Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 29 October 2013 - 13:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
du har rätt i det zap, men samtidigt så sägs det ju också att dagens konsoller (och alla konsoller) håller tillbaka den grafiska utvecklingen i spel just eftersom dom är underlägsna datorer som utvecklas mycket snabbare och enstaka delar går att byta. av den anledningen så torde det också bli så att xbone kommer att hålla tillbaka den grafiska utvecklingen mer än ps4. nu är det ju relativt fritt spelrum för utvecklarna och det kommer det väl vara ett tag, men xbone kommer onekligen att vara på tok för svag inom en snar framtid. samma med ps4 naturligtvis ^^

därmed inte sagt att den grafiska utvecklingen behöver gå hur långt som helst. jag tycker fortfarande att ett funktionellt spel som thomas was alone inte behöver speciellt mycket mer grafisk utveckling. samma med when vikings attack. är mycket nöjd med grafiken i mw3 också. jag är i första hand funktionalist. men jag har full förståelse för folk som anser att dom vill ha mycket snyggare spel pga den nya generationen. och visst, nog måste det bli snyggare, men när vi ligger i typ dark sorcerer-klass om ett par år, då känns det ju också som att man någonstans måste hejda den grafiska utvecklingen också. det måste ju bli svårprogrammerat eller åtminstone ta mycket tid att göra sån grafik från grunden.

alla får mer än gärna rätta mig på mina sista tankar =)

Postad 29 October 2013 - 14:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Hur var det nu Rumpnisse, med MS krav på att spelen inte får vara snyggare på en konkurrerande plattform? Verkar som de failat lite med BF här.

men sen är ju frågan om dom kommer göra spelen bättre eller om dom kommer fulstrypa dom bara för microsoft säger så är en annan femma...

skitsnack är det defenetivt inte då microsoft har krav på utvecklare att spelen ska samma features och kvalite som andra plattformar annars kan MS vägra låta dom släppa spelen på boxen...

sen hur det efterföljs osv har jag inte en aning om men enklast för utvecklarna är ju att göra sama skitversion då och slippa massa trubbel

men illa är det och bara det gör att man vägrar xbone

sök lite på Microsoft's Content Submission and Release Policy

eller third-party publisher guidelines

så kanske ni får en hint eller två hur det går till

värsta är just det politiska att inte trampa MS på tårna å stryper versionen på ps4 som blir en stor risk

om nu inte microsoft sätter käppar i hjulen för utvecklarna med sina jäkla fulkrav på att versionerna inte får se sämre ut på xboxen en nån annan konsol för då får dom inte släppa spelet till boxen...

bara där gör ju så man inte vill köpa/gynna det skitföretaget...

X1 kostar $100 mer och har sämre hårdvara, borde vara tvärtom.

PS4 har ingen dyr kamera som medföljer alla enheter, det är ju den som utgör skillnaden. Så alla pengar går inte enbart till beräkningskraft. Som Wii U, där gamepaden tar en bra bit av butikspriset.

Jag undrar hur onlineskillnaderna kommer att bli, om några.

Postad 29 October 2013 - 14:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
ms har redan vunnit den teoretiska onlinestriden iom molnet och gratis dedikerade servrar. ps4 har ex dedikerade servrar till ghosts, men det är säkerligen ett undantag såvitt jag förstått.

Postad 29 October 2013 - 14:29

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Hur var det nu Rumpnisse, med MS krav på att spelen inte får vara snyggare på en konkurrerande plattform? Verkar som de failat lite med BF här.

De har ju inte släppt spelet än. Efter den här artikeln kommer givetvis MS att begära att EA drar ner på PS4 kvaliteten...

Eller...

Hade det inte varit för MS så hade PS4 versionen kört i 4k och slagit PC versionen utan problem. PS4an har så mycket kraft att det inte är fysiskt möjligt att skala ner spelet mer.

Som Wii U, där gamepaden tar en bra bit av butikspriset.

Japp. Den där resistiva skärmen måste kostat multum.

;) :P

Jag undrar hur onlineskillnaderna kommer att bli, om några.

Detta kan jag hålla med om utan att vara sarkastisk. :)

Postad 29 October 2013 - 14:36

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

ms har redan vunnit den teoretiska onlinestriden iom molnet och gratis dedikerade servrar. ps4 har ex dedikerade servrar till ghosts, men det är säkerligen ett undantag såvitt jag förstått.

gratis servrar? måste du inte betala för live för att spela online?

PS4 har också dedikerade servrar. iaf till Ghost, som du skrev, men även till Killzone. borde ju komma till andra spel också.

Postad 29 October 2013 - 15:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
där tillkommer definitionsfrågan, vad betalar man när man betalar för xbox live/gold/whatever silly name? betalar man för spelen, för att få spela online eller för servrarna? =)
jag har alltid tolkat att man betalar för att få spela online. dom dedikerade servrarna har inte funnits till nuvarande xboxen och priset är ändå detsamma, så det är en antydan till att man inte betalar för servrarna imo.

ja, jag hoppas att det kommer att finnas en mängd dedikerade servrar till en mängd olika spel, men viktigast är det ju att ha till fps av olika slag, då lär det inte längre hänga på vem som hostar och såna saker =)

Postad 29 October 2013 - 15:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Japp. Den där resistiva skärmen måste kostat multum.

Det kanske finns någonting inuti också, kostar 140 dollar om man vill ha en ny.

Gratis för spelutvecklarna.

Redigerat av Zoiler, 29 October 2013 - 15:10.

Postad 29 October 2013 - 15:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det kanske finns någonting inuti också, kostar 140 dollar om man vill ha en ny.

Japansk luft är inte billigt.

http://d3nevzfk7ii3b...Bhm2eZSn.medium (bilden slutar inte med jpg så jag kan inte attacha den till forumet utan att spendera mer tid än det är värt)

Postad 29 October 2013 - 15:20

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Som artikeln säger så syns det ganska tydligt att X1 versionen har en anan nivå av klarhet i sig. Texturerna på PS4 ser betydligt tvättade ut, skulle inte säga suddig utan just tvättade.

Brydde mig inte om det då, ungefär som olika gamma på tvapparater, inställningssak upplevde jag det som. Tittade senare på NeoGAF på bilder gjorda med postprocess av PS4 bilder och det bekräftade den saken tyckte jag.

Bra jämförelse mot PC med båda konsollerna
http://www.neogaf.co...&postcount=1198

Postad 29 October 2013 - 15:26

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Pratar inte om PS4:ans skadeskjutna kontrast i DFs bilder - att det var fel var uppenbart redan från början.

edit: Fel tråd men det vore kul att i December jämföra PS4/One med vår 5000-kronors pc... :)

Ja och senare i februari om det kommit mer intressant från AMD :) Rasande snabb utveckling på PC nu den närmaste tiden så det känns som om PS4/One snabbt kommer att åldras.

Postad 29 October 2013 - 15:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Vi fick iaf till slut reda på vad "secret sauce" var för nått - Darbee-ish skalning! :D

Ang uppskalning på PS4 så undrar man ju, eftersom den tycks vara mjukvarustyrd, om det finns några parametrar man kan pilla på för att få ett "skarpare" resultat (eller down right ugly som One med tydliga halos till höger och vänster).

Postad 29 October 2013 - 15:47

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

På en del youtubeklipp ser PS4 lite suddigare ut än XO trots att PS4 har högre upplösning. Särskilt på IGN-klippet som ligger på deras kanal. Lite konstigt men det kanske har med komprimeringen på youtube att göra?

Tror inte det beror på detta. Man förklarar det i texten att Xbox One ser skarpare ut ibland trots lägre upplösning. Tror det även stod en förklaring till varför.

tror att Xbox One ska vara lite bättre på uppskalning
de har nog satsat extra på det av förklarliga skäl

jag vill då aldrig se jaggies mer i mitt liv efter att ha haft en PS3 så jag vet vilken konsol jag ska köpa

vilket moln?

menar du internet?

PS4 har också internet...

Redigerat av Christopher_A, 29 October 2013 - 15:49.

Postad 29 October 2013 - 15:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

PS4 har också dedikerade servrar. iaf till Ghost, som du skrev, men även till Killzone. borde ju komma till andra spel också.

MS erbjuder dedikerade servers till sina speltillverkare utan någon kostnad så för dom är det gratis. För oss som spelar är det samma som innan. Borde väl man kunna begära av Sony också iom att det kostar att spela online där också numera.

Postad 29 October 2013 - 15:56

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Sant - för det är ingen skillnad mellan TVÅ spel och SAMTLIGA spel...

Postad 29 October 2013 - 16:11

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Har inte EA/Battlefield egna servrar också? Så där är det ju redan 3 av launchspelen som har dedikerade servrar :)

Postad 29 October 2013 - 16:20

ModerJord
  • ModerJord
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag tror mest på Steam Machine (med Shield) för de som har pengar, och Ouya för de som inte är så välbemedlade.

Xbox är löjeväckande rakt upp och ner.

Playstation är en bättre lösning, men borde inte ligga efter PC-tekniken redan vid lanseringen, trots att det är två helt olika typer av interaktion man talar om.

Nintendokonsoler är nischprodukter. Jag hoppas de överlever, men de kommer inte att bli marknadledande.

Postad 29 October 2013 - 16:20

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Starkt av One att klara sig så bra mot PS4:an. Blir dock intressantare sen när tier 2 och tier 3 spelen kommer.

Postad 29 October 2013 - 16:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
chris: ja, har du missat MOLNET så måste du ha haft en väldigt selektiv läsning.

Postad 29 October 2013 - 16:25

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Har inte EA/Battlefield egna servrar också? Så där är det ju redan 3 av launchspelen som har dedikerade servrar :)

kan nog bli så att multiplayerspel från indieutvecklare blir bäst på Xbox One eller att den får fler multiplayerspel från indieutvecklare. Men då måste MS visa att de blivit bättre på att ta hand om dem.

Postad 29 October 2013 - 16:27

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Inte oväntat! :)

Postad bild

Postad 29 October 2013 - 16:28

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

chris: ja, har du missat MOLNET så måste du ha haft en väldigt selektiv läsning.

nej, jag har haft tillgång till MOLNET sedan 1995
det är inte en fluga

Postad 29 October 2013 - 16:30

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Vi fick iaf till slut reda på vad "secret sauce" var för nått - Darbee-ish skalning! :D

Ang uppskalning på PS4 så undrar man ju, eftersom den tycks vara mjukvarustyrd, om det finns några parametrar man kan pilla på för att få ett "skarpare" resultat (eller down right ugly som One med tydliga halos till höger och vänster).

Både Nvidia och AMD har ju haft avancerad postprocess i sina grafikkort länge, uppskalning, dynamisk kontrast, färgförbättring, brusreducering etc. så du har nog rätt i att det finns en hel del inställningar att göra. Man kan ju ta en titt på närmaste kontrollpanel för grafikkortet och dess inställningar och sen alla mjukvarulösningar man pysslade med då man höll på med HTPC. Sen får man se hur mycket man själv kan pilla på i systeminställningarna på X1 och PS4.

Postad 29 October 2013 - 16:31

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Battlefield 4 kommer inte ens använda sig utav MS så kallade "moln", Dice/EA väljer att använda sina egna/spelarnas egna dedikerade servrar till det spelet.

Redigerat av walkiii, 29 October 2013 - 16:33.

Postad 29 October 2013 - 16:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

vilket moln?

menar du internet?

PS4 har också internet...

Är du allvarlig nu?

Är du ett sånt PS4-freak att du helt har missat att MS erbjuder utvecklare gratis "moln-kraft"? Jisses, bra gjort att missa det.

Battlefield 4 kommer inte ens använda sig utav MS så kallade "moln", Dice/EA väljer att använda sina egna/spelarnas egna dedikerade servrar till det spelet.

"Spelarnas"?

Postad 29 October 2013 - 16:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Både Nvidia och AMD har ju haft avancerad postprocess i sina grafikkort länge, uppskalning, dynamisk kontrast, färgförbättring, brusreducering etc. så du har nog rätt i att det finns en hel del inställningar att göra. Man kan ju ta en titt på närmaste kontrollpanel för grafikkortet och dess inställningar och sen alla mjukvarulösningar man pysslade med då man höll på med HTPC. Sen får man se hur mycket man själv kan pilla på i systeminställningarna på X1 och PS4.

Jo men i det här fallet är det nog väldigt integrerat med spelet ifråga så att säga. Så man undrar om Dice kommit fram till "det här är den bästa 900p->1080p skalningen vi kan göra på PS4" eller om det är nått man jobbar på. Och vidare, om det är nått spelaren kan pilla på - inne i spelet.

F*n att vi ens diskuterar det här...borde vara 1080p, lite lätt oacceptabelt det här...

Redigerat av pacman, 29 October 2013 - 16:39.

Postad 29 October 2013 - 16:39

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ja, borde vara 1080p på båda, kan man ju tycka. Med bibehållen 60 fps.

Postad 29 October 2013 - 16:42

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Med spelarnas servrar menar jag då servrarna man kan hyra och styra över själv. precis som det va i bf3.

Postad 29 October 2013 - 16:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Ja det är lite pudelns kärna, PS4 är en sak den har en stram transistorbudget, men XOne? Med den budgeten (vilket iofs sparas in på billigt minne, så jämförelsen haltar en smula) borde de fått ut mer (vilket de kanske kommer göra tids nog, iofs).

Postad 29 October 2013 - 16:44

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Det SKA vara 1080p! ;)

Med tanke på att current gen kör BF3 i nästan 720p (704p)

Postad 29 October 2013 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

nej, jag har haft tillgång till MOLNET sedan 1995
det är inte en fluga

Med moln menar de Xbox Live Compute, MS egna massiva serverpark som de ger utvecklarna tillgång till gratis.

Sony kan inte erbjuda detta lika lätt, det är inte samma sak som att PS4 har tillgång till Internet.

Däremot återstår det att se vad det innebär i verkligheten, hur utvecklarna väljer att utnyttja det.

Postad 29 October 2013 - 16:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
chris: sluta fula dig.

övriga: jag håller också med. vafan... vi borde ha 1080p på allt, inte bara ghosts!

Postad 29 October 2013 - 17:01

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 1

F*n att vi ens diskuterar det här...borde vara 1080p, lite lätt oacceptabelt det här...

Sant, känns som om vi pratar om PS3 och XBox 360 x antal år sedan :wacko:

Postad 29 October 2013 - 17:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

övriga: jag håller också med. vafan... vi borde ha 1080p på allt, inte bara ghosts!

http://www.cinemablend.com/games/Wii-U-Has-More-Next-Gen-1080p-60fps-Games-Than-Xbox-One-PS4-59924.html

=D

Postad 29 October 2013 - 17:14

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Jag verkar vara en av få (?) som tycker det är uselt att en konsoll som släpps så många år efter Xbox 360, inte kan köra högre upplösning än 720p...

Man ska förövrigt inte dra några slutsatser om kontrast osv när det helt beror på hårdvaran som har använts till att fånga bilden. På PC är det bara att använda Fraps, och få en felfri bild, dvs så som det ser ut ingame. Det är svårare på PS4 och Xbox One.

Angående uppskalning så har AMD-GPUn hårdvarustöd för det, men det kanske tar för mycket prestanda? Hursomhelst ser Xbox One ut som skit på bilderna. Man får verkligen hoppas att det inte ser ut så i verkligheten. Extremt taggigt, överdriven kontrast som helt förstör bilden osv.

Glöm sen för all del inte bort att många screenshots är i jpeg-format. Minhembios forum har dessutom en "fin" funktion som förstör bildkvaliteten ännu mer när bilder visas i inlägg.

Redigerat av Ageve, 29 October 2013 - 17:17.

Postad 29 October 2013 - 17:16

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0
Får väl se när vi får rullande bilder. De borde fixa en ny standard också med hur de mäter. Micro fps. Som många vet så kan det vara stor skillnad på till synes konstanta 60 fps vs konstanta 60 fps.

Postad 29 October 2013 - 17:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Inte oväntat! :)

Postad bild

Ursäkta min okunskap men vad är AO?

Postad 29 October 2013 - 17:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

http://www.cinemable...-PS4-59924.html

=D

ja, det var väl spiken i kistan. varför har man väntat så länge på att köpa nextgen? har ju funnits här i ett år snart! :D

Postad 29 October 2013 - 17:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det SKA vara 1080p! ;)

Med tanke på att current gen kör BF3 i nästan 720p (704p)

Fast så kan man inte tänka.

Xbox 360 skulle kunna klara Pong i 8k upplösning om så var fallet.

Det viktigare är väl vad som ritas upp på dessa 720p pixlarna och den som inte kan se skillnad mellan BF4 på Xbox 360 och Xbox One på ungefär samma upplösning - ja han är blind.

Ursäkta min okunskap men vad är AO?

ambient occlusion

ja, det var väl spiken i kistan. varför har man väntat så länge på att köpa nextgen? har ju funnits här i ett år snart! :D

Som sagt.

Alla kan göra 1080p spel, med detta inte sagt att de blir snygga.

Postad 29 October 2013 - 17:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ambient occlusion. Typ kontaktskuggor. Skuggor under objekt så de inte ser ditklistrade ut utan ser ut att höra till omgivningen.

Edit, man kanske ska uppdatera sidan ibland...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 October 2013 - 17:43.

Postad 29 October 2013 - 17:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Något måste vara fel med PS4 versionen:
Postad bild

Postad 29 October 2013 - 17:59

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Här är samma bild, fast med förstörande skärpefilter på PS4 och PC (också):

Bifogad fil  tramsskarpa.png   205.56K   29 Antal nerladdningar

Postad 29 October 2013 - 18:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Här är samma bild, fast med förstörande skärpefilter på PS4 och PC (också):

Fortfarande, väldigt urvattnat just på PS4 även jämfört med PC.

Är det typ FXAA som gör att vattnas ut? AA är ju bättre (Högre upplösning hjälper väl)

Postad 29 October 2013 - 18:08

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
MS moneyhat confirmed!

Postad 29 October 2013 - 18:16

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Blir dock intressantare sen när tier 2 och tier 3 spelen kommer.

Amen! Men det kommer vara underhållande att gå tillbaka och läsa denna tråd om 2-3 år.

Postad 29 October 2013 - 18:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
du menar när vi ser tillbaka om två år och garvar för att vi i framtiden kommer ha 1080p på alla spel? :D

hej mig i framtiden!

Postad 29 October 2013 - 19:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Med spelarnas servrar menar jag då servrarna man kan hyra och styra över själv. precis som det va i bf3.

OK, visste inte att man kunde det vid konsol-spelande.

Postad 29 October 2013 - 19:20

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Fortfarande, väldigt urvattnat just på PS4 även jämfört med PC.

Är det typ FXAA som gör att vattnas ut? AA är ju bättre (Högre upplösning hjälper väl)

Mycket möjligt.

FXAA has two major advantages:

1. FXAA smooths edges in all pixels on the screen, including those inside alpha-blended textures and those resulting from pixel shader effects, which were previously immune to the effects of MSAA without oddball workarounds.
2. It's fast. Very, very fast. Version 3 of the FXAA algorithm takes about 1.3 milliseconds per frame on a $100 video card. Earlier versions were found to be double the speed of 4x MSAA, so you're looking at a modest 12 or 13 percent cost in framerate to enable FXAA -- and in return you get a considerable reduction in aliasing.

The only downside, and it is minor, is that you may see a bit of unwanted edge "reduction" inside textures or in other places. I'm not sure if it's fair to call this a downside, but FXAA can't directly be applied to older games; games have to be specifically coded to call the FXAA pixel shader before they draw the game's user interface, otherwise it will happily smooth the edges of on-screen HUD elements, too.

Källa:
http://www.codinghor...asing-fxaa.html

Postad 29 October 2013 - 19:37

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

OK, visste inte att man kunde det vid konsol-spelande.

Du betalar en peng så kan du hyra en server i bf3. Jag tänker såhär, varför skulle ea/dice tacka nej till något gratis? Kan det vara så enkelt att de helt enkelt tjänar mer pengar på att hyra ut de själva. Battlefield är ett j*vla dyrt spel. 500 för spelet, 500 för premium + 200 kr i månaden för servern att hyra. Visst, man kan ju gå ihop ett gäng och dela på den kostnaden men ändå

Postad 29 October 2013 - 19:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Du betalar en peng så kan du hyra en server i bf3. Jag tänker såhär, varför skulle ea/dice tacka nej till något gratis? Kan det vara så enkelt att de helt enkelt tjänar mer pengar på att hyra ut de själva. Battlefield är ett j*vla dyrt spel. 500 för spelet, 500 för premium + 200 kr i månaden för servern att hyra. Visst, man kan ju gå ihop ett gäng och dela på den kostnaden men ändå

Also in the interview, Bach confirmed that Battlefield 4 on Xbox One will not make use of Microsoft's Xbox Live Compute, a cloud-powered service that offers developers dedicated servers and the ability to offload various computations to the cloud to beef up performance.

"Not from day one. The reasons for that are multiple," Bach said. "We started this project before these plans were locked down, so we didn't dare fiddle too much with it. Also, we're not Xbox One exclusive, so we needed a solution that would work on all platforms. We're on five platforms, so we need something that's Battlefield, not Xbox One."

Postad 29 October 2013 - 20:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Aja

Första vågen imponerar inte på multiplattform men samtidigt ligger det i linje med hur förra generationen startade.

Xbox One lär få en lika trög start som PS3 fick vad gäller grafik. Sub-HD, sämre framerate och annat skit.

Blir som vanligt spel som Ryse och Killzone som får visa vart pengarna går.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.