Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 januari 2010 - 16:50

Unregisteredda033f3c
  • Unregisteredda033f3c
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som vet HUR man byter till intern gps i Garmin XT ??

Vet att man ska göra det, men hittar inte vart man gör det...

//Danne

Postad 07 januari 2010 - 17:41

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Jag menar ingenting. Jag konstaterar bara att det finns en ny uppdatering. Märkligt nog står det "gamla" versionsnummret (R1CA037) kvar i "enhetsuppdateringsfliken" i luren efter att jag uppdaterat.

R1CA037 är den senaste firmwaren för oss med telefon ej knutna till någon viss operatör.

Postad 07 januari 2010 - 17:51

Unregisteredda033f3c
  • Unregisteredda033f3c
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Någon som vet HUR man byter till intern gps i Garmin XT ??

Vet att man ska göra det, men hittar inte vart man gör det...

//Danne

Hittade (mitt eget misstag)
Hade döpt "sw.unl" till "sw.unl.txt" eftersom .txt va dolt... Nu funkar det :blink: Hoppas man hjälpte nån annan nu också

Postad 07 januari 2010 - 19:09

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

R1CA037 är den senaste firmwaren för oss med telefon ej knutna till någon viss operatör.

För att förtydliga då, jag har ingen operatörsspecifik satio, utan helt obunden och olåst.
Släng gärna ett kik på http://seusdb.10001mb.com/
Här listas ALLA FW som släpps.

Postad 08 januari 2010 - 18:05

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Nu har jag sålt min satio. Kanske ses vi igen, det kommer ju fler telefoner ;) Adjö!

Postad 08 januari 2010 - 21:40

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

I och med att jag har mobilt bredband redan så lär väl det va billigast, jag använder det väldigt sällan så ska man storsurfa så sätter man ju i det kortet ;)

Vill även passa på att tipsa om ett displayskydd som är värt namnet iaf. Har testat de där invisible shield och det va INTE bra. Men efter lite forskning så hitta jag från ett ställe i usa. Brado Ultraclear heter det iaf och det är i mitt tycke helt perfekt, ultra tunt, ultra klart samt att det är lixom hårdare plast eller vad man ska säga och inte som invisible shield som mera är nån slags gummi yta som inte alls va trevlig.

Här är länken iaf: http://shop.brando.c...6c0018d008.html

Hela 47:- kosta det, fraktfritt fram till 30:e november.

/Jonas

Hej Jonas.
Nu när det är ett tag sedan du köpte displayskyddet så tänkte jag höra hur det är. Har det funkat bra och rekomenderar du det?
TwinX

Postad 09 januari 2010 - 00:17

Simmäk
  • Simmäk
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Har även jag skaffat mig en Satio!

Har ett problem med den.
Den hänger sig lätt. Tyckte den hängde sig / låste sig mest i början. Det tror jag berodde på att jag hade några program igång samtidigt.
Nu hänger den sig direkt när man lyssnar på musik, sen efter ett tag blir displayen svart. Går inte att göra någonting förutom låsa upp knapplåset och låsa det.
Den svarta bilden blir då bara ljusare svart? Ända sättet är att ta bort batteriet. Sen när den startar är den lite seg innan den blir som normalt.

Har även märkt att när jag låser upp den och ska tex. svara på ett sms så funkar inte vibrationen, utan kommer som efter ett litet tag när man skriver.

Tycker annars att den är lite seg, men det är dom väl?

Annars är det en kanon telefon. Har inte gjort något med den än förutom uppdatering och lagt in några låtar.

Någon som har tips på nå kul att ladda ner till den?

VARJE GÅNG man går in på musikspelaren så låser den sig efter ett tag.
Ibland kan det komma upp en ruta " Ett okänt fel har uppstått" men oftast låser den sig. Låter man den vara ett bra tag kan den komma igång sen.

Ingen som varit med om detta? Börjar vara fruktansvärt irriterande..

Postad 09 januari 2010 - 12:07

70
  • 70
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hej Jonas.
Nu när det är ett tag sedan du köpte displayskyddet så tänkte jag höra hur det är. Har det funkat bra och rekomenderar du det?
TwinX

Nu är jag förvisso inte Jonas, men jag har använt Brando skyddet i ca. 1 månad och jag är både nöjd och missnöjd. Först det positiva:
+Skyddet heter UltraClear och det stämmer verkligen.
+Det är ganska lätt att applicera (även om jag klantade mig), men displayen måste vara helt dammfri
+Användare av Invisible Shield har klagat över att det är segt/kladdigt (jag har ej använt det själv) och något sådant har jag inte upplevt med Brando Ultraclear.
Så till det negativa:
- Efter en månads användning syns det spår (ej repor) där jag scrollar mest (jag använder förvisso medföljande penna som är vassare än fingrarna, men ändå)
Slutsats: Ett bra och billigt skärmskydd med god prestandard. Skulle jag köpa det igen? Tveksamt då spåren stör mig en aning.

Postad 09 januari 2010 - 15:16

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Hej Jonas.
TwinX

Det fungerar helt perfekt, inte en repa i det! Min lillebror är oxå störtförtjust i det. Viktigt dock, se till att display är kliniskt ren och helt fri från damm, samt se till att du verkligen sätter det rätt första gången. Kan bli skumma kanter på det om du måste lyfta av det och sätta på igen. Jag köpte 3 st när jag ändå handlade om det skulle bli fel, men jag fick det rätt från början och är total nöjd med det.

Har alltid luren i fickan iaf och inga repor eller så.

Det som 70 skriver att det blir spår där man scrollar har jag inte upplevt, har iofs bara använt fingrar jag. För 47:- slår det alla andra displayskydd i mitt tycke. Jag hade dock räknat med att det skulle slitas mera än vad det gjort därav jag köpte fler än ett men det har inte slitits alls. Det är ju plast eller nåt sådant o inte diamant ;-)

/Jonas

Redigerat av Unregisteredb72347bd, 09 januari 2010 - 15:20.

Postad 10 januari 2010 - 00:07

Maxad79
  • Maxad79
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej
Jag har haft min Aino nu i ca 2 veckor, tror den följde med senaste uppdateringen från början och jag har inte upplevt några problem med den förutom att den är seg ibland när man ska bläddra och ta fram filer.

Har dock ett problem, om jag lägger till en bild för en kontakt så är displayen helt svart när personen ringer, det låter men man ser ingenting. Detta har även hänt för vissa utan bilder också men 10/10 är för dem med bilder. Är det några inställningar som är fel eller är det nåt med telefonen ? tänkte om det hade nån energi spar funktion som gjorde att displayen ska va släckt. Fast det är jätte jobbigt när man inte ser vem det är som ringer innan man svarar.

Sedan undrar jag om ni vet vart man kan få tag på Msn/skype till mobilen ?

Postad 12 januari 2010 - 07:01

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

Jag har haft min Aino nu i ca 2 veckor...

Har du en Aino så skriver du i fel tråd ;)

Postad 12 januari 2010 - 07:39

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Jag fick göra en ominstallation av mjukvaran på min Satio igår. GPS:en hade plötsligt havererat och hittade inga sateliter.
Hade gjort en backup på minneskortet men tyvärr så försvann Spotify från telefonen. Fick göra en ominstallation på det också. Sen när jag startade programmet så hittade det inte offlinematerialet som låg på minneskortet. suck

Postad 12 januari 2010 - 18:42

70
  • 70
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag fick göra en ominstallation av mjukvaran på min Satio igår. GPS:en hade plötsligt havererat och hittade inga sateliter.
Hade gjort en backup på minneskortet men tyvärr så försvann Spotify från telefonen. Fick göra en ominstallation på det också. Sen när jag startade programmet så hittade det inte offlinematerialet som låg på minneskortet. suck

Samma sak hände även för mig för någon vecka sedan. Jag testade att reparera telefonen i PCSuite och det rättade till problemet med GPSen, men allt i telefonminnet var borta. Det tråkigaste, förutom jobbet att ominstallera, var att jag inte kunde använda mina från PlayNow nerladdade ringsignaler (jag har gjort halvhjärtade försök att ladda ner dem igen, men får bara meddelandet att jag redan laddat ner dem). Jag har förstått att en hel del Satios fått problem med GPSn efter senaste uppdateringen (i december)

Postad 12 januari 2010 - 22:39

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Finns det något program som gör att jag kan komma åt min privata dator för att kunna tanka ner någon från datan till min mobil?
Sen tänker jag om någon kan rekommendera något program som man kan skapa ett att göra lista, som i sin tur man kan "bocka av uppgift"

Postad 13 januari 2010 - 02:54

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Är det nån´som vet var man kan få tag på det befintliga display-skyddet som sitter på telefonen när man köper den?
Jag tycker det räcker och duger om man ska ha något överhuvudtaget.

Postad 13 januari 2010 - 09:33

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hoppar över Sation denna gång, har lagt undan en C905 hos lokala handlaren men inte varit och hämtat den än. Orsaken till att jag hoppar Sation är att många verkar missnöjda med den och att jag är lite skeptisk till hur skärmen kommer att fungera i kyla. Redan en mobil utan touchskärm blir ju ganska seg i kyla så jag misstänker att en touch kan bli lite bångstyrig. :(

Iofs är det många som klagar på C905 också men har fått uppfattningen att det är mer strul med Sation samt att jag börjat känna mig lite skeptisk till Symbian.

Postad 13 januari 2010 - 18:05

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Samma sak hände även för mig för någon vecka sedan. Jag testade att reparera telefonen i PCSuite och det rättade till problemet med GPSen, men allt i telefonminnet var borta. Det tråkigaste, förutom jobbet att ominstallera, var att jag inte kunde använda mina från PlayNow nerladdade ringsignaler (jag har gjort halvhjärtade försök att ladda ner dem igen, men får bara meddelandet att jag redan laddat ner dem). Jag har förstått att en hel del Satios fått problem med GPSn efter senaste uppdateringen (i december)

Försvinner programmen och spelen helt? Efter att jag installerat alla spel så tar jag bort "de oinstallerade" filerna från telefonen... finns programmen kvar, bara att man måste installera de en gång innan?

Min gps har inte fungerat sedan jag fick den i julklapp. Googlemaps funkar men inte det där andra programmet, wisepilot. Har inte haft gps-täckning nån gång med det programmet.

Postad 13 januari 2010 - 18:58

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Finns det något program som gör att jag kan komma åt min privata dator för att kunna tanka ner någon från datan till min mobil?
Sen tänker jag om någon kan rekommendera något program som man kan skapa ett att göra lista, som i sin tur man kan "bocka av uppgift"

Förstår inte riktigt vad du menar, men det medföljande SonyEricsson PC suite PC programmet kan du ju föra över data till mobilen...?

Sedan har den inbygda kalendern en "uppgift" funktion, öppna kalendern->alternativ->ny post->uppgift, där kan du dessutom ställa in alarm på den. När du sedan synkar med PC suite så dyker de upp i outlooks todo fält.

Postad 13 januari 2010 - 19:47

70
  • 70
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Försvinner programmen och spelen helt? Efter att jag installerat alla spel så tar jag bort "de oinstallerade" filerna från telefonen... finns programmen kvar, bara att man måste installera de en gång innan?

Min gps har inte fungerat sedan jag fick den i julklapp. Googlemaps funkar men inte det där andra programmet, wisepilot. Har inte haft gps-täckning nån gång med det programmet.

Samtliga program som jag installerat i telefonminnet försvann. Det borde även gälla spel. Jag hade kvar alla nedladdningsfiler på mitt minneskort så för mig var det en smal sak, men det är naturligtvis värre om man inte har dem kvar. Dessutom kan man ju undra vad som händer med dina spel efter reparationen, de är rimligen kopieringsskyddade på samma sätt som mina ringsignaler. Kanske är bäst för din del att maila SonyEricsson och fråga om råd, alt. ta telefonen till ett auktoriserad serviceverkstad.

Postad 13 januari 2010 - 21:05

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Samtliga program som jag installerat i telefonminnet försvann. Det borde även gälla spel. Jag hade kvar alla nedladdningsfiler på mitt minneskort så för mig var det en smal sak, men det är naturligtvis värre om man inte har dem kvar. Dessutom kan man ju undra vad som händer med dina spel efter reparationen, de är rimligen kopieringsskyddade på samma sätt som mina ringsignaler. Kanske är bäst för din del att maila SonyEricsson och fråga om råd, alt. ta telefonen till ett auktoriserad serviceverkstad.

Okej. Hmm annars får jag väl tanka ner allt igen då, ingen big deal, hämtar nästan allt från mobile9.com ändå så.

Men ni andra här på forumet har lyckats använda Wisepilot gps-signaler? Som sagt bara googlemaps som funkar för mig, men det är nog mobilmasterna den går efter "/

Postad 13 januari 2010 - 21:47

70
  • 70
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Okej. Hmm annars får jag väl tanka ner allt igen då, ingen big deal, hämtar nästan allt från mobile9.com ändå så.

Men ni andra här på forumet har lyckats använda Wisepilot gps-signaler? Som sagt bara googlemaps som funkar för mig, men det är nog mobilmasterna den går efter "/

Jag använde Wisepilot en hel del under den första gratismånaden och det funkade kanon. Du märker om du Google-maps bara använder GPS-masterna genom att noggrannheten blir lägre (2000 m var det i mitt fall). Detta borde naturligtvis bero en del på antal master i omgivningen.

Postad 13 januari 2010 - 22:06

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt vad du menar, men det medföljande SonyEricsson PC suite PC programmet kan du ju föra över data till mobilen...?

Sedan har den inbygda kalendern en "uppgift" funktion, öppna kalendern->alternativ->ny post->uppgift, där kan du dessutom ställa in alarm på den. När du sedan synkar med PC suite så dyker de upp i outlooks todo fält.

Vad jag menar är om jag sitter tex på jobbet och behöver något i datan så kopplar jag upp mig på nätet genom ett program och sedan till min dator, som tex FTP.
Vad det gäller kalendern så ska jag kolla upp vad du skrev. Tråkiga med kalendern är att ljudet funkar inte vid larm eller påminnelse. Om jag inte minns fel så har jag läst att flera har detta problem.

Postad 13 januari 2010 - 22:19

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Vad jag menar är om jag sitter tex på jobbet och behöver något i datan så kopplar jag upp mig på nätet genom ett program och sedan till min dator, som tex FTP.
Vad det gäller kalendern så ska jag kolla upp vad du skrev. Tråkiga med kalendern är att ljudet funkar inte vid larm eller påminnelse. Om jag inte minns fel så har jag läst att flera har detta problem.

Postad 14 januari 2010 - 04:40

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Är det nån´som vet var man kan få tag på det befintliga display-skyddet som sitter på telefonen när man köper den?
Jag tycker det räcker och duger om man ska ha något överhuvudtaget.

Orginal skyddet vet jag inte men det jag länkar till nedan är ganska likt fast väldigt mycket bättre, kostar 47:- + $3 i frakt.

Helst suveränt: http://shop.brando.c...6c0018d008.html

/Jonas

Postad 14 januari 2010 - 14:29

Unregisteredee7680e2
  • Unregisteredee7680e2
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har du testat webdav? Om du kör en webdav-server hemma på datorn, så kan du lägga till den som en fjärrenhet i telefonen. Då kommer du åt din dator via filhanteraren. Alternativt kan man använda nån gratis webdav-tjänst som tex mydrive.ch, där man får ett 2GB konto med webdav-åtkomst. Det är den jag kör med och det fungerar utmärkt.

Postad 14 januari 2010 - 16:49

psycho_nr1
  • psycho_nr1
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Hejhej!
Någon som funnit en fungerande Mediaspelare till sation som kan avkoda DivX och Xvid?

Tackar för svar

Postad 14 januari 2010 - 21:03

Simmäk
  • Simmäk
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ja då fick jag en ny Satio efter att jag gick tillbaka med den gammla som låste sig hela tiden.

Den nya funkar fint. Förutom en sak.
Dom små vibrationerna som blir när man trycker på en ikon, skriver, mm. brukar som inte komma igång alltid direkt.
Börjar funka efter ett tag när man skriver sms tex.
Ibland kan det komma massor av såna där små vibrationer efter varandra som att den hade hakat upp sig.

Vill veta om det är någon mer som har varit med om detta?

Redigerat av Simmäk, 14 januari 2010 - 21:04.

Postad 15 januari 2010 - 11:37

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats streama radio via 3G-nätet?? Jag försöker köra P3 via deras mobilsajt och får det att fungera via WiFi men inte med 3G... Den säger bara att det inte går att ansluta. Någon som vet??

Postad 15 januari 2010 - 14:26

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Nån som hittat en fungerande version av Nokias Sports Tracker till sation?
Vore väldigt tacksam för lite tipps i så fall :)

Postad 15 januari 2010 - 19:51

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Ja då fick jag en ny Satio efter att jag gick tillbaka med den gammla som låste sig hela tiden.

Den nya funkar fint. Förutom en sak.
Dom små vibrationerna som blir när man trycker på en ikon, skriver, mm. brukar som inte komma igång alltid direkt.
Börjar funka efter ett tag när man skriver sms tex.
Ibland kan det komma massor av såna där små vibrationer efter varandra som att den hade hakat upp sig.

Vill veta om det är någon mer som har varit med om detta?

Ja jag har samma fenomen, det är känt av SE också och de håller väl på att försöka lösa det vad jag förstått.

/Jonas

Postad 15 januari 2010 - 20:38

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Ja jag har samma fenomen, det är känt av SE också och de håller väl på att försöka lösa det vad jag förstått.

/Jonas

Samma här Satio är en skitmobil,har en omnia hd köpte satio i tron att den var bättre men bara bättre kamera,allt annat är bara bättre i Omnia hd.

Postad 17 januari 2010 - 10:43

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
När jag stänger av autorotera display (meny>inställningar>telefon>sensorinställningar>vridning) så undrar jag om det finns någon knapp man kan trycka på för att kunna rotera displayen när man tex surfar på nätet. Tycker det är skit jobbigt när displayen hoppar mellan stående och liggande. Sen undrar jag vad sensorer är för något? Man hittar den funktionen på samma ställe som autorotera displayplay. Ha det bäst

Postad 17 januari 2010 - 14:04

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Nån som hittat en fungerande version av Nokias Sports Tracker till sation?
Vore väldigt tacksam för lite tipps i så fall :)

Nu äger jag ingen Satio men jag läste iaf på lite om telefonen innan jag slog till på en annan modell och då nämndes det att man kunde köra Sportstracker-versionen för Nokia 5800 på Satio. Tror det står ngnstans i den här tråden om det.

Postad 17 januari 2010 - 16:13

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Finns här någon vänlig som kan berätta lite snabbt hur man signar Nokia Sports Tracker?
Har läst runt lite men blir inte särskilt klok då de flesta guider skrivits för nokias telefoner..

Postad 17 januari 2010 - 20:26

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tror tyvärr inte du kan få nokia sportstracker att funka på satio. Jag har kört lite med programet endomondo. www.endomondo.com
som funkar helt ok, dock visar den ibland tokfel på avstånden och hastigheter, det är som att den sppikar till ibland, men jag läste här att vissa fått problem med gps:n efter uppdatering av mjukvaran, så jag funderar på om det kan ha med det att göra.

Postad 18 januari 2010 - 23:19

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Tack!
Får testa endomondo. Min google maps har börjat strula lite med. Tar ett jäkla tag att få kontakt med sateliter.
Innan uppdateringen skedde det på några sekunder bara, så det är ju lite trist..

Postad 19 januari 2010 - 09:42

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Visst funka Sport Tracker

Kommer inte ihåg om du behöver hacka telefonen först eller inte, men denna kör iallafall jag just nu på min Satio

Bifogad fil(er)

Postad 19 januari 2010 - 14:10

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hoppar över Sation denna gång, har lagt undan en C905 hos lokala handlaren men inte varit och hämtat den än. Orsaken till att jag hoppar Sation är att många verkar missnöjda med den och att jag är lite skeptisk till hur skärmen kommer att fungera i kyla. Redan en mobil utan touchskärm blir ju ganska seg i kyla så jag misstänker att en touch kan bli lite bångstyrig. :huh:

Iofs är det många som klagar på C905 också men har fått uppfattningen att det är mer strul med Sation samt att jag börjat känna mig lite skeptisk till Symbian.

Hämtade ut C905an i fredags och lämnade in den för DOA idag, där fick jag för att jag trodde det var färre fel på den. :P Var GPSen som inte fungerade som den skulle. Dock fanns ingen inne och den tillverkas tydligen inte längre så skulle få vänta ett par veckor på en ny som servicegökarna skulle skaka fram.

Så nu blir det en Satio istället, var slut hos åf för tillfället men kommer in i veckan så nu får jag se hur den funkar i kyla. :P

Postad 19 januari 2010 - 16:06

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Så nu blir det en Satio istället, var slut hos åf för tillfället men kommer in i veckan så nu får jag se hur den funkar i kyla. :huh:

Jag har varit ute och åkt skidor med min i -20 grader. Har varit ute och tagit bilder osv osv, har haft neråt 20 här i flera dagar. Så det ska nog inte vara några problem, min fungerade bra iaf!

Postad 19 januari 2010 - 18:49

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag har varit ute och åkt skidor med min i -20 grader. Har varit ute och tagit bilder osv osv, har haft neråt 20 här i flera dagar. Så det ska nog inte vara några problem, min fungerade bra iaf!

Låter ju riktigt bra det där. Just kyla och touch har varit min största tveksamhet till Sation.

Mången tack för infon. :huh:

Postad 20 januari 2010 - 09:51

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Någon call recorder som funkar?
Har provat säkert 5-6 apps.
Nån som vet något program som spelar in samtal på satio?

Postad 20 januari 2010 - 13:13

Zeezer
  • Zeezer
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jo, men det klarar inte hur mycket som helst. Jag var ute och körde fyrhjulig i -27 och det klarade den inte. Massa konstigt hände men överlag så klagade den på att det inte fanns något sim kort. Men efter ha tinat den i en kvart och efter många omstarter så löste det sig :) .

Postad 20 januari 2010 - 20:32

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Som någon tidigare sa i tråden så kan jag bara hålla med. Finns nog ingen telefon jag har hatat lika mycket som jag älskat som den här. Den gör det mesta som en iPhone klarar av, bara mycket krångligare och framförallt inte lika smidigt. Det klagas även på apps och visst finns det en hel uppsjö av apps men när man ser polarna med en iPhone på jobbet köpa Doodle Jump för ynka 7 spänn direkt i telefonen så inser man hur j*vla sneseglade resten av mobilvärlden egentligen är.

Jag själv surfade in på Play Now och hittade kanske 15 spel till priset av FEMTIO SPÄNN STYCK! iPhone med Appstore är verkligen en killer.

Jag köpte Sation pga två saker. SonyEricsson-lojal sen dom startade och 12mp kamera. Vad jag fick var en Nokia i förklädnad med en kamera som har ett användargränssnitt med alldeles för få valmöjligheter. Ovanpå detta och det som nog faktiskt stör absolut allra mest har vi alla dessa buggar i systemet som 4 månader efter lanseringen fortfarande inte har åtgärdats. Det är då man nås av nyheter såsom SE Vivaz som ju är sjukt mycket snyggare än Sations gamla PS3 design och dessutom med ett tweakat S60.

Någon som vet om det händer något med alla dessa små buggar? Har ni försökt att skriva ett sms utan att stöta på buggar är jag imponerad! Tex är det ingen feature att ändra HELA ordet om du vill ändra sista bokstaven i ordet genom att trycka på *. Detta fixas alldeles galant på Nokia 5800 som jag hade innan den här. Många kanske inte upplever telefonen som buggig/problemfylld/seg men sätt en Nokia 5800 i era händer så inser ni snart att många av buggarna inte finns där.

Ska bli intressant att se vad som händer med Sation nu när Nokia släppt en ganska stor uppdatering till just Nokia 5800 som fixar "Kinetic scrolling" i många av menyerna (läs samma typ av scroll som finns i Media programmet).

Redigera en kontakt för att lägga till en bild? Glöm det om du som jag har över 1000 bilder på telefonen. Minnet tar nämligen slut och telefonen kan inte visa alla 1000 tumnaglar...som funkar alldeles utmärkt på 5800. Förövrigt så är hanteringen av musik och bilder på telefonen rena skämtet, speciellt bilder....

Nä det blir att hålla ut till nästa iPhone kommer istället eller om jag gör mig av med skiten redan och skaffar en 3Gs iställlet...

Postad 20 januari 2010 - 23:31

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hej alla satio experter. Nu har jag uppdaterat min satio med den fw eller vad det heter. Och vips så fick jag dubbla kopior av mina kontakter. Herregud vad jobbigt. Hur gör jag för att lösa detta problem?

Postad 21 januari 2010 - 11:02

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
TwinX: Leta i tråden någon sida eller två tillbaka. Svaret finns där. Det har med simkontakter att göra iaf om jag inte minns fel!

Postad 21 januari 2010 - 19:31

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

TwinX: Leta i tråden någon sida eller två tillbaka. Svaret finns där. Det har med simkontakter att göra iaf om jag inte minns fel!

Trifix: Tack för hjälpen. Jag kollar upp det direkt.

Postad 22 januari 2010 - 00:57

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Jahapp.. kul jul. Nu blir jag riktigt less. För alla er som väntat på en uppdatering som höjer upplösningen på videoinspelningen så kan jag säga att vi med all säkerhet kan glömma det. Jag tänkte tidigt att det var väldigt dåligt av SE att släppa en telefon med såpass bra kamera men låta videoinspelningen vara lika dassig som gamla telefoner. Att en Firmware-uppdatering skulle kunna höja upplösningen och ge oss lite fler inspelningsalternativ. Nu lär detta aldrig hända och anledningen är för att Sony Ericsson släpper en ny telefon.. Den kommer heta "Vivaz" och skillnaden mellan den och vår käre (eller tja, jag börjar hata den mer och mer) Satio är just att kameran är lite dassigare med sina 8,1 megapixel men att videoinspelningen är i High-def upplösning. Sen kommer den även ha Sony Ericssons egna walkman-grejer (antar att det inkluderar equalizer med mega-base funktioner)..

Jag gillar verkligen inte Sony Ericssons tillvägagångssätt när dom släpper grejer, sen släpper dom nya väldigt kort därefter som har de mest uppenbara funktionerna som man egentligen tagit förgivet på den första produkten. Satio känns som mitt absolut sämsta köp och jag blir mer och mer besviken för varje dag som går. Möjligt att jag ger Vivaz en chans, men sen flyr jag ifrån SE och hoppas att något annat företag kan ge mig schyssta telefoner.

Läs om den här: http://www.mobil.se/...004410-259.html

Postad 22 januari 2010 - 10:04

DickCheeze
  • DickCheeze
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hur funkar "shake" på satio?
det finns bla annat en app som heter stylus scribble,där man kan skissa/måla och när man
vill tömma skärmen "sudda" ska man skaka telefonen. har skakat min tillbaks till stenåldern och innan jag gör en "wii"
med den så den slutar djupt begraven in i min 42" så tänkte ja höra om någon annan varit med om det? är det nån inställning som ja inte lyckas hitta el? "shake" funkar för övrigt inte på "mylook" heller....=P

thx

Postad 22 januari 2010 - 13:36

phenomenon
  • phenomenon
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Sation är i alla fall snyggare än Vivaz men man har väntat sig mer av uppdateringarna!

Postad 22 januari 2010 - 21:23

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har problem med att google maps inte hittar några satelliter?
Sedan jag uppdaterade telefonen har den varit rejält segt, och den hittar på sin höjd 1 satellit. Har testat uppdatera till senaste versionen av google maps, dock utan framsteg.

Har ni några eventuella förslag vore det väldigt uppskattat :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.