Tycker 7-8 sekunder är helt okej när man avslutar ett spel... då ska jag oftast stänga av den ändå. Visst, PS4 och 720 kommer säkert bli mycket snabbare (direkt?), men detta är väl snabbare än PS3 t o m.Stor skillnad men fortfarande för långsamt
Nintendo Wii U Basic 2012
(Spelkonsoler)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(68)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. ZombiU)
(Spelkonsoler)
|
4
|
(1)
|
11 122:- | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. The Legend of Zelda: Wind Waker) 2013 32GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Super Mario + Luigi Bros. U) 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Mario Kart 8) 2014 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Basic (inkl. Super Smash Bros.) 2015
(Spelkonsoler)
|
5
|
(1)
|
Inga priser |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Wii U, Var köpa? Priser. Erbjudanden. Leveranser. (30 inlägg)
|
13 år sedan |
Wii 2 (166 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 27 March 2013 - 16:06
Postad 27 March 2013 - 16:10
Stor skillnad men fortfarande för långsamt
Tyckte det där såg väldigt bra ut, känslan av seghet som det är nu, såg ju ut att vara som bortblåst. Tack för det!
Postad 27 March 2013 - 16:20
Man undrar om kommentaren bara är för att jävlas och spela troll?
Tyckte det där såg väldigt bra ut, känslan av seghet som det är nu, såg ju ut att vara som bortblåst. Tack för det!
Hehe.. ingetdera eftersom jag äger ett Wii U. Man är ju så van nu att allt sker mer eller mindre på en gång nuförtiden.
Man kan kräva mer från en konsol anno 2012, titta på ex PS Vita.
Postad 27 March 2013 - 16:55
Wii U är inte för random gamer. Wii U är för barnfamiljerna och/eller för alla oss andra som "vill ha allt".
Men jag då? Jag vill varken ha allt eller barn just nu ;-)
Postad 27 March 2013 - 16:59
Postad 27 March 2013 - 17:02
Jag skulle nästan vilja påstå att Wii U är för NintendofansenMen jag då? Jag vill varken ha allt eller barn just nu ;-)
Postad 27 March 2013 - 17:03
Jag skulle nästan vilja påstå att Wii U är för Nintendofansen
Så är det.
Postad 27 March 2013 - 17:19
Postad 27 March 2013 - 17:51
Ta en titt på Silverdogg istället, så här ska det se ut:
Postad 27 March 2013 - 18:00
För övrigt irriterande att ingen kan lära sig, SilverDogg är det, d ska vara versal med!
Postad 27 March 2013 - 19:52
Du titulerar dig alltså Nintendofan utan att ha köpt Nintendos senaste konsol? Pffffft. Du får INTE spela.
Fan, haha jag ger mig! Jag återgår till att nöta lite Mario Kart till Wii så länge då..
Postad 28 March 2013 - 08:47
Nintendo behöver inte "storspelen". De har sina egna storspel. Behöver jag nämna Mario, Zelda etc?[/size]
Lego Undercover är väl dessutom Wii U exklusivt(?) som dessutom verkar väldigt, väldigt lovande.
Wii U är inte för random gamer. Wii U är för barnfamiljerna och/eller för alla oss andra som "vill ha allt".
Jo, men meningen med denna konsoll var ju ändå att den även skulle vara riktad till hardcore gamern och att den skulle få samma "stortitlar" som PS3:an och 360:n. Detta gick ju tyvärr inte som planerat, tack vare att tredjeparts tillverkarna än en gång sviker...
Man önskar att Nintendo hade tillverkat en monstermaskin, då hade dom kunnat vara först ut med en riktig next-gen konsoll, och då hade dom garanterat fått bättre stöd.
Man saknar Super Nintendo epoken, när Nintendo hade en suveränt utbud på ALLA genres. Speciellt RPG.
Det är en plågsam väntan på E3. Hoppas verkligen att dom levererar nåt spektakulärt så det blir fart på det hela igen
Ta en titt på Silverdogg istället, så här ska det se ut:
Episkt!
Redigerat av Svante Skoog, 28 March 2013 - 08:49.
Postad 28 March 2013 - 08:52
Men, men, bara det som sagt lossnar på spelfronten så är jag nöjd. Vore gött med en massa sköna J-RPG till maskinen
Postad 28 March 2013 - 08:56
Känns som att Nintendo har tillräckligt med pengar, och kan Sony och Microsoft bygga en riktig next gen, så borde även the Big N kunna det.
Men, men, bara det som sagt lossnar på spelfronten så är jag nöjd. Vore gött med en massa sköna J-RPG till maskinen
MS och Sony går ju dock med förlust på konsollsidan. De har andra branscher att leva på så det funkar för deras del.
För Nintendo som bara håller på med spel skulle det nog inte funka så bra att göra miljardförluster varenda år.
Postad 28 March 2013 - 09:19
Dom kanske kan göra en SEGA och släppa en jäkla massa add-ons för att trimma maskinen inför framtiden. En Wii U 32x...eller..njaäej
Redigerat av Svante Skoog, 28 March 2013 - 09:19.
Postad 28 March 2013 - 09:26
Postad 28 March 2013 - 13:00
Men va fa...MS och Sony går ju dock med förlust på konsollsidan. De har andra branscher att leva på så det funkar för deras del.
Tvärtemot verkligheten.
MS byggde en monsterkonsol och de har gått med vinst, de har andra branscher som går sämre så de slår ihop Xboxbranschen med övriga så att det ska se bättre ut eftersom den är ett av deras starkaste kort. Vet inte hur många gånger jag sagt detta nu. Sony gick jätteplus på PS1 och PS2 som var monsterkonsoler. Nintendo gick plus på Wii, det kommer de inte att göra igen med Wii U på samma sätt, inte en chans.
Det är inte tredjepartsutvecklarna som är problemet egentligen. Det gick åt skogen när de först utannonserade maskinen, då visste man att det skulle bli så här. Om de ligger en generation bakom kan de omöjligen få alla stortitlar som PS4 och 720 får, det blir Wii all over again på spelfronten. Det finns stora pengar i att göra monstermaskiner, tyvärr trodde Nintendo att man kunde göra en Wii igen, men det kortet funkar bara en gång.Jo, men meningen med denna konsoll var ju ändå att den även skulle vara riktad till hardcore gamern och att den skulle få samma "stortitlar" som PS3:an och 360:n. Detta gick ju tyvärr inte som planerat, tack vare att tredjeparts tillverkarna än en gång sviker...
Senaste är att EA inte ens har en fungerande version av Frostbite på Wii U, därmed ganska många spel från EA som vi inte kommer få.
Postad 28 March 2013 - 13:12
Postad 28 March 2013 - 13:16
Postad 28 March 2013 - 13:22
Men va fa...
Tvärtemot verkligheten.
MS byggde en monsterkonsol och de har gått med vinst, de har andra branscher som går sämre så de slår ihop Xboxbranschen med övriga så att det ska se bättre ut eftersom den är ett av deras starkaste kort. Vet inte hur många gånger jag sagt detta nu. Sony gick jätteplus på PS1 och PS2 som var monsterkonsoler. Nintendo gick plus på Wii, det kommer de inte att göra igen med Wii U på samma sätt, inte en chans.
Det är inte tredjepartsutvecklarna som är problemet egentligen. Det gick åt skogen när de först utannonserade maskinen, då visste man att det skulle bli så här. Om de ligger en generation bakom kan de omöjligen få alla stortitlar som PS4 och 720 får, det blir Wii all over again på spelfronten. Det finns stora pengar i att göra monstermaskiner, tyvärr trodde Nintendo att man kunde göra en Wii igen, men det kortet funkar bara en gång.
Senaste är att EA inte ens har en fungerande version av Frostbite på Wii U, därmed ganska många spel från EA som vi inte kommer få.
Snyggt att du medvetet duckade PS3 där. Well played. Sony har gått galet med förlust på den.
MS har möjligtvis tjänat till ett par groggar på 360 men det är isf småpengar det handlar om.
Postad 28 March 2013 - 13:41
Mitt argument är att monstermaskiner kan gå med plus, inte att monstermaskiner alltid går plus, således inget behov av att ta upp Sonys självklara förlust som alla vet om. Ditt argument är att det inte finns några pengar i monstermaskiner, vilket är fel.Snyggt att du medvetet duckade PS3 där. Well played. Sony har gått galet med förlust på den.
Du har precis som alla vi andra ingen aning om de exakta siffrorna eftersom de slagit samman Xbox med andra mindre framgångsrika branscher sedan ett bra tag tillbaka, vad du tror spelar mindre roll. Om du nu är med på att MS tjänat pengar, kan du inte komma ihåg det till nästa gång någon frågar? Om du sagt att PS3 gått dåligt och 360 bra så hade jag inte kommenterat alls.MS har möjligtvis tjänat till ett par groggar på 360 men det är isf småpengar det handlar om.
Postad 28 March 2013 - 14:41
Dom borde även ha satsat på en helt annorlunda design på maskinen, då den är FÖR lik en vanlig Wii.
Redigerat av Svante Skoog, 28 March 2013 - 14:42.
Postad 29 March 2013 - 20:03
I figured I'd ask straight-out, so during the Q&A with Rein, I did. "Will UE4 run on the Wii U?"
"Hahaha no." Rein said, with expert comedic timing. The room erupted with laughter. As the laughs died down, Rein continued: "I mean, sorry, it's not really a correct answer. We're not… we have Unreal Engine 3 for the Wii U. Right? And Unreal Engine 3 is powering all kinds of amazing games, still lots of games are being made with Unreal Engine 3. We announced today about a new Unreal Engine 3 license. Unreal Engine 3 doesn't disappear because of Unreal Engine 4. But our goal for Unreal Engine 4 console-wise is next-gen consoles. That's really what our energies are focused on. If you want to make a Wii U game, we have Unreal Engine 3, and it's powering some of the best games on the Wii U already.
"Nothing controversial, guys," he jokingly chided.
Postad 29 March 2013 - 20:31
Börjar tröttna på mitt 360 slim som hänger sej å är allmänt slött.
Postad 29 March 2013 - 20:36
UE4 funkar inte på de två heller
Postad 29 March 2013 - 21:44
men det kanske kommer 2014 istället?!
har den bättre processor än 360/ps3? mer i minne vet jag.
hoppas verkligen att fler 3e parts spel kommer annars blir det ju 2 konsoller eller att man går tillbaka till sony/microsoft....
Postad 29 March 2013 - 22:05
Ne, jag tyckte mer det var intressant hur de skrattade åt frågan.Ingen hade väl väntat sig ngt annat.
Postad 29 March 2013 - 22:20
är väldigt tråkigt med avsaknaden av battlefield 4.
men det kanske kommer 2014 istället?!
har den bättre processor än 360/ps3? mer i minne vet jag.
hoppas verkligen att fler 3e parts spel kommer annars blir det ju 2 konsoller eller att man går tillbaka till sony/microsoft....
Bättre gpu och sämre cpu. Lite mer minne.
Nej det lär inte bli så mycket EA titlar. Frostbite har inte stöd för Wii U
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 March 2013 - 22:21.
Postad 30 March 2013 - 01:43
XBOX360

WII U

Säger kanske inte så mycket, men ser ju i vilket fall lovande ut för kommande spels potential.
Redigerat av wictor, 30 March 2013 - 01:48.
Postad 04 April 2013 - 08:35
Update: Speaking with Engadget, Epic's Mark Rein doubled back on his previous comments to IGN concerning Wii U and Unreal Engine 4. "If someone wants to take Unreal Engine 4 and ship a game on Wii U, they can," Rein said. "If they wanna ship an Unreal Engine 4 game on Xbox 360, they could make it happen." The scalable nature of Unreal Engine means we'll see it running in browsers and mobile in the future -- and maybe current-gen consoles as well. Why Rein denied it so aggressively in the first place isn't certain.
http://www.ign.com/a...t-support-wii-u
Redigerat av Midnight, 04 April 2013 - 08:37.
Postad 04 April 2013 - 08:57
Postad 04 April 2013 - 12:23
Tycker 7-8 sekunder är helt okej när man avslutar ett spel... då ska jag oftast stänga av den ändå. Visst, PS4 och 720 kommer säkert bli mycket snabbare (direkt?), men detta är väl snabbare än PS3 t o m.
Ja det är iaf i par med xbox360 (timade nyss tog 9sek på 360 och ca 9-10 i wii videon)
Men avslutar du spelen INNAN du stänger av konsollen om du ändå ska stänga av konsollen (varför inte göra det direkt)?
Eller kan man inte slå av konsollen direkt från spelen i WIIU?
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 04 April 2013 - 12:23.
Postad 04 April 2013 - 12:34
Ja det är iaf i par med xbox360 (timade nyss tog 9sek på 360 och ca 9-10 i wii videon)
Men avslutar du spelen INNAN du stänger av konsollen om du ändå ska stänga av konsollen (varför inte göra det direkt)?
Eller kan man inte slå av konsollen direkt från spelen i WIIU?
Jo det går fint. Powerknapp på handkontrollen.
Postad 04 April 2013 - 12:39
Dunno, går alltid till menyn med alla konsoler innan jag stänger av. Känns säkrare.Men avslutar du spelen INNAN du stänger av konsollen om du ändå ska stänga av konsollen (varför inte göra det direkt)?
Postad 04 April 2013 - 17:05
"Om vi får tro utvecklarna av Deus Ex: Human Revolution till Wii U så har vi något att se fram emot. De hävdar nämligen i en intervju med Penny-Arcade att det grafiskt till och med kommer vara skarpare än till PC. Dessutom kommer alla exklusiva funktioner till Wii U att förbli just det, nämligen exklusiva funktioner till Wii U.
Har du inte redan avnjutit höjdaräventyret Deus Ex: Human Revolution är det alltså hög tid att göra det nu när Director's Cut-versionen kommer till Wii U."

http://www.gamereact... Ex till Wii U/
Postad 04 April 2013 - 18:30
Vet inte om jag räknas iofs.någon som spelat spelet i fråga? Är det bra?
Jäklar att det gått så lång tid sen det släpptes, 2011. Kändes inte så länge sen.
Postad 05 April 2013 - 14:45
Citerar mig själv för nu är Webhallen nere på 2590:- för premium.mm verkar dock som att priserna börjar ge med sig, Elgiganten är nere på 2849:- cirkus, mot 3995:- innan Jul. Ett par tre månader och den är nere vid 2500:- ?? Eller är botten nådd?
Skall bli intressant om fler butiker hakar på nu och kanske lägger sig kring 2499:-
Postad 05 April 2013 - 15:58
THE ULIMATE DRIVER JOURNEY...
FRANCHISE MODE allows you to carve out a personalized career starting in the Karting world and then progressing on to whichever motorsport specialization you prefer including Rally, Touring Cars, Open-Wheel, GT, Le Mans, and many more!
Play CO-OP with a friend as Driver/Co-Driver
FULL TEAM MANAGEMENT... Have a large number of friends? Create, manage, and compete together!

Postad 05 April 2013 - 20:59
Postad 05 April 2013 - 21:03
Trist bara att det är digitala triggers på gamepad´en, får väl skaffa en pro controller om spelet visar sig vara bra.
Pro har också digitala. Har en pro men har aldrig använt den. Fick den med ZombiU-paketet.
Redigerat av Unregistereddc471864, 05 April 2013 - 23:29.
Postad 05 April 2013 - 23:27
Postad 05 April 2013 - 23:35
Redigerat av Unregistereddc471864, 05 April 2013 - 23:35.
Postad 06 April 2013 - 08:56
Inte vad jag vet, kanske släpps i samband med det här spelet?Finns det ingen vettig ratt som funkar med WiiU?
Någon som är sugen på The Croods? Fantastisk grafik må jag säga
Postad 06 April 2013 - 10:03
Aliens Colonial Marines har blivit cancelled förresten.
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 April 2013 - 10:22.
Postad 06 April 2013 - 10:35
UE4?
Aliens Colonial Marines har blivit cancelled förresten.
Ingen större förlust, men med tanke på speltorkan som råder för WII U så kanske det inte var så bra..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Spelkonsollstips
17 bilder
32 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?