HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
HTC Desire 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(352)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg)
|
13 år sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 08 April 2010 - 16:45
Postad 08 April 2010 - 16:49
Postad 08 April 2010 - 16:54
har man lagt en order som befintlig kund skickar dom mobilen imon , är man ej befintlig kund tar det 5-7 dagar! nu vet jag inte hur dessa ligger beroende på var man står i kön!"
"Har pratat med tele2 för säkert 3:e gången nu och de hävdar fortfarande att den kan/ska skickas imorgon, dock ska det ta 3 arbetsdagar för leverans... wtf? vadå 3 arbetsdagar?"
Detta är mitt purfärska mail ifrån Tele2
Hej Andreas.
Det stämmer inte tyvärr. Vi tog precis emot ett mail ifrån vår HTC-säljare som hälsade att förseningen drabbade alla utskick från HTC. Vilket betyder att säljstarten blir nu istället nästa vecka (oklart på exakt datum i nuläget).
Mvh
Jonathan
Kundsupport
http://webbutiken.te...medkontantkort/
HTC Desire är tyvärr försenad från leverantör. Vi skickar din order från oss den 13:e april
/f1nggy
Redigerat av f1nggy, 08 April 2010 - 16:57.
Postad 08 April 2010 - 17:01
Det är nog bara o hämta till Desiren http://jkontherun.co...c-player-cubed/
Den där är väl endast för musik? Den i videon var väl för själva menysystemet och allt?
Väldigt cool dock
Postad 08 April 2010 - 17:04
Postad 08 April 2010 - 17:06
Den där är väl endast för musik? Den i videon var väl för själva menysystemet och allt?
Väldigt cool dock
Verkar va den han menar om man läser kommentaren under videon.... ska banne mig ladda ner o testa..om man får luren nån gång...
Postad 08 April 2010 - 17:14
Sätt er ner och fundera på om en telefon kan förändra ert liv så mycket att ni måste ringa ner
kundtjänsten för att få veta när er telefon kommer exakt.
Ja, jag vill också ha en ny telefon men inte så mycket
Postad 08 April 2010 - 17:15
Åh, Cedergren - "brothers in posts"
Redigerat av U-Nas, 08 April 2010 - 17:25.
Postad 08 April 2010 - 17:53
Jo det vill du, du vet bara inte om detJa, jag vill också ha en ny telefon men inte så mycket
Postad 08 April 2010 - 18:00
Nån som vet när Telia kan tänkas börja leverera Desire?
Nej det är ingen av oss som vet.....
Postad 08 April 2010 - 18:03
Redigerat av Microhulken, 08 April 2010 - 18:08.
Postad 08 April 2010 - 18:10
Redigerat av racerboy, 08 April 2010 - 18:11.
Postad 08 April 2010 - 18:21
Ursäkta mig. Men en del av er verkar vara sanslöst hispiga
Sätt er ner och fundera på om en telefon kan förändra ert liv så mycket att ni måste ringa ner
Det har nog gått ett gäng frågor till kundservice om desire.. tele2 är trötta på folk som ringer och Dustin har lagt ut en extra text om att det är förhandsbokningar och att den inte levereras före 14:e.
Det är inte mer än rätt. Vi har all rätt, juridiskt och moraliskt, att fråga den leverantör vi tänker skänka bort pengar till, när leveransen sker. Att nästan alla leverantörer hittils beter sig som idioter som skyfflar leveransdatum fram och tillbaka är enbart deras egna fel och det ska straffas i deras kundtjänst.
Om de kunde banka in lite vett i sina skallar, skulle det på varje leverantörs sida ang Desire stå allt de vet ang. leverans, och inte bara en massa datum som ändras. Men en sån liten informativ text har de inte orkat fixa.
Fortsätt ringa ner dem tills de börjar agera som moderna företagare.
Tele2 har gått ut med att "leverans = när Du får den", och om denna definition delas av de andra leverantörerna så är det ju lite märkligt att jag som beställt ganska tidigt från Telenor inte fått min lur än, då det på deras sida fortfarande står "leveransstart 8 april". Jag tänker ringa dem och fråga varför jag inte fått luren än, och när nästa leveransdatum är satt, och varför inte sidan är uppdaterad, och jag tänker fortsätta ringa dem tills jag fått min mobil.
Sen får ni kalla mig vad ni vill, men jag är kund, och jag har fan rätt.
Postad 08 April 2010 - 18:25
Ursäkta mig. Men en del av er verkar vara sanslöst hispiga
Ja, jag vill också ha en ny telefon men inte så mycket
Kan bara hålla med... Men det verkar vara så att läsare av den här tråden inte har något annat för sig i livet. Själv har man heltids jobb och liten unge.
Det börjar bli riktigt jobbigt att följa tråden. Jag vill läsa om telefonen och inte om vilka lurar eller abonnemang andra skall välja.
Get a f---g life
Postad 08 April 2010 - 18:26
Expansys som är den leverantör som är närmast knutna till HTC har 86 st Desire i lager..
Jag tycker det är märkligt... var det inte Expansys som var HTC:s offisiella språkrör o som skulle meddela när telefonerna skulle börja skeppas ut i Sverige? Dom har börjat sälja telefoner men inte ett knyst om någon leveransstart!!!???? Fattar nada....
Postad 08 April 2010 - 18:28
Jag tycker det är märkligt... var det inte Expansys som var HTC:s offisiella språkrör o som skulle meddela när telefonerna skulle börja skeppas ut i Sverige? Dom har börjat sälja telefoner men inte ett knyst om någon leveransstart!!!???? Fattar nada....
Vad jag förstått säljer Expansys den "europeiska" modellen, inte den nordiska, som vi antagligen kommer få som beställt från "normala" leverantörer. Så det kan mycket väl röra sig om olika serier.
Postad 08 April 2010 - 18:32
Det är väl just vad de gör? Beter sig som moderna företagare. Jag tycker att det bara blir skitigare och skitigare i alla typer av branscher, inte minst i mobilbranschen.Fortsätt ringa ner dem tills de börjar agera som moderna företagare.
Redigerat av U-Nas, 08 April 2010 - 18:34.
Postad 08 April 2010 - 18:36
Vad jag förstått säljer Expansys den "europeiska" modellen, inte den nordiska, som vi antagligen kommer få som beställt från "normala" leverantörer. Så det kan mycket väl röra sig om olika serier.
Hmm ja det kan nog stämma in.... Kan va intressant se om dom ÄR först med att meddella leveransdatum...
Upp till bevis
Postad 08 April 2010 - 18:37
Länk till kortet: https://www.prisjakt...kt.php?p=412263
För er som inte har koll på vad det finns för typ av apps till android (som mig själv) kan dessa länkar vara användbara:
http://www.idg.se/2....android-apparna
http://www.swedroid....p/Applikationer
Postad 08 April 2010 - 18:46
Det är inte mer än rätt. Vi har all rätt, juridiskt och moraliskt, att fråga den leverantör vi tänker skänka bort pengar till, när leveransen sker. Att nästan alla leverantörer hittils beter sig som idioter som skyfflar leveransdatum fram och tillbaka är enbart deras egna fel och det ska straffas i deras kundtjänst.
Om de kunde banka in lite vett i sina skallar, skulle det på varje leverantörs sida ang Desire stå allt de vet ang. leverans, och inte bara en massa datum som ändras. Men en sån liten informativ text har de inte orkat fixa.
Tele2 har gått ut med att "leverans = när Du får den", och om denna definition delas av de andra leverantörerna så är det ju lite märkligt att jag som beställt ganska tidigt från Telenor inte fått min lur än, då det på deras sida fortfarande står "leveransstart 8 april". Jag tänker ringa dem och fråga varför jag inte fått luren än, och när nästa leveransdatum är satt, och varför inte sidan är uppdaterad, och jag tänker fortsätta ringa dem tills jag fått min mobil.
Du får ringa hur mkt du vill det skiter jag fullständigt i, du kan ringa så mkt att dom måste anställa flera medarbetare. Jag konstaterade bara att trycket måste vara rätt stort då jag aldrig sett dustin göra så tidigare.
Postad 08 April 2010 - 18:48
Om jag inte har fel så är den inte lanserad i USA, inte ännu iaf. De har Nexus One, kanske inte vill konkurera med sig själva/reta Google... Sen har dom ju EVOn att vänta på.Någon som vet vad den kostar i USA?
Redigerat av Johnsson1975, 08 April 2010 - 18:49.
Postad 08 April 2010 - 18:50
Hämta i butik? Det känns helt "old school" eller? Jag har 4 st telebutiker inom 250 meter. Budar dom ut den till "Den ska skickas, levereras, komma ut mm."?
Postad 08 April 2010 - 18:51
Kan stämma in och ge ett allmänt tips till alla som har funderingar kring frågor som har med applikationer och Android att göra att söka brett i hela forumet här på minhembio och inte bara i den här tråden samt på Swedroids forum. Frågor som har med Android och applikationer/spel att göra är ju inte specifika för Desire så många frågor har redan tagits upp, många programtips mm finns bland t ex de trådarna som @bluesan tipsade om.För er som inte har koll på vad det finns för typ av apps till android (som mig själv) kan dessa länkar vara användbara:
Postad 08 April 2010 - 18:55
Nytta och nöje med Telia
Hej igen!
Nu kommer ytterligare lite info. Desire kommer att finnas i butikerna from den 14 maj.
När det gäller din fråga Thomas om köstatus måste jag be att få återkomma om den.
Mvh
Karin
Postad 08 April 2010 - 18:56
Har för tillfället det länkade minneskortet i min htc HD och det fungerar riktigt bra och är väldigt kvickt. 8GB kände jag var gränsfall men med 16 har jag alltid ett par GB över. 32 hade för mig varit alldeles överflödigt, men självklart så varierar det från person till person.
För er som inte har koll på vad det finns för typ av apps till android (som mig själv) kan dessa länkar vara användbara:
Ett inlägg med lite intressant info! Tack! Det behövs i en annars rätt seg tråd.
Postad 08 April 2010 - 19:07
Antar att du menar de Bose som nämnts tidigare i tråden.
Jo det är säkert super bra ljud i det men kanske lite krydd att betala 1 495,00 för ett par hörlurar, då vågar man ju inte ha med dem ut om det regnar eller om man springer eller ngt. Sen har de ju inte några knappar för musik eller ngt heller...
Japp, jag som nämnde tidigare i tråden dessutom
Trevliga sidor. Tackar så mycket
Postad 08 April 2010 - 19:15
Har för tillfället det länkade minneskortet i min htc HD och det fungerar riktigt bra och är väldigt kvickt. 8GB kände jag var gränsfall men med 16 har jag alltid ett par GB över. 32 hade för mig varit alldeles överflödigt, men självklart så varierar det från person till person.
Kanon tips! Tackar så mycket!
Jag har redan börjat förbereda övergången från iPhone OS till Android.
Just nu letar jag efter en bra och snygg docka.
Hittade denna till iPhone:
http://www.mailshop....bile-xtand.html
Eftersom det bara är skiljer några millimeter mellan dem så passar kanske den dockan. Dessutom så är den grymt snygg!
Håller med om att det är mycket snack om datum hit och datum dit! Visst det är jobbigt, men det handlar om några dagar och inte månader! Räcker med att vara borta i fem minuter så har det dykt upp minst 30 nya inlägg varav 95% handlar om nåt pucko på tele2 sagt det datumet, medan nån annan på telenor sagt nåt annat datum. Räkna med att få telefonen nästa fredag så blir ni glada om den dyker upp innan.
Postad 08 April 2010 - 19:23
den här snubben har ju en hållare avsedd för iphone så mycke av deras grejer kan passa Desire.. *tips*
http://www.youtube.c...h?v=YgtEDCWpLgY
Redigerat av frisbee, 08 April 2010 - 19:38.
Postad 08 April 2010 - 19:33
Eftersom det bara är skiljer några millimeter mellan dem så passar kanske den dockan. Dessutom så är den grymt snygg!
Här är oxå en snygg hållare som säkert passar.... http://www.podiumrev...bid:hUrlHJAiZW-
Mycket vackra mobilställ! Drar rejält i köptarmen...
Postad 08 April 2010 - 19:34
Om jag inte har fel så är den inte lanserad i USA, inte ännu iaf. De har Nexus One, kanske inte vill konkurera med sig själva/reta Google... Sen har dom ju EVOn att vänta på.
Va det inte Apples stämning gentemot HTC som satte stopp för det?
Rätta mig gärna om jag har fel.
Postad 08 April 2010 - 19:41
Har inget med det att göra. Kommer nog en us model snart med. Var likadant med tex HeroVa det inte Apples stämning gentemot HTC som satte stopp för det?
Rätta mig gärna om jag har fel.
Postad 08 April 2010 - 19:46
tomte
Postad 08 April 2010 - 19:48
Ja inte samma bandbredder i nätet eller liknande. Men det vore brott mot mänskligheten att inte släppa den där också.Har inget med det att göra. Kommer nog en us model snart med. Var likadant med tex Hero
Sådana inlägg är tämligen onödiga. Ta sånt med PM tack, eller helst låt bli helt. Dessutom håller jag med gustaf r i det stora hela, kanske inte att man bör gå så långt, men det är dåligt med uppdateringar på somliga sidor. De skulle själva tjäna på att vi söker informationen och får den på hemsidan, istället för massor av telefonsamtal/mail att svara på.tomte
Redigerat av Johnsson1975, 08 April 2010 - 19:53.
Postad 08 April 2010 - 19:59
Det var väl snarare ganska tippat eftersom det är i princip det som "tether" betyder?Såg för övrigt att denna företeelse på svenska heter 'att tjudra'. Kul och lite otippat uttryck, om du frågar mig...
Postad 08 April 2010 - 20:01
Postad 08 April 2010 - 20:50
Håller med om att det är mycket snack om datum hit och datum dit! Visst det är jobbigt, men det handlar om några dagar och inte månader! Räcker med att vara borta i fem minuter så har det dykt upp minst 30 nya inlägg varav 95% handlar om nåt pucko på tele2 sagt det datumet, medan nån annan på telenor sagt nåt annat datum. Räkna med att få telefonen nästa fredag så blir ni glada om den dyker upp innan.
Den var riktigt frän!
Om jag har förstått allt rätt så kommer vi i Svea Rike INTE att kunna använda Market? Där man köper Appar va?
Hur gör man för att få tag i appar då?
Postad 08 April 2010 - 20:56
Den var riktigt frän!
Om jag har förstått allt rätt så kommer vi i Svea Rike INTE att kunna använda Market? Där man köper Appar va?
Har nämnts tidigare i tråden.. men självklart hjälps vi åt här:..
1. Roota mobilen.. men då loosar du ju garantimöjligheten
2. Lättare sätt, fixa ett USA-sim-kort, har själv flera stycken, och tanka sedan hem via WIFI (Wlan)
Risken är ju annars att du råkar på en ruggig kostnad.. så se TILL att ställa in uppkoppling via Wifi (wlanet)
Redigerat av Unregisterededb978dd, 08 April 2010 - 20:58.
Postad 08 April 2010 - 20:57
Och är kameran bättre i Desire än Nexus One?
Postad 08 April 2010 - 20:59
Har nämnts tidigare i tråden.. men självklart hjälps vi åt här:..
2. Lättare sätt, fixa ett USA-sim-kort, har själv flera stycken, och tanka sedan hem via WIFI (Wlan)
Risken är ju annars att du råkar på en ruggig kostnad.. så se TILL att ställa in uppkoppling via Wifi (wlanet)
Vad är roota då?
Och hur fungerar det med ett USA sim då? Med nummer osv?
Postad 08 April 2010 - 20:59
Hur fixar man ett sånt sim då?Har nämnts tidigare i tråden.. men självklart hjälps vi åt här:..
Varför har vi inte market?
Postad 08 April 2010 - 21:01
Den var riktigt frän!
Gratis kan vi ladda hem. betal varianten kommer. När vet vi inte, bara att det kommer. Vill du ha det innan finns det två lösningar:
1. Roota telefonen, vilket inte går till 100% på Desire ännu, men bara en tidsfråga. Sedan kör man med Market-enabler appen.
2. Skaffa ett SIM-kort från t.ex. UK. Stoppa i luren å dra hem det du ska med WIFI. Skaffar på t.ex. E-bay, kontantkort borde räcka. Telefonen ska bara registrera koden som säger att det tillhör den utländska operatören.
EDIT: För segt svar, men lämnar det så...
Redigerat av Johnsson1975, 08 April 2010 - 21:04.
Postad 08 April 2010 - 21:04
Men känns väl ganska dumt att roota telefonen det första man gör då försvinner ju garantin känns ju ganska korkat.Gratis kan vi ladda hem. betal varianten kommer. När vet vi inte, bara att det kommer. Vill du ha det innan finns det två lösningar:
1. Roota telefonen, vilket inte går till 100% på Desire ännu, men bara en tidsfråga. Sedan kör man med Market-enabler appen.
2. Skaffa ett SIM-kort från t.ex. UK. Stoppa i luren å dra hem det du ska med WIFI.
Men fattar inte varför dom inte har fixat detta till oss än har ju funnits ett bra tag nu ju.
Postad 08 April 2010 - 21:05
Postad 08 April 2010 - 21:06
Gratis kan vi ladda hem. betal varianten kommer. När vet vi inte, bara att det kommer. Vill du ha det innan finns det två lösningar:
2. Skaffa ett SIM-kort från t.ex. UK. Stoppa i luren å dra hem det du ska med WIFI. Skaffar på t.ex. E-bay, kontantkort ska räcka. Telefonen ska bara registrera koden som säger att det tillhör den utländska operatören.
EDIT: För segt svar, men lämnar det så...
Finns alla gratis apps som finns i andra länder i sverige? Är det bara dom man ska betala för som inte finns i Sverige?
Om man fixxar ett UK kort, sätter man i det, sen köper det man ska, sen så stoppar man i sitt vanliga?
Mycket frågor
Postad 08 April 2010 - 21:07
Jo det har vi men vi kan bara tanka sånt som är gratis.Menar ni på allvar att vi inte har tillgång till Android market i sverige?
Program och spel mm som kostar pengar har vi inte tillgång till.
Postad 08 April 2010 - 21:07
Håller med! Roota ska man endast om man är beredd att förlora garantin. Har man drulleförsäkring kan man ju råka tappa den under en bil eller så... Men ytterst märkligt att dom inte fixat Market ännu. Särskilt nu när X10, Desire och Legend finns.Men känns väl ganska dumt att roota telefonen det första man gör då försvinner ju garantin känns ju ganska korkat.
Men fattar inte varför dom inte har fixat detta till oss än har ju funnits ett bra tag nu ju.
Postad 08 April 2010 - 21:08
Menar ni på allvar att vi inte har tillgång till Android market i sverige?
Det är ju tyvärr fullkomligt allvarligt att Google inte har lyckats lösa betalningsförfarandet så att vi i Sverige kan köpa appar... de som är gratis går däremot utmärkt.
Betalapparna burkar väl dock gå att få från annat håll om jag inte har fattat det helt fel...?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
11 bilder
58 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?