* Officiell TrÄd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta Àmne
Postad 01 September 2010 - 20:30
Unregisteredb0ee40a0
-
Unregisteredb0ee40a0
-
Wannabe
-
-
28 inlÀgg
Jag har en fundering. NÀr jag skickar upp bilder pÄ facebook blir bilden mycket liten, nÀr andra vÀnner med X10 mini gör det blir de i rÀtt (vanliga) storleken. Vad gör jag för fel?
Har upptÀckt att bilderna blev mindre nÀr jag valde att starta bilden frÄn FB appen. Tricket Àr att först starta kameran, ta bilden som vanligt och sedan vÀlja att skicka den till FB. Funkar bra och ger större bilder!
Postad 01 September 2010 - 21:07
Johnny Sjöström
-
Johnny Sjöström
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Tack, JÀrker! Det var det jag behövde höra. För dÄ kan aftonbladets IT-nissar nÀr jag ringer dit inte dra till med att det Àr jag som har tummen mitt i handen och att det funkar för alla andra. Det Àr precis plus- och minusknapparna jag menar och de behövs verkligen för mig som har fyllt 40 förra Äret och dÀrmed börjar kÀnna ett behov av lÀsglasögon. Men jag Àr sÄ fÄfÀng att jag stretar emot i det lÀngsta och ett sÀtt att göra det Àr att förstora den lilla texten pÄ hemsidorna! ;-)
Intressant Àr att plus- och minusknapparna fanns dÀr tills för ungefÀr tvÄ veckor sedan. Men sedan försvann de. Och eftersom de försvann en vecka innan jag gjorde den stora uppdateringen sÄ kan det ju inte gÀrna vara den som spökar. DÄ borde det ju vara nÄgon skit som aftonbladet har stoppat in som stÀller till det.
Postad 02 September 2010 - 12:09
Unregistered9f905f31
-
Unregistered9f905f31
-
Amatör
-
-
58 inlÀgg
Det gör det sÀkerligen. Men denna kostar inget (!). DÀrav lÀnken.. SvÄrare Àn sÄ Àr det inte.
AnvÀnd din Neoreader i telefonen, bocka för okÀnda kÀllor i program och scanna sedan streck koden. Vips, sÄ kostar det inget och allt Àr frid och fröjd;)
Vart har du fÄtt kartorna ifrÄn? Ladda ner en map pack pÄ internet? Eller via programmet?
Postad 02 September 2010 - 13:31
Vasse
-
Vasse
-
LĂ€rjunge
-
-
438 inlÀgg
Vart har du fÄtt kartorna ifrÄn? Ladda ner en map pack pÄ internet? Eller via programmet?
De laddas ner genom programmet och man mÄste vara uppkopplad genom Wi-fi.
Postad 02 September 2010 - 13:34
DonChristian
-
DonChristian
-
Wannabe
-
-
19 inlÀgg
Har ett litet problem med min PRO nÀr det gÀller att surfa via 3G nÀtet. NÀr jag tillÄter datatrafik sÄ dyker inte 3G symbolen upp och jag kan inte heller surfa. Jag har tÀckning för 3G dÀr jag Àr sÄ det Àr inte det.
Om jag startar om telefonen sÄ fungerar det med en gÄng.
NÄn som har nÄgra tankar om vad som kan vara problemet?
Postad 02 September 2010 - 18:28
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
LĂ€rjunge
-
-
399 inlÀgg
Tackar allra ödmjukast för lÀnken Utan att ha provat det i bilen sÄ kÀnns det riktigt bra, stort + för röst oxÄ. Mvh / p Testa denna lÀnk och anvÀnd dig av Neoreader. CoPilot
Jag Àr helnöjd om man uttrycker sig sÄ
Postad 03 September 2010 - 11:14
svanbo
-
svanbo
-
ForumrÀv
-
-
558 inlÀgg
NÄn som vet hur google -synkningen med kontaktboken funkar?? Jag har avaktiverat denna, provade nu att aktivera den och satt samtidigt och tittade pÄ kontakterna pÄ min gmail, sÄg dÄ att kontakterna försvann en efter en! Det kan vÀl inte vara sÄ att alla kontakter som inte finns i telefonen Àven tas bort frÄn gmail? Hittar inga instÀllningar för hur synkroniseringen sker, vad ersÀtter vad liksom? Tacksam för input!
Postad 03 September 2010 - 21:54
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlÀgg
Jag har köpt en x10 mini och grÀmer mig över att jag inte kan hitta alla appar som jag vill ha i Market. Exempelvis hittar jag inte svt play eller swedbank appen, och Ànnu vÀrre - inte heller Nesoid, som Àr den bÀsta Nintendoemulatorn. Min sambo som har en HTC Wildfire, vilken har samma upplösning som x10 mini, hittar dessa appar, men inte jag. Har ni ovanstÄnde apps i Market? Och kan jag göra nÄgot sÄ att de visas?
Postad 04 September 2010 - 08:43
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlÀgg
Jag har köpt en x10 mini och grÀmer mig över att jag inte kan hitta alla appar som jag vill ha i Market. Exempelvis hittar jag inte svt play eller swedbank appen, och Ànnu vÀrre - inte heller Nesoid, som Àr den bÀsta Nintendoemulatorn. Min sambo som har en HTC Wildfire, vilken har samma upplösning som x10 mini, hittar dessa appar, men inte jag. Har ni ovanstÄnde apps i Market? Och kan jag göra nÄgot sÄ att de visas?
Om det Àr sÄ att din sambo ser apparna i sin WF sÄ fÄr du nog vÀnta in SEs uppdatering till android 2.1 eftersom att det Àr det som Àr skillnaden pÄ era telefoner. Hittar dem inte pÄ min tattoo heller samma upplösning som du och android 1.6
Postad 04 September 2010 - 08:50
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
LĂ€rjunge
-
-
474 inlÀgg
Det var konstigt, jag hittade SVT Play pÄ min tror jag bestÀmt.
Annars finns viasat-appen som ocksÄ kan hantera SVT play.
Postad 04 September 2010 - 14:53
twintin
-
twintin
-
LĂ€rjunge
-
-
358 inlÀgg
Det var konstigt, jag hittade SVT Play pÄ min tror jag bestÀmt.
Annars finns viasat-appen som ocksÄ kan hantera SVT play.
Söker du pÄ SVT Play sÄ Àr det just viasat appen man fÄr upp.  Jag har köpt en x10 mini och grÀmer mig över att jag inte kan hitta alla appar som jag vill ha i Market. Exempelvis hittar jag inte svt play eller swedbank appen, och Ànnu vÀrre - inte heller Nesoid, som Àr den bÀsta Nintendoemulatorn. Min sambo som har en HTC Wildfire, vilken har samma upplösning som x10 mini, hittar dessa appar, men inte jag. Har ni ovanstÄnde apps i Market? Och kan jag göra nÄgot sÄ att de visas?
Just Nesoid krÀver 2.x, vilket inte fungerar att köra pÄ din mini, Àn skall jag tillÀgga (2.1 uppdateringen Àr ju pÄ vÀg). Likaledes dyker inte betalappar upp pÄ market dÄ dessa Àndast supportas i ett fÄtal lÀnder typ US och UK Àn sÄ lÀnge (om du inte vill roota förstÄss). Ett trick jag brukar anvÀnda dÄ jag inte hittar en gratis app via min mini som jag vet finns pÄ market Àr att pusha upp den till min telefon via appbrain enligt följande: - Skapa dig ett konto pÄ www.appbrain.com - Logga in pÄ kontot. - Ladda ner appbrain appen till din telefon via market. - Logga in pÄ appbrain via appen ocksÄ. - Ladda ner Fast WEB via market och starta den (don't worry, den tar ingen CPU kraft i bakgrunden). - Enabla datatrafik eller wifi + bakgrundsdata. - GÄ till www.appbrain.com och leta upp t.ex. SVT play. - Om det inte explicit stÄr att appen endast Àr för 2.x, klicka pÄ install och vÀnta en stund. - Efter ett tag börjar nerladdningen till din telefon och appen installeras. Kan inte garantera att det alltid funkar för alla appar, men har fungerat bra för mig fram till dags dato. En nackdel Àr dock uppdateringar. NÀr en sÄdan kommer för en app du inte hittar via market, sÄ mÄste du först avinstallera den och sen pusha upp den igen till din telefon. En fördel Àr dock att du har alla appar synkade mot appbrain. Skulle du behöva installera om alla appar, sÄ Àr det bara att synca mot appbrin.
Redigerat av twintin, 04 September 2010 - 14:56.
Postad 04 September 2010 - 17:45
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
LĂ€rjunge
-
-
474 inlÀgg
Söker du pÄ SVT Play sÄ Àr det just viasat appen man fÄr upp. 
Det var som tusan. Nu nÀr jag söker i Market pÄ svt sÄ dyker inte svt play upp lÀngre. Men jag har appen installerad pÄ telefonen efter att ha sökt pÄ just "svt" pÄ Market och installerat SVT play som dÄ dök upp i sökresultatet. MÀrkligt. NÄja, viasat-apÄpen funkar ju ocksÄ som sagt.
Postad 05 September 2010 - 15:41
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlÀgg
Jag har testat appbrain. Gillar den appen. Hur fungerar det egentligen nÀr appen pushas till telefonen? TyvÀrr lyckades jag inte installera nÄgon av de tre apparna som jag nÀmnde ovan (Nesoid, svt play eller Swedbank), andra appar fungerar dock.. NÄgon som lyckas fÄ in nÄgon av dessa appar genom fast web install?
AngÄende svt play sÄ har jag en kollega som hittade den pÄ Market och har den installerad pÄ sin mini pro. Har svt plötsligt Àndrat sÄ att den inte hittas till x10 mini lÀngre?
Postad 05 September 2010 - 17:39
kabelkillen
-
kabelkillen
-
Rookie
-
6 inlÀgg
...
WiFi blir jag utkickad ifrÄn. Försökt att analysera med appen WiFi analyzer och den försöker inte ansluta igen utan ger upp att ens försöka. Men dÀr stÄr det att alla nÀtverk har current channel 0, men pÄ routern har jag stÀllt in channel 6. Verkar inte stÀmma riktigt för jag tror inte kanal 0 finns.
Sen fungerar inte "channel graph" i wifi analyzer, helt svart nÀr jag gÄr in dÀr. Klarar inte wifi att visa vilka kanaler som Àr aktiva hos alla nÀrverk i luften. Verkar inte som wifianalyzer och x10mini pro vill fungera. För Àven om min router inte vill jobba optimalt med x10 sÄ borde nÄgot av de 12 trÄdlösa nÀtverken i min nÀrhet synas. Eller Àr det nÄgon instÀllning jag har missat. Wifi ingÄng, valt AP och alla andra rutor i wifi-analyzer visar information.
...
Jag har ocksÄ testat Wifi Analyser och en uppsjö andra appar för att visa trÄdlösa nÀtverk. Ingen visar vilken kanal respektive accesspunkt ligger pÄ. De visar bara "-1", "0" "Unknown" eller liknande dÀr kanalnumret skall stÄ. Allt annat sÄ som SSID mm syns. FrÄgan Àr om detta Àr nÄgot som kommer att lösas med uppdateringen i slutet av mÄnaden, eller Àr det nÄgot man fÄr leva med? Tycks ju vara ett problem med just dessa modeller. Det Àr vÀll ingen annan som fÄtt detta att fungera pÄ sin mini/mini pro?
Postad 05 September 2010 - 18:44
twintin
-
twintin
-
LĂ€rjunge
-
-
358 inlÀgg
Jag har testat appbrain. Gillar den appen. Hur fungerar det egentligen nÀr appen pushas till telefonen?
Vet inte exakt. PÄ hemsidan för Fast WEB fÄr jag intrycket att appen hÀmtas Ät dig externt frÄn market och sen skickas till din telefon utan att din telefon behöver accessa Market. Sen varför det funkar för vissa gratis appar och inte andra kan jag ej förklara pÄ annat sÀtt Àn att nÄgot kompatibilitetsproblem upptÀckts mellan appen och din telefon. TyvÀrr lyckades jag inte installera nÄgon av de tre apparna som jag nÀmnde ovan (Nesoid, svt play eller Swedbank), andra appar fungerar dock.. NÄgon som lyckas fÄ in nÄgon av dessa appar genom fast web install?
Nej, jag lyckas inte fÄ ner dessa heller. XiiaLive som inte heller syns via Market gick att fÄ ner via Fast WEB. NÄgot kanske inte Àr kompatibelt med X10 mini. Alternativ till SVT Play Àr annars VIASAT appen via vilken du ocksÄ kan se SVT Play.
Redigerat av twintin, 05 September 2010 - 18:57.
Postad 05 September 2010 - 19:10
jÀrker
-
jÀrker
-
LĂ€rjunge
-
-
325 inlÀgg
Prova frÄn denna sida, kanske fungerar http://www.swedbank....droid/index.htm
Postad 05 September 2010 - 20:54
Unregistered30946
-
Unregistered30946
-
Amatör
-
-
62 inlÀgg
NÄgon mer Àn jag som har en telefon som tappar minnet (Minneskortet), har ett 8 GB sandisk kort.
Ibland sÀger telefon att det Àr fel format, skadat, borttaget mm. DÄ har det rÀckt med att starta om telefon eller ta ur och sÀtta i minnet, sÄ har det fungerat igen. Men 3 gÄnger har det varit helt tomt. Lite surt nÀr bilder, filmer och musiken försvinner. Har satt in minneskortet som följde telfonen, fÄr se om det blir bÀttre.
Postad 06 September 2010 - 07:47
Robbis76
-
Robbis76
-
AnvÀndare
-
-
113 inlÀgg
NÄgon mer Àn jag som har en telefon som tappar minnet (Minneskortet), har ett 8 GB sandisk kort. Ibland sÀger telefon att det Àr fel format, skadat, borttaget mm. DÄ har det rÀckt med att starta om telefon eller ta ur och sÀtta i minnet, sÄ har det fungerat igen. Men 3 gÄnger har det varit helt tomt. Lite surt nÀr bilder, filmer och musiken försvinner. Har satt in minneskortet som följde telfonen, fÄr se om det blir bÀttre.
Har hÀnt mig med men jag har inte förlorat nÄgot pÄ kortet. Har rÀckt som du sÀger att starta om eller bara ta ut och sÀtt i kortet igen sÄ funkar det.
Postad 06 September 2010 - 08:34
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlÀgg
Hur fÄr ni fram apostrofer (stavning dÀr) till ett e (é) ni som har pron?
Postad 06 September 2010 - 08:43
h0llowman
-
h0llowman
-
AnvÀndare
-
-
234 inlÀgg
hej !!
har 3 st frÄgor!!!( orkar inte spana igenom 1500 inlÀgg =?...)
# hur tar man bort apps som man inte vill ha i telefonen ???
# i WebblÀsaren hur renstar man i favoriter????? (alltsÄ dÀe man lÀgger en stjÀrna och fÄr dom som favoriter)
# sen har jag hört att man kan gÄ in pÄ sony ericsson hem sida och ta hem uppdateringar till telefonen hur gör man dÄ ?? eller gör telefonen det automatisk om man gÄr ut pÄ nÀtet ????
som sagt har lite tummen mitt i nÀr det gÀller min nya telefon en experia pro =?.. första telefonen pÄ 5 Är hahaha
super snÀll om nÄgon kunde hjÀlpa mig men svar
mvh peter
Postad 06 September 2010 - 09:30
Vasse
-
Vasse
-
LĂ€rjunge
-
-
438 inlÀgg
Jag mÀrkte ett mÀrkligt fel pÄ min telefon under helgen.
Jag hade installerat appar sÄ jag hade under 20Mb ledigt utrymme, telefonen varnade för dÄligt med utrymme men jag ignorerade det. Dock sÄ mÀrkte jag under kvÀllens gÄng att jag inte fick in nÄgra sms alls. NÀr jag hade rensat sÄ att jag hade 20Mb ledigt igen dÄ kom alla sms som hade vÀntat pÄ kö under hela kvÀllen.
NÄgon annan som varit med om detta? eller som kanske vill prova om det hÀnder sÄ för er ocksÄ?
Postad 06 September 2010 - 09:46
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlÀgg
Fortfarande ingen som vet hur man fÄr hotmail att fungera som emailklient sÄ den varnar om inkomna mail sÄ man slipper uppdatera sin mail manuellt?
Postad 06 September 2010 - 11:15
Unregisteredb0ee40a0
-
Unregisteredb0ee40a0
-
Wannabe
-
-
28 inlÀgg
Hur fÄr ni fram apostrofer (stavning dÀr) till ett e (é) ni som har pron?
HÄll nere e sÄ fÄr du upp en ruta med alla alternativ inklusive é
Postad 06 September 2010 - 12:29
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
ForumrÀv
-
-
621 inlÀgg
Störigt Ă€r att samma nummer visas flera gĂ„nger i senaste nummerlistan. Ăr det upptaget och man tjatar samma nummer 15 gĂ„nger sĂ„ blir det oerhört irriterande! BĂ€ttre med numret en gĂ„ng med ev. en siffra som talar om hur mĂ„nga gĂ„nger numret slagits eller tagits emot.
Postad 06 September 2010 - 13:08
Unregistered9f905f31
-
Unregistered9f905f31
-
Amatör
-
-
58 inlÀgg
Har hÀnt mig med men jag har inte förlorat nÄgot pÄ kortet. Har rÀckt som du sÀger att starta om eller bara ta ut och sÀtt i kortet igen sÄ funkar det.
Originalet som följde med var pÄ 2GB, men eftersom jag hade en aino innan sÄ tog jag det 8GB som följde med dÀr, och har anvÀnt det sedan jag köpte telefonen i juli. Och jag har aldrig upplevt det problemet som ni har beskrivit. Vet inte vad det kan bero pÄ. Men har ni formaterat kortet i telefonen innan ni började anvÀnda det första gÄngen?
Postad 06 September 2010 - 15:58
Gothr2
-
Gothr2
-
Wannabe
-
-
49 inlÀgg
Ăr det nĂ„n som kommit pĂ„ nĂ„gra bra instĂ€llningar som gör att man maximerar batteritiden?
Jag kommer att blÄtanda musik(spotify) ifrÄn min x10 mini till blÄtandsenhet, men tycker det drar ut batteriet ganska rejÀlt.
Hur ska jag stÀlla in mobilen för att förlÀnga tiden?
/Henrik
Postad 06 September 2010 - 16:45
jÀrker
-
jÀrker
-
LĂ€rjunge
-
-
325 inlÀgg
Fortfarande ingen som vet hur man fÄr hotmail att fungera som emailklient sÄ den varnar om inkomna mail sÄ man slipper uppdatera sin mail manuellt?
Jag har kopplat bÄda mina hotmail till gmailen som jag ÀndÄ inte anvÀnder men tycker det funkar bra, gmail verkar docka bara hÀmta hotmailen 1 gÄng i timmen men det gÄr ju att leva med tycker jag iaf. / J
Postad 06 September 2010 - 19:09
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlÀgg
HÄll nere e sÄ fÄr du upp en ruta med alla alternativ inklusive é
Det vill inte min (om man nu anvÀnder sig av tangentbordet)..
Postad 06 September 2010 - 22:00
svanbo
-
svanbo
-
ForumrÀv
-
-
558 inlÀgg
hej !! har 3 st frÄgor!!!( orkar inte spana igenom 1500 inlÀgg =?...)
Hej Peter! En bra funktion Àr "sök i trÄden", en ruta lÀngst ned till vÀnster pÄ denna sida... # hur tar man bort apps som man inte vill ha i telefonen ???
Antar att du menar de som fanns i telefonen nÀr du köpte den. De gÄr tyvÀrr inte att ta bort, om du inte skaffar dig s.k. rootrÀttigheter pÄ den (d.v.s. hackar telefonen). # i WebblÀsaren hur renstar man i favoriter????? (alltsÄ dÀe man lÀgger en stjÀrna och fÄr dom som favoriter)
Klicka pÄ lilla pilen brevid bokmÀrket sÄ kan du redigera bokmÀrket inkl. ta bort det. # sen har jag hört att man kan gÄ in pÄ sony ericsson hem sida och ta hem uppdateringar till telefonen hur gör man dÄ ?? eller gör telefonen det automatisk om man gÄr ut pÄ nÀtet ????
Du laddar hem och installerar antingen Sony Ericsson Update Service eller Sony Ericsson PC Companion (tror jag det heter), bÀgge dessa kan du anvÀnda för att installera uppdateringar. Telefonen Àr förmodligen instÀlld pÄ att leta efter uppdateringar automatiskt men du kan kolla sjÀlv genom InstÀllningar -> Om telefonen -> Programuppdatering -> Uppdatera nu.
Postad 07 September 2010 - 10:07
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
ForumrÀv
-
-
974 inlÀgg
Hejsan, jag ser att fler Àn jag stör mig pÄ sprÄkfÀltet, Àr det nÄgon som hittat en lösning för att bli av med det?
//Ola
Postad 07 September 2010 - 12:26
h0llowman
-
h0llowman
-
AnvÀndare
-
-
234 inlÀgg
Hej Peter!
En bra funktion Àr "sök i trÄden", en ruta lÀngst ned till vÀnster pÄ denna sida...
Antar att du menar de som fanns i telefonen nÀr du köpte den. De gÄr tyvÀrr inte att ta bort, om du inte skaffar dig s.k. rootrÀttigheter pÄ den (d.v.s. hackar telefonen).
Klicka pÄ lilla pilen brevid bokmÀrket sÄ kan du redigera bokmÀrket inkl. ta bort det.
Du laddar hem och installerar antingen Sony Ericsson Update Service eller Sony Ericsson PC Companion (tror jag det heter), bÀgge dessa kan du anvÀnda för att installera uppdateringar. Telefonen Àr förmodligen instÀlld pÄ att leta efter uppdateringar automatiskt men du kan kolla sjÀlv genom InstÀllningar -> Om telefonen -> Programuppdatering -> Uppdatera nu.
 ... tack för svaren svanbo ska kolla pĂ„ det ... HAR EN TILL FRĂ
GA OCKSĂ
=?.. kan man bara anvÀnda tangetbordet nÀr man skriver sms ?? fÄr inte fram nÄgor nÀr jag försöker skriva ett sms och tangetbordet Àr i infÀllt lÀge!!!! lite jobbigt med smillisar om man anvÀndertangetbordet vet ju inte hur dom ser ut med tecken =/.. mvh peter
Redigerat av h0llowman, 07 September 2010 - 12:28.
Postad 07 September 2010 - 17:49
robban01
-
robban01
-
Wannabe
-
-
22 inlÀgg
Hej!
Hur fÄr man bluetooth till att fungera? Den Àr aktiverad och nÀr man klickar pÄ "gör enheten synlig" Àr den synlig i 120sek men de gÄr fortfarande inte att skicka t.ex lÄtar till telefonen. NÄgon som har tips?
Postad 07 September 2010 - 20:53
Zhentro
-
Zhentro
-
AnvÀndare
-
-
211 inlÀgg
... tack för svaren svanbo ska kolla pÄ det ...
HAR EN TILL FRĂ
GA OCKSĂ
=?.. kan man bara anvÀnda tangetbordet nÀr man skriver sms ?? fÄr inte fram nÄgor nÀr jag försöker skriva ett sms och tangetbordet Àr i infÀllt lÀge!!!! lite jobbigt med smillisar om man anvÀndertangetbordet vet ju inte hur dom ser ut med tecken =/..
mvh peter
Om jag trycker pÄ fÀltet dÀr man skall skriva texten i SMS'et sÄ öppnar sig dig virtuella tangentbordet och jag kan skriva utan att anvÀnda det fysiska. Funkade bÄde med orginal appen och Hancent sms. NÀr det gÀller smilisar och det fysiska tangentbordet Àr det bara att trycka knappen "Sym" sÄ fÄr du upp smilisar och andra symboler.
Postad 07 September 2010 - 21:58
mikekop
-
mikekop
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
Hej!
Hur fÄr man bluetooth till att fungera? Den Àr aktiverad och nÀr man klickar pÄ "gör enheten synlig" Àr den synlig i 120sek men de gÄr fortfarande inte att skicka t.ex lÄtar till telefonen. NÄgon som har tips?
Ja. Installera "Bluetooth File Transfer", en gratisapp som finns pÄ market. I Android 1.6 Àr det bara Handsfree och musikstreaming som Àr aktiverat (har jag för mig).
Postad 07 September 2010 - 22:01
mikekop
-
mikekop
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
... tack för svaren svanbo ska kolla pÄ det ...
HAR EN TILL FRĂ
GA OCKSĂ
=?.. kan man bara anvÀnda tangetbordet nÀr man skriver sms ?? fÄr inte fram nÄgor nÀr jag försöker skriva ett sms och tangetbordet Àr i infÀllt lÀge!!!! lite jobbigt med smillisar om man anvÀndertangetbordet vet ju inte hur dom ser ut med tecken =/..
mvh peter
Du mÄste AKTIVERA det virtuella tangentbordet ocksÄ! InstÀllningar-SprÄkkod och text-Standardinmatning, se till att V-et i fyrkanten Àr vit (ifylld).
Postad 08 September 2010 - 10:38
h0llowman
-
h0llowman
-
AnvÀndare
-
-
234 inlÀgg
Om jag trycker pÄ fÀltet dÀr man skall skriva texten i SMS'et sÄ öppnar sig dig virtuella tangentbordet och jag kan skriva utan att anvÀnda det fysiska. Funkade bÄde med orginal appen och Hancent sms.
NÀr det gÀller smilisar och det fysiska tangentbordet Àr det bara att trycka knappen "Sym" sÄ fÄr du upp smilisar och andra symboler.
Hmm vad konstigt nĂ€r jag trycker pĂ„ rutan dĂ€r texten skla vara sĂ„ kommer det en ruta upp dĂ€r det nstĂ„r redigera text + indata metod ?Ă€? Ăr det en instĂ€lling ? Har tittat runt men kan inte hitta nĂ„got i mobben. Sen sĂ„ hĂ€nder det inget nĂ€r jag tryycker pĂ„ knappen sym inga smillisar hĂ€r heller. Mvh. Peter
Redigerat av h0llowman, 08 September 2010 - 11:13.
Postad 08 September 2010 - 10:50
jÀrker
-
jÀrker
-
LĂ€rjunge
-
-
325 inlÀgg
Hmm vad konstigt nĂ€r jag trycker pĂ„ rutan dĂ€r texten skla vara sĂ„ kommer det en ruta upp dĂ€r det nstĂ„r redigera text + indata metod ?Ă€? Ăr det en instĂ€lling ? Har tittat runt men kan inte hitta nĂ„got i mobben. Sen sĂ„ hĂ€nder det inget nĂ€r jag tryycker pĂ„ knappen sym inga smillisar hĂ€r heller. Mvh. Peter. :-) hittade pĂ„ det nu tack för hjĂ€lpen alla. ;-) drygt nu brara med sprĂ„k rutan som kommer upp hela tiden nĂ€r man ska skriva nĂ„got
Tryck pÄ den fysiska vÀnsterpilen /backknappen pÄ telefonen (ej tangentbords-dito) sÄ försvinner den, drygt att man ska behöva göra det men det fungerar ju :-) / J
Postad 08 September 2010 - 10:56
h0llowman
-
h0llowman
-
AnvÀndare
-
-
234 inlÀgg
:-) hittade pÄ det nu sÄ nu sÄ fungerar det ;-) men drygt med sprÄk fÄltet som kommer uoo hela tiden ! Kan man fÄ bort det ????
Postad 08 September 2010 - 16:06
D_B
-
D_B
-
Wannabe
-
-
30 inlÀgg
Hej!
Jag har lyckats synkronisera in massa konstiga kontakter frÄn min gamla jobbmobil i min x10 mini, hur gör jag för att radera ALLA kontakter och börja om frÄn början?
Postad 08 September 2010 - 16:13
Volvis
-
Volvis
-
ForumrÀv
-
-
709 inlÀgg
Hej!
Jag har lyckats synkronisera in massa konstiga kontakter frÄn min gamla jobbmobil i min x10 mini, hur gör jag för att radera ALLA kontakter och börja om frÄn början?
InstÀllningar - program - hantera program. Hitta kontakter och rensa
Postad 09 September 2010 - 16:31
jÀrker
-
jÀrker
-
LĂ€rjunge
-
-
325 inlÀgg
Fick meddelande pÄ min x10 mini pro om att det fanns en uppdatering men att den mÄste hÀmtas via datorn, se mer pÄ sonyericsson.se
Men dÀr stÄr ju ingenting om en ny uppdatering, nÄgon mer soom fÄtt detta idag och vad det Àr samt varför det inte finns nÄgot att uppdatera, en ligt PC companion sÄ har jag redan senaste uppdateringen.
/ J
Postad 09 September 2010 - 16:38
Ludde76
-
Ludde76
-
AnvÀndare
-
-
145 inlÀgg
Fick meddelande pÄ min x10 mini pro om att det fanns en uppdatering men att den mÄste hÀmtas via datorn, se mer pÄ sonyericsson.se
Men dÀr stÄr ju ingenting om en ny uppdatering, nÄgon mer soom fÄtt detta idag och vad det Àr samt varför det inte finns nÄgot att uppdatera, en ligt PC companion sÄ har jag redan senaste uppdateringen.
/ J
Fick samma idag pÄ min mini.
Postad 09 September 2010 - 19:13
Toasterrr
-
Toasterrr
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Fick samma idag pÄ min mini.
Jag fick ocksÄ detta meddelande idag... hur gör man för att uppdatera  ?
Postad 09 September 2010 - 21:52
D_B
-
D_B
-
Wannabe
-
-
30 inlÀgg
Tack för hjÀlpen! InstÀllningar - program - hantera program. Hitta kontakter och rensa
Postad 10 September 2010 - 00:18
mikekop
-
mikekop
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
/ J
Nyfiken som man Àr sÄ kollade jag pÄ Sony Ericsson Update Service (SEUS). Stod att det fanns en ny programvara. Jag sÀkerhetskopierade, och installerade den nya programvaran. Tjena. Tillbaks pÄ 1.1.A.0.8 som kom i juli... om ni har 1.2.A.1.174 (instÀllningar-om telefonen-revisionsnummer) sÄ undvik denna "uppdatering", troligen nÄt fel i SEUS, tester, vad vet jag? Provade uppdatera genom telefonen nu, fanns ny uppdatering, men mÄste ladda telefonen innan den kunde installeras. Jag Äterkommer. Edit: Tillbaka pÄ 1.2.A.1.174 efter uppdatering via telefonen. Skit ocksÄ, appar borta, och inte lyckas jag fÄ tillbaka dom via Appbrain heller, för jag loggade in med en gmail-adress, och jag kommer inte pÄ hur man loggar in som en annan anvÀndare i appbrain pÄ telefonen. Inte kommer jag in pÄ datorn heller, för Google associerar min gmail-adress med min "gamla" inloggningsadress pÄ appbrain, helknas. Ska utreda imorrn, nÀr man kanske Àr lite piggare.
Redigerat av mikekop, 10 September 2010 - 01:31.
Postad 10 September 2010 - 09:23
twintin
-
twintin
-
LĂ€rjunge
-
-
358 inlÀgg
/ J
SE support har konfirmerat att de har en bugg i sitt uppdateringssystem, sÄ avvakta med att uppdatera era telefoner.
Postad 10 September 2010 - 16:23
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon som vet hur man för över alla kontakter till SIM kortet?
Hittar bara kopiera frÄn. Men vill skicka över till kortet..
Postad 10 September 2010 - 17:11
d96ez
-
d96ez
-
AnvÀndare
-
-
245 inlÀgg
NÄgon mer Àn jag som har en telefon som tappar minnet (Minneskortet), har ett 8 GB sandisk kort. Ibland sÀger telefon att det Àr fel format, skadat, borttaget mm. DÄ har det rÀckt med att starta om telefon eller ta ur och sÀtta i minnet, sÄ har det fungerat igen. Men 3 gÄnger har det varit helt tomt. Lite surt nÀr bilder, filmer och musiken försvinner. Har satt in minneskortet som följde telfonen, fÄr se om det blir bÀttre.
Samma sak hÀnder mig med min 16Gb Sandisk kort. Har heller aldrig förlorat data och det har alltid funkat efter omstart (och ibland utan, av sig sjÀlvt) men det Àr sjukt irriterande. Jag kan samtidigt konstatera att jag inte har motsvarande problem med det medföljande 2Gb kortet.
Postad 11 September 2010 - 00:17
eLGee
-
eLGee
-
AnvÀndare
-
-
137 inlÀgg
Hejsan, köpte en X10 Mini Pro idag och jag har ett problem. Ă
, Ă och Ă finns som bekant inte pĂ„ tangentbordet, men som jag fick förklarat för mig sĂ„ skulle man hĂ„lla inne A alternativt O nĂ€r man skulle skriva dessa, sĂ„ skulle de dyka upp. Nu Ă€r det sĂ„hĂ€r att Ă
à och à finns mappat pÄ tangenterna, men dÀr kommatecken, punkt och '-tecknet finns. Jag har lyckats hitta var punkt finns mappat, men inte kommatecken.
Finns det nĂ„gon instĂ€llning sĂ„ man kan fĂ„ det tecken som stĂ„r pĂ„ tangenten dyker upp nĂ€r man trycker pĂ„ det och dĂ€r Ă
, Ă och Ă dyker upp pĂ„ det sĂ€tt jag fick beskrivet för mig? Ăr rĂ€tt jobbigt att behöva gissa och komma ihĂ„g vart alla tecken Ă€r mappade hela tiden nĂ€r ?=. och .=Ă
och sÄ vidare.
Jag har för övrigt försökt Àndra teckeninmatning, sprÄk pÄ telefonen och sÄ vidare, men inget verkar funka.
HJĂLP MIG!
Redigerat av eLGee, 11 September 2010 - 00:40.
Postad 11 September 2010 - 07:33
jÀrker
-
jÀrker
-
LĂ€rjunge
-
-
325 inlÀgg
Hejsan, köpte en X10 Mini Pro idag och jag har ett problem. Ă
, Ă och Ă finns som bekant inte pĂ„ tangentbordet, men som jag fick förklarat för mig sĂ„ skulle man hĂ„lla inne A alternativt O nĂ€r man skulle skriva dessa, sĂ„ skulle de dyka upp. Nu Ă€r det sĂ„hĂ€r att Ă
à och à finns mappat pÄ tangenterna, men dÀr kommatecken, punkt och '-tecknet finns. Jag har lyckats hitta var punkt finns mappat, men inte kommatecken.
Finns det nĂ„gon instĂ€llning sĂ„ man kan fĂ„ det tecken som stĂ„r pĂ„ tangenten dyker upp nĂ€r man trycker pĂ„ det och dĂ€r Ă
, Ă och Ă dyker upp pĂ„ det sĂ€tt jag fick beskrivet för mig? Ăr rĂ€tt jobbigt att behöva gissa och komma ihĂ„g vart alla tecken Ă€r mappade hela tiden nĂ€r ?=. och .=Ă
och sÄ vidare.
Jag har för övrigt försökt Ă€ndra teckeninmatning, sprĂ„k pĂ„ telefonen och sĂ„ vidare, men inget verkar funka. HJĂLP MIG!
Vart har du köpt den ? Vi som har köpt den i sverige har som bekant Ă
ĂĂ pĂ„ vĂ„ra x10 mini pro, men om du talar om vilken marknad din Ă€r avsedd för sĂ„ kanske det underlĂ€ttar att kunna hjĂ€lpa dig. Mvh ! J
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nivå kalibrering - Viktigt.
johan b-lund
2026-08-24 08:50:54
-
Nivå kalibrering - Viktigt.
johan b-lund
2026-08-24 08:44:08
-
-
XBox Halo Edition
lod
2026-07-29 08:14:23
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|