Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 juli 2014 - 20:14

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Entrecote idag!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   1,24MB   0 Antal nerladdningar

Postad 07 juli 2014 - 20:18

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

• 2 085 inlägg
  • 0
Är du nöjd med dina galler korpen?

Postad 07 juli 2014 - 20:52

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0
Alla recept med entrecote jag kollat på står att man ska grilla ca: 3minuter på varje sida! provade det senast igår med runt 250 grader vid gallret, efter den korta tiden är de i princip råa!

Resultatet blir att jag får köra dom ca: 8minuter på va sida och då är de medium+ (som jag viill ha dem) men de blir ju sega som kyrkråttor!

Hur gör ni?

Postad 07 juli 2014 - 21:08

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Är du nöjd med dina galler korpen?

Jäkligt nöjd. Gjutjärn är gjutjärn, härliga heshburns!

Postad 07 juli 2014 - 21:12

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Alla recept med entrecote jag kollat på står att man ska grilla ca: 3minuter på varje sida! provade det senast igår med runt 250 grader vid gallret, efter den korta tiden är de i princip råa!

Resultatet blir att jag får köra dom ca: 8minuter på va sida och då är de medium+ (som jag viill ha dem) men de blir ju sega som kyrkråttor!

Hur gör ni?

Först och främst är nog kvalitén på köttet a o, köper lokalt hos slaktarn.
Jag körde nu ca 3 min på var sida och fick detta resultat.
Inte nå segt.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   1,69MB   1 Antal nerladdningar

Redigerat av korpen, 07 juli 2014 - 21:27.

Postad 07 juli 2014 - 21:16

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

• 2 085 inlägg
  • 0
Slaktarn, är det Von Lidl?

Denna var riktigt bra:
https://www.youtube....h?v=XTYOBtRQfGU

Postad 07 juli 2014 - 21:26

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Haahhaaha...

Nä nä nä inte Lidl !!!

Lokalt producerat i Dalarna.

Postad 08 juli 2014 - 01:22

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0

Hur gör ni?

Jag grillar typ 3min på en sida för att få fin grill yta och sen när jag vänder så grillar jag mellan 2 eller 3 min på andra sidan beronde på tjocklek.

Men det är väl beroende på vad man har för grill också.
När jag grillar entrecote så har jag slutat använda locket.

Hur tjocka bitar brukar du köpa?
Och vad har du för grill?

Postad 08 juli 2014 - 07:39

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0

Jag grillar typ 3min på en sida för att få fin grill yta och sen när jag vänder så grillar jag mellan 2 eller 3 min på andra sidan beronde på tjocklek.

Men det är väl beroende på vad man har för grill också.
När jag grillar entrecote så har jag slutat använda locket.

Hur tjocka bitar brukar du köpa?
Och vad har du för grill?

Brukar köpa i bit, skär sedan skivor typ 20mm (skär så att jag kapar köttfibrerna) grillar på klotgrill, har hittills bara provat med locket på!

Postad 08 juli 2014 - 07:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Hur gör ni?

Själv brukar jag köra min Weber Q300 på maxflås och låta den bli riktigt varm (brukar bli runt 300 grader) sen slänger jag på entrecoten i 1.5 till 2 min på varje sida beroende på tjocklek så får jag alltid perfekt grillyta och lagomt rosa i mitten.

Bör tillägga att jag kör med locket på under hela tiden också.

Redigerat av masse70, 08 juli 2014 - 07:44.

Postad 08 juli 2014 - 07:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Brukar köpa i bit, skär sedan skivor typ 20mm (skär så att jag kapar köttfibrerna) grillar på klotgrill, har hittills bara provat med locket på!

Prova utan lock, då får du högre gallervärme.

Postad 08 juli 2014 - 08:18

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Prova utan lock, då får du högre gallervärme.

Que!? :blink:

Postad 08 juli 2014 - 08:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Que!? :blink:

Ja, fundera ett tag på saken så klarnar det. B)

Postad 08 juli 2014 - 08:31

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0
Någon annan som köpt en "dålig" grill? Köpte en landmanngrill cronos med 3+1 förra året efter att kattsanden jag hade i min förra landmann tog eld.
Den grillen var den billiga för 1500-2000 som säljs övetalet på öob o liknande och i den fick jag utan problem upp värmen till 250 grader.
Den nya dyrare kommer jag upp i otroliga 180 grader med full patte på alla 3 brännare efter 20 min. Det är nämligen en stor öppning baktill locket på 5 cm bred och 60 cm lång där all värme går ut och all vind går in. Inte fan varade några bilder på baksidan så man kunde se detta och tittar jag runt på avalonserien och Weber så finaste inga öppningar alls för "ventilation" eller vad de nu är tänkt. Har beställt en plåtbit nu så ska jag sätta igen hålet med hopp om att de blir bra. Drar dessutom massor med gasol. 1/4 kvar av 10 kilo sen i maj

Redigerat av Fellow88, 08 juli 2014 - 08:48.

Postad 08 juli 2014 - 13:05

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Nån som har nå smarrigt hamburger recept som man kan ta del av? ;)

Postad 08 juli 2014 - 13:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Ja, fundera ett tag på saken så klarnar det. B)

Nä, doesnt makes sense alls.

Men du får gärna förklara för en idiot som mig.

Någon annan som köpt en "dålig" grill? Köpte en landmanngrill cronos med 3+1 förra året efter att kattsanden jag hade i min förra landmann tog eld.
Den grillen var den billiga för 1500-2000 som säljs övetalet på öob o liknande och i den fick jag utan problem upp värmen till 250 grader.
Den nya dyrare kommer jag upp i otroliga 180 grader med full patte på alla 3 brännare efter 20 min. Det är nämligen en stor öppning baktill locket på 5 cm bred och 60 cm lång där all värme går ut och all vind går in. Inte fan varade några bilder på baksidan så man kunde se detta och tittar jag runt på avalonserien och Weber så finaste inga öppningar alls för "ventilation" eller vad de nu är tänkt. Har beställt en plåtbit nu så ska jag sätta igen hålet med hopp om att de blir bra. Drar dessutom massor med gasol. 1/4 kvar av 10 kilo sen i maj

Jotack, min förra 3 brännars Landmanngrill var lika illa för mig, sämsta skit jag haft.

Samt otroligt ranglig och dålig passform osv.

En gång Weber, alltid Weber, iaf för mig.

Redigerat av masse70, 08 juli 2014 - 13:32.

Postad 08 juli 2014 - 13:36

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0
Vad har grillfolk för grillar nuförtiden? Är det gasol eller kolgrill som gäller?

Personligen tycker jag det är en god smak man får av kol som man inte får av gasol, men å andra sidan så är gasol mycket smidigare att använda och man kommer igång snabbt när man ska börja.

Postad 08 juli 2014 - 13:47

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Vad har grillfolk för grillar nuförtiden? Är det gasol eller kolgrill som gäller?

Personligen tycker jag det är en god smak man får av kol som man inte får av gasol, men å andra sidan så är gasol mycket smidigare att använda och man kommer igång snabbt när man ska börja.

http://www.dn.se/eko...smaken-ar-lika/

http://www.one-q.se/vs.html

Nu hade jag länkat till en test i ett gammalt inlägg men den sidan verkar inte gå att hitta längre, men har ett citat kvar därifrån.
Har läst en hel del artiklar om blindtester mellan de båda varianterna där resultatet alltid blir att det inte är nån skillnad.

Doften under grillningen är ju såklart annolunda, men den faktiska smaken är ju nåt annat.
Men det är ju som vanligt, vi lär nog aldrig enas om detta, precis som i kabeltrådarna....

"Ulrik Lindelöv är kock, med mästerskapsmedaljer från både VM och EM i grillning. Han använder både kol och gas.
– Jag har alltid hävdat att det inte är skillnad på smakupplevelsen. Jag vet att man inte känner skillnad."

"Kol hade i tre decennier varit det självklara valet för Victor Brott. Och att grilla är viktigt för honom. Det brukar bli åtta till nio gånger i månaden, och han grillar året runt.
Men nu har han bytt. Det startade med att han såg ett morgon-tv program. Det var en person där som talade om hur oöverträffat det var att grilla med kol. Men så följdes det av ett blindtest, där alla hade fel. Ingen kunde känna någon skillnad. Då bestämde sig Victor Brott för att byta."

Redigerat av masse70, 08 juli 2014 - 13:51.

Postad 08 juli 2014 - 14:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Nä, doesnt makes sense alls.

Men du får gärna förklara för en idiot som mig.

Tempen i en kolklotgrill regleras med hur mycket syre som strömmar igenom grillen. Det regleras med luftspjället under och det som sitter på locket. Tar man av locket helt så får man maximalt med luft till glöden och därmed högre värme. :)

Postad 08 juli 2014 - 14:44

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Kör med kolgrill för 99kr funkar rätt bra.
Någon efterfråga hamburgare recept gjorde nyligen med blandfärs 1kg salt & svartpeppar grovmalen ooch så tog jag ca en halv flaska av mobergs sweet and smokey bbqsås i och så fuska jag lite med ströbröd och mjölk sats för att få dom fasta. Dessa blev ruskigt saftiga och goda till ugnstekta potatiaklyftor och hemmagjord tatziki dressing :)

Postad 08 juli 2014 - 14:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Tempen i en kolklotgrill regleras med hur mycket syre som strömmar igenom grillen. Det regleras med luftspjället under och det som sitter på locket. Tar man av locket helt så får man maximalt med luft till glöden och därmed högre värme. :)

Ja då var det inte så konstigt, för jag utgick från min gasolgrill som funkar helt annorlunda.

För ju högre värme som bildas inuti kupolen under stängt lock, ju varmare blir ju också gallret i mitt fall.

Redigerat av masse70, 08 juli 2014 - 14:54.

Postad 08 juli 2014 - 15:09

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Rök ger smak, beror inte på kol/briketter/gasol. Kol brinner nästan rent när det är tänt, så smak får man till genom rök. Jag kör dock uteslutande kol/briketter, tycker om hettan man kan få, samt, långkörare, känns roligare.. :)

Postad 09 juli 2014 - 09:15

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0
Nu ska det göras burgare!

Köpte fint nötkött av lokala bonden och gjorde burgare för ett tag sen, körde bara färsen med krydda och grillade,det resulterade i att de föll isär vid grillningen, visst blev de goda som attans, men nästan hälften av burgaren trillade ner i glöden!

Nu så ska jag grilla burgare till frugan 35års fest, och vill inte råka ut för samma missöde som sist!

Så,, är det ägg som gäller för att få puckarna att hålla ihopa? ska göra ca 50 burgare så det får inte gå fel!

Tänkte såhär:

ca 3kg av den fina nötfärsen
ca 4kg "affär" blandfärs för att dryga ut det lite!

Kryddor, lite olja mm.. o sen ägg då? 1 ägg per kilo?

Postad 09 juli 2014 - 09:26

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Köpte fint nötkött av lokala bonden och gjorde burgare för ett tag sen, körde bara färsen med krydda och grillade,det resulterade i att de föll isär vid grillningen, visst blev de goda som attans, men nästan hälften av burgaren trillade ner i glöden!

Nu så ska jag grilla burgare till frugan 35års fest, och vill inte råka ut för samma missöde som sist!

Jag låter hemmagjorda burgare ligga i frysen nån timme innan jag grillar dom. Då faller dom inte igenom gallret.

Postad 09 juli 2014 - 09:35

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0
Ägg och ströbröd är väl det som gäller :)

Postad 09 juli 2014 - 09:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Ägg och ströbröd är väl det som gäller :)

Enligt puristerna är det en styggelse att ha i hamburgare.

http://www.youtube.c...h?v=W0jVkPYQjEo

Redigerat av masse70, 09 juli 2014 - 09:48.

Postad 09 juli 2014 - 09:46

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Älskar mina älgburgare, kör med ströbröd och grädde i dem.. :) och maler ner lite bacon!

Kan aldrig bli fel med BACON!

Postad 09 juli 2014 - 09:52

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Ett tips är att ha en grill med gjutjärnsgaller, med lite bredare och platta pinnar i gallret.
Som den på masses youtubebild.

Postad 09 juli 2014 - 09:55

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Enligt puristerna är det en styggelse att ha i hamburgare.

http://www.youtube.com/watch?v=W0jVkPYQjEo

Ja det är säkert så :)

Postad 09 juli 2014 - 09:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 1

Ja det är säkert så :)

Ja lite som dom säger i videon, har man ägg och ströbröd i hamburgerfärsen blir det ju köttbulle eller köttfärslimpa istället.

Enligt mig ska man inte ha nåt alls i färsen, kompensera istället med kryddor, dressingar och andra tillbehör.

Älskar mina älgburgare, kör med ströbröd och grädde i dem.. :) och maler ner lite bacon!

Kan aldrig bli fel med BACON!

Nä det har du rätt i, men personligen så har jag hellre bacon separat ovanpå för att slippa burgare som faller isär osv.
Samt att man får mer och godare smak ur bacon om dom blir stekta/grillade och få ordentlig stekyta istället för att bara ingå i smeten.

Postad 09 juli 2014 - 10:04

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0
Riktiga burgers ska också vara lite röd i mitten, perfekt!

Postad 09 juli 2014 - 10:22

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Jag gör mina hamburgare på högrevsfärs, försöker röra till platta köttet så lite som möjligt och endast salt och peppar används.
Det blir väldigt mört och saftigt och lite rosa i mitten. :)

Postad 09 juli 2014 - 10:30

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 2
Gör man burgarna på högrevsfärs så håller dom ihop mycket mycket bättre än vanlig nötfärs, det behövs varken ägg eller ströbröd. :)

Postad 09 juli 2014 - 13:11

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0

Så,, är det ägg som gäller för att få puckarna att hålla ihopa? ska göra ca 50 burgare så det får inte gå fel!

Tänkte såhär:

ca 3kg av den fina nötfärsen
ca 4kg "affär" blandfärs för att dryga ut det lite!

Kryddor, lite olja mm.. o sen ägg då? 1 ägg per kilo?

Ströbröd och mjölk eller grädde låt stå nån minut sen ner i färsblandningen funkar perfekt.

Postad 09 juli 2014 - 13:39

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0
provar med lite ströbröd o mjölk då:)

Postad 09 juli 2014 - 14:20

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 1

provar med lite ströbröd o mjölk då :)

Och sen provar du göra burgare på högrevsfärs med endast salt och peppar och jämför. ;)

Postad 09 juli 2014 - 18:54

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0

Och sen provar du göra burgare på högrevsfärs med endast salt och peppar och jämför. ;)

Tror den färsen jag köpte av bonden är på högrev,men har inte mer än 3kg kvar så jag får blanda ut de lite:)

Postad 09 juli 2014 - 19:39

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Nä det har du rätt i, men personligen så har jag hellre bacon separat ovanpå för att slippa burgare som faller isär osv.
Samt att man får mer och godare smak ur bacon om dom blir stekta/grillade och få ordentlig stekyta istället för att bara ingå i smeten.

Naturligtvis kör du baconet i din kött kvarn med 1 mm skivan, då binder även det.. :)

Postad 09 juli 2014 - 19:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Naturligtvis kör du baconet i din kött kvarn med 1 mm skivan, då binder även det.. :)

Fast nu var det iofs mest smaken som var mitt tyngsta argument vad gäller just baconet iaf.

Min poäng var mer att ju mer saker du tjoffar i färsen och bearbetar den, ju större blir risken att den kan falla isär.

Men så länge det funkar och man gillar det så är ju det huvudsaken :)

Redigerat av masse70, 09 juli 2014 - 19:59.

Postad 09 juli 2014 - 19:44

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Eller, så provar du någon gång grädde med strö, så drägglar du ännu mer. Fettet ger smak, fettet som droppar ner på kolet ger mer smak via röken du får.

Inte fel alls.. :P samt högrev, om väl saftigt som färs, är definitivt inte den bästa biten att använda, prova mala ner antingen en fläsk rostbiff, eller en nöt rostbiff och gör burgare på det..

Naturligtvis tycker vi olika, men för mig är det det bästa stycket för burgare, med BACON. :P

Postad 09 juli 2014 - 20:01

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Fast nu var det iofs mest smaken som var mitt tyngsta skäl vad gäller just baconet iaf.

Min poäng var mer att ju mer saker du tjoffar i färsen och bearbetar den, ju större blir risken att den kan falla isär.

Men så länge det funkar och man gillar det så är ju det huvudsaken :)

Njäe, kör du baconet fint så agerar det som en bindningsagent med en ökad mallard reaktion.. :) blir bara bra samt förhindrar isär trillande burgare.. Fett vid grillning binder allt.

Postad 09 juli 2014 - 20:10

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Njäe, kör du baconet fint så agerar det som en bindningsagent med en ökad mallard reaktion.. :) blir bara bra samt förhindrar isär trillande burgare.. Fett vid grillning binder allt.

Jo det fattar jag i just fallet bacon, jag menade mer på en generell nivå.

Men lite Maillard-reaktion vill man ju alltid ha på allt kött såklart.

Mem jag tror vi förstår varandra och låt oss inte snöa in mer på det :)

Postad 09 juli 2014 - 20:11

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

Inte fel alls.. :P samt högrev, om väl saftigt som färs, är definitivt inte den bästa biten att använda, prova mala ner antingen en fläsk rostbiff, eller en nöt rostbiff och gör burgare på det..

Naturligtvis tycker vi olika, men för mig är det det bästa stycket för burgare, med BACON. :P

Inte många hamburgerställen, jag känner till, som håller med om det. Högrev, högrev/bringa, högrev/shortrib är väl dock rätt så vanliga kombos.
Är rostbiff tillräckligt fett?
/ea

Postad 09 juli 2014 - 20:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

/ea

Absolut inte, och precis som du själv skriver så är det inga varken inom resturangbranschen eller hementusiaster som håller med om det.

Oavsett vad man läser eller vem man frågar som just brinner för detta eller jobbar med det professionellt så får man ju alltid svaret 80/20 blandning om inte ännu mer fett.

Däremot får ju alla självklart göra som dom vill.
Så jag vill inte pissa på nån personliga smak alls.

Redigerat av masse70, 09 juli 2014 - 20:21.

Postad 09 juli 2014 - 20:19

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

Däremot får ju alla självklart göra som dom vill.

Japp, så är det :)

Postad 09 juli 2014 - 20:42

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Inte många hamburgerställen, jag känner till, som håller med om det. Högrev, högrev/bringa, högrev/shortrib är väl dock rätt så vanliga kombos.
/ea

Prova själv, det är inte alltid som bra hamburgerställen har rätt... :) Ett magert kött ger en fin mallard reaktion, sedan ger fläsket en grym splash med köttsaft, samt med lite bröd smulor samt grädde, ger mer fett/saft på kolen som producerar rök, som ger en skön röksmak till det hela. Allt i burgaren ger mer rök/fett/mums.

Redigerat av Unregistered8c5802be, 10 juli 2014 - 08:06.

Postad 09 juli 2014 - 20:46

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Dubbel post.

Redigerat av Unregistered8c5802be, 09 juli 2014 - 20:47.

Postad 10 juli 2014 - 07:35

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0
Hade bråttom till jobbet i morse och hann inte äta frukost, känner att detta är fel tråd att börja läsa i då...

Postad 10 juli 2014 - 07:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Man kan blanda köttklister i burgaren så att den håller ihop. :o

Postad 10 juli 2014 - 08:15

linkaho
  • linkaho
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Det hade varit intressant att prova köttklister i andra sammanhang, men det verkar vara svårt att få tag på i Sverige.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.