Ne, nu vet jag inte om jag vill spela nån match idag. Har ingen lust att bli upprörd och besviken två gånger samma kväll
Nån som har lust att lägga sig så jag blir glad igen?
Redigerat av Namil, 14 June 2008 - 19:12.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 14 June 2008 - 19:06
Skitmål... Varför kan inte fotboll stoppa klockan som alla andra sporter? Då hade det inte blivit någon dum övertid.
Ne, nu vet jag inte om jag vill spela nån match idag. Har ingen lust att bli upprörd och besviken två gånger samma kväll Nån som har lust att lägga sig så jag blir glad igen? Redigerat av Namil, 14 June 2008 - 19:12. Postad 14 June 2008 - 19:27
Jag finner inga ord mina vänner. Vi gör det så förbannat bra hela matchen och så förlorar vi på det sättet! Vet inte, kan inte säga mer, orkar inte känna mer. In i dimman vänner. Om jag möts på Live! ikväll, ta er chans. Jag kommer inte vara i balans.
Redigerat av RealDaBratt, 14 June 2008 - 19:27. Postad 14 June 2008 - 21:47
Sve-spa matchen spelade egentligen ingen roll! Känns som att lagerbäck var lika smart som Bengt-åke(tre kroner OS-guldsäsongen) och smart förlorade. För vi var ändå tvugna att vinna mot spanien för att vara klara nu har det liksom ingen roll rys måste slå oss även om de hade spelat oavgjort...om de hade förlorat hade vi kanske varit tvugna att vinna över ryss...
marcuspresident Postad 14 June 2008 - 21:52
ja, han tänkte nog till lagerbäck, måste vinna över ryssarna för att gå vidare, även om grekerna vunnit ikväll så tror jag inte dom hade haft någon chans mot spanien, nä men mot ryssarna ska vi väl ändå vinna ganska så lätt tror jag, dom imponerade då inte. Iof gjorde inte sverige det ikväll heller men :-)
Postad 14 June 2008 - 22:06
Kära ni räcker det inte mot oavgjort mot Ryssland? Bättre målskillnad?
Off-topic vet, men snälla....... Redigerat av RealDaBratt, 14 June 2008 - 22:08. Postad 14 June 2008 - 22:07
Fa#n vilken tråkig förbundskapten vi har !!
Är det bara jag i hela sverige som ser att vi blir helt bort spelade i 2:a ..sitter där å tuggar sitt **** tuggummi . Finns väl fan en anledning när en spelare lirar i Allsvenskan å inte i TE X i fransk toppklubb(läs sidleds-danne å A.svensson).vad är det som dom är bra på !! jag fattar inte !! varför sätter han Elmander på en ytter possetion-är han inte anfallare ?--hån mot de sk reserver som sitter å få nöta bänk ..ska han inte ställa zlatan i mål med.. En spansk tränare tack !! Postad 14 June 2008 - 22:27
Tycker vissa i vår liga har bättre taktik och upplägg än Lagerbäck.
Det är pinsamt att vi är så beroende av Zlatan. Laget föll totalt när han blev utbytt. Det hade ju varit bättre att köra vidare och försöka vinna matchen med Zlatan än att vila honom inför en möjligen ödesmatch - spanjorerna slösade i princip 2-3 man på att täcka honom. Han hade inte behvöt göra mål, han kunde vara inne av taktiska skäl. Men så tänker Lagerbäck har jag förstått, han tänker framåt... det löser sig liksom... kanske... eller? Redigerat av Namil, 14 June 2008 - 22:32. Postad 14 June 2008 - 22:47
Mjo räcker med 1 poäng, skrev tidigare att vi måste vinna men det var lite fel av mig :-) men antar att sverige kommer gå in för att vinna matchen, hoppas och tror det iaf. Men Anders Svensson gör ju ett bra jobb, han har ju spelat bra dom här två matcherna, gillar honom han sliter och springer väldigt mycket. Postad 14 June 2008 - 23:12
Jo visst ,men nu är det fotbolls EM inte maraton EM .. Postad 15 June 2008 - 00:34
För att åter gå tillbaka till NHL och ligan:
Jäklar Boston, 50 mål på 7 matcher. Fortsätter du i samma takt så går du nog tillochmed om Bratten i målskillnad. Jag har gjort endast 16 mål på 191 skott medan du har gjort 50 mål på 185 skott. Det är ju faktiskt bättre än Bratten nu när jag tänker efter. Usch usch, drar mig för spel mot dig. Var vi tvugna att låta honom hoppa in? 14-0 mot Soulmat är ju en hemsk siffra. Jag tippar nog redan nu på att det blir Anaheim vs Boston i finalen. Redigerat av Namil, 15 June 2008 - 00:35. Postad 15 June 2008 - 01:17
tack för komplimangen men ni ska veta att de va verkligen jämt in i det sista.. colorado e lätt ett topplag men de som avgjorde måste vart bergerons 1-0. fruktansvärt skönt turmål á la pes86.....
Postad 15 June 2008 - 10:28
Har ingeting att skylle på riktigt, utan bara rent utsagt dåligt spel, hela gårdagen spelade jag dåligt. Nåja bara ta nya tag och hoppas man inte gör om det, skrev en hel del på spelarna efter sista matchen igår, så nu verkar de som dom taggat till sig, dessvärre så var ja så illa tvungen att åka in på bb inatt, så spelarna får nu några dagars vila medans jag får slita lite hårdara nu dom kommande dagarna :-) hmz, kanske skulle dra en match, är hemma för att duscha och hämta grejer, en match hinner man väl med .. ?
Wizeguy Han gör ju ett grympt bra jobb, han har ju inte alls gjort bort sig, på dom här två matcherna, så varför byta ut honom mot någon som spelar utanför landes gränser bara för att det är EM .. :-) ? Postad 15 June 2008 - 11:45
Ofan soulmat, har barnet äntligen valt att komma ut? Hur många dagar gick ni över tiden? Grattis som fan till den lilla grabben
Postad 15 June 2008 - 11:58 Grattis som f.n soulmat om det är som spuute säger. Vad heter grabben?! Själv väntar jag mitt andra men det vet ni säkert redan :-) marcuspresident "saknar nhl-spel så in i h-vete mycket" Postad 15 June 2008 - 12:11
Får väl börja med att säga Grattis till soulmat
Och sen ÄNTLIGEN så fick vi en härlig vinst mot Wade. Efter förnedrande 0-7 i matcher förra säsongen så gjorde grabbarna en kanon match. Vinst med 5-1. En riktig konstig match. Ottawa spelade ut Washington i stort sett hela första perioden. Dock så fick vi ett riktigt jäv*la skitmål i baken. Andra perioden så var Washington det dominerade laget. Dock 4-0 till Ottawa i peroioden. Och i sista så spelades matchen bara av. En riktig härlig vinst Redigerat av Whillis, 15 June 2008 - 12:12. Postad 15 June 2008 - 13:20
Körde precis en träningsmatch mot alienrebel. Han har en äcklig backhand... beware!
Skönt att veta att jag iallafall vunnit match 1 mot honom. Redigerat av Namil, 15 June 2008 - 13:20. Postad 15 June 2008 - 13:33
Jag är en svag männsika jag kan inte låta bli att försöka med dessa mål.
Men det är kul matcher mot Philadelfia. Jag ser framför mig en klassisk 7-match serie i slutspelet Sen var det ju skönt att se att Biron inte var omöjlig att göra mål på(om det var han som stod) Lyckades även få revansch mot Washington i serien. Seger med 3-1 i en match där washington hade trycket men min målis räddade mig flera gånger. Wade du är ju sinnessjukt bra på att få farliga chanser direkt efter tekning. Postad 15 June 2008 - 13:36
Om vi når slutspel dvs http://www.youtube.c...h?v=JKrXiOR8fBY (okej, i själva verket ska han bara hämta sin klubba och målvakten slänger sig men... ser roligt ut iaf) Redigerat av Namil, 15 June 2008 - 13:40. Postad 15 June 2008 - 13:52
En liten tanke på slutspel. Vore det inte kul ifall det var ett B-slutspel oxå? På så sett får nästan alla vara med och spela efter grundserien.
Postad 15 June 2008 - 14:21
B-Slutspel låter som en bra ide. Kan vara en nyttig morot för att minska uppgivenhet hos de lägre ner i serien när det drar ihop sig. Ger alla något att spela för hela vägen.
Redigerat av RealDaBratt, 15 June 2008 - 14:21. Postad 15 June 2008 - 15:25
Visst, jag kommer troligen inte med i slutspelet så en B-version av det är ju roligare för min del. Däremot tycker jag att det tar bort lite av min motivation att vinna så mycket som möjligt innan slutspelet drar igång. Det kan ju hända att man är mer nöjd att kanske spela B-Final än att komma med i slutspel och åka ur direkt efter 4 matcher.
Edit: Okej. Nu har jag kört den match jag dragit mig lite för: Boston. Jag vann med 11-0!!! Skoja bara... förlorade med den siffran. Jag hade betydligt "lättare" mot RealDaBratt. Nej du bratten, jag tror faktiskt att om din ankor går till final mot senapsgossarna, Boston, så blir det inget guld i år. Den här nissen tar ju varenda tillfälle han får att göra mål på. Jag tyckte jag började bra trots att 0-1 målet kom i princip direkt. Hade väl som mål att hålla ner på målen men ju längre matchen pågick desto mer verkade han anpassa sig till mitt spel och bara kastade in puckarna bakom målvakten. ... och på tal om målvakten. Hans målvakt är ju galen han med. Jag brukar inte missa mina dragningar numera men här var jag chanslös. Dessutom gjorde han nåt jag inte sett hittills... i en perfekt kontring som jag fick, helt ensammen, så ska jag börja dra och finta målvakten en bit ut. Vad gör han? Han åker plötsligt ut fort som attan och möter mig halvvägs och bara slår undan pucken. Fy fan, tänk om min målvakt kunde ha lite mer AI och ta egna initativ istället för att bara stå still som han gjorde 6/10 ggr Det är extra kul när man läser motståndarens positiva kommentar från coachen: DU KROSSAR DOM! Ungefär så här kändes det för mig och mina spelare mot PES86 och hans mördiska klubbor:
Redigerat av Namil, 15 June 2008 - 22:33. Postad 15 June 2008 - 22:46
Hehe alltid lika sköna bilder och kommentarer från dig Namil
Nu till vår match så tycker jag att första perioden var helt jämnt och du hade kanske t.o.m mer tryck i början av perioden, men pucken ville inte in för dig. å när jag väl fick in några pucker så rullade allt på för mig. Det känns lite som att målvakterna avgjorde för mycket i denna match. min Fernandez var sjuktbra!, medans biron i ditt mål var riktigt usel. han räddade inte mycket. Tror Biron är sämst i hela turneringen av alla förstamålvakterna. Jaja vi ses senare till match nr2 i Boston Postad 15 June 2008 - 22:53
Ja, jag får väl skylla på min målvakt då om det nu stämmer att han ska vara sämst. Det är synd det
Jaja, nu har jag lite att plugga på inför returmatchen. För övrigt om någon undrar så vill jag inte ta mina returmatcher förrän jag kört genom alla första möten. Tror det är en fördel att veta hur man ligger till när halva ligan är spelad så man vet hur pass viktig en vinst egentligen är. Så ja, det är av taktiska skäl och motivation som jag avstår från returmatch just nu Nästa läskiga möte är väl Dallas. Dom har ju gjort bra ifrån sig med. Skulle gärna vilja att New Jersey och Rangers visade sig snart också. Redigerat av Namil, 15 June 2008 - 22:59. Postad 15 June 2008 - 23:26
mm håller med. Känns ju tveksamt om dom som spelat 1-2 matcher och aldrig är online är så intresserade å fortsätta i ligan? dock så kan man rätt snabbt spela 4-5 matcher bara man loggar in sig på live, så dom hinner lätt å ta igen några matcher Postad 15 June 2008 - 23:40
Namil, Haha, PES får lägga i några växlar till om han ska slå mig i en Final. Han får inte sån utdelning var match. Det är inte så att PES tar manuell kontroll över sin målvakt, därför han åker rakt ut mot dig?
Hur många mål vi slår in i ligamatcherna är sekundärt, poängen som räknas. Ska inte visa hela registret för tidigt. Ärligt talat tycker jag nästan det börjar bli skamligt hur mycket mål vissa av er släpper in, var är stoltheten? Spela lite koncentrerad defensiv iaf så matcherna inte behöver rinna iväg så. Kommer väl jag förlora nästa match tvåsiffrigt bara för jag skriver så... Redigerat av RealDaBratt, 15 June 2008 - 23:48. Postad 16 June 2008 - 00:12
Säg inte det. Jag går enbart efter statistik just nu iofs men du förlorade första mötet mot Boston och han har bättre målsnitt... tror jag. Ska bli extremt intressant att se hur nästa match går. Nej, som det ser ut nu är PES min guldfavorit och det säger jag inte för att han spöade mig ordentligt utan för resultatet hittills pekar på det. Är det inte kul att känna lite press för en gångsskull? Detta var för övrigt första matchen jag blev nollad samt släppte in mer än 3+ mål. Så ja, bara att glömma den förra "skitmatchen" och gå vidare Man ska nog inte vara allt för hård i sin kritik ang. hur många mål andra släpper in. Jag köpte spelet en vecka innan ligan gick igång exempelvis Redigerat av Namil, 16 June 2008 - 00:20. Postad 16 June 2008 - 05:31
Inte menat som kritik utan förundran, många verkar tokoffensiva trots att det rinner till bakåt. Iof tappar man koncentrationen i defensiven lätt när man ligger under.
PES är naturligtvis väldigt motiverad att gå på måljakt, men så är han rookie också och vill bevisa mycket. En match är inget säger PR avdelningen i Anaheim och ankorna är inte jätte motiverade i grundserien. Anaheims match mot Boston var en lågväxel tillställning, och det finns mer att ta av menar ankornas presschef. Tar alltid någon match att kartlägga en duktig motståndare. Men visst är han favorit, det tycker jag:) Mina ankor spänner inte fjädrarna förrän i augusti. Kvackelikvack...(coolt med allt kvackande eller hur) Redigerat av RealDaBratt, 16 June 2008 - 07:12. Postad 16 June 2008 - 07:23
Gjorde nog mitt snyggaste mål hittills igår, visserligen ett slagskott men ack vliket skott. Drog på från slottet och pucken tog i ribbkrysset och studsade precis innanför mållinjen och sen studsade den upp i nättaket. Det sköna var att jag gjorde den med skillstick också. Matchen slutade 2-0 till Detroit mot Ottawa.
Postad 16 June 2008 - 08:00
Lira du med classic kontroller annars?? Hade för övrigt en bra kväll igår med seger mot Nilfisks Montreal , träningsslog Wade , en 4-0 seger där ja förde matchen ganska bra mot Toppers Pittsburgh. Vann även flera rankade matcher på liven , så fylld med självförtroende tog ja emot Boston. En match där ja stog emot i hela 14min i första innan ja fick 0-1 , kunde dock ganska snabbt göra 1-1 och perioden gick mot sitt slut , men då lyckas jag göra självmål och där går luften ur Sedinarna å gänget. Boston tar en enkel promenadseger och förnedrar sitt hittintills enklaste motstånd. Håller Boston som klara favoriter , men då dom har ett svagare lag än Brattens Anaheim så måste dom jobba hårdare. Hoppas iaf på seger för PES Postad 16 June 2008 - 08:49
Yea hoppas de har ett filter i NHL09 så man filtrera bort classic controllern.
Fast i denna liga är det väl skillstick som gäller?! Håller med dabratt att det är helt galna siffror just nu. 0-14 wtf!! Postad 16 June 2008 - 09:05
Ja ett filter för NHL09 så man slipper Classic problemet, absolut. Hoppas verkligen de tagit åt sig av kritiken från gamers som de påstår sig ha gjort.
Någon som har lust att lira lite? Träningsmatch eller liga spelar ingen roll, har semester och är redan uttråkad... Postad 16 June 2008 - 09:10
Det enda som inte fungerar med skill stick är när man skjuter snabba handledsskott, annars är den överlägsen classic controller, jag avskyr att passa med R knappen också, har så små fingrar, tjejer har oftast större händer än mig
Postad 16 June 2008 - 09:19
Kan lira ngn match sen runt 12.30 tiden Postad 16 June 2008 - 11:06
Du spela alltså med inställningen "klassisk"?? Postad 16 June 2008 - 13:30
Äntligen! Vinsttorkan bröts nyss mot Topper's Pittsburgh. Riktigt tuff och tät match. Pittsburgh har ju både bra offensiv & defensiv och är farliga i de flesta lägen så jag är nöjd hur jag presterade. Tog på mig en straff som blev mål men jag är övertygad om att skottet som resulterade i straffen skulle gått in ändå. Skönt att vända 0-1 till 2-1 och därmed knipa två poäng och äntligen få klättra upp lite på tabellen igen.
Vill för övrigt ha svar på samma fråga som Morge. Har du blandat Classic och Skillstick sen du börja lira i ligan, BioBerra? Redigerat av Namil, 16 June 2008 - 13:42. Postad 16 June 2008 - 16:23
Jag blandar och ger i mina matcher. Ibland flyter det på och jag kan spela riktigt bra för att sedan falla ihop totalt, som ofta beror på att jag tappar mitt eget spel och slutar att passa.
Nu har jag inte mött dabratt i ligan den här säsongen, har dock mött Boston 2ggr, visserligen förlorat båda matcherna men jag ser inte PES86 som en riktig utmanare till dabratt. I en matchserie om 7 matcher är jag säker på att dabratt skulle stå som segrare. Han visar upp ett bredare spel med fler variationer i avsluten och kan knäcka ens offensiva spel totalt. Redigerat av Unregistered24038, 16 June 2008 - 16:38. Postad 16 June 2008 - 17:43
Jag tycker precis tvärtom. Jag har kört två matcher (varav en träningsmatc) mot bratten. Den första slutade förvisso 1-4 till honom men det kunde lika gärna blivit 1-2 bara. Andra matchen stod det ännu en gång 1-2 när tredje perioden skulle köra igång. Tyvärr tappa nån kontakten och matchen blev avbruten. Nu är det ju möjligt att bratten spelade dåligt för att den oranga färgen på kläderna skadar hans ögon men... PES förkrossande match mot mig och hans resultat hittills får mig att tippa på honom som vinnare. Tyckte hans spel ändrade sig konstant och det var svårt att få grepp om vad man skulle göra. Vi får väl se hur det går. Jag tycker det är kul iallafall att Bratten inte längre är en given vinnare i år... för min del iaf. Nu ######r vinner du PES så jag inte ser dum ut! Redigerat av Namil, 16 June 2008 - 18:31. Postad 16 June 2008 - 18:13
Hehe nu sätter du allt för stor press på mig ju! Redigerat av PES86, 16 June 2008 - 18:14. Postad 16 June 2008 - 18:50
BRatt och PES i final, det är knappt pengarna tillbaka på
Men FBKman (äckligt med fbk Själv ligger jag katastrof till, måste försöka motivera mig, tagga upp och vinna lite. Postad 17 June 2008 - 06:58
fasiken mitt interne funkade inte igårkväll, nån som vill ta en förmiddgsmatch så är jag inne vid 10.30
Postad 17 June 2008 - 08:31
man finner ju ingen tid till NHL spelande när det är fotboll hela tiden.
Postad 17 June 2008 - 09:00
Detta är vad jag hatar mest också. Mitt önskekontrollsystem för 09 är. Låt högra analoga (skillstick) styra klubban, skjuta och dribbla som man gör nu. I det defensiva spelet vara helt fritt att peta med klubban och bryta utan att hålla in bumperknappen (bort med tacklingar från denna spak). Lägg tacklingar på en knapp istället. Byta passningsknapp till "a" (grön) eller i alla fall ha möjlighet att mappa om knappen. Redigerat av Unregistered24038, 17 June 2008 - 10:08. Postad 17 June 2008 - 11:50
Spelade en sjuk match igår på Live i en rankad match. Killen sköt 11 skott och gjorde 5 mål, samtliga i krysset med handledsskott. Det sjuka var att jag dominerade puckinnehavet totalt och hade 27-11 i skott. Killen ledde med både 3-1 och 5-3 men jag lyckades kvittera i spel 5 mot 3, till 5-5 på en studspuck. Sen lyckades jag hålla till sudden där jag avgjorde på samma sätt som han hade gjort alla sina 5 mål. Vilken otroligt skön revansch det var när man förnedrade den andra på samma sätt som han hade gjort mål hela matchen. Själlv hade jag ett varierande spel med snabba kontringar och hög forechecking. Den andra killen spelade fegt, backade hem med pucken och försökte hela tiden sätta pucken i krysset. Kan inte förstå folk som spelar så här, är det roligt att göra 5 mål på samma sätt ?
Min skönaste seger iaf. Postad 17 June 2008 - 12:29
Topper, Nej käre FBKmannen har inte slagit mig. Var en match som bröts. FBK verkar iaf jäkligt bra måste jag säga:)
Namil, PES är storfavorit! Men visst, jag kan spänna musklerna mot dig om du vill nästa match så du vet lite vad du pratar om;) Jag var onykter senast Tycker det är för mycket fokus på mig eller PES, själv tror jag Beliavski blir grymt svår i ett slutspel. Har svettats mest mot honom i ligan hitills iaf. Whillis tycker jag med ser bra ut. Men som sagt, i Augusti får vi se vem som mörkat formen:) Jag är iväg i stugan en tid nu så kommer inte synas mycket på Live. BIOBERRA, Använder du Classic i ligaspelet? Vissa har tolkat det som att du gör det, och av dina inlägg att döma verkar det inte osannolikt direkt Vi har alla en skyldighet att spela med Skillstick då det är regel i ligan. Vi hade en röstning innan ligastarten. Vill gärna att du bekräftar hur det ligger till på forumet. Vincent har ett sådant långt utvecklat "DaBratt komplex" att hans analyser kring mina möjligheter knappast kan tas på allvar. Redigerat av RealDaBratt, 17 June 2008 - 13:00. Postad 17 June 2008 - 12:41
Härligt.
Sticker ut huvet och säger att jag är hoppfull inför returerna mot Dabratt och PE95. Min defensiv har känts väldigt stabil mot dem dock så min offensiv varit för stel. Försöker ofta söka drömläget mot dem istället för att ösa på och skapa lite kaos i deras zon. Men angående Bioberras inlägg. Visst är det så att folk som skjuter i krysset hela tiden,oftast classic controll då det är enklare sikta med den även om folk som är bra med skillsticken kan göra många också, blir lite trist spela mot. Men det finns bra sätt att försvara sig mot den typen av avslut. Själv så försöker jag verkligen göra snygga mål. Ibland i ligan så blir det ju att man bara vill hänga nån för att avgå med seger. Men det är ju så otroligt kul om man lyckas med nått riktigt snyggt. Postad 17 June 2008 - 13:29
Spelade oxå en helt sjuk match igår på Live. En ganska jämn match men hade väldigt svårt att komma till bra lägen. Min grymma första kedja skapade inget. Låg under med 3-1 när det var 1 minut kvar. Bytte in första kedjan och 1 minut senare och 3 anfall så stod vi som segrare med 4-3
Postad 17 June 2008 - 14:17
Sorry jag läser inte vartenda inlägg på detta forum och jag har läst reglerna på hemsidan, där står inget om att man måste använda skill stick.Brukar normalt använda skill stick när jag kör i ligan, händer att man glömmer ibland att byta. Men det borde stå på hemsidan också.
Postad 17 June 2008 - 15:59
Hm, nåja... jag kollade bakåt en bit i tråden och du röstade "valfritt", Berra. Med andra ord var du medveten om att röstningen ägt rum och att du sen själv missat att kolla resultatet är ju ditt eget fel egentligen. Alla andra har ju rättat sig efter det så. Spuute fick fortsätta med sina fakeslapshot eftersom det inte fanns med i reglerna som han korrekt påpekade. Men nu är det ju faktiskt bestämt innan att Classic inte fick användas. Så ja, frågan är... Redigerat av Namil, 17 June 2008 - 16:30. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |