* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
1995 svar till detta ämne
Postad 25 December 2010 - 18:38
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
God Jul gott folk!
Nu har jag äntligen skaffat mig en Galaxy S!
Jag skulle uppskatta om folk kunde ge mig några snabba tips på grymma apps och widgets. T ex behöver jag sånna widgets som ger snabb kontroll över 3G, Wifi, BT, Ljusstyrka etc, även snygg klocka- och väder widget. Är Beautiful Widgets bra och vad finns att välja på? Gärna låsskärmstips också!
Detta är min första Android-telefon men jag har läst på ganska mycket om den, så jag är inte helt grön på området.
Hoppas någon kan hjälpa mig komma igång lite snabbt med några bra tips.
Postad 25 December 2010 - 20:32
Daemon85
-
Daemon85
-
Rookie
-
8 inlägg
installerade Darky's v7.0 Gingerbread Edition, men tjejen whinear på at det inte finns något svenskt ordlexikon, måste det vara inbakat i firmwaret eller kan man lägga in det på annat sätt? Dvs SMS t9 osv
Hon sade att det var t9 svensk ordlista (som att smsa med siffror 1-9, flera bokstäver på sanna siffra) innan jag fixade med firmwaren och nu finns det inte längre.
Kan jag få tillbaka det igen annars om jag fixar in stock-Samsung Eclair 2.1 JM9?
Redigerat av Daemon85, 26 December 2010 - 01:14.
Postad 25 December 2010 - 23:32
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
någon som har en dreambox hemma och denna telefon?
Postad 26 December 2010 - 16:17
J3SPER
-
J3SPER
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
installerade Darky's v7.0 Gingerbread Edition, men tjejen whinear på at det inte finns något svenskt ordlexikon, måste det vara inbakat i firmwaret eller kan man lägga in det på annat sätt? Dvs SMS t9 osv
Hon sade att det var t9 svensk ordlista (som att smsa med siffror 1-9, flera bokstäver på sanna siffra) innan jag fixade med firmwaren och nu finns det inte längre.
Kan jag få tillbaka det igen annars om jag fixar in stock-Samsung Eclair 2.1 JM9?
Allt finns på market. Ladda ner scandinavian keyboard + swedish dictionary så har du ett fullt fungerande tangentbord. Dock så är det inte t9, men lite får du göra själv  jag provade att installera Doc's V1.3 DDJP6 men det funkar inte, blir:
-- Install from sdcard -- Finding update package ... Opening update package ... Installing update ... Installation aborted.
någon noobmisstag jag gör?
edit: slog mig nu, måste jag installera vanliga 2.2 firmwaret först?
Du måste ha rätt "stock" rom innan... t.ex JPU eller vare nu är som det ska vara innan man lägger på Doc's rom.
Postad 26 December 2010 - 16:21
J3SPER
-
J3SPER
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
God Jul gott folk!
Nu har jag äntligen skaffat mig en Galaxy S! Jag skulle uppskatta om folk kunde ge mig några snabba tips på grymma apps och widgets. T ex behöver jag sånna widgets som ger snabb kontroll över 3G, Wifi, BT, Ljusstyrka etc, även snygg klocka- och väder widget. Är Beautiful Widgets bra och vad finns att välja på? Gärna låsskärmstips också!
Detta är min första Android-telefon men jag har läst på ganska mycket om den, så jag är inte helt grön på området. Hoppas någon kan hjälpa mig komma igång lite snabbt med några bra tips.
Du har en inbyggd widget som heter "energistyrning" som funkar bra. Du kan ladda ner HTC's klocka som många gillar. Själv kör jag på SiMi Clock Widget som funkar bra. För låsskärmstips så kan du köpa WidgetLocker Lockscreen för att mixa. Besök även swedroid där det finns många olika tips och kunnigare personer.
Postad 26 December 2010 - 16:49
fireguy
-
fireguy
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
hej! jag tänkte ge ett litet tips på ett supersmart sätt att skriva sms och även i övrigt skriva text på telefonen programmet heter swiftkey och finns på market har svenskt tangenbord med Å Ä och Ö, är gratis att testa i en månad, men jag är redan såld och kommer att köpa det sen för under 30 kronor http://www.swiftkey.net/Sen så puffar jag oxå för Netcounter som håller koll på surftiden. TV.nu är perfekt för att se vad som går på TV och även lägga in påminnelser om program man vill se. Shazam talar om vilken låt som spelas om man hör musik ute eller på radion. En bra musikspelare är Winamp och favoriten är Spotify, men den kostar 99:- i månaden Hälsningar Gunnar
Redigerat av fireguy, 26 December 2010 - 16:51.
Postad 26 December 2010 - 17:03
J3SPER
-
J3SPER
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
hej! jag tänkte ge ett litet tips på ett supersmart sätt att skriva sms och även i övrigt skriva text på telefonen
programmet heter swiftkey och finns på market har svenskt tangenbord med Å Ä och Ö, är gratis att testa i en månad, men jag är redan såld och kommer att köpa det sen för under 30 kronor
http://www.swiftkey.net/
Sen så puffar jag oxå för Netcounter som håller koll på surftiden. TV.nu är perfekt för att se vad som går på TV och även lägga in påminnelser om program man vill se. Shazam talar om vilken låt som spelas om man hör musik ute eller på radion. En bra musikspelare är Winamp och favoriten är Spotify, men den kostar 99:- i månaden
Hälsningar Gunnar
Scandinavian keyboard + Swedish dictionary finns på market och är gratis och kommer alltid vara det. Finns med å ä ö och kortkommandon till Smileys. Bättre tangentbord finns inte.
Postad 26 December 2010 - 19:49
fireguy
-
fireguy
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Scandinavian keyboard + Swedish dictionary finns på market och är gratis och kommer alltid vara det. Finns med å ä ö och kortkommandon till Smileys. Bättre tangentbord finns inte
Jag har nu testat Scandinavian Keyboard och jag tycker ändå att Swiftkey är många strån vassare, men men det finns ju så många olika appar att ladda ner, så smaken är som baken
Postad 26 December 2010 - 22:16
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Tjao, nån som vet om man kan byta ikon på olika folders man gör, dom ser så tråkiga ut.
Postad 27 December 2010 - 00:20
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
elofu17, har precis kommit hem och köpt en galaxy s i9000 och har inte så stor koll på allt, läste lite igår i tråden och din lathund.
Ska man installera alla 3 dessa?: 2010-11-03 installerade jag: [ROM] Doc's XWJPA v7.6.2 (http://forum.xda-dev...ad.php?t=817703) 2010-11-25 installerade jag: [ROM] Doc's BUJP8 v8.0.1 (http://forum.xda-dev...ad.php?t=817703) 2010-12-02 installerade jag: [ROM] Doc's V1.3 DDJP6 (WIPE) (http://forum.xda-dev...ad.php?t=856557)
Nej, det där är bara min egen historik över vad jag provat. Det är helt olika ROM:ar. Det räcker med att du väljer en av dem (eller någon ännu nyare). jag provade att installera Doc's V1.3 DDJP6 men det funkar inte, blir:
-- Install from sdcard -- Finding update package ... Opening update package ... Installing update ... Installation aborted.
någon noobmisstag jag gör?
edit: slog mig nu, måste jag installera vanliga 2.2 firmwaret först?
Har du e2 recovery? Om du har e3 funkar det inte. God Jul gott folk!
Nu har jag äntligen skaffat mig en Galaxy S! Jag skulle uppskatta om folk kunde ge mig några snabba tips på grymma apps och widgets. T ex behöver jag sånna widgets som ger snabb kontroll över 3G, Wifi, BT, Ljusstyrka etc, även snygg klocka- och väder widget. Är Beautiful Widgets bra och vad finns att välja på? Gärna låsskärmstips också!
Detta är min första Android-telefon men jag har läst på ganska mycket om den, så jag är inte helt grön på området. Hoppas någon kan hjälpa mig komma igång lite snabbt med några bra tips.
Se vad jag installerat för apps och vilka widgets jag placerat på mins skärmar för ett exempel. http://www.swedroid....e=Elofs_lathundDu måste ha rätt "stock" rom innan... t.ex JPU eller vare nu är som det ska vara innan man lägger på Doc's rom.
Va? Näe det ska väl inte spela nån roll vad man har innan, så länge man antingen har 2e recovery eller fixat in CWM.
Redigerat av elofu17, 27 December 2010 - 00:28.
Postad 27 December 2010 - 05:14
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Hur är Galaxy S att använda som modem till datorn är det enkelt eller krångligt och behövs det mjukvara ? En del operatörer börjar bli tjuriga och vill inte att man använder mobilen som modem till datorn. Och det är ju klart dom vill ju hellre sälja två abbonemang.
Postad 27 December 2010 - 14:55
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Enligt SIBA:s specificationer så har inte Galaxy S någon modem funktion.
Om man har fast bredband till laptoppen så behöver man modemfunktionen ibland när man tar med sig laptoppen på resor.
Jag tänkte byta min gamla X2:a mot en galaxy s men nu vete tusan. X2:an har varit buggig men kan man med den så är det inte så farligt och den har faktiskt bästa hårdvaran sterohögtalare m.m. och sen 8,1 kamera, riktigt tangentbord, flash stöd, 1500 mAh batteri och jämfört med en del andra telefoner så börjar den bli liten och smidig.
Postad 27 December 2010 - 20:24
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Telefonen ska ha både internetdelning via USB, och även via en så kallad WIFI hotspot om jag inte är helt ute o snurrar.
Postad 27 December 2010 - 20:36
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Telefonen ska ha både internetdelning via USB, och även via en så kallad WIFI hotspot om jag inte är helt ute o snurrar.
Japp, den har både och. Jag har dock inte testat någon av dem då jag har ett separat abb till datorn.
Postad 27 December 2010 - 21:35
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Alla 3G mobiler har internetdelning, frågan gäller om man måste ange APN, BNS och primärt och sekundärt WINS nummer för att kunna koppla upp ?
Postad 27 December 2010 - 22:24
Västeråssnubben
-
Västeråssnubben
-
Användare
-
-
155 inlägg
Att ha sin sgs som wifi hotspot fungerar utmärkt.. Har använt den till det flera gånger. Och man kan dela ut till fem datorer
Postad 28 December 2010 - 00:10
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Nu har jag fått min Huawei att fungera som trådlös hotspot också. Det börjar bli lite snurrigt vad som är upp och nedladding nu. Det brukar ju vara betydligt sämre fart i en riktning.
Postad 28 December 2010 - 17:04
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Att ha sin sgs som wifi hotspot fungerar utmärkt.. Har använt den till det flera gånger. Och man kan dela ut till fem datorer
Jasså, kan man? När jag testade så gick det bara med en dator. den andra datorn blev bortkopplad
Postad 29 December 2010 - 15:44
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Är det någon som använder ADW Launcher EX som vet hur man organiserar/placerar om apps i apps-menyn (Drawern)? Det gå att göra i TouchWiz men i ADW så hittar jag inte hur man gör..
Redigerat av p1er, 29 December 2010 - 15:45.
Postad 29 December 2010 - 16:50
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Alright, har börjat få lite problem med min _fyra_ dagar gamla Galaxy S. Använder jag musikspelaren som kommer med från start i 20+ minuter så startar telefonen om, och ibland när man ändrar startsida, drar ner statusfliken eller spelar Angry birds så kan telefonen lagga till, även om inget annat är igång. Att det laggar till när man spelar ett spel ibland kan man ta, men när inget är igång så ska inte telefonen lagga när man bara byter startsida, eller drar i statusfliken. Telefonen har senaste uppdateringen.
Börjar ångra mig att jag gick från Symbian till Android kan jag lova.
Summa sumarum, någon som känner igen sig?
Postad 29 December 2010 - 20:19
fireguy
-
fireguy
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
JAg har skaffat mig spotify till min mobil, är det någon som har någon susning om hur jag skall bära mig åt för att för att jag skall kunna spela upp låtarna offline i mobilen, visst det läggs in samtidigt som jag är online på spotify i mobilen, men det går otroligt långsamt. finns det något sätt om man har statsnätet och inte något trådlöst nätverkskort?
Billigast mäjliga för att det blir ju en engångsföreteelse.
Hälsningar Gunnar
Postad 30 December 2010 - 08:29
marw77
-
marw77
-
Amatör
-
-
53 inlägg
När jag får ett sms så får jag upp ett pussel på displayen där en bit är utplockad . genom dra sms biten till den som saknas så öppnar jag sms:et direkt. är det någon som vet om det går att fixa till mailen också. jag kör gmail.
Nu när jag får ett mail så står det bara ett M i vänster hörne.
/M
Postad 30 December 2010 - 15:37
J3SPER
-
J3SPER
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Alright, har börjat få lite problem med min _fyra_ dagar gamla Galaxy S. Använder jag musikspelaren som kommer med från start i 20+ minuter så startar telefonen om, och ibland när man ändrar startsida, drar ner statusfliken eller spelar Angry birds så kan telefonen lagga till, även om inget annat är igång. Att det laggar till när man spelar ett spel ibland kan man ta, men när inget är igång så ska inte telefonen lagga när man bara byter startsida, eller drar i statusfliken. Telefonen har senaste uppdateringen. Börjar ångra mig att jag gick från Symbian till Android kan jag lova.
Summa sumarum, någon som känner igen sig?
Kör du med original rom? Alltså du har inte rootat och lagt in en ny? Mitt tips till dig är att lägga in t.ex. en av Doc's roms eller Darky's. Det blev en klar förbättring för mig då jag upplevde min telefon som laggig och blev i och med det väldigt besviken på luren. Men nu är den gryyyym!
Postad 30 December 2010 - 18:49
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Mjo, kör original rom. Lagget har försvunnit just nu, märkligt men sant, men problemet med musikspelaren kvarstår. När jag spelar en låt med dåligt ifylld tag så går det ~1 minut spelande, alternativt skärmen blir svart, sen gör telefonen en så kallad soft reset. Spelar jag samma låt i t ex. winamp så beter den sig inte likadan, utan låten spelas utan problem. Minneskortet har jag också testat i min gamla Nokia 5800, och där funkade det också. Är det något ni känner till, eller skall jag dra mig iväg till Media Markt imorgon och hävda DOA och försöka få en ny enhet, då köpet inte är sju dagar gammalt?
Postad 30 December 2010 - 18:51
USiT2009
-
USiT2009
-
Veteran
-
-
1923 inlägg
JAg har skaffat mig spotify till min mobil, är det någon som har någon susning om hur jag skall bära mig åt för att för att jag skall kunna spela upp låtarna offline i mobilen, visst det läggs in samtidigt som jag är online på spotify i mobilen, men det går otroligt långsamt. finns det något sätt om man har statsnätet och inte något trådlöst nätverkskort? Billigast mäjliga för att det blir ju en engångsföreteelse.
Hälsningar Gunnar
Har du router med trådlös möjlighet kan du använda mobilen att koppla upp dig mot den och köra ner via den, alt åka hem till någon du känner som kör trådlöst hemma och göra det där.
Postad 30 December 2010 - 18:52
J3SPER
-
J3SPER
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Mjo, kör original rom. Lagget har försvunnit just nu, märkligt men sant, men problemet med musikspelaren kvarstår. När jag spelar en låt med dåligt ifylld tag så går det ~1 minut spelande, alternativt skärmen blir svart, sen gör telefonen en så kallad soft reset. Spelar jag samma låt i t ex. winamp så beter den sig inte likadan, utan låten spelas utan problem. Minneskortet har jag också testat i min gamla Nokia 5800, och där funkade det också. Är det något ni känner till, eller skall jag dra mig iväg till Media Markt imorgon och hävda DOA och försöka få en ny enhet, då köpet inte är sju dagar gammalt?
Du känner inte för att roota mobilen då? Vilket recovery läge har du? Annars så tycker jag att du ska försöka få en ny, för det är en fantastisk mobil.
Redigerat av J3SPER, 30 December 2010 - 18:53.
Postad 30 December 2010 - 19:02
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Finns där ingen lättare lösning än att roota, känns det vettigare om jag försöker få den utbytt direkt. Det känns som det kan vara en sådan sak som kan eskalera och bli överjävlig tillslut.
Kan hålla med om att det är en fantastisk telefon, skärmen och touchfunktionen är så många gånger bättre än min gamla Nokia
Postad 30 December 2010 - 19:10
J3SPER
-
J3SPER
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Finns där ingen lättare lösning än att roota, känns det vettigare om jag försöker få den utbytt direkt. Det känns som det kan vara en sådan sak som kan eskalera och bli överjävlig tillslut.
Kan hålla med om att det är en fantastisk telefon, skärmen och touchfunktionen är så många gånger bättre än min gamla Nokia 
Ditt beslut  börja med att lämna tillbaka den. Sen om du känner för att roota nångång i framtiden så kommer du inte att bli besviken
Postad 30 December 2010 - 20:53
Västeråssnubben
-
Västeråssnubben
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jasså, kan man? När jag testade så gick det bara med en dator. den andra datorn blev bortkopplad
2 st bärbara har jag kört med den så det ska fungera
Postad 30 December 2010 - 20:59
Västeråssnubben
-
Västeråssnubben
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jag skulle också lämna tillbaka den om problemet kvarstår. Jag kör också allt i orginal och jag har inga såna bekymmer.. Enda lagget jag märker av och som jag störs av är ibland om man öppnar ngt program eller startar och stänger en massa program i en snabb följd.
Postad 30 December 2010 - 22:07
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Hade heller inga större problem med lag innan men telefonen blev MYCKET trevligare med ett byte till en annan ROM. Man behöver inte roota för att flasha in en ROM, men däremot måste man ha 2:e recovery mode och har man inte det finns det knep för att få det. Ett tips som jag vet har fungerat för vissa som har lite lagg är att markera USB-felsökning. Telefoninställningar / Program / Utveckling / Bocka i USB-felsökning. Prova o se om det hjälper, gör det inte det är det ju bara att bocka av det igen. EDIt: Själv kör jag med Doc´s XXJPY V6.2 med SpeedMod 12f 500Hz och telefonen verkligen flyger fram  Batteritiden upplever jag mycket bättre med SpeedMod än med Voodoo samtidigt som jag tycker att Voodoo har en tendens att sega ner sig ibland. Det gör inte SpeedMod utan håller samma fantastiska hastighet hela tiden
Redigerat av kewe, 30 December 2010 - 22:16.
Postad 30 December 2010 - 23:09
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag ska nog gå iväg ock köpa en galaxy snart. Är det någon som kört galaxyn genom aux ingången på bilstereon och hur var ljudet i så fall, jag menar om det blev högt ? När jag körde Huaweien genom bilsteron så halverades ljudstyrkan så det var svårt att höra när fläkten på bilen var i gång trots 4 x 40 watt på bilsteron
Om man inte flyger ur bilen så hoppas jag att det är lite mer tryck i galaxyns 3,5 utgång eller åtminstone ungefär som xperian.
Postad 30 December 2010 - 23:33
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Jag ska nog gå iväg ock köpa en galaxy snart. Är det någon som kört galaxyn genom aux ingången på bilstereon och hur var ljudet i så fall, jag menar om det blev högt ? När jag körde Huaweien genom bilsteron så halverades ljudstyrkan så det var svårt att höra när fläkten på bilen var i gång trots 4 x 40 watt på bilsteron
Om man inte flyger ur bilen så hoppas jag att det är lite mer tryck i galaxyns 3,5 utgång eller åtminstone ungefär som xperian. 
Jag har inte testat, men enligt nån artikel om ljudet på SGS:en så sitter det bra elektronik bakom 3.5"-urtaget. Om jag fattat rätt så känner SGS:en av impedansen på det som kopplas in. Om det känns som ett par hörlurar så ställs volymen in enligt några EU-lagar (dvs max-volymen är så pass låg att man inte ska kunna skada hörseln eller nåt). Är det en förstärkare ställs den in på line-out-volym. Enligt nåt inlägg i nåt forum så menade författaren att han tyckte att SGS:en även aktiverade loudness om man kopplade in hörlurar men inte mot en förstärkare.
Postad 30 December 2010 - 23:42
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Kan passa på och ge en uppdatering angående musikspelaren. Jag gav mig fan på det var något knas så gav mig på felsökning (ännu en gång). Jag fabriksåterställde telefonen och formaterade SD-kortet, och till min förvåning så hjälpte det! Telefonen känns också snabbare också efter att jag gjorde en fabriksåterställning. Success Hade heller inga större problem med lag innan men telefonen blev MYCKET trevligare med ett byte till en annan ROM. Man behöver inte roota för att flasha in en ROM, men däremot måste man ha 2:e recovery mode och har man inte det finns det knep för att få det. Ett tips som jag vet har fungerat för vissa som har lite lagg är att markera USB-felsökning. Telefoninställningar / Program / Utveckling / Bocka i USB-felsökning. Prova o se om det hjälper, gör det inte det är det ju bara att bocka av det igen.
Testade detta nu och scrollningar känns ännu lite snabbare. Kan så klart vara placebo, men bara hjärnan är glad (och lurad), så är det positivt! Tack för tipset
Postad 31 December 2010 - 02:20
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag har inte testat, men enligt nån artikel om ljudet på SGS:en så sitter det bra elektronik bakom 3.5"-urtaget. Om jag fattat rätt så känner SGS:en av impedansen på det som kopplas in. Om det känns som ett par hörlurar så ställs volymen in enligt några EU-lagar (dvs max-volymen är så pass låg att man inte ska kunna skada hörseln eller nåt). Är det en förstärkare ställs den in på line-out-volym.
Enligt nåt inlägg i nåt forum så menade författaren att han tyckte att SGS:en även aktiverade loudness om man kopplade in hörlurar men inte mot en förstärkare.
Det är en hel veteskap det här med 3,5 uttaget. Förra veckan fick jag känna på att dom 4-poliga 3,5 propparna kan vara polvända för mic kanalen och nu det här med loudness. Man köper inte en 4 x 40 watts bilstereo för att hålla sig under ett EU-gränsvärde för att skona öronen. Jag märker ingen skillnad i ett par vanliga inear-lurar men i mina trådlösa hörlurar så har den nya mobilen ungefär halvljudstyrkan mot min gamla mobil och där har jag ingen loudness knapp att trycka in, men jag har en loudness knapp att trycka in på bilstereon och det ska bli spännande att se vad som händer när jag trycker in den i morgon.
Postad 31 December 2010 - 13:43
kewe
-
kewe
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Det är en hel veteskap det här med 3,5 uttaget. Förra veckan fick jag känna på att dom 4-poliga 3,5 propparna kan vara polvända för mic kanalen och nu det här med loudness. Man köper inte en 4 x 40 watts bilstereo för att hålla sig under ett EU-gränsvärde för att skona öronen. Jag märker ingen skillnad i ett par vanliga inear-lurar men i mina trådlösa hörlurar så har den nya mobilen ungefär halvljudstyrkan mot min gamla mobil och där har jag ingen loudness knapp att trycka in, men jag har en loudness knapp att trycka in på bilstereon och det ska bli spännande att se vad som händer när jag trycker in den i morgon.
Jag har provat och volymen helt ok. Nu kan jag visserligen ställa in volymen på AUX ingången på stereon. En rekommendation är att köpa Audioboost och aktivera det när du pluggar in 3.5. Då kommer du ifrån EU reglerna och volymen blir kanon. Innan Audioboost kunde jag nästan ha maxvolym på vissa låtar men med Audioboost aktiverat så är halva volymen lagom.
Postad 31 December 2010 - 16:05
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Kan inte SGS spela upp .wmv-filmer?
Eller är det bara jag som lägger filmerna på fel plats på interna minnet?
Om det inte går att spela upp, vilken app är bäst för olika filmformat?
Postad 31 December 2010 - 18:38
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Kan inte SGS spela upp .wmv-filmer? Eller är det bara jag som lägger filmerna på fel plats på interna minnet? Om det inte går att spela upp, vilken app är bäst för olika filmformat?
Det är någon microsoft hemlighet med wma och wmv. Det står i specifikationerna för nästan alla mobiler att dom kan hantera wma och wmv men jag har bara sett att windows mobile kan öppna dom. Inte ens en stationär MAC kan öpnna windows mediafiler och wma/wmv är ju inte direkt sällsynta.
Postad 31 December 2010 - 18:41
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag har provat och volymen helt ok. Nu kan jag visserligen ställa in volymen på AUX ingången på stereon. En rekommendation är att köpa Audioboost och aktivera det när du pluggar in 3.5. Då kommer du ifrån EU reglerna och volymen blir kanon. Innan Audioboost kunde jag nästan ha maxvolym på vissa låtar men med Audioboost aktiverat så är halva volymen lagom.
Jag hittade Audioboost appen den var för 2,1 eclir och det har jag i min huawei men sedan skulle icke SGS användare "stay away" också så jag törs inte prova den nu. Men jag får min SGS nästa vecka och då ska jag testa den om jag inte får en SGS med 2,2 för då måste jag roota telefonen också och det har jag aldrig gjort. Min X2:a som var ny på marknaden i april i år har näst in till fullt blås genom aux ingången så dom där EU reglerna måste vara väldigt färska. Men ändå har jag samma max volym i inear lurarna på Huawein och X2:an. X2:an måste på någotvis känna av att den är kopplad till en bilstereo. Min X2:a som är en riktig skit telefon klarar allt sånt som inte andra telefoner klarar.
Redigerat av Spartanen 8, 31 December 2010 - 20:28.
Postad 31 December 2010 - 18:51
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Volymen OK ? Men är volymen från aux i närheten av volymen från FM radion ?
Postad 01 January 2011 - 13:22
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Finns en Rom kök uppe på xda. Bygg din egen rom , precis som du vill ha den. http://forum.xda-dev...ad.php?t=817703
Postad 01 January 2011 - 14:28
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Kan inte SGS spela upp .wmv-filmer? Eller är det bara jag som lägger filmerna på fel plats på interna minnet? Om det inte går att spela upp, vilken app är bäst för olika filmformat?
Jo, men det beror på vad som finns innuti .wmv-filen. Om mediat däri är DRM-kodat så kan man inte spela upp filen på tfn. Bästa videospelaren tycker jag är Act1 (kostar 30 kr tror jag det var). Jag tror inte att det finns någon videospelare som klarar av fler videoformat än andra, dvs det är inte spelaren som kodar av videodatat, utan det utförs av telefonens hårdvara, så alla spelare stöder sålunda enbart samma format.
Postad 01 January 2011 - 17:08
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Jo, men det beror på vad som finns innuti .wmv-filen. Om mediat däri är DRM-kodat så kan man inte spela upp filen på tfn.
Bästa videospelaren tycker jag är Act1 (kostar 30 kr tror jag det var).
Jag tror inte att det finns någon videospelare som klarar av fler videoformat än andra, dvs det är inte spelaren som kodar av videodatat, utan det utförs av telefonens hårdvara, så alla spelare stöder sålunda enbart samma format.
Filmen som jag försöker spela upp har jag redigerat själv så jag undrar om du vet hur det kan ha kommit något skydd på den och om det går att ta bort DRM-skydd? Jag la in en avi-film precis och den gick att spela upp, men ljudet kommer i osynk. Är det vanligt, är det pga filmen eller är det pga mediaspelaren? Sjysst att du hjälper mig reda ut detta. Jag vill gärna kunna se på min film, och andra filmer..
Redigerat av p1er, 01 January 2011 - 17:10.
Postad 02 January 2011 - 12:44
Badabing99
-
Badabing99
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Hej
Undrar om någon känner till den snabbaste email klienten till galaxen. Min standard är så seg "kombinerad inkorg" vill man ju skall poppa upp kvickt.
Bing
Postad 02 January 2011 - 14:58
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Hej
Undrar om någon känner till den snabbaste email klienten till galaxen. Min standard är så seg "kombinerad inkorg" vill man ju skall poppa upp kvickt.
Bing
Imin android tycker jag gmail fungerar utmärkt.
Postad 03 January 2011 - 00:27
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Filmen som jag försöker spela upp har jag redigerat själv så jag undrar om du vet hur det kan ha kommit något skydd på den och om det går att ta bort DRM-skydd? Jag la in en avi-film precis och den gick att spela upp, men ljudet kommer i osynk. Är det vanligt, är det pga filmen eller är det pga mediaspelaren?
Sjysst att du hjälper mig reda ut detta. Jag vill gärna kunna se på min film, och andra filmer..
Då gissar jag att din video-encoder använder någon wmv-codec som inte stöds av SGS:en. Om du kodar filerna själv tycker jag du ska använda mp4 eller xvid (eller x264 om du vill ha saker i HD).
Postad 06 January 2011 - 16:03
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
den 6 dec släpptes android 2.3
vi noterar i almanackan och räknar hur länge det tar innan version släpps officiellt av samsung.
1 månad hittills...
Postad 06 January 2011 - 18:22
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Härligt ångest man sitter på nu. Tappade min telefon rätt ner i golvet. Spricka i displayn och den är inte ens två veckor gammal. Damn it feels good to be a gangsta  Själva displayn funkar utan problem men den där sprickan gör en fruktansvärt frustrerad.
Postad 06 January 2011 - 18:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Tur att det bara va en Samsung
Skojas bara hehe...Har du ingen försäkring som täcker ?
Postad 06 January 2011 - 19:04
Dodds
-
Dodds
-
Användare
-
-
148 inlägg
Bara sparka på en som ligger moparman  Har allriskförsäkring genom hemförsäkringen. Resultat? Självrisk på 1500 spänn. Fuck my life.  I sådana här lägen ångrar man att man inte tar ladornas försäkringar.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|