* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34706 svar till detta ämne
Postad 30 november 2011 - 23:21
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Ja, i förmiddags bootade min 1963 plötsligt om mitt i ett program, och efter det blev det bara svart bild + ljud. Det hjälpte inte att byta kanal eller stänga av den. Först när jag drog ur strömsladden och startade om den igen kom bilden tillbaka.
Vart du av med Canal+ kanalerna i samma veva? Om det händer igen prova gärna starta om den via menyn. (menu -> Inställnignar -> Systeminställningar -> starta om tjänsten.) Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 30 november 2011 - 23:22
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Angående allt tjoande om nya HD-kanaler och inte lägga krut/budget på "assocearer" som fjärrkontroll-apps:
Min primära önskan är att 1963:n klarar av två samtidiga inspelningar. Att detta saknas stör mig i princip varje dag.
Efter det kommer önskemål om fler HD-kanaler och att alla buggar och mis-features i 1963-boxen och på webben åtgärdas.
Postad 30 november 2011 - 23:29
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Vart du av med Canal+ kanalerna i samma veva?
Om det händer igen prova gärna starta om den via menyn. (menu -> Inställnignar -> Systeminställningar -> starta om tjänsten.)
Markus Johansson Telia Kundservice
Jag vet inte om jag hade Canal+-kanalerna i förmiddgs (jag hade dem i lördags vet jag). Nu har jag dem iaf inte längre. ...så kanske berodde omstarten p åatt kanalerna togs bort från min box i förmiddags. Det ska dock självklart inte orsaka en spontan omstart. Krävs en omstart ska användaren få välja själv när.
Postad 30 november 2011 - 23:34
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Nej, du har rätt. TV6, liksom även CD Emotion som jag såg under frivisningen, sänder i 4:3 i stället för 16:9. Snälla, fixa!
Stämmer, Canal+ Emotion visade också allt i 4:3. Jag vet inte om jag hade Canal+-kanalerna i förmiddgs (jag hade dem i lördags vet jag). Nu har jag dem iaf inte längre.
...så kanske berodde omstarten p åatt kanalerna togs bort från min box i förmiddags. Det ska dock självklart inte orsaka en spontan omstart. Krävs en omstart ska användaren få välja själv när.
Hade dem i morse men på eftermiddagen var de borta.
Redigerat av tomano58, 30 november 2011 - 23:32.
Postad 30 november 2011 - 23:36
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det börjar nalkas mot jul och jag har hittat något flera biobiljetter när jag flyttade på jobbet så den som kan hitta någon mer bug som vi med hjälp av eran beskrivning kan återskapa kan få en biljett. Tror även jag kan ge bort några till gratisfilmer i Telias videobutik med ifall ni hellre vill det.
Det är väldigt svårt att återskapa spontana omstarter men jag ska kolla upp om vi inte kan bli hjälpt av att ni rapporterar in dem med, men återkommer i frågan.
Jag tror att ni kommer få en julklapp innan jul med, men det återkommer vi om
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 01 december 2011 - 04:01
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Största julklappen för min del vore att kunna spela in en kanal och se på en annan med VDSL som jag använder idag....
Sen har jag en till bugg, men är jag kvalificerad för en till biljett då jag nyligen fått en?
Postad 01 december 2011 - 07:13
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Det börjar nalkas mot jul och jag har hittat något flera biobiljetter när jag flyttade på jobbet så den som kan hitta någon mer bug som vi med hjälp av eran beskrivning kan återskapa kan få en biljett. Tror även jag kan ge bort några till gratisfilmer i Telias videobutik med ifall ni hellre vill det.
Det är väldigt svårt att återskapa spontana omstarter men jag ska kolla upp om vi inte kan bli hjälpt av att ni rapporterar in dem med, men återkommer i frågan.
' Det går bra å skicka till oss som testade fjärrkontrollsappen å rapporterade problem innan release.
Redigerat av Unregistered8c00bd99, 01 december 2011 - 08:40.
Postad 01 december 2011 - 08:30
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Den största buggen hitintills är ju den att inspelningsappen visar fel dagar/program 25% av dygnets 24 timmar. Men det är felanmält via annan kanal.
Postad 01 december 2011 - 09:09
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
En enkel bugg att fixa som jag hittade i måndags:
Har man en egenskapad kanallista och ska ta bort sista kanalen i denna så tas den inte bort. Man måste först flytta upp kanalen ett steg så att du har en kanal efter för att borttagningen ska lagras.
Postad 01 december 2011 - 12:28
koress
-
koress
-
Rookie
-
3 inlägg
Den största buggen är väl att svenska (drama) filmen Sherdil ligger i actionfliken
på canal+ play. Har legat där i ett år nu. Jag blir irriterad varje gång man ser den.
Postad 01 december 2011 - 13:32
Gizz
-
Gizz
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
::::::::::::::::::::::::::::::::: Julklappsönskemål från Gizz: 1) SVT Play tillbaka. 2) Programbibliotek från kanal 5 införs. 3) Möjlighet att skräddarsy kanalpaket och endast betala för dom kanaler man vill se. God Jul!
Postad 01 december 2011 - 19:19
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Postad 01 december 2011 - 20:09
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Den största buggen är väl att svenska (drama) filmen Sherdil ligger i actionfliken på canal+ play. Har legat där i ett år nu. Jag blir irriterad varje gång man ser den. 
Det meddelar vi till canal+ så fixar de det nog. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 01 december 2011 - 20:09.
Postad 01 december 2011 - 20:17
migge1
-
migge1
-
Amatör
-
-
73 inlägg
4) 10 nya HD-kanaler.
Hahaha, det låter ju som en komedi
Postad 01 december 2011 - 20:26
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Har man en egenskapad kanallista och ska ta bort sista kanalen i denna så tas den inte bort. Man måste först flytta upp kanalen ett steg så att du har en kanal efter för att borttagningen ska lagras.
Tack för det. Den kommer att fixas snart hoppas vi. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 01 december 2011 - 20:51
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Oj. Tja det är väl bara ta fram min mastodontlista med buggar och förbättringsförslag. Det är ganska få saker på den som Telia faktiskt fixat. Mest irriterande bugg: Inspelningsmarginaler orsakar konflikt Det går inte att spela in ett program t.ex. kl 18:00 om det redan finns en inspelning på en annan kanal som slutar kl 18:00. Jag anser att det är helt sanslöst att Telia inte prioriterat den uppe bland de mest prioriterade då den buggen (feldesignen) i praktiken sabbar hela inspelningsmöjligheten i vip1963. (Reproducerbart: se mitt inlägg om detta för nån månad sedan för mer detaljerad info) En annan bugg som kanske inte har så hög prio men som har hög "severity"-faktor för användaren: Det är risk för att man på vip1963 raderar fel inspelat program efter man tittat klart på det om en ny inspelning startat medan man kollade på en inspelning. Reproducera: Gå in på menyn Inspelningar Du har en full lista med inspelade program. Du ställer dig t.ex. på den näst översta titeln och börjar titta på den. Under tiden man tittar på programmet startas en annan schemalagd inspelning i bakgrunden. När programmet är klart återkommer man till menyn med dina Inspelningar Du trycker nu på blå knapp för att radera programmet du just tittat på. vip1963 raderade nu fel program! Lösning: När man återgår till menyn måste boxen placera markören på den inspelning man var på. Program- och volym-återställning vid omstart av boxen Efter omstart av vip1963-boxen (dvs när den spontant bootar om pga en bugg eller när användaren manuellt ryckt ur sladden) ska den komma tillbaka till samma kanal och samma volym man hade innan. Det är irriterande att den inte hamnar på samma kanal man var på, särskilt om omstarten berodde på en bugg och boxen startade om sig själv - då vill man att den automatiskt ska gå tillbaka till den kanal man var på. Om omstarten berodde på en bugg och boxen startade om sig själv kl 00:00 på natten vill man dessutom *inte* att volymen plötslig ska återställas till någon hög inställning. Bäst vore att den minns vilken volym man hade. Näst bäst är att starta upp boxen med *låg* volym, så får användaren manuellt höja. Det är bättre än att boxen bootar om och användaren tvingas panik-leta efter fjärrkontrollen och sänka volymen för att inte plötsligt väcka alla i huset. Tips: Så länge boxen är igång, spara ner aktuell kanal och volym till hårdisken någon sekund efter att man gjort ett byte, dvs efter att all annan processning som har med själva kanalbytet/volymändringen exekverat klart. När boxen bootar upp återställs värdena från filen. HDMI-spänning i standby 1963-boxen levererar spänning ur HDMI urtaget även i standby, vilket gör att en HDMI-switch eller en TV med "input-selection"-automatik tror att den är påslagen. Kanallista på OK-knappen Det är defacto-standard att visa en enkel kanallista när man trycker på OK-knappen på fjärren, så att Telia har tagit bort den kan nästan anses vara en bugg. :-) ...sen finns det en drös buggar på MinTV på webben också... Orkar inte rapportera saker jag redan rapporterat igen (och igen och igen).
Postad 01 december 2011 - 21:51
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Några buggar jag skickade till Markus, Telia support samt till ansvarig för Telia Digital-TV för drygt 1.5 år sedan: Bugg: vip1963 är en PVR men fungerar inte som en vanlig video/PVR En av de vanligaste uppgifterna för en video/PVR är att spela in ens favoritserier. Vip1963 klarar dock inte av den enkla uppgiften att ha en repeterande schemaläggning. Istället tvingas användarna att skapa en hel radda med inspelningsaktiviteter till något påhittat slut-datum, vilket:är irriterande då man glömmer bort att förnya inspelningarna när slut-datumet passerats. Jobbigt med femtiotals aktiviteter i listan över planerade inspelningar. Jobbigt att ta bort dem eller planera om dem om serien byter tid eller kanal! Det finns en annan variant där man kan lägga en repeterande inspelning men den är lika hjärndöd den - max tio repetitioner, dvs det är återigen upp till användaren att minnas att förnya den för att inte missa att spela in favoritserien/serierna. Bugg i kommentarer/beskrivningar av framtida inspelningar (och utförde inspelningar) Framtida Planerade Inspelningar visar felaktig information i Kommentarsfältet. Jag har t.ex. valt att spela in Californication 10 ggr. Under Planerade Inspelningar ser jag att allihopa har kommentaren "...del 1 av 12". Det stämmer naturligtvis inte, det borde vara del 1 t.o.m. 10, men eftersom EPG:n bara sträcker sig några dagar framåt finns ingen info om de framtida programmen. (I min buggrapport skickade jag med förslag på hur detta dynamiskt kan lösas) När inspelningen väl sker och den hamnar i listan över inspelade program visar kommentaren fortfarande del 1 av 12 på varenda program. Bugg: Hopp-beteende vid liten buffer ==================================== Bugg: Tryck på hopp-knapparna ska hoppa till början/slutet av buffern/Inspelningen även om buffern bara innehåller en liten snutt som är kortare än hopp-längden för knappen. Exempel: Om jag har 1 minut i buffern och trycker på HoppaBakåt-knappen (inte spola bakåt) händer ingenting. Förväntat beteende för mig är att den hoppar tillbaka till början. Nu när det inte händer något tror jag att det inte finns något tidigare data i buffern och att den inte går att spola något mer, vilket alltså inte är fallet. Undertexterna på Telias DigitalTV är verkligen ett kapitel för sig. Fula, ligger mitt i bild, kommer inte i synk, hela meningar försvinner, de sista bokstäverna i långa meningar kapas av i slutet... Man kan skriva spaltmeter om detta. Hela systemet är bara en enda stor bugg och borde bytas ut helt och hållet. Telia återanvänder sig av text-tv-textningsfunktionen i vip1963. Motorola tillhandahåller dock andra och bättre textningssystem. Använd dessa istället så att det blir ordning på undertexterna en gång för alla. Jag har nu haft boxen och TV1000-kanaler i två år. Under dessa år har jag tittat på ca fyra filmer, varav två var på svenska - dett apga att undertexterna totalt förstör filmupplevelsen. Data som redan ligger i timeshiftbuffern ska sparas ner till fil om man trycker på Rec för att börja spela in det som visas just nu. Angående buggen med att fel Inspelning är markerad efter uppspelning (se mitt inlägg ovan) så ser jag att jag buggrapporterade det för över 1.5 år sedan. Den är ett ganska talande exempel på hur Telia inte direkt bryr sig om sina användare och att TV-tjänsten ska vara bra. Jag menar, hur svårt kan det vara att se till att en markör hamnar på samma rad som den var på efter avslutad uppspelning? Det borde kunna fixas på några minuter.
Redigerat av elofu17, 01 december 2011 - 21:58.
Postad 01 december 2011 - 22:12
Karlsson8
-
Karlsson8
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hallå!
Ok. Nu har min brf bestämt sig för att dra in telia fiber i lägenheterna. Detta suger ju hårt tycker jag när man googlar runt i ämnet. För det första så kör jag i dagsläget med CA modul och kort i tv:n från lokal tv leverantör. Och detta funkar klockrent med inbyggd digitalbox. Nu kommer man bli tvungen att ha extern box vid varje tv, som dessutom måste kopplas ihop med telia smart som verkar suga rätt så hårt. Jag har gömt alla prylar (trådlösa) för mitt nätverk i hallen inbyggt i en bänk. Och det vill jag fortsätta med. Men telia smart:s modem/router är ju en stående pjäs till att börja med 
Hur som helst. Då kommer jag bli tvungen att dra kabel från hallen till vardagsrummets digitalbox. Och kabel till sovrummets digitalbox. Och jag vet att det finns en trådlös lösning. Men den litar jag inte på för tv. Dyrt också.
Min fundering nu. Kommer jag få problem med att koppla ihop mia prylar tror ni med telia smart "Thomsson någonting" som typ ingen verkar vara särskilt nöjd med.
1. Sonos Sound bridge - Zoneplayr 90 - Zone player 120 - Controller (älre) - iphone app
2. Laptop Sony Vaio
3. PS3
4 Telias digital tv när det blir dags
5. Kör idag med en Dir655 Som Man då inte kommer att kunna utnyttja (eller)
Eller kommer dom att få se till att allt fungerar när dom kommer hit. Jag kanske har hetsat upp mig i onödan. Men jag tycker det känns som telias erbjudande suger ärligt tarlat. För det första verkar Modem/routern vara skräp (går inte att brygga tydligen ) om man inte är kunnig på området, villket inte jag är  . För det andra. Fixa ett kort att kör i Ca modul ist. Känns ju stenålder att ha extern box 2011. Går ju inte ens att gömma dom. För det blir ju separat fjärrkontroll till boxarna. Uuuuh! Blev rörigt det här ser jag haha! Men var bara tvungen att skriva vad jag tycker.
God afton
Postad 01 december 2011 - 23:05
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
En bugg som fortfarande är kvar:
Lägger man in en inspelning med Androidappen så syns den förvisso i listan över pågående/kommande inspelningar men inte i kanalinfot (den lilla REC-ikonen) som det gör om man spelar in via box/webb.
PS: TV6 verkar sända i rätt format nu.
Redigerat av tomano58, 01 december 2011 - 23:05.
Postad 01 december 2011 - 23:29
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
En bugg som fortfarande är kvar: Lägger man in en inspelning med Androidappen så syns den förvisso i listan över pågående/kommande inspelningar men inte i kanalinfot (den lilla REC-ikonen) som det gör om man spelar in via box/webb.
Stämmer. I den första kanalvyn man hamnar i när man startar appen visas ingen "rec-boll" bredvid den/de program som är planerade att spelas in. Om man däremot klickar in sig på en kanal så visas en turkos rec-ruta bredvid programmet. Givetvis borde en "rec-boll" visas även i den första vyn, precis som tomano58 skriver.
Redigerat av elofu17, 01 december 2011 - 23:29.
Postad 01 december 2011 - 23:52
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Är det någon som lyckats hitta Baksmällan 2 i boxens videobutik?
EK
Postad 02 december 2011 - 00:09
Dizztman
-
Dizztman
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Bugg eller ej är väl en definitionsfråga, men det är mäkta irriterande att time shift töms när regionala sändningar startar på SVT. Det verkar hanteras som ett kanalbyte. Ligger man lite efter så avbryts det bara och det blir regional nutid.
Postad 02 december 2011 - 00:44
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Är det någon som lyckats hitta Baksmällan 2 i boxens videobutik?
EK
Nej, den verkar inte finnas. Påstår man så någonstans? Nysläppta filmer på video kan dröja länge innan de dyker upp i Telias bibliotek.
Postad 02 december 2011 - 01:39
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
En bugg som fortfarande är kvar:
Lägger man in en inspelning med Androidappen så syns den förvisso i listan över pågående/kommande inspelningar men inte i kanalinfot (den lilla REC-ikonen) som det gör om man spelar in via box/webb.
Du har ingen knapp liknande "uppdatera" i appen som löser detta?
Redigerat av echotuva, 02 december 2011 - 01:44.
Postad 02 december 2011 - 01:43
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Oj. Tja det är väl bara ta fram min mastodontlista med buggar och förbättringsförslag. Det är ganska få saker på den som Telia faktiskt fixat.
Mest irriterande bugg: Inspelningsmarginaler orsakar konflikt Det går inte att spela in ett program t.ex. kl 18:00 om det redan finns en inspelning på en annan kanal som slutar kl 18:00. Jag anser att det är helt sanslöst att Telia inte prioriterat den uppe bland de mest prioriterade då den buggen (feldesignen) i praktiken sabbar hela inspelningsmöjligheten i vip1963. (Reproducerbart: se mitt inlägg om detta för nån månad sedan för mer detaljerad info)
Jag har inga problem med att en inspelning slutar ett visst klockslag och nästa startar samma tidpunkt oavsett om det är samma eller olika kanaler jag spelar in ifrån... /Adsl 1963
Postad 02 december 2011 - 07:02
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Hej, satt igår och funderade lite på ett tips om en implementering i digital-tv tjänsten.
När man trycker på info-knappen och får upp epg rutan, skulle man i det läget inte kunde välja typ att trycka 4 för att komma till fyrans epg, istället för som det är nu, man man står på exempelvis kanal 49, bläddra sig neråt eller uppåt (beroende på hur många kanaler man har), för att komma till en annan epg-info för att se program.
Visst man kan gå in så man ser "tv-guide" men om man nu ej vill det utan istället för att blädda igenom och byta kanal för att se vad det är på tv. Kan man trycka info och blädda igenom epg-info på respektive kanal.
Detta kan man ju göra idag, men för att komma till ett lågt nummer från ett högt kan man ej enkelt trycka "4" osv.
Trycker man "4" idag så byter man kanal, men i detta fallet vill jag ej byta kanal, bara titta igenom vad som kommer härnäst, när jag redan kollar på en kanal och ett program.
Dvs. när ej "info-epg" syns byter man kanal, men när den "listen" är aktiverad, så byter man "epg-kanal" eller hur man skall förklarar det hela.
Bara en sak jag funderade på som jag tycker kunde vara bra och säkerligen inte helt jättesvårt att införa.
Postad 02 december 2011 - 07:54
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Jag har inga problem med att en inspelning slutar ett visst klockslag och nästa startar samma tidpunkt oavsett om det är samma eller olika kanaler jag spelar in ifrån...
/Adsl 1963
Har du lagt till inspelningsmarginal?
Postad 02 december 2011 - 09:10
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Nej, den verkar inte finnas. Påstår man så någonstans? Nysläppta filmer på video kan dröja länge innan de dyker upp i Telias bibliotek.
Ja, som jag uppfattar det. Följer jag länken i nyhetsbrevet från TELIA ang. gratis filmen så får jag den uppfattningen. http://utskick.telia...8&articleID=266EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 02 december 2011 - 09:12.
Postad 02 december 2011 - 09:27
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Ja, som jag uppfattar det. Följer jag länken i nyhetsbrevet från TELIA ang. gratis filmen så får jag den uppfattningen. http://utskick.telia...8&articleID=266
EK
Har du helt rätt i. Har inte sett detta det var därför jag undrade. Självklart borde filmen gå att hitta om man annonserar om det. Jag har inga problem med att en inspelning slutar ett visst klockslag och nästa startar samma tidpunkt oavsett om det är samma eller olika kanaler jag spelar in ifrån...
/Adsl 1963
Problemet uppstår bara om man har lagt till inspelningsmarginal.
Postad 02 december 2011 - 09:56
ringbert
-
ringbert
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Min fundering nu. Kommer jag få problem med att koppla ihop mia prylar tror ni med telia smart "Thomsson någonting" som typ ingen verkar vara särskilt nöjd med.
1. Sonos Sound bridge - Zoneplayr 90 - Zone player 120 - Controller (älre) - iphone app
2. Laptop Sony Vaio
3. PS3
Du är onödigt negativ utan att ens ha prövat tycker jag  Jag tycker att Telias tv-lösning fungerar bra (via ADSL), det är ju bara de med problem/frågor som skriver här. Visst, jag har ingen HD-tv och ingen reciever, men jag upplever inga problem med min inspelningsbara box och SMART. Den går att sätta upp på väggen om du vill det. Vill du gömma boxen i en låda så kan du ju köra med nya remote-control appen  Det jag tycker är negativt är att man inte kan spara ner timeshift-bufferten, att färgerna i EPG:n gör den svårläst, samt att hoppa-knappen inte har fasta tidsintervall. På dina punkter borde åtminstone 2, 3, 4 och 5 fungera ihop med SMART.
Redigerat av ringbert, 02 december 2011 - 12:34.
Postad 02 december 2011 - 11:01
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
@Telia Kundservice När kommer nya Motorola VIP1853? "Motorola VIP1853 förväntas vara tillgänglig från Q3 2011 och kommer att lanseras av en stor europeisk mobiloperatör i slutet av 2011." Motorola VIP1853 Data Sheet
Postad 02 december 2011 - 12:47
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Bugg eller ej är väl en definitionsfråga, men det är mäkta irriterande att time shift töms när regionala sändningar startar på SVT. Det verkar hanteras som ett kanalbyte. Ligger man lite efter så avbryts det bara och det blir regional nutid.
Definitivt en bugg!! Timeshift borde rimligen ha prioritet över automatiskt kanalbyte. Det är det man väljer att timeshifta man vill titta på, inte ett program som kommer kanske en timme senare. (det kan man i så fall spela in istället). Borde vara en enkel koll innan kanalbytet triggas. Att man får ABC som regionala nyheter kan man stå ut med, så var det ju tidigare.
Postad 02 december 2011 - 13:46
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Jag har inga problem med att en inspelning slutar ett visst klockslag och nästa startar samma tidpunkt oavsett om det är samma eller olika kanaler jag spelar in ifrån...
Se mitt inlägg om detta tidigare. Det buggar (blir inspelningskollision) om man har aktiverat inspelningsmarginaler. För att kunna använda sin 1963:a på något slags normalt sätt måste man i praktiken stänga av funktionen med inspelningsmarginaler. Totalt feltänk av utvecklarna när de skapade funktionen. Dvs spela in något till 18:00 på tv3 och ha 5 minuters marginal efter. Försök spela in något på tv4 med start 18:00. Det går inte. Dvs 1963:an hanterar marginalen som om den vore lika viktig som den riktiga inspelningstiden.
Postad 02 december 2011 - 13:50
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Hej, satt igår och funderade lite på ett tips om en implementering i digital-tv tjänsten.
När man trycker på info-knappen och får upp epg rutan, skulle man i det läget inte kunde välja typ att trycka 4 för att komma till fyrans epg, istället för som det är nu, man man står på exempelvis kanal 49, bläddra sig neråt eller uppåt (beroende på hur många kanaler man har), för att komma till en annan epg-info för att se program. Visst man kan gå in så man ser "tv-guide" men om man nu ej vill det utan istället för att blädda igenom och byta kanal för att se vad det är på tv. Kan man trycka info och blädda igenom epg-info på respektive kanal. Detta kan man ju göra idag, men för att komma till ett lågt nummer från ett högt kan man ej enkelt trycka "4" osv. Trycker man "4" idag så byter man kanal, men i detta fallet vill jag ej byta kanal, bara titta igenom vad som kommer härnäst, när jag redan kollar på en kanal och ett program.
Dvs. när ej "info-epg" syns byter man kanal, men när den "listen" är aktiverad, så byter man "epg-kanal" eller hur man skall förklarar det hela.
Bara en sak jag funderade på som jag tycker kunde vara bra och säkerligen inte helt jättesvårt att införa.
+1 Bra förslag! Appropå Markus efterfrågan av reproducerbara buggar: När man gått runt ett varv i EPG:n så hamnar markören inte på rätt kanal. Buggrapporterat flera ggr under senaste året. Även detta borde kunna fixas på några minuter kan man tycka.
Postad 02 december 2011 - 15:29
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Se mitt inlägg om detta tidigare. Det buggar (blir inspelningskollision) om man har aktiverat inspelningsmarginaler. För att kunna använda sin 1963:a på något slags normalt sätt måste man i praktiken stänga av funktionen med inspelningsmarginaler. Totalt feltänk av utvecklarna när de skapade funktionen.
Dvs spela in något till 18:00 på tv3 och ha 5 minuters marginal efter. Försök spela in något på tv4 med start 18:00. Det går inte.
Dvs 1963:an hanterar marginalen som om den vore lika viktig som den riktiga inspelningstiden.
Håller med fullständigt, otroligt irriterande att teliaboxen inte hanterar det här snyggare. Särskilt eftersom det fortfarande (trots fiberanslutning och en box som funnits på marknaden i över två år) inte går att spela in två program samtidigt. Har själv inspelningsmarginaler avslagna eftersom jag annars inte kan spela in ett program som börjar när ett annat slutar. Har haft ett antal inspelningar där jag missat slutet på grund av detta. Exempelvis verkar TV4 ganska ofta ligga några minuter sent med sina sändningar. Suck. /Martin
Postad 02 december 2011 - 15:33
Karlsson8
-
Karlsson8
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Du är onödigt negativ utan att ens ha prövat tycker jag 
Jag tycker att Telias tv-lösning fungerar bra (via ADSL), det är ju bara de med problem/frågor som skriver här. Visst, jag har ingen HD-tv och ingen reciever, men jag upplever inga problem med min inspelningsbara box och SMART. Den går att sätta upp på väggen om du vill det. Vill du gömma boxen i en låda så kan du ju köra med nya remote-control appen 
Det jag tycker är negativt är att man inte kan spara ner timeshift-bufferten, att färgerna i EPG:n gör den svårläst, samt att hoppa-knappen inte har fasta tidsintervall.
På dina punkter borde åtminstone 2, 3, 4 och 5 fungera ihop med SMART.
Hejsan! Ja, ja jag vet att jag inte låter direkt positiv iför detta hahaha !!  Det är inte det att jag är rädd för förändrig. Tvärtom. Men då tycker jag att det ska strävas i rätt riktning. Lösningen på det vi har idag är bättre för tillfället + att ja tycker föreningen kunde frågat sina medlemmar om intresse. Detta spikade dom utan att fråga ens. Tycker det är lite märkligt att man bara kan bryta tex mitt abonemang som jag redan har. Jag har ju personligt tecknat ett abonemang hos expert, och köpt den utrustning som krävs för detta. Hade man fått förvarning om byte så hade ju inte jag eller de flesta andra i föreningen kostat på det. Men, men. Det ser ju ut i ditt svar som att det ska gå att få ihop det igen iaf. Ser att du inte visste om Sonos. Men jag föresätter att det ska funka. För Sonos går ju tydligen att köpa hos Telia nu såg jag på deras hemsida. Tack för svaret iaf  Som jag skrev igår så kanske jag hetsat upp mig i onödan. Men jag är fortfarande skäptisk haha!. Återstår att se. Häpp!
Postad 02 december 2011 - 15:44
Ibymafayhas
-
Ibymafayhas
-
Användare
-
-
141 inlägg
I vår Brf som också har avtal med Telia så kör en hel del med alternativa 3G-lösningar. I våra lägenheter har de dragit in en Inteno bredbandswitch, ingen höjdare då du tex inte kan ha TV eller internet från mer än ett uttag men den krånglar inget i övrigt.Smart går alltid avtala bort efter vanligtvis många samtal till support. Thomson funkar helt OK så länge du bara vill surfa. Vill du spela online på PS3 eller spel som World of Warcraft så går det dock inte med Smart.Kör själv med bredbandswitch -> Dir 655 och får ut ca 95/15 på ett 100/10 abonnemang. Priset är betydligt högre än övriga leverantörer tyvärr men Telia håller åtminstone fortfarande kvalite på sina bredbandtjänster. Hallå!
Ok. Nu har min brf bestämt sig för att dra in telia fiber i lägenheterna. Detta suger ju hårt tycker jag när man googlar runt i ämnet. För det första så kör jag i dagsläget med CA modul och kort i tv:n från lokal tv leverantör. Och detta funkar klockrent med inbyggd digitalbox. Nu kommer man bli tvungen att ha extern box vid varje tv, som dessutom måste kopplas ihop med telia smart som verkar suga rätt så hårt. Jag har gömt alla prylar (trådlösa) för mitt nätverk i hallen inbyggt i en bänk. Och det vill jag fortsätta med. Men telia smart:s modem/router är ju en stående pjäs till att börja med  Hur som helst. Då kommer jag bli tvungen att dra kabel från hallen till vardagsrummets digitalbox. Och kabel till sovrummets digitalbox. Och jag vet att det finns en trådlös lösning. Men den litar jag inte på för tv. Dyrt också.
2. Laptop Sony Vaio
3. PS3
Eller kommer dom att få se till att allt fungerar när dom kommer hit. Jag kanske har hetsat upp mig i onödan. Men jag tycker det känns som telias erbjudande suger ärligt tarlat. För det första verkar Modem/routern vara skräp (går inte att brygga tydligen ) om man inte är kunnig på området, villket inte jag är . För det andra. Fixa ett kort att kör i Ca modul ist. Känns ju stenålder att ha extern box 2011. Går ju inte ens att gömma dom. För det blir ju separat fjärrkontroll till boxarna. Uuuuh! Blev rörigt det här ser jag haha! Men var bara tvungen att skriva vad jag tycker.
God afton
Postad 02 december 2011 - 16:14
Karlsson8
-
Karlsson8
-
Amatör
-
-
62 inlägg
I vår Brf som också har avtal med Telia så kör en hel del med alternativa 3G-lösningar. I våra lägenheter har de dragit in en Inteno bredbandswitch, ingen höjdare då du tex inte kan ha TV eller internet från mer än ett uttag men den krånglar inget i övrigt.Smart går alltid avtala bort efter vanligtvis många samtal till support. Thomson funkar helt OK så länge du bara vill surfa. Vill du spela online på PS3 eller spel som World of Warcraft så går det dock inte med Smart.Kör själv med bredbandswitch -> Dir 655 och får ut ca 95/15 på ett 100/10 abonnemang. Priset är betydligt högre än övriga leverantörer tyvärr men Telia håller åtminstone fortfarande kvalite på sina bredbandtjänster.
Ok! Det jag gör år ju för det mesta surfa - Köra Sonos - Spela PS3. Varför funkar det inte att köra online då? Brukar köra NHL-11 online tex. Har idagsläget BBB och kör också med Dir 655. Och det funkar bra. Grejen är ju den att jag har 2 TV. Och ska man ha Telia Digital Tv på 2 apparater så måste man tydligen andvända Smat modemet. Och i och med att jag måste in med Smart modemet i hemmet, så blir det ju bäst känns det som att gå över till telas bredband sen. Annars kommer jag ju få onödigt många modem och routers (om jag bara tar Telia Digital TV, och behåller BBB bredband) Tack för tipset om switchen och Dir 655  Hej, hej
Postad 02 december 2011 - 18:09
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Men det funkar väl nu?
Ja, det var visst bara problem under en timme eller så :-))
Postad 02 december 2011 - 19:02
Ibymafayhas
-
Ibymafayhas
-
Användare
-
-
141 inlägg
<p> Ok! Det jag gör år ju för det mesta surfa - Köra Sonos - Spela PS3. Varför funkar det inte att köra online då? Brukar köra NHL-11 online tex.
Telia anser att vissa online-spel har för låg säkerhet och spärrar därför dem enligt ett tidigare svar från Telia. Samtliga EA spel är idag blockerade av Telia så du kommer inte kunna spela NHL 11. Enklast är nog att skicka ett meddelande till Markus och fråga varför, problemen har dock existerat ett par år så inget lär ske.
Postad 02 december 2011 - 19:03
DirtyHarry
-
DirtyHarry
-
Användare
-
-
227 inlägg
Hej Markus Inte helt relaterat till Digital-TV då vad jag misstänker så har inte uploaden så jättemycket med stabiliteten på tv-strömmen att göra. Så här ser iaf mina stats ut efter ca 24h uptime på SMART-lådan: FEC-fel (upp/ned): 425.396 / 11.639  CRC-fel (upp/ned): 153 / 10  HEC-fel (upp/ned): 2.389 / 0 Är detta normalt? Känns som det är väl mycket fel på uppströmmen. Vad supporten har sagt till mig så har jag inte interleaving på så det känns som att därför så är även FEC-antalet lite väl högt.
Postad 02 december 2011 - 20:29
Karlsson8
-
Karlsson8
-
Amatör
-
-
62 inlägg
<p>Telia anser att vissa online-spel har för låg säkerhet och spärrar därför dem enligt ett tidigare svar från Telia. Samtliga EA spel är idag blockerade av Telia så du kommer inte kunna spela NHL 11. Enklast är nog att skicka ett meddelande till Markus och fråga varför, problemen har dock existerat ett par år så inget lär ske.
Ok! Låter ju helt skadat ju. Det borde ju vara en och annan till i landet som sitter på ett PS3. Och dessutom gillar onlinespel. Hur tänkte man där tro? Jag får höra med en kompis som är IT-tekniker om man kan lösa det på något sätt. Själv är jag ganska nollad vad det gäller nätverk och dyligt. Ska bara funka hahaha!!
Postad 02 december 2011 - 22:07
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Håller med fullständigt, otroligt irriterande att teliaboxen inte hanterar det här snyggare. Särskilt eftersom det fortfarande (trots fiberanslutning och en box som funnits på marknaden i över två år) inte går att spela in två program samtidigt.
Ja, det är det klart största hånet mot oss kunder. Telias konkurrenter har boxar som kan spela in två kanaler samtidigt, och de har haft dem i många år. Vip1963:an klarar faktiskt redan av att spela in två dataströmmar till hårddisken samtidigt (en inspelning + timeshift). Så allt som behövs för att vi kunder ska få en extremt mycket mer användbar box är bara lite mjukvaruutveckling! Det handlar inte om väldigt svår mjukvaruutveckling eller om gigantiska systemändringar där Telia tvingas mippla i alla sina stationer över hela landet. Det handlar bara om en uppdatering av boxens lokala mjukvara. Jag har hittills väntat i två år på att detta ska fixas, men inget händer. Att vara så nära men inte ge kunden det där allra sista känns som ett hån. Snälla Telia, anställ en eller två duktiga utvecklare som får spendera en månad åt att fixa detta. Det kostar er i praktiken ingenting, men vips är ni ikapp konkurrenterna. Låt sedan utvecklarna fortsätta koda i en månad till och lösa alla buggar samt införa många av de förbättringar som har föreslagits under åren, så ligger ni äntligen i framkant av tekniken och funktionaliteten i tjänsten, så som ni så gärna vill. När ni sedan till sist sluter några HD-avtal med leverantörerna har ni inte enbart kommit ikapp, utan även sprungit om konkurrenterna. Om ni även, som grädde på moset, lyckas få tillbaka en sådan där underbar Play-tjänst som ni hade på SVT under några dagar för något halvår sedan, ja då har ni även dragit ifrån och har en riktigt bra tjänst, oavsett om kunden har fiber eller adsl. Så tänk till och ta fram miniräknaren. Utvecklingskostnaden för att få 1963:an upp till den nivå den borde vara är ju faktiskt ingenting! Vi pratar om några tiotusenlappar i säg 6 månader. Vinsten från en sådan pytte-investering lär bli en populär och hyllad tjänst, som drar kunder till sig, dvs hundratusenlappar in i kassan varje månad. Sköter ni allt bra fortsätter pengarna strömma in år efter år, då kundrna stannar kvar och nya strömmar till. Fortsätter ni dock att håna era befintliga kunder så som ni gör idag lär betydligt färre bostadsföreningar och privatpersoner ansluta sig till era tjänster. Med "hån" mot kunderna syftar jag främst på: * allt jag skrivit ovan om att 1963:an är så nära sin fulla potential men att ni inte väljer att prioritera det där lilla sista * era reklamfilmer, där det verkar som om ni redan har fullt fungerande och utbredda Play-tjänster, när verkligheten är långt därifrån Ett annat ganska konstant hån är er kundtjänst, som i 10 fall av 10 ger goddag-yxskaft-svar på våra frågor (Markus undantagen, han är den enda av de jag pratat/chattat/emailat med som vet vad han pratar om). Riktigt bra. Tänk om Telia kunde göra lika rätt i andra beslut som i det att ha en tjänst som den Markus tillhandahåller. Till sist börjar oförmögenheten att få in ett rejält utbud av HD-kanaler i TV-tjänsten kännas som ett hån, åtminstone för de personer och bostadsrättsföreningar som gått över till Telia i tron att få vara "i teknikens framkant".
Postad 02 december 2011 - 22:22
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Forumräv
-
-
998 inlägg
Har testat Zappaappen och även om den inte är smidigast så finns det några fördelar:
Sidan med kanalikoner är bra för att byta kanal om man har den uppe.
Har man flera boxar kan man ha dom i samma rack och styra dom var för sig, kunde dock vara lättare att byta box utan att behöva gå in i inställningar varje gång.
Postad 02 december 2011 - 22:34
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Idag/kväll fanns Baksmällan II upplagd i videobutiken, perfekt att använda sin gratisfilm grej till.
EK
Postad 03 december 2011 - 01:14
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Har själv inspelningsmarginaler avslagna eftersom jag annars inte kan spela in ett program som börjar när ett annat slutar. Har haft ett antal inspelningar där jag missat slutet på grund av detta. Exempelvis verkar TV4 ganska ofta ligga några minuter sent med sina sändningar.
Suck.
/Martin
Hur ska boxen göra då? Om du ställt in inspelning mellan 18 och 19 på tv4 och har inspelningsmarginal på extra 5 min så vill du att boxen ska byta till en annan planerad inspelning på tv3 kl 19. Eller vill du att den ska fortsätta fem min och därmed missa de första 5 min på nästa inspelning? Hur ska boxen kunna avgöra? Den gör ju vad du talat om för den att göra och det är att spela in 5 min extra i första hand oavsett när nästa inspelning ska börja. Det är ju något du som användare bestämt som åsidosätter standarden att följa EPG:n. Problemet går inte att lösa förrän kanalerna lär sig att hålla tiden och aldrig ens drar över 1 sek inpå nästa programs start.
Postad 03 december 2011 - 02:29
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Hur ska boxen göra då? Om du ställt in inspelning mellan 18 och 19 på tv4 och har inspelningsmarginal på extra 5 min så vill du att boxen ska byta till en annan planerad inspelning på tv3 kl 19. Eller vill du att den ska fortsätta fem min och därmed missa de första 5 min på nästa inspelning? Hur ska boxen kunna avgöra? Den gör ju vad du talat om för den att göra och det är att spela in 5 min extra i första hand oavsett när nästa inspelning ska börja. Det är ju något du som användare bestämt som åsidosätter standarden att följa EPG:n. Problemet går inte att lösa förrän kanalerna lär sig att hålla tiden och aldrig ens drar över 1 sek inpå nästa programs start.
Marginaler är marginaler. En PVR ska kunna lägga på lite extra marginal för säkerhets skull, utifall att ett program skulle dra över tiden. Detta eftersom hårddiskutrymme är billigt och det är en trevlig finess för PVR-ägaren. Har du konfigurerat 15 minuters marginal i inställningarna och sedan schemalagt två inspelninger via EPGn: 17:00-18:00 på tv3 och 18:10-18:30 på tv4 ...så ska boxen spela in 17:00-18:10 på tv3 (dvs riktiga 17:00-18:00 plus så mycket marginal den kan) och sedan 18:10-18:45 på tv4 (dvs riktiga 18:10-18:30 plus så mycket marginal den kan) En manuell schemaläggning har högre prio än en tidigare inspelnings marginal. Den andra inspelningen ska starta kl 18:10 och åsidosätter (avbryter) därmed den pågående marginalen på tv3-inspelningen. Om man inte schemalagt något alls på tv4 skulle boxen alltså spela in 17:00-18:15 på tv3. Med nuvarande bugg (katastrofal designmiss i mjukvaran) i vip1963 hanteras hela 17:00-18:15 som min tänkta inspelning, så när jag försöker schemalägga den andra på tv4 med start 18:10 så blir det kollision. Dvs vip1963 är en PVR-box som inte klarar av vanlig simpel schemaläggning av sekventiella inspelningar, något som varenda gammal VHS-video kunnat sedan de uppfanns. Relaterat: Tyvärr gör vissa kanaler (läs främst tv4) totalfel och startar sina program för sent. Det är tv4's fel och alla tittare i hela sverige borde anmäla dem till Sverker eller liknande, eftersom tv4 sabbar allt vad EPG heter då de inte anger de korrekta tiderna. Det är alltså inte upp till boxen, eller boxens marginaler, att rätta till tv4's fel. Marginaler är bara en "bra-att-ha"-funktion när t.ex. en hockeymatch drar över tiden lite. De är inte tänkta att vara en lösning på tv4 och liknande kanalers idioti. Tv4 borde sända sina program med starttid på jämna klockslag som alla andra. Det är en defacto-standard. De har valt att inte göra så, vilket är deras val. De sabbar för alla deras tittare men det verkar de inte bry sig om. Det är trots allt deras val, och jag hatar det. Det de inte borde få göra är att ge Telia, tidningar, TV-guider och alla andra ställen som tillhandahåller EPG:er felaktig info, och felaktig info är exakt vad de tillhandahåller. Telia betalar tv4 för att få sända deras kanaler samt för att få EPG-data. Då EPG-datat är konstant fel borde tv4 få betala vite, eller Telia borde få kompensation på fakturorna för en dålig tjänst från tv4. Om Idol börjar 20:03 och slutar 21:33 så är det helt enkelt fel av tv4 att ge Telia EPG-info som säger att programmet börjar 20:00 och slutar 21:30. Inga undantag! EPG är en datoriserad tjänst. Tv4 försöker skylla på att tv-tablåer är indelade i chunks á 5 minuter. Jag säger pyttsan! Kanske var det så på 90-talet, men nu för tiden är det på minuten som gäller. Tyvärr verkar varken Telia eller några andra ta strid om det konstant felaktiga EPG-datat som de mottar, utan låter tv4 göra som de vill - vilket går ut över oss tv-tittare som (ve och fasa) faktiskt tittar på fler kanaler än just tv4 och därmed får krockar vid schemaläggning eller missar de första minutrarna på filmen som började på kanal 5 kl 21:30 för att Idol inte slutade förrän 21:33.
Redigerat av elofu17, 03 december 2011 - 02:49.
Postad 03 december 2011 - 09:39
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Tyvärr gör vissa kanaler (läs främst tv4) totalfel och startar sina program för sent.
Spelar väl ingen roll om de startar på fel tid, bara de inte slutar på fel tid, för det är ju då det blir fel.
Postad 03 december 2011 - 10:13
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Tror elofu17 svarade ungefär det jag menar men skriver det ändå på nytt för att vara tydlig.  Jag vill: * Att boxen ska betrakta inspelningsmarginalen som just en säkerhetsmarginal. Dvs inte som en vital del av inspelningen utan som något man kan tumma lite på om det råkar krockar med andra inspelningar. * Jag vill kunna ha boxen inställd på exempelvis inspelningsmarginal 2 minuter före och 5 minuter efter. * Om en schemalagd inspelning råkar sluta samtidigt som en annan börjar så vill jag att boxen antingen ska bortse från inspelningsmarginalerna där programmen krockar, alternativt fråga mig hur jag vill göra i samband med att inspelningen bokas (respektera marginal eller bortse från marginal). För det mesta spelar jag bara in ett program åt gången så rent teoretiskt skulle jag kunna ha inspelningsmarginaler påslagna. De gånger jag däremot vill spela in två program direkt efter varandra vill jag självklart inte behöva gå in i menyerna och stänga av inspelningsmarginalerna eller göra manuella inspelningar. Man ska inte behöva gå in i menyerna då utveckling av en vettig hantering för detta inte direkt är rocket science. Framförallt är ju en vettig hantering av detta intressant då man har familj eller vänner som använder inspelningsfunktionen och som kanske inte har stenkoll på hur marginalerna är inställda och var man ändrar det. Alla Telias användare är ju inte teknikproffs, däremot är de säkert intresserade av så kompletta inspelningar som möjligt. /Martin
Postad 03 december 2011 - 10:48
lassehin
-
lassehin
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
* Att boxen ska betrakta inspelningsmarginalen som just en säkerhetsmarginal. Dvs inte som en vital del av inspelningen utan som något man kan tumma lite på om det råkar krockar med andra inspelningar.
Då måste det ju finnas en Kryssruta för t ex "Ta bort inspelningsmarginal om kollision med nästa inspelning", så man kan välja OM man vill ha det så.
Redigerat av lassehin, 03 december 2011 - 10:48.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|