Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 January 2011 - 20:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Surt ;)

Kostar bara 1400 spänn att byta skärm hos skalshop ;)

Försökt hjälpa dig lite å leta displayer på ebay å andra ställen men de va fasen inte de lättaste

Hittat ett ställe som säljer OEM Samsung Galaxy s GT-i9000 LCD & Touch Screen Digitizer + Glass lens + open tool för 90 dollar + $2.99 i frakt...

627 spänn.....Inte värst

http://www.acceport....ae4beb46b3de506

Redigerat av moparman, 06 January 2011 - 20:22.

Postad 06 January 2011 - 20:24

Dodds
  • Dodds
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen i alla fall! Lutar starkt mot att avvakta med skärmbytet om jag ändå skall använda försäkringen. Sprickan syns bara när det är en ljusbakgrund, då det ser ut lite som där är fettfläckar just där sprickan är, lite smått som en regnbåge alltså. Är det en mörk bakgrund ser man inte sprickan för än man vinklar telefonen, alternativt tar den nära ögonen. Skall man ändå använda försäkringen kan man avvakta för framtida tappningar ;)

Postad 07 January 2011 - 01:42

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Härligt ångest man sitter på nu. Tappade min telefon rätt ner i golvet. Spricka i displayn och den är inte ens två veckor gammal. Damn it feels good to be a gangsta ;) Själva displayn funkar utan problem men den där sprickan gör en fruktansvärt frustrerad. ;)

Uj. Lider med dig.

Jag är dock nyfiken.. Hur högt upp tappade du tfn, hur landade den och på vad?
...dvs hur lätt är det att spräcka gorilla-glaset om man har riktig otur?

Postad 07 January 2011 - 01:49

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0
Tips till alla angående GPS-problemen:

Såg just detta:
http://www.swedroid....ead.php?t=29950

Imorrn är det jag som skruvar upp min SGS och bänder upp kopparkontakten en liiiiten, liten aning och håller sen tummarna att denna extra kontaktyta löser GPS-problemen. Det var ett flertal som det verkligen lyckades för så det känns värt mödan.

Postad 07 January 2011 - 09:49

Dodds
  • Dodds
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Uj. Lider med dig.

Jag är dock nyfiken.. Hur högt upp tappade du tfn, hur landade den och på vad?
...dvs hur lätt är det att spräcka gorilla-glaset om man har riktig otur?

Uhm, midjehöjd så vad kan det vara för en som är 180cm. Kan det vara 100cm roughly? Tappade den en gång i ett betonggolv på gymmet. Snacka om man inte skall ha telefonen på sig där :)

Postad 07 January 2011 - 11:39

J3SPER
  • J3SPER
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Uhm, midjehöjd så vad kan det vara för en som är 180cm. Kan det vara 100cm roughly? Tappade den en gång i ett betonggolv på gymmet. Snacka om man inte skall ha telefonen på sig där :)

Tur att mitt gym inte har betonggolv ;)
Har du hört med försäkringsbolaget angående skadan?

Postad 07 January 2011 - 12:11

Dodds
  • Dodds
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Nej, har inte det än. Jag har dock allriskförsäkring så det skall icke vara något problem. 1500 i självrisk gör att man är lite avvaktande i sitt beslut :)

Edit
Jag kan rekommendera originalskalen från The Phone House. Passar mycket bra och det viktigaste, de är matta! Inga mer fingeravtryck eller "halkningar". ;)

Redigerat av Dodds, 07 January 2011 - 19:23.

Postad 08 January 2011 - 12:34

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Jag tycker att man telefon sista veckorna har börjat suga mer batteri än vanligt. Finns det några bra app där man hela tiden kan se batteriutnyttjandet så man enkelt kan se vad det är som ligger och drar?

Det är säkert någon app jag har installerat som ställer till det, men vilken?

Postad 08 January 2011 - 12:38

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Tips till alla angående GPS-problemen:

Såg just detta:
http://www.swedroid....ead.php?t=29950

Imorrn är det jag som skruvar upp min SGS och bänder upp kopparkontakten en liiiiten, liten aning och håller sen tummarna att denna extra kontaktyta löser GPS-problemen. Det var ett flertal som det verkligen lyckades för så det känns värt mödan.

Wohooo! Nu fungerar GPS:en mera som den ska!

Hela historien:

Innan jag skruvade upp telefonen testade jag mina mätvärden:

Med mobilen liggandes på ryggstödet på TV-soffan mitt i vardagsrummet (dvs där man normalt inte ens SKA få speciellt bra mottagning) fick jag:
10 sekunder efter GPS-aktivering, 4 st satelliter funna.
20 s 7 st
45 s 7 st active
50 s 7 st inactive
1-2 m inactive (0 in use)
2.5-4 m active, 7 synliga / 4 in use, 15 meter accuracy
4-5m 7 synliga / 0-4 in use
5-10 min 7 / 0-5 varierar upp och ner hela tiden (4 in use, 30 sek senare 2 in use, 30 sek senare 0, sen 3, sen 1, osv)
10-13 7 in view, 0 in use
14 7 in view, 5 in use
15 7 / 0
16: 7 / 0
17: 7 / 0
18: 7 / 0
19: 7 / 0
20: 7 / 0
21: 7 / 0
22: 7 / 3-5
23: 7 / 1-3
24: 7 / 0
25: 7 / 0-2

SNR ligger i medel på alla 7 satelliterna mellan 10 och 25.

Jag gör ett likadant test till på samma plats:

10 s 5 / 0
30 s 7 / 3
1 m 7 / 4
2 m 8 / 5 15m 11-24
3 m 7 / 0
4 m 8 / 0
5 m 8 / 5 15 12-25

Dvs inne i vardagsrummet får jag under korta stunder fungerande GPS men då naturligtvis med rätt usel tillförlitlighet.
Under en halvtimme fungerade GPS:en bara under korta stunder, typ 30 sekunder i taget nån gång då och då.
(tfn ligger helt still under hela testet)

---

Jag skruvade nu ur de 7 skruvarna och bände sedan enbart upp kanten samt runt hörnen på simkortssidan så att jag kunde glipa lite på fram- och bakstycket.
Detta var inte alls speciellt meckigt. Bara att trycka in en nagel eller liten skruvmejsel i skarven och vrida lite så hörde man ett knäpp när det lossnade. På ett ställe vred jag lite hårt, så silverramen blev lite böjd, men det gjorde inget, för när man sen tryckte ihop allt igen blev den rak och fin.

I glipan mellan fram- och bakstycke kunde jag pilla in ett finger eller en tandpetare och hålla ner själva "moderkortet" så att jag kunde se kopparkontakten man är ute efter. (annars såg jag bara undersidan av "moderkortet", och där sitter ju inte kontakten)
Från sidan stoppade jag helt enkelt in en liten skruvmejsel och bände försiktigt upp den övre böjen på kopparkontakten så att den hamnade ca 0.5 mm högre än innan.
Jag passade även på att skrapa lite försiktigt med skruvmejseln på ovansidan av kopparkontaktens kontaktyta samt på motsvarande yta på bakstycket, utifall att ytorna oxiderat något.
Sen var det bara att trycka ihop allt och skruva tillbaka skruvarna.

Totalt tog det kanske 4-5 minuter.

Jag startade tfn igen och testade GPS:en direkt (utan att radera GPS-data):
(tfn ligger helt still och på samma ställe under hela testet)
10 s 4 / 0
15 s 8 / 5
20 s 9 / 8
25 s 8 / 3
30 s 7 / 4
45 s 7 / 6
1 m 7 / 6
1-2 m 7-8 / 4-6 10m, ~12-32
2-5 m 8-9/6-8 15m, ~12-30
5-10 m 8 / 5-7 10-15m, ~11-31

Raderade GPS-data med kod *#*#3214789650#*#*
Efter 2 min dök en satellit upp, efter 3 m en till, 3.5 min, ytterligare två
5 m 6 / 0, ~12-26
6 m 6 / 0
7 m 8 / 0
8 m 8 / 7, 15m, ~12-28
9 m 7-8 / 1-4
10-15m 7-9 / 6-9, 5-10m, ~13-30
GPS-test visar de flesta som gula och några gråa/orangea.

Stängde av GPS:en och startade den igen.
För varje sekund hittade den en ny satellit och vid ca 7-8 sekunder blev den aktiv.
Liksom de två styckena ovan tappade den aldrig kontakten helt även om den stundtals går ner till bara 3 använda satelliter, dvs betydligt bättre än innan jag skruvade.
Innan: bara stundtals fungerande GPS under en halvtimme
Efter: fungerande GPS-funktion under hela halvtimmen! :-)

När jag flyttar telefonen från soffan (mitt i vardagsrummet) till fönsterbrädan blir det ännu bättre.
Minst 7 satelliter används hela tiden, stundtals t.o.m. 10 / 10. SNR ligger på ~12-46 varav GPS-test visar mer än hälften som gröna och resten oftast som gula.

Ett snabbtest i bilen visar att den fortfarande inte är lika bra som andra (riktiga) GPS:er, men klart bättre än förut.

Postad 10 January 2011 - 02:45

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min Galaxy s i 4 dagar och är i stor sett nöjd (nöjd med allt blir man ju aldrig) . Jag fick den med 2.2 froyo trots att det stod 2,1 i reklambladet där jag köpte den.

Det finns ju som sagt var ingen blixt på den och det kan man ju klara. Det finns ju gatlyktor och lampor i taket att tända, men det värsta hitills är att det inte går att ställa in microfonens känslighet vindbrus och musik blir bara skräl så det får bli till att filma utan microfon för det mesta.

Är det någon som har hittat någon lösning på microfon eländet ? Det verkar vara ett känt (issue) på internet också men ingen verkar kunna ändra känsligheten. :(

Postad 10 January 2011 - 05:23

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
2,3 gingerbread kommer med någonslags equalizer för microfonen, kanske kan man ställa in microfonen med den även när man filmar ?

Postad 10 January 2011 - 19:37

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
har upplevt att batteriet börjat ta mer stryk än vanligt (har gjort en återställning där jag rensat allt men den vill fortfarande ta 6% eller mer per timme...

det gör att den räcker knappt en dag (har skrivit tidigare om batteritiden, men skulle vilja se hur andras batterier är)

Postad 11 January 2011 - 01:02

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
vad har hänt med mitt batteri ? håller ju inte ens en dag förslag ???

Postad 11 January 2011 - 08:31

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Skall man ändå använda försäkringen kan man avvakta för framtida tappningar :)

Du har en självrisk per skada om skadorna tyder på att skadorna inträffat vid olika tillfällen. Tappar du telefonen i vatten och visar upp en spricka i displayen samtidigt så tar ditt bolag kanske kontakt med extern firma för att bedöma skadan. I så fall får du två självrisker eller i värsta fall ett avböjande för att du handlat bedrägligt.

Postad 12 January 2011 - 09:24

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

har upplevt att batteriet börjat ta mer stryk än vanligt (har gjort en återställning där jag rensat allt men den vill fortfarande ta 6% eller mer per timme...

det gör att den räcker knappt en dag (har skrivit tidigare om batteritiden, men skulle vilja se hur andras batterier är)

Har aldrig haft några problem med batteritiden utan har telefonen igång i ca 2 dgr

Postad 12 January 2011 - 17:28

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Har haft min Galaxy S i snart tre veckor nu. Ställer jag in låg ljusstyrka och om jag bara lyssnar på musik (1,5-2 tim) så drar min mobil mindre än 1% i timmen (-10% på 11 tim). Spelar jag och/eller ringer så drar den betydligt mer ström..

Redigerat av p1er, 12 January 2011 - 17:29.

Postad 12 January 2011 - 21:33

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan fixa ny slider till WidgetLocker?
Jag är intresserad av en mer minimalistisk och slimmad variant än de som WL erbjuder.

Postad 13 January 2011 - 10:00

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Har haft min Galaxy S i snart tre veckor nu. Ställer jag in låg ljusstyrka och om jag bara lyssnar på musik (1,5-2 tim) så drar min mobil mindre än 1% i timmen (-10% på 11 tim). Spelar jag och/eller ringer så drar den betydligt mer ström..

min drar 2-3 % timme när jag låter den vara över natten (14% på 7.5 timme). en del gånger har den dragit 6-9% timmen utan att jag gjort något.
ställer man det i relation till den utlovade batteritiden så har den en ång väg att gå. min har inte alls klarat sig mer än 1 dygn, och det mest irriterande är att man fått rapporter som säger att vissa klara flera dygn med måttlig användning.

funderar på att köpa nytt batteri.

Postad 13 January 2011 - 13:03

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Innan jag uppdaterade till froyo så kunde jag ladda ned film från youtube och spela upp dem i telefonen.
Nu kan jag inte göra detta samtidigt som jag heller ej kan spela upp filmen direkt från youtube.

Får meddelande att detta format ej stöds.

Hur kommer jag runt detta? Använder FREEdi YouTube -appen.

Postad 13 January 2011 - 18:09

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Tjao, någon som har lite tips om man tycker att sin Galaxy är lite smått laggig ibland, finns det några allmäna tips eller appar.

Hade tänkt roota min telefon med z4root o sen skaffa nån laggfix. någon som vet en laggfix jag kan fixa som ni vet av egna erfarenheter funkar bra?

Har ni annan synpunkt på hur ja ska roota så hojta till :)

Redigerat av lacunaz, 13 January 2011 - 20:04.

Postad 14 January 2011 - 17:11

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Tjao, någon som har lite tips om man tycker att sin Galaxy är lite smått laggig ibland, finns det några allmäna tips eller appar.

Hade tänkt roota min telefon med z4root o sen skaffa nån laggfix. någon som vet en laggfix jag kan fixa som ni vet av egna erfarenheter funkar bra?

Har ni annan synpunkt på hur ja ska roota så hojta till :)

Jag rekommenderar starkt att roota och installera den senaste speedmod kernel. Körde med voodoo innan speedmod kom och tycker speedmod är mycket bättre. Batteritiden är grym och inget lagg alls. Har nu även med den senaste förbättrat ljud etc. Voodoo har en tendens i mina ögon att från att gå snabbt och bra bara bli segare o segare. Var medveten om att garanti ryker om du rootar och installerar en speedmod.

Postad 14 January 2011 - 22:26

lacunaz
  • lacunaz
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
kan man lita på benchmark testen?

Har rootat det går ju att Unroota om man inte vill ha de längre.

Benchmarka med Voodoo o fick ungefär 1451
Benchmarka me one click lag fix o fick 1850

Hmm... Så jag vet inte, One click lag fix kan man ju bara trycka på en knapp o ta bort igen så det är ju smidigt.

Men speedmod låter ju lockande, är ju ingen expert på detta direkt, men var kan jag hitta den?

Tack för hjälpen.

Postad 15 January 2011 - 02:02

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Har ni annan synpunkt på hur ja ska roota så hojta till ;)

Tips: Flasha om telefonen så blir den både bätre och snabbare, och oftast drar den mindre batteri. Se t.ex. min lathund.

Root behövs inte bara för att du ska få in en lagfix. Bästa sättet att få en snabbare lur är att flasha om hela ROM:en (och då få root på köpet bara för att det kan vara bra att ha nån gång). Efter det kan man även aktivera lagfixar om man inte tycker att den nya ROM:en är tillräckligt snabb i sig.

Jag rekommenderar Doc's ROM som du kokar ihop själv på http://romkitchen.org/

Läs igenom HELA min lathund för att få mer kött på benen innan du börjar flasha.
http://www.swedroid....e=Elofs_lathund

Har du flashat in nån ny ROM nyligen? I så fall pekar jag dig hit: Att återställa batteristatistiken

Om inte, har du installerat nån ny app nyligen? Avinstallera den i så fall.

Jag brukar ladda min tfn ca var 3:e dag och då brukar jag ha 1/4 kvar av batteriet.

Postad 15 January 2011 - 02:07

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

kan man lita på benchmark testen?

Har rootat det går ju att Unroota om man inte vill ha de längre.

Benchmarka med Voodoo o fick ungefär 1451
Benchmarka me one click lag fix o fick 1850

Hmm... Så jag vet inte, One click lag fix kan man ju bara trycka på en knapp o ta bort igen så det är ju smidigt.

Men speedmod låter ju lockande, är ju ingen expert på detta direkt, men var kan jag hitta den?

Tack för hjälpen.

Du kan "lita" på quadrant-poängen ur ett rent tekniskt perspektiv. De tester den utför mäter den prestandan på och visar. Dock har det visat sig att nu när kärnor och custom-ROMs optimeras så står inte den upplevda snabbheten i telefonen i relation med quadrant-poängen. Dvs även med 1200 i poäng så kan telefonen vara blixtsnabb...

Jag gillar SpeedMod-kärnan bäst. Mest för att den har "allt". Snabbhet, tweaks, CWM och inte minst BLN!
Du hittar kärnan och allt annat du behöver här: http://www.swedroid....e=Elofs_lathund

Redigerat av elofu17, 15 January 2011 - 02:09.

Postad 16 January 2011 - 23:17

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Ta bort tjänster du inte behöver.

min drar 2-3 % timme när jag låter den vara över natten (14% på 7.5 timme). en del gånger har den dragit 6-9% timmen utan att jag gjort något.
ställer man det i relation till den utlovade batteritiden så har den en ång väg att gå. min har inte alls klarat sig mer än 1 dygn, och det mest irriterande är att man fått rapporter som säger att vissa klara flera dygn med måttlig användning.

funderar på att köpa nytt batteri.

Har du möjlighet att avvara några tjänster räcker batteriet mycket längre!

Postad 16 January 2011 - 23:56

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Finns det ingen tv-out kabel som uttryckligen passar till galaxy s ? Det skulle gå med en tv-out för ipod sa dom på you tube men inte fick jag det att fungera på min tv. Sedan ska det gå med vivaz och N95 kablar också sägs det.

Går det med en samsung jet kabel då ? Eller är det så bra så det fungerar med alla samsungs 3,5 propps tv-out kablar fastän inte galaxy s står med någonstans ?

Och den där kabeln micro-usb till hdmi kunde man väl glömma ?

Postad 17 January 2011 - 09:02

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0

Innan jag uppdaterade till froyo så kunde jag ladda ned film från youtube och spela upp dem i telefonen.
Nu kan jag inte göra detta samtidigt som jag heller ej kan spela upp filmen direkt från youtube.

Får meddelande att detta format ej stöds.

Hur kommer jag runt detta? Använder FREEdi YouTube -appen.

Bumpar min fråga då detta är en källa till irritation för mig. Får se om någon av er har ett svar eller lösning.

Postad 17 January 2011 - 09:20

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0

Finns det ingen tv-out kabel som uttryckligen passar till galaxy s ? Det skulle gå med en tv-out för ipod sa dom på you tube men inte fick jag det att fungera på min tv. Sedan ska det gå med vivaz och N95 kablar också sägs det.

Går det med en samsung jet kabel då ? Eller är det så bra så det fungerar med alla samsungs 3,5 propps tv-out kablar fastän inte galaxy s står med någonstans ?

Och den där kabeln micro-usb till hdmi kunde man väl glömma ?

Är också på jakt efter denna kabel. Har väntat och väntat på deras HDMI kabel de babblade om men än har den inte ramlat ut på marknaden. Någon som vet om ECC1TU1BBECSTD fungerar för detta syfte?

Postad bild

Postad 17 January 2011 - 23:08

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Man kan beställa Samsung orginal tv-out för 699 :- eller köpa Nokias tv-out (heter faktisk video-out) för 499:- som fungerar lika bra.

Postad 18 January 2011 - 10:06

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
om man har 2.2 och 3:e recovery som int tillåter update.zip från andra källor. hur "hemmauppdaterar" man den då?

dvs inte via kies utan man vill testa de moddar som finns.

min batteri drar nu 4 % i timmen och därmed så håller den inte en hel dag. (jag använder knappt telefonen, 4% är den ligger still på NATTEN). den laggar ofta och det är det som jag vill gissa drar batteri.

gärna en länk till en bra howto (obs! inte till de som säger 2.1 och 2:recovery; jag har froyo!)

Postad 18 January 2011 - 18:47

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

om man har 2.2 och 3:e recovery som int tillåter update.zip från andra källor. hur "hemmauppdaterar" man den då?

min batteri drar nu 4 % i timmen och därmed så håller den inte en hel dag. (jag använder knappt telefonen, 4% är den ligger still på NATTEN). den laggar ofta och det är det som jag vill gissa drar batteri.

gärna en länk till en bra howto (obs! inte till de som säger 2.1 och 2:recovery; jag har froyo!)

jag har lite samma problem, hur kan du se att den drar 4% i timmen?

Postad 18 January 2011 - 19:24

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Se min guide. Den beskriver två sätt att lösa problemet (flasha in CF-root eller flasha om tfn till JM9).

http://www.swedroid....n-recovery-mode
http://www.swedroid....te_hj.C3.A4lper

Postad 18 January 2011 - 22:06

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Uppdateringen 2.2.1 är officiellt tillgänglig nu har jag hört, har själv inte uppdaterat än men tänkte tipsa dem som inte visste.

Postad 18 January 2011 - 22:37

Dodds
  • Dodds
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Telefonen känns bra mycket snabbare, och dessutom så blev mer ram-minne tillgängligt med uppdateringen :)

Postad 18 January 2011 - 22:49

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Varifrån hämtade du uppdatering ?

Postad 18 January 2011 - 23:19

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0
Bara att koppla in telefonen och köra Kies så hoppar det upp automatiskt att ny version finns tillgängligt.
Sedan är det bara att följa det som står i fönstret

Postad 19 January 2011 - 09:04

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Det gör jag ikväll :P

Postad 19 January 2011 - 10:35

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
har ni sätt någon skillnad i batteritiden med den nya uppgraderingen?

Postad 19 January 2011 - 15:55

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Ni som har uppdaterat till 2.2.1 vad står det för uppfifter om versioner osv. i menyn OM TELEFONEN?

Postad 19 January 2011 - 16:26

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Ni som har uppdaterat till 2.2.1 vad står det för uppfifter om versioner osv. i menyn OM TELEFONEN?

2.2.1
I9000XXJPY
FROYO.XWJS3

Redigerat av p1er, 19 January 2011 - 16:27.

Postad 19 January 2011 - 19:48

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

2.2.1
I9000XXJPY
FROYO.XWJS3

Jag testade i KIES precis och den sa att jag inte hade något att uppdatera. I min svenska icke rootade telefon så står det:

2.2
I9000XXJPP
FROYO.XWJPA

Postad 19 January 2011 - 20:43

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Jag testade i KIES precis och den sa att jag inte hade något att uppdatera. I min svenska icke rootade telefon så står det:

2.2
I9000XXJPP
FROYO.XWJPA

Det verkar som att de har plockat bort uppdateringen. Vet inte varför..
Kanske för att den bara var tillgänglig för mobiler med NEE och inte för dem med XEE. Bara en vild gissning.

Postad 19 January 2011 - 20:47

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Det verkar som att de har plockat bort uppdateringen. Vet inte varför..
Kanske för att den bara var tillgänglig för mobiler med NEE och inte för dem med XEE. Bara en vild gissning.

Någon annan som lyckats få ner denna 2.2.1

Postad 19 January 2011 - 20:59

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Någon annan som lyckats få ner denna 2.2.1

Jag har den, men jag fixade den igår. De verkar ha plockat ner uppdateringen igen av någon anledning.
Sisst (för 2.2) så saknades ju Market så de plockade bort den och lade upp en ny lite senare.
Vet inte varför de plockat bort denna uppdateringen (2.2.1). Den fungerar klockrent för mig, allt flyter bättre än 2.2 och det är inget som saknas vad jag vet.

Redigerat av p1er, 19 January 2011 - 21:01.

Postad 19 January 2011 - 21:36

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Jag har den, men jag fixade den igår. De verkar ha plockat ner uppdateringen igen av någon anledning.
Sisst (för 2.2) så saknades ju Market så de plockade bort den och lade upp en ny lite senare.
Vet inte varför de plockat bort denna uppdateringen (2.2.1). Den fungerar klockrent för mig, allt flyter bättre än 2.2 och det är inget som saknas vad jag vet.

var den lika omfattande som 2.2, alltså blev det en återställning på luren?

Postad 19 January 2011 - 22:53

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
de glömde väll att lägga till så den laggar ibland.

(he-he)

De skall presentera en ny lur i feb (13 feb nämligen i barcelona). Då kommer vi få se uppföljaren.

Postad 20 January 2011 - 00:10

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

var den lika omfattande som 2.2, alltså blev det en återställning på luren?

Nej, den återställdes inte, allt fanns kvar. Jag var bara tvungen att ändra launcher och inställningar på några widgets som hade blivit resetade.

Postad 20 January 2011 - 14:52

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Uppdateringen saknades igår kväll när jag kollade...

Postad 20 January 2011 - 15:01

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Den har alltså varit ute på KIES som XEE?! Trodde bara det var NEE som hade släppts. Kör den nu fast som Doc´s variant och är kanonnöjd. Fungerar väldigt bra!

Postad 21 January 2011 - 00:06

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Säg till när ni ser att uppdateringen har lagts ut igen(någon som vet varför de drog tillbaka den denna gången - jag menar uppdateringen har varit ut i övriga världen en tid nu och problem borde ha upptäckts tidigare)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.