Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 januari 2010 - 22:54

Öhrström
  • Öhrström
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nu har min diodlampa sluta att blinka när jag får sms.
Om jag gör en Hardreset så funkar den för de 2 första sms:en som kommer sen lägger den av. Någom som har något tips på hur man kan få den att funka igen?

Postad 23 januari 2010 - 00:42

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som har problem med att google maps inte hittar några satelliter?
Sedan jag uppdaterade telefonen har den varit rejält segt, och den hittar på sin höjd 1 satellit. Har testat uppdatera till senaste versionen av google maps, dock utan framsteg.

Har ni några eventuella förslag vore det väldigt uppskattat :)

Inte med just Google maps, men med Garmin XT... Men lösningen har varit att resa på fläsket o gå ut i det fria vädret istället för att sitta under tak.. Då har den hittat satelliter direkt.. Har du testat att gå ut för att se om det funkar bättre? Det borde vara lösningen på problemet, annars kan du ju se efter om den använder den interna GPSen eller om den fått för sig att använda en extern. Har inte hundra koll på vart man gör den inställningen men i Garmin är det under inställningar iaf!

Postad 23 januari 2010 - 03:04

Quist08
  • Quist08
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Lite irriterande men jag tänkte inte på det innan jag köpte Sation - det verkar inte gå att använda utan att sätta i simkortet. Jag växlar mellan telefoner ganska ofta men vill fortfarande kunna använda min Satio hemma med wifi utan att behöva byta simkortet från min andra telefon.

Är det någon annan som lyckats komma runt detta?

Postad 23 januari 2010 - 15:40

peppe42
  • peppe42
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Nu har min diodlampa sluta att blinka när jag får sms.
Om jag gör en Hardreset så funkar den för de 2 första sms:en som kommer sen lägger den av. Någom som har något tips på hur man kan få den att funka igen?

Det problemet har jag haft... Tror du i nuläget sparar dina sms på minneskortet?
När jag ändrade till telefon minnet fungerade min diodlampa, prova...

Mvh,

P

Postad 23 januari 2010 - 15:49

Öhrström
  • Öhrström
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det problemet har jag haft... Tror du i nuläget sparar dina sms på minneskortet?
När jag ändrade till telefon minnet fungerade min diodlampa, prova...

Mvh,

P

Jag insåg samma sak inatt när jag höll på, Att när man sparade på simkortet så blinkade det inte. Men om jag sparade i telefonblinkade det. Konstigt.

Tack för svaret

Postad 23 januari 2010 - 16:09

70
  • 70
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som har problem med att google maps inte hittar några satelliter?
Sedan jag uppdaterade telefonen har den varit rejält segt, och den hittar på sin höjd 1 satellit. Har testat uppdatera till senaste versionen av google maps, dock utan framsteg.

Har ni några eventuella förslag vore det väldigt uppskattat :)

Hade samma problem för ett tag sedan och det verkar ha drabbat en hel del användare efter senaste uppdateringen. Gjorde då en reparation via PC Suite, vilket fungerade. Dock fick jag installera om alla program m.m. på nytt. Jag misstänker att du hittar en del andra tips du om du Googlar "GPS satellites Satio" eller liknande. Lycka till.

Postad 23 januari 2010 - 19:23

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Lite irriterande men jag tänkte inte på det innan jag köpte Sation - det verkar inte gå att använda utan att sätta i simkortet. Jag växlar mellan telefoner ganska ofta men vill fortfarande kunna använda min Satio hemma med wifi utan att behöva byta simkortet från min andra telefon.

Är det någon annan som lyckats komma runt detta?

Nu har jag iof bara haft Ericsson/SonyEricsson sedan -98, men finns det någon GSM-telefon som har gått att använda utan SIM-kort istoppat? Ej heller Siemens-skittelefonen jag hade kunde detta, men den kunde just ingenting ändå...

Postad 23 januari 2010 - 19:41

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Det konstiga är att Nokias S60-telefoner funkar utan sim, men inte Satio :)

Postad 24 januari 2010 - 13:22

Echonator
  • Echonator
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
När man håller ner menyknappen för att öppna programväxlaren så är ikonen för skrivbord en bild på en Nokia 5800, dvs inte helt uppstädat i programvaran av SE :unsure:

Postad 24 januari 2010 - 16:15

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Tja alla satioägare!

Tänkte bara tala om att Skyfire beta för symbian S60v5 finns att hämta på http://gallery.mobile9.com/f/1137238/ har dock inte fått svtplay att funka än, men tv4play funkar däremot så det måste vara nåt med svt:s sida som segar...

Sen skulle jag behöva hjälp om det här med att signa apps... Har kollat runt och testad olika sidor som står här i tråden, men varken http://www.s60certkey.com/ och symbiansigned.com/ fungerar... Hos s60certkey står det att man ska få certifikatet och nyckeln på mailen inom 24 h, men nu har det gått över en vecka sen jag anmälde mig :S Hjälp!

Postad 24 januari 2010 - 17:08

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Tja alla satioägare!

Tänkte bara tala om att Skyfire beta för symbian S60v5 finns att hämta på http://gallery.mobile9.com/f/1137238/ har dock inte fått svtplay att funka än, men tv4play funkar däremot så det måste vara nåt med svt:s sida som segar...

Sen skulle jag behöva hjälp om det här med att signa apps... Har kollat runt och testad olika sidor som står här i tråden, men varken http://www.s60certkey.com/ och symbiansigned.com/ fungerar... Hos s60certkey står det att man ska få certifikatet och nyckeln på mailen inom 24 h, men nu har det gått över en vecka sen jag anmälde mig :S Hjälp!

Tänk på att det är en stackars sate som sitter o läser igenom filerna och knäcker koden.. Det är ingen automatiserad process ännu. Så av den anledningen så är det kanske inte så konstigt att det tar tid. Jag vill minnas att det i alla fall tog 3-4 dagar innan jag fick min och då var det när telefonen släpptes. Men det kan ju finnas mer att göra nu eller att personen som ligger bakom sidan fått förhinder o inte har haft möjlighet att jobba med certifieringen. Tänk också på att han gör det gratis.....

Jag föreslår att du väntar lite till, kolla noggrant så att du verkligen har lagt upp filerna ordentligt osv. så att inte det sätter stopp för processen.

EDIT: Jag syftar på S60certkey.com.. Hur dom andra sköter jobbet vet jag inte.

Redigerat av Downhill, 24 januari 2010 - 17:09.

Postad 24 januari 2010 - 18:24

Klango
  • Klango
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Håller på att bli vansinnig på denna telefon.
Under helgen här har telefonen ballat ur totalt.
När jag försöker ringa får jag bara upp meddelandet: Anslutningsfel.
När jag försöker en andra gång så låser sig telefonen helt. Bara att ta ur batteriet och starta om, och så fortsätter det.
Kan inte heller ta emot samtal eller SMS.

Satte i gummans Tele2 simkort och telefonen fungerar helt felfritt (har Telia själv)
Testade mitt simkort i andra telefoner utan problem.

Vad kan detta vara för märkligt problem?

Postad 24 januari 2010 - 23:35

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Håller på att bli vansinnig på denna telefon.
Under helgen här har telefonen ballat ur totalt.
När jag försöker ringa får jag bara upp meddelandet: Anslutningsfel.
När jag försöker en andra gång så låser sig telefonen helt. Bara att ta ur batteriet och starta om, och så fortsätter det.
Kan inte heller ta emot samtal eller SMS.

Satte i gummans Tele2 simkort och telefonen fungerar helt felfritt (har Telia själv)
Testade mitt simkort i andra telefoner utan problem.

Vad kan detta vara för märkligt problem?

det kan faktiskt va så att du behöver ett nytt sim kort

Postad 24 januari 2010 - 23:42

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
svt play funkar perfekt med opera mobile 10 beta 2 iaf. om ni kör via nåt data paket via operatöre så se till att ni har rätt apn inställd. det va det som felade för mig iaf. på wifi inga problem.

Postad 25 januari 2010 - 18:26

DickCheeze
  • DickCheeze
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
har kollat varenda inställning på sation nu men hittar inget som man ska kunna styra eller ställa
in "shake" alternativet...typ accelerator inställningar el liknande...
ingen som har en lösning på problemet eller får man hoppas på att det komer med en ny firmware? =P

Postad 25 januari 2010 - 19:51

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Tja alla satioägare!

Funkar tv4play för dig när du använder dig av skyfire menar du, för mig funkar det inte i standars webläsaren i allefall. Sen måste jag fråga med det där signa apps osv. Är det inte så att man inte skall lämna ut IMEI (Serial Number) Har för mig att jag har läst det. Vad kan hända om nr kommer till fel händer osv.
Om jag skickar mitt IMEI till tex www.s60certkey.com, betyder det att jag kan lägga in alla apps och spel då?
Skulle vara tacksam för all hjälp i dessa frågor. Jo, en sak till Hello0X2 är det sammasak som www.s60certkey.com?

Jag skickar med dessa länkar till alla.
http://5800blog.com/
http://dailymobile.se/ Kolla även dess forum
esato
sonyericssonfansclub.blogspot
persian-forums

Postad 25 januari 2010 - 23:20

Frank_M
  • Frank_M
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Min Satio har varit på Reparation i 1 mån nu och jag använder min gamla W810i nu.. Jag har inte saknat Sation en enda sekund.

Postad 26 januari 2010 - 12:48

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

har kollat varenda inställning på sation nu men hittar inget som man ska kunna styra eller ställa
in "shake" alternativet...typ accelerator inställningar el liknande...
ingen som har en lösning på problemet eller får man hoppas på att det komer med en ny firmware? =P

Har du kollat under inställningarn->sensorinställln. Att sensorer är på?

Postad 26 januari 2010 - 19:45

DickCheeze
  • DickCheeze
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Har du kollat under inställningarn->sensorinställln. Att sensorer är på?

yes,sensorerna är på. har inte hittat några andra inställningar än dom heller...
knepigt...=P

Postad 26 januari 2010 - 21:41

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Funkar tv4play för dig när du använder dig av skyfire menar du, för mig funkar det inte i standars webläsaren i allefall. Sen måste jag fråga med det där signa apps osv. Är det inte så att man inte skall lämna ut IMEI (Serial Number) Har för mig att jag har läst det. Vad kan hända om nr kommer till fel händer osv.
Om jag skickar mitt IMEI till tex www.s60certkey.com, betyder det att jag kan lägga in alla apps och spel då?
Skulle vara tacksam för all hjälp i dessa frågor. Jo, en sak till Hello0X2 är det sammasak som www.s60certkey.com?

Jag skickar med dessa länkar till alla.
http://5800blog.com/
http://dailymobile.se/ Kolla även dess forum
esato
sonyericssonfansclub.blogspot
persian-forums

Ja tv4play fungerar med Skyfire, du kan spela farmville o allt sådant som kräver flash med skyfire. Nej med vanliga webbläsarn funkar inget.

Har också läst lite om det där med IMEI, men s60certkey.com verkar inte fungera så jag registrera mig på opda (kinesisk sida) där fick jag iallafall cer och key. Men än så länge har jag inte fått något spel att fungera trotts att jag signat :@

Postad 26 januari 2010 - 23:37

briarus
  • briarus
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Men nu håller jag på att bli tokig...
Försöker använda 'reparera telefon' i PC-Suite för att få igång GPS igen.
Men var sjutton är C-knappen ???
Det står att jag ska hålla in C-knappen när jag ansluter USBkabeln men vad är det för knapp?
Jag huttar inga fler att prova med nu..
//A

EDIT
Och tredje gången jag försöker med den gröna svarsknappen, då funkar det...
Tur man är envis ibland...

Redigerat av briarus, 26 januari 2010 - 23:46.

Postad 27 januari 2010 - 14:38

L8L
  • L8L
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är det någon som har ett bra förslag på bildeditor? Jag bloggar en hel del och blir knäpp på att det alltid är en massa knapptryckningar för att vända stående bilder till att bli rätt på bloggen.

Postad 27 januari 2010 - 19:26

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Har kört med Sation i några dagar nu och är på det stora hela nöjd med den. Har dock två frågor, för det första finns det någon programvara för att få en väckarklocka som man kan ställa flera olika alarm med och med en egen signal för varje alarm?

Sen så har jag installerat Spotify men har stött på lite patrull när jag ska synka playlisten, den första "gruppen" med 15 låtar gick utan problem. Började med nästa och hade 285 pending syncs när jag började och det är nu nere i 275 pending syncs. Grejen är att den startat om av sig själv 4 gånger under den tiden, har mina misstankar om att det är min Zyxel P-320 router som är boven eftersom jag även tappar kontakten med min bärbara dator via trådlöst mot samma router. Tror ni det är det som orsakar omstarterna av Sation, tycker dock att den inte ska behöva starta om bara för att den tappar Wi-Fin?

Hade USB-kabeln i och kopplad som PC Suite samtidigt, har jackat ur kabeln nu för att se om det gör nån skillnad.

Förresten, såg nånstans att det finns program att installera för att få nån typ av NAS-funktion. Nån som testat? :D

Postad 27 januari 2010 - 22:58

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Handy clock kan du ju kika på.

Jag får SPADER! Jag får inte längre min pushmail att fungera! Jag har installera om allt, inklusive hela telefonen.

Är det någon som kör gmail pushmail i den vanliga epostklienten i meddelandemenyn? Vad har ni för inställningar?
Jag har port 993 kryptering SSL/TLS för inkommande mail och port 587 kryptering starta TLS för utgående.

Dock så försvinner alltid port 993 och återgår till standardport. Men det gjorde det innan också men det funkade ändå.

Börjar fundera om det kan vara ett av dessa fel:

Symbian/Satio fel
Min operatör tappar hela tiden kontakten med gmails server och blir därför helt bortkopplad
Fel hos gmails server

Redigerat av star trek, 27 januari 2010 - 23:09.

Postad 28 januari 2010 - 00:52

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Ska kika på den, tackar. :D

Min tappade också port 993, av någon anledning var den redan ifylld så jag gick aldrig in och satte den till 993. Var först när jag gick in och aktivt matade in port 993 som den behöll inställningen.

Postad 28 januari 2010 - 07:58

L8L
  • L8L
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag hade oxå problem med g-mailen innan. Liksom Samoht la jag in port 993 själv, och då funkade det som det skulle.

ang synkning med Spotiy - har du tillräckligt med plats i din telefon? Jag synkade oxå ner en massa låtar och det tog väldigt mycket minnesplats. Jag la in på datorn att vissa spellistor skulle vara tillgängliga offline, och då tyckte jag det gick snabbare när jag satte igång synken på telefonen.

Postad 28 januari 2010 - 11:20

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Har nu fått reda på att telefonen går tillbaka till standardport pga att den i detta fallet defenierar 993 som just- standardport.
Dock kunde jag har fått fel datauppkoppling och nu använder jag samma uppkoppling som när jag wapar/surfar..och nu funkar det...nu är man expert på gmail-synkning vill jag mena! :P

En annan nyhet- det är strax på gång med tema-redigerare för även Satio om man ska tro denna sida:
http://developer.son...t...15&tstart=0

Redigerat av star trek, 28 januari 2010 - 14:39.

Postad 28 januari 2010 - 19:31

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

ang synkning med Spotiy - har du tillräckligt med plats i din telefon? Jag synkade oxå ner en massa låtar och det tog väldigt mycket minnesplats. Jag la in på datorn att vissa spellistor skulle vara tillgängliga offline, och då tyckte jag det gick snabbare när jag satte igång synken på telefonen.

Jodå plats fanns det, verkar som om det ballade ur när jag hade datakabeln i samtidigt som jag synkade, var ansluten som PC Suite. När jag kopplade ifrån telefonen från datorn så fungerade det. Iofs så tappade jag kontakten med routern lite titt som tätt men det är samma sak med bärbara datorn så det problemet är routern orsak till.

Postad 28 januari 2010 - 19:40

Unregisteredc8c6aae8
  • Unregisteredc8c6aae8
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Handy clock kan du ju kika på.

Har kikat på Handy Clock nu och den var inte dum, lite trevliga funktioner i den men antingen så är det jag som är dum i huvet eller så kan man inte sätta olika signaler för de olika tiderna. Däremot så snubblade jag över Handy Alarm Pro på Epocwares hemsida som har precis det jag söker. :P

Postad 29 januari 2010 - 13:13

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Kan vi inte lägga upp alla goa gratisprogram här men även dom allra bästa betalprogrammen?

Postad 29 januari 2010 - 20:09

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Kan vi inte lägga upp alla goa gratisprogram här men även dom allra bästa betalprogrammen?

Låter bra! Jag hämtar det mesta från http://gallery.mobil...-ed-software/1/ men en hel del måste man signa innan och även så fungerar inte riktigt alla till Satio :(

Men ett annat tips kan va att söka efter: "offscreen s60v5". Offscreen är ett finskt företag som gör både betal - och gratisprogram till Symbian. Väldigt Iphonelikt stuk på appsen! :P

Postad 29 januari 2010 - 20:20

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

...men en hel del måste man signa

Hur gör man det?

Jag skulle vilja installera Always-On-Mail från Seven, men Satio/U1 finns inte med bland telefonerna. Däremot finns en fil för "Nokia S60 5th Edition" med. Försöker jag med den så får jag bara "This application is not meant to be installed on this device."
Bifogad fil  Always_On_Mail.png   81,8K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Core2, 29 januari 2010 - 20:22.

Postad 29 januari 2010 - 22:13

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Hur gör man det?

Jag skulle vilja installera Always-On-Mail från Seven, men Satio/U1 finns inte med bland telefonerna. Däremot finns en fil för "Nokia S60 5th Edition" med. Försöker jag med den så får jag bara "This application is not meant to be installed on this device."
Bifogad fil  Always_On_Mail.png   81,8K   0 Antal nerladdningar

Hmm konstigt. Har försökt att installera t.ex nokias ovimaps men det fungerar inte heller på satio trotts att ovimaps är en gratisapp.

Jag signa iaf mina program med hjälp av certifikat och key från kinessidan http://cer.opda.cn/en/... och sedan med programmet SignSIS-GUI. Det finns videos på det på youtube...

Postad 29 januari 2010 - 22:45

nattjakt
  • nattjakt
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Man kan även "hacka" sin mobil, så ska man slippa att signera alls, om jag inte fattat helt fel. Har inte provat detta, men det verkar ha använts framgångsrikt på flera av forumen jag frekventerar.

http://helloox2.com

Det finns fler sätt att göra det på, men den här ser ju rätt enkel ut, och verkar fungera till senaste Satio-versionen(?)

Jag ska absolut hacka min N82 så fort jag fått min N900 :(

Postad 30 januari 2010 - 16:01

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
helloox2 kör jag på min satio och det fungerar perfekt. det tar även bort så den inte klagar på att det inte är en nokia.

Postad 30 januari 2010 - 16:12

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

helloox2 kör jag på min satio och det fungerar perfekt.

Du får gärna beskriva hur du installerade, Signed eller Unsigned?
Väljer man Signed, så måste man uppge telefonens IMEI och göra en donation via PayPal. Jag har inte PayPal. Och fiins det någon risk med att lämna ut sitt IMEI?
Väljer man Unsigned måsta man "sign it with a 17 capabilities developer certificate before installation". Och varifrån får/köper? jag "17 capabilities developer certificate" från?

Postad 30 januari 2010 - 19:45

TwinX
  • TwinX
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Du får gärna beskriva hur du installerade, Signed eller Unsigned?
Väljer man Signed, så måste man uppge telefonens IMEI och göra en donation via PayPal. Jag har inte PayPal. Och fiins det någon risk med att lämna ut sitt IMEI?
Väljer man Unsigned måsta man "sign it with a 17 capabilities developer certificate before installation". Och varifrån får/köper? jag "17 capabilities developer certificate" från?

Jag funderar oxå på att använda mig av HelloOX2, men blir fundersam på Paypal... Måste man ha något konto där eller vad???

Ett annat problem som jag gärna vill ha hjälp med. Jag uppdaterade min mobil och nu har jag dubbela kontakter i den. Hur rätta jag till detta... någon!!

Redigerat av TwinX, 30 januari 2010 - 19:53.

Postad 30 januari 2010 - 20:39

Godoy
  • Godoy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Varför finns det under inställningar att man kan ändra standardprogram för Internet, musik, videoklipp och Visa bilder, men det går inte ändra program? Trycker på "Ändra" på Internet för att jag vill använda Opera som standardwebbläsare, men det enda alternativ som finns är den vanliga webbläsaren.

Postad 30 januari 2010 - 20:55

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

mailade SE och fick till svar att jag skulle återställa telefonen med *#7370#... testar det just nu så får vi se...
edit: än så länge verkar det lovande...

Ett annat problem som jag gärna vill ha hjälp med. Jag uppdaterade min mobil och nu har jag dubbela kontakter i den. Hur rätta jag till detta... någon!!

Testat återställning som thepettson gjort?
Räkna med att du behöver manuellt ändra till dina inställningar också.

Postad 31 januari 2010 - 02:16

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Tänkte bara tipsa er som är förbannade på batteritiden i mobilen.. Förut höll min telefon max 24 timmar på en laddning (trots överladdning under en natt) Men nu verkar den hålla ytterliggare ett dygn på en laddning. Det verkar nämligen som så att telefonen ställer in värden för batterinivån när man gör firmware-updates.. Ni har säkert sett en varning när man gör updates att batteriet måste vara fulladdat och nu förstår jag vikten i det hela. Jag minns nämligen väldigt väl att min telefon inte var helt fulladdad när jag gjorde min uppdatering och sedan dess har min telefon dels visat helt fel batteristatus på skrivbordet och sen har den som sagt inte fungerat längre än 24h på en laddning..

Men, jag gjorde en ny laddning här om dagen och beslutade mig därefter för att totalt nollställa telefonen. Jag gjorde en säkerhetskopia på både telefonminne och minneskort om någonting skulle hända och sen gick jag in och använde verktyget "reparera telefon" i PC Suite. Då installeras den senaste firmwaren automatiskt och allting återställs till fabriksinställningar. När det väl var gjort så startade jag upp telefonen och det första jag gjorde var att göra en master reset, eller hard reset som det också kallas. Alltså att öppna siffermenyn och slå in "*#7370#" utan citattecken och därefter följa anvisningarna.. Mobilen startades om och när jag väl var inne så återställde jag min säkerhetskopia ifrån PC Suite och allting var som vanligt. Ett par applikationer behövde installeras om, men annars gick det mesta tillbaka.

Hur som helst så verkar telefonens batteriindikator fungera och visa rätt nivå. Den går inte bara till 40% och sen dör den utan nu verkar den gå hela vägen ner till 0. Dessutom har telefonen varit igång i snart 48 timmar och mobilen är fortfarande igång med en bit kvar av batterinivån.

Så... Ni som har problem med batteritiden, testa göra en ominstallation av mjukvaran samt gör en hard reset för att nollställa ALLTING. Så kanske eran Satio sköter sig lite bättre den också. Jag börjar bli riktigt less på den nu och försöker stå ut så gott det går. Hade inte alls förväntat mig ett sånt här bottennapp när jag köpte den vid release =/

Postad 31 januari 2010 - 08:27

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Tänkte bara tipsa er som är förbannade på batteritiden i mobilen.. Förut höll min telefon max 24 timmar på en laddning (trots överladdning under en natt) Men nu verkar den hålla ytterliggare ett dygn på en laddning. Det verkar nämligen som så att telefonen ställer in värden för batterinivån när man gör firmware-updates.. Ni har säkert sett en varning när man gör updates att batteriet måste vara fulladdat och nu förstår jag vikten i det hela. Jag minns nämligen väldigt väl att min telefon inte var helt fulladdad när jag gjorde min uppdatering och sedan dess har min telefon dels visat helt fel batteristatus på skrivbordet och sen har den som sagt inte fungerat längre än 24h på en laddning..

Men, jag gjorde en ny laddning här om dagen och beslutade mig därefter för att totalt nollställa telefonen. Jag gjorde en säkerhetskopia på både telefonminne och minneskort om någonting skulle hända och sen gick jag in och använde verktyget "reparera telefon" i PC Suite. Då installeras den senaste firmwaren automatiskt och allting återställs till fabriksinställningar. När det väl var gjort så startade jag upp telefonen och det första jag gjorde var att göra en master reset, eller hard reset som det också kallas. Alltså att öppna siffermenyn och slå in "*#7370#" utan citattecken och därefter följa anvisningarna.. Mobilen startades om och när jag väl var inne så återställde jag min säkerhetskopia ifrån PC Suite och allting var som vanligt. Ett par applikationer behövde installeras om, men annars gick det mesta tillbaka.

Hur som helst så verkar telefonens batteriindikator fungera och visa rätt nivå. Den går inte bara till 40% och sen dör den utan nu verkar den gå hela vägen ner till 0. Dessutom har telefonen varit igång i snart 48 timmar och mobilen är fortfarande igång med en bit kvar av batterinivån.

Så... Ni som har problem med batteritiden, testa göra en ominstallation av mjukvaran samt gör en hard reset för att nollställa ALLTING. Så kanske eran Satio sköter sig lite bättre den också. Jag börjar bli riktigt less på den nu och försöker stå ut så gott det går. Hade inte alls förväntat mig ett sånt här bottennapp när jag köpte den vid release =/

Har hittat ett bra forum om Satio kolla det.www.satioworld.com

Postad 31 januari 2010 - 10:28

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Nu räcker det fan å med.
Aldrig mer Sonyericsson för mig den saken är klar iaf.
har haft sation i 3 mån nu.

* luren låste sig precis som den brukar göra, skärmen blev grå, spelar ingen roll vad jag trycker på, den reagerar inte.
Får ta ut batteriet och omstarta 3-4ggr per dag.

* när man är utomhus och det är kallt lägger den på MITT I SAMTAL.

* ibland står det ANSLUTNINGSFEL och man kan inte ringa ut på några timmar.
Likadant om man är mitt i ett samtal så lägger den på samtalet och det står ANSLUTNINGSFEL
detta har ALDRIG i hela mitt liv hänt med någon telefon. ingen telefon jag har haft på 11 år har klickat samtal av sig självt.

*massa buggar, typ, grön lur knapp går inte alltid till samtalslista utan keypad kommer upp ibland.
ibland hörs ingen signal när folk ringer eller smsar trots att den ligger 1 m ifrån där jag sitter.
kul att se 3 missade samtal och 1 iq-svar sms när man haft luren i ett knäpptyst rum och häckat vid telefonen.

* när man startar kameran frågar den om jag vill ansluta till internet. WFT????
osv osv.

Det roliga är att min bror också har en satio. 99% av alla fel beskrivna här har han på sin lur också.
Han hade c905 inna sation, c905 var på lagning 3 ggr varav 2ggr för SAMMA FEL.
Infocare satte bara plast på skärmen och skickade tillbaka luren till honom i hopp om att han inte skull upptäcka det.

Själv hade jag x1 xperia innan, behövs väl inga förklaringar där.
Segheten fick ett nytt ansikte för att bara nämna något.

Såå, ni har gjort min och andras vardag till ett helvette men inte mer.

Postad 31 januari 2010 - 10:36

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Nu räcker det fan å med.
Aldrig mer Sonyericsson för mig den saken är klar iaf.
har haft sation i 3 mån nu.

* luren låste sig precis som den brukar göra, skärmen blev grå, spelar ingen roll vad jag trycker på, den reagerar inte.
Får ta ut batteriet och omstarta 3-4ggr per dag.

* när man är utomhus och det är kallt lägger den på MITT I SAMTAL.

* ibland står det ANSLUTNINGSFEL och man kan inte ringa ut på några timmar.
Likadant om man är mitt i ett samtal så lägger den på samtalet och det står ANSLUTNINGSFEL
detta har ALDRIG i hela mitt liv hänt med någon telefon. ingen telefon jag har haft på 11 år har klickat samtal av sig självt.

*massa buggar, typ, grön lur knapp går inte alltid till samtalslista utan keypad kommer upp ibland.
ibland hörs ingen signal när folk ringer eller smsar trots att den ligger 1 m ifrån där jag sitter.
kul att se 3 missade samtal och 1 iq-svar sms när man haft luren i ett knäpptyst rum och häckat vid telefonen.

* när man startar kameran frågar den om jag vill ansluta till internet. WFT????
osv osv.

Det roliga är att min bror också har en satio. 99% av alla fel beskrivna här har han på sin lur också.
Han hade c905 inna sation, c905 var på lagning 3 ggr varav 2ggr för SAMMA FEL.
Infocare satte bara plast på skärmen och skickade tillbaka luren till honom i hopp om att han inte skull upptäcka det.

Själv hade jag x1 xperia innan, behövs väl inga förklaringar där.
Segheten fick ett nytt ansikte för att bara nämna något.

Problemet med missade samtal hade jag med,tills jag ställde om sensorinställningar.

Postad 31 januari 2010 - 15:32

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att du menar Sony Ericsson och inte oss, stackars forummedlemmar =)

Men Satio är ett rejält nedköp.. Och ######r (ursäkta språket) vad förbannad jag blev när jag fick reda på att SE ska släppa Vivaz.. Alltså en ny S60v5-nalle med alla de funktioner som vi har saknat i Satio och som har kunnat fixas till med mjukvaruuppdateringar... (har skrivit om detta tidigare i tråden men jag syftar bland annat på DLNA-stöd, 720p videoinspelning, equalizer i musikspelaren och så vidare..)

Jag känner mig verkligen lurad av Sony Ericsson. Jag har länge haft deras telefoner som solklara favoriter och har blundat för mycket. Men det här kan jag verkligen inte blunda för. Aino, Satio och Yari blev tre telefoner som skulle hjälpa SE att få en liten ekonomisk boost. När de väl fick den så hamnade allt fokus på X10, X2 och kommande mobiler som Vivaz mfl. Våra telefoner verkar inte finnas kvar i deras register längre. Ingen på företaget minns att telefonerna ens har släppts.. Det vill mycket till för att jag ska ge SE en ny chans. Då menar jag inte utannonseringen av en ny telefon, utan att vi får en REJÄL fix till våra befintliga nallar...

Någon som har koll på motsvarande telefoner som kan vara värda att spana in? En kompis har Omnia HD men den verkar inte helt felfri den heller. HTC Hero verkar bra, men känns inte helt färdigutvecklad, iPhone har jag dålig koll på men har alltid varit anti företag som kräver att man går via viss mjukvara för att kunna göra standard-grejer.

Är grymt sugen på att göra mig av med min Satio, men då vill jag ju se till att jag inte gör samma nedköp en gång till.. Help me out =)

Postad 01 februari 2010 - 09:24

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Jaha då tvingas man lämna in telefonen..så typiskt :) 1 dag efter DOA garantin gått ut.
Kameran hänger sig då o då när man knåpper kort. Tvingas då starta om telefonen fär att kameran skall börja fungera igen. Har testat uppdatera men det hjälper inte.

Känns bra surt att redan behöva lämna in denna telefon.

Redigerat av roathan, 01 februari 2010 - 09:40.

Postad 01 februari 2010 - 09:38

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Någon som har en guide för att hacka satio ?gärna ett program för det med.

Postad 01 februari 2010 - 09:56

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Någon som har en guide för att hacka satio ?gärna ett program för det med.

Hittade det själv så nu lägger jag in en länk.http://satioworld.com/viewtopic.php?f=24&t=49

Postad 01 februari 2010 - 14:42

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Någon som använder gmail i den medföljande applicationen och har fått den att funka bra? Min bara strular, jag är dock ej säker på att jag har rätt inställningar med utgående och inkommande server osv. Nån som lite kort kan skriva ner sina fungerande inställningar? :)

Postad 01 februari 2010 - 15:44

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Jag har förvisso inga direkta fel på min Satio mer än att den ibland inte hittar minneskortet när man ska sms:a eller ta emot meddelande. "Minnet är inte tillgängligt"...
Men jag är ändå rätt trött på Sony Ericsson som inte kan komma med mer konkreta svar angående uppdateringar och diverse funktioner som kunde varit mycket bättre. Ångrar verkligen min köp av denna lur.
Ska de få oss Satioägare att fortsätta att köpa Sony Ericssonmobiler så får de se till att fixa lite uppdateringar som ger lite mer!!!

Postad 01 februari 2010 - 21:39

dekbom
  • dekbom
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Vill inte "rub it in" men jag har aldrig känt en sådan lättnad i tekniktarmen som när jag gjorde mig av med min Satio. Sjukt nöjd att jag inte tog den för 1kr med livstids bindning utan betalade den kontant, den förlust jag gjorde när jag sålde kändes tom bra, var nära att slänga den i sjön under en kort period.

Klarar man sig utan kameran, det enda de lyckats med i Sation, så gör de andra touchmobilerna i samma prisklass och strax under allt så mycket bättre. Sitter med en iphone nu och den är ljusår ifrån på i princip ALLT (-kameran).

Nej, när de inte löst buggarna (buggar som inte ens skall finnas vid release) efter c:a 2,5 månad så fick det vara nog.

Köp iphone eller köp android men gör er av med surdegen Satio innan den sjunker allt för mycket i pris är mitt tips.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.