* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 01 September 2010 - 20:30
Unregisteredb0ee40a0
-
Unregisteredb0ee40a0
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har en fundering. När jag skickar upp bilder på facebook blir bilden mycket liten, när andra vänner med X10 mini gör det blir de i rätt (vanliga) storleken. Vad gör jag för fel?
Har upptäckt att bilderna blev mindre när jag valde att starta bilden från FB appen. Tricket är att först starta kameran, ta bilden som vanligt och sedan välja att skicka den till FB. Funkar bra och ger större bilder!
Postad 01 September 2010 - 21:07
Johnny Sjöström
-
Johnny Sjöström
-
Rookie
-
2 inlägg
Tack, Järker! Det var det jag behövde höra. För då kan aftonbladets IT-nissar när jag ringer dit inte dra till med att det är jag som har tummen mitt i handen och att det funkar för alla andra. Det är precis plus- och minusknapparna jag menar och de behövs verkligen för mig som har fyllt 40 förra året och därmed börjar känna ett behov av läsglasögon. Men jag är så fåfäng att jag stretar emot i det längsta och ett sätt att göra det är att förstora den lilla texten på hemsidorna! ;-)
Intressant är att plus- och minusknapparna fanns där tills för ungefär två veckor sedan. Men sedan försvann de. Och eftersom de försvann en vecka innan jag gjorde den stora uppdateringen så kan det ju inte gärna vara den som spökar. Då borde det ju vara någon skit som aftonbladet har stoppat in som ställer till det.
Postad 02 September 2010 - 12:09
Unregistered9f905f31
-
Unregistered9f905f31
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Det gör det säkerligen. Men denna kostar inget (!). Därav länken.. Svårare än så är det inte.
Använd din Neoreader i telefonen, bocka för okända källor i program och scanna sedan streck koden. Vips, så kostar det inget och allt är frid och fröjd;)
Vart har du fått kartorna ifrån? Ladda ner en map pack på internet? Eller via programmet?
Postad 02 September 2010 - 13:31
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Vart har du fått kartorna ifrån? Ladda ner en map pack på internet? Eller via programmet?
De laddas ner genom programmet och man måste vara uppkopplad genom Wi-fi.
Postad 02 September 2010 - 13:34
DonChristian
-
DonChristian
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har ett litet problem med min PRO när det gäller att surfa via 3G nätet. När jag tillåter datatrafik så dyker inte 3G symbolen upp och jag kan inte heller surfa. Jag har täckning för 3G där jag är så det är inte det.
Om jag startar om telefonen så fungerar det med en gång.
Nån som har några tankar om vad som kan vara problemet?
Postad 02 September 2010 - 18:28
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Tackar allra ödmjukast för länken Utan att ha provat det i bilen så känns det riktigt bra, stort + för röst oxå. Mvh / p Testa denna länk och använd dig av Neoreader. CoPilot
Jag är helnöjd om man uttrycker sig så
Postad 03 September 2010 - 11:14
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Nån som vet hur google -synkningen med kontaktboken funkar?? Jag har avaktiverat denna, provade nu att aktivera den och satt samtidigt och tittade på kontakterna på min gmail, såg då att kontakterna försvann en efter en! Det kan väl inte vara så att alla kontakter som inte finns i telefonen även tas bort från gmail? Hittar inga inställningar för hur synkroniseringen sker, vad ersätter vad liksom? Tacksam för input!
Postad 03 September 2010 - 21:54
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Jag har köpt en x10 mini och grämer mig över att jag inte kan hitta alla appar som jag vill ha i Market. Exempelvis hittar jag inte svt play eller swedbank appen, och ännu värre - inte heller Nesoid, som är den bästa Nintendoemulatorn. Min sambo som har en HTC Wildfire, vilken har samma upplösning som x10 mini, hittar dessa appar, men inte jag. Har ni ovanstånde apps i Market? Och kan jag göra något så att de visas?
Postad 04 September 2010 - 08:43
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Jag har köpt en x10 mini och grämer mig över att jag inte kan hitta alla appar som jag vill ha i Market. Exempelvis hittar jag inte svt play eller swedbank appen, och ännu värre - inte heller Nesoid, som är den bästa Nintendoemulatorn. Min sambo som har en HTC Wildfire, vilken har samma upplösning som x10 mini, hittar dessa appar, men inte jag. Har ni ovanstånde apps i Market? Och kan jag göra något så att de visas?
Om det är så att din sambo ser apparna i sin WF så får du nog vänta in SEs uppdatering till android 2.1 eftersom att det är det som är skillnaden på era telefoner. Hittar dem inte på min tattoo heller samma upplösning som du och android 1.6
Postad 04 September 2010 - 08:50
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Det var konstigt, jag hittade SVT Play på min tror jag bestämt.
Annars finns viasat-appen som också kan hantera SVT play.
Postad 04 September 2010 - 14:53
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Det var konstigt, jag hittade SVT Play på min tror jag bestämt.
Annars finns viasat-appen som också kan hantera SVT play.
Söker du på SVT Play så är det just viasat appen man får upp.  Jag har köpt en x10 mini och grämer mig över att jag inte kan hitta alla appar som jag vill ha i Market. Exempelvis hittar jag inte svt play eller swedbank appen, och ännu värre - inte heller Nesoid, som är den bästa Nintendoemulatorn. Min sambo som har en HTC Wildfire, vilken har samma upplösning som x10 mini, hittar dessa appar, men inte jag. Har ni ovanstånde apps i Market? Och kan jag göra något så att de visas?
Just Nesoid kräver 2.x, vilket inte fungerar att köra på din mini, än skall jag tillägga (2.1 uppdateringen är ju på väg). Likaledes dyker inte betalappar upp på market då dessa ändast supportas i ett fåtal länder typ US och UK än så länge (om du inte vill roota förståss). Ett trick jag brukar använda då jag inte hittar en gratis app via min mini som jag vet finns på market är att pusha upp den till min telefon via appbrain enligt följande: - Skapa dig ett konto på www.appbrain.com - Logga in på kontot. - Ladda ner appbrain appen till din telefon via market. - Logga in på appbrain via appen också. - Ladda ner Fast WEB via market och starta den (don't worry, den tar ingen CPU kraft i bakgrunden). - Enabla datatrafik eller wifi + bakgrundsdata. - Gå till www.appbrain.com och leta upp t.ex. SVT play. - Om det inte explicit står att appen endast är för 2.x, klicka på install och vänta en stund. - Efter ett tag börjar nerladdningen till din telefon och appen installeras. Kan inte garantera att det alltid funkar för alla appar, men har fungerat bra för mig fram till dags dato. En nackdel är dock uppdateringar. När en sådan kommer för en app du inte hittar via market, så måste du först avinstallera den och sen pusha upp den igen till din telefon. En fördel är dock att du har alla appar synkade mot appbrain. Skulle du behöva installera om alla appar, så är det bara att synca mot appbrin.
Redigerat av twintin, 04 September 2010 - 14:56.
Postad 04 September 2010 - 17:45
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Söker du på SVT Play så är det just viasat appen man får upp. 
Det var som tusan. Nu när jag söker i Market på svt så dyker inte svt play upp längre. Men jag har appen installerad på telefonen efter att ha sökt på just "svt" på Market och installerat SVT play som då dök upp i sökresultatet. Märkligt. Nåja, viasat-apåpen funkar ju också som sagt.
Postad 05 September 2010 - 15:41
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Jag har testat appbrain. Gillar den appen. Hur fungerar det egentligen när appen pushas till telefonen? Tyvärr lyckades jag inte installera någon av de tre apparna som jag nämnde ovan (Nesoid, svt play eller Swedbank), andra appar fungerar dock.. Någon som lyckas få in någon av dessa appar genom fast web install?
Angående svt play så har jag en kollega som hittade den på Market och har den installerad på sin mini pro. Har svt plötsligt ändrat så att den inte hittas till x10 mini längre?
Postad 05 September 2010 - 17:39
kabelkillen
-
kabelkillen
-
Rookie
-
6 inlägg
...
WiFi blir jag utkickad ifrån. Försökt att analysera med appen WiFi analyzer och den försöker inte ansluta igen utan ger upp att ens försöka. Men där står det att alla nätverk har current channel 0, men på routern har jag ställt in channel 6. Verkar inte stämma riktigt för jag tror inte kanal 0 finns.
Sen fungerar inte "channel graph" i wifi analyzer, helt svart när jag går in där. Klarar inte wifi att visa vilka kanaler som är aktiva hos alla närverk i luften. Verkar inte som wifianalyzer och x10mini pro vill fungera. För även om min router inte vill jobba optimalt med x10 så borde något av de 12 trådlösa nätverken i min närhet synas. Eller är det någon inställning jag har missat. Wifi ingång, valt AP och alla andra rutor i wifi-analyzer visar information.
...
Jag har också testat Wifi Analyser och en uppsjö andra appar för att visa trådlösa nätverk. Ingen visar vilken kanal respektive accesspunkt ligger på. De visar bara "-1", "0" "Unknown" eller liknande där kanalnumret skall stå. Allt annat så som SSID mm syns. Frågan är om detta är något som kommer att lösas med uppdateringen i slutet av månaden, eller är det något man får leva med? Tycks ju vara ett problem med just dessa modeller. Det är väll ingen annan som fått detta att fungera på sin mini/mini pro?
Postad 05 September 2010 - 18:44
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Jag har testat appbrain. Gillar den appen. Hur fungerar det egentligen när appen pushas till telefonen?
Vet inte exakt. På hemsidan för Fast WEB får jag intrycket att appen hämtas åt dig externt från market och sen skickas till din telefon utan att din telefon behöver accessa Market. Sen varför det funkar för vissa gratis appar och inte andra kan jag ej förklara på annat sätt än att något kompatibilitetsproblem upptäckts mellan appen och din telefon. Tyvärr lyckades jag inte installera någon av de tre apparna som jag nämnde ovan (Nesoid, svt play eller Swedbank), andra appar fungerar dock.. Någon som lyckas få in någon av dessa appar genom fast web install?
Nej, jag lyckas inte få ner dessa heller. XiiaLive som inte heller syns via Market gick att få ner via Fast WEB. Något kanske inte är kompatibelt med X10 mini. Alternativ till SVT Play är annars VIASAT appen via vilken du också kan se SVT Play.
Redigerat av twintin, 05 September 2010 - 18:57.
Postad 05 September 2010 - 19:10
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Prova från denna sida, kanske fungerar http://www.swedbank....droid/index.htm
Postad 05 September 2010 - 20:54
Unregistered30946
-
Unregistered30946
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Någon mer än jag som har en telefon som tappar minnet (Minneskortet), har ett 8 GB sandisk kort.
Ibland säger telefon att det är fel format, skadat, borttaget mm. Då har det räckt med att starta om telefon eller ta ur och sätta i minnet, så har det fungerat igen. Men 3 gånger har det varit helt tomt. Lite surt när bilder, filmer och musiken försvinner. Har satt in minneskortet som följde telfonen, får se om det blir bättre.
Postad 06 September 2010 - 07:47
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Någon mer än jag som har en telefon som tappar minnet (Minneskortet), har ett 8 GB sandisk kort. Ibland säger telefon att det är fel format, skadat, borttaget mm. Då har det räckt med att starta om telefon eller ta ur och sätta i minnet, så har det fungerat igen. Men 3 gånger har det varit helt tomt. Lite surt när bilder, filmer och musiken försvinner. Har satt in minneskortet som följde telfonen, får se om det blir bättre.
Har hänt mig med men jag har inte förlorat något på kortet. Har räckt som du säger att starta om eller bara ta ut och sätt i kortet igen så funkar det.
Postad 06 September 2010 - 08:34
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hur får ni fram apostrofer (stavning där) till ett e (é) ni som har pron?
Postad 06 September 2010 - 08:43
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
234 inlägg
hej !!
har 3 st frågor!!!( orkar inte spana igenom 1500 inlägg =?...)
# hur tar man bort apps som man inte vill ha i telefonen ???
# i Webbläsaren hur renstar man i favoriter????? (alltså däe man lägger en stjärna och får dom som favoriter)
# sen har jag hört att man kan gå in på sony ericsson hem sida och ta hem uppdateringar till telefonen hur gör man då ?? eller gör telefonen det automatisk om man går ut på nätet ????
som sagt har lite tummen mitt i när det gäller min nya telefon en experia pro =?.. första telefonen på 5 år hahaha
super snäll om någon kunde hjälpa mig men svar
mvh peter
Postad 06 September 2010 - 09:30
Vasse
-
Vasse
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Jag märkte ett märkligt fel på min telefon under helgen.
Jag hade installerat appar så jag hade under 20Mb ledigt utrymme, telefonen varnade för dåligt med utrymme men jag ignorerade det. Dock så märkte jag under kvällens gång att jag inte fick in några sms alls. När jag hade rensat så att jag hade 20Mb ledigt igen då kom alla sms som hade väntat på kö under hela kvällen.
Någon annan som varit med om detta? eller som kanske vill prova om det händer så för er också?
Postad 06 September 2010 - 09:46
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Fortfarande ingen som vet hur man får hotmail att fungera som emailklient så den varnar om inkomna mail så man slipper uppdatera sin mail manuellt?
Postad 06 September 2010 - 11:15
Unregisteredb0ee40a0
-
Unregisteredb0ee40a0
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hur får ni fram apostrofer (stavning där) till ett e (é) ni som har pron?
Håll nere e så får du upp en ruta med alla alternativ inklusive é
Postad 06 September 2010 - 12:29
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Störigt är att samma nummer visas flera gånger i senaste nummerlistan. Är det upptaget och man tjatar samma nummer 15 gånger så blir det oerhört irriterande! Bättre med numret en gång med ev. en siffra som talar om hur många gånger numret slagits eller tagits emot.
Postad 06 September 2010 - 13:08
Unregistered9f905f31
-
Unregistered9f905f31
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Har hänt mig med men jag har inte förlorat något på kortet. Har räckt som du säger att starta om eller bara ta ut och sätt i kortet igen så funkar det.
Originalet som följde med var på 2GB, men eftersom jag hade en aino innan så tog jag det 8GB som följde med där, och har använt det sedan jag köpte telefonen i juli. Och jag har aldrig upplevt det problemet som ni har beskrivit. Vet inte vad det kan bero på. Men har ni formaterat kortet i telefonen innan ni började använda det första gången?
Postad 06 September 2010 - 15:58
Gothr2
-
Gothr2
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Är det nån som kommit på några bra inställningar som gör att man maximerar batteritiden?
Jag kommer att blåtanda musik(spotify) ifrån min x10 mini till blåtandsenhet, men tycker det drar ut batteriet ganska rejält.
Hur ska jag ställa in mobilen för att förlänga tiden?
/Henrik
Postad 06 September 2010 - 16:45
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Fortfarande ingen som vet hur man får hotmail att fungera som emailklient så den varnar om inkomna mail så man slipper uppdatera sin mail manuellt?
Jag har kopplat båda mina hotmail till gmailen som jag ändå inte använder men tycker det funkar bra, gmail verkar docka bara hämta hotmailen 1 gång i timmen men det går ju att leva med tycker jag iaf. / J
Postad 06 September 2010 - 19:09
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Håll nere e så får du upp en ruta med alla alternativ inklusive é
Det vill inte min (om man nu använder sig av tangentbordet)..
Postad 06 September 2010 - 22:00
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
hej !! har 3 st frågor!!!( orkar inte spana igenom 1500 inlägg =?...)
Hej Peter! En bra funktion är "sök i tråden", en ruta längst ned till vänster på denna sida... # hur tar man bort apps som man inte vill ha i telefonen ???
Antar att du menar de som fanns i telefonen när du köpte den. De går tyvärr inte att ta bort, om du inte skaffar dig s.k. rooträttigheter på den (d.v.s. hackar telefonen). # i Webbläsaren hur renstar man i favoriter????? (alltså däe man lägger en stjärna och får dom som favoriter)
Klicka på lilla pilen brevid bokmärket så kan du redigera bokmärket inkl. ta bort det. # sen har jag hört att man kan gå in på sony ericsson hem sida och ta hem uppdateringar till telefonen hur gör man då ?? eller gör telefonen det automatisk om man går ut på nätet ????
Du laddar hem och installerar antingen Sony Ericsson Update Service eller Sony Ericsson PC Companion (tror jag det heter), bägge dessa kan du använda för att installera uppdateringar. Telefonen är förmodligen inställd på att leta efter uppdateringar automatiskt men du kan kolla själv genom Inställningar -> Om telefonen -> Programuppdatering -> Uppdatera nu.
Postad 07 September 2010 - 10:07
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Hejsan, jag ser att fler än jag stör mig på språkfältet, är det någon som hittat en lösning för att bli av med det?
//Ola
Postad 07 September 2010 - 12:26
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
234 inlägg
Hej Peter!
En bra funktion är "sök i tråden", en ruta längst ned till vänster på denna sida...
Antar att du menar de som fanns i telefonen när du köpte den. De går tyvärr inte att ta bort, om du inte skaffar dig s.k. rooträttigheter på den (d.v.s. hackar telefonen).
Klicka på lilla pilen brevid bokmärket så kan du redigera bokmärket inkl. ta bort det.
Du laddar hem och installerar antingen Sony Ericsson Update Service eller Sony Ericsson PC Companion (tror jag det heter), bägge dessa kan du använda för att installera uppdateringar. Telefonen är förmodligen inställd på att leta efter uppdateringar automatiskt men du kan kolla själv genom Inställningar -> Om telefonen -> Programuppdatering -> Uppdatera nu.
 ... tack för svaren svanbo ska kolla på det ... HAR EN TILL FRÅGA OCKSÅ =?.. kan man bara använda tangetbordet när man skriver sms ?? får inte fram någor när jag försöker skriva ett sms och tangetbordet är i infällt läge!!!! lite jobbigt med smillisar om man användertangetbordet vet ju inte hur dom ser ut med tecken =/.. mvh peter
Redigerat av h0llowman, 07 September 2010 - 12:28.
Postad 07 September 2010 - 17:49
robban01
-
robban01
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej!
Hur får man bluetooth till att fungera? Den är aktiverad och när man klickar på "gör enheten synlig" är den synlig i 120sek men de går fortfarande inte att skicka t.ex låtar till telefonen. Någon som har tips?
Postad 07 September 2010 - 20:53
Zhentro
-
Zhentro
-
Användare
-
-
211 inlägg
... tack för svaren svanbo ska kolla på det ...
HAR EN TILL FRÅGA OCKSÅ =?.. kan man bara använda tangetbordet när man skriver sms ?? får inte fram någor när jag försöker skriva ett sms och tangetbordet är i infällt läge!!!! lite jobbigt med smillisar om man användertangetbordet vet ju inte hur dom ser ut med tecken =/..
mvh peter
Om jag trycker på fältet där man skall skriva texten i SMS'et så öppnar sig dig virtuella tangentbordet och jag kan skriva utan att använda det fysiska. Funkade både med orginal appen och Hancent sms. När det gäller smilisar och det fysiska tangentbordet är det bara att trycka knappen "Sym" så får du upp smilisar och andra symboler.
Postad 07 September 2010 - 21:58
mikekop
-
mikekop
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Hur får man bluetooth till att fungera? Den är aktiverad och när man klickar på "gör enheten synlig" är den synlig i 120sek men de går fortfarande inte att skicka t.ex låtar till telefonen. Någon som har tips?
Ja. Installera "Bluetooth File Transfer", en gratisapp som finns på market. I Android 1.6 är det bara Handsfree och musikstreaming som är aktiverat (har jag för mig).
Postad 07 September 2010 - 22:01
mikekop
-
mikekop
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
... tack för svaren svanbo ska kolla på det ...
HAR EN TILL FRÅGA OCKSÅ =?.. kan man bara använda tangetbordet när man skriver sms ?? får inte fram någor när jag försöker skriva ett sms och tangetbordet är i infällt läge!!!! lite jobbigt med smillisar om man användertangetbordet vet ju inte hur dom ser ut med tecken =/..
mvh peter
Du måste AKTIVERA det virtuella tangentbordet också! Inställningar-Språkkod och text-Standardinmatning, se till att V-et i fyrkanten är vit (ifylld).
Postad 08 September 2010 - 10:38
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
234 inlägg
Om jag trycker på fältet där man skall skriva texten i SMS'et så öppnar sig dig virtuella tangentbordet och jag kan skriva utan att använda det fysiska. Funkade både med orginal appen och Hancent sms.
När det gäller smilisar och det fysiska tangentbordet är det bara att trycka knappen "Sym" så får du upp smilisar och andra symboler.
Hmm vad konstigt när jag trycker på rutan där texten skla vara så kommer det en ruta upp där det nstår redigera text + indata metod ?ä? Är det en inställing ? Har tittat runt men kan inte hitta något i mobben. Sen så händer det inget när jag tryycker på knappen sym inga smillisar här heller. Mvh. Peter
Redigerat av h0llowman, 08 September 2010 - 11:13.
Postad 08 September 2010 - 10:50
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Hmm vad konstigt när jag trycker på rutan där texten skla vara så kommer det en ruta upp där det nstår redigera text + indata metod ?ä? Är det en inställing ? Har tittat runt men kan inte hitta något i mobben. Sen så händer det inget när jag tryycker på knappen sym inga smillisar här heller. Mvh. Peter. :-) hittade på det nu tack för hjälpen alla. ;-) drygt nu brara med språk rutan som kommer upp hela tiden när man ska skriva något
Tryck på den fysiska vänsterpilen /backknappen på telefonen (ej tangentbords-dito) så försvinner den, drygt att man ska behöva göra det men det fungerar ju :-) / J
Postad 08 September 2010 - 10:56
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
234 inlägg
:-) hittade på det nu så nu så fungerar det ;-) men drygt med språk fåltet som kommer uoo hela tiden ! Kan man få bort det ????
Postad 08 September 2010 - 16:06
D_B
-
D_B
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej!
Jag har lyckats synkronisera in massa konstiga kontakter från min gamla jobbmobil i min x10 mini, hur gör jag för att radera ALLA kontakter och börja om från början?
Postad 08 September 2010 - 16:13
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Hej!
Jag har lyckats synkronisera in massa konstiga kontakter från min gamla jobbmobil i min x10 mini, hur gör jag för att radera ALLA kontakter och börja om från början?
Inställningar - program - hantera program. Hitta kontakter och rensa
Postad 09 September 2010 - 16:31
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Fick meddelande på min x10 mini pro om att det fanns en uppdatering men att den måste hämtas via datorn, se mer på sonyericsson.se
Men där står ju ingenting om en ny uppdatering, någon mer soom fått detta idag och vad det är samt varför det inte finns något att uppdatera, en ligt PC companion så har jag redan senaste uppdateringen.
/ J
Postad 09 September 2010 - 16:38
Ludde76
-
Ludde76
-
Användare
-
-
145 inlägg
Fick meddelande på min x10 mini pro om att det fanns en uppdatering men att den måste hämtas via datorn, se mer på sonyericsson.se
Men där står ju ingenting om en ny uppdatering, någon mer soom fått detta idag och vad det är samt varför det inte finns något att uppdatera, en ligt PC companion så har jag redan senaste uppdateringen.
/ J
Fick samma idag på min mini.
Postad 09 September 2010 - 19:13
Toasterrr
-
Toasterrr
-
Rookie
-
1 inlägg
Fick samma idag på min mini.
Jag fick också detta meddelande idag... hur gör man för att uppdatera  ?
Postad 09 September 2010 - 21:52
D_B
-
D_B
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Tack för hjälpen! Inställningar - program - hantera program. Hitta kontakter och rensa
Postad 10 September 2010 - 00:18
mikekop
-
mikekop
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
/ J
Nyfiken som man är så kollade jag på Sony Ericsson Update Service (SEUS). Stod att det fanns en ny programvara. Jag säkerhetskopierade, och installerade den nya programvaran. Tjena. Tillbaks på 1.1.A.0.8 som kom i juli... om ni har 1.2.A.1.174 (inställningar-om telefonen-revisionsnummer) så undvik denna "uppdatering", troligen nåt fel i SEUS, tester, vad vet jag? Provade uppdatera genom telefonen nu, fanns ny uppdatering, men måste ladda telefonen innan den kunde installeras. Jag återkommer. Edit: Tillbaka på 1.2.A.1.174 efter uppdatering via telefonen. Skit också, appar borta, och inte lyckas jag få tillbaka dom via Appbrain heller, för jag loggade in med en gmail-adress, och jag kommer inte på hur man loggar in som en annan användare i appbrain på telefonen. Inte kommer jag in på datorn heller, för Google associerar min gmail-adress med min "gamla" inloggningsadress på appbrain, helknas. Ska utreda imorrn, när man kanske är lite piggare.
Redigerat av mikekop, 10 September 2010 - 01:31.
Postad 10 September 2010 - 09:23
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
/ J
SE support har konfirmerat att de har en bugg i sitt uppdateringssystem, så avvakta med att uppdatera era telefoner.
Postad 10 September 2010 - 16:23
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
Är det någon som vet hur man för över alla kontakter till SIM kortet?
Hittar bara kopiera från. Men vill skicka över till kortet..
Postad 10 September 2010 - 17:11
d96ez
-
d96ez
-
Användare
-
-
245 inlägg
Någon mer än jag som har en telefon som tappar minnet (Minneskortet), har ett 8 GB sandisk kort. Ibland säger telefon att det är fel format, skadat, borttaget mm. Då har det räckt med att starta om telefon eller ta ur och sätta i minnet, så har det fungerat igen. Men 3 gånger har det varit helt tomt. Lite surt när bilder, filmer och musiken försvinner. Har satt in minneskortet som följde telfonen, får se om det blir bättre.
Samma sak händer mig med min 16Gb Sandisk kort. Har heller aldrig förlorat data och det har alltid funkat efter omstart (och ibland utan, av sig självt) men det är sjukt irriterande. Jag kan samtidigt konstatera att jag inte har motsvarande problem med det medföljande 2Gb kortet.
Postad 11 September 2010 - 00:17
eLGee
-
eLGee
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hejsan, köpte en X10 Mini Pro idag och jag har ett problem. Å, Ä och Ö finns som bekant inte på tangentbordet, men som jag fick förklarat för mig så skulle man hålla inne A alternativt O när man skulle skriva dessa, så skulle de dyka upp. Nu är det såhär att Å Ä och Ö finns mappat på tangenterna, men där kommatecken, punkt och '-tecknet finns. Jag har lyckats hitta var punkt finns mappat, men inte kommatecken.
Finns det någon inställning så man kan få det tecken som står på tangenten dyker upp när man trycker på det och där Å, Ä och Ö dyker upp på det sätt jag fick beskrivet för mig? Är rätt jobbigt att behöva gissa och komma ihåg vart alla tecken är mappade hela tiden när ?=. och .=Å och så vidare.
Jag har för övrigt försökt ändra teckeninmatning, språk på telefonen och så vidare, men inget verkar funka.
HJÄLP MIG!
Redigerat av eLGee, 11 September 2010 - 00:40.
Postad 11 September 2010 - 07:33
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Hejsan, köpte en X10 Mini Pro idag och jag har ett problem. Å, Ä och Ö finns som bekant inte på tangentbordet, men som jag fick förklarat för mig så skulle man hålla inne A alternativt O när man skulle skriva dessa, så skulle de dyka upp. Nu är det såhär att Å Ä och Ö finns mappat på tangenterna, men där kommatecken, punkt och '-tecknet finns. Jag har lyckats hitta var punkt finns mappat, men inte kommatecken.
Finns det någon inställning så man kan få det tecken som står på tangenten dyker upp när man trycker på det och där Å, Ä och Ö dyker upp på det sätt jag fick beskrivet för mig? Är rätt jobbigt att behöva gissa och komma ihåg vart alla tecken är mappade hela tiden när ?=. och .=Å och så vidare.
Jag har för övrigt försökt ändra teckeninmatning, språk på telefonen och så vidare, men inget verkar funka. HJÄLP MIG!
Vart har du köpt den ? Vi som har köpt den i sverige har som bekant ÅÄÖ på våra x10 mini pro, men om du talar om vilken marknad din är avsedd för så kanske det underlättar att kunna hjälpa dig. Mvh ! J
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|