Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 February 2010 - 17:00

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Sen tycker jag vi kan tagga ner på skrikandet mot Barilla. Han har ett ganska osmidigt sätt, men på sistone har "stick och brinn" kommentarerna överröstat till och med Barilla (trodde det var omöjligt) :(

Alltså anledningen till att han är kvar är ju garanterat bara för att han tycker det är kul att provocera.
Han har ju inte kommit med något nytt eller något vettigt alls de senaste veckorna. Det enda han tillför tråden är att det blir gnäll och dålig stämning. Det är i alla fall jag gärna utan.
Han få gärna vara kvar om han ändrar sin attityd en aning och inte påpekar samma saker i vartenda inlägg. Självklart får man kritisera telefonen här i tråden, men man behöver ju inte ha ett inlägg på varje sida med samma argument.

Postad 15 February 2010 - 17:19

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Kul att N1an blir brädad av Ifånen här:
http://www.engadget....ate-test-video/
Väntar ivrigt på en video med en nyare mjukvaruversion på x10an! Verkar som att de flesta koncentrerar sig på X10 mini pro nu:P

Inte speciellt konstigt att den gör det.

"The reason? Reportedly, Google's phone isn't using Neon floating-point optimization, but if it did, the scores you'll see just past the break could be quite different."

Det kommer i nästa patch, google jobbar hårt på det. Det är i stort sett bara processorn som gör allt jobb och inte grafikkretsen i dagsläget.

Inget nytt.

Alltså anledningen till att han är kvar är ju garanterat bara för att han tycker det är kul att provocera.
Han har ju inte kommit med något nytt eller något vettigt alls de senaste veckorna. Det enda han tillför tråden är att det blir gnäll och dålig stämning. Det är i alla fall jag gärna utan.
Han få gärna vara kvar om han ändrar sin attityd en aning och inte påpekar samma saker i vartenda inlägg. Självklart får man kritisera telefonen här i tråden, men man behöver ju inte ha ett inlägg på varje sida med samma argument.

Sluta kasta sten i glashus, du gör ju inget annat än att klaga på mig oavsett vad jag skriver.

Postad 15 February 2010 - 18:19

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

"The reason? Reportedly, Google's phone isn't using Neon floating-point optimization, but if it did, the scores you'll see just past the break could be quite different."

Det kommer i nästa patch, google jobbar hårt på det. Det är i stort sett bara processorn som gör allt jobb och inte grafikkretsen i dagsläget.

Inget nytt.

Sluta kasta sten i glashus, du gör ju inget annat än att klaga på mig oavsett vad jag skriver.

Kan det bero på att han och många andra (inkl jag) är grymt trötta på dig?
Du får gärna kommentera så som du gjorde i det jag skrev innan, men när du tjatar om samma sak hela tiden så blir folk trötta på dig.

Postad 15 February 2010 - 18:25

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Âr det nån som har funnit några videor på X10 från MWC?

Postad 15 February 2010 - 18:28

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Âr det nån som har funnit några videor på X10 från MWC?

Jag har inte hittat en enda, verkar rätt konstigt. Journalisterna borde ju ändå vara lite intresserade hur speeden är, så nära retail!
Men där skall komma upp videos på SEs MWC blogg under kvällen..

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 15 February 2010 - 18:29.

Postad 15 February 2010 - 19:13

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Men eftersom tid verkar betyda mkt för vissa, så släpptes ju Ifånen LÅNGT innan N1an. Men var ändå bättre.
Sorry för offtopic!
Fortfarande inga filmer från MWC med X10an?

Läs om läs rätt, Barilla har rätt! Mjukvaruoptimering innebär att kod fungerar bättre på hårdvara som har stöd för optimeringen (operativsystemet måste klart ha stöd för det också).

Inget nytt.

Jag håller med lite på det sista. Jag tycker det verkar som att halva tråden handlar om att klaga på varandra nu, är det verkligen relevant i diskussionen?

Postad 15 February 2010 - 19:47

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Läs om läs rätt, Barilla har rätt! Mjukvaruoptimering innebär att kod fungerar bättre på hårdvara som har stöd för optimeringen (operativsystemet måste klart ha stöd för det också).

Jag håller med lite på det sista. Jag tycker det verkar som att halva tråden handlar om att klaga på varandra nu, är det verkligen relevant i diskussionen?

Men det handlar väl ändå om att Ifånen brädade N1an?
Vi har ju sett många jämnförelser mellan N1an och X10an i denna tråden, och då har inte X10an varit färdig. Så varför kan vi inte jämnföra N1an och äpplet?

Orsaken till den tråkiga stämningen i denna tråden vet alla orsaken till.

Postad 15 February 2010 - 19:53

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Vi har ju sett många jämnförelser mellan N1an och X10an i denna tråden, och då har inte X10an varit färdig. Så varför kan vi inte jämnföra N1an och äpplet?

Jo, jag vet. Men det är ju ingen rättvis jämförelse ändå. :(

Haha, mja. Jag tar ju inte direkt åt mig men det har jag redan gått igenom innan, nog om det!

Postad 15 February 2010 - 19:59

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Jo, jag vet. Men det är ju ingen rättvis jämförelse ändå. :(

Haha, mja. Jag tar ju inte direkt åt mig men det har jag redan gått igenom innan, nog om det!

Haha jaja skit samma:)
Man väntar ju fortfarande på ett spikat datum för X10an (förutom v.13). Och kanske någon bekräftelse på vad som följer med i "paketet".
Hade ju varit ok att göra det publikt nu under MWC.
Såg lite bilder på nya WP7, var det bara mig det inte tilltalade alls?

Postad 15 February 2010 - 20:07

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jo, jag vet. Men det är ju ingen rättvis jämförelse ändå. ;)

Så vad du och Barilla menar är att Nexusen är snabbare än iPhonen rent teoretiskt? Så länge de inte får till koden på neo floating point jada jada och visar upp detta är iPhonen snabbare i rena tester eller i praktiken om man hellre vill använda det uttrycket. /Slut

Åter till X10:
Den info vi fått är release v13 men SE har alltid sagt Q1, så slutet mars kan vi väl säga, sen skall man nog räkna med en eller ett par veckor till så man hinner skeppa ut allt till återförsäljare.

Postad 15 February 2010 - 20:10

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Men herregud vad bortskämda ni har blivit. Jag har en K810i. Den är liten: 106x48x17 mot Mini 83x50x16. Minin är mindre än en standard telefon. Det är bra jobbat. Sen kan ni ju inte jämföra N900 och Minin bara för de är lika tjocka och säga att de kommer bli lika jobbiga i fickan?! N900 är sjukt mycket större: 110x60x18. Den är 1cm bredare och 3 cm längre! Kom igen, tänk om.

Klart man kan jämför med n900. De är ju nästan lika tjocka. Att det sedan är stor skillnad i hur de ligger i fickan är ju självklart. Men jag tycker faktiskt att den är extremt tjock, med tanke på att det är en mini telefon och dessutom har en har ett syskon med tangenbord som bara är 1 mm tjockare så borde den gå att göra smalare för dem som inte vill ett tangenbord. Den har en stor fethet ;)

Postad 15 February 2010 - 20:35

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Så vad du och Barilla menar är att Nexusen är snabbare än iPhonen rent teoretiskt? Så länge de inte får till koden på neo floating point jada jada och visar upp detta är iPhonen snabbare i rena tester eller i praktiken om man hellre vill använda det uttrycket. /Slut

Åter till X10:
Den info vi fått är release v13 men SE har alltid sagt Q1, så slutet mars kan vi väl säga, sen skall man nog räkna med en eller ett par veckor till så man hinner skeppa ut allt till återförsäljare.

Ja, jag håller med dig. Tyvärr var det ju inget rent test heller. Jag hade velat se iPhonen utan den där optimeringen. Förstår inte riktigt varför de valde att ha med det. Så jämförbart som möjligt ska det vara!

Tja, det är väl inte omöjligt att butikerna får telefonerna vecka tretton heller. Eller har jag missat något?

Postad 15 February 2010 - 20:47

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ja nog har väl telefonerna funnits på plats i butiker och skickats så man haft dom i handen på releasedagen förrut iaf.

Postad 15 February 2010 - 20:48

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Tja, det är väl inte omöjligt att butikerna får telefonerna vecka tretton heller. Eller har jag missat något?

Nej det är nog inte omöjligt men jag har svårt att tro att ALLA butiker får exemplaren då. De större samt operatörer som skaffat ett samarbete kommer nog få de först.

Postad 15 February 2010 - 20:50

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Ja nog har väl telefonerna funnits på plats i butiker och skickats så man haft dom i handen på releasedagen förrut iaf.

Jo men precis. Lite det jag menar! Nu ska man bara se till att få tag i en innan de säljer slut också! Och nej, jag har inte förbokat något exemplar, vill hemskt gärna känna på telefonen innan jag köper den trots allt.

Postad 15 February 2010 - 21:31

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/17...gga-googlemobil

läste detta.
Nu vet jag inte hur de tänker, men jag ser det om tillverkaren inte tjänar några pengar när telefonen väl är såld (annat än slippa dålig publicitet för att man inte tar hand om kunderna efter köpet). Så kunde de väl låta google sköta uppdateringen av os + gränssnittet. ( då kan kunderna vara garanterade att alla uppdateringar skjuts ut samtidigt och man slipper en diversering när olika telefoner kör olika versioner av android (som inte är kompatibla).

Postad 15 February 2010 - 21:37

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Åter till X10:

Ja, v13 är det yttersta sista som man kan kalla Q1. Så det är en safe guess. (eftersom det är sällan SE flyttar fram något datum.) (nu har de sagt i mars, så det kan mycket väl vara det yttersta sista i mars).

för mig är Q1 dec-feb, Q2 mars- maj osv. (jag tycker det borde vara så iallafall.

Postad 15 February 2010 - 22:50

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Brädade? På vad? Tycker snarare att den presterade extremt bra utan grafikkretsen.

Du jämförde Äpplen (höhö) och päron.

Postad 15 February 2010 - 22:53

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Som det sagts innan, håll N1 diskussionerna i den tråden är ni bussiga.

Postad 15 February 2010 - 22:56

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Klart man kan jämför med n900. De är ju nästan lika tjocka. Att det sedan är stor skillnad i hur de ligger i fickan är ju självklart. Men jag tycker faktiskt att den är extremt tjock, med tanke på att det är en mini telefon och dessutom har en har ett syskon med tangenbord som bara är 1 mm tjockare så borde den gå att göra smalare för dem som inte vill ett tangenbord. Den har en stor fethet ;)

Minin är mycket mindre än n900. Den har ganska mycket hårdvara i sig och för att ha så små mått på bredd och längd så krävs lite "tjockhet". Men att kalla 17mm för "extremt tjock" är ju en överdrift utan dess like. Att pron endast är 1 mm tjockare är väl lustigt..

Ta fram ett kreditkort. Det är ju inte tjockt och det passar bra i brallan. Men jag skulle inte vilja ha en telefon som är så pass tunn. I handen är det mer ergonomiskt om den är "tjockare".

Postad 15 February 2010 - 22:56

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Nej den är snabbare, men om du kör ett test som är specialbyggt för en gammal plattform så kommer den gamla plattformen att vara bättre på det. Finns många test där t ex Heron sopar mattan med Nexusen.

Sen är väl ändå verkligheten avgörande. Vad är ett par siffror i ett test om den ritar upp hemsidor långsammare, om den inte kan multitaska osv?

Nexusen är bra mycket snabbare. På allt förutom specialskrivna test för gamla plattformar.

Redigerat av Barilla, 15 February 2010 - 23:26.

Postad 15 February 2010 - 23:02

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
"Back in the hotel and on WiFi, more videos being uploaded now and I will answer as many questions as possible so check back to see soon"
SEs Twitter!
Får hoppas det kommer en video på X10an nu när "bloggaren" fått med sig en egen X10!

Postad 15 February 2010 - 23:08

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Nej den är snabbare, men om du kör ett test som är specialbyggt för en gammal plattform så kommer den gamla plattformen att vara bättre på det. Finns många test där t ex Heron sopar mattan med Nexusen.

Sen är väl ändå verkligheten avgörande. Vad är ett par siffror i ett test om den ritar upp hemsidor långsammare, om den inte kan multitaska osv?
Nexusen är bra mycket snabbare. På allt förutom specialskriva test gamla plattformar.

Absolut!

Postad 15 February 2010 - 23:40

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Fick svar från SEMC
SonyEricssonMC@anandasama Q1 is still the date being talked about so sometime in March

Hoppas tidigare än V13 ;)

Postad 16 February 2010 - 00:43

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0

Man kan väl säga att du inte heller bidrar till den goda stämningen när du tar upp ämnen som absolut inte hör till tråden? Att jämföra X10 och N1 tillför väl tråden mer än att jämföra iPhone och N1 som inte har något med tråden att göra? När du lade upp länken så gjorde du det endast för att "sätta dit" Barilla. Du klagar på Barilla hela tiden men är inte bättre själv tydligen?

Jag tycker att ni ska sluta upp med alla påhopp som varit det senaste. Jag har varit hård mot Barilla men han har faktiskt skärpt till sig avsevärt och han har kommit med relevanta påståenden. Bara för att tråden handlar om X10 så
behöver man inte hylla telefonen utan att ifrågasätta, man får diskutera för och nackdelar!

Just nu är det ni andra som står för alla påhopp och inlägg om N1 och inte Barilla, så skärpning nu!

ps. Barilla har dessutom rätt i att testet mellan iPhone och N1 är missvisande (erkänner jag som äger en iPhone) så nu släpper vi den diskussionen och går tillbaka till X10!

Postad 16 February 2010 - 02:14

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Jag har gjort ganska mycket annat också.
Dina senaste inlägg här i tråden har varit mycket bättre, fortsätt så så är jag nöjd och slipper höra fler klagomål ifrån min sida. ;)

Nu börjar vi snacka om MWC och X10an igen!
Det bör ju komma en hel del smaskiga nyheter och filmer under de närmaste dagarna.

Postad 16 February 2010 - 02:42

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Åter till X10:

Det där stör mig lite, det är trots allt 8 veckor kvar dit.
Det ska inte behöva ta så lång tid.
Nån så tidigare i tråden att en fabrik som tillverkade en nokia-modell kunde spotta ur sig 15 telefoner i sekunden.
Räknar man på det och kanske drar ner till 10 på grund av att det är en avancerad telefon, så skulle dom rent teoretiskt kunna tillverka 31680000 st fram tills den 31a. Förutsatt att dom skulle jobba alla dagar och få 20 timmar produktion om dagen ;)
Och riktigt så många har nog inte förbokat.. :blush:

Redigerat av Pjuklarven, 16 February 2010 - 02:47.

Postad 16 February 2010 - 02:45

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Fick svar från SEMC
SonyEricssonMC@anandasama Q1 is still the date being talked about so sometime in March

Hoppas tidigare än V13 ;)

Haha SE gillar verkligen inte fasta datum..

Postad 16 February 2010 - 02:58

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Haha SE gillar verkligen inte fasta datum..

ne verkiligen inte, fast är nog bättre för dom på det här hållet ist för att sätta ett tidigt datum å sen inte lyckas släppa den tills dess å få massa skit för det ist.

Postad 16 February 2010 - 05:29

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

ne verkiligen inte, fast är nog bättre för dom på det här hållet ist för att sätta ett tidigt datum å sen inte lyckas släppa den tills dess å få massa skit för det ist.

Nej precis det är sant. Men det känns ändå trist om det inte blir förrän v13
Visst dom håller ju det dom lovat men det vore ju kul om dom fick iväg den tidigare än absolut sista dagarna i Q1 lixom.
Förstår som inte vad det sitter i heller. Om den redan är godkänd att släppas, vad sitter det i då?
Det lär ju ändå mest vara vi entusiaster som vill ha en första veckan?

Postad 16 February 2010 - 09:09

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Vad de borde göra är att släppa en begränsad mängd tidigt, Så tidningarna säger: "Sålde slut första dagen, många fick vända i dörren tomhänta". Då skapar man en efterfråga (psykologisk)

Sedan skulle det inte skada om de fick en samma stabila produkt som iphone. (om apple klarar det så borde andra göra det också. En som jag känner har bytt till ihpne och anledningen var att den var snabbare, inget hackande när man byter meny et.c.). X10 står sig bra design mässigt och hårdvarumässigt.

Känns som om man kan vänta till sommaren för att se vilka telefoner den kommer tävla mot.

Postad 16 February 2010 - 11:02

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Fast det är ju fasta datum de gillar. De har ju trots allt kommunicerat ut v.13 eller Q1 hela tiden.

Det är ju en logistisk apparat som drar igång; utbildning av kundtjänst, marknadsföring, uppdateringar av interna datasystem för lagerhållning och prissättning, kvalitetskontroller av levererade telefoner från fabrik. Fabrikerna tillverkar väl annat också så det gäller väl att hitta en slot för att modifiera maskiner för tillverkning av X10 osv. Bert Nordberg (VD för SE) sa ju i DI att han haft den i tre veckor innan han gav klartecken. Säg att han gjorde det för ett par veckor sedan, först då kan man börja boka tid för alla kampanjer och utbildningar osv.

Postad 16 February 2010 - 11:19

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

En som jag känner har bytt till ihpne och anledningen var att den var snabbare, inget hackande när man byter meny et.c.). X10 står sig bra design mässigt och hårdvarumässigt.

Känns som om man kan vänta till sommaren för att se vilka telefoner den kommer tävla mot.

Vad bytte han ifrån till iphone? Sitter med en iphone idag och kommer troligtvis få en x10 att testa i nästa vecka, får se hur jag upplever det då. Men av alla de senaste videos jag sett på x10, tycker jag den ser ut att vara i klass med äpplet...

Postad 16 February 2010 - 11:23

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
IDG's reporter på mässan skriver följande om X10an:

X10 på banan
Storebror Android, X10, sägs vara på banan nu och kommer att börja säljas i mars. Efter ett snabbtest av telefonen verkar Sony Ericsson ha uppdaterat mjukvaran en hel del så att vi slipper lagg. Däremot är det fortfarande Android 1.6 som den levereras med, vilket känns lite snålt. Att båda miniversionerna levereras med samma version känns inte som det gör lika mycket i sammanhanget eftersom Android i sig är så pass dolt bakom Sony Ericssons egna menyer.

Lovande!

Länk: http://www.idg.se/2....i-pro-och-aspen

Postad 16 February 2010 - 11:43

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
har bara hittat en enda film med "riktiga" X10, vilket är lite synd för den verkar helt klart snabbare än någonsin ;)
http://www.youtube.c...h?v=RN5ltOwBUPM

Postad 16 February 2010 - 11:51

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Edit: Nån hann före...skadar inte med fler länkar... ;)

Redigerat av Unregistered1193, 16 February 2010 - 11:51.

Postad 16 February 2010 - 12:16

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

har bara hittat en enda film med "riktiga" X10, vilket är lite synd för den verkar helt klart snabbare än någonsin ;)

Gillar att första gången han försöker scrolla i timescape så byter den "sida". :blush: Stabilt.

Postad 16 February 2010 - 12:21

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Gillar att första gången han försöker scrolla i timescape så byter den "sida". :blush: Stabilt.

och det är telefonens fel? personen som höll i telefonen failade helt enkelt.
kul att du inte har nåt att anmärka på i övrigt ;)

Redigerat av mikrokiwi, 16 February 2010 - 12:28.

Postad 16 February 2010 - 12:25

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Fast det är ju fasta datum de gillar. De har ju trots allt kommunicerat ut v.13 eller Q1 hela tiden.

Det är ju en logistisk apparat som drar igång; utbildning av kundtjänst, marknadsföring, uppdateringar av interna datasystem för lagerhållning och prissättning, kvalitetskontroller av levererade telefoner från fabrik. Fabrikerna tillverkar väl annat också så det gäller väl att hitta en slot för att modifiera maskiner för tillverkning av X10 osv. Bert Nordberg (VD för SE) sa ju i DI att han haft den i tre veckor innan han gav klartecken. Säg att han gjorde det för ett par veckor sedan, först då kan man börja boka tid för alla kampanjer och utbildningar osv.

De X10or som finns ute idag är ju inte handgjorda, så ev. förberedelser för tillverkningen tror jag inte är nåt som tar tid. ;) och jag skulle bli förvånad om det inte finns mer än en produktionslina i fabriken där telefonerna tillverkas. Under min tid på ERA (EricssonRadioAccess) tillverkades 4 olika kort på 2 linor.

Postad 16 February 2010 - 12:41

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Hmm. Det är mycket snack om versioner och framtidssäkring och så...

Kan man inte bara roota den och installera vilken version av Android man vill? XDA-forum och andra lär ju gilla att mecka med sånt? Man måste väl itne sitta i händerna på SE bara för att det är dom som gör hårdvaran?

Mvh

Postad 16 February 2010 - 12:51

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Gillar att första gången han försöker scrolla i timescape så byter den "sida". ;) Stabilt.

Du är bara avis att du inte har en Timescape-funktion i din.. :blush:

Postad 16 February 2010 - 13:08

drdelux
  • drdelux
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
På OnOff sida står det prel v17...
Hoppas det inte är ett tecken gällande alla försäljare!!

Edit: Nu bara några minuter senare står det v13... Skönt!
Edit 2: Nu står det banne mig v17 igen...

Redigerat av drdelux, 16 February 2010 - 13:22.

Postad 16 February 2010 - 13:22

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

På OnOff sida står det prel v17...
Hoppas det inte är ett tecken gällande alla försäljare!!

Edit: Nu bara några minuter senare står det v13... Skönt!

v.13 på den svarta och v.17 för den vita får jag upp här!;)
Har fortfarande inte bestämt mig för vilken jag skall ta, blir nog den som kommer först!:blush:

Såg att Herr Skogberg skrev detta på deras blogg i en kommentar:
"I’m sure there’s lots of people running X10 down in Barcelona and many videos will come from just about everywhere, beware that it’s far from certain that everyone there will run the latest SW though.. "
Varför ser dom inte till att alla kör senaste mjukvaran? Dom måste väl se till att göra så bra intryck som möjligt, och det gör man väl med senaste SWn...

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 16 February 2010 - 13:32.

Postad 16 February 2010 - 13:51

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Rikard Skogberg says:
February 16, 2010 at 12:55 pm
uliwooly,
ah, “the good old X10″, what a great line for something not even released yet
The plan is as it’s always been Q1, although of course for some markets or providers it might be april instead (some providers have even confirmed april officially I think). I don’t have per market details though, sorry!

Postad 16 February 2010 - 13:55

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

IDG's reporter på mässan skriver följande om X10an:

X10 på banan
Storebror Android, X10, sägs vara på banan nu och kommer att börja säljas i mars. Efter ett snabbtest av telefonen verkar Sony Ericsson ha uppdaterat mjukvaran en hel del så att vi slipper lagg. Däremot är det fortfarande Android 1.6 som den levereras med, vilket känns lite snålt. Att båda miniversionerna levereras med samma version känns inte som det gör lika mycket i sammanhanget eftersom Android i sig är så pass dolt bakom Sony Ericssons egna menyer.

Lovande!

Länk: http://www.idg.se/2....i-pro-och-aspen

Den såga bra ut, men undrar om någon reagerar att det tar ca 1 sek innan den byter sida. drar vänta en stund, nästa sida kommer upp. säker en inställningssak för att förhindra att folk byter sida av misstag.(eller?)

Postad 16 February 2010 - 15:08

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
HTC Desire (HTCs Nexus One) i butik runt slutet på Q1.... Det blir en riktig konkurrent till X10 eftersom Nexus One inte säljs i Sverige ännu. Jaaaaahaaa, vad ska man välja....?

http://www.swedroid....ionen-ute-redan

Postad 16 February 2010 - 17:29

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

HTC Desire (HTCs Nexus One) i butik runt slutet på Q1.... Det blir en riktig konkurrent till X10 eftersom Nexus One inte säljs i Sverige ännu. Jaaaaahaaa, vad ska man välja....?

Skulle säga att det är ganska jämt skägg...beror på vad du prioriterar. Givande svar va :)

Postad 16 February 2010 - 18:00

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hmm. Det är mycket snack om versioner och framtidssäkring och så...

Kan man inte bara roota den och installera vilken version av Android man vill? XDA-forum och andra lär ju gilla att mecka med sånt? Man måste väl itne sitta i händerna på SE bara för att det är dom som gör hårdvaran?

Mvh

Det lär nog inte läggas alltför mycket tid på X10 på XDA-forumet i alla fall. Det är i huvudsak (enbart?) HTC-tillverkade mobiler som finns med där.

Postad 16 February 2010 - 18:01

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Man ska välja den man tycker ser finast ut såklart :) och där vinner ju X10 med hästlängder.
Förstår mig inte riktigt på htc:s bajsbruna telefoner :/ (annars hade jag kunnat tänka mig en)

edit: hittade en till film, den här gången med några polacker som verkar veta vad de gör :blush:
http://www.youtube.c...h?v=9m_pTbV3jVg

Redigerat av mikrokiwi, 16 February 2010 - 18:37.

Postad 16 February 2010 - 19:02

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Man ska välja den man tycker ser finast ut såklart :) och där vinner ju X10 med hästlängder.
Förstår mig inte riktigt på htc:s bajsbruna telefoner :/ (annars hade jag kunnat tänka mig en)

edit: hittade en till film, den här gången med några polacker som verkar veta vad de gör :blush:
http://www.youtube.c...h?v=9m_pTbV3jVg

Extremt snygg i vitt.... :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.