Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 05 September 2012 - 09:12
Postad 05 September 2012 - 10:52
PS. nån som vet varför serien V slutade visas på cmore/c+?
hittar ingen info nånstans..
Redigerat av homery, 05 September 2012 - 10:59.
Postad 05 September 2012 - 11:42
Angående V så har serien lagts ner i USA efter andra säsongen, därför dom inte visar några nya avsnitt.
Postad 05 September 2012 - 12:07
Sport HD är numera en spegling av vanliga Sport. Sport SD har visat reklam i pauserna så länge som jag minns, varför man aldrig sett det på HD-kanalen är för när det hette Canal+ så sände HD-kanalen även i Danmark och Norge.
Angående V så har serien lagts ner i USA efter andra säsongen, därför dom inte visar några nya avsnitt.
Ok,tack för svaren..
Postad 05 September 2012 - 12:14
Postad 05 September 2012 - 12:32
Postad 05 September 2012 - 12:45
C More Play finns där redan.Till CD. Kommer CMore play när det lanseras bli tillgängligt via boxen också eller är det endast genom dator surfplatta o dylikt ?
Under rubriken TV i Go-tjänsten.
Både på webb och i box (ADB och Sagem)
Postad 05 September 2012 - 13:11
Orginalet kom bara i 1 säsong men det kom ett par miniserier före som en del kallar säsong 1 och kallar själva serien för säsong 2.var inte originalserien också endast 2 säs.?
Postad 05 September 2012 - 13:25
Den var häftig med reptilögonen och allt det där,tycker att den nya inte var/är lika "cool"Orginalet kom bara i 1 säsong men det kom ett par miniserier före som en del kallar säsong 1 och kallar själva serien för säsong 2.
Postad 05 September 2012 - 15:03
Postad 05 September 2012 - 16:14
Det är inte riktigt samma sak som den play som det skall varaC More Play finns där redan.
Under rubriken TV i Go-tjänsten.
Både på webb och i box (ADB och Sagem)
Postad 05 September 2012 - 16:45
Du har rättVore bra om ni tar era seriediskussioner i en annan tråd
Postad 05 September 2012 - 20:21
Nu har jag inte detaljstuderat utbudet i C More Play på webben och den C More som finns i Go-tjänsten men vad jag vet ska de väl vara identiska i innehåll?Det är inte riktigt samma sak som den play som det skall vara
Dvs det utbud som C More har på sina kanaler speglas i stort, inte allt, till Play-tjänsten, allt som är tillgängligt i Play enligt C More, på deras hemsida, ska finnas i Canal Digitals Go-tjänst.
Eller missar jag något?
Redigerat av Monshi, 05 September 2012 - 20:24.
Postad 05 September 2012 - 23:34
Postad 06 September 2012 - 00:09
Nu har jag inte detaljstuderat utbudet i C More Play på webben och den C More som finns i Go-tjänsten men vad jag vet ska de väl vara identiska i innehåll?
Dvs det utbud som C More har på sina kanaler speglas i stort, inte allt, till Play-tjänsten, allt som är tillgängligt i Play enligt C More, på deras hemsida, ska finnas i Canal Digitals Go-tjänst.
Eller missar jag något?
Du har nog missat denna sidan
http://www.cmore.se/om-play
Det är än så länge bara tre leverantörer ger sina kunder det riktiga C more play
och CD är inte en av dessa.
Det du finner under canal digitals Go är långt ifrån
Redigerat av MalcomX, 06 September 2012 - 00:10.
Postad 06 September 2012 - 08:36
Ja, jo, surplatta och live-tjänster. Det jag syftade på i svaret till Askungen var att i boxen finns C More play redan. Om man har kanalerna ifråga är behovet av streaming av kanalerna liten.Du har nog missat denna sidan
http://www.cmore.se/om-play
Men men, Canal Digital skrev några inlägg upp att de testar och att de siktar på att ge oss tillgång till C More Play på webb under hösten.
Exakt vad det innebär vet jag inte, om vi som har abb på C More får tillgång till live-kanalerna också utan extra kostnad. Den som lever får se.
Postad 06 September 2012 - 08:39
Playtjänsten i boxen skall nog också utvecklas skall du seJa, jo, surplatta och live-tjänster. Det jag syftade på i svaret till Askungen var att i boxen finns C More play redan. Om man har kanalerna ifråga är behovet av streaming av kanalerna liten.
Postad 06 September 2012 - 09:09
Postad 06 September 2012 - 10:07
Okej, ska medges uppdateringen med avsnitt av serier har hackat till och från men exempelvis finns hela Game Of Thrones där att titta på om du vill.
Postad 06 September 2012 - 10:22
Jag vet,började med G O T häromkvällen men den var/är otextad. jag får utforska play lite mer,det är en sån sak som jag "glömmer" att den finns. likaså inspelning, det är inte mycket jag spelat in efetrsom jag inte tänker på att jag har det.Askungen, alla filmer och alla serier (nästan) finns på C More play i boxen.
Okej, ska medges uppdateringen med avsnitt av serier har hackat till och från men exempelvis finns hela Game Of Thrones där att titta på om du vill.
Postad 06 September 2012 - 10:34
Postad 06 September 2012 - 13:30
När jag bläddrade igenom de "nya" CMore-kanalerna Så hade alla HD-kanaler (first, hits och series) DD5.1-ljud.Är jag ensam om att inte ha DD 5.1 på hits hd? Har mailat till Cmore och det bör vara det enligt dem.
Postad 06 September 2012 - 13:34
Mysko,jag har det på first och serie hd men inte hits! Har du gjort en ny kanalsökning från scratch? Det har inte jag.När jag bläddrade igenom de "nya" CMore-kanalerna Så hade alla HD-kanaler (first, hits och series) DD5.1-ljud.
Redigerat av Askungen, 06 September 2012 - 13:35.
Postad 06 September 2012 - 13:59
För att vanliga Hits kör med texttv textning där boxen själv kan bestämma hur texten ska se ut.Är jag ensam om att inte ha DD 5.1 på hits hd? Har mailat till Cmore och det bör vara det enligt dem. Jag har det däremot på vanliga hits och så har det varit hela tiden. En annan sak, vet någon varför textremsan är mycket större på hits hd vs vanliga hits? Det är ju absurt fläskig text.
HD kanalerna kör oftast med DVB textning som är i form av bild istället så där är det kanalerna själva som bestämmer hur det ska se ut.
Postad 06 September 2012 - 14:22
Gjorde en kanalsökning i tisdags morse, men då var inte kanallistan uppdaterad. Efter det har jag inte gjort det. Boxen fixar det själv. Om det sker i samband med start eller efter den varit i standby x antal minuter vet jag inte dock...Mysko,jag har det på first och serie hd men inte hits! Har du gjort en ny kanalsökning från scratch? Det har inte jag.
Postad 06 September 2012 - 14:46
Postad 06 September 2012 - 21:46
Om jag nu ska märka ord. Men visst, vore inte fel om den dök i CDs Go-butik i ADB-boxen.
Postad 07 September 2012 - 07:37
Canal Digital: Kommer HBO Nordic som vanlig TV-Kanal hos er?
Hej tony97,
C More visar en del serier ifrån HBO. Vad det gäller HBO Nordic (Video on demand/Play tjänst) så har vi tyvärr ingen information om det kan bli aktuellt i vårt utbud. Via vår hemsida informerar vi alltid om förändringar samt nyheter gällande nya kanaler eller tjänster när vi har info.
Med vänlig hälsning
Micke
Postad 07 September 2012 - 13:43
Som ett första steg mot nästa generations TV-plattform där konsumenterna kommer att kunna se på TV när, hur och var som helst, lanserar Canal Digital funktionen ”Follow Me”. Follow Me är en ny funktion som möjliggör för kunderna att ta del av sitt inspelade material från flera rum. Detta är en funktion som Canal Digital blir först i Norden med att erbjuda.
För att läsa mer om detta kan ni gå in på: http://www.canaldigi...-TV-upplevelse/
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 07 September 2012 - 13:46
Och det funkar även på mobiltelefoner och surfplattor med då.
Men det är bra att det går åt rätt håll med att ge det folk vill ha.
Redigerat av Leatherface, 07 September 2012 - 13:50.
Postad 07 September 2012 - 20:01
C More Sport HD 8 Mbit/s
C More First HD 8,1 Mbit/s
C More Serie HD 7,2 Mbit/s
TV4 HD 8,9 Mbit/s
C More Hits 8,7 Mbit/s
Postad 07 September 2012 - 21:14
Den funktionen har vi som kör med Linuxboxar haft i många år redan...
Råkar du ha några tips på lämpliga kandidater ifall man skulle växla in på det spåret. Helst inte de dyraste exemplen typ Dreambox DM 8000 för min del (om du nu hade tänkt föreslå den). Vad finns att säga om t.ex. VU+ Duo och CD:s nät?
Det är möjligen lite utmanande att ta upp det ämnet här men knappast OT.
Postad 07 September 2012 - 21:36
Det har blivit sämre bithastigheter på TV4 Gruppens kanaler sedan de tyckt in C More Serie HD på samma TP
C More Sport HD 8 Mbit/s
C More First HD 8,1 Mbit/s
C More Serie HD 7,2 Mbit/s
TV4 HD 8,9 Mbit/s
C More Hits 8,7 Mbit/s
Var det inte för ett par år sen Canal+ hade runt dubbla bitraten på sina HD-kanaler? Kan dom inte ha lagt Series HD i en annan TP? Visserligen finns det inte mycket plats kvar för HD-kanaler, nästintill alla transpondrar är fulla men enligt KingOfSat så finns det en oanvänd DVB-S2 på Thor 5 så dom väl kunnat använda.
Redigerat av Mackan92, 07 September 2012 - 21:37.
Postad 07 September 2012 - 22:09
Var det inte för ett par år sen Canal+ hade runt dubbla bitraten på sina HD-kanaler? Kan dom inte ha lagt Series HD i en annan TP? Visserligen finns det inte mycket plats kvar för HD-kanaler, nästintill alla transpondrar är fulla men enligt KingOfSat så finns det en oanvänd DVB-S2 på Thor 5 så dom väl kunnat använda.
Telenorägda Canal Digital har fått balans i sin tidigare sviktande ekonomi trots minskade antal kunder. Detta är väl kanske ett exempel på hur man optimerat. Talar man om dåliga resultat så kan man titta på C More Entertainment AB som gjorde en förlust på en kvarts miljard kr senaste verksamhetsåret (ägs av TV4 (65%) och Telenor (35%)). Det vill till att omdaningen av C+ till CMore slår väl ut. Filmutbudet är väl sunkigt just nu.
Redigerat av kenta2, 07 September 2012 - 22:09.
Postad 07 September 2012 - 23:30
Baserad på samma mjukvara så det är ett annat alternativ som fungerar ja.Råkar du ha några tips på lämpliga kandidater ifall man skulle växla in på det spåret. Helst inte de dyraste exemplen typ Dreambox DM 8000 för min del (om du nu hade tänkt föreslå den). Vad finns att säga om t.ex. VU+ Duo och CD:s nät?
Det är möjligen lite utmanande att ta upp det ämnet här men knappast OT.
Jag anser iaf att folk ska få köra valfria boxar sålänge man betalar och gör rätt för sig.
En till sak som fungerar på den är att man kan se från så många satelliter man vill med så man är inte låst till en operatör bara.
Postad 08 September 2012 - 00:06
Postad 09 September 2012 - 08:15
Baserad på samma mjukvara så det är ett annat alternativ som fungerar ja.
Jag anser iaf att folk ska få köra valfria boxar sålänge man betalar och gör rätt för sig.
En till sak som fungerar på den är att man kan se från så många satelliter man vill med så man är inte låst till en operatör bara.
Nu är jag kanske helt ute och cyklar, vore inte första gången, men parar inte CD sina kort med boxarna? Går det att använda andra som faktiskt fungerar som de skall?
Postad 09 September 2012 - 08:47
Nu är jag kanske helt ute och cyklar, vore inte första gången, men parar inte CD sina kort med boxarna? Går det att använda andra som faktiskt fungerar som de skall?
Finns inga begränsningar än, fritt val av mottagare
(måste bara klara krypterings system Conax)
Postad 09 September 2012 - 09:36
Hej på er
Som ett första steg mot nästa generations TV-plattform där konsumenterna kommer att kunna se på TV när, hur och var som helst, lanserar Canal Digital funktionen ”Follow Me”. Follow Me är en ny funktion som möjliggör för kunderna att ta del av sitt inspelade material från flera rum. Detta är en funktion som Canal Digital blir först i Norden med att erbjuda.
För att läsa mer om detta kan ni gå in på: http://www.canaldigi...-TV-upplevelse/
Med vänliga hälsningar
Pauline
Innebär det också att det räcker med ett programkort?
Boxarna kan ju utan problem utbyta kortinformation med varandra!
Redigerat av junkan, 09 September 2012 - 09:36.
Postad 09 September 2012 - 09:54
Postad 09 September 2012 - 17:37
Den dan det inte fungerar längre så vet iaf jag väldigt många som kommer säga upp sina abbonemang.
Postad 09 September 2012 - 19:28
Postad 09 September 2012 - 19:48
3Dvarför har jag dubbel-bild på cmore first HD nu under kung-fu panda två... rätt irreterande faktiskt...
sätt dig cirka två centimeter från TVn...
De ska ju köra en premiär i månaden i 3D har de väl sagt men att de skulle köra den på First HD hade jag inte den blekaste om.
Redigerat av Monshi, 09 September 2012 - 19:48.
Postad 09 September 2012 - 20:18
Postad 09 September 2012 - 20:25
Postad 09 September 2012 - 22:34
Det har blivit sämre bithastigheter på TV4 Gruppens kanaler sedan de tyckt in C More Serie HD på samma TP
C More Sport HD 8 Mbit/s
C More First HD 8,1 Mbit/s
C More Serie HD 7,2 Mbit/s
TV4 HD 8,9 Mbit/s
C More Hits 8,7 Mbit/s
Därmed är det mycket ironiskt att de fortfarande kör sin reklam om sina unika satelliter
och knivskarpa bild
Ett företag i gungning och förmodligen på väg mot sitt slut
De är något så fruktansvärt omsprungna av Viasat på alla fronter
Postad 09 September 2012 - 22:54
Postad 09 September 2012 - 22:59
Jag hoppas och tror att CD snart blir bäst igen. Byte av ägargrupp kanske vore den bästa lösningen, men det kan ju inte de styra dessvärre. Jag anser att försämringen kom i och med TV4:s inklampande.Därmed är det mycket ironiskt att de fortfarande kör sin reklam om sina unika satelliter
och knivskarpa bild
Ett företag i gungning och förmodligen på väg mot sitt slut
De är något så fruktansvärt omsprungna av Viasat på alla fronter
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
227 filmer
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?