* Officiell Tråd - HTC Touch HD *
2075 svar till detta ämne
Postad 02 maj 2009 - 17:21
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Här är en länk till Max theme maker på xda.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=493011
Svenska språket får du genom att ändra i registret.
HKEY_CURRENT_USER/MUI Och ändra i CurLang "Dec" till 1053 och "Hex" ska vara 41D. Men det ändar bara språket i TF3D För att ändra i registret andvänder jag Resco Explorer 2007 for PocketPC Smartphone den har någon typ av reg edit isig. Stäng av TF3D gör sedan ändringen och starta TF3D igen. Happy editing
Såg att Dutty släppt ytterligare en uppdatering.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=507372 
V 3.3 kommer när som helst också, bara så ni vet innan ni flashar V 3.2
Postad 02 maj 2009 - 20:37
madness74
-
madness74
-
Användare
-
-
124 inlägg
Redan flashat  ivrig som man är
Postad 03 maj 2009 - 12:34
madness74
-
madness74
-
Användare
-
-
124 inlägg
Tog ett kort av frugan och gjorde en bakgrund...hihi.. neeeh i wish.
Screenshot10.png 421,46K
0 Antal nerladdningar
Fick väl censurera lite pga regler
Redigerat av madness74, 03 maj 2009 - 12:48.
Postad 03 maj 2009 - 20:26
madness74
-
madness74
-
Användare
-
-
124 inlägg
Hittade lite andra god saker på xda kommer inte ihåg vem som gjort det. Först ett genomskinligt kuvert, rätt nice tycker jag.
Screenshot.png 337,2K
0 Antal nerladdningar
Screenshot_1.png 411,17K
0 Antal nerladdningar Genomskinlig musik icon cooolt
Vore kul om någon annan kunde vissa sitt theme.
Postad 03 maj 2009 - 22:00
madness74
-
madness74
-
Användare
-
-
124 inlägg
Hmmm alla HD ägare har nog sålt telefonen och gått över till iphone
Postad 04 maj 2009 - 09:36
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Eller så hänger man på andra forum som tex jag  Tog ett kort av frugan och gjorde en bakgrund...hihi.. neeeh i wish.
Screenshot10.png 421,46K
0 Antal nerladdningar Fick väl censurera lite pga regler 
Vad för slags top bar använder du? Lust att lägga upp en cab på den?
Postad 04 maj 2009 - 09:57
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
För dålig upplösning på iphone för att JAG skulle gå över. Men kommer det en med bättre upplösning och mer minne så kaaaanske hehe
Postad 04 maj 2009 - 15:01
kokodi
-
kokodi
-
Amatör
-
-
52 inlägg
*spyr i munnen* Aldrig i livet!
Postad 04 maj 2009 - 19:11
NickoM
-
NickoM
-
Användare
-
-
158 inlägg
Nu ger jag snart upp.. Har äntligen tagit mig modet/tiden för att flasha min Touch HD till Dutty's HD V3.3 XT SHIP.
Men jag får det inte att fungera...
Just nu har jag dessa versioner i mobilen.
ROM: Stock 1.56.413.0
Radioversion: 1.13.25.24
SPL: 1.54.0000
Kör Vista 32-bitars på datorn.
Försöker som sagt flasha till Dutty's HD V3.3 XT SHIP men jag kommer inte längre än hit.
STORAGE CARD METHOD WITH USPL:
Error no response from device
Alternativet
FLASHING ROM WITH RUU.exe:
Den fastnar på 0%, efter ett tag kommer ett felmeddelande som säger "ERROR [262] Update error".
Felmeddelandet talar om att "The ROM Utility has encountered communication erros during the update process"
Drivrutinerna till HTC USB Sync ska vara uppdaterad, men jag misstänker att det är det som var felet.
Någon som kan hjälpa mig??
PS. Glöm inte att deklarera  DS.
Postad 04 maj 2009 - 19:32
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Nu ger jag snart upp.. Har äntligen tagit mig modet/tiden för att flasha min Touch HD till Dutty's HD V3.3 XT SHIP. Men jag får det inte att fungera...
Någon som kan hjälpa mig??
Kör Hard-spl 1.56
Postad 04 maj 2009 - 20:41
NickoM
-
NickoM
-
Användare
-
-
158 inlägg
Kör Hard-spl 1.56
Tack selph! Nu gick det bättre
Postad 04 maj 2009 - 21:23
madness74
-
madness74
-
Användare
-
-
124 inlägg
barbapappa_86 this is for you.. Denna andvänder jag.
tsowentaskbar3v1.4.zip 1,2MB
11 Antal nerladdningar Finns mer på denna sida. http://forum.ppcgeek...ead.php?t=54514
Redigerat av madness74, 04 maj 2009 - 21:27.
Postad 06 maj 2009 - 14:19
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Har nu beställt denna telefon. Jag tog den via Katshing och 12 månaders abbonemang hos Telia.
Har jag fattat beställningen rätt ?
Jag betalar 3802kr för telefonen vid första betalningen.
Sen betalar jag 200kr i månaden i 12 månader + 49kr för abbonemanget. 249krx12 = 2998.
2998+3802=6790 totalt för telefon med abb i 12 månader. Är väl ändå ett hyfsat pris tycker jag. Har länge velat mellan denna och Iphone men Touch HD känns som mer komplett, kan ju använda den som surfdator också med mitt Wlan. Bra eller dåligt köp ?
Postad 06 maj 2009 - 15:58
NickoM
-
NickoM
-
Användare
-
-
158 inlägg
Har nu beställt denna telefon. Jag tog den via Katshing och 12 månaders abbonemang hos Telia. Har jag fattat beställningen rätt ? Jag betalar 3802kr för telefonen vid första betalningen. Sen betalar jag 200kr i månaden i 12 månader + 49kr för abbonemanget. 249krx12 = 2998. 2998+3802=6790 totalt för telefon med abb i 12 månader. Är väl ändå ett hyfsat pris tycker jag. Har länge velat mellan denna och Iphone men Touch HD känns som mer komplett, kan ju använda den som surfdator också med mitt Wlan. Bra eller dåligt köp ? 
Ja, det är så jag fattar det också. En liten rättning bara, 249x12=2988, men du har ju rätt total summa så det var säkert bara ett feltryck på numpaden  Bra köp!
Postad 06 maj 2009 - 22:18
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Säg till vad du tycker om du köper dem. /IceBall
Jag har köpt dessa, ScullCandy Full Metal Jacket (FMJ) IPhone Chrome: http://www.teknikmag.....20iPhone krom Helt suveränt ljud, tung bas och en levande ljudbild. De isolerar bra från störande ljud, speciellt med de medföljande "foam" pluggarna, med dessa sitter lurarna dessutom som klistrade i öronen. Det är bra ljud när man ringer också. Den andra personen hörs mycket bra. man hörs tydligt även om micken hänger löst och man pratar rakt ut i luften. Det finns en knapp vid micken för att kunna svara på samtal, man svarar genom att trycka in knappen. Om man vid något annat tillfälle trycker på knappen en gång händer inget, vilket är bra, så att telefonen inte börjar ringa upp om man stöter till knappen av misstag. Om man håller inne knappen ett par sec aktiveras röstuppringningsfunktionen och vid två korta tryck ringer man upp senast slaget nummer. Tyvärr verkar det inte finnas någon möjlighet att byta låt, eller ändra volymen...
Postad 07 maj 2009 - 17:36
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Hejsan!
Funderar på att köpa en HTC HD.
Dom senaste telefonerna jag haft är: omnia, Xperia och nu sist Samsung GT-i7110.
Hur är denna som? snabbare än dessa? vad kan jag förvänta mig?
Postad 07 maj 2009 - 18:26
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
En Touch HD har samma prestanda som en Xperia X1 och är likvärdig med samma typ av ROM. Att byta mellan X1 och HD är att sidsteppa, ungefär som att t.ex byta mellan en Nokia E71 eller E66.
Om du tänkt köpa en ny lur är en behovsanalys en god idé. Vad skall luren klara av för att du skall anse att den är värd att behålla?
Postad 07 maj 2009 - 18:41
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Haha, ja jag vet inte. kommer nog endå inte behålla den då jag säkert kommer byta igen.
Men jag hoppas jag kan få en fullträff och ha nästa telefon i ett halvår iaf =)
Det känns som jag skulle vilja ha en "lätt använd" telefon men endå avancerad
Redigerat av nixxz, 07 maj 2009 - 18:49.
Postad 08 maj 2009 - 07:02
Kristofer00
-
Kristofer00
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Haha, ja jag vet inte. kommer nog endå inte behålla den då jag säkert kommer byta igen. Men jag hoppas jag kan få en fullträff och ha nästa telefon i ett halvår iaf =)
Det beror på hur teknisk du är, när den kommer som ny är den ganska lätt att förstå + att man känner igen sig från windows när man går in i kontrollpanelen etc. Annars fungerar HTCs mjukvara relativt bra och ser ut som på xperian. Dock så fort du börjar installera och göra lite olika grejer kan det vara bra att ha tid och ork att fixa allt. Som nu har jag lyckats krumma bort att skärmen är svart ibland när någon ringer och jag har en dålig telefonbok. Så då får man googla runt och hitta lösningen etc. Flera program jobbar också mot varandra så om du intstallerar ett program kan helt plötsligt någon annan funktion sluta funka. Det är som en dator helt enkelt.
Redigerat av Kristofer00, 08 maj 2009 - 07:03.
Postad 08 maj 2009 - 07:25
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
På HTC Touch HD så fungerar inte Equalizern för ljudet om du kör via Blåtand därav att ludet blir sämre därav att jag inte köpte ett A2DP headset till min... kör med tråd för att få bästa ljud.  Stämmer verkligen detta i alla lägen, dvs går det inte att använda nån musikspelarmjukvara med inbyggd eq som funkar med blåtand? Mvh Henke
Postad 08 maj 2009 - 14:16
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Kollade på kolli numret nyss, tydligen är min HTC touch HD i Ånge. Men på status står det transporteras och det står längst ner att den är sorterad. Betyder det att jag kanske kan få den idag med lite tur ?
Annars får jag väl vänta hela helgen
Ingen Touch HD idag
Redigerat av BioBerra, 08 maj 2009 - 21:41.
Postad 09 maj 2009 - 13:08
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Någon som har hyffsade kunskaper och vill hjälpa till att översätta Dyttys 3.4 ROM (när den kommer) till svenska? Hittade detta: http://forum.xda-dev...ad.php?t=311078Verkar inte omöjligt, men jag har dock inte tillräckliga skills för att kunna göra det själv  Ska såklart också fråga Dutty om han vill skicka den oskyddad sedan när den släpps. Någon som kan sin sak och vill hjälpa till? Föresten, har någon löst det med svenskt tangentbort till Duttys ROM? Topazen finns att köpa i sverige så det borde finnas?
Postad 09 maj 2009 - 13:11
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Haha, ja jag vet inte. kommer nog endå inte behålla den då jag säkert kommer byta igen. Men jag hoppas jag kan få en fullträff och ha nästa telefon i ett halvår iaf =)
Alltså, allvarligt talat. Att köpa t.ex en Touch HD eller Xperia X1 eller liknande och hålla på och byta fram och tillbaka är knappast speciellt förnuftigt. Om du ändå skall byta telefon konstant är det bättre att du skaffar något enklare istället för att sidsteppa mellan snarlika toppmodeller. Fundera igenom NOGA vad nästa lur skall innehålla, vilka program den skall kunna köra, datorsynk etc. Även plattform är viktigt, det måste du fundera igenom noga. Utifrån det köper du en telefon och behåller. Om man måste byta telefon hela tiden har man troligen ingen genomtänkt behovsanalys och köper därmed fel modell. D.v.s får en modell som man "tror" är "på det sättet" men som inte är det och så byter man hela tiden. Innan du gjort en behovsanalys kan jag inte rekommendera någon modell mer än något i prisklassen 2000 kronor eller lägre. En Touch HD t.ex är en telefon man behåller - inte en slit och släng-pryl man köper, använder en månad och sedan byter till en Nokia N-series eftersom man kom på efter en vecka att HDn tydligen saknade T9-knappsats och tydligen kör något som heter Windows Mobile när det var S60 jag föredrog.
Postad 09 maj 2009 - 16:31
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Alltså, allvarligt talat. Att köpa t.ex en Touch HD eller Xperia X1 eller liknande och hålla på och byta fram och tillbaka är knappast speciellt förnuftigt.
Om du ändå skall byta telefon konstant är det bättre att du skaffar något enklare istället för att sidsteppa mellan snarlika toppmodeller.
Fundera igenom NOGA vad nästa lur skall innehålla, vilka program den skall kunna köra, datorsynk etc. Även plattform är viktigt, det måste du fundera igenom noga. Utifrån det köper du en telefon och behåller.
Om man måste byta telefon hela tiden har man troligen ingen genomtänkt behovsanalys och köper därmed fel modell. D.v.s får en modell som man "tror" är "på det sättet" men som inte är det och så byter man hela tiden.
Innan du gjort en behovsanalys kan jag inte rekommendera någon modell mer än något i prisklassen 2000 kronor eller lägre.
En Touch HD t.ex är en telefon man behåller - inte en slit och släng-pryl man köper, använder en månad och sedan byter till en Nokia N-series eftersom man kom på efter en vecka att HDn tydligen saknade T9-knappsats och tydligen kör något som heter Windows Mobile när det var S60 jag föredrog.
Haha, riktigt så är det inte. Skulle aldrig kunna ha en telefon runt 2000kr klassen. det blev iaf en Iphone då jag inte testat den än. Xperian var jag tex grymt nöjd med, men som alltid känner jag "behov" av att byta fast jag är nöjd
Postad 09 maj 2009 - 19:12
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Man får ju faktiskt fundera trots allt innan man byter. Att byta mellan olika HTC-modeller med 528 Mhz-processor och WVGA-skärm (HTC Kovsky/Xperia X1, HTC Blackstone/Touch HD, HTC Rhodium/Touch Pro 2) är inte förnuftigt eller en speciellt god idé. Dessa tre modeller får i stort sett betraktas som samma lur men med olika skärmstorlek, kameramodul samt styrkors/optisk pekplatta och/eller qwerty. Mjukvarumässigt går de att konfigurera till att bli exakt likadana (HTC Topaz/Diamond 2 t.ex).
Min enkla devis är att man bör byta lur när det kommer en utvecklad modell. Med utvecklad menar jag uppgraderad hårdvara och mjukvara såsom WM 6.5 och 1 GHz-processor, större minne, stöd för SDXC o.s.v. Då är det dags att uppgradera. Men att byta mellan modeller med snarlik/identisk hårdvara kan man med fördel låta bli.
Postad 09 maj 2009 - 20:31
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Man får ju faktiskt fundera trots allt innan man byter. Att byta mellan olika HTC-modeller med 528 Mhz-processor och WVGA-skärm (HTC Kovsky/Xperia X1, HTC Blackstone/Touch HD, HTC Rhodium/Touch Pro 2) är inte förnuftigt eller en speciellt god idé. Dessa tre modeller får i stort sett betraktas som samma lur men med olika skärmstorlek, kameramodul samt styrkors/optisk pekplatta och/eller qwerty. Mjukvarumässigt går de att konfigurera till att bli exakt likadana (HTC Topaz/Diamond 2 t.ex).
Min enkla devis är att man bör byta lur när det kommer en utvecklad modell. Med utvecklad menar jag uppgraderad hårdvara och mjukvara såsom WM 6.5 och 1 GHz-processor, större minne, stöd för SDXC o.s.v. Då är det dags att uppgradera. Men att byta mellan modeller med snarlik/identisk hårdvara kan man med fördel låta bli.
Jo men varför ska jag låta bli när jag tycker det är roligt att testa nya telefoner? Förstå vad du menar att det är princip samma telefoner men det är roligt att testa nya modeller endå, tycker jag!!
Postad 09 maj 2009 - 21:05
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Skall man vara förnuftig köper man knappast en HTC Touch Hd eller IPhone över huvud taget!
Hur mycket behöver du EGENTLIGEN i en mobil?
Tror man "hittar på" ett behov man egentligen inte har bara för att rättfärdiga ett köp du egentligen inte behöver!
Mycket ärligare att erkänna att man är en prylbög!
Postad 10 maj 2009 - 11:25
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Jo jag är en prylbög  älskar att testa nya saker. somsagt utnyttjar jag inte alla saker i dessa telefoner!
Men jag skulle inte klara av att ha en "vanlig" telefon
Postad 10 maj 2009 - 13:11
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Är det bara jag här som faktiskt använder den som verktyg? Har jobbets mail via exange, läser xls filer som jag kan få via mail mm. Läser tex en agenda som jag får i pdf.. Väldigt bra kalender. För mig är den ett väldigt bra och viktigt arbetsverktyg.
Men visst, jag är en prylbög
Postad 10 maj 2009 - 14:53
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Stämmer verkligen detta i alla lägen, dvs går det inte att använda nån musikspelarmjukvara med inbyggd eq som funkar med blåtand?
Mvh Henke
Jag har i alla fall inte lyckats. Det är därför som även jag använder sladdbundet headset numera. Om någon annan har lyckats så är det bra om ni kan berätta det här. Sedan finns det kanske bluetoothheadset med eq? Annars får man hoppas att det dyker upp snart...
Postad 10 maj 2009 - 16:53
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag har i alla fall inte lyckats. Det är därför som även jag använder sladdbundet headset numera. Om någon annan har lyckats så är det bra om ni kan berätta det här. Sedan finns det kanske bluetoothheadset med eq? Annars får man hoppas att det dyker upp snart...
Mitt Jabra BT3030 funkar bra med PocketPlayer i alla fall! Kanonljud! https://www.prisjakt...kt.php?p=240596
Postad 10 maj 2009 - 21:55
lill-prinsen
-
lill-prinsen
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej alla,
är grymt sugen på att skaffa denna mobil nu. Gått o velat ett tag o varit inne på Iphone men HD:n känns ju oslagbar med många möjligheter!
Har dock inte huunit plöja igenom alla dryga 60 sidor här än men har en stor o viktig fråga. Om jag nu ska köpa en HD vad rekomenderar nu för abonnemang o tillval? Ett privat abonnemang. Drar den mycket data så man skall ha fri data m.m.
Vore väldigt tacksam om jag fick eran åsikt o syn på detta, då ar är väldigt villrådig i denna djungel av abonnemang o tillval!
Tack på förhand
Postad 11 maj 2009 - 08:37
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Hej alla,
är grymt sugen på att skaffa denna mobil nu. Gått o velat ett tag o varit inne på Iphone men HD:n känns ju oslagbar med många möjligheter!
Har dock inte huunit plöja igenom alla dryga 60 sidor här än men har en stor o viktig fråga. Om jag nu ska köpa en HD vad rekomenderar nu för abonnemang o tillval? Ett privat abonnemang. Drar den mycket data så man skall ha fri data m.m. Vore väldigt tacksam om jag fick eran åsikt o syn på detta, då ar är väldigt villrådig i denna djungel av abonnemang o tillval!
Tack på förhand 
Vart bor du och vad använder de du ringer ofta till för operatör?
Postad 11 maj 2009 - 11:07
lill-prinsen
-
lill-prinsen
-
Rookie
-
8 inlägg
Bor i Stockholm. Ringer väl "normalt" eller något under och de jag ringer till är blandade operatörer....
Funderar väl mer på detta med data trafik på denna lur....
Postad 11 maj 2009 - 12:53
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Mitt Jabra BT3030 funkar bra med PocketPlayer i alla fall! Kanonljud! https://www.prisjakt...kt.php?p=240596
Det låter bra! Men har du möjlighet att eq:a ljudet i PocketPlayer, eller tycker du bara att det låter bra utan pill? Mvh Henke
Postad 11 maj 2009 - 15:05
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Bor i Stockholm. Ringer väl "normalt" eller något under och de jag ringer till är blandade operatörer.... Funderar väl mer på detta med data trafik på denna lur....
Vet iaf att Telenor har telefonen billigt via deras webbutik samt att de har en tjänst som heter fri mobilsurf, säger sig själv vad den innebär  Dom brukar ha ganska bra subventionering på deras abonnemang. Tele2 brukar dock vara billiga, vet dock inte om de har någon bra tjänst som fri mobilsurf. Den kostar 59kr/mån och då har du ett fastpris på datan. Turbo 3G ingår inte dock, vilket är tråkigt men jag tycker inte det spelar någon roll  Kolla här tex: http://butik.telenor...20246FC04F389B5Totalt 4150:- för telefonen, månadskostnad 449 och du ringer för 299kr månaden. Bra eller anus beror på hur mkt du ringer för.
Postad 11 maj 2009 - 16:35
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Har precis hämtat ut min Touch HD och första intrycket är så otroligt positivt.
Men jag undrar bara, jag har kopplat upp den via mitt Wifi, men den är ju även ansluten till 3G nätet. Kommer den automatiskt att välja Wifi då när man surfar på internet ?
Att surfa på internet verkar förvörigt vara otroligt smidigt på denna lur, DN laddade snabbare än på min gamla bärbara jobbdator, och den höga upplösningen gör att allt syns väldigt tydligt
Postad 11 maj 2009 - 18:29
JBA69
-
JBA69
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Det låter bra! Men har du möjlighet att eq:a ljudet i PocketPlayer, eller tycker du bara att det låter bra utan pill?
Mvh Henke
Du kan ändra ljudet i Pocket players Eq och hör ändringen i BT direkt! Så ja,det funkar!
Postad 11 maj 2009 - 20:23
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Du kan ändra ljudet i Pocket players Eq och hör ändringen i BT direkt! Så ja,det funkar!
Härligt! Tack för det! Mvh Henke
Postad 11 maj 2009 - 20:25
Unregistered934f9a06
-
Unregistered934f9a06
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Sitter och funderar på om jag skall välja denna telefon eller HTC Diamond 2.
Skall köpa en jobbar telefon med mail som stösta anledningen till denna telefon.. Men gillar kontakt boken samt att man kan ställa in tider för push i Dimond 2 kan man sätta att man bara vill ha push kl 8 till 18 måndag till fredag i HTC HD´n med?
För nackdelar med denna. som sagt tar tacksamt i mot tankar som hjälper till i mitt beslut...
Postad 12 maj 2009 - 06:02
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Det låter kanon, tack!
Postad 12 maj 2009 - 06:54
s_proeliat
-
s_proeliat
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag använder Duttys 3.3XT och märker att jag tappar signalen hela tiden. Inte bara dålig mottagning utan "no service". Har inte haft detta problem med tidigare ROM. NÅgon som har förslag?
Postad 12 maj 2009 - 09:28
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Jag använder Duttys 3.3XT och märker att jag tappar signalen hela tiden. Inte bara dålig mottagning utan "no service". Har inte haft detta problem med tidigare ROM. NÅgon som har förslag?
Hard Reset och följ sedan guiden för att ställa in operatör. Jag har aldrig haft detta problem. Om detta inte funkar så kan du pröva med att flasha till den radio du hade innan.
Postad 12 maj 2009 - 09:54
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Hadde samma problem men inte hela tiden...tappade signalen oftast i rörelse (bil,tåg) där jag förut hade haft bra signal. Löste detta med som barbapappa sa: Flashade radion till den förra versionen. Funkar finfint nu. Känns som att det är bättre signal nu också. Iaf när jag använder telefonen som modem på jobbet. Hade 2 "pluppar" med nya radion och 5 med den gamla som jag använder nu.
Postad 12 maj 2009 - 12:40
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Ska man flasha om tilll senaste Rom uppgraderingen på HTCs sida ?
Jag har Rom versionen från Oktober 2008 och den från HTC är från April 2009. Ska jag låta bli att uppgradera eller ska man göra det ändå, tänkte om det är något som kan komma att begränsas, typ att kunna lägga in Iphone teman etc om man kör den nya romen.
Postad 12 maj 2009 - 14:38
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Flasha på :-) Men vill du leka mer så läs på om att flasha en hemmakokt ROM. http://forum.xda-dev...splay.php?f=451
Postad 13 maj 2009 - 12:51
drgregur
-
drgregur
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Föresten, har någon löst det med svenskt tangentbort till Duttys ROM? Topazen finns att köpa i sverige så det borde finnas?
Jag körde in resco keybord, finns svenska med där. Funkar klockrent. Hadde samma problem men inte hela tiden...tappade signalen oftast i rörelse (bil,tåg) där jag förut hade haft bra signal. Löste detta med som barbapappa sa: Flashade radion till den förra versionen. Funkar finfint nu. Känns som att det är bättre signal nu också. Iaf när jag använder telefonen som modem på jobbet. Hade 2 "pluppar" med nya radion och 5 med den gamla som jag använder nu.
Jag har haft problem med 3G täckningen (tele2) ingen 3g fast det finns där jag är. Jag gjorde ett inlägg i XDA forumet, sök under blackstone kanske på 3G, tele2 så borde du hitta nåt som kanske även funkar för dig.
Postad 13 maj 2009 - 17:00
lill-prinsen
-
lill-prinsen
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej igen på er,
har fortfarande inte kunnat välja vilket abonnemang jag ska välja eller haft tid att gå till nån butik o kolla lite.
Är det ingen mer som har tips? va använder ni andra?
Bör man ha fri data trafik?
Vilka abonnemang gör att man kan använda mobilen som en modem/dongel till datorn?
Om man skaffar ett 199 kr abonnemang hos telenor (vilket man får ringa för) och vill ha fri data för 119 kr (har jag för mig de tar) kan man då få att det dras från de 199 kr? (dvs så man sedan har 80 kr att ringa förr). 3 har väl så på sina abonnemang. Är det några fler alls än dom som har det!
Ser mycket fram (om än lite otåligt  ) bra svar! Tack alla på förhand!
Snart kanske man har en HD
Postad 13 maj 2009 - 20:07
Unregistered36368
-
Unregistered36368
-
Användare
-
-
104 inlägg
Är det ingen mer som har tips? va använder ni andra? Bör man ha fri data trafik? Vilka abonnemang gör att man kan använda mobilen som en modem/dongel till datorn?
Ser mycket fram (om än lite otåligt ) bra svar! Tack alla på förhand!
Snart kanske man har en HD 
Kör med Telenor, använder telefonen som modem på jobbet. Telenor är nu den enda operatören som inte har en kvot på datamängd vilket är bra. Kör med "Affärspaket FastPris" då får jag ringa för 3500 kr i mån + att jag har fri data. Allt för 599 kr i mån. Är privatperson men hade inga problem o teckna företagsabbonemang. Lycka till!
Postad 13 maj 2009 - 23:26
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har ett litet programtips för er som tränar. Det finns ett program och en webbsida som heter Endomondo http://www.endomondo.com. Det funkar så att man går in på deras hemsida och registrerar sig. Sedan laddar man ner ett program till sin gps-mobil (funkar bra med touch HD). När man sedan ger sig ut på ett pass startar man programmet i mobilen. Programmet har håller sedan koll på var man befinner sig via gps:en. När man är klar med passet stoppar man tiden i mobilen. Sedan är det bara till att logga in på hemsidan. Där har man rundan uppritad i Googlemaps med km tider, medelhastighet, medelhastighet per km. Kurva över hastigheten under loppet, samt en kurva över höjdskillnaden. Jag har testat ett några dagar och är grymt imponerad. Man behöver alltså inte föra över något till datorn, utan alla data skickas direkt från mobilen och finns på siten så fort man är klar med sitt pass. Programmet är än så länge i beta och är helt gratis, men det verkar som de har tanke på att ta betalt så småningom. Jag tänker testa att använda det under Göteborgsvarvet på lördag, då kan dessutom de som vill se livedata direkt på webben, var man befinner sig under loppet och vilka km-tider man har. http://www.goteborgs...tm?NewsIndex=10
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|