Har du testat "Foton"?Asså... Måste man starta kameran för att kunna komma åt att se sina bilder/filmer? Jag har fan inte hittat någon annan väg.
* Officiell tråd - HTC Desire *
HTC Desire 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(352)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 29 May 2010 - 20:32
Postad 29 May 2010 - 20:34
Asså... Måste man starta kameran för att kunna komma åt att se sina bilder/filmer? Jag har fan inte hittat någon annan väg.
nej nej! Du går in under "alla program" sen finns en liten ikon "foton" tryck på den
Postad 29 May 2010 - 23:00
Resistiv vs Kapacitiv
Fick dock spel när jag är van att skriva med naglarna på skärmen. Att använda fingrarna var inte lätt och svårt att träffa rätt bokstav. Lär man sig efter ett tag på en Kapacitiv skärm tror ni? och varför kom jag hela tiden åt knapparna för att byta ringsignal när jag vände telefonen till landskapsläge? Två moment för att väcka skärmen gillade jag inte heller (lätt på on knappen och sedan dra fingret över skärmen).
Är nu ännu villrådigare över valet mellan Nokia N900 och HTC Desire( Maemo vs Android). Kanske behåller jag min N5800 ett tag till trotts att den nu känns märkbart gammalmodig? Samsung Galaxy S verkar ju komma ut innan HTC fått fram fler ex av Desire.
Fast som Telenorkund är Desire hälften (2400 kr + Telenor Surfa 199 kr + 0 kr förhöjd avgift) i pris om man jämför med X10 och N900. Undra hur det kan komma sig eftersom prisskillnaden på telefonerna inte är stor.
Redigerat av ruva, 30 May 2010 - 08:34.
Postad 30 May 2010 - 08:15
Nej, det behövs inte. Startskärm/meny/alla prograg. Där finns ett som heter foton som drar igång alla bider.Asså... Måste man starta kameran för att kunna komma åt att se sina bilder/filmer? Jag har fan inte hittat någon annan väg.
Postad 30 May 2010 - 17:02
Redigerat av gupp, 30 May 2010 - 17:23.
Postad 30 May 2010 - 18:24
Gärna till billigt pris också
Redigerat av gogii, 30 May 2010 - 18:24.
Postad 30 May 2010 - 21:08
Är det nån som kan ge mig ett tips på nåt ställe där man kan köpa billig usb-kabel (laddare) och även en en ciggkontakt till bilen som är lös om man säger så. Alltså så kabeln och usb-kontakten inte sitter ihop.
Gärna till billigt pris också
Billaddare finns det många billiga, dock är problemet ofta med billaddare att de inte tillåter snabb laddning. laddning uppfattas som USB-laddning istället för AC-laddning och har du otur orkar inte laddaren ladda telefonen om du tex kör GPS-program på den. Du kan skruva isär laddaren och sammankoppla två kontakter men det är lite meckigt.
Mitt tips är att du köper HTC's orginalladdare, i den kan du koppla in valfri kabel och den laddar på samma sätt som om du använder den medföljande vägg-laddaren.
Postad 30 May 2010 - 22:53
Postad 31 May 2010 - 08:00
Denna kan ladda med 1200mA, så det borde bli snabbladdning med den, dessutom är den liten: http://www.kjell.com...00000,156000000Billaddare finns det många billiga, dock är problemet ofta med billaddare att de inte tillåter snabb laddning. laddning uppfattas som USB-laddning istället för AC-laddning och har du otur orkar inte laddaren ladda telefonen om du tex kör GPS-program på den. Du kan skruva isär laddaren och sammankoppla två kontakter men det är lite meckigt.
Har dock inte provat den så jag vet inte om det räknas som snabbladdning... =o)
Postad 31 May 2010 - 09:57
FInns det nått sätt/någon app på desire som man kan se hur mycket data som är förbrukat?
Kunde detta till exempel på min Comviq surfsticka
någon som vet?
Postad 31 May 2010 - 10:04
NetCounterSkaffade ett internet abonemang med tele2 (5gb/mån)
FInns det nått sätt/någon app på desire som man kan se hur mycket data som är förbrukat?
någon som vet?
Finnes på marked
Postad 31 May 2010 - 10:14
NetCounter
Finnes på marked
Jag vill avråda från Netcounter, mitt batteri tog slut blixtsnabbt efter att denna app installerades. Jag tob bort den och har normal batteritid. finns kansek nån annan app som är bättre som inte suger ut batteriet så fort? (dessutom klarade den inte räkna på wifi, fast det stod att den skulle det.)
Postad 31 May 2010 - 11:33
Data Counter Widget. Har inte märkt av nån drain av batteriet med det. Kan få en widget på 2x1 som visar datatrafik och genom att klicka på widget får du mer information.Skaffade ett internet abonemang med tele2 (5gb/mån)
någon som vet?
Postad 31 May 2010 - 11:59
Jag har funderat på Desire länge. Någon som har lagt in någon app för sjökort? Finns det? Tänkte man kunde kanske använda den istället för att köpa en lös en till båten. Enbart inhandla något vattentätt fodral. Någon som har några ideer?
Postad 31 May 2010 - 12:09
`Skaffade ett internet abonemang med tele2 (5gb/mån)
någon som vet?
Ladda ner Network Monitor från Market.
Där kan du se Mobilt Data och WiFi.
Postad 31 May 2010 - 13:02
Denna kan ladda med 1200mA, så det borde bli snabbladdning med den, dessutom är den liten: http://www.kjell.com...00000,156000000
Har dock inte provat den så jag vet inte om det räknas som snabbladdning... =o)
Tyvärr inte hela sanningen då laddare som har >500mA inte alltid laddar enheten snabbare. Men denna är riktigt smidig och om någon testat denna eller annan billaddare som under Inställningar>Om telefonen>Batteri>Batteristatus anger Laddar (AC) istället för Laddar (USB) så får ni gärna tipsa här.
Postad 31 May 2010 - 14:43
Billaddare finns det många billiga, dock är problemet ofta med billaddare att de inte tillåter snabb laddning. laddning uppfattas som USB-laddning istället för AC-laddning och har du otur orkar inte laddaren ladda telefonen om du tex kör GPS-program på den. Du kan skruva isär laddaren och sammankoppla två kontakter men det är lite meckigt.
Mitt tips är att du köper HTC's orginalladdare, i den kan du koppla in valfri kabel och den laddar på samma sätt som om du använder den medföljande vägg-laddaren.
Vart kan man köpa orginalladdaren då? Har du någon länk eller tips? pris osv?
Postad 31 May 2010 - 14:44
Vart kan man köpa orginalladdaren då? Har du någon länk eller tips? pris osv?
Här finns den, men säkert på massor av andra ställen också:
http://www.netonnet....00/013651.4518/
Postad 31 May 2010 - 14:46
Tyvärr inte hela sanningen då laddare som har >500mA inte alltid laddar enheten snabbare. Men denna är riktigt smidig och om någon testat denna eller annan billaddare som under Inställningar>Om telefonen>Batteri>Batteristatus anger Laddar (AC) istället för Laddar (USB) så får ni gärna tipsa här.
Jag har fått en liknande sån här, som ska ta mindre plats, tillverkad av Hama. Problemet är att just den inte går att trycka ända in i cigguttaget på min bil (saab 9-5) och därför får jag ingen ström. Det kanske funkar bättre med den från Kjell & Company??
Sen undrar jag om du vet vart man kan köpa kabeln billigt också.
Postad 31 May 2010 - 15:00
Jag har fått en liknande sån här, som ska ta mindre plats, tillverkad av Hama. Problemet är att just den inte går att trycka ända in i cigguttaget på min bil (saab 9-5) och därför får jag ingen ström. Det kanske funkar bättre med den från Kjell & Company??
![]()
Sen undrar jag om du vet vart man kan köpa kabeln billigt också.
Vilken kabel tänker du på? USB-kablar är riktigt billigt på www.usbgrossisten.se, HTC laddaren länkar jag till ett par inlägg upp.
Postad 31 May 2010 - 15:11
Vilken kabel tänker du på? USB-kablar är riktigt billigt på www.usbgrossisten.se, HTC laddaren länkar jag till ett par inlägg upp.
Jo jag såg det efter jag hade svarat att kabeln fanns med också
Postad 31 May 2010 - 16:00
Någon som vet hur Tele2 hanterar såna här saker? Finns det någon försäkring/garanti?
Postad 31 May 2010 - 19:07
Skaffade ett internet abonemang med tele2 (5gb/mån)
någon som vet?
Varför valde du inte Telenor? Då hade du inte behövt tänka på ruttna GB tak. Fast jag kommer sällan över 500 MB ändå men man vet ju aldrig.
Ni som tagit surfabb från Telia eller Tele2 och i vissa fall Tre, hur tänkte ni. Bättre fart där ni bor (vad ni nu ska använda det till när ni slår i taket)? Jag vill inte vara spydig men har alltid undrat hur folk kan gå på sådant och andra saker som exempelvis att frivilligt betala 2 000 kr/år för rena reklamkanalerna i Boxers utbud?
Är det mänsklighetens mål att plåga sig själv? Gör själv massa dumheter var dag.
Postad 31 May 2010 - 19:42
Och om man inte gör av med mer än ett par hundra mb/mån? Vad ska man då med fri surf till? MÅSTE man välja Telenor då?Varför valde du inte Telenor? Då hade du inte behövt tänka på ruttna GB tak. Fast jag kommer sällan över 500 MB ändå men man vet ju aldrig.
Ni som tagit surfabb från Telia eller Tele2 och i vissa fall Tre, hur tänkte ni. Bättre fart där ni bor (vad ni nu ska använda det till när ni slår i taket)? Jag vill inte vara spydig men har alltid undrat hur folk kan gå på sådant och andra saker som exempelvis att frivilligt betala 2 000 kr/år för rena reklamkanalerna i Boxers utbud?
Är det mänsklighetens mål att plåga sig själv? Gör själv massa dumheter var dag.
Postad 31 May 2010 - 20:33
Lite synd att strömstyrkan inte är specad. Vad gär denna till en bättre laddare, och vilka belägg finns det?Här finns den, men säkert på massor av andra ställen också:
http://www.netonnet....00/013651.4518/
Postad 31 May 2010 - 20:41
Varför valde du inte Telenor? Då hade du inte behövt tänka på ruttna GB tak. Fast jag kommer sällan över 500 MB ändå men man vet ju aldrig.
De andra abonnemangen kanske är billigare? För mig personligen blir 3pott 399+MobilSurf plus väldigt mycket billigare än Telenor Surfa. Men du kanske inte bryr dig om pengar? Helt bisarr attityd du har iaf...
Redigerat av gupp, 31 May 2010 - 20:45.
Postad 31 May 2010 - 21:28
Lite synd att strömstyrkan inte är specad. Vad gär denna till en bättre laddare, och vilka belägg finns det?
Den laddar korrekt, dvs AC-laddning och inte USB-laddning. Det är 1000mAh på den. Det som jag tror är problemet med andra laddare >500mAh är att om de inte är konstruerade för AC-laddning så tar inte telefonen mer än 500mAh då det är USB-standarden.
Postad 31 May 2010 - 23:10
http://www.youtube.c...h?v=NEuelrK5fic
Postad 31 May 2010 - 23:22
1. För jag har tele2 kompis Student (19kr/mån)Varför valde du inte Telenor? Då hade du inte behövt tänka på ruttna GB tak. Fast jag kommer sällan över 500 MB ändå men man vet ju aldrig.
2. Har inte ekonomin att lägga ut 400-500 kr månaden på ett mobil abonemang, när jag likaväl kan komma undan med strax under 200kr/mån
3. Vänner och familj har tele2 = billigt för mig
Redigerat av nooz, 31 May 2010 - 23:22.
Postad 01 June 2010 - 07:41
För att man vill ha en leverantör som fungerar kanske?
Abonnemangsfrågor avhandlas i den här tråden.
Redigerat av mmange, 01 June 2010 - 07:42.
Postad 01 June 2010 - 09:05
vet inte om denna länken redan ligger i tråden men här är den iaf. Handlar om skillnaden i Android 2.1 och 2.2 som jag har uppfattat det kommer till Desiren om inte en allt för lång tid
![]()
http://www.youtube.c...h?v=NEuelrK5fic
Finns det nåt releasedatum eller överhuvud taget nåt som pekar på när 2.2 ska släppas?
Postad 01 June 2010 - 10:21
Finns det nåt releasedatum eller överhuvud taget nåt som pekar på när 2.2 ska släppas?
"As I said at the beginning, Android 2.2 will be here soon, and some devices will get the update in the coming weeks."
http://android-devel...rs-goodies.html
Finns inget specifikt för Desire dock och man får väl ha i åtanke att Sense ska anpassas för 2.2. Eller också behövs det inte. Jag har ingen aning.
Postad 01 June 2010 - 10:35
När jag ska skicka sms så finns alla mina telefon kontakter + alla facebook + alla mail. Hur får jag så att jag bara ser telefonkontakter?
någon som vet?
Postad 01 June 2010 - 12:18
Någon som kan hjälpa mig med alla mina kontkakter?
När jag ska skicka sms så finns alla mina telefon kontakter + alla facebook + alla mail. Hur får jag så att jag bara ser telefonkontakter?
någon som vet?
Jag vill gärna också ha en lösning på det här problemet. I "kontakter" i menyn så har jag ställt in så bara telefonkontakter visas, så där funkar allt perfekt. Men när jag ska skicka sms så visas alla. hjäääälp!
Postad 01 June 2010 - 12:52
Någon som kan hjälpa mig med alla mina kontkakter?
någon som vet?
Ja, det där är inte klockrent. Får hoppas på att det kommer någon fix så att det man väljer att dölja blir dolt överallt.
Själv så går jag först in på mina kontakter, där visas bara telefonkontakterna, och väljer den jag ska skicka till och sen "skicka medd" där. Lite bakvänt kan tyckas kanske men jag tror inte att det blir fler moment att göra.
Postad 01 June 2010 - 13:37
Postad 01 June 2010 - 13:52
Nån som vet vart man kan få tag på Skype till Desire? Skall nämligen utomlands och Skype är ju smidigt att ringa med om man har wlan på hotellet... tipsa gärna på eventuellt andra alternativ så jag inte behöver ringa vanligt
Det finns inte än. Kommer under året. Kanske. Med lite tur. Osv.
http://technytt.se/2...mer-detta-aret/
Postad 01 June 2010 - 13:59
Vad är då AC-laddning, och hur får du det att fungera med ett cig-uttag som lämnar DC?Den laddar korrekt, dvs AC-laddning och inte USB-laddning. Det är 1000mAh på den. Det som jag tror är problemet med andra laddare >500mAh är att om de inte är konstruerade för AC-laddning så tar inte telefonen mer än 500mAh då det är USB-standarden.
Postad 01 June 2010 - 14:09
Det finns inte än. Kommer under året. Kanske. Med lite tur. Osv.
http://technytt.se/2...mer-detta-aret/
Jag har ju inte provat själv, men det finns en länk: http://www.skype.com...mobile/android/
Fungerade tyvärr inte till Desire...
Redigerat av Zeuz_1, 01 June 2010 - 14:13.
Postad 01 June 2010 - 14:18
Jag har ju inte provat själv, men det finns en länk: http://www.skype.com...mobile/android/
Fungerade tyvärr inte till Desire...
Jag hittade Skype på ett annat forum. Visserligen bara beta fortfarande, men jag testade det precis och det fungerar klockrent, i alla fall samtal via wlan, som jag tänker använda.
http://forum.mobilis...?f=428&t=120115
Postad 01 June 2010 - 14:33
Jag hittade Skype på ett annat forum. Visserligen bara beta fortfarande, men jag testade det precis och det fungerar klockrent, i alla fall samtal via wlan, som jag tänker använda.
http://forum.mobilis...?f=428&t=120115
Klart intressant, ska testa, tack för tipset
Update, funkar, men inte via wlan,ringer upp lokalt nr...
Redigerat av NisseGurra, 01 June 2010 - 16:44.
Postad 01 June 2010 - 17:56
Klart intressant, ska testa, tack för tipset
Update, funkar, men inte via wlan,ringer upp lokalt nr...
Jag har testat stänga av mobilt nätverk och bara ha wlan på... och det funkar ändå. Men jag undrar ändå om samtalet går via gsm-nätet eller om den går via wlan? Nån som vet? Eller nån som vet hur man kan testa för att vara säker?
Postad 01 June 2010 - 18:38
Postad 01 June 2010 - 19:08
Jag har testat stänga av mobilt nätverk och bara ha wlan på... och det funkar ändå. Men jag undrar ändå om samtalet går via gsm-nätet eller om den går via wlan? Nån som vet? Eller nån som vet hur man kan testa för att vara säker?
Brukar stänga av mobilt nätverk och ringa ta emot samtal går lika bra ändå, även om jag inte har kopplat till WiFi, så det måste gå via gsm-nätet. Men om man kör skype går det så klart över datorn när man kopplat WiFi.
Om jag nu förstår det rätt.
Postad 01 June 2010 - 19:19
Ser dock konstigt ut: när man ringer upp via skype rings ett lokalt nr upp, och är uppringt hela tiden under skypesamtalet.Brukar stänga av mobilt nätverk och ringa ta emot samtal går lika bra ändå, även om jag inte har kopplat till WiFi, så det måste gå via gsm-nätet. Men om man kör skype går det så klart över datorn när man kopplat WiFi.
Om jag nu förstår det rätt.
Postad 01 June 2010 - 19:33
Ser dock konstigt ut: när man ringer upp via skype rings ett lokalt nr upp, och är uppringt hela tiden under skypesamtalet.
Har aldrig testat det här med skype, men är lite intresserad av det. Hur funkar det, skall man sätta in pengar på ett konto el. nåt? Kostar det sen som ett lokalsamtal över hela världen?
Något i den stilen är vad jag uppfattat, men kanske inte så.
Postad 01 June 2010 - 19:41
Du ringer till andra skypeanvändare gratis. Till fasta linjer och mobiler kostar det.Har aldrig testat det här med skype, men är lite intresserad av det. Hur funkar det, skall man sätta in pengar på ett konto el. nåt? Kostar det sen som ett lokalsamtal över hela världen?
Något i den stilen är vad jag uppfattat, men kanske inte så.
Men nu tycker jag att tråden bör återgå till Desire istället
Postad 01 June 2010 - 19:45
Du ringer till andra skypeanvändare gratis. Till fasta linjer och mobiler kostar det.
Men nu tycker jag att tråden bör återgå till Desire istället
Tack!
Så klart är det Desire det skall handla om.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
37 bilder
31 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?