här kommer min lista med program jag hunnit testa sen jag köpt min Hero:
- 10001cocktails - namnet säger nog allt? gillar du att testa nya spritsorter så ladda ner detta program!
- 118 Mobile - 118 hjälper dig med nummerpresentationer om det är ett nummer som du inte har i telefonboken.
- 3g Watchdog - håller koll på din datatrafik, man kan själv sätta "spärrar" i programmet för hur mycket man trafik som ska användas (det är bara en koll i programmet, det stänger inte ner datatrafiken efter avsedd tid)
- A online radio - internetradio, inget jag hunnit testa allt för mycket
- absolute radio iamp - samma sak på denna
- advanced task killer free - vill man stänga program på sin android så funkar detta perfekt
- Alcometer - personligen litar jag inte på programmet, man fyller i vad man dricker på en kväll och den räknar ut procenthalten i kroppen . . .
- Alla kartor - rolig liten app om man vill hitta närmare badplats, cafe, camping, flygplats, gymnasie och en del annat.
- andnav2 - GPS-program, jag väntar tills vi får betalapps så man kan skaffa sig en vettig GPS!
- Androrb - streama musik/film från datorn, har inte hunnit testat allt för mycket, orb är programmet som behövs på datorn.
- app manager - backup på apps (inget jag bebövt göra än)
- app Organizer - vill du sortera dina apps i mappar på din homescreen så rekomenderar jag detta program!
- appsdesk4demo - stort frågetecken över vad detta program gör, hittade det på cyrket och inte testat alls!

- astro - filhanterare
- atrackdog - håll dina apps uppdaterade med senaste versionen (detta går även att göra via market)
- autolock - frödröjer låsningen av grafiska lösenordet om man använder det.
- babbler lite - facebook app som fungerar fint
- backgrounds - som programmet heter och går att ställa in så bakgrunden på startskärmen ändrar bild.
- barcode scanner - perfekt om man hittar program via cyrket eller liknande, bara scanna sträckkoden och market hittar automatiskt programmet, fungerar även för firefox-användare som vill spara en länk i mobilen (sistnämnda har ja själv ej testat)
- BBC - nyhetsapp
- blutooth file transfer - filhanterare och ska gå att skicka filer över bluetooth, inget jag själv testat så skrik till om jag har fel ang. denna app.
- Bounce - beroendeframkallande spel!
- car locator free - är du duktig på glömma var du parkerat bilen? jag är inte, men roligt program att testa.
- cardio trainer - träningsprogram som rekomenderas
- contact2sim - jag hoppas att programmet gör det namnet utger den dag jag behöver det!

- convertall - som det låter, konverterar de flesta tänkbara massor, längder etc etc
- Currency - vill du se valutakurser så testa detta!
- ebuddy - community - drar mycket kräm ur batteriet, men enligt mig de smidigaste för att använda msn messenger.
- facebook - behövs ingen kommentar
- fingerpaint - begränsat ritprogram
- flashlight - om det är en ficklampa vet jag inte, men skärmen blir vit tills man trycker av programmet, funkar för enkla ändamål i mörker!
- floatin image - tröttnat på bara svepa bilder fram och tillbaka i vanliga albumet? testa detta, bilderna kommer flytandes fram över skärmen.
fordonsjägaren - ser du en bil du tror är stulen? slå på reg. nr. med detta program, händer inget är bilen förmodligen inte stulen.
- fxcamera - kameran har inte allt för många roliga funktioner, testa detta för lite skruvade bilder!
- gmob 365 - enormt stor chat, mest amerikanare som använder detta - till vilket nöje? VET INTE!
- Gmote - vill du använda din telefon som fjärrkontroll? testa och lek er fram, kul som fan och NÖRDIGT

- google sky map - visar stjärnhimlen i realtid
- Hotel search - letar upp hotell som finns i närheten av din position.
- iMusic - svårt att tänka mig att detta är lagligt, men går ialla fall att ladda ner musik via denna app.
- Imdb top 250 - filmkunniga förstår vad detta innebär
- imreem mobile - musikprogram , går även att lyssna på musik via programmet, dock begränsat vad kan lyssna på.
- Labyrinth lite - labyrint spel.
- layar - rikta telefonen åt ett håll och via gps:en och kameran så hittar layar intressanta platser.
- Led scroller 2 - skriv din egen "led-text" och låt den rulla över skärmen, onödigt och kul!
- linda file manager - har inte testat det själv! men namnet ger väl en antydan på vad de kan handla om? =)
- Listen - testa och avgör själva, musik och lite annat man kan lyssna på via webben.
- Loppiskartan - älskar du loppmarknader? testa denna app som letar upp en loppis nära dig!
- lumbricidae - otroligt tråkigt men beroendframkallande spel där man är en mask (ett streck) som ska ta sig framåt.
- magic 8-ball - funkar detta? fråga en ja/nej fråga och skaka mobilen, du får ett svar, kul om du har beslutsångest!
- magic trick - låt telefonen lura brallorna av dig! kul tills man fattar tricket!
- Meebo IM - community som jag använder för msn och facebook.
- Meridian video player - enligt många bästa videospelaren till android.
- Metal detector - fungerar faktiskt, sjukt nog!
- Mixzing lite - snyggt gränssnitt på ett musikprogram, går att använda som widget!
- Movies - leta upp filmer som går på en biograf nära dig!
- my tracks - googles egna träningsprogram, ej testat än då träningen från min sida är på låg nivå för tillfället

- my backup - gör förhoppningsvis det programmet ska! har ej testat det ännu!
- Nav4all - ytterligare ett GPS-program, om det är bra? enligt mig NEJ!
- netcounter - håller koll på din datatrafik.
- Number brain tease - vill du ha lite hjärngympa? ladda ner och testa!
- NYtimes - nyhetsapp.
- snowstorm - väder-widget.
- opera mini - webbläsare som inte behöver någon kommentar.
- pedometer - stegräknare, dock måste skärmen vara igång för att programmet ska räkna dina steg och det drar mycket batteri! om det är bra? testa själva!
- photo shoot the duel - detta kommer jag kunna testa när jag hittar någon med en android-lur!
- picsay - bildredigerare som gör det den ska.
- Places Directory - letar upp resturanger, barer och diverse annat nödvändigt i din närhet.
- poke a mole - dunka tillbaka grävlingarna till sina hål, tidsfördriv som bara sjutton!
- printershare - ska tydligen gå att skicka bilder till sin skrivare, synd bara att skrivaren hemma är från stenåldern! men programmet ser riktigt seriöst ut och hoppas det är så!
- prisjakt - behöver inte kommentera!

- punch-o-meter - vill du veta hur hårt du slår? ladda ner detta (tappa dock inte telefonen, tror inte garantin gäller då)
- qik - ladda upp dina videofilmer direkt mot en community.
- qucikinstaller - gör det programmet ska göra, tar ENKELT bort apps du inte vill ha längre.
- Ringdroid - klipp och klistra i dina mp3-filer för att göra dom till ringsignaler, dock är jag nöjd med htc signalen jag har! =P
- robo defense - roligt spel om man har för mycket tid över.
- shazam - hör du en låt du gillar och vill veta namnet på den? öppna detta så får du svaret på några sekunder!
- SL-info - sthlmsbor har användning för detta.
- sms-biljett sl- tillhör du den som inte åker tunnelbana för ofta utan skickar sms istället och aldrig vet va du ska skriva? testa då detta!
- snake extreme - saknar du din gamla nokia med snake?
- snakedroid - alla varianter finns på detta spel.
- sound manager - enkel app där du kan styra volymen på olika delar i telefonen.
- spare parts - lite inställningar som går att ändra, testa och se om det är nåt för dig!
- sportstap - gillar du sport? håll koll på det mesta!
- sportypal - liknande app.
- sthlm traveling - svenskt program på engelska för att lätt ta sig runt i sthlm!
- sticky memo widget - post-it lappar som en widget på din startskärm, bra funktion om det var något viktigt du skulle komma ihåg!
- taskpanel - stänger apps som rullar på i bakgrunden, android ska sköta detta själv men använder programmet enstaka gånger då det är vissa program jag känner att jag vill stänga ner.
- translate - översätt en text till diverse språk!
- Tunewiki - enligt mig en snygg musikspelare som gör det den ska.
- tv-guide - håll koll på din tv och vad som visas
- Ultimate faves - skapa dina apps i en 3d liknande ring på startskärmen.
- ultrasound - testa hörseln på dig själv eller stör andra med tinitusljud!
- Useful switchers - smidig app som låter dig öppna/stänga av ljud, wifi, gps...snyggt och enkelt!
- VLC remote - har inte fattat hur denna funkar än!
- wifi scanner - namnet säger väl allt?
- wikidroid - smidig och snygg wikipedia-app
- wikitude - letar upp platser i din närhet, ungefär som layar
- world tour - väl en bild från ex. eifeltornet och den sätts som bakgrund och ändras vartefter dygnet går.
- xtremelabs speedtest - testa hastigheten för internet på din lur.
- zap's hitta - hitta.se? =)
(kan finnas stavfel, så klaga inte på det)

många program är listade för längesen men testa och kör! dessa program har jag listat upp!
hoppas någon hittar nåt som passar!