Men Crysis tog bara 5 timmar att klara så jag väntar på Revengance =/Hur mycket skriver ni i den här tråden egentligen? På helgen måste man hinna gejma också ju.
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 22 February 2013 - 22:43
Postad 22 February 2013 - 22:58
Postad 22 February 2013 - 23:07
(men då blir det iofs 5495 SEK om nordisk film sköter import och dist. Hoppas Sony Nordic tar över playstation i Sverige)
Det är billigt...
Funktionen/idén jag gillade mest som presenterades var helt klart att väntetiderna skulle kapas. Ingen tröttsam väntan på nedladdning för att sedan installeras, eller uppdateringar som ska först laddas hem och sen installeras. Samt hibernate-läge så man kan pausa spel. Får de bort all väntetid så är det guld!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 22 February 2013 - 23:16.
Postad 22 February 2013 - 23:26
Hörde 429 usd nyss, men det är nog väldigt optimistiskt
Det ryktades om det innan de visade upp den. Tror priset gått upp nu
Jag håller fast vid 4000 för "light" och 5000 för "deluxe" varianten.
Redigerat av Unregistereddc471864, 22 February 2013 - 23:27.
Postad 22 February 2013 - 23:51
Postad 22 February 2013 - 23:57
Sony gör inte samma misstag igen, de kommer erbjuda en variant för max 499 men förhoppningsvis kring 399-449. Högre priser än 499 är självmord via hängning.
Ja det blir nog svårt att sälja en konsoll för mer än 4000.
Postad 23 February 2013 - 00:49
Postad 23 February 2013 - 02:05
Smart på ett sätt då det säkerligen skakat om microsoft som antagligen redan förberett deras affish-slogan: "the advantage of 8GB memory". Men samtidigt ett högt spel som jag verkligen undrar om det kan genomföras ur både ett tekniskt men också ekonmiskt perspektiv. Som någon sa tidigare, 6gb ddr5 i nvidias senaste Titan beskrivs som maximum av vad som är "technically possible". Ska nu Sony komma in och knäcka detta 6 månader senare, dessutom till ett pris under 500 dollar?
Om de skulle ändra tillbaka speccen till 4GB skulle det ju bli ett ramaskri, men bara bland oss nördar på internet. Den stora massan hade ju inte brytt sig nämnvärt. Kanske det landar på 6GB vid release.
Postad 23 February 2013 - 02:24
Det är en förträffligt skön lista som jag gillar skarpt. Stort tack du bortglömde tipsare.Måste passa på att tacka den som tipsade mig i chatten under PS4-vakan om "The Greatest Video Game Music" på Spotify.
Brassade på den idag hemma. Tung skit!
Indeed. Vi får väl se dock om Sony verkligen lyckas med den där "ladda ner och börja spela samtidigt"-funktionen. Den lilla pessimisten i mitt huvud säger att det kanske inte blir fullt så effektivt i verkligheten som Sony påstår. Det låter helt enkelt för bra för att vara sant. Optimisten i mig säger dock till mitt pessimistiska alter ego att han kan dra åt h-e och att detta kommer bli awsome!Får de bort all väntetid så är det guld!
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 23 February 2013 - 02:45.
Postad 23 February 2013 - 06:20
Det jag måste säga med det här är att cirkeln verkar bli sluten nu. För många gamers började det med Nintendo 8 bit. Tänk om den sista konsolen man köper blir Sonys 8gb?
Postad 23 February 2013 - 08:54
Postad 23 February 2013 - 09:53
Nu går PS4an att boka.... Jag passade på att boka en och ett par extra kontroller...
Själv förhandsbokade jag min den 6:e juli 2011 =)
Postad 23 February 2013 - 10:03
Nu om PS4:an släpps samtidigt så vet man ju inte på releasedagen vad man har att förvänta sig.. om det kommer flera modeller, vilken ska man skaffa liksom? Om det är bara lätta val som storlek på hårddisk och liknande så är det ju lungt, men om det innehåller andra features, ja då känns det som att man kommer att behöva köpa eventuell premium-modell för att få med allt som är tänkt...
att jag inte behövde wifi och minneskortsplatser viste man ju. Spela över wifi är helgerån oavsett hur bra det sägs vara.. det ger potentiella problem.. åandrasidan om man har råttor springandes och gnager av kablar så kanske trådlöst är att föredra..
Nu kommer ju ganska troligen ingen modell släppas utan wifi så just det är ju inget problem, men andra saker lär vi ju säkert se om det blir modellskilnader.
Postad 23 February 2013 - 10:07
Nån som vet om den kommer ha ssd disk eller mekanisk?
Mekanisk. SSD blir för dyrt. De sa att de skulle ha en stor disk för lagring och då är det knappast ssd.
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 February 2013 - 10:09.
Postad 23 February 2013 - 10:09
Mekanisk. SSD blir för dyrt.
Absolut, man får komma ihåg att storleken på disken ska upp i 500gb(så vare väl?) denna gång.
Postad 23 February 2013 - 10:10
Absolut, man får komma ihåg att storleken på disken ska upp i 500gb(så vare väl?) denna gång.
Jo det lär nog bli ngt sånt
Postad 23 February 2013 - 10:11
Postad 23 February 2013 - 10:16
Dom säger ju att man ska slippa laddningstider å byta spel direkt utan att vänta, ska ta nån sekund bara. Hur ska de gå ihop med en vanlig hd?
Ingen aning men de kan knappast trycka i en ssd på 500GB
Postad 23 February 2013 - 10:24
På tal om att slippa laddningstider så tror jag att dom menade... minska laddningstider, med en snabb vanlig hårddisk. Jag tror inte heller det finns en chans på ssd. Såvida Sony inte använder sig av dubbla hårddiskar, och det tror jag än mindre på.
Redigerat av Zartok, 23 February 2013 - 10:26.
Postad 23 February 2013 - 10:30
Postad 23 February 2013 - 11:01
Känns som det sistnämnda skulle spara en hel del problem, men samtidig.. skapa en del nya.. =)
Postad 23 February 2013 - 11:12
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 February 2013 - 11:12.
Postad 23 February 2013 - 11:16
Postad 23 February 2013 - 11:46
Varför skulle det bli den sista du köper? Är du 80 år gammal?Det jag måste säga med det här är att cirkeln verkar bli sluten nu. För många gamers började det med Nintendo 8 bit. Tänk om den sista konsolen man köper blir Sonys 8gb?
Postad 23 February 2013 - 12:12
Dom säger ju att man ska slippa laddningstider å byta spel direkt utan att vänta, ska ta nån sekund bara. Hur ska de gå ihop med en vanlig hd?
Det hade väl bara med Gaikai att göra? Och sedan att man kunde sätta ps4:an i sleep mode med en knapptryckning utan att behöva stänga av spelet, för att sedan bara sätta igång direkt när man vill fortsätta.
Postad 23 February 2013 - 12:28
Det de ska visa på E3 borde vara SP. Hoppas det iaf.På tal om Final Fantasy XI, tror ni vi kommer få se fler MMO's på PS4 då man entligen har en minnesmängd som matchar PC'ns?
Postad 23 February 2013 - 12:50
Det här kan vara den sista konsolgenerationen som världen ser, iaf som vi känner konsoller idag. Nästa steg kan vara en mer konsollik pc eller en möjligen ett samarbete mellan flera aktörer för att få fram en konsol.Varför skulle det bli den sista du köper? Är du 80 år gammal?
Nej, men seriöst, jag förstår inte riktigt tanken.
Postad 23 February 2013 - 13:48
Jag tror och hoppas det.På tal om Final Fantasy XI, tror ni vi kommer få se fler MMO's på PS4 då man entligen har en minnesmängd som matchar PC'ns?
Hur framtiden kommer se ut för spelkonsoler så som de är och fungerar idag kan man ju sia om, men jag är övertygad om att det alltid kommer finnas en efterfrågan och ett behov efter spelkonsoler som man helt enkelt bara kopplar in till TV:n och på 5 minuter så är man igång och spelar FIFA med polarna, utan att man behöver tänka på operativsystem, drivrutiner, kompabilitetsproblem och vilket grafikkort som sitter i lådan.Det här kan vara den sista konsolgenerationen som världen ser, iaf som vi känner konsoller idag. Nästa steg kan vara en mer konsollik pc eller en möjligen ett samarbete mellan flera aktörer för att få fram en konsol.
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 23 February 2013 - 13:50.
Postad 23 February 2013 - 14:09
Användarbasen ligger väl runt 150 miljoner, har också svårt att tro att de helt plötsligt skulle sluta spela spel som FIFA, Uncharted, CoD som de gör idag. Säg att två av de tre aktörerna skulle försvinna pga brist på lönsamhet, då är det öppet mål för den sista.Hur framtiden kommer se ut för spelkonsoler så som de är och fungerar idag kan man ju sia om, men jag är övertygad om att det alltid kommer finnas en efterfrågan och ett behov efter spelkonsoler som man helt enkelt bara kopplar in till TV:n och på 5 minuter så är man igång och spelar FIFA med polarna, utan att man behöver tänka på operativsystem, drivrutiner, kompabilitetsproblem och vilket grafikkort som sitter i lådan.
Men det låter ju så här inför varje ny generation numera. När man ser tillbaka på citaten ser det inte så bra ut.
Postad 23 February 2013 - 16:04
Tror inte att låsa in sig som de gör idag är hållbart i längden.
Redigerat av Unregistereddc471864, 23 February 2013 - 16:05.
Postad 23 February 2013 - 16:58
http://www.neogaf.co...ad.php?t=514830
Postad 24 February 2013 - 01:07
Jag sa till frugan att "uff vafan nu snackas det om priser runt 6K" hennes sköna kommentar " ja det får man väl räkna med, var det inte vad vi gav för ps3:an"
Eftersom du har Ps1, Ps2, Ps3 är det klart du ska Ps4 sa min. Delad ekonomi kallas det
Postad 24 February 2013 - 02:38
Per VGleaks:
July 2012 dev kit had 2.2GB VRAM GPU and 8GB system RAM. Basically a modified PC. "Phil" states only 1.5GB RAM was available to devs (makes sense)
Last month the near final dev kit with the Liverpool SoC went out with unified 8GB VRAM. I think this dev kit may be the one seen in the leaked DS4 pictures.
http://www.neogaf.co...=514479&page=44
Postad 24 February 2013 - 07:07
Viktigaste citatet för alla minnesgalningar tycker jag är "Increasing the framerate. Going e.g. from 30 to 60 FPS will not require any additional memory capacity, but significantly higher bandwidth for the GPU and potentially also lower latency."
Sen det jag läste i Zoilers länk. Kommer de verkligen släppa Killzone i bara 30fps och är det fortfarande 30fps somkommer gälla för next gen? Det vore ju tragiskt.
Postad 24 February 2013 - 07:39
Så billig tror jag inte Blluray läsaren är då den kommer klara BDXL (100gb skivor).Disc driven bör inte kosta mer än 50-100$ för Sony nu och CPU/GPU combon blir säkerligen billigare med den lösningen man nu kör på med en leverantör och en "bricka".
Fast dom är iofs nog rätt billig för Sony att tillverka.
Redigerat av Leatherface, 24 February 2013 - 08:10.
Postad 24 February 2013 - 08:45
Redigerat av andersos, 24 February 2013 - 08:46.
Postad 24 February 2013 - 09:30
Att "datorn" får 8gb betyder ju inte att det kommer användas på samma sätt som de 6gb i titan-korten.. de 8gb kommer ju användas till en hel del annat med, inte bara textures och liknande som ett grafikkorts minne används för.
Det kanske till och med är så att delen share memory är kanske bara 1,5gb och resten är rent systemminne? Då är det inte så konstigt om devkitsens minne "bara" är 1,5gb..
Så personligen vet jag itne varför folk e så förvånade över att konsollen skulle få 8gb minne..
Postad 24 February 2013 - 09:33
Ja men det behöver inte innebära att dom slutar med läsare för PS4 men vi får väl se.Men Sony ska ju sluta tillverka optiska läsare http://www.theverge....sing-march-2013
Nej allt minne kan användas både av program och grafik då det är delat minne.Det kanske till och med är så att delen share memory är kanske bara 1,5gb och resten är rent systemminne? Då är det inte så konstigt om devkitsens minne "bara" är 1,5gb..
Det som är en av fördelarna med kommande APU's från AMD.
Redigerat av Leatherface, 24 February 2013 - 09:35.
Postad 24 February 2013 - 09:46
Sen är det varken prisvärt och kanske ej heller önskvärt att använda GDDR5 till resten av systemet. Minnet är optimerat för grafik och inte användning av operativsystem. Däremot underlättar det säkert att det är ett unified minne så att man inte behöver ta någon hänsyn till vilket minne man använder. Men 8GB GDDR5 är bara något som de oinsatta får för sig är en supergrej. Känslan är att Sony enbart satsade på det för att nästa Xbox kommer ha 8GB ram mest troligt och de vill inte låta "sämre". Men så länge det finns en stor grupp av potentiella köpare som gillar att springa till ellador och köpa långsamma datorer för att de har mycket minne så är det ju ett säljargument.
Jag tror att många lärde sig med Xbox 360 vs PS3 att grafikkortet är viktigare när det gäller grafik än CPUn. När de flesta multiplatformspelen helt enkelt var snyggare på Xbox 360 som hade kraftigare grafikkort och EDram som gav "gratis" AA. Givetvis var den lättare att programmera till också, men även om Cell-processorn hade mycket teoretisk prestanda så är det ändå grafikkortet som ska göra största jobbet. Processorns jobb i många fall är att vara tillräckligt snabb att mata data till grafikkortet. Sen skadar det ju inte om den orkar med fysik, AI m.m.
Förhoppningsvis kommer nästa generation att lära allmänheten att minnesmängd inte har något med prestanda att göra. Enbart om minnet tar slut sätter minnesmängden gränser, men om du ändå inte kan fylla ens hälften av minnet med något väsentligt spelar det ingen roll.
Redigerat av altair4, 24 February 2013 - 09:47.
Postad 24 February 2013 - 09:51
Så billig tror jag inte Blluray läsaren är då den kommer klara BDXL (100gb skivor).
Fast dom är iofs nog rätt billig för Sony att tillverka.
BDXL är inte bekräftat och även om så är inte spelarna så dyra länge. Jag är ganska säker på att en vanlig läsare skulle kosta Sony en bit under 50 USD.
Postad 24 February 2013 - 09:57
Jag är ingen expert när det kommer till grafikminnen heller, men jag vet att upplösning, texturstorlek och Anti Aliasing är saker som spelar roll. Det finns istort sett inte ett enda spel i dag som använder mer än 2GB grafikminne i 1920x1080 om det inte är exv. ett rejält moddat Skyrim där moddarna äter massor av extra minne. Nu finns det säkert vissa saker de kan skruva upp inställningarna för så att det går att nyttja mer än 2GB minne, men oftast handlar det om saker som grafikkortet ändå är för långsamma för att använda ändå exv. 32x AA. Jag har extremt svårt att tro att det kommer användas mer än 3GB minne i 1080p någonsin. Är inte heller grafikkortet tillräckligt snabbt på att skyffla data så kommer inte GDDR5 att vara snabbare än DDR3 i spel heller.
Fast anledningen till att PC spel inte använder mer än 2GB är för att dessa utvecklare vet att väldigt få kort har över 2GB. Att lägga till en helt nivå till av texturer som bara kan användas av kort med över 2GB är helt onödigt.
MEN eftersom PS4 är en fast plattform så kommer ALLA utvecklare veta att 100% av användarna har 8GB och därmed ökar sannolikheten till att man använder dem.
8GB ger trots allt en väldigt stor möjlighet vad det gäller texturer och speciellt i stora miljöer. Vi kommer alla ihåg hur GTA motorn fick jobba för att hela tiden streama texturer in till VRAM på PS3/360 med ett resultat av konstant pop-in.
Men visst, din syn på att grafikkortet kan vara för slött för så mycket finns det en poäng bakom. Men jag tycker vi ska vänta till november innan vi drar i för höga spakar på det rent grafiska. Spelen vi såg var ändå mer än 10 månader bort.
Postad 24 February 2013 - 10:18
Men Sony ska ju sluta tillverka optiska läsare http://www.theverge....sing-march-2013
Det finns andra tillverkare.
Postad 24 February 2013 - 10:21
BDXL är inte bekräftat och även om så är inte spelarna så dyra länge. Jag är ganska säker på att en vanlig läsare skulle kosta Sony en bit under 50 USD.
Har inte sett ngt som tyder på att det är ngn BDXL.
Optical Drive
(read only)
BD 6xCAV
DVD 8xCAV
http://www.scei.co.j...f/130221a_e.pdf
Redigerat av Unregistereddc471864, 24 February 2013 - 10:23.
Postad 24 February 2013 - 10:39
Borde vara speciellt intressant för Sony med att pusha tekniken ytterligare.
Dessutom står det på vissa sidor att det ska vara BDXL med även efter officiella visningen.
http://www.fudzilla....technical-specs
På en annan sida som jag inte kommer ihåg bekräftade Sony det själva men att det möjligen inte fanns med i början pga standard men BDXL finns med i planerna.
Sen så kommer det väl bli vanligt med 3D filmer på det nya BDXL formatet i framtiden och då kommer inte PS4 klara av dom filmerna om den inte stöder BDXL.
Redigerat av Leatherface, 24 February 2013 - 10:49.
Postad 24 February 2013 - 10:49
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
177 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?