Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 12 October 2009 - 11:34

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
någon som vet hur man löser problemet med att heron kopplar ned sig och kör på endast 2g?? Har försökt att stänga av mobilen, plocka i och ur simkortet och stänga på den igen. Det funkar inte... har även testat att ändra från internet.telenor.se till services.telenor.se!

vill ju kunna utnyttja min mobil med spotify och allt vad det innebär! Kan man häva ett köp pga detta om det inte löser sig? Köptes från teknikmagasinet för några dagar sedan.

kom just på en sak, hur många försök har tillverkaren på sig att försöka fixa till felet innan man får pengarna tillbaka? 2 eller 3 gånger?

Redigerat av fst_cnct_rob, 12 October 2009 - 11:38.

Postad 12 October 2009 - 11:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Testa att ta en backup och gör nån sorts fabriksåterställning och prova..

Testat nån annans simkort med annan operatör?

Postad 12 October 2009 - 11:50

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Testa att ta en backup och gör nån sorts fabriksåterställning och prova..

Testat nån annans simkort med annan operatör?

Jag ska göra det så fort jag kommer hem, tänkte testa med så många operatörer som möjligt. Vilket backup möjlighet finns?

hur uppgraderar man mjukvaran och hur ser man aktuell mjukvara? Jag har precis fått ett mail från Tk där de skriver att antingen en reparation eller en uppdatering av mjukvara kommer dom göra.

Redigerat av fst_cnct_rob, 12 October 2009 - 12:07.

Postad 12 October 2009 - 12:13

Unregistered66b15203
  • Unregistered66b15203
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

någon som vet hur man löser problemet med att heron kopplar ned sig och kör på endast 2g?? Har försökt att stänga av mobilen, plocka i och ur simkortet och stänga på den igen. Det funkar inte... har även testat att ändra från internet.telenor.se till services.telenor.se!

vill ju kunna utnyttja min mobil med spotify och allt vad det innebär! Kan man häva ett köp pga detta om det inte löser sig? Köptes från teknikmagasinet för några dagar sedan.

kom just på en sak, hur många försök har tillverkaren på sig att försöka fixa till felet innan man får pengarna tillbaka? 2 eller 3 gånger?

Är du säker på att du har ett 3G SIM-kort?
Alt. 3G abonnemang?

Postad 12 October 2009 - 12:32

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Är du säker på att du har ett 3G SIM-kort?
Alt. 3G abonnemang?

Såklart, jag kollat det innan. Dessutom tror jag det är ganska svårt att få ett 2G kort att fungera som ett 3G kort, det funkade ju för några dagar sedan.

tillägg: en snabbcheck med telenor bekräftar att ALLA deras simkort är av typen 3G.

Redigerat av fst_cnct_rob, 12 October 2009 - 12:38.

Postad 12 October 2009 - 12:49

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Har Telia och näte vandrar opp och ned på 2g och 3g hela tiden för meg med.Spotify körer jag oftast med offline,då det inte använder någon data.

Postad 12 October 2009 - 12:57

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Okej, jag har funderat på en HTC Hero tidigare men valt att vänta. Nu har dock min mobil gett upp och en ny skall införskaffas. Just nu kör jag med en telefon och en Ipod Touch G2... har möjlighet att köpa en nästan ny w995 för 2449:- och en Htc Hero för 2500... Vad välja? vill ha telefon + musik + kamera i första hand, resten är ju bara plus.

Skulle nog ha sattsat på Hero,hva det gäller musik kan du ju ha Spotify eller netradio.

Postad 12 October 2009 - 13:26

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Har Scandisk 8 GB.Klass 8 .Om du ska ha film på Heron ska du ha klass 6 eller mer.Hastigheten ser du i högra hörnet med en siffra med en ring rundt.

Har inte sett något som indikerar att det finns en klass 8. Vad precis heter kortet? Står inget på wikipedia eller SecureDigitals egna referenser

Var det ett SANdisk kort du menade så är ultra class 4, men har själv inte sett något extreme kort av denna storlek (microSDHC).

Och vadgäller vad som behövs för film så räcker det nog gott och väl med class 4 också som garanterar hastigheter på minst 4 Mbyte/s. Kingston skriver att class 4 ska räcka till: MPEG2(DVD), H.264(HDV) ,Hi-speed D-SLR, och att class 6 rekommenderas åt Hi-Speed D-SLR. Inga jätteupplösningar vi talar om direkt och jag tvivlar på att kortet blir en flaskhals någonsin så länge den har class 4 eller högre.

EDIT: hittade lite mer info själv och det verkar som att det finns ett Sandisk class 8 microSDHC länk:microSDHC class 4 vs class 8
Han som testar upplever lite skillnader på en gammal Nokia, men som benchmarksen visar, och jag tror, så är det ytterst liten skillnad och jag är rätt säker på att hastighetsflaskhalsen finns någon annan stans i mobilen. Öppnade min hjälte och kollade vad det stod på mitt kort och det var tydligen ett klass 6.

Redigerat av skepnaden, 12 October 2009 - 13:41.

Postad 12 October 2009 - 13:49

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Nu har jag ju bara haft Heron i några dagar. Men jag är imponerad och stormförtjust.

Vilken skillnad mot min gamla Xperia! Allt går så mycket smidigare och snabbare. Och känslan fysiskt. Oj oj oj!

Visst segar den lite ibland trots senaste uppdateringen. Men det är om man kör väldigt mycket samtidigt.

Ska försöka skriva lite mer om den när jag haft den ett tag.

Har installera Taskiller och den visar ju de program som använder processorn i gult. Ibland är det 5-6 program som är gula. Är det inte så att Android bara kör 4 åt gången och lägger de andra i idle mode då de inte används? Funderar på om man verkligen behöver köra någon task manager egentligen. Men det är klart. Ibland vill man ju stänga av program helt istället för att lägga den idle bara... Men om nu schemaläggaren är så bra som det påstås så är det ju bara bra att ha program igång, det går ju snabbare att komma åt dem när man väl vill göra det igen då. Dock så blir det ju som sagt aningen segt om man kör alltför mycket skit, men antar att det är när man kör mycket på kort tid, vilket bara är nu i början när jag toktestar precis allt.

Vill rätta mig själv här. Jag kör inte alls senaste uppdateringen. Ändå tycker jag inte det segar mycket alls (bara vid tungt användande och många program aktiva). Lovande då, ska slänga in uppdateringen efter jobbet ikväll.

Jobbigt bara att behöva ställa om allt igen etc. Men samtidigt har jag mixtrat så mycket med mobilen så nästan skönt ändå. <_<

Edit: Rättning igen, haha. Jag kör visst senaste, 2.73.405.5. Men segandet är som sagt bara vid väldigt tungt användande. Och det är inget mot hur Xperia och WinMob segade.

Redigerat av DIFference, 12 October 2009 - 14:25.

Postad 12 October 2009 - 14:21

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Vill rätta mig själv här. Jag kör inte alls senaste uppdateringen. Ändå tycker jag inte det segar mycket alls (bara vid tungt användande och många program aktiva). Lovande då, ska slänga in uppdateringen efter jobbet ikväll.

Jobbigt bara att behöva ställa om allt igen etc. Men samtidigt har jag mixtrat så mycket med mobilen så nästan skönt ändå. <_<

en dum fråga om möjligt men hur uppdaterar man till senaste?? finns det någon länk man ska besöka eller vad?

Postad 12 October 2009 - 14:26

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

en dum fråga om möjligt men hur uppdaterar man till senaste?? finns det någon länk man ska besöka eller vad?

Jag hade visst senaste, se min post ovan.

Men du hittar alltid senaste officiella ROMen på HTC:s supportsida för Hero:
http://www.htc.com/s.......=sd&cat=all

Postad 12 October 2009 - 14:33

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Jag hade visst senaste, se min post ovan.

Men du hittar alltid senaste officiella ROMen på HTC:s supportsida för Hero:
http://www.htc.com/s.......=sd&cat=all

Tackar, det var väldigt enkelt. Hur är det med att ta reda på vilken rom man kör med just nu? Nu när du visade mig den där sidan så tror jag fick en popup påminnelse precis när jag hade öppnat telefonen för första gången. Men tyvärr hade jag inte något simkort för den då så klickade bort den =) Ska testas när jag kommer hem, kanske löser det mina problem.

Postad 12 October 2009 - 15:30

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Tackar, det var väldigt enkelt. Hur är det med att ta reda på vilken rom man kör med just nu? Nu när du visade mig den där sidan så tror jag fick en popup påminnelse precis när jag hade öppnat telefonen för första gången. Men tyvärr hade jag inte något simkort för den då så klickade bort den =) Ska testas när jag kommer hem, kanske löser det mina problem.

Under "Home screen", tryck på "menu". Gå till "Inställningar". Välj "Om telefonen". Kolla under "Skapa nummer" (dålig översättning ja... <_<)

Postad 12 October 2009 - 17:58

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
kan någon snälla förklara detta med Hero sprint, vad det innebär och om det ens är för vår marknad?

Postad 12 October 2009 - 18:25

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jag funderar starkt på att byta upp mig från en W660i till en HTC Hero. Jag har kontantkort från Halebop just nu, inget abonnemang alltså. Min fråga är om jag måste skaffa ett abonnemang till Hero för att kunna utnyttja hela telefonens funktioner och vilket jag isf ska välja. Det ska så klart vara så billigt som möjligt B) Har kollat lite på Telias mobil till vänner för 49:-/mån + mobilsurf alltid för 69:-/mån. Finns det andra, bättre, billigare alternativ? Eller kan jag köra vidare på mitt Halebop kontantkort? Hoppas någon kan få mig lite klokare <_< Tack på förhand.

Postad 12 October 2009 - 18:50

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

kan någon snälla förklara detta med Hero sprint, vad det innebär och om det ens är för vår marknad?

Det är operatören Sprint i USA som har en egen version. Alltså inget för oss. Den är mycket fulare också.

Jag funderar starkt på att byta upp mig från en W660i till en HTC Hero. Jag har kontantkort från Halebop just nu, inget abonnemang alltså. Min fråga är om jag måste skaffa ett abonnemang till Hero för att kunna utnyttja hela telefonens funktioner och vilket jag isf ska välja. Det ska så klart vara så billigt som möjligt B) Har kollat lite på Telias mobil till vänner för 49:-/mån + mobilsurf alltid för 69:-/mån. Finns det andra, bättre, billigare alternativ? Eller kan jag köra vidare på mitt Halebop kontantkort? Hoppas någon kan få mig lite klokare <_< Tack på förhand.

Klarar du dig på 500 mb/mån då som ingår i Telia Mobilsurf Alltid? Jag skulle inte göra det. Men så kör jag ju Spotify också. Om du inte ringer så mycket så kanske Tre är ett alternativ då de tar 150 kr/mån för Turbo-3G med obegränsad mängd (de kan strypa om du använder oerhörda mängder dock, men det är ju garanterat minst 5 GB som Telias dyra som kostar 200 kr/mån.

Postad 12 October 2009 - 19:32

harbollen
  • harbollen
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har inte sett något som indikerar att det finns en klass 8. Vad precis heter kortet? Står inget på wikipedia eller SecureDigitals egna referenser

Var det ett SANdisk kort du menade så är ultra class 4, men har själv inte sett något extreme kort av denna storlek (microSDHC).

Och vadgäller vad som behövs för film så räcker det nog gott och väl med class 4 också som garanterar hastigheter på minst 4 Mbyte/s. Kingston skriver att class 4 ska räcka till: MPEG2(DVD), H.264(HDV) ,Hi-speed D-SLR, och att class 6 rekommenderas åt Hi-Speed D-SLR. Inga jätteupplösningar vi talar om direkt och jag tvivlar på att kortet blir en flaskhals någonsin så länge den har class 4 eller högre.

EDIT: hittade lite mer info själv och det verkar som att det finns ett Sandisk class 8 microSDHC länk:microSDHC class 4 vs class 8
Han som testar upplever lite skillnader på en gammal Nokia, men som benchmarksen visar, och jag tror, så är det ytterst liten skillnad och jag är rätt säker på att hastighetsflaskhalsen finns någon annan stans i mobilen. Öppnade min hjälte och kollade vad det stod på mitt kort och det var tydligen ett klass 6.

OK, tack så mycket för tipsen! Får nog bli ett Ultrakort, men funderar på om det räcker med 8 GB...

Fast är det så att man kan kopiera hela innehållet på ett minneskort rakt av till ett annat (större) och det fungerar utan problem? Har för mig jag läst det i tråden, men vill gärna få det bekräftat...

Postad 12 October 2009 - 19:34

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Det är operatören Sprint i USA som har en egen version. Alltså inget för oss. Den är mycket fulare också.

Klarar du dig på 500 mb/mån då som ingår i Telia Mobilsurf Alltid? Jag skulle inte göra det. Men så kör jag ju Spotify också. Om du inte ringer så mycket så kanske Tre är ett alternativ då de tar 150 kr/mån för Turbo-3G med obegränsad mängd (de kan strypa om du använder oerhörda mängder dock, men det är ju garanterat minst 5 GB som Telias dyra som kostar 200 kr/mån.

Det är ju det jag inte vet... Man klarar sig inte på det alltså? Känns som att jag kommer lyssna en hel del på Spotify iaf. Hur ofta har du igång Spotify? Sen kommer jag nog inte kolla så mycket mail och sånt. Man vill ju helst komma undan så billigt som möjligt, skickar kanske 300 sms/mån och ringer max 2-3 timmar/mån kanske.

Postad 12 October 2009 - 19:58

marto_
  • marto_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att få fram smileys när man ska skicka sms? Skriver jag t.ex. : - ) så ser jag en android-smiley efter att jag sänt mitt sms.

Postad 12 October 2009 - 20:14

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Det är ju det jag inte vet... Man klarar sig inte på det alltså? Känns som att jag kommer lyssna en hel del på Spotify iaf. Hur ofta har du igång Spotify? Sen kommer jag nog inte kolla så mycket mail och sånt. Man vill ju helst komma undan så billigt som möjligt, skickar kanske 300 sms/mån och ringer max 2-3 timmar/mån kanske.

Jag vet faktiskt inte exakt hur mycket en låt online kostar i datamängd sett. Men det är nog inte jättelite med tanke på den superkvalitén man får (åtminstone med bra 3G-täckning eller Turbo-3G. Det går ju att ladda ner låtarna och lyssna på dem offline med Spotify Mobile, men det tar ju ändå rätt mycket data.

Jag har ju bara haft Heron över helgen så jag har bara lyssnat på väg hem från jobbet idag. Men i vanliga fall blir det väl 1-2 h per dag till och från jobbet.

Det är säkert någon annan här inne som har bättre koll på ungefär hur mycket data t.ex. 1 h Spotify om dagen genererar i online-läge?

Nån som vet om det går att få fram smileys när man ska skicka sms? Skriver jag t.ex. : - ) så ser jag en android-smiley efter att jag sänt mitt sms.

Om du t.ex. skickar en :-) så blir det en Android-smiley i din Android men en vanlig smiley i t.ex. en vanliga Sony Ericsson-mobil. I andra märken ser smileys annorlunda ut, likaså i Android som du märkt. Tycker de är coola!

Postad 12 October 2009 - 20:16

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Det är säkert någon annan här inne som har bättre koll på ungefär hur mycket data t.ex. 1 h Spotify om dagen genererar i online-läge?

Det vore riktigt intressant att veta. Ett alt jag kan göra är ju att prova med kontantkort nån månad och se om det håller eller spårar ur fullständigt.

Postad 12 October 2009 - 20:27

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
En sak till som jag undrar också. Det står på prisjakt att skärmen ska vara repfri. Är den det eller rekommenderar ni att köpa en Invisible Shield att skydda den med?

Postad 12 October 2009 - 20:29

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Det vore riktigt intressant att veta. Ett alt jag kan göra är ju att prova med kontantkort nån månad och se om det håller eller spårar ur fullständigt.

Om du har wlan hemma eller vet om några bra punkter där du brukar röra dig kan du alltid tanka ner låtar till Spotify Mobile som du sedan lyssnar på i offline-läge. Tror det är onödigt att testa med kontantkort då det kostar så mycket per MB.

En sak till som jag undrar också. Det står på prisjakt att skärmen ska vara repfri. Är den det eller rekommenderar ni att köpa en Invisible Shield att skydda den med?

Repfri är väl näst intill omöjligt. Men den ska tåla mycket. Jag tänker inte testa Invisible Shield eller liknande. Gjorde det på min Xperia X1 och det blev inte alls samma känsla och respons mot pekskärmen. Det blir liksom lite trögare och mjukare.

Postad 12 October 2009 - 20:30

harbollen
  • harbollen
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Det har sagts tidigare i forumet att invisible shield kanske ger en lite sämre fingerkänsla (lite gummiaktigt). Har du otur så får du en repa, det är ju inte omöjligt att repa den, men den är ju inte jättekänslig heller. Jag ska nog köpa en invisible shield och testa.

Postad 12 October 2009 - 20:37

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Om du har wlan hemma eller vet om några bra punkter där du brukar röra dig kan du alltid tanka ner låtar till Spotify Mobile som du sedan lyssnar på i offline-läge. Tror det är onödigt att testa med kontantkort då det kostar så mycket per MB.

Repfri är väl näst intill omöjligt. Men den ska tåla mycket. Jag tänker inte testa Invisible Shield eller liknande. Gjorde det på min Xperia X1 och det blev inte alls samma känsla och respons mot pekskärmen. Det blir liksom lite trögare och mjukare.

Jo jag har det både hemma och på jobbet (Universitetet) så det borde ju funka. Hur många låtar kan man tanka ner åt gången? Kan man tanka ner en spellista på 50 låter t.ex. och lyssna offline?
Halebop kontantkort har ju detta: Standardtaxa när du surfar i mobilen är Mobilsurf Maxtaxa. Det innebär att det kostar dig max 9 kr per dygn att surfa i mobilen.
Max 9 kr per dygn alltså? Eller har jag missuppfattat det?

Okej. Då kanske det är läge att testa och se hur skärmen reagerar <_<

Tack för att du svarar, guldvärt!

Postad 12 October 2009 - 20:40

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

"På en timmes lyssning förbrukar man ca 89MB över 3G eller 95MB över Wi-Fi, förmodligen ligger sanningen något högre då vi bara tagit hänsyn till nedladdad data. Detta innebär med andra ord att man med en trafikkvot om 1GB förbrukar sin bandbredd på ca 10h lyssning."
http://www.swedroid....dataforbrukning

Postad 12 October 2009 - 20:52

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
En annan skrev såhär gällande Spotify: jag har diverse spellistor som innehåller ungefär 400-500 låter synkade offline så jag inte behöver vara uppkopplad när jag är ute och rör på mig så det är ingenting som stör mig.

Om man kan synka låtar/spellistor offline så borde ju det vara det bästa och billigaste alternativet?
Runt 90MB per timme, det är ju rätt mycket det.

Någon som vet hur det funkar med Halebops maxtaxa?
Standardtaxa när du surfar i mobilen är Mobilsurf Maxtaxa. Det innebär att det kostar dig max 9 kr per dygn att surfa i mobilen.

Postad 12 October 2009 - 20:57

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

En annan skrev såhär gällande Spotify: jag har diverse spellistor som innehåller ungefär 400-500 låter synkade offline så jag inte behöver vara uppkopplad när jag är ute och rör på mig så det är ingenting som stör mig.

Om man kan synka låtar/spellistor offline så borde ju det vara det bästa och billigaste alternativet?
Runt 90MB per timme, det är ju rätt mycket det.

Någon som vet hur det funkar med Halebops maxtaxa?
Standardtaxa när du surfar i mobilen är Mobilsurf Maxtaxa. Det innebär att det kostar dig max 9 kr per dygn att surfa i mobilen.

Du kan synka max 3333 låtar till ditt SD-kort, för lyssning offline. Det finns ett smidigt offlineläge inbyggt i settings, vilket garanterar att ingen data förbrukas via Spotify.

Postad 12 October 2009 - 21:01

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Du kan synka max 3333 låtar till ditt SD-kort, för lyssning offline. Det finns ett smidigt offlineläge inbyggt i settings, vilket garanterar att ingen data förbrukas via Spotify.

Då borde man kunna hålla ned kostnaderna om man så vill då alltså? <_<

Postad 12 October 2009 - 21:04

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Då borde man kunna hålla ned kostnaderna om man så vill då alltså? <_<

Japp, definitivt. Synka upp låtarna gratis via wifi hemma och lyssna i offflineläget när du är ute och roterar. 3333 låtar räcker ganska långt.

Redigerat av monodc, 12 October 2009 - 21:05.

Postad 12 October 2009 - 21:47

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Ja datan ovan stämmer nog bra. Kollade precis min storage-mapp för Spotify och den är 125 MB och jag har väl lyssnat någon timma totalt.

Men med maxtaxan kommer du ju långt också. Stödjer den Turbo-3G eller bara vanlig 3G? Och vet du var max-kvoten är per månad/dag etc?

Ang offline-läget. Jag tror att man måste spela låtarna ett bra tag för att hela ska laddas ner. Den tankar ju bara ner det du spelar/buffrar. Eller någon kanske kan svara på om det går att tanka ner den och den spel-listan utan att spela upp själva låtarna? Jag tror ju inte att den tankat ner alla mina låtar (har inte så många men tillräckligt många för att komma över 125 MB känns det som).

Postad 12 October 2009 - 21:59

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Japp, definitivt. Synka upp låtarna gratis via wifi hemma och lyssna i offflineläget när du är ute och roterar. 3333 låtar räcker ganska långt.

Låter kanon. Det räcker gott med 3333 låtar. Varför är det just så många? Är det till 8GB minnet?

Postad 12 October 2009 - 22:08

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Låter kanon. Det räcker gott med 3333 låtar. Varför är det just så många? Är det till 8GB minnet?

De valde nog bara det för de ville ha runt 3000 och 3333 var en lite rolig siffra. Känns det som iaf.

Postad 12 October 2009 - 22:10

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Ang offline-läget. Jag tror att man måste spela låtarna ett bra tag för att hela ska laddas ner. Den tankar ju bara ner det du spelar/buffrar. Eller någon kanske kan svara på om det går att tanka ner den och den spel-listan utan att spela upp själva låtarna? Jag tror ju inte att den tankat ner alla mina låtar (har inte så många men tillräckligt många för att komma över 125 MB känns det som).

Du säger till klienten att synka en eller flera spellistor, varpå den gör detta i bakgrunden. Du behöver inte lyssna på låtarna i fråga.

Jag snittade runt 450 kB/s när jag synkade upp 3 GB via wifi och 200 kB/s när jag synkade drygt 1 GB via 3G.

Postad 12 October 2009 - 22:16

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Du säger till klienten att synka en eller flera spellistor, varpå den gör detta i bakgrunden. Du behöver inte lyssna på låtarna i fråga.

Jag snittade runt 450 kB/s när jag synkade upp 3 GB via wifi och 200 kB/s när jag synkade drygt 1 GB via 3G.

Ah ok. Men om man inte gör något speciellt så tankar den ner de man lyssnar på eller hur? Annars skulle jag ju inte ha 125 MB i min mapp.

Observera att han menar "via Turbo-3G" ovan.

Postad 12 October 2009 - 22:17

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Riktigt fint det där :P Hur mycket minne har ni i eran Hero?

Postad 12 October 2009 - 22:22

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Bara de 2 GB som följde med. Har en 4G liggandes men den är till X1an och tänkte sälja den med det. Ska köpa en 8GB Ultra vad det lider.

Postad 12 October 2009 - 22:33

marto_
  • marto_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har beställt ett minne som jag får imorgon från.
Kingston Micro Secure Digital Card 8GB (SDHC) (Class 4)
Borde räcka gott o väl för mig iaf. Testade förresten min Hero för första gången ikväll. Underbar mobil! :D

Postad 12 October 2009 - 22:50

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Har beställt ett minne som jag får imorgon från.
Kingston Micro Secure Digital Card 8GB (SDHC) (Class 4)
Borde räcka gott o väl för mig iaf. Testade förresten min Hero för första gången ikväll. Underbar mobil! :P

Dom är rätt billiga va? Vart beställde du telefonen ifrån?

Postad 13 October 2009 - 05:38

marto_
  • marto_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Dom är rätt billiga va? Vart beställde du telefonen ifrån?

Ja minnet kostar 185kr (finns säkert billigare). Beställde telefonen från Tele2.

Postad 13 October 2009 - 09:36

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
det märks att många som kladdar i tråden nu är nya Hero-användare, för många frågor ni ställer finns i tråden, bara man söker lite i forumet så hittar man svar på det mesta ni frågar om! :P

Postad 13 October 2009 - 11:08

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

OK, tack så mycket för tipsen! Får nog bli ett Ultrakort, men funderar på om det räcker med 8 GB...

Fast är det så att man kan kopiera hela innehållet på ett minneskort rakt av till ett annat (större) och det fungerar utan problem? Har för mig jag läst det i tråden, men vill gärna få det bekräftat...

Det går alldeles utmärkt, jag märkte inga problem alls när jag gjorde så.

Postad 13 October 2009 - 11:58

bente
  • bente
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
här kommer min lista med program jag hunnit testa sen jag köpt min Hero:

- 10001cocktails - namnet säger nog allt? gillar du att testa nya spritsorter så ladda ner detta program!
- 118 Mobile - 118 hjälper dig med nummerpresentationer om det är ett nummer som du inte har i telefonboken.
- 3g Watchdog - håller koll på din datatrafik, man kan själv sätta "spärrar" i programmet för hur mycket man trafik som ska användas (det är bara en koll i programmet, det stänger inte ner datatrafiken efter avsedd tid)
- A online radio - internetradio, inget jag hunnit testa allt för mycket
- absolute radio iamp - samma sak på denna
- advanced task killer free - vill man stänga program på sin android så funkar detta perfekt
- Alcometer - personligen litar jag inte på programmet, man fyller i vad man dricker på en kväll och den räknar ut procenthalten i kroppen . . .
- Alla kartor - rolig liten app om man vill hitta närmare badplats, cafe, camping, flygplats, gymnasie och en del annat.
- andnav2 - GPS-program, jag väntar tills vi får betalapps så man kan skaffa sig en vettig GPS!
- Androrb - streama musik/film från datorn, har inte hunnit testat allt för mycket, orb är programmet som behövs på datorn.
- app manager - backup på apps (inget jag bebövt göra än)
- app Organizer - vill du sortera dina apps i mappar på din homescreen så rekomenderar jag detta program!
- appsdesk4demo - stort frågetecken över vad detta program gör, hittade det på cyrket och inte testat alls! :lol:
- astro - filhanterare
- atrackdog - håll dina apps uppdaterade med senaste versionen (detta går även att göra via market)
- autolock - frödröjer låsningen av grafiska lösenordet om man använder det.
- babbler lite - facebook app som fungerar fint
- backgrounds - som programmet heter och går att ställa in så bakgrunden på startskärmen ändrar bild.
- barcode scanner - perfekt om man hittar program via cyrket eller liknande, bara scanna sträckkoden och market hittar automatiskt programmet, fungerar även för firefox-användare som vill spara en länk i mobilen (sistnämnda har ja själv ej testat)
- BBC - nyhetsapp
- blutooth file transfer - filhanterare och ska gå att skicka filer över bluetooth, inget jag själv testat så skrik till om jag har fel ang. denna app.
- Bounce - beroendeframkallande spel!
- car locator free - är du duktig på glömma var du parkerat bilen? jag är inte, men roligt program att testa.
- cardio trainer - träningsprogram som rekomenderas
- contact2sim - jag hoppas att programmet gör det namnet utger den dag jag behöver det! :P
- convertall - som det låter, konverterar de flesta tänkbara massor, längder etc etc
- Currency - vill du se valutakurser så testa detta!
- ebuddy - community - drar mycket kräm ur batteriet, men enligt mig de smidigaste för att använda msn messenger.
- facebook - behövs ingen kommentar
- fingerpaint - begränsat ritprogram
- flashlight - om det är en ficklampa vet jag inte, men skärmen blir vit tills man trycker av programmet, funkar för enkla ändamål i mörker!
- floatin image - tröttnat på bara svepa bilder fram och tillbaka i vanliga albumet? testa detta, bilderna kommer flytandes fram över skärmen.
fordonsjägaren - ser du en bil du tror är stulen? slå på reg. nr. med detta program, händer inget är bilen förmodligen inte stulen.
- fxcamera - kameran har inte allt för många roliga funktioner, testa detta för lite skruvade bilder!
- gmob 365 - enormt stor chat, mest amerikanare som använder detta - till vilket nöje? VET INTE!
- Gmote - vill du använda din telefon som fjärrkontroll? testa och lek er fram, kul som fan och NÖRDIGT :D
- google sky map - visar stjärnhimlen i realtid
- Hotel search - letar upp hotell som finns i närheten av din position.
- iMusic - svårt att tänka mig att detta är lagligt, men går ialla fall att ladda ner musik via denna app.
- Imdb top 250 - filmkunniga förstår vad detta innebär
- imreem mobile - musikprogram , går även att lyssna på musik via programmet, dock begränsat vad kan lyssna på.
- Labyrinth lite - labyrint spel.
- layar - rikta telefonen åt ett håll och via gps:en och kameran så hittar layar intressanta platser.
- Led scroller 2 - skriv din egen "led-text" och låt den rulla över skärmen, onödigt och kul!
- linda file manager - har inte testat det själv! men namnet ger väl en antydan på vad de kan handla om? =)
- Listen - testa och avgör själva, musik och lite annat man kan lyssna på via webben.
- Loppiskartan - älskar du loppmarknader? testa denna app som letar upp en loppis nära dig!
- lumbricidae - otroligt tråkigt men beroendframkallande spel där man är en mask (ett streck) som ska ta sig framåt.
- magic 8-ball - funkar detta? fråga en ja/nej fråga och skaka mobilen, du får ett svar, kul om du har beslutsångest!
- magic trick - låt telefonen lura brallorna av dig! kul tills man fattar tricket!
- Meebo IM - community som jag använder för msn och facebook.
- Meridian video player - enligt många bästa videospelaren till android.
- Metal detector - fungerar faktiskt, sjukt nog!
- Mixzing lite - snyggt gränssnitt på ett musikprogram, går att använda som widget!
- Movies - leta upp filmer som går på en biograf nära dig!
- my tracks - googles egna träningsprogram, ej testat än då träningen från min sida är på låg nivå för tillfället :lol:
- my backup - gör förhoppningsvis det programmet ska! har ej testat det ännu!
- Nav4all - ytterligare ett GPS-program, om det är bra? enligt mig NEJ!
- netcounter - håller koll på din datatrafik.
- Number brain tease - vill du ha lite hjärngympa? ladda ner och testa!
- NYtimes - nyhetsapp.
- snowstorm - väder-widget.
- opera mini - webbläsare som inte behöver någon kommentar.
- pedometer - stegräknare, dock måste skärmen vara igång för att programmet ska räkna dina steg och det drar mycket batteri! om det är bra? testa själva!
- photo shoot the duel - detta kommer jag kunna testa när jag hittar någon med en android-lur!
- picsay - bildredigerare som gör det den ska.
- Places Directory - letar upp resturanger, barer och diverse annat nödvändigt i din närhet.
- poke a mole - dunka tillbaka grävlingarna till sina hål, tidsfördriv som bara sjutton!
- printershare - ska tydligen gå att skicka bilder till sin skrivare, synd bara att skrivaren hemma är från stenåldern! men programmet ser riktigt seriöst ut och hoppas det är så!
- prisjakt - behöver inte kommentera! :blush:
- punch-o-meter - vill du veta hur hårt du slår? ladda ner detta (tappa dock inte telefonen, tror inte garantin gäller då)
- qik - ladda upp dina videofilmer direkt mot en community.
- qucikinstaller - gör det programmet ska göra, tar ENKELT bort apps du inte vill ha längre.
- Ringdroid - klipp och klistra i dina mp3-filer för att göra dom till ringsignaler, dock är jag nöjd med htc signalen jag har! =P
- robo defense - roligt spel om man har för mycket tid över.
- shazam - hör du en låt du gillar och vill veta namnet på den? öppna detta så får du svaret på några sekunder!
- SL-info - sthlmsbor har användning för detta.
- sms-biljett sl- tillhör du den som inte åker tunnelbana för ofta utan skickar sms istället och aldrig vet va du ska skriva? testa då detta!
- snake extreme - saknar du din gamla nokia med snake?
- snakedroid - alla varianter finns på detta spel.
- sound manager - enkel app där du kan styra volymen på olika delar i telefonen.
- spare parts - lite inställningar som går att ändra, testa och se om det är nåt för dig!
- sportstap - gillar du sport? håll koll på det mesta!
- sportypal - liknande app.
- sthlm traveling - svenskt program på engelska för att lätt ta sig runt i sthlm!
- sticky memo widget - post-it lappar som en widget på din startskärm, bra funktion om det var något viktigt du skulle komma ihåg!
- taskpanel - stänger apps som rullar på i bakgrunden, android ska sköta detta själv men använder programmet enstaka gånger då det är vissa program jag känner att jag vill stänga ner.
- translate - översätt en text till diverse språk!
- Tunewiki - enligt mig en snygg musikspelare som gör det den ska.
- tv-guide - håll koll på din tv och vad som visas
- Ultimate faves - skapa dina apps i en 3d liknande ring på startskärmen.
- ultrasound - testa hörseln på dig själv eller stör andra med tinitusljud!
- Useful switchers - smidig app som låter dig öppna/stänga av ljud, wifi, gps...snyggt och enkelt!
- VLC remote - har inte fattat hur denna funkar än!
- wifi scanner - namnet säger väl allt?
- wikidroid - smidig och snygg wikipedia-app
- wikitude - letar upp platser i din närhet, ungefär som layar
- world tour - väl en bild från ex. eifeltornet och den sätts som bakgrund och ändras vartefter dygnet går.
- xtremelabs speedtest - testa hastigheten för internet på din lur.
- zap's hitta - hitta.se? =)

(kan finnas stavfel, så klaga inte på det) :lol:
många program är listade för längesen men testa och kör! dessa program har jag listat upp! :lol:

hoppas någon hittar nåt som passar!

Postad 13 October 2009 - 14:40

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Har kollat lite i tråden ang. val av färg. Vit vs Brun. Vad är snyggast? :P

Sen undrar jag om man beställer en HTC Hero som är engelsk, kan jag ändå ha Svenska som menyspråk och svenskt tangentbord? Har det kommit någon vettig uppdatering på detta?

Redigerat av ravenshield, 13 October 2009 - 14:53.

Postad 13 October 2009 - 15:28

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Brun.

Eller vit.

Det där får du aldrig svar på, en ren smakfråga. Tycker personligen att den vita är anskrämlig men många älskar den. Om det gick så skulle jag vilja ha en silvergrå, ser sanslöst fin ut på bild.

Postad 13 October 2009 - 18:32

Hosse
  • Hosse
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

det märks att många som kladdar i tråden nu är nya Hero-användare, för många frågor ni ställer finns i tråden, bara man söker lite i forumet så hittar man svar på det mesta ni frågar om! :D

man hittar till denna tråd (då nästan alla trådar om Heron bakats in här) och den är på 62 sidor, så det är inte så enkelt att hitta svar även på de enklaste frågorna :)

Postad 13 October 2009 - 18:58

marto_
  • marto_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Finns det någon filhanterare som man kan ladda hem där man enkelt kan se vad som finns på det SD kort som sitter i mobilen? Har lagt ner några mp3'or och bilder på mitt SD kort via datorn, men inte helt enkelt att hitta dessa filer på Hero'n. Vad gör jag för fel, eller vad kan underlätta det hela? :D

Postad 13 October 2009 - 19:18

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Finns det någon filhanterare som man kan ladda hem där man enkelt kan se vad som finns på det SD kort som sitter i mobilen? Har lagt ner några mp3'or och bilder på mitt SD kort via datorn, men inte helt enkelt att hitta dessa filer på Hero'n. Vad gör jag för fel, eller vad kan underlätta det hela? :D

Det finns mängder, men Astro är väl en av de mest populära.

Postad 13 October 2009 - 19:29

marto_
  • marto_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Det finns mängder, men Astro är väl en av de mest populära.

Man får tacka! :D Valde dock OI File Manager efter lite testande fram o tillbaka.

Redigerat av marto_, 13 October 2009 - 19:58.

Postad 14 October 2009 - 06:34

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
jag är väldigt sugen att köpa en hero men blir lite tveksam efter alla buggar man läser om. tex samtal som ej går fram, usb som knapp funkar, buggigt wlan etc etc. har alla dessa buggar rättats till iom den nya rom:en som finns eller är den fortfarande lika buggig? :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.