan ha med det att göra, men jag vet inte HUR man tar bort det...? Sist när det var samma "problem" så fick jag ett tips av ngn här, å jag kommer ihåg att det var väldigt lätt ordnat, bara man visste hur...attans bananer vad störande detta är då... Postad 15 April 2009 - 10:47
Öppna luckan på 805 där finns zone knappar testa trycka på off knappen.
Postad 15 April 2009 - 19:32
Det testade jag igår utan resultat.... inget annat tips? Postad 15 April 2009 - 23:38
satt ok kolla på film precis och då börja filmen att hacka displayen börja blinka
det är onkyo 805 till ps3 vad kan felet vara ? spolade tillbaka till samma chapter i filmen och samma sak hände så undrar jag hur varm en 805 ska bli den ligger fritt mitt på golvet inget över den eller sidorna och den blir VARM spelar ingen superhög volym, man kan knappt ha handen på någon ? Redigerat av Unregistered87ded29e, 17 April 2009 - 14:17. Postad 17 April 2009 - 12:58
Stäng av "Power Control", som du hittar under Hardware setup -> HDMI Postad 29 May 2009 - 06:34
1) "FilmHackandet " Att displayen etc börjar blinka har ju att göra med handskakningen och auto inlärningen av de förutbestämda ljudåtergivningssättet/en så jag skulle tippa på att det är skivan/filmen/dvd/BD som är skitig/defekt ... Onkyon gör ju så var gång du byter ljudspår beroende på vad den outputtat tidigare på det förutbestämda scenariot... ( Tex när du tittar på film, och byter tex ljudspår ... förtärkaren kommer då detektera det och ställa om sig, exempelvis DD5.1 till DTS HD MA ... Gissningsvis kommer din förtärkare då stå i nån form av DD5.1 läge och när du byter till HD spåret kommer förtärkaren skifta till att stå " Multichannel" på displayen ... ) 2) Varm ... Det är en kraftfull förstärkare och självklart blir den varm, det ska vara så. Så länge du inte har driftproblem den stängs av eller upplever andra problem är det inget att oroa sig över ... Jag repeterar: En förstärkare blir varm det är inte något som är konstigt med det. Postad 08 June 2009 - 15:27
Bytte dator från XP 32 till vista 64 och koppla in till andra hdmi uttaget på grafikkortet men datorn hittar inte recivern. Fungerade utmärkt innan jag bytte men vista verkar inte vilja hitta recivern. Kör med dator -> reciver -> proj. Recivern är en onkyo tx sr-605.
Postad 01 July 2009 - 11:26
Tjenare!
Jag har ett litet problem med min Onkyo 905. Fick igår hem en Sony S350 blurayspelare som jag kopplade in och allt gick bra osv. Dock så har jag en känsla av att jag inte får igång något HD-ljud, eller surroundljud över huvudtaget. På displayen på Onkyo så står det bara HDMI Through och man ser enkelt att bara front left, right och subwoofern lyser men inte några av de övriga. Det står även PCM på displayen. Är det någon som har någon erfarenhet ev detta? Man tycker ju att det borde stå Dolby Digital eller DTS någonstans på displayen. Postad 01 July 2009 - 11:28
Har du gjort de nödvändiga inställningarna i Sony spelaren? Dvs ställt om till att skicka ljudet som bitstream?
Postad 01 July 2009 - 11:40
Kan ej hitta någon sådan inställning i spelaren. Men har valt att ljudet ska skickas ut via HDMI samt att den inte ska mixa om något till PCM men ändå så står det ju PCM på förstärkaren.
Postad 01 July 2009 - 11:50
Sony S350 ska väl kunna skicka ljudet som bitstream ? Annars är det riktigt att det ska stå PCM eller multichannel.
Då av kodar din spelare ljudet,tror inte den kan avkoda DTS-HD MA. Postad 01 July 2009 - 11:50
Det bör verkligen finnas. Har aldrig använt en Sony spelare men...
Hittade detta på google: "In order to bitstream, there is an audio setting in the bd setup that has to be set to direct." Så leta efter en inställning som du kan ställa till "DIRECT" så ska det nog lösa sig. Postad 01 July 2009 - 12:00
Jag läste i manualen och där ska du ställa Dolby Digital till just Dolby Digital även DTS till DTS.
Du har nog valt PCM där och då blir det skickat som PCM. Postad 01 July 2009 - 13:44
Det lustiga är att jag har inställningen på Direkt och jag har satt över DTS på DTS och Dolby på Dolby men fortfarande sparkar inget HD-ljud igång. Tror det är någon inställning i receivern. Skall testa och koppla koaxialt och se ifall något vanligt DTS eller Dolby sparkar igång.
Postad 01 July 2009 - 16:26
Har nu testat att köra koaxialt och då sparkar både Dolby och DTS igång precis som det ska. Förstår inte vad som är problemet när jag kopplar över till HDMI.
Postad 01 July 2009 - 18:03
Nu har jag äntligen löst problemet. Felet låg i min Onkyo 905a. Fick gå in på en väl gömd HDMI meny och välja HDMI-ljud till av istället för på. Då sparkade allt igång precis som det skulle.
Postad 28 July 2009 - 21:20
Hej!
Jag har skrivit förut men ingen som svarat hoppas på hjälp nu.Jag har en panasonic dmp-bd60 å en onkyo 805 .Jag kör hdmi audioquest hdmi-3 från stärkaren till tv.Å samma hdmi från stärkaren till blurayen.När jag ska spola i filmeran så burrar det å knastrar i högtalarna lika dant när jag ska ta ur filmen å den går ner i viloläge å sedan försvinner det när jag stänger av blurayen.å när jag startar så finns det inte där föräns jag sätter in en film.Men det stör ju inte i filmen konstigt.Jag har kollat alla kablar inget som stör.Jag märkte dock idag när jag ändrade i blurayen att den skulle köra pcm ljud så blev det inte så konstigt .Vill ju köra bitstream så man ser det snygga dts hd master i displayen på stärkaren.Hoppas någon har tips är det stärkaren det är fel på blir tokig har testat allt jag kan tänka mig. Mvh.Peter Postad 31 July 2009 - 14:24
hej jag skulle vilja få kontakt med någon som har uppdaterat sin onkyo genom rs232 kontakten tacksam för hjälp
Mvh.Peter Postad 20 August 2009 - 19:45
Har precis kopplat in min dator via HDMI ingången till min SR605.
Förut när jag spelade upp filmer så ändrade sig texten på förstärkarens display, beroende på vad jag spelade "DTS" "D.D" etc. Nu när jag kör så står det hela tiden "HDMIThrough". Vad betyder det? får jag inte DTS etc längre med samma inställningar och samma spelare? Fattar inte riktigt, hur bär jag mig åt för att se vilket format ljudet spelas upp i? Postad 31 August 2009 - 20:10
Har själv en Onkyo 805 och vill ha mer välljud vid musik lyssning. Undrar därför om denna är bra att användas som försteg till ett 2-kanals slutsteg? Har funderingar på ett Rotel RB1080 eller liknande. Eller blir det mycket större skillnad med ett riktigt försteg?
Mvh Tomlund Postad 08 September 2009 - 13:27
Tjena.
Jag är grymt sugen på att uppdatera firmware på min 905:a. Det är en 905:a som köptes precis i början då de kom ut i sverige. Jag har haft iväg den på en serviceuppdatering hos en auktoriserad serviceverkstad tidigare. Idag har jag version 1.05 och jag är osäker på hur jag skall gå till väga. Finns det någon vänlig själ som själv gjort uppdateringen gärna ifrån en så tidig modell som min som skulle kunna assistera mig via pm med uppdateringen. Är väldigt tacksam om man kan få lite hjälp här. Tack på förhand. Postad 26 October 2009 - 20:18
Bra fråga faktiskt, men om jag skulle sälja min 875 idag skulle jag nog begära 7000 kr.
Postad 14 November 2009 - 23:50
Har en fundering ang 805 kopplad till PS3 vid uppspelning av Blu-Ray står det T-D i display, Ps3an är inställ Lpcm och alla 5,1 och 7,1 är ikryssade manuellt.
Vad står T-D för? Det kommer bara i menyerna, i själva filen står det som sig bör multi ch...? Någon som vet? Postad 19 November 2009 - 13:31
T-D (Theater-Dimensional)
Detta ljudåtergivningssätt möjliggör återgivning av ett virtuellt 5.1-kanaligt surroundljud via enbart två eller tre högtalare. Detta uppnås genom styrning av hur ljuden når lyssnarens vänstra och högra öron. Om för mycket efterklang förekommer kan det hända att resultatet inte kan bli bra. Därför rekommenderas detta ljudåtergivningssätt i miljöer med lite eller ingen naturlig efterklang. ( S 86 i instruktionsboken ) Postad 20 November 2009 - 12:19
har en 805
och tidigare skala den upp till 1080p men inte idag, det spelet klarar av 1080p och det har den gjort tidigare med med andra spel och filmer med på BD varför inte idag. kör via en ps3 kan jag ha kommit åt någon inställning ? Postad 23 November 2009 - 18:11 Du har ju svarat på det själv redan. Antagligen har du kommit åt någon inställning. Postad 28 November 2009 - 12:15
kollat över inställningarna men hittar inget
kolla film igår och då skala den upp till 1080p spelet det gäller är assasins creed 2, på baksidan spelet står det 1080p tips förslag ? Postad 11 December 2009 - 15:21
Någon som har koll på om det går att köra 5.1 med bryggade frontkanaler med 875?
Postad 26 January 2010 - 22:17
Jag vill bli av med dessa enerverande reläklick.
Kan man tvinga en SR605 att förbli i valt ljudläge? Jag har min SR605 kopplad via optisk sladd til en Samsung PVR. Jag tittar på någonting, t.ex. ett inspelat program. 605:an är inställd på Stereo för att få ut så bra ljud som möjligt. Varje gång jag pausar eller spolar i filmen så klickar 605:ans reläer och den byter blixtsnabbt från Stereo till Dolby Digital och sen tillbaka till Stereo igen. Det blir alltså: Start: Det står "CBL Stereo" i displayen. Jag trycker på Pause, så PVR:en slutar sända ljud till 605:an. Displayen visar nu bara "CBL". En sekund senare adderas ordet "Stereo" trots att PVR:en fortfarande är pausad. Så länge pause är intryckt står det "CBL Stereo". Jag trycker på play på PVR:en så den börjar skicka ut ljud igen. 605:an visar "CBL" och låter KLICK, texten "CBL Dolby Digital" blinkar till väldigt snabbt för att direkt ersättas av "CBL" och ännu ett KLICK. Efter en sekund står det "CBL Stereo" igen och fortsätter vara så så länge PVR:en spelar på. Det enda sätt jag kommit på för att få bort detta beteende är att istället för att köra i Stereo-läge köra i t.ex. "Neo6 Music". Då byter och klickar den inte. Nackdelen är att i Neo-läge får man inte ut riktigt lika mycket tryck til högtalarna som i Stereo-läge (jag kör på vanlig vardagsrumsvolym, så det är inte volym-tryck jag syftar på utan "ljudkvalitets-tryck") Några idéer på hur jag behåller ljudkvaliteten men blir av med klickandet från reläerna? (jag kör bi-ampat om det skulle ha någon betydelse) (ljudet från PVR:en är inte Dolby Digital, så det finns egentligen ingen anledning att 605:an ska hålla på och byta så här) Redigerat av elofu17, 27 January 2010 - 20:45. Postad 16 June 2010 - 12:24
Näe .. man får stå ut med klickandena ..tyvärr ... har själv en 905.a ... Postad 07 July 2010 - 14:03
Hej,
min 876 blir jädrigt varm i standby läget! kan inte minnas att den varit det tidigare & det går inte att slippa det där d j äv la klickandet på något vis??? Annars är jag forfarande väldigt nöjd med den för övrigt Postad 07 July 2010 - 14:16
Varm i standby ska den inte bli,måste vara något fel på den.
Klickandet hörs bara när man byter källor,och det är något man vänjer sig vid. Jag tänker inte på det längre. Postad 08 July 2010 - 16:25
Hmmm, får ta en extra titt igen, kanske ungarna haft på den före mig! Nejdu, man vänjer sig inte vid klickandet... värst är det innan man fått igång ps3, för spel. Kan tro man har ett maskingevär runt hörnet, grym 3D känsla /JB Postad 17 July 2010 - 12:55
min börjar strula lite, en 805
har xbox 360 kopplad med hdmi in1, stänger jag av den och ska starta den igen så hittar den inte står "No Signal" jag har min ps3 på in2 och där funkar allt som det ska har funkat bra fram tills nu förslag någon ? Postad 29 July 2010 - 21:39
Hej!
Kan någon förklara hur jag ska styra ON/OFF funktionen av mina 2 emotiva slutsteg med min Onkyo TX-SR905. Den har endast 12V trigger för zone 2 och 3? Vore även tacksam om någon kunde länka till möjliga produkter för att lösa mina problem. Tänker mig en 230V till 12V adapter som jag kan ansluta på baksidan av förstärkaren eller någon annan smart lösning... Är det här vad jag söker? Stoppa in i uttaget på förstärkaren och sen in i emotiva slutsteget? Spelar det någon roll vad det är för ström? http://www.kjell.com...00000,355000000 Tacksam för svar Redigerat av johane77, 29 July 2010 - 21:53. Postad 30 July 2010 - 11:04
Någon som har kunskap om detta? Postad 17 October 2010 - 02:22
Hej
Hoppas jag inte avbryter något. Men är det någon som vet vad man kan få tag i reservdelar alternativt lämna in recievern på service. Min 605 har en död hdmiport. Och jag hade hemsk gärna velat ha den fungerande för ps3'a skall inhandlas. Har 360n i den andra. Stärkaren funkar fortfarande klockrent efter 2 års användande så jag behöver/vill inte byta ut den. Jag har sökt som en tok utan framgång... please! Postad 29 October 2010 - 12:50
Inte mycket liv i denna tråden längre?
Har alla uppdaterat sig från **5 serien till annat eller är alla frågetecken utsträckta i tråden? iaken: Ta kontakt med din återförsäljare där du köpte din 605:a och berätta problemet. Postad 09 November 2010 - 22:51
Min Onkyo 875 exploderade (konding som även förstöde slutsteg) två ggr när den var ny, reparerades och har sen fungerat i drygt två år. Nu smällde den igen och är död. Har alltid stått luftigt. Någon med liknande erfarenheter? Är det värt att reparera? Kostar ca 4.000:- enl AV Link.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |