Funkar med vilken som helst, måste inte vara original.Nu har jag fått tillbaka telefonen från service och nu håller batteriet längre än 10h i stby läge
Skulle behöva en extra usb kabel för anslutning till dator och laddning, någon som vet om det fungerar med vilken microusb->usb kabel som helst, eller måste jag köpa samsung orginal?
/Amund
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(410)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg)
|
14 år sedan |
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 25 June 2011 - 15:04
Postad 25 June 2011 - 22:46
Jag uppdaterade just via XP. Det verkar som om det gick bra, dock sa windows att 'Kies' krashade under installationen och undrade om jag ville skicka felrapport till Microsoft.Jag kör också med W7 och med den senaste versionen av kies. Jag lyckas inte...
Känns inte helt stabilt.
Det vore MYCKET bättre om man kunde uppdatera utan att gå via windows!
Postad 25 June 2011 - 23:57
Vågade/vågar ni använda er Galaxy S/S2 i regn/snö?
Jag har läst på lite, hittade endast ytterst lite information om pekskärm i regn. Den information jag hittade visade att andra pekskärmsmobiler har varit mycket känsliga för regn och bara av att använda den i regn kan innebära stora skador.
Jag har inte vågat använda min Galaxy S 2, som är min första pekskärmsmobil i regn än. Jag var tvungen att använda den en gång i några sekunder och då skyddade jag den med min kropp. Än har jag inte fått ett samtal när det har regnat ute, och lär kanske inte hända heller eftersom jag knappt vistas ute i regn och sms är betydligt vanligare. Men om jag nu skulle få ett samtal om det vräker ner regn eller bara regnar lätt, vågar man utsätta telefonen för det?
Snälla, ge mig så mycket information som möjligt om att använda denna eller liknande telefon i regn och snö! Skicka länkar eller skriv ut av egen erfarenhet/kunskap! För detta är en fråga som bekymrar mig.
För när vissa skriver att en telefon kan gå sönder bara det har trängt in minsta lilla fukt och att garantin inte gäller, så blir man orolig.
Redigerat av Havsgetingen, 26 June 2011 - 00:03.
Postad 26 June 2011 - 07:03
Vet inte hur känslig den är men jag skulle aldrig stå ute i regn med den ..
Postad 26 June 2011 - 10:53
Postad 26 June 2011 - 11:28
Har en SGS2 jag med sen några veckor tillbaka. Vad finns det för "måste"-appar att hämta hem, tycker ni?
Postad 26 June 2011 - 11:32
Hej!
Har en SGS2 jag med sen några veckor tillbaka. Vad finns det för "måste"-appar att hämta hem, tycker ni?
vemringde.se anser jag är en måste app
Es file explorer är också användbar filhanterare
Myphoneexplorer sync/backupprogram med massor av verktyg och kan synka över wifi/bt/usb ansluter man med usb så kan man även ta screenshot utan att ha rootat
Postad 26 June 2011 - 11:44
vemringde.se anser jag är en måste app
Visar vem som ringer även om du inte har nr i kontaklistan.
Es file explorer är också användbar filhanterare
Myphoneexplorer sync/backupprogram med massor av verktyg och kan synka över wifi/bt/usb ansluter man med usb så kan man även ta screenshot utan att ha rootat
Screenshot kan man ta redan för början på denna telefon, utan root
Postad 26 June 2011 - 11:53
Screenshot kan man ta redan för början på denna telefon, utan root
Ok, inte så vanligt på android så det kände jag inte till, antingen brukar man få använda androidsdk eller myphoneexplorer, alla är inte så hemma på androidsdk, då är myphoneexplorer enklare
Postad 26 June 2011 - 12:02
Försökte kopiera dit en mapp men det gick ej...
Telefonen är rootad.
Postad 26 June 2011 - 12:24
Postad 26 June 2011 - 12:28
Postad 26 June 2011 - 12:45
Root explorer?Gillar myphoneexplorer skarpt men finns det nått sätt att komma åt "rootdelen"?
Försökte kopiera dit en mapp men det gick ej...
Telefonen är rootad.
Postad 26 June 2011 - 14:04
En till irriterande bugg i radion. Om jag vänder telefonen nedåt så att skärmen blir vänd mot marken så slår radion av.
provat att slå av gestures? eller vad det kallas, volymen stängs av då man vänder den nedåt. Samma sak med ringvolymen om någon ringer.
Postad 26 June 2011 - 14:09
Jo jag vet att det går men tanken var ju att jag skulle kunna sitta vid datorn och föra över filer med myphoneexplorer
Postad 26 June 2011 - 15:25
Pixeln ser ut att vara och verkar vara en viss ljusgrön färg mot vit, ljusblå eller ljusgul bakgrund. Den syns mot de flesta ljusa färger förutom den ljusgröna färg den tycks vara och vissa ljusröda färger. Sedan ser man den knappt alls mot någon mörk färg, varken mörkröd, mörkblå eller svart...
Den syns betydligt mindre om man har högsta skärmstyrka på, och den syns som tydligast mot vit bakgrund och lägsta skärmstyrka.
Hur kan man fixa detta? Jag har provat spela upp videor som skiftar färger mycket snabbt i några minuter, kanske behövs mycket längre tid?
Jag stör mig på den därför att jag väljer att kolla på den, nån annan som kollar på min skärm skulle inte tänka på den, men jag gör det då jag vet vart den är (ca: 1 cm diagonalt från nedre vänstra hörnet) om det har nån betydelse.
Kan man fixa det själv, eller måste jag lämna in telefonen? Känns dumt att lämna in den bara för en prick som är kanske 0,15 millimeter i diameter också...
Redigerat av Havsgetingen, 26 June 2011 - 15:28.
Postad 26 June 2011 - 20:56
provat att slå av gestures? eller vad det kallas, volymen stängs av då man vänder den nedåt. Samma sak med ringvolymen om någon ringer.
Mig veteligen har jag aldrig aktiverat den funktionen.
Postad 27 June 2011 - 06:13
Tjena precis så hände det hela tiden när jag använde Windows 7 64 bit.nu använder jag bara XP när jag använder kiesHej
Har försökt uppdatera till KE7 via kies, men det lyckas inte. Så fort man skall uppdatera så bryter datorn kontakten med telefonen och återupptar anslutning och allt börjar om från början igen. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag kör med USB-kabel...
Postad 27 June 2011 - 08:36
Råkade nämligen ramla i havet med telefonen i fickan. buhu.
Postad 27 June 2011 - 08:51
Postad 27 June 2011 - 09:49
Efter 14 timmar har min telefon nu 71% kvar vilket är fantastisk jämfört med innan jag uppdaterade.
Postad 27 June 2011 - 10:02
Postad 27 June 2011 - 14:09
Läs den här tråden
http://www.swedroid....eratorslas.html
Postad 27 June 2011 - 20:58
Går på ett enkelt sätt att ta bort operatörslåsning på den
Läs den här tråden
http://www.swedroid....eratorslas.html
Ok tack
Men bryter det inte mot garantin?
Postad 27 June 2011 - 22:57
Är du osäker så läs på eller fråga i tråden
Postad 28 June 2011 - 07:53
Nu är jag ingen expert men jag tycker inte att det verkar så men.....
Är du osäker så läs på eller fråga i tråden
Det som verkade lätt fösta inlägget blev sedan för komplicerat för min del
Postad 28 June 2011 - 08:34
I så fall kan någon hjälpa mig?
Hur får man notifieringen från NoLED att visas om man har missat ett samtal eller fått ett SMS?
NoLED fungerade bra tills jag installerade Widget locker. Hur får man dom att samarbeta?
Jag vill gärna se en ikon vid missat samtal eller nytt sms. Så man slipper lyfta på luren låsa upp den och se om man inte har missat något.
Tack
Postad 28 June 2011 - 09:23
Lägg telefonen i en påse med ris över natten. Riset suger ut fukten. Använd inte telefonen förrän du gjort detta.Någon som vet hur man får isär telefonen? Har fått bort skruvarna på baksidan men allt sitter stenhårt iaf?
Råkade nämligen ramla i havet med telefonen i fickan. buhu.
Mvh Henke
Postad 28 June 2011 - 10:45
Lägg telefonen i en påse med ris över natten. Riset suger ut fukten. Använd inte telefonen förrän du gjort detta.
Mvh Henke
Om det nu var havet som telefonen hamnade i så behöver han få bort saltet ur den först, annars kanske telefonen fungerar ett tag men sedan kommer saltet att käka upp telefonen inifrån. Saltet måste bort och destillerat vatten rekommenderas. Efter det kan man torka med ris, det är ett bra tips, men se till att telefonen får torka läääänge innan du testar.
Postad 28 June 2011 - 13:42
Postad 28 June 2011 - 18:50
Screen filter eller någonliknande app för att få ned ljusstyrkan på sg2:s skärm? Gav det ok resultat?
Postad 28 June 2011 - 19:03
Postad 28 June 2011 - 19:08
tja, har beställt Galaxy s2 nu, jag undrar nu hurjag får över mina köpta apps till nya telen när den kommer? vill inte behöva köpa om dem.... tack
När du loggar in på din gmail så ligger de i market/mina appar och det står köpt efter dem så det är bara att ladda hem. Alla köp du gör är kopplade till ditt gmail-konto
Postad 28 June 2011 - 20:27
Finns både på Misco och Cdon, dock Slut för tillfället åter i lager 15:e juliNågon som hittat Samsung Vehicle Dock Kit Galaxy S II någonstans i Sverige? Fattar inte att dessa tillbehör inte finns vid releasen av telefonen...
Postad 28 June 2011 - 20:31
Mailade Phonehouse om deras var spärrade oavsett operatör och deras svar var nej?
Så mobilen kan bara vara spärrade om man köper direkt av operatörerna, inte via mellanhand som phonehouse, elgiganten, netonnet etc?
Postad 28 June 2011 - 20:34
När du loggar in på din gmail så ligger de i market/mina appar och det står köpt efter dem så det är bara att ladda hem. Alla köp du gör är kopplade till ditt gmail-konto
okej tack då vet jag de
Postad 28 June 2011 - 20:34
Funkar riktigt bra för att vara en tidig version.
Är ni sugen att testa läs här
http://forum.xda-dev...d.php?t=1130951
What is working:
- screen
- hardware keys
- internal storage, SD-card
- bluetooth
- wifi
- phone, mobile data connection
- SMS, MMS
- auto rotation
- camera (no video recording)
- sound
- bootlogo
- microphone
Todo:
- 2.3.4
- video recording
- flashlight
- signal strength
- haptic feedback
- gps and others i forgot
Postad 28 June 2011 - 23:02
Vem vann ?
Vann o vann. Se klippen. Beror väl på vad man gillar och föredrar. . .
Själv så funderar jag på om man skall lägga 5000kr på en extremt plastig/leksak Samsung Galaxy S2 för att sedan köpa iPhone 5 eller bara vänta på iPhone 5...
Postad 29 June 2011 - 06:50
Vann o vann. Se klippen. Beror väl på vad man gillar och föredrar. . .
![]()
Själv så funderar jag på om man skall lägga 5000kr på en extremt plastig/leksak Samsung Galaxy S2 för att sedan köpa iPhone 5 eller bara vänta på iPhone 5...
Eller varför inte bara skita i iPhone 5...
Postad 29 June 2011 - 07:07
Har kört in MIUI nu..
Funkar riktigt bra för att vara en tidig version.
Är ni sugen att testa läs här
http://forum.xda-dev...d.php?t=1130951
Tycker Cognition och Litening är betydligt mer stabila och har fler funktioner.
Postad 29 June 2011 - 08:25
Självklart är det så..
Miui är ju Alpha än.
Men trots det så funkar den riktigt bra..
Jag får bara FC om ja öppnar webbläsaren å låter den ladda färdigt..
Stoppar man å vãljer en annan sida funkar det bra.."
Dock är den inte lika bra som sgs2 orginal..
Edit
Sen är allt så vackert och smidigt att byta teman.
Det enda jag tycker är riktigt störande är att det inte finns nån appdrawer....Går ju att göra mappar men iaf
Redigerat av moparman, 29 June 2011 - 08:46.
Postad 29 June 2011 - 10:42
Det enda jag tycker är riktigt störande är att det inte finns nån appdrawer....Går ju att göra mappar men iaf
App organizer?
Postad 29 June 2011 - 11:08
Någon som har Widget locker och NoLED app installerad?
I så fall kan någon hjälpa mig?
Hur får man notifieringen från NoLED att visas om man har missat ett samtal eller fått ett SMS?
NoLED fungerade bra tills jag installerade Widget locker. Hur får man dom att samarbeta?
Jag vill gärna se en ikon vid missat samtal eller nytt sms. Så man slipper lyfta på luren låsa upp den och se om man inte har missat något.
Postad 29 June 2011 - 12:07
BrittBastard
Självklart är det så..
Miui är ju Alpha än.
Men trots det så funkar den riktigt bra..
Jag får bara FC om ja öppnar webbläsaren å låter den ladda färdigt..
Stoppar man å vãljer en annan sida funkar det bra.."
Dock är den inte lika bra som sgs2 orginal..
Edit
Sen är allt så vackert och smidigt att byta teman.
Är faktiskt mest nöjd med Cognition. Kör den med ADWLauncher EX och Madeli Designs ikoner.
Screenshot:
https://www.minhembi...c_id=389322.jpg
Postad 29 June 2011 - 12:21
Kör det själv..
kör med dold docka längst ner å dold notification rad högst upp..
Snyggt å stilrent
Postad 29 June 2011 - 13:11
Nån som har koll vilka operatörer som säljer ej operatörlåst? Eller är det kontant som gäller då för att slippa?
Teknikmagasinet, där köpte jag min, o den e olåst.
Postad 29 June 2011 - 13:18
/Lennart
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
3 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler