Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 08

2489 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om NHL 08? (68 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om NHL 08?

1. 1 (2 röster [2.94%])

Procent av omröstning: 2.94%

2. 2 (1 röster [1.47%])

Procent av omröstning: 1.47%

3. 3 (5 röster [7.35%])

Procent av omröstning: 7.35%

4. 4 (20 röster [29.41%])

Procent av omröstning: 29.41%

5. 5 (40 röster [58.82%])

Procent av omröstning: 58.82%

Rösta Gäster kan inte rösta
NHL 08 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.124998 (7) Inga priser

Postad 11 June 2008 - 20:58

PES86
  • PES86
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Har joinat ligan nu.
Kör med Boston. Får se hur det går :)

Postad 11 June 2008 - 21:05

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Har joinat ligan nu.
Kör med Boston. Får se hur det går :)

Skulle gärna ta en match ikväll men jag har ingen ork att rita en ny förlust bild :)
Imorrn däremot kan nog mina smörgåspålägg utmana Boston!

Postad 11 June 2008 - 21:18

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Fortsätter gärna med mitt Colorado om det går för sig, i stridens skrivelse så skrev jag att jag hoppar av, dvs om det inte är deletat från hemsidan, är det det så kan ni låta colorado vara annars fortsätter jag. Om det går för sig.

Postad 11 June 2008 - 21:59

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

Musiken i trailern ger mig rysningar. Musiken, det är NHL96 musiken från PC versionen inte sant? De hade grymt sköna intron på den tiden. Kommer ihåg hur jag körde det introt typ 150gånger hemma i rummet innan farsan undra vad i hel**** det tagit åt mig.

Vi har också liksom din far DaBratt undrat vad f_n det är för fel på dig :) (du vinner ju alltid)

fler nhl09 länkar och filmer

http://www.easports....nhl09/index.jsp

Postad 11 June 2008 - 23:14

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Carolina, Boston & Detroit går nu att logga på hemsidan. Glöm inte att regga er på båda ligorna.

Postad 12 June 2008 - 09:30

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Är det ok om jag tar Kihmaris plats i ligan om han nu inte vill vara med?

Nej för jag har också Detroit. Nu verkar alltså Kihmari ha gett Detroit till mig, han önskade mig lycka till med Detroit. Jag ska verkligen göra allt i hans ära för att gå långt i turneringen. Tråkigt att det ska bli så här men det är väl så när man jobbar. Nu blir det iaf full fart för Detroit i helgen, lita på tuffa matcher då jag har tränat grymt mycket på slutet.

Redigerat av BioBerra, 12 June 2008 - 09:41.

Postad 12 June 2008 - 10:28

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Berra, Missförstånden fortsätter att hagla då många bara läser enstaka inlägg och väljer att reagera. PES86 har valt Boston, han har aldrig gjort anspråk på Detroit. Ska bli kul att se Wings på isen iaf, du har favoritpress på dig utan tvekan!

Soulmat, Nej det var nog ingen som på allvar trodde vi skulle bli av med dig så lätt.

Redigerat av RealDaBratt, 12 June 2008 - 10:28.

Postad 12 June 2008 - 12:19

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Vet någon varför jag inte kan "invite to game" till de på min friendslist ! ,texten är som transparent ,de övriga valen går som tex invite to private chat etc osv ?

Postad 12 June 2008 - 12:41

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Var faktiskt inne igår och kollade, ang antal lag i liga och... nej det går inte att utöka där.
Men vi blev väl inte fler än 18 iaf så...

Postad 12 June 2008 - 13:06

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0

Vet någon varför jag inte kan "invite to game" till de på min friendslist ! ,texten är som transparent ,de övriga valen går som tex invite to private chat etc osv ?

Invitar till match gör man genom ligan där man trycker på grön knapp och väljer "invite" eller vad det nu står.
Vill man bara köra en träningsmatch så får man skapa en "orankad match" och välja "private game" då får man upp sin friendslist för att bjuda in en person.

Postad 12 June 2008 - 13:23

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Någon som vill se ett fint klapp klapp spel ikväll dvs en match mot mig?

Postad 12 June 2008 - 13:25

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Vänta lite nu, var invitar ni någonstans? Jag går alltid in i NHL08 menyn, XBOX Live, via leaderboards, plockar fram friends. Trycker på valfri kamrat och väljer invite to game. Är ni inne i konsolmenyn och rör?

Postad 12 June 2008 - 14:15

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Tur att NHL 08 är så bra att man inte behöver vänta så länge på NHL 09 :)
Känns som jag kommer spela 08 versionen ända fram till NHL 09 i September. Tror dessutom att NHL09 inte kommer vara så himla mycket bättre, hoppas på lite bättre försvars AI och stabilare målvakter. Jag är jäkligt nöjd med tempot och anfallsspelet i 08.
Det bästa med NHL08 är att det inte finns något givet sätt att göra mål på och man kan göra mål i alla vinklar, allt handlar om precision, hoppas detta är kvar till 09. Minns dom tidigare 3d NHL spelen så har det alltid funnits målglitchar som folk utnyttjade till max. Ser verlkgein fram mot 09 även om 08 inte är långt ifrån ett komplett hockeyspel , 09 kan bli det ultimata :)

Postad 12 June 2008 - 14:20

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
finns målglitchar i det här spelet också.
Om man spelar med old school knappar som kontroll finns det ett sätt som man typ 95% av gångerna gör på mål om man skjuter från en viss position.
Spelade mot en sådan kille..var ganska trist. Han låg rankad jävligt högt och hade typ 120 vinster 4 förluster eller nått
Hoppas att EA till 09 har infört filter så man kan välja spela mot skill stick folk.

Postad 12 June 2008 - 14:24

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Ja de högt rankade Classic spelarna är värda all världens avsky, complete waste of time att spela mot dem.

Mina ankor har nu förlorat en riktig skitmatch mot Boston, därmed funderar ledningen på att dra sig ur ligan. Ett beslut kommer tas under helgen! Som min assisterande sa, "Aldrig mer jag åker till skitstaden Boston". Grattis PES86.

En liten dikt om matchen:

Isen var blank, pucken var hal, luften i omklädningsrummet allt för sval.
Publiken var ful, nej i Boston var ingenting kul.
Om jag någonsin kommer till denna staden sen, vill jag inte spela mot PES igen.
Skotten ven innanför blå, inte ens min målvakt var på tå, nej aldrig aldrig mer jag vill, till denna staden komma till.

Redigerat av RealDaBratt, 12 June 2008 - 15:14.

Postad 12 June 2008 - 15:07

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
K varför skulle du dra dig ur ligan för att du förlorat en match?

Postad 12 June 2008 - 15:09

PES86
  • PES86
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Då va min första matchen spelad.
Blev seger moit anaheim med 5-3 efter en väldigt jämn match, där Boston var väldigt effektiva i sina avslut.
Min målvakt Fernandez var riktigt brai mållet, vilket känns bra inför fortsättningen av ligan.

ses i returen i ankdammen DaBratt :)

Postad 12 June 2008 - 15:13

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Ja de högt rankade Classic spelarna är värda all världens avsky, complete waste of time att spela mot dem.

Mina ankor har nu förlorat en riktig skitmatch mot Boston, därmed funderar ledningen på att dra sig ur ligan. Ett beslut kommer tas under helgen! Som min assisterande sa, "Aldrig mer jag åker till skitstaden Boston". Grattis PES86.

Skulle jag resonera som dig skulle jag dragit mig ur 7 gånger nu :)

Postad 12 June 2008 - 15:14

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Oj oj, plötsligt svänger det i ligan. Är det senaste tillskottet Boston ett så pass hårt lag att det hittills oslagbara Anaheim åkte på stryk?

Spännande. Gör mig bara mer nervös när jag väl tar emot Boston.

Postad 12 June 2008 - 15:41

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

Vänta lite nu, var invitar ni någonstans? Jag går alltid in i NHL08 menyn, XBOX Live, via leaderboards, plockar fram friends. Trycker på valfri kamrat och väljer invite to game. Är ni inne i konsolmenyn och rör?

Jag invitar till match via namnen i swe ligan inga problem där iaf.
Men går jag in på en annan polare i min friendslist så går det inte klicka där det står invite friend to match

Redigerat av Wizeguy, 12 June 2008 - 15:42.

Postad 12 June 2008 - 15:49

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Ja Boston var tufft motstånd måste jag säga.
Montreal fick se sig besegrade med 0-8 och det är ju mindre bra :D
Grattis till segern PES86

Postad 12 June 2008 - 15:50

PES86
  • PES86
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Match 2 för boston.
Montreal - Boston 0-8. var mycket jämnare än resultatet visar. Det bara ramlade in mål mot slutet.
tack för en bra match alienrebel

Redigerat av PES86, 12 June 2008 - 15:51.

Postad 12 June 2008 - 16:13

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
BRatt:

Ska du dra dig ur för en torsk?

Ang invite vid match:
I ligan görs det därifrån
Annars kan skapa en egen match och invite som vanligt eller så går man till leaderboards och trycker på valfritt namn/vän och invitear.

Sistnämnda är enklast om man ska spela rankade matcher (att föredra)

Postad 12 June 2008 - 17:31

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Inte nog med att han ######s med mig på isen, PES86 verkar totalt sabba min statistik på hemsidan! Uteslut han!

Topper, Ja Anaheim verkar ha lite motivationsproblem. Det har gått lite för lätt och disciplin och taktik var som bortblåst i senaste matchen.

Redigerat av RealDaBratt, 12 June 2008 - 17:36.

Postad 12 June 2008 - 20:20

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
jaha, 2 matcher, dabratt vart de som väntat stor förlust, men trodde ja skulle kunna hålla de under 10 mål iaf, men ikke de :-( PES86 visste jag skulle bli tufft med och de ramlade in ordentligt med mål där med, 7-1 ? Ja ni är ju i en liga för sig, hmz, kanske skulle gå med i någon junior liga .. hade nog passat colorado.

Postad 12 June 2008 - 20:45

PES86
  • PES86
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
2 nya segrar i ligan för Boston :D

Colorado - Boston 1-7. Kändes som jag spelade powerplay hela matchen. du fick 8 st 2 min .

Dallas - Boston 1-3 mycket tät match där det inte skapades så många chanser, men boston var nog lite vassare och kunde tillslut vinna. Dallas målade med 25 sekunder kvar vilket gjorde att det blev lite spänning mot slutet.
Ses till returerna colorado och dallas :D

Redigerat av PES86, 12 June 2008 - 20:46.

Postad 12 June 2008 - 21:16

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
PCW = practice war :D

Dagens matcher.

Boston chocköppnade med 2 mål nästan direkt och uppförsbacken blir grov. Har dock taktiken klar för nästa match så tror jag kan pyttsa ett par fler då. Men 1-3 till slut.

Andra matchen mot colorado fick jag också ganska snabbt ett 0-2 underläge men till skillnad mot Bostonmatchen så var det rikligt med målchanser för Dallas.
Kunde jobba ikapp till 2-2 innan avs med 2 minuter kvar kunde göra 2-3. Får dock 2 powerplay de sista minuterna och lyckats få in 2 puckar. Den sista med 15 sekunder kvar som gav seger med 4-3
Grymt spännande match där man slets mellan hopp och förtvivlan :D

Redigerat av Beliavski, 12 June 2008 - 21:18.

Postad 12 June 2008 - 21:49

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Andra matchen mot colorado fick jag också ganska snabbt ett 0-2 underläge men till skillnad mot Bostonmatchen så var det rikligt med målchanser för Dallas.
Kunde jobba ikapp till 2-2 innan avs med 2 minuter kvar kunde göra 2-3. Får dock 2 powerplay de sista minuterna och lyckats få in 2 puckar. Den sista med 15 sekunder kvar som gav seger med 4-3
Grymt spännande match där man slets mellan hopp och förtvivlan :D

Ja riktigt spännande, trodde faktist jag skulle kunna ta 1 poäng av dig men när du fick powerplay så kunde jag nästan räkna ut att du skulle vinna, bra match var det och som sagt, jämn match :-)

Postad 12 June 2008 - 22:42

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Aj aj, Boston och Dallas matcher är förödande för mig. Ni bara vinner och klättrar och knuffar ner oss rookies. Nu ligger jag på toppen av botten. Får allt ta och försöka vinna lite matcher snart så jag får vara med på slutspelet iaf. Men men, är iofs mer än halva matcherna kvar att spela. Kan hända mycket under den tiden!

Postad 12 June 2008 - 23:31

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Wade (och alla andra för den delen)

Borde inte fler lag gå till slutspel nu när vi är så många lag i ligan?

Postad 12 June 2008 - 23:56

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Alternativet är 16 lag, åttondelar. Skulle bara två lag missa slutspel. Följden blir att grundspelet känns meningslöst. Bra som det är, kommer bli nerv för många runt strecket.

Postad 13 June 2008 - 09:45

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Boston får ses som en rejäl favorit till Stanley cup finalen redan nu, villket spel Boston visade upp i gårdagens match mot Detroit, framförallt i andra perioden. I andra perioden ryckte PES86 ifrån till en 5-1 ledning, det stod 2-1 efter den första. Sista perioden räddades av Detroits målvakt från större siffror och Detroit kunde även reducera till 2-5, enda målet i sista perioden. Matchen hade ett högt tempo men Boston slarvade mycket i sista. Det kanske finns en utmanare till RealDaBratt trots allt :D

Postad 13 June 2008 - 10:56

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Instämmer i att PES blir en kul nöt att knäcka. Ska bli roligt att spela mot han nu när Ankorna är vakna, Bostonbjörnen har fått vår uppmärksamhet i ankdammen. Längtar till slutspel!

Kan lägga till att jag ser Beliavski mot PES i en Final om fjädrarna plockas på mina tappra Ankor.

Pressklipp:

DaBratt sitter kvar på platsen i Anaheim men styrelsen låter meddela att sådant menlöst spel som visats upp sista tiden inte är acceptabelt i ett Slutspel, inte vid flera tillfällen i grundspelet heller för den delen. DaBratt har accepterat varningen.

Redigerat av RealDaBratt, 13 June 2008 - 12:59.

Postad 13 June 2008 - 13:06

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Njuter verkligen över att det finns nån som kan hota Bratten. Men efter min förra förnedrande förlust mot Anaheim så fick jag mej en redig utskällning här hemma , min älskade sambo ha börjat tröttna på mitt sätt att ta förluster , hon tycker att detta spel är alldeles för kostsamt för oss :)
Så rädslan att möta Boston börja ju kännas påtaglig då ja förmodligen dör i hjärtattack lr slår sönder boxen färdigt totalt...

Jag tar inte förluster bra då det blir ren å skär förnedring , sista matchen mot Anaheim så kände jag rent hur bratten satt hemma i soffan å skratta , för d var ju löjligt förnedrande sätt du gjorde mål på. Dina långskott är grymt irriterande , känns som en glitch då dom går in varje gång , lr så har du ett oklanderligt sikte din skit...

Få se hur länge mitt hjärta klara detta , ska börja med kickboxing i en ny klubb nu då ja flyttat så ja får ta ut min frustration där :)

Postad 13 June 2008 - 13:14

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Sista matchen var faktiskt komisk Vincent, vet inte om du är uppgiven eller något men det gick för lätt. Sedan är det faktiskt humor på hög nivå angående dem skotten du talar om. Jag gör 5-0 på distans i 2:a perioden. Vincent tar Paus och skickar meddelande där det står "Ditt as...", efter nedsläpp gör jag ett exakt likadant mål igen med samma spelare och samma framspelare.

Då brast jag ut i skratt, var bara för mycket.

Postad 13 June 2008 - 13:19

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Matcherna mot dej är så jobbiga så ja slutar försöka , är så knäckande att hur man försöker så är det omöjligt. Du är flera nummer bättre å d är svårt att acceptare i ett spel där ja bland vänner i alla år ha dominera fram till 07 , sen så ha det bara gått utför för mej.

Kan säga att ja skrattade inte , då mina barn låg å sov så blev det spelets räddning , min ådra i pannan var nära att brista och hadse du funnits nära är ja rädd för vad ja skulle gjort me dej :)

Postad 13 June 2008 - 13:33

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Är för lat för att leta igenom xbox forumet eller easports forumet.
Men är det sagt något konkret kring disc read error på NHL08.
Jag tycker att jag från start egentligen har haft det ganska frekvent.
Skulle tippa 3 av 10 matcher hänger sig.

Och vad säger microsoft om att boxen repar upp skivorna. Är det en giltig anledning att skicka den på rep.
Är det ett problem som de har bekrfäftat likt ring of death etc.

Postad 13 June 2008 - 13:37

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Har samma bekymmer med Disc Error. Vet inte om EA uttalat sig i ärendet. Pratade med EA´s representant om problemet när SM Turneringen var och han verkade medveten och fundersam över det iaf.

Själv så har jag skickat in boxen för repair, fick ny DVD läsare med problemet kvarstår. Så sannolikt ett problem som ligger hos EA´s NHL spel eller?

Vincent, Förstår att det är ett tufft uppvaknande till verkligheten för dig om du varit framgångsrik i det förgångna. Samtidigt förstår jag lite hur du kunnat vara framgångsrik i det förgångna, vem av dina vänner vågar spöa upp en Vincent med en bristande blodåder i pannan och ett överhängande hot om att bli Kickboxad då du verkar ta förluster så bra?

Redigerat av RealDaBratt, 13 June 2008 - 13:40.

Postad 13 June 2008 - 13:42

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Så varför skickade du in din xbox på lagning? Hade du problem med läsaren ?

När jag tänker efter så fick jag disc read error på Gears of war redan när det spelet och boxen var sprillans ny.
Det låter ju så fräsht från dvd läsaren när man får det också.

Postad 13 June 2008 - 13:46

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Läsaren "ticcar" ju rätt högt innan Disc error är ett faktum. Det låter som den slirar. Jag antog att hårdvaran fela då detta uppstod på fler spel men mest frekvent på NHL. Det var bättre inledningsvis men nu tycker jag den ger Disc Error lika ofta i NHL som förut igen.

Får inte det i andra spel, eller iaf ytterst sällan numera.

Postad 13 June 2008 - 15:29

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
"NHL 09

Developed/Produced by: Electronic Arts Canada
Systems: 360, PS3, PC-DVD, PS2
Online: 1- 12
Release date: September 9th ( date subject to change )
ERSB E10+
Cover Athlete: Dion Phaneuf
FPS 60 ( 360/PS3 )

Alright ladies and gents, It's that time of year again. It's time for me to spill out all the juicy info on NHL 09. You would think that after how the development team put out a 7 award winning game, that it might be a tad bit hard to top that. Well I am here to say some how some way they have not only done that, but have out done themselves once again!

This year I will do things similar to last year. I will give out most of the details on the game,
Then will break out into Q&A. Now after spending all this time with this info bottled up, I tell ya this will feel good to get out...lol

Lets start off with when you first get home with you copy of NHL 09, once you pop it into your system the first thing you will do is create yourself, after you have gone through this new feature, you will be blasted into the fully interactive tutorial. Along with your newly created you, you will be given a hockey card which will track everything you do from goals and assists to overall performance. Around 60-70 stats will be tracked tough this and your user stats.

First lets start off with the new skill stick enhancements, aside from the dekes we got to play around with last year, they have added in some new moves, rangeing from one handed dekes straight up to legendary moves. Now picture yourself on a break a way, trying to figure out what move to pull off. So you think should I go with the Datsyukian deke, or should I try and pull off what Foresbeg did in the 94" Olympics.
Now do not be getting to testy with these one on one dekes and legendary moves... Believe me Not everyone can pull them off, you will lose the puck, not to mention you will also lose the puck if it hits their skate or stick...They are now fully interactive!!!!

So what do you do now, Lets say your opponent has now set up in your zone, after busting in with a sic legendary move. How will you ever defend against it. Oh I know, With your new 360 degree control over your poke check you will be able to take out more of the passing lanes then ever before. But lest say that defencive style is not your cup of tea. You would rather be the dude in front of the net battling away with there top players. You now have a few more options in your arsenal of defencive moves, You could either tie them up, hook them, lift there stick, or get dirty and start pushing them around with some big cross checks till they hit the ground...mmmmm sounds so nice!

So after they get the shot off and your goalie has made a new desperation save added just this year... now what do you do?
My guess is you will use your newly created break-out play designed by you to school your opponents. so now you have broken out of your end you are coming down the boards like you have done for years.. till.....

BOOM... Well getting all fancy doing your dekes you have left yourself vulnerable to the new endorphin punishing body checks, littered with 3-400 animations, But do not expect a hip check so much these hits can range from minor bumps to call an ambulance hits. It's ok though your player will have full awareness now, so he will at least put his arm out to break his fall. So now that you know that your players can be vulnerable, so can there's, so get them back at your first chance.

So now they are back in your zone, you win the draw, pass it back to your defender.
You skate out behind your net wait for your team to set up in position... but wait they are rushing you from both ends... so you hesitate, so you slide to the side and go to dump it out of your zone... shoot you put it over the glass. coach it a little mad now your down a man.
You go to take the next face off, they win, here's your opportunity, you can lift his stick and get a break a way.. oh no you missed and high sticked him.. now the coach is steamed, you now are on a 5 on 3 but got a major for smoking the other guy in the face.

So for the next 5 minutes you have killed off both penalties, thanks to you stick lifts taking away the one timers, and your blocks taking away the passing lanes. It's nice to see even the CPU on your team, doing all the same stuff you are eh!
In the end you have won the game thanks to your newly added aggressive defence, and intelligence training made by experts specifically for AI for your team and players.

Now for some core improvements

- Game play quality

- online innovation

- Globalization

- skill stick

- legendary moves

- create break outs

- fore checking strategies

- create a play online

- aggressive defence

- new player collision

- intelligence training

- Separate line changes for forwards and d-men
-retro jerseys in the game (Seals, North Stars, etc)

Globalization

By this I mean, the great team at EA have added some new things to the European side of the game.

- Russian elite league

- German elite league

- Czech elite league

- Swedish tournament structure.

Nice don't you think!!

Oh what the heck I'll give you some more innovations

- Interactive tutorial

- on the fly feedback

- NHL 94 controls

- improved fighting

- improved entrances

- hockey card

- 3 stars shown on the ice

- new replays and announcers calling you out on good/bad plays

Now lets get into the game modes, I will give you all the key info on these features, but will leave quite a bit in the dark for you to discover on your own.

Lets start off with one of the biggest additions this year!

BE A PRO MODE

In this mode you will take yourself into one of the deepest be a pro mode/ superstar modes ever created!

You will of course be played by you, once drafted/ placed on your team. You will not be in the NHL just yet. You will start off with your teams affiliate in the AHL on the 3rd line. The entire time you will be in a 3rd player camera mode. This mode will teach you how to be in position at all times, as you will be graded well you play, along with some handy arrows telling you where to be.
As you play and get better you big league club will take notice, but if you do not play well they will not. Now lets say you are playing right wing, you were not in position, and it created a turn over... I hope you enjoy watching the game from the bench till you can convince your coach you won't do it again. This will all happen in the bench camera mode. Now lets say you are playing phenomenal in the AHL, and the big club decides to call you up, but you do not perform in the big league's at all, they will send you back down. But what if you were huge and performed at your full potential and exceeded all expectations. You have now moved up to the 2nd line, Now the trade deadline has come around, but the Blackhawks are interested in you. Oh ya they will trade you if the trade is right.
Well going through your career you will be graded on everything you do, so be in position at all times, you will be given feedback from your coach after all shifts, when you are not playing you will get to watch the game from the bench.
If you are starting your Be a pro as a goalie you will be set as the starter in the AHL. with all the same goals and expectations as a forward or a defenseman.
The goal of this mode of course is to get into the Hall of fame.

Oh here are more innovations

- Names for all players are in and said. including rookies.

- Uploads to easportsworld.com

- custom soundtracks

- Take screen shots and add them to your hockey card

- Penalties

These are new...There may be more to.
Delay of Game: If you play the puck over the glass: 2 minutes
High Sticking: If you high stick your opponent and hurt him: 4 minutes
High Sticking: If you high stick your opponent and really hurt him: 5 minutes major

Now lets talk a wee bit about these Custom soundtracks!
With this new feature you will be able to add a song for all defining moments.
weather it be your teams opening song, or your own personal players song for when you score a goal.
Or when your team scores, in between periods, etc.
Did I mention this is for both home and away... Man that's a lot of songs
...............Sweet!!!!

As for the uploads to easportsworld for those of you who play Tiger woods, madden, or fifa, this is not new to you. But for everyone else it is. This is a place for you to upload your screenshots, videos of amazing plays you have done in the game, create a profile now before the game even comes out so you can start uploading right away.

Next

Online Mode:
This year's online mode tops every other sports game out on the market! We now have the possibility to play 6 VS 6, and all the players can be controlled by someone. The producers put all their efforts into bringing this game to a new generation of online gaming experience! Last year's was great, but it’ s nothing compared to NHL 09.

Online Team Play:
So I just mentioned the new ability to play 6 VS 6, but I’m happy to say that it doesn’t stop there! Our leagues will now offer full statistics on players, whether they are yours or your opponents!

That's right now you can play 6 on 6, with 12 different consoles. Mmm this is a much needed feature, gives everyone a chance to play where they love to play.

Leagues included this year

National Hockey League
American Hockey League
International Teams.
Russian Elite
German Elite
Swedish Tournament
Finnish Tournament
Czech Elite

OK one more innovation before I close this blog

- If a player scores a goal, you'll see a message appear under him: 1st goal of the season. A lot of gamers wanted this feature and we are thrilled to announce that it will be included in this new version.

So in closing This is not even the big stuff yet, Yes There is more to come.... and it blows this stuff away. The Dev team for NHL 09 deserves a huge round of applause for this stunning game we will all get are hands on in a few months. look forward to the coming months for more info. You may also check out the other sites for our other community leaders and the blogs they have written. Also the link to easportsworld.

Cheers
oilersguru.
"

Börja dregla :)

Postad 13 June 2008 - 15:49

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
man blir ju lite dreglandes över -09. låter ju hur bra som helst

Postad 13 June 2008 - 18:24

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0

man blir ju lite dreglandes över -09. låter ju hur bra som helst

Tycker att det är dax att det startas en ny tråd för NHL 09. Någon som känner sig manad?

På söndag skall det bli stenhård matchning från min sida. Hoppas det kommer finnas lite motståndare att spela mot.

Redigerat av Unregistered24038, 14 June 2008 - 11:53.

Postad 14 June 2008 - 12:05

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0
Hatar detta **** så mkt , dagens match mot soulmat kostade en mobiltelefon och ännu en handkontroll.........................................

Och vars har vi knivmannen Sputte , han är ju mer vansinnig än mej , så han vill ja spela mot.

Postad 14 June 2008 - 12:12

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Spelet kan drive en till vansinne, men jag hade ju en del tur, du hade ju lika många chanser som mig, + att du lyckades med ett vackert självmål .. ett av dom vackrare målen i matchen.

Mmm sputte har hållit sig onsynlig från nhl nu ett tag, dags för honom att komma online och lira lite.

Postad 14 June 2008 - 13:30

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Spuute har mått väldigt dåligt en tid då hans gulddrömmar förvandlades till 7raka förluster. Numera flyr han undan tillvaron med idel hemladdade bilspel. Time will tell när han vågar möta verkligheten igen...

Redigerat av RealDaBratt, 14 June 2008 - 13:31.

Postad 14 June 2008 - 14:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Vann mot Soulmat 2 gånger idag, först 6-4 sedan 6-5. Matcherna var nästa kopior på varandra, Soulmat drog ganska snabbt ifrån till 3-1, sedan vände jag till 6-4 i båda matcherna. I sista matchen kunde dock soulmat göra 5-6 och var nära 6-6, men 2 raka känns skönt ;)
Jag gjorde några riktiga flytmål och målvakterna var ju inte särskilt bra i dessa matcher, även om min målis gjorde några avgörande räddningar vid 5-6. Colorado vågade inte ta ut målisen B)

Postad 14 June 2008 - 15:57

soulmat
  • soulmat
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Vann mot Soulmat 2 gånger idag, först 6-4 sedan 6-5. Matcherna var nästa kopior på varandra, Soulmat drog ganska snabbt ifrån till 3-1, sedan vände jag till 6-4 i båda matcherna. I sista matchen kunde dock soulmat göra 5-6 och var nära 6-6, men 2 raka känns skönt ;)
Jag gjorde några riktiga flytmål och målvakterna var ju inte särskilt bra i dessa matcher, även om min målis gjorde några avgörande räddningar vid 5-6. Colorado vågade inte ta ut målisen B)

Ja, vart lite ledsen att jag inte lyckades vinna, andra matchen så gjorde du ju ett vackert självmål, + att jag gjorde ett, du sköt och den studsade på mina spelare som någon flipper boll, Nä jag han inte riktigt vara med där i slutet, skulle ju ta timeout men mina spelare vart då inte piggare av de, fatta inte att jag kunde släppa in dig i matchen båda gångerna. surt värre :-( Nä colorado har inte haft någon bra dag, STORA förluster, dåligt spel, nästan skämmigt att ens slå på xboxen nu, huvva :-(

pes86 förlorade jag med .. 14-0 ? bratten med 11-1 ? ja, ni ser, fbkman förlorade jag också med 6-2 eller liknande, nä nu blir de nhl paus ett tag, lite em och någon öl så kanske man kan lyckas vinna en match. Vilka vinner ikväll ? Tror sverige kan vinna, hoppas det så ja vinner en slant :-)

Redigerat av soulmat, 14 June 2008 - 15:59.

Postad 14 June 2008 - 15:59

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Hockeyn i all ära, roliga matcher idag mot FBK & Soulmat! Men nu är det en sak som gäller,

HEJA SVERIGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2-1 mitt tips...till SCHWEDEN!

Redigerat av RealDaBratt, 14 June 2008 - 16:00.

Postad 14 June 2008 - 19:04

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
j...a skitspanien!

Nu känns det som det är bäst om ryssland vinner...

marcuspres...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.