Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 24 July 2010 - 19:46

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Klockrent :D
http://www.youtube.c...h?v=VMl_71dqeR8

Redigerat av dumonde, 24 July 2010 - 19:51.

Postad 24 July 2010 - 20:08

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
[quote name='e-lite' date='Jul 24 2010, 20:59 ' post='2963293']
Man skriver vad man vill skriva i "swype applikationen", sedan väljer man med knappar vad man vill använda texten till, sms, mms, mail. Då skickar appen texten vidare.

Ok.
Det låter ju smart ändå.
Som sagt. Ska ju vara ett bra sätt att skriva sms eller mail på.

Postad 24 July 2010 - 20:09

lugn
  • lugn
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Det slog mig just att jag inte sett någon bild på den svarta iPhone 4:an med olika bumpers på. Finns det? Skulle vara trevligt ifal någon kunde länka till bilder isf. Har endast sett den vita i alla färger. Vit iPhone + svart bumper = våldtäkt! Riktigt läckert! Även den ljusblå till! Men jag orkar som säkert flera andra här inte vänta på den vita telefonen så jag kommer köpa den svarta. Men vet inte vilken bumper man ska köra till! =D

Postad 24 July 2010 - 20:19

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0

iPhone 4 Case Program

Någon som fått detta att funka i sverige?
För mig funkar inte det, den hittar inte appen...

Postad 24 July 2010 - 20:31

Pepcid
  • Pepcid
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Tack vare att du och alla vi andra har ett SE iTunes konto så finns inte US/UK appen tillgänglig för oss, så fort iPhone 4 har blivit lanserad i sverige (30:e) så kommer appen med största sannolikhet finnas tillgänglig på svenska appstore.

Postad 24 July 2010 - 20:52

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Det slog mig just att jag inte sett någon bild på den svarta iPhone 4:an med olika bumpers på. Finns det? Skulle vara trevligt ifal någon kunde länka till bilder isf. Har endast sett den vita i alla färger. Vit iPhone + svart bumper = våldtäkt! Riktigt läckert! Även den ljusblå till! Men jag orkar som säkert flera andra här inte vänta på den vita telefonen så jag kommer köpa den svarta. Men vet inte vilken bumper man ska köra till! =D

Det finns en länk i den här tråden till macrumors forum där en kille lagt upp bilder på en svart 4:a med vit bumper, det var jäkligt snyggt, jag blir nästan sugen på att skaffa en, men det verkar inte gå att välja den vita i shopen enligt vissa användare...

Postad 24 July 2010 - 21:08

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag beställde igår, loggade in med mitt amerikanska konto bara och laddade ner appen, beställde skalet till borderlinx.

Lär dröja innan det kommer :D We estimate your order to be shipped by 27 Aug, 2010.

Redigerat av Ybo, 24 July 2010 - 21:09.

Postad 24 July 2010 - 21:52

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Mjo, och storleken på "problemet" kan härledas delvis till gizmodo som efter prototypskandalen mer eller mindre har blivit en anti-applesite, de försöker skriva artiklar som verkar neutrala, men de har satsat hårt på att skriva ner iphone 4, men gizmodo är ju dumma i huvudet och har varit det länge, de tyckte ju att det skulle vara en rolig ide att förstöra en produktlansering av en ny tv genom att stänga av demoexen på scen bakom presentatören med en multifjärr.

Jag tror inte att vi hade haft bättre produkter generellt om alla media strök alla företag medhårs hela tiden. Klart befriande med någon aktör som granskar på traditionellt journalistiskt vis. Vill man som företag ha ut positivt budskap funkar det fint att köpa annonser.

Postad 24 July 2010 - 22:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Jag tror inte att vi hade haft bättre produkter generellt om alla media strök alla företag medhårs hela tiden. Klart befriande med någon aktör som granskar på traditionellt journalistiskt vis. Vill man som företag ha ut positivt budskap funkar det fint att köpa annonser.

Jojo, absolut, men gizmodos rapportering av iphone 4 är lite överdriven, läser man artiklarna så märker man ju att språket helt klart är åt ett negativt håll.

Postad 24 July 2010 - 22:56

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Tack vare att du och alla vi andra har ett SE iTunes konto så finns inte US/UK appen tillgänglig för oss, så fort iPhone 4 har blivit lanserad i sverige (30:e) så kommer appen med största sannolikhet finnas tillgänglig på svenska appstore.

lanseringsdatumet kommer enligt min butik som jag beställt min i (ej Teliabutik) inte betyda att jag får hämta ur min telefon då.. dom gisade på mitten eller slutet av veckan efter.. i värsta fall några dagar till..

Nån som vet lite mer om detta?

Redigerat av Peppeuppsala, 24 July 2010 - 22:56.

Postad 25 July 2010 - 00:27

anonymo
  • anonymo
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Finns det någon som använder Invisible Shield på iPhonen? Behövs det verkligen om man redan använder en sena ultraslim case?

Postad 25 July 2010 - 01:27

elohim
  • elohim
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Iphone4 kommer kosta 6400 sek enligt personal hos Tre.
Det är det närmaste sanningen jag kommit hittills ... återstår att se om det stämmer.

Postad 25 July 2010 - 01:29

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jojo, absolut, men gizmodos rapportering av iphone 4 är lite överdriven, läser man artiklarna så märker man ju att språket helt klart är åt ett negativt håll.

Men Herre Gud Simulacra! Wake up and smell the coffee! Sluta ljug åt dig själv! Om man får slå upp i lexicon ordet "lättlurad", då får man fram din bild! Apple har erkänt problemet, men INTE DU !
VAKNA FFS!
ps.
äger själv en 3gs men ta mig fan apple få stoppa iPhone 4 i röven på sig själva innan jag köper den som den ser ut just nu.
och NEJ, jag vill inte ha nån ###### GUMMILIST.
Den fodral som kramar min iPhone är denna :
http://storeimages.a...e...&layer=comp

Redigerat av x-rat3d, 25 July 2010 - 01:36.

Postad 25 July 2010 - 02:18

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Men Herre Gud Simulacra! Wake up and smell the coffee! Sluta ljug åt dig själv! Om man får slå upp i lexicon ordet "lättlurad", då får man fram din bild! Apple har erkänt problemet, men INTE DU !
VAKNA FFS!
ps.
äger själv en 3gs men ta mig fan apple få stoppa iPhone 4 i röven på sig själva innan jag köper den som den ser ut just nu.

Öh? jag har erkänt problemet, men jag anser likt de flesta andra att det är galet överdrivet.
Var erkänner jag inte problemet?
Tror du vekligen på allvar, att såfort du rör fel ställe på antennen så kommer ALL data och röst stanna? Det finns ett flertal bevis på att det som händer i områden UTAN marginell SNR är att du tappar c:a 20-24 dB, om du sitter i en betonglägenhet långt ifrån en basstation så kan du tappa vad som helst, sitter du nära en så händer inte ngt alls förutom att du tappar ngra staplar.

Läs på lite hur AT&T's nät är uppbyggt, de kör inte lika tät basstationsplacering som vi gör i europa av olika orsaker vilket gör att mängden områden marginella nät växer, tror du att det har noll bäring på hur telefonen beter sig?
Jag har om och om sagt att antennen är lite dåligt konstruerad, men det är INTE lika katastrofalt som folk vill säga, litar du på öppna pollar på techsiter oxå, där folk som har ett horn i sidan mot iPhone kan gå in och rösta.

Hade varenda männsika haft så stora problem att telefonen är oanvändbar så hade mer eller mindre varenda iPhone 4 blivit återlämnad till Apple, så har inte skett, även om man inte tror på Apples siffror om .55% return rate (vilket inte jag gör) så är det omöjligt att komma upp i en så hög return rate att problemet är lika kritiskt som ett gäng youtubevideor säger.

Går du på x antal youtubefilmer när de har skeppat TRE miljoner enheter så är det du som överskattar problemet, var är de tre miljoner klagomålen?

Fler utspel som det där och jag anmäler dig till modsen...

Redigerat av simulacra, 25 July 2010 - 02:28.

Postad 25 July 2010 - 08:44

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Finns det någon som använder Invisible Shield på iPhonen?

Forumets regler säger bl.a. följande:
7.1 Använd alltid sökfunktionen
Använd alltid sökfunktionen innan du postar ett nytt inlägg eller startar en ny tråd. Chansen är stor att ämnet har diskuterats och att din frågeställning redan finns besvarad. Hittar du inget exakt svar så ska du i första hand ställa din fråga i en existerande tråd som behandlar produkten eller ämnet som sådant. Existerar ingen lämplig tråd så är det förstås tillfälle att starta en ny.

En simpel sökning på just "Invisible Shield" ger följande resultat.

Simpelt och så behöver inte samma fråga ställas om och om igen!
Plus att du redan har ställt en liknande fråga vid ett tidigare tillfälle i denna tråd, du kanske skulle kolla om du har fått svar på den frågan innan du ställer (nästan) samma fråga igen!!

Behövs det verkligen om man redan använder en sena ultraslim case?

Nej egentligen inte då telefonen ligger skyddad i fodralet, dubbelt skydd skadar förvisso inte men det hela beror lite på hur pass rädd för repor du är.

Jag har inte haft något skydd på min HTC Desire (iofs är jag noga med att inte ha den i en ficka tillsammans med något annat) och jag har inga repor alls på displayen.

Redigerat av Pinnacle, 25 July 2010 - 09:05.

Postad 25 July 2010 - 08:59

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Iphone4 kommer kosta 6400 sek enligt personal hos Tre.
Det är det närmaste sanningen jag kommit hittills ... återstår att se om det stämmer.

Med kontantkort då eller?
Antar också att telefonen blir låst till Tre i minst 12 månader, eller?

Postad 25 July 2010 - 10:01

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

VAKNA FFS!
ps.

Snyggt fodral, vart kan man köpa ett sådant?

Här finns alla färger att se http://www.teliaipho...en-ar-snyggast/

Postad 25 July 2010 - 10:36

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Snyggt fodral, vart kan man köpa ett sådant?

Av länken att döma så gissar jag på Apple store och mycket riktigt så fanns den där.

Postad 25 July 2010 - 11:54

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Batteritiden blir bara bättre o bättre.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  photo.jpg   156.82K   0 Antal nerladdningar

Postad 25 July 2010 - 12:01

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Funkar det att synka kontakter via outlook med Wifi eller måste man köra med kabel eller nåt sånt?
Bara funderar på om man kan ställa in automatiskt synk kanske en ggr om dagen så det sköter sig självt?

Postad 25 July 2010 - 12:36

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
svart är väl båda ja & nej.
Om du har mobileme konto hos apple så kan du synka via internet, annars är det kabel som gäller.

Postad 25 July 2010 - 14:02

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Funkar det att synka kontakter via outlook med Wifi eller måste man köra med kabel eller nåt sånt?
Bara funderar på om man kan ställa in automatiskt synk kanske en ggr om dagen så det sköter sig självt?

Om du skaffar ett gmail konto så kan du synka kontakter, kalender samt att du alltid har tillgång till din mejl.
Du kan ju exportera dina kontakter från Outlook till gmail.

Skaffar du ett google apps konto så kan du synka allt med outlook kostar ca 350kr om året.

http://www.google.co...tlook_sync.html

Postad 25 July 2010 - 14:36

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Batteritiden blir bara bättre o bättre.

Det där säger ju ingenting alls.

Postad 25 July 2010 - 18:53

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag tyckte det var väldigt självförklarande.

På vilket sätt är bilden självförklarande till citatet "Batteritiden blir bara bättre o bättre", menar du? Bättre i relation till vad, på vilket sätt, i jämförelse med vad osv.?

Postad 25 July 2010 - 18:59

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

svart är väl båda ja & nej.
Om du har mobileme konto hos apple så kan du synka via internet, annars är det kabel som gäller.

Allvarligt
Går det inte att synka med bluetooth eller Wifi :D

Postad 25 July 2010 - 20:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Du sköter allt genom iTunes, eftersom iTunes inte har wifi eller bt-synkning så har inget annat det, förutom exchange eller mobile me.

Postad 25 July 2010 - 20:17

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Allvarligt
Går det inte att synka med bluetooth eller Wifi :D

Tycker också det va lite synd men men det får funka via google också.

Postad 25 July 2010 - 21:06

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Apple har börjat skicka ut gratis bumpers nu iaf, min är skickad:

We are pleased to advise you that your Apple Store order WXXXXXXXXXX has been dispatched by mail and will be delivered to your shipping address.

Postad 25 July 2010 - 21:47

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Vad tror ni, kommer vi att få se några priser/abbonemang från operatörerna imorrn eller blir det senare i veckan? Jag hoppas på imorrn :D

Postad 25 July 2010 - 22:11

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Vad tror ni, kommer vi att få se några priser/abbonemang från operatörerna imorrn eller blir det senare i veckan? Jag hoppas på imorrn :D

indeed, bara att hålla tummarna.

Postad 25 July 2010 - 22:38

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Fungerar det att synkronisera med Lotus Notes? Har tagit för givet att det fungerar eftersom det fungerar på alla andra telefoner jag haft. Framför allt är det kalendern PC --> iphone.

Postad 25 July 2010 - 23:07

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
lånar tråden lite snabbt.
Idag sålde jag min iPhone 3g, återstälde den å installderade nyaste firmwaren.
loggade ut den ifrån app store. Dock glömde jag att kolla ifall mailen var syncad vilket jag absolut inte vill att den ska vara.
jag använder Gmail. Går det att fixa detta på något sätt?

Postad 26 July 2010 - 00:05

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Om du inte körde in din backup igen efter att du hade gjort återställningen är det ju lugnt. Har du inte telefonen hos dig blir det ju svårt att kolla :D

I annat fall kan du ju alltid byta lösenord till ditt Gmail-konto, då kan köparen av din telefon inte använda ditt konto iaf.

Postad 26 July 2010 - 07:42

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Fyra dagar kvar och fortfarande ingen bra info om pris med eller utan abonnemang.

Postad 26 July 2010 - 08:36

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag tror inte, och är ganska säker på att Lotus Notes inte stödjs. Inte "out of the box" iallafall. Det finns kanske något verktyg för det.

Kanske detta är en lösning:
http://www.idg.se/2....one-och-android

Postad 26 July 2010 - 08:57

kexxet
  • kexxet
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
ca.priser hos Dustinhome.
6300 vs.7200:- (+frakt)utan abb. dock Telialåst.

Postad 26 July 2010 - 09:47

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Får se vad det blir hos tele2 då. Borde väl också lägga upp priser snart i så fall.

Redigerat av Unregistered69f7f285, 26 July 2010 - 09:47.

Postad 26 July 2010 - 10:20

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Vill ju ha utan abonnemang :D

Postad 26 July 2010 - 10:27

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Tele2 borde väl sälja utan abbonmang och ej operatörslåst?

Postad 26 July 2010 - 11:07

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0

ca.priser hos Dustinhome.
6300 vs.7200:- (+frakt)utan abb. dock Telialåst.

Inte så farligt ändå. Desire kostar ju runt 5000kr exkl minne.
Då ska man bara välja 16 eller 32gb innan man bokar.

Äh. Livet är för kort för att fundera och vela. 32gb-versionen beställd.
Hoppas man kan låsa upp den för inte alltför stor summa om man nån gång i framtiden inte vill ha Telia längre.

Redigerat av dhanjel, 26 July 2010 - 11:16.

Postad 26 July 2010 - 11:54

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Inte så farligt ändå. Desire kostar ju runt 5000kr exkl minne.
Då ska man bara välja 16 eller 32gb innan man bokar.

Äh. Livet är för kort för att fundera och vela. 32gb-versionen beställd.
Hoppas man kan låsa upp den för inte alltför stor summa om man nån gång i framtiden inte vill ha Telia längre.

Bokade oxo denna, frågan är ju dock när den kommer skickas, torsdag eller fredag?.
Man vill ju gärna ha den innan helgen, annars kanske man köper den hos telia direkt.

Postad 26 July 2010 - 11:56

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Det går att låsa upp den 1 år efter inköpet och det kostar 300:- enligt Telia själva när jag kontaktade dom och frågade om detta.

Postad 26 July 2010 - 12:03

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Kalas, tack Mentos!

Postad 26 July 2010 - 12:04

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
inga nya abonnemang har presenterats idag?

Postad 26 July 2010 - 12:05

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Om man går in hos telia och byter till micro-sim, får man behålla sit gamla sim med? Man vill ju kunna använda sin backupmobil om den skull strula någon gång.

Postad 26 July 2010 - 12:07

Unregistered38bbb728
  • Unregistered38bbb728
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Telia har presenterat ett nytt Abonemang nu!

Lagom inför iPhone 4 lanseringen presenterar Telia ett nytt mobilabonnemang för dig som vill använda din mobil fullt ut, Telia Mobil Komplett. Ring, surfa, sms:a och mms:a till en fast månadskostnad!

Postad bild

Redigerat av Unregistered38bbb728, 26 July 2010 - 12:13.

Postad 26 July 2010 - 12:11

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Om man går in hos telia och byter till micro-sim, får man behålla sit gamla sim med? Man vill ju kunna använda sin backupmobil om den skull strula någon gång.

Det gamla sim:et avaktiveras när du börjar använda det nya

Postad 26 July 2010 - 12:32

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Ah ok. Lite dumt dock. Men då kan man åtminstonde åka ner till Telia-butiken och hämta ut ett micro-sim redan idag då.

Postad 26 July 2010 - 12:41

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Telia har presenterat ett nytt Abonemang nu!

699kr * 24 mån = 16776kr!
Nej TACK, jag beställer en från UK istället.

Postad 26 July 2010 - 12:48

Unregistered24235
  • Unregistered24235
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Bokade oxo denna, frågan är ju dock när den kommer skickas, torsdag eller fredag?.
Man vill ju gärna ha den innan helgen, annars kanske man köper den hos telia direkt.

Jag tror inte det ens är säkert att man får den vid release. Därför jag inte vågar chansa utan kommer köa utanför telia istället.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.