Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 juni 2009 - 21:04

beboy
  • beboy
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kan man också dela ut den hårddisk som är kopplad via USB till WD:n om man kopplar in ett nätverkskort? Bryr mig inte nämnvärt om att komma åt de shares jag har på mitt nätverk från spelaren, men skulle gärna slippa att flytta på hårddisken när något ska kopieras genom att kunna kopiera rakt över nätverket till den disk som är kopplad till spelaren.

Postad 03 juni 2009 - 21:56

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0

Nu har jag suttit en bra stund och läst om denna Western Digital TV HD.

Är en äldre tjej!? som håller på här hemma med min utrustning och vill ha ut det bästa av det. Plånboken hindrar mycket, den är tunn.

Jag har en stationär dator. Har kopplat en VGA kabel till tv för att se film som finns på den stationära datorn. Funkar bra. En SPDIF kabel från datorn är kopplad till min hemmabioanläggning, så jag får ut ljudet både från film och musik som jag har på en extern hårddisk.

Eftersom jag har en HDTV box så har jag blivit lite bortskämd med kvalitén.

Nu undrar jag; är jag tvungen att ha ytterligare en extern hårddisk o lägga filmerna där för att koppla till med USB kabel till WD TV HD.

Eller, köper jag en VGA + ljud till HDMI, som finns på kabelgiganten. Trodde inte att sånt fanns men det gör det. Hittar inget på nätet om det. Frågade på Media Markt om det men de visste ingenting. Kolla länken http://www.kabelgiga...lar.asp?id=5600.

Vad säger ni, vilket tror ni är bäst?

Det borde inte vara några problem att använda din befintliga externa hårddisk med WD HD TV:n iaf inte om den är hyfsat ny med USB-kontakt osv :D

Postad 04 juni 2009 - 07:12

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Nu har jag suttit en bra stund och läst om denna Western Digital TV HD.

Är en äldre tjej!? som håller på här hemma med min utrustning och vill ha ut det bästa av det. Plånboken hindrar mycket, den är tunn.

Jag har en stationär dator. Har kopplat en VGA kabel till tv för att se film som finns på den stationära datorn. Funkar bra. En SPDIF kabel från datorn är kopplad till min hemmabioanläggning, så jag får ut ljudet både från film och musik som jag har på en extern hårddisk.

Eftersom jag har en HDTV box så har jag blivit lite bortskämd med kvalitén.

Nu undrar jag; är jag tvungen att ha ytterligare en extern hårddisk o lägga filmerna där för att koppla till med USB kabel till WD TV HD.

Eller, köper jag en VGA + ljud till HDMI, som finns på kabelgiganten. Trodde inte att sånt fanns men det gör det. Hittar inget på nätet om det. Frågade på Media Markt om det men de visste ingenting. Kolla länken http://www.kabelgiga...lar.asp?id=5600.

Vad säger ni, vilket tror ni är bäst?

Tror inte att du skall köpa en VGA + ljud till HDMI. Är inte säker men du lär inte få ut bättre bild bara för att du köper en omvandlare. Orginalsignalen som du skickar ur datorn är ju ändå i VGA-standard och bara för att du kopplar om den till en HDMI så kommer den inte göra bilden bättre. Mao du kan inte få HD-material ur din VGA-kontakt på datorna varesig med eller utan omkopplaren på kabelgiganten. Någon får rätta mig om jag har fel.

Bästa billigaste lösningen är nog att köpa en WDTV och en 16gb usbsticka. EN 16gb sticka kostar 250 kr och du fpr plats med en 1080p film.

Postad 04 juni 2009 - 08:35

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Det är inget krav på HDMI för att få ut "HD-upplösning". VGA funkar det med men är lite känsligare då det är analogt.
Sofus: Inte så säker på om du har en WD redan, men det finns ingen anledning att byta till WD från en HTPC, vilket du verkar köra idag, om du inte retar dig på alla kablar och att du måste gå 200 meter för att byta film/justera volym. Jag bytte från HTPC av den orsaken och det var ingen stor investering. Tycker att allt är smidigare med WD.

Edit: Precis som Kinta skriver ovan så är det bortkastat med en "omvandlare"

Redigerat av Palle, 04 juni 2009 - 08:38.

Postad 04 juni 2009 - 09:05

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Klarar alla 16GB usb minnen av den bandbredd som krävs för 1080P film? En bandbredd på 30-40Mbs för filmen är väl inte ovanligt.

Postad 04 juni 2009 - 09:50

Sofus
  • Sofus
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Det är inget krav på HDMI för att få ut "HD-upplösning". VGA funkar det med men är lite känsligare då det är analogt.
Sofus: Inte så säker på om du har en WD redan, men det finns ingen anledning att byta till WD från en HTPC, vilket du verkar köra idag, om du inte retar dig på alla kablar och att du måste gå 200 meter för att byta film/justera volym. Jag bytte från HTPC av den orsaken och det var ingen stor investering. Tycker att allt är smidigare med WD.

Edit: Precis som Kinta skriver ovan så är det bortkastat med en "omvandlare"

Tack för era svar. Jag avstår nog från detta köp. Visst kan jag reta mig på alla kablar , men det ska jag fixa. En 200-meters gång för att byta film eller justera ljud behövs inte. Ligger så gôtt i soffan o fixar allt med fjärrkontrollerna, både till datorn och receivern.

Postad 04 juni 2009 - 10:17

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Klarar alla 16GB usb minnen av den bandbredd som krävs för 1080P film? En bandbredd på 30-40Mbs för filmen är väl inte ovanligt.

Ja det gör dom. 30-40Mbps (Mbit/s) är visserligen högre än de flesta vanliga 1080p mkver som brukar ligga på ca 10-15Mbps, men visst finns det äkta bluray rippar med så höga bitrates, men det motsvarar ca 3-4MB/s vilket alla minnen idag borde klara utan problem. Kingstons billigaste t.ex, 379kr på Komplett, 16GB klarar 6MB/s och ett lite dyrare för 599kr klarar 16MB/s.

Postad 04 juni 2009 - 21:37

Unregistered660dd59f
  • Unregistered660dd59f
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

eh, jo - WDn har fortfarande ingen hårddisk?

och för att försöka svara på frågan: om tvixen fungerar som en vanlig extern hårddisk när du kopplar in den till datorn så bör den gå att använda som sån till WDn också. för jag antar att det var så du hade för avsikt att göra?

Ja, precis, det var tanken.
Tvixen kommer upp som en vanlig mapp när man kopplar in den i datorn så det borde ju som sagt fungera. Ville bara kolla om någon av er provat detta något komplicerade sätt... :(

Mattimannen

Postad 06 juni 2009 - 13:31

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Fick ett lustigt problem när jag kopplade in RCA-kablar till min stereo.
Det visar sig att ljudet på TV:en ligger 200ms (eller nått) före så det blir ett gigantiskt echo i mitt vardagsrum. Nu vet jag att RCA-kablar är 1980-tal men är det någon fler som upptäckt detta? Kör senaste firmware (beta)

200ms på ljuset visade sig att inte störa mig allt för mycket i lagget så kan jag ju köra stereon när jag ser hollywoodaction och TV:n när det blir serier men Stereo+TV samtidigt funkar bara inte. Hade gärna isf önskat att TV:n fungerade som en "center" då. Men men... man kan väl inte få allt.

Redigerat av candyraver, 06 juni 2009 - 13:33.

Postad 06 juni 2009 - 18:01

danniee
  • danniee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag är lite besviken över ett par saker. För det första så går inte att visa DVD-menyer. Detta är en stor nackdel i jämförelse med Tvixen. För det andra så får jag felmeddelande när jag försöker spela vissa ISO-filer som min DVD-spelar annars klarar utan problem

"Unable to play the selected file. Please refer to the user manual on how to change the file to a supported format".

Jag trodde den kunde spela allt som en DVD-spelare kan spela upp. Är ganska besviken över detta. Någon som vet vad det beror på?

Postad 06 juni 2009 - 18:44

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Jag är lite besviken över ett par saker. För det första så går inte att visa DVD-menyer. Detta är en stor nackdel i jämförelse med Tvixen. För det andra så får jag felmeddelande när jag försöker spela vissa ISO-filer som min DVD-spelar annars klarar utan problem

"Unable to play the selected file. Please refer to the user manual on how to change the file to a supported format".

Jag trodde den kunde spela allt som en DVD-spelare kan spela upp. Är ganska besviken över detta. Någon som vet vad det beror på?

Kanske skulle läsa denna tråd innan du gjorde ditt inköp eller kolla specifikationerna för vad som den stödjer.

Postad 06 juni 2009 - 19:17

hovnarr1
  • hovnarr1
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har läst dem flesta posterna och kan ändå inte förstå en sak. Fick besked i databutiken att jag skulle koppla hdmi till tvn (givetvis) optisk kabel ( coaxial )från tvn - receivern för och då få ljudet digitalt. Varför funkar inte dem flesta dts .mkv filmer nu? Konstiga är att vissa funkar? Ja mitt biosystem har dts.

Måste jag isåfall köpa en omkopplare och köra toslink ifrån WD till adapter och sen coaxial till biosystemet? Nej mitt biosystem har inte hdmi in, HTS8100 philips cp mojäng.

Tacksam för svar.

Postad 06 juni 2009 - 19:53

danniee
  • danniee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Kanske skulle läsa denna tråd innan du gjorde ditt inköp eller kolla specifikationerna för vad som den stödjer.

Hur hjälper det svaret mig eller någon annan? Att den inte klarar menyer visste jag, men det är ändå en besvikelse. Jag tror fler håller med mig. Man tror man kan leva med det, men det är ändå en stor nackdel.

Vad gäller ISO så klarar den ju ISO. Det har till och med uttalats officiellt på WD-forumet. Att den sedan inte klarar vissa ISO av någon anledning som DVD kan spela upp är ju så klart irriterande. Meningen är ju att man inte ska behöva en DVD.

Postad 06 juni 2009 - 20:03

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Kan man också dela ut den hårddisk som är kopplad via USB till WD:n om man kopplar in ett nätverkskort? Bryr mig inte nämnvärt om att komma åt de shares jag har på mitt nätverk från spelaren, men skulle gärna slippa att flytta på hårddisken när något ska kopieras genom att kunna kopiera rakt över nätverket till den disk som är kopplad till spelaren.

Jag bumpar gärna frågan ovan med ett par "tips" och anm. som jag själv lägger till.
Vill gärna ha svar på en snarlik fråga. att om jag anv. en USB till Ethernet adapter till WD TV HD att jag då kan nå en nätverkshårddisk / NAS etc. och därmed kunna ha en central hdd som agerar som nav för alla filmer medan flera WD TV HD enheter då går till den hårddisken.

Enl. anv. "6Trixster" så har han lyckats med att göra detta till hans "Windows-servrar" och det jag undrar då om det skulle fungera med fristående nätverkshårddiskar eller NAS-enheter?

Han ger en utmärkt sammanfattning i detta svar av denna tråd.

Jag återkommer med en egen guide som jag förhoppningsvis kan publicera där jag går från början (helt nyinköpt WD TV HD) till en fungerande setup med:

WD TV HD med min inköpta USB till Ethernet adapter (återkommer med märke och nätverkskrets senare)
till
en NAS / nätverkshårddisk eller en vanlig USB-hårddisk som delas ut via ex. DIR-655 och därmed "blir" en nätverkshårddisk

Tacksam för svar & på återseende - TheSwede86

Postad 06 juni 2009 - 20:07

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Hur hjälper det svaret mig eller någon annan? Att den inte klarar menyer visste jag, men det är ändå en besvikelse. Jag tror fler håller med mig. Man tror man kan leva med det, men det är ändå en stor nackdel.

Vad gäller ISO så klarar den ju ISO. Det har till och med uttalats officiellt på WD-forumet. Att den sedan inte klarar vissa ISO av någon anledning som DVD kan spela upp är ju så klart irriterande. Meningen är ju att man inte ska behöva en DVD.

Den har inte stöd för ISO.

Postad 06 juni 2009 - 21:42

danniee
  • danniee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Men den spelar den absoluta majoriteten av ISO utan problem, till och med subbar kan man välja bland.

Postad 07 juni 2009 - 10:10

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Men den spelar den absoluta majoriteten av ISO utan problem, till och med subbar kan man välja bland.

Kolla att filerna som inte fungerar verkligen har .iso som ändelse och inte .img
Min WD sväljer alla iso jag matat den med hittills.

Postad 07 juni 2009 - 10:59

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Om du har tur så fungerar ISO filer på din media spelare men inte på alla ( verkar det som ). Det finns inget på WD hemsida för media spelaren som talar om att ISO filer officiellt stöds av spelaren.

Vilken mjukvara använder du för tillfället ?

WD hemsida och WD-forumet är två helt olika saker, hemsidan talar om vad produkten har för specifikationer och vad som officiellt stöds. På Forumet får du som köpt mediaspelaren hjälp med den samt tips om hur du ska gå till väga med olika saker.

Video filer som stöds av mediaspelaren.
MPEG1/2/4, WMV9, AVI (MPEG4, Xvid, AVC), H.264, MKV, MOV (MPEG4, H.264),
MTS, TP, TS

Du får nog konventera om dina ISO filer till ett annat format ( så gjorde jag ).

Postad 07 juni 2009 - 12:31

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

I dagsläget får man lita till turen vad det gäller ISO-stöd eller inte.
Vissa kan inte starta majoriteten av filerna, en del får problem med att filmen gör hopp på några minuter och ibland förvinner textningen rätt vad det är.
Det verkar som att WD har gett med sig om att fixa stöd till ISO, men det har inte kommit ut någon firmware ännu som har det officiella stödet. Specifikationerna på hemsidan kommer troligen att ändras när denna firmware kommer.

Postad 08 juni 2009 - 11:16

ripplecarry
  • ripplecarry
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag har läst dem flesta posterna och kan ändå inte förstå en sak. Fick besked i databutiken att jag skulle koppla hdmi till tvn (givetvis) optisk kabel ( coaxial )från tvn - receivern för och då få ljudet digitalt. Varför funkar inte dem flesta dts .mkv filmer nu? Konstiga är att vissa funkar? Ja mitt biosystem har dts.

Måste jag isåfall köpa en omkopplare och köra toslink ifrån WD till adapter och sen coaxial till biosystemet? Nej mitt biosystem har inte hdmi in, HTS8100 philips cp mojäng.

Tacksam för svar.

Nej, du ska inte ta ljud från TV:n till receivern.

Kör HDMI till TV:n för bild. Sen optisk (toslink) till din receiver. Har du ingen optisk ingång på receivern utan endast koaxial får du skaffa en adapter (som du själv skriver).

Postad 08 juni 2009 - 11:17

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Har nog spelat upp ett 20-tal ISO utan problem, jag byter namn på IMG filen till ISO. Text funkar också utan problem. Har senaste FW och har nog haft alla FW även de inofficiella som släppts och har inte haft några problem med ISO.

Postad 09 juni 2009 - 09:26

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått igång NFS med WDLXTV 0.5.3.2? Jag försöker få igång det med Hanewin NFS servern som verkar liten och smidig men får inte till det. Sharen mountas helt enkelt inte men jag får inga felmeddelanden alls. Cifs fungerar som det ska men räcker inte till för 1080p filmer tyvärr.

Edit: Testade att mounta nfs sharet med tcp istället för default udp och då fungerade det direkt, skumt! Det ska inte vara några problem med brandväggsregler.. Får ca 30mbit med nfs över tcp så det duger fint för 1080p mkver men trixar vidare och ser om jag får igång udp också som ska vara nära dubbelt så snabbt.

Redigerat av blackburn_, 09 juni 2009 - 14:16.

Postad 09 juni 2009 - 12:04

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Nej, du ska inte ta ljud från TV:n till receivern.

Kör HDMI till TV:n för bild. Sen optisk (toslink) till din receiver. Har du ingen optisk ingång på receivern utan endast koaxial får du skaffa en adapter (som du själv skriver).

Jag kör mitt ljud "genom" tv. HDMI från WD till tv och sen coaxial tv till reciever. Funkar perfekt. Får DTS och allt. DEtta är dock lite märkligt då jag för ett par månader sedan då jag inte lyckades med detta från min HD-box ringde och frågade philisp varför och som sa att TV inte kunde skicka ut 5.1 pga legal issues.

Kort och gott. Jag får DTS när jag kör ljudet genom tv men har ingen aning om hur det funkar. Den mycket stora fördelen med detta är att jag slipper få sync prblem pga inputlagget i TVn.

Jag har en 42pfl7403

Postad 09 juni 2009 - 19:26

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Jag äger numera 2st oanvända helt nya USB 2.0 Gigabit Ethernet adaptrar av namnet Delphi G.
Dessa ska enl. sidan där jag köpte den innehålla Asix AX88178 chipset som enl. WDLXTV stödjs med en extra drivrutin (se länk nedan).

Majoriteten av nätverkskort verkar använda sig av detta chipset ifall ni glor på sidan ovan.

"AX88178 is Gigabit USB Lan adapter and need other ASIX module here supported by driver ( ASIX AX88178, ASIX AX88772, ASIX AX88772A )"

Eftersom ST Lab USB2.0-Ethernet adapter kostar ca. 270kr inkl. frakt från Inet tänkte jag ta 250kr/st för adaptrarna exl. frakt dvs. blir det ung. samma pris som för den adaptern.

Dra ett PM vid intresse, jag ber admin's om ursäkt för att jag inte postar i köp/sälj delen men tänkte att eftersom detta är knutet till just denna produkt (ett exakt nätverkschipset som ska fungera etc.) så hoppas jag att överseende ges. Anl. varför jag säljer är att jag letar efter ngt som funkar direkt ur lådan.

Redigerat av TheSwede86, 09 juni 2009 - 19:27.

Postad 09 juni 2009 - 20:00

ripplecarry
  • ripplecarry
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag kör mitt ljud "genom" tv. HDMI från WD till tv och sen coaxial tv till reciever. Funkar perfekt. Får DTS och allt. DEtta är dock lite märkligt då jag för ett par månader sedan då jag inte lyckades med detta från min HD-box ringde och frågade philisp varför och som sa att TV inte kunde skicka ut 5.1 pga legal issues.

Kort och gott. Jag får DTS när jag kör ljudet genom tv men har ingen aning om hur det funkar. Den mycket stora fördelen med detta är att jag slipper få sync prblem pga inputlagget i TVn.

Jag har en 42pfl7403

Ballt :) Ja vissa TV-apparater har "pass-through"-funktionalitet. Fast att det även fungerar när ljudet kommer in via HDMI och sen går ut via koaxial var nytt för mig.

Känns inte som en feature de flesta TV-apparater har idagsläget, men det blir säkert vanligare och vanligare.

Edit:

Hittade följande om just detta på Philips supportsida:

Question
I have no digital audio out on the S/PDIF when using the HDMI connection.

Answer

If your media device is connected with an HDMI cable to your TV, you might not have digital sound on the S/PDIF connector.

This cinch connector is usually labeled 'Digital Audio out'.

This is the case when your media source (DVD, Blu-ray, ...) is protected with HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection), and is due to legal requirements.

You will however still be able to enjoy digital sound and video with your TV via the use of an HDMI-cable.

In certain cases, the signal on the S/PDIF connector will transform your digital signal to a lower specified format automatically.

The sound quality of analog outputs is not restricted in any way.

Redigerat av ripplecarry, 09 juni 2009 - 20:06.

Postad 10 juni 2009 - 14:35

kj3lll3
  • kj3lll3
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har nu köpt 1TB extern hårdisk. Och det funkar fin fint. Men nu har jag en ny fråga. Antar att dom flesta av oss lägger in filmerna i mappen Video, vilket jag med gör. Men nu undrar jag om man kan skapa en ny mapp med liknande namn typ Video 2?? Varför jag undrar är på grund av att jag vill lägga in en hel TV serie. Serien har MÅNGA avsnitt vilket ger massor av tomma tumbnails. Vilket tar en massa tid om man ska fixa till det. För ordinarie mapp med filmerna ser snygg ut ny med alla tumbnails. Någon som vet, eller har någon annan idé???

Postad 10 juni 2009 - 21:07

danniee
  • danniee
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag hoppas verkligen de fixar officiellt stöd till ISO så att man kan gå in i menyer. Känns jäkligt bittert att den kan spela ISO utan problem, men att man inte kan gå in i menyerna. Att spola är en pina. Spolar man med x16 hoppar den bara 10 sekunder i taget fast man skulle vilja att den hoppade ett par minuter minst. :-(

Postad 10 juni 2009 - 21:43

Unregistered117cdbc2
  • Unregistered117cdbc2
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag hoppas verkligen de fixar officiellt stöd till ISO så att man kan gå in i menyer. Känns jäkligt bittert att den kan spela ISO utan problem, men att man inte kan gå in i menyerna. Att spola är en pina. Spolar man med x16 hoppar den bara 10 sekunder i taget fast man skulle vilja att den hoppade ett par minuter minst. :-(

När du spolar tryck på next-knappen så hoppar den 10 minuter.

Irriterande att den är så långsam på att byta bild vid manuell bildvisning. En 3-4 MB jpeg borde väl inte ta så lång tid att processa fram?

Postad 11 juni 2009 - 07:19

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

När du spolar tryck på next-knappen så hoppar den 10 minuter.

Irriterande att den är så långsam på att byta bild vid manuell bildvisning. En 3-4 MB jpeg borde väl inte ta så lång tid att processa fram?

JAg har läst att de skall funka som du säger att hoppa 10 minuter frammåt i filmen. Men jag får det inte att funka. När jag trycker next så byter spelaren till nästa video i mappen istället för att hoppa 10 min. Om jag tolkar de du skriver rätt så skall jag alltså först börja spola frammåt i tex x2 och sedan trycka på next. Är det rätt upfattat?

Postad 11 juni 2009 - 09:52

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

JAg har läst att de skall funka som du säger att hoppa 10 minuter frammåt i filmen. Men jag får det inte att funka. När jag trycker next så byter spelaren till nästa video i mappen istället för att hoppa 10 min. Om jag tolkar de du skriver rätt så skall jag alltså först börja spola frammåt i tex x2 och sedan trycka på next. Är det rätt upfattat?

Korrekt. Testa annars en annan film. Du har senaste FW va?

Redigerat av candyraver, 11 juni 2009 - 09:52.

Postad 11 juni 2009 - 10:42

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Korrekt. Testa annars en annan film. Du har senaste FW va?

Detta skall testas så fort jag kommer hem från jobbet. Hade ju inte tänkt kolla på film ikväll men nu ser jag inte ut att ha nått val:)

Postad 11 juni 2009 - 21:30

jazzdoktorn
  • jazzdoktorn
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ta detta för vad det är.
En teknikintresserad, normalbegåvad, Oerhört frustrerad, filmälskande medelålders man som bara nästan bara har strul med sin WDTV.

Sorgligt att säga men nu åker min wdtv snart i soporna.
Det den kan visa visar den bra annars är det en katastrof.
Var och varannan film blir grön och pixlad och ingen lösning i sikte.
FÖRBA**AT! FÖRBA**AT! FÖRBA**AT! FÖRBA**AT! FÖRBA**AT!
Senaste FW är installerad sedan dag ett men det hjälpte inte förstås.
Jag är så frustrerad så att jag blir galen.
Den är förvisso billig men den borde fungera ändå.
Jag förstår inte att det ska vara så *¤%%@~ svårt att fixa buggen.
Att sitta och muxa om alla filmer innan man ens har sett dom bara för att slippa få upplevelen förstörd en bit in i filmen är värdelöst.

Jag har rekommenderat wdtv till människor omkring mej och det får jag skämmas för idag då det visat sig att dom har samma problem.

Det här var ett föga konstruktivt inlägg.
Jag är medveten om det.
Hoppas att jag kan ha hjälpt någon i sitt beslut om vilken mediaextender dom ska köpa.

Postad 11 juni 2009 - 22:20

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Ta detta för vad det är.
En teknikintresserad, normalbegåvad, Oerhört frustrerad, filmälskande medelålders man som bara nästan bara har strul med sin WDTV.

Att sitta och muxa om alla filmer innan man ens har sett dom bara för att slippa få upplevelen förstörd en bit in i filmen är värdelöst.

Jag har rekommenderat wdtv till människor omkring mej och det får jag skämmas för idag då det visat sig att dom har samma problem.

Jag är medveten om det.
Hoppas att jag kan ha hjälpt någon i sitt beslut om vilken mediaextender dom ska köpa.

Jag är visserligen inte 100% nöjd än heller, men undrar verkligen vilken typ av filmer du kör eftersom det finns så stora problem? Är också medelålders... så det är nog inte den avgörande faktorn.
Har du lyckats hitta en typ av film som är gjord utanför de mallar som finns för kodning av film?
Klistra gärna in texten från MediaInfo här på en av de strulande filmerna.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 11 juni 2009 - 22:21.

Postad 11 juni 2009 - 22:36

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Min spelare vägrar spela alla sorts iso. Kvittar vad jag testar med. Så du har tur som ändå får vissa att funka. Jag har dock inga som helst problem med avi, mkv, mov what ever. Den spelar snällt upp allt. :)

Postad 12 juni 2009 - 01:36

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Min spelare vägrar spela alla sorts iso. Kvittar vad jag testar med. Så du har tur som ändå får vissa att funka. Jag har dock inga som helst problem med avi, mkv, mov what ever. Den spelar snällt upp allt. :)

Precis det jag menade med mitt tidigare inlägg.
Har en del polare som har WDTV (förutom min egen) och samtliga har någon form av problem med iso-filer, medan vissa inte har några problem alls. Fixar de offentlig support så bör det bättras avsevärt.

Redigerat av Unregistered2b81a10f, 12 juni 2009 - 01:36.

Postad 12 juni 2009 - 06:54

Unregistered7f605233
  • Unregistered7f605233
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Nu har jag skaffat en WD TV HD och kommer att sälja min Popcorn Hour A-100...
Denna verkar vara så mycket enklare att hantera så WAF är betydligt högre.

:)

Postad 12 juni 2009 - 08:40

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Ta detta för vad det är.

Är själv 40 sedan förra onsdagen :)
Vad är det för format på filmen/filmerna du försöker spela upp ?
Hur har du mediaspelaren kopplad till din tv ?

Pröva med en reset av mediaspelaren och gör alla inställningar för bild och ljud igen.

Har själv inga problem med mina filmer att de ska vara gröna och pixlade, däremot ISO problemet där den inte spelar alla filmer.

Postad 12 juni 2009 - 09:23

Zebron
  • Zebron
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Detta är konstigt minst sagt. Jag har inte haft några som helst problem med mina ISO och jag har väl spelat en 60-70 st hittills. Alla med textning.

Har hängt med och uppdaterat fw allteftersom men inte upplevt problem med någon version.

Kan det verkligen vara hårdvaran som skiljer spelarna åt ? Eller vad är det egentligen för ISO-filer ni försöker spela upp ?

Postad 12 juni 2009 - 15:50

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Ta detta för vad det är.

Jag är medveten om det.

Det har nog ibget med FW att göra, det låter mer som om det var ett hårdvarufel i din spelare, men det kan man kolla.
Installera om med ett äldre FW som är av ORGINAL fr WD.
Jag har inga som helst problem med min spelare & den spelar upp allt jag matar den med utan några problem alls.
Och jag har kört både patchade & orginal FW och har inga proble av det som ni andra beskriver här

Postad 13 juni 2009 - 11:54

Unregisteredbca8a2c3
  • Unregisteredbca8a2c3
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej

Edit: Problemet löst. Inte Mediaserverproblem.

/Frasse

Redigerat av Unregisteredbca8a2c3, 15 juni 2009 - 06:02.

Postad 13 juni 2009 - 21:09

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hej nu fick jag min nya Western Digital TV HD efter jag skickade in min gamla på lagning men det är samma fel på min nya om inte värre för nu går det inte att kolla på någon film utan att det ska bli störningar mm

När jag kolla på en film så hackar filmen var och varannan sec sen det som jag tycker är mysko är när jag har tagit bort en film ifrån usb minnet och kollar på en ny film och när den filmen hackar så kommer den filmen in som jag tog bort hur är det böjligt???. Och samma fel blir det om jag har hdd in kopplad

Redigerat av rotfot, 13 juni 2009 - 21:12.

Postad 14 juni 2009 - 13:49

nilsskytte
  • nilsskytte
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Vill ha komposit till tv och hdmi till min projektor.
Funkar det eller måste man ryck ut hdmi kabeln varje gång för att komposit utgången ska funka?
Nån som orkar prova?

Redigerat av nilsskytte, 17 juni 2009 - 10:21.

Postad 14 juni 2009 - 17:23

Wide
  • Wide
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Freecom XS 1TB USB, är det nån som kör med 1T disk till denna??.
Hur funkar det i så fall?

Kör nu med en 250G och tycker det kan ta lite tid när man lagt in nytt. Är en 5400rpm iförig....

Nån som fått problem avier med den nyaste FW??. Kan inte köra mina avier från canon kameran längre.

Redigerat av Wide, 14 juni 2009 - 17:24.

Postad 15 juni 2009 - 09:15

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Nån som fått problem avier med den nyaste FW??. Kan inte köra mina avier från canon kameran längre.

Vad får du för problem?.. Jag har problem med detta och det är ljudet som blir fruktansvärt förvrängt. Enl filinfo är ljudet "wave" och som jag tolkar info på hemsidan för WD så stödjer inte WD detta format. Men är inte Wave samma som wav? hmm .Jag får hoppas att jag tolkar informationen fel men likt förbaskat så funkar det inte. Bilden är helt ok.

Edit: Från WD "Audio -- MP3, WMA, MPA, M4A, MP4A, OGG, WAV/PCM/LPCM, AAC, FLAC, Dolby Digital, AIF/AIFF, MKA"
"Movies -- MPEG1/2/4, WMV9, AVI (MPEG4, Xvid, AVC), H.264, MKV, MOV (MPEG4, H.264), MTS, MT2S, TP, TS, MP4, DVR-MS, ASF"

Filformat enl Canon:AVI Motion JPEG-kompression + WAVE (mono)

Redigerat av Palle, 15 juni 2009 - 09:30.

Postad 15 juni 2009 - 11:43

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0

När jag kolla på en film så hackar filmen var och varannan sec sen det som jag tycker är mysko är när jag har tagit bort en film ifrån usb minnet och kollar på en ny film och när den filmen hackar så kommer den filmen in som jag tog bort hur är det böjligt???. Och samma fel blir det om jag har hdd in kopplad

Låter likt det jag har. När det väl hänger sig hos mig så kan jag inte spela upp ett skit utan att dra ur strömsladden och sätta i den igen. Det som händer är att den film som hängde sig dyker upp så fort jag försöker spela upp något.

Om jag skulle få gissa så tror jag att att filmen har buffrats upp i minnet och WDn rensar inte buffern. På så vis försöker den spela upp samma snutt som orsakade hängningen/problemet.

Måste dock tillägga att de flesta filer går alldeles utmärkt att spela upp, spola kan jag dock inte göra en längre tid då hänger sig WDn utan pardon. Undrar om Tvix har motsvarande problem, tänkte nämligen köpa den först. Börjar tro att mitt "kap" inte var så mycket av ett kap som jag först trodde.

Postad 15 juni 2009 - 19:17

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Hej

Edit: Problemet löst. Inte Mediaserverproblem.

/Frasse

Skriv ner din lösning för att hjälpa andra med samma problem :)

Postad 15 juni 2009 - 19:45

rotfot
  • rotfot
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Låter likt det jag har. När det väl hänger sig hos mig så kan jag inte spela upp ett skit utan att dra ur strömsladden och sätta i den igen. Det som händer är att den film som hängde sig dyker upp så fort jag försöker spela upp något.

Om jag skulle få gissa så tror jag att att filmen har buffrats upp i minnet och WDn rensar inte buffern. På så vis försöker den spela upp samma snutt som orsakade hängningen/problemet.

Måste dock tillägga att de flesta filer går alldeles utmärkt att spela upp, spola kan jag dock inte göra en längre tid då hänger sig WDn utan pardon. Undrar om Tvix har motsvarande problem, tänkte nämligen köpa den först. Börjar tro att mitt "kap" inte var så mycket av ett kap som jag först trodde.

ok men man börjar fundera på om det är något annat som spökar men vad skulle det vara?

Kan det vara filmerna?
Kan det vara tv?
Eller något annat som stör?

Eller ska jag skicka in denna också

Postad 15 juni 2009 - 20:20

Molgan^
  • Molgan^
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Har tänkt att skaffa mig en WD TV HD nu i dagarna, men måste få svar på ett par frågor först.
Hur ser gränssnittet ut för TV-serier? Är det typ som på XBMC så man kan sortera efter avsnitt, eller?
Är den funkis till en tjock tv? Såg att den bara hade komposit ut, viket inte ger den bästa bilden precis..

Postad 15 juni 2009 - 21:48

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Har tänkt att skaffa mig en WD TV HD nu i dagarna, men måste få svar på ett par frågor först.
Hur ser gränssnittet ut för TV-serier? Är det typ som på XBMC så man kan sortera efter avsnitt, eller?
Är den funkis till en tjock tv? Såg att den bara hade komposit ut, viket inte ger den bästa bilden precis..

Vanlig TV går bra. Menyerna är standard alltså inte specielltt många inställningar

Postad 16 juni 2009 - 10:11

kj3lll3
  • kj3lll3
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag har själv lagt in en hel tv-serie på min wd nu. Men allt hamnar i samma mapp som dina vanliga filmer. SÅ specielt orgineserat blir det inte i nulägget. Att den bara har komposit ut duger väl tillräclkigt till en tjock tv. För tjock tv är väl knappast HD klar eller HD ready. Annars har den även HDMI.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.