Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 May 2010 - 23:02

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

I väntan på att desiren ska komma in i lager och skickas har jag lite frågor.

1. Hur många mb ligger ungefär ett spel på som man kan ladda ner? Förstår ju att de beror på hur avancerat spelet är, men på ett ungefär. Det lilla interna minne man har skrämmer mig för kommer säkert vilja ha några spel och en del appar.

2. Det här med att texten inte är helt skarp och blir jobbigt för ögonen om man surfar och läser på hemsidor, är det verkligen ett så stort problem som man hört? Kommer surfa väldigt mycket på den och läsa på diverse sidor. Inge kul om man får huvudvärk efter 15 min.

Börjar bli lite tveksam över mitt köp när man fått nys om mer problem som oskarp text, ränder vid svart text och vit bakgrund, damm under glaset, glapp i luckan, tar 25 min ibland att stänga av, låser sig vid inkommande samtal ibland m.m. Det är ändå 4800kr man pungar ut. Blir alltid såhär när man ska köpa nåt. Haha. Fast det är bara några grejer som är negativa, glöms dom där många många fler positiva grejer bort för en stund.

Ett par riktigt avancerade 3D racing spel har legat på ca 25MB men annars är 1-5MB mer vanligt. När Android 2.2 kommer senare i år så ska man kunna spara apps på minneskortet (kan man redan om man rootar luren) och då lär utrymme för apps inte vara något problem.

Jag har inte upplevt något av de problem du nämner. Det enda som stört mig är
1. Svårt att läsa i solljus, men det gäller nog de flesta skärmar.
2. Vissa inkommande händelser från avsändare som inte finns i min kontaktlista hamnar under en viss av mina kontakter. Som tur är så är det en som jag knappt har kontakt med så jag vet på förhand att det 99% är något annat redan innan jag kollar det. Har inte hunnit kolla om det finns någon enkel lösning på det ännu.
3. Krångligt/omöjligt att detaljstyra hur/när synkningar ska ske så man får en bra avvägning mellan att vara uppdaterad och spara batteri.

Postad 24 May 2010 - 10:09

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

I väntan på att desiren ska komma in i lager och skickas har jag lite frågor.

2. Det här med att texten inte är helt skarp och blir jobbigt för ögonen om man surfar och läser på hemsidor, är det verkligen ett så stort problem som man hört? Kommer surfa väldigt mycket på den och läsa på diverse sidor. Inge kul om man får huvudvärk efter 15 min.

Börjar bli lite tveksam över mitt köp när man fått nys om mer problem som oskarp text, ränder vid svart text och vit bakgrund, damm under glaset, glapp i luckan, tar 25 min ibland att stänga av, låser sig vid inkommande samtal ibland m.m. Det är ändå 4800kr man pungar ut. Blir alltid såhär när man ska köpa nåt. Haha. Fast det är bara några grejer som är negativa, glöms dom där många många fler positiva grejer bort för en stund.

Ja, det är ju såklart en bedömning som var och en får göra. Själv har jag inte upplevt något av de problem du beskriver. Buggar finns väl i all ny teknik och i nya modeller.
Vad det gäller att det skulle ta 25 min att stänga av den eller att den låser sig vid inkommande samtal har jag inte ens hört talas om.

Postad 24 May 2010 - 10:15

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Det har ju varit en del diskussioner om damm under skämren och hur vanligt det är. Tog och slängde upp en omröstning på swedroid för att se hur stort problemet verkligen är, just nu står det 7 till de utan damm och 1 till de med damm...

http://www.swedroid....ead.php?t=12245

Postad 24 May 2010 - 12:04

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Vad det gäller att det skulle ta 25 min att stänga av den eller att den låser sig vid inkommande samtal har jag inte ens hört talas om.

25 min har jag aldrig upplevt, men säkert 4-5 minuter iaf

Låst sig har den inte heller, men "hängt" sig en liten stund har jag fått någon gång, men det
har släppt ganska snart igen.

Säkert något program som strular när den tar så lång tid på sig att stänga ned, frågan är vilket

Postad 24 May 2010 - 12:16

Unregisterede300f6db
  • Unregisterede300f6db
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Eh, jag vela lika mycket över min 52" tv jag köpte nyligen, pga av några negativa saker några skrev, trots att den fått grymma betyg. Och när jag fick hem den var jag hur nöjd som helst och är fortfarande det, inte ens märkt av nåt negativt som vissa skrev. Varför skulle jag inte bli det nu. Så beställningen ligger kvar:) Man kan som sagt inte köpa nån teknikpryl som är helt perfekt! Lär bli supernöjd! kommer bli stor skillnad mot min dåliga och tråkiga w715..

Redigerat av Unregisterede300f6db, 24 May 2010 - 12:17.

Postad 24 May 2010 - 12:31

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Funderar på en Desire, kör med en diamond idag.
men är rädd att jag ska tycka att den är förstor,
Har jämt telefonen i byxfickan, någon som bytt upp sej från en liten telefon och är nöjd med formatet?
om den är förstor så får det bli en legend, för min del.

Postad 24 May 2010 - 13:54

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Funderar på en Desire, kör med en diamond idag. men är rädd att jag ska tycka att den är förstor,
Har jämt telefonen i byxfickan, någon som bytt upp sej från en liten telefon och är nöjd med formatet?

Tycker det verkar som ett lite konstigt resonemang.
Desire 60 × 119 × 11,9 mm
Legend 56,3 × 112 × 11,5 mm
Lägg där till att Legend är lite mer krökt (tror jag) vilket kanske inte är inräknat i djupmåttet. Så det är ju inte mycket du vinner storleksmässigt på att ta en Legend istället.

Själv är jag inte så förtjust att stoppa den i jeansfickan även om det går, men mina ben är grövre än medel. Är man tanig-normalbyggd är det nog inga problem. Kan vara att jag är lite överdrivet rädd om den också för att det är min första lur med stor display och jag vet inte hur mycket en sådan tål vad gäller tryck/kläm/spänningar.

Postad 24 May 2010 - 14:43

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Kan vara att jag är lite överdrivet rädd om den också för att det är min första lur med stor display och jag vet inte hur mycket en sådan tål vad gäller tryck/kläm/spänningar.

Normalt att vara försiktig, särskilt när något är alldeles nytt.
Efter att ha kört flera handdatorer (på den tiden hade man något i varje ficka :( HP, Dell o Qtek),
HTC TyTn II, HTC Touch Pro och nu HTC Desire så lär man sig att allt som oftast stoppa ned näven i fickan och dra upp luren INNAN man slår ned baken i soffan/fotöljen/bilstolen osv.

Postad 24 May 2010 - 14:51

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

25 min har jag aldrig upplevt, men säkert 4-5 minuter iaf

Låst sig har den inte heller, men "hängt" sig en liten stund har jag fått någon gång, men det
har släppt ganska snart igen.

Säkert något program som strular när den tar så lång tid på sig att stänga ned, frågan är vilket

Ja, det låter väl ganska troligt att det är nåt program som hängt sig. Det är väl mycket möjligt att appar man laddar ner från Market inte har 100%-ig kompabilitet med Desire och Android 2.1. Dessutom har vi ju Sense som UI. Så snart programmakarna hinner anpassa apparna för 2.1 så borde såna problem minska (om det nu är en app som hängt sig vill säga).

Postad 24 May 2010 - 14:55

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Funderar på en Desire, kör med en diamond idag.
men är rädd att jag ska tycka att den är förstor,

Jag bytte från en K850i och upplever att Desire tar mindre plats i fickan. Desire är 5 mm tunnare än K850i. Tror att det är det som gör det. Bredden är absolut inget problem.
Hur smart det sen är att ha den i en jeansficka får väl tiden utvisa :(

Postad 24 May 2010 - 15:15

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Tycker det verkar som ett lite konstigt resonemang.
Desire 60 × 119 × 11,9 mm
Legend 56,3 × 112 × 11,5 mm
Lägg där till att Legend är lite mer krökt (tror jag) vilket kanske inte är inräknat i djupmåttet. Så det är ju inte mycket du vinner storleksmässigt på att ta en Legend istället.

Själv är jag inte så förtjust att stoppa den i jeansfickan även om det går, men mina ben är grövre än medel. Är man tanig-normalbyggd är det nog inga problem. Kan vara att jag är lite överdrivet rädd om den också för att det är min första lur med stor display och jag vet inte hur mycket en sådan tål vad gäller tryck/kläm/spänningar.

Men steget från Diamond till legend är mindre än till desire,
Har alltid telefonen i jensfickan fram, inte bak för risken som pege anger...
drar nog iväg och skaffar mej en desire nu..

Postad 24 May 2010 - 17:12

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

drar nog iväg och skaffar mej en desire nu..

Ett utmärkt val :(
(legend har kanske bättre batteritid, men annars är valet relativt enkelt tycker jag)

Postad 24 May 2010 - 17:36

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
I bland så händer det att det kommer aviseringar (högst upp på start sidan) att det finns uppdateringar av appar/program som man har laddat ner. Skulle man inte vara på "rätt" plats för att hämta denna uppdat så går man tillbaka till start skärmen och då försvinner aviseringen.

Till frågan: Hur hittar jag dessa "förslag" på uppdateringar sen när jag vill hämta dom?

Postad 24 May 2010 - 17:43

Unregistered0bc72c04
  • Unregistered0bc72c04
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

I bland så händer det att det kommer aviseringar (högst upp på start sidan) att det finns uppdateringar av appar/program som man har laddat ner. Skulle man inte vara på "rätt" plats för att hämta denna uppdat så går man tillbaka till start skärmen och då försvinner aviseringen.

Till frågan: Hur hittar jag dessa "förslag" på uppdateringar sen när jag vill hämta dom?

Market -> Fliken "Hämtningar"

Där ser du vilka appar uppdateringarna gäller. Står i orange text ""ppdatering är tillgänglig"

Postad 24 May 2010 - 18:30

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Hejsan .. köpte min Desire via nätet på Elgiganten dom skulle få in den den 27/5 står de även på min order .. beställde den 20/5 men nu fick ja ett mail att den var skickad nu , gla blir ja men mycket märkligt ,,,

Postad 24 May 2010 - 18:34

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Var ska man placera wallpapers om man vill att de ska gå att välja utan att man behöver "dra ut" rektangeln? Om jag läger in bakgrundsbilder i formatet 960x800 så är bilden i rätt storlek, ska man då inte kunna välja den som den är utan att markera vilken del av bilden som ska "cropas" och bli bakgrundsbild?

Postad 24 May 2010 - 20:28

aslsthlm
  • aslsthlm
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Någon som rootat telefonen ännu ?

Postad 24 May 2010 - 21:40

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Var ska man placera wallpapers om man vill att de ska gå att välja utan att man behöver "dra ut" rektangeln? Om jag läger in bakgrundsbilder i formatet 960x800 så är bilden i rätt storlek, ska man då inte kunna välja den som den är utan att markera vilken del av bilden som ska "cropas" och bli bakgrundsbild?

Du kan ju dra ut fyrkanten för att täcka hela bilden genom att "dra i kanterna". Du behöver inte beskära den.

Postad 24 May 2010 - 21:43

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Någon som rootat telefonen ännu ?

http://lmgtfy.com/?q=root+htc+desire

Postad 25 May 2010 - 05:13

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Du kan ju dra ut fyrkanten för att täcka hela bilden genom att "dra i kanterna". Du behöver inte beskära den.

Ja precis, och det är så jag gör nu. Men det hade varit snyggt om man kunde välja bland sina egna bakgrundsbilder när man på hemskärmen väljer att byta bakgrundsbild och får fram listan över HTCs standardbakgrunder. Tydligen ska man kunna lägga in sina bilder DCIM-mappen och/eller namnge dem på ett visst sätt, men det låter ju lite onödigt krångligt. Efterlyser därför ett enklare sätt.

Postad 25 May 2010 - 06:19

jake84
  • jake84
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
jag har haft problem med att stänga av min desire, tog som nån skrev 20 min+ och de slutade med att jag slet ut batteriet istället, problemet löste genom att göra en återställning av telefonen nu har jag inga som helst problem.

Tänkte kolla va folk som har desire kör med för web läsare, kör ni orginal lr har ni bytt till någon annan??

Jag har lite problem att kolla en del websidor, allt dyker inte upp som de ska, vet dock inte om de är webläsaren de är fel på, att den inte klarar av att visa sidan helt enkelt.

Redigerat av jake84, 25 May 2010 - 06:31.

Postad 25 May 2010 - 07:37

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

jag har haft problem med att stänga av min desire, tog som nån skrev 20 min+ och de slutade med att jag slet ut batteriet istället, problemet löste genom att göra en återställning av telefonen nu har jag inga som helst problem.

Tänkte kolla va folk som har desire kör med för web läsare, kör ni orginal lr har ni bytt till någon annan??

Jag har lite problem att kolla en del websidor, allt dyker inte upp som de ska, vet dock inte om de är webläsaren de är fel på, att den inte klarar av att visa sidan helt enkelt.

Var väl någon app som fått spel och inte avslutades som den skulle då. Hade kanske räckt att ominstallera appsen en och en för att se vilken som strulade. Fast det är ju inte så kul att vänta så länge vid varje test iofs.

Jag testar Dolphin HD som jag tycker är lite trevligare än den medföljande. Fast jag har inte haft något direkt problem med den medföljande heller.

Länka gärna någon av webbsidorna du har problem med så kan ju andra testa om de också har det.

Redigerat av nipe, 25 May 2010 - 07:39.

Postad 25 May 2010 - 11:46

jake84
  • jake84
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Var väl någon app som fått spel och inte avslutades som den skulle då. Hade kanske räckt att ominstallera appsen en och en för att se vilken som strulade. Fast det är ju inte så kul att vänta så länge vid varje test iofs.

Jag testar Dolphin HD som jag tycker är lite trevligare än den medföljande. Fast jag har inte haft något direkt problem med den medföljande heller.

Länka gärna någon av webbsidorna du har problem med så kan ju andra testa om de också har det.

Okey de är lite svårt att länka den då de är typ av intranät sida som vi har med mitt jobb där man kollar scheman osv. problemet är att massa klickbar saker försvinner i marginalen, typ hela sidan visas inte! Men får testa den där dolphin och kolla om de blir någon skillnad!

Postad 25 May 2010 - 12:00

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Okey de är lite svårt att länka den då de är typ av intranät sida som vi har med mitt jobb där man kollar scheman osv. problemet är att massa klickbar saker försvinner i marginalen, typ hela sidan visas inte! Men får testa den där dolphin och kolla om de blir någon skillnad!

Prova att dubbel-"tappa" på skärmen så justeras sidan automatiskt till skärmbredden. Det brukar fungera rätt bra om den inte visas rätt direkt.
Dubbel-tappa låter ju lite konstigt men det fick bli så i brist på annat uttryck :o

Postad 25 May 2010 - 18:15

jake84
  • jake84
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Prova att dubbel-"tappa" på skärmen så justeras sidan automatiskt till skärmbredden. Det brukar fungera rätt bra om den inte visas rätt direkt.
Dubbel-tappa låter ju lite konstigt men det fick bli så i brist på annat uttryck :o

De funkade inte heller!!
Men blev tipsad att testa opera mini och först verkade de inte heller funka men då testade jag att gå in och ändra till mobil view i inställningarna och vips så såg jag allt, jag testade att göra likadant med original browsern så såg jag bara lite lit mer av sidan fick hålla på att ändra tecken storlek osv för att kunna se mer! skummmt att inte originalet kan visa den, kanske är nå fler inställningar jag måste pilla på??

Postad 25 May 2010 - 20:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Ni som haft Nokia N5800, varför är denna telefon bättre? Är det värt ett köp och få ytterligare sämre batteritid och sämre musikspelare?

PS - N 5800 var också den dyr och svår att få tag på i affären när de kom ut. Nu är den billigare och alla affärer har den.

Redigerat av ruva, 25 May 2010 - 20:52.

Postad 25 May 2010 - 22:07

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Finns det någon app med stegräknare?

Postad 25 May 2010 - 23:14

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Ni som haft Nokia N5800, varför är denna telefon bättre? Är det värt ett köp och få ytterligare sämre batteritid och sämre musikspelare?
PS - N 5800 var också den dyr och svår att få tag på i affären när de kom ut. Nu är den billigare och alla affärer har den.

Den mest uppenbara anledningen är väl Android OS'et med de styrkor det innebär. Men är du bara ute efter en bra mediaspelande telefon är kanske inte Desire värd prisskillnaden för dig.

Finns det någon app med stegräknare?

Här är några
http://www.androidzo...ter/by_matching

Kanske finns det någon ytterligare här
http://www.google.se...droid pedometer

Redigerat av nipe, 25 May 2010 - 23:15.

Postad 26 May 2010 - 10:03

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Till alla er Desire ägare:

Har ni upplevt några problem med multitouch?

http://www.youtube.c...h?v=VhBRMaUn6Ig

Postad 26 May 2010 - 15:50

Killen99
  • Killen99
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tjenare ny och glad ägare till en HTC Desire. Men jag har ett problem. Jag tog hem scandinavian keyboard men jag får typ danska ä och ö for att få fram de svenska så får jag hålla inne o eller a har jag gjort nått fel eller har jag missat någon inställning?

Ps: Det kommer nog att komma fler frågor i framtiden.

Postad 26 May 2010 - 20:57

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Den mest uppenbara anledningen är väl Android OS'et med de styrkor det innebär. Men är du bara ute efter en bra mediaspelande telefon är kanske inte Desire värd prisskillnaden för dig.

Använder mest min N 5800 till att surfa med och köra Spotify 6 timmar i veckan medan jag tränar. Ringer ibland men vktigast är webbläsaren därför behöver jag batteritider som håller en hel dag för 3G och WiFii. Någon idé att hosta upp pengar och byta?

Postad 27 May 2010 - 09:12

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Tjenare ny och glad ägare till en HTC Desire. Men jag har ett problem. Jag tog hem scandinavian keyboard men jag får typ danska ä och ö for att få fram de svenska så får jag hålla inne o eller a har jag gjort nått fel eller har jag missat någon inställning?

Ps: Det kommer nog att komma fler frågor i framtiden.

Välj att t.ex. skriva ett nytt sms. När du får upp tangentbordet så tryck och håll inne "?123" i ca 1 sekund. Då får du upp en meny där du kan välja "Scandinavian keyboard settings". Scrolla ner till "Keyboard layout" och välj sen Swedish.

Postad 28 May 2010 - 13:28

nooz
  • nooz
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Tänkte köpa ett minneskort min desire, är det någon som kan rekommendera något? (minst 16GB)
Har kollat på dessa två:
https://www.prisjakt...kt.php?p=342678
https://www.prisjakt...kt.php?p=392398
eller det kanske är samma, fast med den där extra saken?

Redigerat av nooz, 28 May 2010 - 13:30.

Postad 28 May 2010 - 13:28

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Hade en Desire bokad på 3 men avbokade den nyss... insåg att det skulle ta ytterligare 4 v innan jag fick ngn telefon. Har dessutom börjat vackla lite vad gäller denna lur...

De problem som har beskrivits gällande touch-screenen, att den får problem när man kör multitouch och tappar responsen. Är detta något som orsakar några problem egentligen?

Samsungs nya Galaxy klarar ju detta bättre exempelvis... men jag är lite skeptisk till Samsungs byggkvalitet...

Jag är lite rädd för att Desire snabbt kommer bli omsprungen av nya lurar i sommar. De flesta nya har ju bättre prestanda på pappret.

Redigerat av kleinis, 28 May 2010 - 13:43.

Postad 28 May 2010 - 14:05

rillo_4
  • rillo_4
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
ojsan vad det gick fort.. bessa i lördags från onoff.. nu kom den :)

Postad 28 May 2010 - 14:15

Killen99
  • Killen99
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Välj att t.ex. skriva ett nytt sms. När du får upp tangentbordet så tryck och håll inne "?123" i ca 1 sekund. Då får du upp en meny där du kan välja "Scandinavian keyboard settings". Scrolla ner till "Keyboard layout" och välj sen Swedish.

Tackar, nu fungerar det fint. Men ingen ordlista. Men det kanske man inte får med detta keyboardet.

Postad 28 May 2010 - 14:21

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Hade en Desire bokad på 3 men avbokade den nyss... insåg att det skulle ta ytterligare 4 v innan jag fick ngn telefon. Har dessutom börjat vackla lite vad gäller denna lur...
...

Nu har jag beställt en ny från Telenor :) Hoppas den kommer i nästa vecka som utlovat...
Kom fram till att den är snyggare än Samsung!

Postad 28 May 2010 - 14:47

dexpler
  • dexpler
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

Tänkte köpa ett minneskort min desire, är det någon som kan rekommendera något? (minst 16GB)
Har kollat på dessa två:

Tror det är samma kort fast med lite fler tillbehör i det andra fallet. Jag köpte den översta, från IT-sajten. Det följde med en SD-adapter.

Postad 28 May 2010 - 15:10

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Tackar, nu fungerar det fint. Men ingen ordlista. Men det kanske man inte får med detta keyboardet.

Den får du ladda ner separat. Sök på "Swedish Dictionary" av samma utvecklare (Trygve Aaberge).

Postad 28 May 2010 - 15:22

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

De problem som har beskrivits gällande touch-screenen, att den får problem när man kör multitouch och tappar responsen. Är detta något som orsakar några problem egentligen?

Samsungs nya Galaxy klarar ju detta bättre exempelvis... men jag är lite skeptisk till Samsungs byggkvalitet...

Jag är lite rädd för att Desire snabbt kommer bli omsprungen av nya lurar i sommar. De flesta nya har ju bättre prestanda på pappret.

Nya lurar kommer ju hela tiden. Ska du hela tiden vänta på en som är lite vassare så får du vänta för evigt.
Jag har inte haft några problem med multitouch och vet inte om det är något speciellt utbrett problem? Är det många som haft problem eller?
En annan sak som gör mig lite undrande är att du säger att Samsuns telefon är bättre när det gäller multitouch men att du är skeptisk till Samsungs byggkvalitet? Det får inte jag att gå ihop. Samsung är bättre men sämre?
Vad har du för underlag för att påstå att Samsung Galaxy har bättre multitouch? Har du provat någon av telefonerna?

Egentligen skiter jag i vilken telefon du köper men det stör mig att folk sprider ogrundade rykten här på forumet. De som har en Desire får ju gärna dela med sig av både negativa och positiva erfarenheter, vilket jag också gjort, och de som går i köptankar ska kunna få svar på div frågor och undringar.
Rena gissningar, rykten och "troenden" kan tas någon annanstans. Så tycker i alla fall jag.

Redigerat av mmange, 28 May 2010 - 15:24.

Postad 28 May 2010 - 15:38

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Nej! Det du beskriver verkar vara något som på pappret kan orsaka problem eller som påvisats i något testprogram. Multitouchen gör precis det den ska och är suverän.

Är det inte alltid så? Att resonera att man inte ska köpa en pryl pga det kommer nya bättre någon gång är ganska uttjatat. Vänta på en annan mobil om du känner att tex 1GHz processor inte räcker för det du tänkt använda den till och du anser dig behöva 1.5GHz eller 2GHzl, inte för att du vill ha en telefon som på pappret ser bättre ut.

Lev i nuet! :)

Postad 28 May 2010 - 17:33

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

...

Lev i nuet! :)

Som sagt... jag la en ny order på Desire, fast på Telenor nu... anade hur responsen skulle bli på mitt inlägg.

Postad 28 May 2010 - 17:42

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

Har också detta, ska få ny baklucka, får se om det löser problemet.

Vem får du ny lucka av? htc själva eller butiken där du köpte telefonen?

Postad 28 May 2010 - 19:04

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1883 inlägg
  • 0

Har kollat på dessa två:

Köp SanDisk Mobile Ultra microSDHC 16GB fick bäst i test!
Länk:http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=568

Postad 28 May 2010 - 20:07

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Nya lurar kommer ju hela tiden. Ska du hela tiden vänta på en som är lite vassare så får du vänta för evigt.
Jag har inte haft några problem med multitouch och vet inte om det är något speciellt utbrett problem? Är det många som haft problem eller?
En annan sak som gör mig lite undrande är att du säger att Samsuns telefon är bättre när det gäller multitouch men att du är skeptisk till Samsungs byggkvalitet? Det får inte jag att gå ihop. Samsung är bättre men sämre?
Vad har du för underlag för att påstå att Samsung Galaxy har bättre multitouch? Har du provat någon av telefonerna?

Egentligen skiter jag i vilken telefon du köper men det stör mig att folk sprider ogrundade rykten här på forumet. De som har en Desire får ju gärna dela med sig av både negativa och positiva erfarenheter, vilket jag också gjort, och de som går i köptankar ska kunna få svar på div frågor och undringar.
Rena gissningar, rykten och "troenden" kan tas någon annanstans. Så tycker i alla fall jag.

Det finns filmer som visar att Samsungen har en skärm som verkligen stöder multitouch och inte dualtouch som Desire så det har han rätt i. Desire stödjer ju inte ens dualtouch till 100%. Digitizern i Desire är egentligen gammalt skräp jämfört med vad som finns idag - det går inte att komma ifrån.
http://www.swedroid....ekskarmsfronten

Redigerat av easycure1974, 28 May 2010 - 20:17.

Postad 29 May 2010 - 07:39

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Har kollat på dessa två:

Tror att den övre har hastighet 2,den nedre har hastighet 4

Postad 29 May 2010 - 08:23

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Hur fungerar det att använda Bluetooth headset på HTC-Android ?
Tittar just nu på Desire eller Legend

Pratar ca 1,5-2 tim dagligen i telefon och använder SE:s BT headset
och vill inte upptäcka att kommunikationen mellan telefon och headset
ständigt kopplas ner :) .

Någon som har lite erfarenhet ?

Postad 29 May 2010 - 11:43

jake84
  • jake84
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Tittar just nu på Desire eller Legend

Pratar ca 1,5-2 tim dagligen i telefon och använder SE:s BT headset
och vill inte upptäcka att kommunikationen mellan telefon och headset
ständigt kopplas ner :) .

Någon som har lite erfarenhet ?

Har ett SE Mw600 och de funka som de ska tycker jag!

Postad 29 May 2010 - 11:49

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Har ett BlueAnt Z9i som jag inte använt så jättemycket men det verkar funka som det ska.

Postad 29 May 2010 - 19:34

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Asså... Måste man starta kameran för att kunna komma åt att se sina bilder/filmer? Jag har fan inte hittat någon annan väg.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.