Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 28 October 2010 - 18:58
Postad 28 October 2010 - 19:14
Gillar man inte hur det ser ut så är det bara att lägga in spb mobileshell. Hur snyggt som helst och med olika saker att välja på. Finns gott om klipp på youtube och dailymobile.se om du vill se
Alltså, N8 är ju fasiken intressant ändå. Den är gedigen att hålla i, spb mobile shell verkar bra mycket bättre än Symbians egna, snyggare framför allt. Det enda problemet är ju Ovi StoreÅhh, fasiken så trevligt, ska kika in det right away!
Finns så många småapplikationer som gör livet lättare som jag verkligen vill ha. Uppskattar transportapplikationer såsom SL etc men dessa verkar inte finnas på Ovi Store. Blir ju tokig på det här. N8 är snygg, gedigen, i perfekt storlek och har ett jäkla krut bakom skärmen, men programutbudet är alldeles för litet.
Ska man köra Android blir det en sämre kamera, inte lika mycket tryck i hårdvaran om man inte köper plastiga Samsung Galaxy S, men gaaah, vad ska man köpa då!?? Blir tokig!
Postad 28 October 2010 - 19:16
Redigerat av Unregistered4a93fc07, 28 October 2010 - 19:17.
Postad 28 October 2010 - 19:28
Trevligt, får bli en sån om det blir en N8. Men ******** så sur jag blir på det här med applikationerna. Ingen som listat ut något skönt hack som får Androidapplikationerna portade till SymbianJag kan varm rekommendera nya Opera Mini 5.1 Beta .En GRYMT snabb browser, den snabbaste jag någonsin testat i ngn telefon!
Postad 28 October 2010 - 19:32
Alltså, N8 är ju fasiken intressant ändå. Den är gedigen att hålla i, spb mobile shell verkar bra mycket bättre än Symbians egna, snyggare framför allt. Det enda problemet är ju Ovi Store
. Visst, det kommer ju bli bättre, men kommer det nånsin bli bra?
Finns så många småapplikationer som gör livet lättare som jag verkligen vill ha. Uppskattar transportapplikationer såsom SL etc men dessa verkar inte finnas på Ovi Store. Blir ju tokig på det här. N8 är snygg, gedigen, i perfekt storlek och har ett jäkla krut bakom skärmen, men programutbudet är alldeles för litet.
Ska man köra Android blir det en sämre kamera, inte lika mycket tryck i hårdvaran om man inte köper plastiga Samsung Galaxy S, men gaaah, vad ska man köpa då!?? Blir tokig!
Resonerar på samma sätt men det som jag stör mig mest på med N8:an är storleken på displayen hade gärna sett att den var 4" eller åtminstonde 3.8" och även om det kommer en gedigen Android iom HTC Desire HD så går man miste om massa trevliga funktioner som N8:an har inte minst HDMI, FM-sändare och riktig kamera med blixt, jobbigt detta hehe.
Postad 28 October 2010 - 19:33
Det är per DESIGN. Och jag gillar det faktiskt.LOL skoj att slidern mellan olika desktops fungerar utan fördröjning på Mobile Shell men inte på Nokias (Symbian) original
Tycker inte om den här kinetic typen de ska införa i nästa uppdatering.
Postad 28 October 2010 - 19:42
jaa, tror det är samma som finns för android vilken jag använde mycket, den är väldigt snabb men funkar inte alltid jättebra på alla sidor. opera mobile upplever jag som aningen segare men klarar mer avancerade sidor bättre om man måste surfa på dom. fast helst så surfar man ju på mobilsidor om det går, går ju bra ###### mycket snabbare!Jag kan varm rekommendera nya Opera Mini 5.1 Beta .En GRYMT snabb browser, den snabbaste jag någonsin testat i ngn telefon!
EDIT: Såg att det var betan du nämnde, trodde först du menade den som fanns på market. Laddade hem betan nyss, den verkar fin fin, behöver inte så mkt mer för mobilsurfning!
Redigerat av ballepalle, 28 October 2010 - 20:02.
Postad 28 October 2010 - 19:49
Jag vet, ett riktigt stort I-landsproblemResonerar på samma sätt men det som jag stör mig mest på med N8:an är storleken på displayen hade gärna sett att den var 4" eller åtminstonde 3.8" och även om det kommer en gedigen Android iom HTC Desire HD så går man miste om massa trevliga funktioner som N8:an har inte minst HDMI, FM-sändare och riktig kamera med blixt, jobbigt detta hehe.
Postad 28 October 2010 - 20:03
Jamen, bara att Telia har den makten att kunna dra på uppdateringar (eftersom ni som har en telia-brandad N8 har en annan version än de från Nokia själva) tycker jag är tillräckligt för att inte köpa en hos Telia. Vill inte ha med Telia, Vodafon (Telenor idag), 3 och andra operatörer som låser sina användare att göra. Tacka vet jag Tele2, som iaf är bäst på den punkten, men som saknar N8:or i lager.
Jag köpte en Telia branded N8 från Katshing i tron att det gick att ändra produktkoden som det brukar gå att göra. När jag köpte min förra mobil från Tele2s Webbutik, en "Nokia 5800 XpressMusic Röd 1" (produktkod 0578086: Sweden CV RED) var det inte samma produktkod på den som på en likadan telefon från Nokia Shop heller (0559110: Scandinavia RED), så Tele2 är inte oskyldiga heller.
Nokia N8 Dark Grey säljs i Sverige med dessa olika produktkoder:
059C9X8: TeliaSonera SE SE Dark Grey
059D614: Telenor SE SE Dark Grey
059C852: Sweden CV SE Dark Grey
0598984: SCANDINAVIA Dark Grey
059C850: 3 SE SE Dark Grey
Hittills är skillnaderna mellan firmwares på dessa mycket små, de har alla samma MMC (790 MB), samma Core (011.012 - 128MB), samma Language Set (06.01 Scandinavia - 44MB) men sen skiljer det sig lite på Custom Version som varierar mellan 50,3-58MB.
Redigerat av trixeo, 03 November 2010 - 16:01.
Postad 28 October 2010 - 21:23
Postad 28 October 2010 - 21:58
Postad 29 October 2010 - 07:33
Jag får intrycket att de gör ungefär samma saker. Är det så att i Suite så synkroniserar man dator-telefon (allt eller inget) medan man med t.ex. Ovi Music Player hanterar sin musik lite mer som man vill (samt köper musik)? Ska man ladda ner kartor i Suite eller via Ovi Kartor?
Redigerat av Dunbar, 29 October 2010 - 07:34.
Postad 29 October 2010 - 12:02
Jag har ett problem med mailen,min telefon uppdaterar inte hotmailen längre.Jag har varit inne på email.nokia.com och har rätt adress och lösen ord,men det funkar inte ändå.Även om jag loggar in med telefonen och trycker synkronisera så kopplar den upp sig men updaterar inte.Har någon ett förslag vad jag ska göra?
Postad 29 October 2010 - 12:25
Köpte en N8 sk "telialåst" i teliabutiken som fungerar med alla operatörer för ca 2 veckor sedan och nu har ett problem dykt upp.
Är det någon mer som tappar signal styrka (typ iphone 4) när man håller i telefonen. N8 kan ligga på bordet eller i soffan med full styrka och när man tar i den så droppar signal styrkan markant efter några sekunder. Om den ligger på bordet och man håller ett finger på var sida i botten utan att lyfta luren så droppar signal styrkan ock så markant. Jag har även tappat en del samtal utan att förstå varför.
Jag använder tele2 som operatör.
Någon som mer har problem med detta och kan kolla eller vet vad man ska göra?
Bumpar mig själv.
Hittade en kille på Nokia Forum som också har samma problem som mig, han har laddat upp en video som beskriver problemet. För min del spelar det ingen roll om jag är inne eller utomhus 2G eller 3G har provat allt (tror jag)
Är det åter till Telia Butik eller kan det ha något med programvaran att göra?
http://www.youtube.c...h?v=sVWO42f-Q14
Postad 29 October 2010 - 13:36
Hej
Jag har ett problem med mailen,min telefon uppdaterar inte hotmailen längre.Jag har varit inne på email.nokia.com och har rätt adress och lösen ord,men det funkar inte ändå.Även om jag loggar in med telefonen och trycker synkronisera så kopplar den upp sig men updaterar inte.Har någon ett förslag vad jag ska göra?
Pröva byt lösenord på hotmail och sen då även i inställningarna för kontot i Nokia messenging, såg detta problemet för ca 1 år sedan i min tel och då hade hotmail som krav att man bytte lösenord rätt så tätt om mailen hämtades från servers som tex nokias..
Edit:Gå in under certifikathantering/ betrodda certifikat i mobilen som ligger under säkerhets i inställningar så hittar du ett cert från hotmail (rsi.hotmail.com). Såg att mitt går ut 17 nov och jag använder mina mailkonton via nokia messaging. installerade det för ca 1mån sedan.. Tror att detta hänger ihop med att hotmail plötsligt efter utgånget datum på certet inte fungerar igen utan ett lösenordsbyte..
Redigerat av big_swede70, 29 October 2010 - 14:57.
Postad 29 October 2010 - 15:30
Ska man trycka på nått speciellt för att få fram knapp-satsen eller hur gör man?
Postad 29 October 2010 - 15:38
Detta hade inget med mitt problem att göra eller?Tryck på meny-knappen så får du fram din homescreen igen.
Postad 29 October 2010 - 15:40
(Ja, okej, jag har inte testat; jag gissar här. Men jag vet att du kan komma till hemskärmen.)
Redigerat av Serenity, 29 October 2010 - 15:41.
Postad 29 October 2010 - 15:42
Jo. När du är på hemskärmen kan du ju trycka på ringa, eller hur?
(Ja, okej, jag har inte testat; jag gissar här. Men jag vet att du kan komma till hemskärmen.)
Nej för under ett samtal ersätts knappen av en tillbaka knapp som tar en till samtalskärmen igen,
Redigerat av Matsedal, 29 October 2010 - 15:42.
Postad 29 October 2010 - 15:44
Nej för under ett samtal ersätts knappen av en tillbaka knapp som tar en till samtalskärmen igen,
Vad ni krånglar till det.
Under ett samtal så finns det en knapp längst ner till höger som heter uppringare. Är det bara jag som har den eller?
Postad 29 October 2010 - 15:45
Under samtalet tryck på "Uppringare" nere till höger, så får du knappsatsen fram. Inga problem..
Postad 29 October 2010 - 15:45
Duh! Okej tack! de va ju jävligt enkeltVad ni krånglar till det.
Under ett samtal så finns det en knapp längst ner till höger som heter uppringare. Är det bara jag som har den eller?
Postad 29 October 2010 - 16:11
Tänkte just föreslå det...Vad ni krånglar till det.
Har aldrig behövs trycka på knappar på telefonen när jag ringt tidigare, så...
Postad 29 October 2010 - 17:24
Pröva byt lösenord på hotmail och sen då även i inställningarna för kontot i Nokia messenging, såg detta problemet för ca 1 år sedan i min tel och då hade hotmail som krav att man bytte lösenord rätt så tätt om mailen hämtades från servers som tex nokias..
Edit:Gå in under certifikathantering/ betrodda certifikat i mobilen som ligger under säkerhets i inställningar så hittar du ett cert från hotmail (rsi.hotmail.com). Såg att mitt går ut 17 nov och jag använder mina mailkonton via nokia messaging. installerade det för ca 1mån sedan.. Tror att detta hänger ihop med att hotmail plötsligt efter utgånget datum på certet inte fungerar igen utan ett lösenordsbyte..
Jag kollade där,men det fanns inget.Hur får jag tag i ett nytt cert?
Postad 29 October 2010 - 17:49
Vill påstå att min inte funkar alls.Går väl inte göra mer än att ha den "på" eller?
Postad 29 October 2010 - 18:10
Jag har haft problem med att ställa in autolåset som jag vill, men det verkar vara löst nu i alla fall!
Postad 29 October 2010 - 18:12
Jag får inte till det med handsfreen som medföljde, knapparna funkar inte.. det ska väl bara vara att "plugga" in i telefonen o köra, eller??
Postad 29 October 2010 - 18:19
Vad säger ni om dagens uppdatering av mjukvaran då, har ni märkt några skillnader?
Jag har haft problem med att ställa in autolåset som jag vill, men det verkar vara löst nu i alla fall!
Jag märkte en klar förbättring i scrollningen i OVI appen...
Hello!
Jag får inte till det med handsfreen som medföljde, knapparna funkar inte.. det ska väl bara vara att "plugga" in i telefonen o köra, eller??
Tryck in kontakten lite till!
Redigerat av Frasse_Z, 29 October 2010 - 18:19.
Jag kollade där,men det fanns inget.Hur får jag tag i ett nytt cert?
De skapas automatiskt. Prövade du byta lösenord?
Postad 29 October 2010 - 18:23
Vilka uppdateringar? Jag ser inga uppdateringar.
Kolla i program/progr.updater
Postad 29 October 2010 - 18:26
Den är ända in, det funkar ändå inte.Tryck in kontakten lite till!
Är det "uppdatering telefonprogram"? Hade den, det stod att den var viktig..ska telefonen startas om efter den uppdateringen?Kolla i program/progr.updater
Postad 29 October 2010 - 18:35
Hittar bara sw updater, och den innehåller ingenting speciellt.Kolla i program/progr.updater
Postad 29 October 2010 - 18:53
Hello!
Lite spooky, med handsfreen. Testade när jag precis fått telefonen och då funkade inte knapparna, men sen 2 veckor senare så funkar dom perfekt. Så klart efter att jag mailat nokia supporten.
Testa i portrait mode om det funkar bättre då, mitt kicka igång i just portrait mode.
Postad 29 October 2010 - 19:00
Vad säger ni om dagens uppdatering av mjukvaran då, har ni märkt några skillnader?
Uppdatering? Jag har då inte fått någon!
Postad 29 October 2010 - 19:09
Ja jag byte lösen på hotmailen sedan på nokias sida och sedan i telefonen,men det hjälpt inte.Jag kan skicka mail men den uppdaterar inte inkorgen.De skapas automatiskt. Prövade du byta lösenord?
Postad 29 October 2010 - 19:19
Hur hittar jag portait mode?Lite spooky, med handsfreen. Testade när jag precis fått telefonen och då funkade inte knapparna, men sen 2 veckor senare så funkar dom perfekt. Så klart efter att jag mailat nokia supporten.
Testa i portrait mode om det funkar bättre då, mitt kicka igång i just portrait mode.
Postad 29 October 2010 - 19:27
Hade problemet o det löste sig genom att skriva in lösenordet igen, till ditt mail.Jag kollade där,men det fanns inget.Hur får jag tag i ett nytt cert?
då uppdateras uppgifterna till servern o då ska det funka igen.
kolla med ditt telebolag alt nokia. p.s har du startat om luren efter alla ändringarJa jag byte lösen på hotmailen sedan på nokias sida och sedan i telefonen,men det hjälpt inte.Jag kan skicka mail men den uppdaterar inte inkorgen.
Postad 29 October 2010 - 19:36
Jag hade två uppdatering i program/progr.updaterKolla i program/progr.updater
Den ena gick att ladda via telefonen. För se om det hjälper, har haft 4-5 låsningar så jag inte kunnat svara, samma som N97:an innan "patch" 3 ungefär
Men nr 2 "N8-00 Enhetens programvara" står att man måste installera via PC/webben. Går jag in på sidan står det att det inte finns några uppdateringar till N8
/L
Postad 29 October 2010 - 19:37
Hade problemet o det löste sig genom att skriva in lösenordet igen, till ditt mail.
då uppdateras uppgifterna till servern o då ska det funka igen.
kolla med ditt telebolag alt nokia. p.s har du startat om luren efter alla ändringar
Nu funkar det igen,vet inte varför,troligtvis för att jag bytte lösen ordet,men det tog några timmar innan det hoppade igång.
Postad 29 October 2010 - 19:49
Jag märker inte nån skillnad alls på nåt.Jag märkte en klar förbättring i scrollningen i OVI appen...
Jag hade bara en uppdatering i min telefon och den fixade jag.Jag hade två uppdatering i program/progr.updater
Den ena gick att ladda via telefonen. För se om det hjälper, har haft 4-5 låsningar så jag inte kunnat svara, samma som N97:an innan "patch" 3 ungefär
Men nr 2 "N8-00 Enhetens programvara" står att man måste installera via PC/webben. Går jag in på sidan står det att det inte finns några uppdateringar till N8...
/L
Postad 29 October 2010 - 19:52
Postad 29 October 2010 - 20:22
Postad 29 October 2010 - 20:22
Verkar som om det uppstår problem med headsettet när mobilen har lite batteri kvar. Pröva ladda fullt och sedan använda headsettet.Hello!
Postad 29 October 2010 - 20:37
Ok, ska testa!Verkar som om det uppstår problem med headsettet när mobilen har lite batteri kvar. Pröva ladda fullt och sedan använda headsettet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?