Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 October 2010 - 18:58

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
LOL skoj att slidern mellan olika desktops fungerar utan fördröjning på Mobile Shell men inte på Nokias (Symbian) original

Postad 28 October 2010 - 19:14

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Gillar man inte hur det ser ut så är det bara att lägga in spb mobileshell. Hur snyggt som helst och med olika saker att välja på. Finns gott om klipp på youtube och dailymobile.se om du vill se :P

Åhh, fasiken så trevligt, ska kika in det right away!

Alltså, N8 är ju fasiken intressant ändå. Den är gedigen att hålla i, spb mobile shell verkar bra mycket bättre än Symbians egna, snyggare framför allt. Det enda problemet är ju Ovi Store :P. Visst, det kommer ju bli bättre, men kommer det nånsin bli bra?

Finns så många småapplikationer som gör livet lättare som jag verkligen vill ha. Uppskattar transportapplikationer såsom SL etc men dessa verkar inte finnas på Ovi Store. Blir ju tokig på det här. N8 är snygg, gedigen, i perfekt storlek och har ett jäkla krut bakom skärmen, men programutbudet är alldeles för litet.

Ska man köra Android blir det en sämre kamera, inte lika mycket tryck i hårdvaran om man inte köper plastiga Samsung Galaxy S, men gaaah, vad ska man köpa då!?? Blir tokig!

Postad 28 October 2010 - 19:16

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag kan varm rekommendera nya Opera Mini 5.1 Beta .En GRYMT snabb browser, den snabbaste jag någonsin testat i ngn telefon!

Redigerat av Unregistered4a93fc07, 28 October 2010 - 19:17.

Postad 28 October 2010 - 19:28

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Jag kan varm rekommendera nya Opera Mini 5.1 Beta .En GRYMT snabb browser, den snabbaste jag någonsin testat i ngn telefon!

Trevligt, får bli en sån om det blir en N8. Men ******** så sur jag blir på det här med applikationerna. Ingen som listat ut något skönt hack som får Androidapplikationerna portade till Symbian :P?

Postad 28 October 2010 - 19:32

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0

Alltså, N8 är ju fasiken intressant ändå. Den är gedigen att hålla i, spb mobile shell verkar bra mycket bättre än Symbians egna, snyggare framför allt. Det enda problemet är ju Ovi Store :P. Visst, det kommer ju bli bättre, men kommer det nånsin bli bra?

Finns så många småapplikationer som gör livet lättare som jag verkligen vill ha. Uppskattar transportapplikationer såsom SL etc men dessa verkar inte finnas på Ovi Store. Blir ju tokig på det här. N8 är snygg, gedigen, i perfekt storlek och har ett jäkla krut bakom skärmen, men programutbudet är alldeles för litet.

Ska man köra Android blir det en sämre kamera, inte lika mycket tryck i hårdvaran om man inte köper plastiga Samsung Galaxy S, men gaaah, vad ska man köpa då!?? Blir tokig!

Resonerar på samma sätt men det som jag stör mig mest på med N8:an är storleken på displayen hade gärna sett att den var 4" eller åtminstonde 3.8" och även om det kommer en gedigen Android iom HTC Desire HD så går man miste om massa trevliga funktioner som N8:an har inte minst HDMI, FM-sändare och riktig kamera med blixt, jobbigt detta hehe.

Postad 28 October 2010 - 19:33

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

LOL skoj att slidern mellan olika desktops fungerar utan fördröjning på Mobile Shell men inte på Nokias (Symbian) original

Det är per DESIGN. Och jag gillar det faktiskt.
Tycker inte om den här kinetic typen de ska införa i nästa uppdatering.

Postad 28 October 2010 - 19:42

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

jaa, tror det är samma som finns för android vilken jag använde mycket, den är väldigt snabb men funkar inte alltid jättebra på alla sidor. opera mobile upplever jag som aningen segare men klarar mer avancerade sidor bättre om man måste surfa på dom. fast helst så surfar man ju på mobilsidor om det går, går ju bra ###### mycket snabbare! :P

EDIT: Såg att det var betan du nämnde, trodde först du menade den som fanns på market. Laddade hem betan nyss, den verkar fin fin, behöver inte så mkt mer för mobilsurfning! :P En annan fördel med opera att den komprimerar trafiken ruggigt mycket, därför det går så snabbt oxå!

Redigerat av ballepalle, 28 October 2010 - 20:02.

Postad 28 October 2010 - 19:49

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Resonerar på samma sätt men det som jag stör mig mest på med N8:an är storleken på displayen hade gärna sett att den var 4" eller åtminstonde 3.8" och även om det kommer en gedigen Android iom HTC Desire HD så går man miste om massa trevliga funktioner som N8:an har inte minst HDMI, FM-sändare och riktig kamera med blixt, jobbigt detta hehe.

Jag vet, ett riktigt stort I-landsproblem :P. Jag är nöjd med storleken dock, gillar inte när mobilerna blir för stora, vill kunna få ner den i fickan utan problem. Men som du säger, HDMI, FM-sändare och grym kamera. Det är mycket gott godis man går miste om. Jäkla typiskt det här!

Postad 28 October 2010 - 20:03

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Jamen, bara att Telia har den makten att kunna dra på uppdateringar (eftersom ni som har en telia-brandad N8 har en annan version än de från Nokia själva) tycker jag är tillräckligt för att inte köpa en hos Telia. Vill inte ha med Telia, Vodafon (Telenor idag), 3 och andra operatörer som låser sina användare att göra. Tacka vet jag Tele2, som iaf är bäst på den punkten, men som saknar N8:or i lager.

Jag köpte en Telia branded N8 från Katshing i tron att det gick att ändra produktkoden som det brukar gå att göra. När jag köpte min förra mobil från Tele2s Webbutik, en "Nokia 5800 XpressMusic Röd 1" (produktkod 0578086: Sweden CV RED) var det inte samma produktkod på den som på en likadan telefon från Nokia Shop heller (0559110: Scandinavia RED), så Tele2 är inte oskyldiga heller.

Nokia N8 Dark Grey säljs i Sverige med dessa olika produktkoder:
059C9X8: TeliaSonera SE SE Dark Grey
059D614: Telenor SE SE Dark Grey
059C852: Sweden CV SE Dark Grey
0598984: SCANDINAVIA Dark Grey
059C850: 3 SE SE Dark Grey

Hittills är skillnaderna mellan firmwares på dessa mycket små, de har alla samma MMC (790 MB), samma Core (011.012 - 128MB), samma Language Set (06.01 Scandinavia - 44MB) men sen skiljer det sig lite på Custom Version som varierar mellan 50,3-58MB.

Redigerat av trixeo, 03 November 2010 - 16:01.

Postad 28 October 2010 - 20:56

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Fungerar CorePlayer på N8, någon som vet eller kan testa.

Postad 28 October 2010 - 21:05

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Nya spel till N8:
http://store.ovi.com/content/56487
http://store.ovi.com/content/56497
http://store.ovi.com/content/56497
http://store.ovi.com/content/56512

Postad 28 October 2010 - 21:23

acher71
  • acher71
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hur gör man en total återställning så man får bort alla program som ligger i

Postad 28 October 2010 - 21:58

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Måste bara säga att jag är grymt nöjd med min N8. Tycker inte alls att den är seg. Riktigt bra hårdvara. Bra ljud i musikspelaren med medföljande headset och riktigt bra navigator.

Postad 29 October 2010 - 07:33

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Kan någon lite kortfattat beskriva skillnaderna mellan Nokia Ovi Suite och övriga Ovi-tjänster (Music Player, Kartor, Nokia Messaging etc)?

Jag får intrycket att de gör ungefär samma saker. Är det så att i Suite så synkroniserar man dator-telefon (allt eller inget) medan man med t.ex. Ovi Music Player hanterar sin musik lite mer som man vill (samt köper musik)? Ska man ladda ner kartor i Suite eller via Ovi Kartor?

Redigerat av Dunbar, 29 October 2010 - 07:34.

Postad 29 October 2010 - 12:02

marcus73
  • marcus73
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej

Jag har ett problem med mailen,min telefon uppdaterar inte hotmailen längre.Jag har varit inne på email.nokia.com och har rätt adress och lösen ord,men det funkar inte ändå.Även om jag loggar in med telefonen och trycker synkronisera så kopplar den upp sig men updaterar inte.Har någon ett förslag vad jag ska göra?

Postad 29 October 2010 - 12:25

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Köpte en N8 sk "telialåst" i teliabutiken som fungerar med alla operatörer för ca 2 veckor sedan och nu har ett problem dykt upp.

Är det någon mer som tappar signal styrka (typ iphone 4) när man håller i telefonen. N8 kan ligga på bordet eller i soffan med full styrka och när man tar i den så droppar signal styrkan markant efter några sekunder. Om den ligger på bordet och man håller ett finger på var sida i botten utan att lyfta luren så droppar signal styrkan ock så markant. Jag har även tappat en del samtal utan att förstå varför.

Jag använder tele2 som operatör.

Någon som mer har problem med detta och kan kolla eller vet vad man ska göra?

Bumpar mig själv.

Hittade en kille på Nokia Forum som också har samma problem som mig, han har laddat upp en video som beskriver problemet. För min del spelar det ingen roll om jag är inne eller utomhus 2G eller 3G har provat allt (tror jag)

Är det åter till Telia Butik eller kan det ha något med programvaran att göra?

http://www.youtube.c...h?v=sVWO42f-Q14

Postad 29 October 2010 - 13:36

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Hej

Jag har ett problem med mailen,min telefon uppdaterar inte hotmailen längre.Jag har varit inne på email.nokia.com och har rätt adress och lösen ord,men det funkar inte ändå.Även om jag loggar in med telefonen och trycker synkronisera så kopplar den upp sig men updaterar inte.Har någon ett förslag vad jag ska göra?

Pröva byt lösenord på hotmail och sen då även i inställningarna för kontot i Nokia messenging, såg detta problemet för ca 1 år sedan i min tel och då hade hotmail som krav att man bytte lösenord rätt så tätt om mailen hämtades från servers som tex nokias..

Edit:Gå in under certifikathantering/ betrodda certifikat i mobilen som ligger under säkerhets i inställningar så hittar du ett cert från hotmail (rsi.hotmail.com). Såg att mitt går ut 17 nov och jag använder mina mailkonton via nokia messaging. installerade det för ca 1mån sedan.. Tror att detta hänger ihop med att hotmail plötsligt efter utgånget datum på certet inte fungerar igen utan ett lösenordsbyte..

Redigerat av big_swede70, 29 October 2010 - 14:57.

Postad 29 October 2010 - 15:30

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Har precis kommit på en ganska viktig sak, jag skulle för första gången med min N8 ringa och föra över pengar via mobilen, då jag upptäckte att man inte kan slå in nummer undertiden samtalet pågår. T.ex: Tryck 123# för att.....

Ska man trycka på nått speciellt för att få fram knapp-satsen eller hur gör man?

Postad 29 October 2010 - 15:32

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Tryck på meny-knappen så får du fram din homescreen igen.

Postad 29 October 2010 - 15:38

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Tryck på meny-knappen så får du fram din homescreen igen.

Detta hade inget med mitt problem att göra eller?

Postad 29 October 2010 - 15:40

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Jo. När du är på hemskärmen kan du ju trycka på ringa, eller hur?
(Ja, okej, jag har inte testat; jag gissar här. Men jag vet att du kan komma till hemskärmen.)

Redigerat av Serenity, 29 October 2010 - 15:41.

Postad 29 October 2010 - 15:42

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Jo. När du är på hemskärmen kan du ju trycka på ringa, eller hur?
(Ja, okej, jag har inte testat; jag gissar här. Men jag vet att du kan komma till hemskärmen.)

Nej för under ett samtal ersätts knappen av en tillbaka knapp som tar en till samtalskärmen igen,

Redigerat av Matsedal, 29 October 2010 - 15:42.

Postad 29 October 2010 - 15:44

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Nej för under ett samtal ersätts knappen av en tillbaka knapp som tar en till samtalskärmen igen,

Vad ni krånglar till det.
Under ett samtal så finns det en knapp längst ner till höger som heter uppringare. Är det bara jag som har den eller?

Postad 29 October 2010 - 15:45

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Under samtalet tryck på "Uppringare" nere till höger, så får du knappsatsen fram. Inga problem..

Postad 29 October 2010 - 15:45

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Under ett samtal så finns det en knapp längst ner till höger som heter uppringare. Är det bara jag som har den eller?

Duh! Okej tack! de va ju jävligt enkelt :)

Postad 29 October 2010 - 16:11

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Tänkte just föreslå det...
Har aldrig behövs trycka på knappar på telefonen när jag ringt tidigare, så...

Postad 29 October 2010 - 17:24

marcus73
  • marcus73
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Pröva byt lösenord på hotmail och sen då även i inställningarna för kontot i Nokia messenging, såg detta problemet för ca 1 år sedan i min tel och då hade hotmail som krav att man bytte lösenord rätt så tätt om mailen hämtades från servers som tex nokias..

Edit:Gå in under certifikathantering/ betrodda certifikat i mobilen som ligger under säkerhets i inställningar så hittar du ett cert från hotmail (rsi.hotmail.com). Såg att mitt går ut 17 nov och jag använder mina mailkonton via nokia messaging. installerade det för ca 1mån sedan.. Tror att detta hänger ihop med att hotmail plötsligt efter utgånget datum på certet inte fungerar igen utan ett lösenordsbyte..

Jag kollade där,men det fanns inget.Hur får jag tag i ett nytt cert?

Postad 29 October 2010 - 17:49

puts
  • puts
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har lyckats läsa mej fram till att vibratorn är klen.
Vill påstå att min inte funkar alls.Går väl inte göra mer än att ha den "på" eller?

Postad 29 October 2010 - 18:10

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Vad säger ni om dagens uppdatering av mjukvaran då, har ni märkt några skillnader?
Jag har haft problem med att ställa in autolåset som jag vill, men det verkar vara löst nu i alla fall!

Postad 29 October 2010 - 18:12

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hello!
Jag får inte till det med handsfreen som medföljde, knapparna funkar inte.. det ska väl bara vara att "plugga" in i telefonen o köra, eller??

Postad 29 October 2010 - 18:19

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Vad säger ni om dagens uppdatering av mjukvaran då, har ni märkt några skillnader?
Jag har haft problem med att ställa in autolåset som jag vill, men det verkar vara löst nu i alla fall!

Jag märkte en klar förbättring i scrollningen i OVI appen...

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Hello!
Jag får inte till det med handsfreen som medföljde, knapparna funkar inte.. det ska väl bara vara att "plugga" in i telefonen o köra, eller??

Tryck in kontakten lite till!

Redigerat av Frasse_Z, 29 October 2010 - 18:19.

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

De skapas automatiskt. Prövade du byta lösenord?

Postad 29 October 2010 - 18:21

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Vilka uppdateringar? Jag ser inga uppdateringar.

Postad 29 October 2010 - 18:23

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Vilka uppdateringar? Jag ser inga uppdateringar.

Kolla i program/progr.updater

Postad 29 October 2010 - 18:26

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Tryck in kontakten lite till!

Den är ända in, det funkar ändå inte. :)

Är det "uppdatering telefonprogram"? Hade den, det stod att den var viktig..ska telefonen startas om efter den uppdateringen?

Postad 29 October 2010 - 18:35

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Hittar bara sw updater, och den innehåller ingenting speciellt.

Postad 29 October 2010 - 18:53

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hello!

Lite spooky, med handsfreen. Testade när jag precis fått telefonen och då funkade inte knapparna, men sen 2 veckor senare så funkar dom perfekt. Så klart efter att jag mailat nokia supporten.
Testa i portrait mode om det funkar bättre då, mitt kicka igång i just portrait mode.

Postad 29 October 2010 - 19:00

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Uppdatering? Jag har då inte fått någon!

Postad 29 October 2010 - 19:09

marcus73
  • marcus73
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

De skapas automatiskt. Prövade du byta lösenord?

Ja jag byte lösen på hotmailen sedan på nokias sida och sedan i telefonen,men det hjälpt inte.Jag kan skicka mail men den uppdaterar inte inkorgen.

Postad 29 October 2010 - 19:19

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Lite spooky, med handsfreen. Testade när jag precis fått telefonen och då funkade inte knapparna, men sen 2 veckor senare så funkar dom perfekt. Så klart efter att jag mailat nokia supporten.
Testa i portrait mode om det funkar bättre då, mitt kicka igång i just portrait mode.

Hur hittar jag portait mode?

Postad 29 October 2010 - 19:27

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

Hade problemet o det löste sig genom att skriva in lösenordet igen, till ditt mail.
då uppdateras uppgifterna till servern o då ska det funka igen.

Ja jag byte lösen på hotmailen sedan på nokias sida och sedan i telefonen,men det hjälpt inte.Jag kan skicka mail men den uppdaterar inte inkorgen.

kolla med ditt telebolag alt nokia. p.s har du startat om luren efter alla ändringar

Postad 29 October 2010 - 19:36

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag hade två uppdatering i program/progr.updater

Den ena gick att ladda via telefonen. För se om det hjälper, har haft 4-5 låsningar så jag inte kunnat svara, samma som N97:an innan "patch" 3 ungefär

Men nr 2 "N8-00 Enhetens programvara" står att man måste installera via PC/webben. Går jag in på sidan står det att det inte finns några uppdateringar till N8 :) ...

/L

Postad 29 October 2010 - 19:37

marcus73
  • marcus73
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hade problemet o det löste sig genom att skriva in lösenordet igen, till ditt mail.
då uppdateras uppgifterna till servern o då ska det funka igen.

kolla med ditt telebolag alt nokia. p.s har du startat om luren efter alla ändringar

Nu funkar det igen,vet inte varför,troligtvis för att jag bytte lösen ordet,men det tog några timmar innan det hoppade igång.

Postad 29 October 2010 - 19:49

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag märkte en klar förbättring i scrollningen i OVI appen...

Jag märker inte nån skillnad alls på nåt.

Jag hade två uppdatering i program/progr.updater

Den ena gick att ladda via telefonen. För se om det hjälper, har haft 4-5 låsningar så jag inte kunnat svara, samma som N97:an innan "patch" 3 ungefär

Men nr 2 "N8-00 Enhetens programvara" står att man måste installera via PC/webben. Går jag in på sidan står det att det inte finns några uppdateringar till N8 :) ...

/L

Jag hade bara en uppdatering i min telefon och den fixade jag.

Postad 29 October 2010 - 19:52

Matsedal
  • Matsedal
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Bara jag som har köpt min telefon hos telia och inte harn någon uppdatering?

Postad 29 October 2010 - 20:09

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Nej, samma här.

Postad 29 October 2010 - 20:22

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Min Hotmail ligger 1 dygn efter, ser bara Torsdagens mail idag (Fredag), händer inte något när jag trycker på synkronisera! Hur löser man det?

Postad 29 October 2010 - 20:22

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Hello!

Verkar som om det uppstår problem med headsettet när mobilen har lite batteri kvar. Pröva ladda fullt och sedan använda headsettet.

Postad 29 October 2010 - 20:37

jullan27
  • jullan27
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Verkar som om det uppstår problem med headsettet när mobilen har lite batteri kvar. Pröva ladda fullt och sedan använda headsettet.

Ok, ska testa! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.