Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Corona och hur den sprids och är aktiv

2286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 08 augusti 2021 - 19:12

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1 316 inlägg
  • 0

Vad jag förstår så får man ta vad som erbjuds och det framgår när det är dags att ta själva sprutan. Dock vet jag inte hur de hanterar val av vaccin för personer i riskgrupper.

Ah tack, då får jag köra på det. Man slipper ju Astra iaf som jag förstått saken, alltid något!

Postad 08 augusti 2021 - 21:22

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 2

Apropå vaccin mot olika virus, så går nu på SVT Uppdrag granskning med program kring Vaccinmotståndare/Aktivister och deras uselt grundade evidensmetoder... En repris men likväl otroligt sevärd. Finns även på SVT Play.  :)

Redigerat av PML73, 08 augusti 2021 - 21:28.

Postad 09 augusti 2021 - 11:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Apropå vaccin mot olika virus, så går nu på SVT Uppdrag granskning med program kring Vaccinmotståndare/Aktivister och deras uselt grundade evidensmetoder... En repris men likväl otroligt sevärd. Finns även på SVT Play. :)

Den här du menar eller?
https://www.svtplay....-vaccinkrigarna

Postad 09 augusti 2021 - 15:25

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0

Den här du menar eller?https://www.svtplay....-vaccinkrigarna

Sorry, den där är bra. Men det var Dokument utifrån som gick igår. Här är den https://www.allatvka....se/tabla/svt2/

Bifogad fil(er)

Redigerat av PML73, 09 augusti 2021 - 15:50.

Postad 09 augusti 2021 - 15:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 1

Ny teori från foliehattarna är att nuvarande test inte kan skilja på covid och influensa, så därför kommer ett nytt test nästa år. Sanningen är att det nya testet kan detektera både influensa och covid19 medans nuvarande bara kan detektera covid19. https://apnews.com/a...ng-436833075130

Postad 09 augusti 2021 - 16:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 2

Det skrivs på Twitter att ivermectin är bra mot covid. Så här skriver FDA:

The FDA has received multiple reports of patients who have required medical support and been hospitalized after self-medicating with ivermectin intended for horses.

https://www.fda.gov/...revent-covid-19

Postad 09 augusti 2021 - 16:53

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0

The FDA has received multiple reports of patients who have required medical support and been hospitalized after self-medicating with ivermectin intended for horses.

Men vaccinen är de livrädda ska förgifta dem. Idioti upphöjt till ett googolplex.

Postad 09 augusti 2021 - 17:29

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 1

När inte ens Idiocracy kunde förutspå hur dumt det skulle bli...

Postad 09 augusti 2021 - 17:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Sorry, den där är bra. Men det var Dokument utifrån som gick igår. Här är den

Aha, tack.

Postad 09 augusti 2021 - 17:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 317 inlägg
  • 1

Men vaccinen är de livrädda ska förgifta dem. Idioti upphöjt till ett googolplex.

Ja, helt sanslöst.

Ivermectin används till djur för att ta död på parasiter, löss och skabb osv. Kan ge allvarliga biverkningar.

Det används även som effektiv behandling mot rosacea, men är då i stort sett helt ofarligt eftersom det bara appliceras på huden (salva). Effekten är den samma dock, dvs det tar död på parasiter som annars irriterar huden.

Postad 09 augusti 2021 - 17:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 1
Intressant. Pga delta så kanske(enl snubbe i länk) vi behöver 90% vaccination. Annars hade det kanske räckt med 70%.
https://www.aftonbla...-flockimmunitet

"Jag tror inte att man får en så hög täckning i en del yngre åldersgrupper. Äldre är mer benägna att vaccinera sig eftersom att de löper en större risk att bli svårt sjuka, säger han."

Hur ska man få dessa unga (och övriga idioter) att förstå att det inte handlar om deras egna ev insjuknande utan om att utrota corona? Men de tycker kanske uteblivna konserter, student, idrottsläger, krogar dom stänger 22 etc etc är kul? Eller är det så att de inte begriper kopplingen?

Postad 09 augusti 2021 - 17:46

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0

När inte ens Idiocracy kunde förutspå hur dumt det skulle bli...

Det är bara början. Imperial College London har i en studie visat att covid-19 kan orsaka kognitiva problem. Vaccinmotståndarna kommer alltså att få ännu lägre IQ.

https://www.tv4.se/a...an-ge-laegre-iq

Postad 09 augusti 2021 - 17:58

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 1

Det är bara början. Imperial College London har i en studie visat att covid-19 kan orsaka kognitiva problem. Vaccinmotståndarna kommer alltså att få ännu lägre IQ.

https://www.tv4.se/a...an-ge-laegre-iq

Klockrent, så får Darwin rätt.

Postad 09 augusti 2021 - 18:42

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 2

Sen har jag läst på Twitter att det finns inget virus, utan det är vaccinet vi ska vara rädda för. Vaccinet är designat för att decimera befolkningen. Målet är att 90% av befolkningen ska bort. Bakom detta står mäktiga personer med påven längst upp. 2030 ska ett nytt Rom uppföras i Europa som ska styra kvarvarande människor. Påven har visserligen vaccinerat sig men det är bara för syns skull, han fick nämligen koksaltlösning. 

Postad 10 augusti 2021 - 05:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Sen har jag läst på Twitter att det finns inget virus, utan det är vaccinet vi ska vara rädda för. Vaccinet är designat för att decimera befolkningen. Målet är att 90% av befolkningen ska bort. Bakom detta står mäktiga personer med påven längst upp. 2030 ska ett nytt Rom uppföras i Europa som ska styra kvarvarande människor. Påven har visserligen vaccinerat sig men det är bara för syns skull, han fick nämligen koksaltlösning.

Haha, link please.

Postad 10 augusti 2021 - 08:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

fan va göt det hade varit dock :D (om man nu fick vara en av dom 10% ;) )

Postad 10 augusti 2021 - 09:22

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

fan va göt det hade varit dock :D (om man nu fick vara en av dom 10% ;) )

Önskar du massdöd åt befolkningen 😮

Haha, link please.

Japp, gärna 😄

Redigerat av Garrett, 10 augusti 2021 - 09:28.

Postad 10 augusti 2021 - 09:55

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Haha, link please.

Hittar inte den just nu. Hittade denna video däremot när en kvinna påstår att alla vaccin innehållet aborterade foster.

https://twitter.com/...793322875461636

Edit: Hon säger inte direkt att vaccinet innehåller aborterade foster. Läste sedan detta:

• Nej, foster används inte för att framställa vaccin. Däremot odlas vissa vaccin i välkända cellkulturer, där cellerna har ursprung i foster som aborterats för flera decennier sedan, men som sedan länge växer helt av sig själva. Astra Zeneca använder sig av en sådan cellkultur för sitt vaccin.
  • https://www.forsknin...gen-i-sprutan/#

Redigerat av Buddypresley, 10 augusti 2021 - 10:18.

Postad 10 augusti 2021 - 10:09

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Det är i alla fall ingen brist på fantasi och stolliga idéer. Men även om vi är många på planeten så tycker jag inte massutrotning är en tilltalande idé.

På temat vaccin och biverkningar så träffade jag en en kollega häromdagen. Han har haft covid-19 och då var ganska risig, dock inte sjukhus. Han hade nu under semestern fått sin andra vaccinspruta och var ganska nöjd med detta.

Han berättade då att han hört lite om biverkningarna och vad det kan "betyda". Delvis är det spekulationer men kan ändå vara av visst intresse.

Om man har haft covid-19 men inte haft några större symtom så får man sannolikt inte heller några större biverkningar av vaccinet.
Om man har haft covid-19 och haft lite kraftigare symtom så kan man få mera märkbara biverkningar, primärt från första sprutan. Han hade själv upplevt detta med biverkningar liknande när han var sjuk.

Om man inte har haft covid-19 och inte fått några större biverkningar av vaccinet så tillhör man sannolikt gruppen som inte skulle blivit speciellt sjuk.
Om man inte haft covid-19 men fått biverkningar av primärt andra sprutan, då tillhör man sannolikt gruppen som hade blivit sjuk av covid-19. Hur sjuk är en annan sak.

Framför allt är ju andra delen av resonemanget är ju mera spekulativ. Sedan finns säkert många individuella varianter på detta men det sämsta alternativet är väl att inte vaccinera sig. Det tråkiga är ju att flockimmuniteten verkar väldigt avlägsen. Och nötterna som inte vaccinerar sig gör ju inte saken bättre.

Redigerat av Mr_Tom, 10 augusti 2021 - 10:11.

Postad 10 augusti 2021 - 10:32

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3 205 inlägg
  • 0

Hittar inte den just nu. Hittade denna video däremot när en kvinna påstår att alla vaccin innehållet aborterade foster.

Tack för länken! Detta är komik på hög nivå. :)

Tycker personligen att man ska ta frågor och funderingar om vaccin på allvar, ty det är ett problem om folk känner sig oroliga för eventuella biverkningar och andra effekter. Men för att man ska kunna komma någonstans så förutsätter det att dessa s.k. kritiker (mer konspirationsteoretiker i detta fall) också är villiga att ta till sig information med vetenskapliga belägg. Annars är det helt menlöst att slösa tid på dessa dårar i annat än underhållningssyfte.

Postad 10 augusti 2021 - 12:43

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
  • Nej, foster används inte för att framställa vaccin. Däremot odlas vissa vaccin i välkända cellkulturer, där cellerna har ursprung i foster som aborterats för flera decennier sedan, men som sedan länge växer helt av sig själva. Astra Zeneca använder sig av en sådan cellkultur för sitt vaccin.

Det stämmer med vad jag jag läst på andra ställen. Det finns cellkulturer som används inom medicin som har sitt ursprung från aborterade foster. Så lär det vara.

Tycker personligen att man ska ta frågor och funderingar om vaccin på allvar, ty det är ett problem om folk känner sig oroliga för eventuella biverkningar och andra effekter. Men för att man ska kunna komma någonstans så förutsätter det att dessa s.k. kritiker (mer konspirationsteoretiker i detta fall) också är villiga att ta till sig information med vetenskapliga belägg. Annars är det helt menlöst att slösa tid på dessa dårar i annat än underhållningssyfte.

Jag håller med dig. Att bara tala om för en skeptiker att han/hon har fel fungerar ofta inte. Men dom jag har diskuterat med, t ex en kille som var skeptisk eftersom detta gått så fort, lyssnade på förklaringar. Jag läste en artikel om hur man snabbade upp processen genom att göra vissa steg parallellt. Den typen av förklaringar tror jag fungerar på många.

Sedan har vi den andra gruppen. Som säger nej av minst sagt grumliga orsaker och inte lyssnar på andra argument än dom dom bekräftar den egna ståndpunkten.

Dom får man väl "motivera" med andra metoder, typ vaccinpass. Är man inte vaccinerad får man inte delta i vissa aktiviteter i samhället. Vi behöver inte tvinga någon att vaccinera sig men gör man det inte så finns saker man inte får göra idag och kanske inte heller i framtiden. Jag har ingen flygcertifikat så jag får inte flyga själv, även om jag tycker den verkar kul :) . Men jag kan ju skaffa ett om jag är motiverad.

Problemet med de ovaccinerade är väl möjligheten till mutationer. Som på i sin tur kan ge problem för alla. Därför tycker jag man kan vara tydlig i "motiverandet"  :) .

Redigerat av Mr_Tom, 10 augusti 2021 - 12:44.

Postad 10 augusti 2021 - 17:52

Danke
  • Danke
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Edit: Hon säger inte direkt att vaccinet innehåller aborterade foster. Läste sedan detta:

• Nej, foster används inte för att framställa vaccin. Däremot odlas vissa vaccin i välkända cellkulturer, där cellerna har ursprung i foster som aborterats för flera decennier sedan, men som sedan länge växer helt av sig själva. Astra Zeneca använder sig av en sådan cellkultur för sitt vaccin.
  • https://www.forsknin...gen-i-sprutan/#
Inneholder vist dyrkede celler fra to abortere postumt foster fra 70 tallet...

Redigerat av Danke, 10 augusti 2021 - 18:03.

Postad 11 augusti 2021 - 19:30

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 1

Att diskutera med antiwaxxers är både fascinerande och jobbigt. Man blir trött i huvudet efter ett tag. En snubbe på Twitter hade rekommenderat ivermectin mot covid. Samtidigt var han intresserad av vad dom vanliga covidvaccinen innehöll. Jag sa att det finns innehållsdeklaration för vaccinen på nätet men det nekade han till. När jag sen skickade en länk så tyckte han att vaccinerna  inte var godkända av FDA. Det lät skoj tyckte jag och skickade en länk till FDA:s hemsida där dom skrev att ivermectin inte ska användas mot covid. Då plötsligt sa han att man inte kan lita på sådana myndigheter.

Vidare så hade en dam en bakgrundsbild på sitt Twitterkonto där det stod nåt i stil med att dom flesta människor är galna. Sen hade hon själv publicerat ett påstående där det stod att månlandningen var fake och att Stanley Kubrick hade gjort den förfalskade filmen på månlandningen.  :D Jag frågade om hon trodde på detta men fick som svar att hon inte svarar en bot  :D 

Redigerat av Buddypresley, 11 augusti 2021 - 19:31.

Postad 11 augusti 2021 - 19:57

id_t83
  • id_t83
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 1
Detta skriver en bekant till mig som bor i "Deep South" USA, det går inte ens att diskutera med han om detta ämne.

Folk som han finns det nog tyvärr för många av, speciellt där i USA.

Bifogad fil(er)

Postad 11 augusti 2021 - 20:46

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 1

Att diskutera med antiwaxxers är både fascinerande och jobbigt. Man blir trött i huvudet efter ett tag. En snubbe på Twitter hade rekommenderat ivermectin mot covid. Samtidigt var han intresserad av vad dom vanliga covidvaccinen innehöll. Jag sa att det finns innehållsdeklaration för vaccinen på nätet men det nekade han till. När jag sen skickade en länk så tyckte han att vaccinerna  inte var godkända av FDA. Det lät skoj tyckte jag och skickade en länk till FDA:s hemsida där dom skrev att ivermectin inte ska användas mot covid. Då plötsligt sa han att man inte kan lita på sådana myndigheter.

Jag inser att det inte går att diskutera med en del stollar. Men jag tycker att det finns en ganska enkel fråga i detta.

Är det någon som tycker det var bra för ca ett år sedan? Då hade vi ingen vaccin och det har väl en liknande effekt om vi inte använder det vi har. Någon som tycker det är en bra idé att fortsätta så :) ?

Tyvärr är väl många av stollarna inte så intresserade av restriktionerna heller. Och då påverkar det oss andra i förlängningen.

Vidare så hade en dam en bakgrundsbild på sitt Twitterkonto där det stod nåt i stil med att dom flesta människor är galna. Sen hade hon själv publicerat ett påstående där det stod att månlandningen var fake och att Stanley Kubrick hade gjort den förfalskade filmen på månlandningen.  :D Jag frågade om hon trodde på detta men fick som svar att hon inte svarar en bot  :D

Hon har kanske sett Capricorn One och missat skillnaden mellan månen och Mars, samt skillnaden mellan dokumentär och fiction :rolleyes: . Att det är en annan regissör än Kubrick väl ett litet fel i sammanhanget  :) .

Postad 11 augusti 2021 - 22:36

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 1

Jag inser att det inte går att diskutera med en del stollar. Men jag tycker att det finns en ganska enkel fråga i detta.

Är det någon som tycker det var bra för ca ett år sedan? Då hade vi ingen vaccin och det har väl en liknande effekt om vi inte använder det vi har. Någon som tycker det är en bra idé att fortsätta så :) ?

Tyvärr är väl många av stollarna inte så intresserade av restriktionerna heller. Och då påverkar det oss andra i förlängningen.

Den bistra verkligheten är att vissa individer inte ens tror att pandemin existerar på riktigt och att enda anledningen till att massmedia aka "eliten", "deep state", "juderymdödlorna" har skrämt upp oss med den är för att vi ska ta vaccinet. Vaccinet är "the prize" och kommer att förslava oss för all framtid.

Innan du säger att jag läst för mycket på flashback så har jag faktiskt en "vän" på facebook (vi hade gemensamma vänner under dess begynnelse när man svarade ja på alla vänförfrågningar (han var dum i huvudet redan då)) som har exakt dessa idéer och han sparar inte på energin i sin kamp för att sprida sin "upptäckt". Så dessa människor finns faktiskt i verkligheten tyvärr.

Redigerat av Loco.spk, 11 augusti 2021 - 22:38.

Postad 11 augusti 2021 - 22:46

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 2

Jag håller med dig. Att bara tala om för en skeptiker att han/hon har fel fungerar ofta inte. Men dom jag har diskuterat med, t ex en kille som var skeptisk eftersom detta gått så fort, lyssnade på förklaringar. Jag läste en artikel om hur man snabbade upp processen genom att göra vissa steg parallellt. Den typen av förklaringar tror jag fungerar på många.

Fan, be dem lyssna på Tomas Philipsons sommarprat, du vet den där killen som var ekonomisk rådgivare till Trump och säg sedan att det var tack vare Trump vaccinet kom till så snabbt. Det har funkat för mig i dessa diskussioner av någon anledning. :)

Postad 12 augusti 2021 - 10:49

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 1

Den bistra verkligheten är att vissa individer inte ens tror att pandemin existerar på riktigt och att enda anledningen till att massmedia aka "eliten", "deep state", "juderymdödlorna" har skrämt upp oss med den är för att vi ska ta vaccinet. Vaccinet är "the prize" och kommer att förslava oss för all framtid.

Innan du säger att jag läst för mycket på flashback så har jag faktiskt en "vän" på facebook (vi hade gemensamma vänner under dess begynnelse när man svarade ja på alla vänförfrågningar (han var dum i huvudet redan då)) som har exakt dessa idéer och han sparar inte på energin i sin kamp för att sprida sin "upptäckt". Så dessa människor finns faktiskt i verkligheten tyvärr.

Jag tänker inte anklaga dig för att ha läst för mycket på Flashback . Jag har läst liknande saker på andra ställen. Det finns tyvärr väldigt mycket stolliga teorier om pandemins ursprung och syfte.  Det mest ironiska är väl att dom största stollarna ofta ser sig själva som mycket intelligenta och informerade :) .

Fan, be dem lyssna på Tomas Philipsons sommarprat, du vet den där killen som var ekonomisk rådgivare till Trump och säg sedan att det var tack vare Trump vaccinet kom till så snabbt. Det har funkat för mig i dessa diskussioner av någon anledning. :)

Det lustiga är ju att Trump skröt med att det var tack vare honom vaccinet kom så snabbt, och sedan vaccinerade han mer eller mindre i smyg. 

Som jag förstått det så hade nog Bill Gates en större påverkan på hur snabbt vaccinet kom fram. 

Postad 21 augusti 2021 - 20:42

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0

Meanwhile in the United States:

Bifogad fil  FDA Not a Horse.png   294,2K   0 Antal nerladdningar

Postad 21 augusti 2021 - 22:21

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Meanwhile in the United States:

attachicon.gifFDA Not a Horse.png

Nu är ju faktiskt ivermektin ett godkänt läkemedel inom EU samt även godkänt för veterinärt bruk. Alltså blir din skärmdump aningens missvisande.

Ivermektin har ju visat vissa positiva effekter, dock ej i godkända doser vilket gjort att det inte är godkänt för behandling mot Covid-19.

Postad 21 augusti 2021 - 22:47

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0

Poängen var ju att en del folk i USA proppar i sig parasitdödande medel i former avsedda för boskap varpå de hamnar på akuten, vilket har blivit ett så pass utbrett fenomen att FDA gjorde ovanstånde tweet.

Inte bara ett sakligt yttrande, utan ett sarkastiskt tweet i desperation att få Karen och Kevin att sluta förgifta sig själva och ta vaccinet.

En myndighet som måste förklara för Karen att hon inte är en häst. Mänskligheten är så korkad att den aktivt söker förgöra sig själv på de mest spektakulära och absurda sätt den kan.

Nu är ju USA ett land där många har väldigt liten hjärna, men det känns lik förbannat som att hela världen är en enda idiotanstalt.

Redigerat av Zacabeb, 21 augusti 2021 - 22:51.

Postad 21 augusti 2021 - 23:18

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Poängen var ju att en del folk i USA proppar i sig parasitdödande medel i former avsedda för boskap varpå de hamnar på akuten, vilket har blivit ett så pass utbrett fenomen att FDA gjorde ovanstånde tweet.
Inte bara ett sakligt yttrande, utan ett sarkastiskt tweet i desperation att få Karen och Kevin att sluta förgifta sig själva och ta vaccinet.
En myndighet som måste förklara för Karen att hon inte är en häst. Mänskligheten är så korkad att den aktivt söker förgöra sig själv på de mest spektakulära och absurda sätt den kan.
Nu är ju USA ett land där många har väldigt liten hjärna, men det känns lik förbannat som att hela världen är en enda idiotanstalt.

Men enbart den skärmdump blir som sagt lite missvisande iom ivermektin finns som godkänt läkemedel för människor.

Skulle USAs invånare ha mindre hjärna än övriga världens befolkning?

Av det jag läst på detta forum den korta tid jag varit registrerad så lär ett par här isf vara just Amerikaner ;)

Postad 22 augusti 2021 - 08:18

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Men enbart den skärmdump blir som sagt lite missvisande iom ivermektin finns som godkänt läkemedel för människor.

Skulle USAs invånare ha mindre hjärna än övriga världens befolkning?

Av det jag läst på detta forum den korta tid jag varit registrerad så lär ett par här isf vara just Amerikaner ;)

Använder du själv Ivermektin?

Postad 22 augusti 2021 - 08:54

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Förmodligen bara ännu en antivaxxer som hellre tar allt annat inklusive klorin före ett vaccin. Ska bli intressant att se dem hitta på nya undanflykter i morgon då Pfizer sägs bli slutgiltigt godkänt i USA.

Postad 22 augusti 2021 - 10:38

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Just den skärmdumpen tycker inte jag är missvisande. Det är ju bara att gå till den redovisade källan om man vill ha mera info. Det man ger är kortfattat och tydlig information. En del klarar ju inte av att läsa en större mängd text.

Men är man emot vaccination så blir väl det mesta som FDA säger missvisande ;) . 

Postad 22 augusti 2021 - 11:15

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Förmodligen bara ännu en antivaxxer som hellre tar allt annat inklusive klorin före ett vaccin. Ska bli intressant att se dem hitta på nya undanflykter i morgon då Pfizer sägs bli slutgiltigt godkänt i USA.

Undanflykter/argument/bortförklaringar råder det tyvärr ingen brist på. Att man ersätter status "nödgodkänt" med "godkänt" kommer ha liten eller ingen effekt på dem som i dagsläget väljer att inte vaccinera sig. De har massa "logiska" argument i arsenalen att välja på. Att man kan känna oro för eventuella långsiktiga biverkningar kan jag ha viss förståelse och respekt för, men tyvärr verkar det allt som oftast också pratas om "deep state" och en ond plan för att styra människor, och på sikt även syftet att minska antalet människor på vår planet. För den som känner för att läsa ett axplock argument för att inte vaccinera sig så rekommenderar jag gruppen kavlaner på FB. Sorgligt och skrämmande...

Postad 22 augusti 2021 - 11:24

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Som sagt, känns som att flera här bor i USA… (om man ser till användaren Zacapebs påstående)…

Skrev jag det?

Förmodligen bara ännu en antivaxxer som hellre tar allt annat inklusive klorin före ett vaccin.

Intressant förmodande, hur kom du fram till det när jag skrev att ivermektin inte enbart är ett veterinärt läkemedel?

Just den skärmdumpen tycker inte jag är missvisande. Det är ju bara att gå till den redovisade källan om man vill ha mera info. Det man ger är kortfattat och tydlig information. En del klarar ju inte av att läsa en större mängd text.

Men är man emot vaccination så blir väl det mesta som FDA säger missvisande ;) .

Genom att bara läsa ”löpsedeln” (skärmdumpen) så kan man ju tolka det som att ivermektin enbart används till hästar och kreatur, vilket jag därför anser missvisande.
Att sedan varken EMA eller FDA har godkänt någon som helst variant av ivermektin är en annan femma, vilket jag inte påstått något om.

Att som människa trycka i sig medicin avsett för djur är ju bara galet, oavsett vilket land man kommer från eller bor i.

För övrigt är jag fullvaccinerad sedan ett bra tag tillbaka.

Redigerat av Unregistered453a0583, 22 augusti 2021 - 11:26.

Postad 22 augusti 2021 - 11:25

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Undanflykter/argument/bortförklaringar råder det tyvärr ingen brist på. Att man ersätter status "nödgodkänt" med "godkänt" kommer ha liten eller ingen effekt på dem som i dagsläget väljer att inte vaccinera sig. De har massa "logiska" argument i arsenalen att välja på. Att man kan känna oro för eventuella långsiktiga biverkningar kan jag ha viss förståelse och respekt för, men tyvärr verkar det allt som oftast också pratas om "deep state" och en ond plan för att styra människor, och på sikt även syftet att minska antalet människor på vår planet. För den som känner för att läsa ett axplock argument för att inte vaccinera sig så rekommenderar jag gruppen kavlaner på FB. Sorgligt och skrämmande...

Anti 5G-gruppen på Facebook har fått för sig att vaccinet innehåller grafen, vilket gör att alla som tar det blir en del av ett IoT- nätverk, som kan styras av "The man". Lite oklart hur en form av kol skulle fungera som sändare, mottagare och kontroll. Men jag antar att det är ett nytt (för dem) ord och det låter lite läskigt.

Postad 22 augusti 2021 - 11:32

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Intressant förmodande, hur kom du fram till det när jag skrev att ivermektin inte enbart är ett veterinärt läkemedel?

Du följde bara mallen med ny användare med random användarnamn dyker upp och försvarar alternativa lösningar som dömts ut av experter.

Postad 22 augusti 2021 - 11:38

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Du följde bara mallen med ny användare med random användarnamn dyker upp och försvarar alternativa lösningar som dömts ut av experter.

Ja, användarnamnet vet jag inte varför det ser ut som det gör.
Men jag har absolut inte försvarat några alternativa lösningar. Tycker bara att denna ”löpsedel” som postades är ett larvigt och missvisande sätt att förlöjliga en större nation.

Postad 22 augusti 2021 - 11:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Skrev jag det?

Nej, då hade jag inte frågat. Använder du Ivermektin? 

Postad 22 augusti 2021 - 11:41

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Nej, då hade jag inte frågat. Använder du Ivermektin?

Vad anser du att din fråga tillför och/eller har för relevans till diskussionen?

Edit: Men nej, jag använder varken Scatol eller Soolantra och skulle aldrig komma på tanken att ta ett veterinärt läkemedel…

Redigerat av Unregistered453a0583, 22 augusti 2021 - 11:44.

Postad 22 augusti 2021 - 12:18

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 479 inlägg
  • 0

Ja, användarnamnet vet jag inte varför det ser ut som det gör.
Men jag har absolut inte försvarat några alternativa lösningar. Tycker bara att denna ”löpsedel” som postades är ett larvigt och missvisande sätt att förlöjliga en större nation.

Nu är det ju inte en löpsedel utan ett tweet från myndigheten FDA (Food and Drug Administration), USA:s motsvarighet till Läkemedelsverket och Livsmedelsverket. Jag blev fascinerad av att problemet med folk som proppar i sig hästmedicin har blivit så stort att sociala medier-teamet för ett myndighetsorgan desperat använder sarkasm i ett tweet.

I ett informerat samhälle skulle det bara ha framställts som torr fakta. Men andelen människor som vägrar att vaccinera sig och istället proppar i sig gift är stort och i just USA är problemet enormt. De har svårt att få kontroll över pandemin på grund av det.

Postad 22 augusti 2021 - 12:28

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Anti 5G-gruppen på Facebook har fått för sig att vaccinet innehåller grafen, vilket gör att alla som tar det blir en del av ett IoT- nätverk, som kan styras av "The man". Lite oklart hur en form av kol skulle fungera som sändare, mottagare och kontroll. Men jag antar att det är ett nytt (för dem) ord och det låter lite läskigt.

Också lite oklart hur vaccinet inte skulle få någon färg av detta. Vaksinet är genomskinligt, kol är.....ja kolsvart.

Det existerar inte heller några form av bevis vilket borde vara enkelt. Dom försökte ju, men den kontrollerade kedjan från vaccin til test var så dålig att det i fagmiljö klassifiseras som skräp, dvs det kunde vart vad som helst i kanylen och den kunde kommit vart som helst ifrån. Som vanligt är det lögner, dåligt utfört och uppvisande av total brist på kunnskap innom ämnet och det blir ändå taget som bevis.

Postad 22 augusti 2021 - 12:31

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0

Genom att bara läsa ”löpsedeln” (skärmdumpen) så kan man ju tolka det som att ivermektin enbart används till hästar och kreatur, vilket jag därför anser missvisande.
Att sedan varken EMA eller FDA har godkänt någon som helst variant av ivermektin är en annan femma, vilket jag inte påstått något om.

Jag antar att målgruppen för meddellandet är dom som tar Ivermerkin, det är ju då t ex motståndare till vaccination. Tycker du dom normalt visar bra att hantera mera nyanserad information?

Det du kritiserar är ju en tweet. Om du kollar källan får du nyanserad info: https://www.fda.gov/...revent-covid-19

Med tanke på hur det går för USA just nu med utvecklingen så tycker jag inte det är konstigt att man tar till lite okonventionella metoder för att väcka folk.

Redigerat av Mr_Tom, 22 augusti 2021 - 12:33.

Postad 22 augusti 2021 - 14:18

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag antar att målgruppen för meddellandet är dom som tar Ivermerkin, det är ju då t ex motståndare till vaccination. Tycker du dom normalt visar bra att hantera mera nyanserad information?

Det du kritiserar är ju en tweet. Om du kollar källan får du nyanserad info: https://www.fda.gov/...revent-covid-19

Med tanke på hur det går för USA just nu med utvecklingen så tycker jag inte det är konstigt att man tar till lite okonventionella metoder för att väcka folk.

Det jag kritiserar är det förlöjligande sättet att klistra in en skärmdump från en tweet, finns ingen länk eller annat sätt att följa.

Hur många vet exempelvis att ivermektin faktiskt ÄR ett godkänt läkemedel, om än inte för Covid? Majoriteten tror ju direkt att det ivermektin enbart är ett veterinärt läkemedel.

På så vis anser jag det lite missvisande.

Är det inte enklare att koncentrera sitt rädsla och osäkerhet på det som händer omkring sig istället?
Många familjer och ungdomsgäng har precis varit utomlands och skolan började i veckan.
30-års, 40-års, 60-års etc fester med 50-tal inbjudna.
Kräftskivor.
Firmafester.

Snackade med ett par i området om vaccinering, nästan alla under 35 var emot vaccinet.

Men vad fan, UK är ju riskfritt att åka på affärsresa till…
Och i USA har man små hjärnor…

Redigerat av Unregistered453a0583, 22 augusti 2021 - 14:19.

Postad 22 augusti 2021 - 14:21

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0
Snackade du med ett par under 35 och bägge var emot vaccinet?

Med tanke på hur många som faktiskt vaccinerar sig vore det konstigt om de var representativa :)

Postad 22 augusti 2021 - 14:27

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Läste en intervju i Aftonbladet om en kvinna som inte ville vaccinera sig men hennes myndige son hade tagit. I helgen var det kalas, då fick sonen inte vara hemma 🤣

Postad 22 augusti 2021 - 14:41

Unregistered453a0583
  • Unregistered453a0583
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Snackade du med ett par under 35 och bägge var emot vaccinet?
Med tanke på hur många som faktiskt vaccinerar sig vore det konstigt om de var representativa :)

Jag pratade med ett flertal ungdomar i området.

Edit: Det var svenska ungdomar i åldern 20-35.

Verkligheten är lite annorlunda än bara tweets, löpsedlar och statistik.

Redigerat av Unregistered453a0583, 22 augusti 2021 - 14:42.

Postad 22 augusti 2021 - 14:46

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 301 inlägg
  • 0
Så statistiken på de som vaccinerat sig är felaktig? Eller vaccinerar de sig mot sin vilja?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.