I 2.3.1 funkar det fint! Möjligheten att stänga av hdmi ljud saknas ju i 2.4 beta 20 RC3.
*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
Xtreamer Media Player & Streamer
(Mediaspelare)
|
3
|
(56)
|
Inga priser | |
Xtreamer eTRAYz
(NAS-servrar)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Xtreamer Media Player & Streamer Pro
(Mediaspelare)
|
5
|
(35)
|
Inga priser | |
Xtreamer SideWinder
(Mediaspelare)
|
1
|
(38)
|
Inga priser | |
Xtreamer iXtreamer
(Mediaspelare)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Xtreamer SideWinder 2
(Mediaspelare)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Xtreamer SideWinder 3
(Mediaspelare)
|
3
|
(13)
|
Inga priser | |
Xtreamer Multi-Console 16GB
(Mediaspelare)
|
5
|
(0)
|
Inga priser |
Xtreamer Sidewinder 3 (350 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
WD HD TV LIVE eller Xstreamer (7 inlägg)
|
14 år sedan |
eTRAYz NAS (143 inlägg)
|
14 år sedan |
iXtreamer med AirPlay! (12 inlägg)
|
14 år sedan |
PS3, Xtreamer, TVIX N1, Plex (31 inlägg)
|
15 år sedan |
SVT Play på Xtreamer (5 inlägg)
|
15 år sedan |
Nya generationens media extenders (59 inlägg)
|
15 år sedan |
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg)
|
15 år sedan |
PS3 eller Xtreamer? (11 inlägg)
|
15 år sedan |
Styra Xtreamer från laptop? (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Xtreamer hittar dator bara ibland (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Problem Med min Xtreamer media spelare (2 inlägg)
|
16 år sedan |
trådlöst nätverk (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 22 August 2010 - 13:30
I 2.3.1 funkar det fint! Möjligheten att stänga av hdmi ljud saknas ju i 2.4 beta 20 RC3.
Postad 22 August 2010 - 22:15
Då är frågan vilka fler "underverk" som kommande firmware ska kunna erbjuda?
Postad 23 August 2010 - 07:31
Har redan b20 och det är kanske samma...
Postad 23 August 2010 - 07:52
Det är 2.4.0 Alltså en officiell, med allt vad det innebär i form av testning, support osv.nån som har koll vilken version det är på den?
Har redan b20 och det är kanske samma...
Du har 2.4 b20 vilket ju är en beta avsedd för testning.
Nej, det är inte samma innehåll i dessa. Läs på länkarna från welph för en komplett lista över vad som skiljer.
Postad 23 August 2010 - 08:09
Det är 2.4.0 Alltså en officiell, med allt vad det innebär i form av testning, support osv.
Du har 2.4 b20 vilket ju är en beta avsedd för testning.
Nej, det är inte samma innehåll i dessa. Läs på länkarna från welph för en komplett lista över vad som skiljer.
länkarna funkar inte och för den delen är det väl inget konstigt att en beta blir en release rakt av.
All utveckling är ju beta men någon gång måste de stoppa utvecklingen och använda den nuvarande versionen för release och det brukar vara en beta.
Det är 2.4.0 Alltså en officiell, med allt vad det innebär i form av testning, support osv.
Den var lite lustig...
Postad 23 August 2010 - 08:45
Officiellt ligger den där den ska ligga, nämligen på:
http://xtreamer.net/...r/firmware.aspx för Xtreamer, och gå upp i Download-menyn för t ex Xtreamer Pro.
Och LÄS gärna igenom både fakta om vad Releasen innehåller, SAMT "Download and installation instructions".
Postad 23 August 2010 - 09:38
De URL:erna som 'Welph' tar upp i sitt inlägg ÄR de officiella länkarna!!! Kolla själv vet jag...Förstår inte varför ni håller på med en massa obskyra URLer till den Officiella realesen?
Som vanligt är du liiite för snabb med att dömma Anders
Postad 23 August 2010 - 09:47
Tyckte Sidewinder med 2.4 beta var extremt långsam.
Postad 23 August 2010 - 12:43
Går det inte att använda Jukeboxen utan intern HDD och utan internet?
Jag fick moviejukeboxen att fungera mot en annan server men det kräver att du har skrivrättigheter och inte bara läs (som jag hade från början för att barnen inte skulle radera något).
Postad 23 August 2010 - 12:47
Har satt default subs "PÅ" men trots det så måste jag alltid sätta på text i settings när jag spelar en dvdiso...
(oavsett om jag väljer text i dvdmenyn eller inte)
Har alla det "problemet"?
Måste säga att detta projekt såg lovande ut men jag börjar ångra mitt köp. För mycket småsaker som aldrig fungerar riktigt och alldeles för glest mellan uppdateringarna med buggfixar och nya funktioner
Postad 23 August 2010 - 14:32
Varning! Rekommenderar även att installera firmware genom USB, och inte genom Xtreamer (möjligt i RC3).
Flera personers access till HDD och media har försvunnit om man uppdaterar genom internet via Xtreamer.
"No HDD after upgradning:" http://forum.xtreame...ing-from-24rc3/
"Upgradning issue:" http://forum.xtreame...d-observations/
Redigerat av Unregistered31ed242e, 23 August 2010 - 14:38.
Postad 23 August 2010 - 15:48
Tjaaa, utan internet vet jag inte, men jag har ingen intern hdd, utan kör med en usb-ansluten hdd och kan köra jukebox.Går det inte att använda Jukeboxen utan intern HDD och utan internet?
Postad 23 August 2010 - 15:57
Vad du menar är: ... " har försvunnit om man uppdaterar Xtreamer via internet." och inget annat.Varning! Rekommenderar även att installera firmware genom USB, och inte genom Xtreamer (möjligt i RC3).
Flera personers access till HDD och media har försvunnit om man uppdaterar genom internet via Xtreamer.
Jag uppdaterade min Xtreamer för några timmar sedan via Xtreamers egen Uppdateringstjänst på internet, till 2.4.0, och det gick alldeles utmärkt.
Efter att den uppdaterats och startat om, så gör man en Factory Reset i Setup'en, och startar sen om igen, och ställer sen in allt som man vill ha det, var inga problem alls.
Postad 23 August 2010 - 16:59
Tjaaa, utan internet vet jag inte, men jag har ingen intern hdd, utan kör med en usb-ansluten hdd och kan köra jukebox.
Okaj. Har ju installerat Jukeboxen hos en vän. Men Jukeboxen säger inte att den inte hittar dem filmer jag lagt i favoriter mappen. Hade ju planerat göra en offline scraping.
Redigerat av tuffodum, 23 August 2010 - 17:03.
Postad 23 August 2010 - 17:00
Postad 23 August 2010 - 18:53
Har extractat zippen och lagt in alla filer och mappar på mitt usb, xtreamern hittar minnet men när jag skall leta upp någon sorts fil går den bara till "package 2" och där finns det inget att välja?
Det stod nåt om att man skulle lägga in "the firmware file" Vilken är den? Finns fler som heter firmware video, firmware audio mfl...
Hur skall man göra?
Postad 23 August 2010 - 21:14
Postad 23 August 2010 - 23:13
Jag fick moviejukeboxen att fungera mot en annan server men det kräver att du har skrivrättigheter och inte bara läs (som jag hade från början för att barnen inte skulle radera något).
Men hur kom du igång?
Försöker jag installera Jukeboxen så säger den bara No HDD.... vilket är korrekt, men jag vill ju att den skall komma åt en folder på servern men hur talar jag om det för Sidewindern?
Postad 24 August 2010 - 05:01
Postad 24 August 2010 - 06:14
Men men... har du alls hämtat 2.4.0 filen på http://xtreamer.net/...r/firmware.aspx ?Hur installerar man den nya fwn då?
Har du det så packa upp den på t ex ett USB-minne, så att filen Xtreamer_2.4.0.xtr lligger i roten på det minnet.
Sätt sen in USB-minnet i Xtreamern.
Starta sen Xtreamer och gå in i Setup-menyn där det står vilken version du har nu, och välj att uppdatera, och bläddra dig fram till filen du just kopierade till USB-minnet.
Det är ju bara att följa instruktionerna på samma sida där du hämtar den nya Firmwaren, ni bara MÅSTE ju lära er att Läsa innantill!
Clipboard01.jpg 135.05K
0 Antal nerladdningarEfter att man lagt in 2.4.0 så finns det sedan i >>Huvudmenyn>Internet en ny UppdateringsMeny för t ex Jukeboxen och Radiostationer, samt för ny Firmware, så efter 2.4.0 så behöver man inte längre normalt sett uppdatera via ett USB-minne.
Detta har redan varit upp här, läs gärna lite innan ni skriver om samma saker igen; Trycker man Enter så spelar den bara en fil i taget, trycker man Play så spelar den upp en efter en.Jag har nu uppdaterat till 2.4 men fungerar inte automatiskt uppspelning av filer som ligger i samma mapp, man måste när en fil är avklarad välja nästa och klicka ok.
(Eller om det var tvärt om...)
Testa olika HDMI-alternativ i Setup-menyn, samt olika Ljudformat i desamma menyer.mitt ljud försvann när jag uppdatera till 2.4.0. jag har bara en hdmi direkt in i tvn, fler som har d problemet eller?
Använd Emergency Firmware.Min kraschade för andra gången, kommer dock inte ihåg hur jag gjorde förra gången för att lösa det
asså hur lång tid ska det ta efter det att stapeln blivit full under intallationen, det står att den är färdig men den startar inte om och drar jag ut sladden då så börjar den om installationen igen vid nästa uppstart.
http://xtreamer.net/...re/ver-2-4.aspx
(För Xtreamer, Xtreamer Pro hittar du i Download-menyn högst upp)
LÄS under rubriken: "Download and installation instructions" var du hämtar och hur du gör för att installera Emergency Firmware.
Men i korthet så ska du lägga filen INSTALL.IMG på ett USB-minne, och stänga av Xtreamer, ta bort andra anslutna enheter, sätta in det minnet i Xtreamer, slå på Xtreamer, så hittar Xtreamer filen själv, och börjar sin uppdatering automatiskt.
Går normalt att göra med HDMI anslutet till TVn, men det rekommenderas att köra med RCA/Phono-pluggar istället.
Sannolikt måste du ändra PATHen i nån av Script-filerna (menu.rss?) som normalt ligger i roten på \\myxtreamer\Xtreamer\sda1 .Försöker jag installera Jukeboxen så säger den bara No HDD.... vilket är korrekt, men jag vill ju att den skall komma åt en folder på servern men hur talar jag om det för Sidewindern?
Dvs du måste nog iaf ha ett litet usb-minne anslutet.
Redigerat av anderswillhelmsson, 24 August 2010 - 08:06.
Postad 24 August 2010 - 07:27
Postad 24 August 2010 - 07:47
Postad 24 August 2010 - 08:09
Har du provat med fler än bara en enda fil/film ?Ja prova alla ljud (finns väl bara 3 alternativ) och 5st hdmi inställnigar tillsammans men jag får inge ljud ändå. Jag prova å lägga in Emergency Firmwaren å gjorde samma sak men inge ljud. Va kan va fel då??
Har du Optiskt ljud inkopplat ?
Har du ljud på den HDMI-ingång på TVn du använder till Xtreamern, om du kopplar in nåt annat än Xtreamer där ?
Har du provat andra HDMI-ingångar på TVn, alla TV supportar inte alla sorts HDMI på alla ingångar ?
HAR ljudet från Xtreamern via HDMI nånsin fungerat ?
Postad 24 August 2010 - 08:58
Tror inte man behöver några 'förlag' för att kunna få covers...Får inga covers efter scraping i Jukebox 2.4. Några förlag?
Men jag tippar det räcker med filnamnen inskrivna så Jukeboxen hajar dem.
Alltså t ex:
KellysHeroes.iso
southern.comfort.iso
horny_bitches.avi
Du kanske kan få några tips om du läser igenom det här låååååååånga inlägget:
http://www.digitalwo...r-firmware.html
Ännu ett ställe: http://forum.xtreame...apers-scraping/
Har du lagt in PATHen till dina filmer i Jukeboxens setup?
Redigerat av anderswillhelmsson, 24 August 2010 - 09:31.
Postad 24 August 2010 - 09:15
Ljudet har funkat hur bra som helst tills sista firmwaren, och jag har provat flera filer filmer men ja har inte provat några andra hdmi ingångar på tvn. Nä inget optiskt ljud.Har du provat med fler än bara en enda fil/film ?
Har du Optiskt ljud inkopplat ?
Har du ljud på den HDMI-ingång på TVn du använder till Xtreamern, om du kopplar in nåt annat än Xtreamer där ?
Har du provat andra HDMI-ingångar på TVn, alla TV supportar inte alla sorts HDMI på alla ingångar ?
HAR ljudet från Xtreamern via HDMI nånsin fungerat ?
Redigerat av jansson74, 24 August 2010 - 09:20.
Postad 24 August 2010 - 09:18
Fler som testat sina MKV-HD Audio filmer ?
Redigerat av lebowskii, 24 August 2010 - 09:22.
Postad 24 August 2010 - 09:35
Men men... har du alls hämtat 2.4.0 filen på http://xtreamer.net/...r/firmware.aspx ?
Har du det så packa upp den på t ex ett USB-minne, så att filen Xtreamer_2.4.0.xtr lligger i roten på det minnet.
Sätt sen in USB-minnet i Xtreamern.
Starta sen Xtreamer och gå in i Setup-menyn där det står vilken version du har nu, och välj att uppdatera, och bläddra dig fram till filen du just kopierade till USB-minnet.
Det är ju bara att följa instruktionerna på samma sida där du hämtar den nya Firmwaren, ni bara MÅSTE ju lära er att Läsa innantill!Clipboard01.jpg 135.05K 0 Antal nerladdningar
Efter att man lagt in 2.4.0 så finns det sedan i >>Huvudmenyn>Internet en ny UppdateringsMeny för t ex Jukeboxen och Radiostationer, samt för ny Firmware, så efter 2.4.0 så behöver man inte längre normalt sett uppdatera via ett USB-minne.
Detta har redan varit upp här, läs gärna lite innan ni skriver om samma saker igen; Trycker man Enter så spelar den bara en fil i taget, trycker man Play så spelar den upp en efter en.
(Eller om det var tvärt om...)
Tack för den!!
Testa olika HDMI-alternativ i Setup-menyn, samt olika Ljudformat i desamma menyer.
Använd Emergency Firmware.
http://xtreamer.net/...re/ver-2-4.aspx
(För Xtreamer, Xtreamer Pro hittar du i Download-menyn högst upp)
LÄS under rubriken: "Download and installation instructions" var du hämtar och hur du gör för att installera Emergency Firmware.
Men i korthet så ska du lägga filen INSTALL.IMG på ett USB-minne, och stänga av Xtreamer, ta bort andra anslutna enheter, sätta in det minnet i Xtreamer, slå på Xtreamer, så hittar Xtreamer filen själv, och börjar sin uppdatering automatiskt.
Går normalt att göra med HDMI anslutet till TVn, men det rekommenderas att köra med RCA/Phono-pluggar istället.
Sannolikt måste du ändra PATHen i nån av Script-filerna (menu.rss?) som normalt ligger i roten på \\myxtreamer\Xtreamer\sda1 .
Dvs du måste nog iaf ha ett litet usb-minne anslutet.
Postad 24 August 2010 - 09:38
HD DTS funkar fortfarande inte alls bra på mina mkv filer. Filmerna hackar tom mer än på betaversionen.
Fler som testat sina MKV-HD Audio filmer ?
Ja, mina fungerar utmärkt! (Kör med Xt Pro och Onkyo-TX-SR608)
Nu kommer jag inte ihåg exakt vad jag gjorde men det finns någon inställning med" HDMI 4-4-2 resp 4-4-4" inställning.
Jag valde 4-4-4 och fick då ut DTS HD - Master Audio ur föstärkaren.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 24 August 2010 - 09:45.
Postad 24 August 2010 - 09:42
Tror inte man behöver några 'förlag' för att kunna få covers...
även om det säkert är <c> även på omslagen från BokFörlagen, Skivbolagen och Filmbolagen!
Men jag tippar det räcker med filnamnen inskrivna så Jukeboxen hajar dem.
Alltså t ex:
KellysHeroes.iso
southern.comfort.iso
horny_bitches.avi
Du kanske kan få några tips om du läser igenom det här låååååååånga inlägget:
http://www.digitalwo...r-firmware.html
Ännu ett ställe: http://forum.xtreame...apers-scraping/
Har du lagt in PATHen till dina filmer i Jukeboxens setup?
Tror du missuppfatta: Jag har allt installerat. Men det visas inga "bilder" på filmerna i Jukebox. Kan man vara tydligare? Det är tydligen ett problem som finns på nya firmware.
Alla mediafiler ligger i mappar, med korrekt namn etc. Så vad gör jag? Installerar om?
Postad 24 August 2010 - 09:55
Citera bara så man påminns om vad ursprungstexten handlade om, Tack!
Blir så otroligt mycket onödig text hela tiden här överallt.
Jag gav bara FÖRSLAG på vad som kunde vara fel, duger det inte så..., sorry ...Tror du missuppfatta: Jag har allt installerat. Men det visas inga "bilder" på filmerna i Jukebox. Kan man vara tydligare?
Har du hämtat hem de uppdateringar man numera (sen 2.4.0) kan hämta via >>Huvudmenyn>Internet>Uppdateringar ?Det är tydligen ett problem som finns på nya firmware.
Alla mediafiler ligger i mappar, med korrekt namn etc. Så vad gör jag? Installerar om?
Redigerat av anderswillhelmsson, 24 August 2010 - 09:58.
Postad 24 August 2010 - 10:00
Installerade den nya 2.4 igår men när jag skulle installera jukeboxen så var det kört. Den laddade hem fint, men när den skulle installera så står den bara o tuggar på samma ställe.Det var bara och dra ut strömsladden och prova igen.Då stod där NO UPDATE AVALIBLE. Provat antal ggr utan resultat.
Körde med betan innan och då var det inga problem.
Någon med samma problem?
Någon som har en bra lösning?
Postad 24 August 2010 - 10:41
Installera Emergency Firmware, och börja om.Någon som har en bra lösning?
Läs om det ovan.
Redigerat av anderswillhelmsson, 24 August 2010 - 10:42.
Postad 24 August 2010 - 10:43
Jag har samma problem efter det att jag uppdaterade Jukeboxen inga bilder samt att "scrapen" inte fungerar, hittar inte favorit mapparna ( och JA jag har märkt upp favoritmapparna ).Tror du missuppfatta: Jag har allt installerat. Men det visas inga "bilder" på filmerna i Jukebox. Kan man vara tydligare? Det är tydligen ett problem som finns på nya firmware.
Jag installerade nya mjukvaran med Emergency versionen eftersom den är stabilare och den fungerar bra däremot Jukeboxen som fungerade felfritt innan ( version 1.30 ) funkar inte alls
Postad 24 August 2010 - 11:03
Har provat det åsså.Installera Emergency Firmware, och börja om.
Läs om det ovan.
Postad 24 August 2010 - 11:35
Ja, visst är den snabbare! Har aktiverat lokal caching under settings i web-interfacet. Det är väl detta, plus att de ökat storleken på swappen i roten som snabbar upp det(?) Dock håller jag inte med om att det är enkelt att lägga till nya filmer. Testade via Xtreamern och visst lades den till i jukeboxen (efter en BRA stund), men tillhörande cover dök då inte upp...Trevligt med nya Jukebox-versionen, nu fungerar ju webinterface riktigt bra, det går ju smidigt att lägga till nya filmer och den är ju sjukt mycket snabbare (snudd på användbar)
Då är frågan vilka fler "underverk" som kommande firmware ska kunna erbjuda?
Nja, fast den som "hängt med" här vet att det fortsattes med betor efter b20-RC3 releasen, så bara den anledningen säger ju att det inte är samma release.länkarna funkar inte och för den delen är det väl inget konstigt att en beta blir en release rakt av.
All utveckling är ju beta men någon gång måste de stoppa utvecklingen och använda den nuvarande versionen för release och det brukar vara en beta.
Sedan är det väldigt sällan en beta-version går igenom rakt av till att bli en skarp release utan diverse bugg-fixar.
Menmen, nu är det solklart att det INTE är samma version, OK?
Jo, jag förstår "ironin" över Xtreamers ökända förmåga till support. Men jag tror du ändå förstod vad jag menade. Installerande av Beta är generellt "på egen risk" utan att företag behöver ta ansvar eller supportera "felaktigheter". En officiell release har de däremot inga ursäkter att INTE supportera.Den var lite lustig...
+1De URL:erna som 'Welph' tar upp i sitt inlägg ÄR de officiella länkarna!!! Kolla själv vet jag...
Som vanligt är du liiite för snabb med att dömma Anders
Försök hålla lite trevligare ton och kolla upp dina fakta innan du postar är du snäll!
Nej, han menade precis vad han skrev. Xtremern måste uppdateras via internet på ett eller annat sätt oavsett om man gör det via dator -> USB -> Xtreamer eller uppdaterar via internet direkt i Xtreamern, eller hur!?!Vad du menar är: ... " har försvunnit om man uppdaterar Xtreamer via internet." och inget annat.
Det är känt att Xtreamerns inbyggda uppdatering inte är speciellt stabil, så var vänlig att inte rekommendera detta sätt rakt av.
Samma hände mig. Jag kör via USB-minne. Fick det att fungera efter att ha formaterat USB-minnet i datorn (FAT32), sedan in i Xtreamern, installera JB igen och sedan scrapa offline.Får inga covers efter scraping i Jukebox 2.4. Några förlag?
USB-minne och Xtreamern är också ett välkänt problem. Xtreamern tappar med jämna mellanrum kontakten med USB-minnet. Vissa har problemet andar inte.
Alternativt kan du testa att rensa HELA xJukebox-mappen under Scripts och installera om.
Låter hel-konstigt!Ja, mina fungerar utmärkt! (Kör med Xt Pro och Onkyo-TX-SR608)
Nu kommer jag inte ihåg exakt vad jag gjorde men det finns någon inställning med" HDMI 4-4-2 resp 4-4-4" inställning.
Jag valde 4-4-4 och fick då ut DTS HD - Master Audio ur föstärkaren.
HDMI 4-4-4 eller 4-2-2 innebär olika chroma subsamplig i bildsignalen. Har inget alls med ljudet att göra. Däremot hade det varit lite mer logiskt ifall du skrev tvärt om. 4-4-4 kräver mer bandbredd (för bilden) än vad 4-2-2 gör, vilket då skulle kunna orsaka för liten "kvarvarande" bandbredd för HD-ljud via HDMI eftersom bildsignalen tar större plats. Dock skall detta inte vara något problem för HDMI...
För mig hjälpte det som sagt att avinstallera JB och installera om...Tror du missuppfatta: Jag har allt installerat. Men det visas inga "bilder" på filmerna i Jukebox. Kan man vara tydligare? Det är tydligen ett problem som finns på nya firmware.
Bara ett tips till dig angående citeringar, Var snäll att sluta posta stora skärmdumpar av internetsidor som du dessutom länkar till. Är det något väldigt viktigt på den sidan som du vill belysa så kopiera ut just den texten och sätt inom citat istället för alla dessa skärmdumpar.Citera inte HELA inlägg!
Citera bara så man påminns om vad ursprungstexten handlade om, Tack!
Blir så otroligt mycket onödig text hela tiden här överallt.
Men det är upp till forumets moderatorer att meddela folk OM de tycker att inlägg görs på fel sätt, inte du eller jag. Det strider mot forumets regler att "leka" moderator över folk, så nu har både du och jag brutit mot reglerna här...
Postad 24 August 2010 - 11:50
HDMI 4-4-4 eller 4-2-2 innebär olika chroma subsamplig i bildsignalen. Har inget alls med ljudet att göra. Däremot hade det varit lite mer logiskt ifall du skrev tvärt om. 4-4-4 kräver mer bandbredd (för bilden) än vad 4-2-2 gör, vilket då skulle kunna orsaka för liten "kvarvarande" bandbredd för HD-ljud via HDMI eftersom bildsignalen tar större plats. Dock skall detta inte vara något problem för HDMI..."
Korrekt, det tyckte jag också var konstigt. Men min bild var helt grön och lila efter uppdatering till 2.4. Ändrade dessa inställningar och allt löste sig, med bild och HD ljud. OBS! Jag är inte säker, då jag inte är hemma och kan bekräfta. Kan ha varit tvärtom. (dvs 4-2-2.).
Ska pröva att installera om hela Jukebox. Annars, tack för utförliga svar.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 24 August 2010 - 11:51.
Postad 24 August 2010 - 12:05
Vad snackar du om nu då?Var snäll att sluta posta stora skärmdumpar av internetsidor som du dessutom länkar till.
Jag har inte postat nån 'stor' skärmdump.
Och det är väl ändå väldans självklart att man också länkar till det Klipp man just hänvisat till, eller hur, annars undrar ju folk var man fått det från, och det uppstår onödiga inlägg med frågor om det i, begrep du inte det?
Postad 24 August 2010 - 12:54
Kan det vara hackande pga att jag streamar ? Har en XT Sidewinder och alla filmer utan HD-ljud från min NAS funkar perfekt. Mina filmer från datorn hackar dock, även 720p. Har detta att göra med GBit-linan ? XT har ju bara 100 Mbit.
Hur kollar jag detta ? Kan inte föra över så stora filer på mitt USB minne.
Postad 24 August 2010 - 14:11
Postad 24 August 2010 - 14:26
Va i **** nu hänger sig skiten hela ###### tiden var än man vill se och 50% av alla covers haf fått porrcovers ska detta vara nått skämt eller?
![]()
Wtf? :S
Postad 24 August 2010 - 15:03
Men skinbrowsern och skinupdate funkar ju inte och inte heller photo, music i juckeboxen men det kan man leva med förtillfället iaf.
Postad 24 August 2010 - 16:38
Börjar mer mer och mer ångra mitt köp då jag köpte den för att kunna uttnyttja JukeBox delen men den känns som den aldrig kommer bli helt hundra. Känns som man skulle satsat sina slantar på en Tvix N1 istället. Som har från start ett bättre Jukebox system inbyggt.
Postad 24 August 2010 - 17:22
Vad har du för titlar på dina filmerVa i **** nu hänger sig skiten hela ###### tiden var än man vill se och 50% av alla covers haf fått porrcovers ska detta vara nått skämt eller?
![]()
Postad 25 August 2010 - 07:19
Ja, på tal om det; Är det nån som läst nånstans eller klurat ut exakt hur formatet på filnamnen för olika typer av filmer ska se ut/vara, för att Jukeboxen ska fatta vad det är för film när man försöker hämta hem omslagen osv ?Vad har du för titlar på dina filmer
Finns det nåt dokument nånstans där hela Jukebox-'finessen' förklaras?
Postad 25 August 2010 - 07:27
Ja, på tal om det; Är det nån som läst nånstans eller klurat ut exakt hur formatet på filnamnen för olika typer av filmer ska se ut/vara, för att Jukeboxen ska fatta vad det är för film när man försöker hämta hem omslagen osv ?
Finns det nåt dokument nånstans där hela Jukebox-'finessen' förklaras?
"engelsktitel.årtal"... typ. funkade på 90% av mina filmer
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Xtreamer Sidewinder 3
1 bild
35 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?