Vaden är inte lika död idag, men kan fortfarande inte gå normalt :S
Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 02 April 2011 - 11:10
Postad 02 April 2011 - 11:54
Jag lyckas fasiken aldrig få värk om jag så kör press tills jag inte står upp mer. Däremot andra halvan av benen är inte lika förskonade. :s dom får jag alltid värk i. Baksida lår och droppmuskeln framförallt.Aldrig mer tung vadpress, aldrig mer!
Jag kör mina vadpressar i Smith. Kanske inte är opti dock.
Postad 02 April 2011 - 11:56
Jag lyckas fasiken aldrig få värk om jag så kör press tills jag inte står upp mer. Däremot andra halvan av benen är inte lika förskonade. :s dom får jag alltid värk i. Baksida lår och droppmuskeln framförallt.
Jag kör mina vadpressar i Smith. Kanske inte är opti dock.
Jag kör också vadpress i smith...
Låren hade jag bara lagom träningsvärk i. Det hindrade inte gången. Men jag kan inte stå upp nu med raka ben utan att stretcha en minut innan. Bara högra vaden.
Postad 02 April 2011 - 12:20
Postad 02 April 2011 - 17:11
Aldrig mer tung vadpress, aldrig mer!
Det kan ta flera dagar innan det går över ens någorlunda.. Jag gjorde samma sak när jag satte igång med gymmandet senaste gången (jag har riktigt starka vader), och själva passet gick grymt bra; 80kg per vad i stående vadpress etc, och sedan körde jag tills det brann i vaderna, sänkte vikten tio kilo och körde vidare nästa set etc. Efter passet kändes det fortfarande helt lugnt. Men...
Fy s*tan i **** så j*vla fult man gick ett par dagar senare när man inte kunde räta ut vaderna.
edit: Jag har inte kört vadpress sedan dess faktiskt
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 02 April 2011 - 17:11.
Postad 02 April 2011 - 17:20
Det kan ta flera dagar innan det går över ens någorlunda.. Jag gjorde samma sak när jag satte igång med gymmandet senaste gången (jag har riktigt starka vader), och själva passet gick grymt bra; 80kg per vad i stående vadpress etc, och sedan körde jag tills det brann i vaderna, sänkte vikten tio kilo och körde vidare nästa set etc. Efter passet kändes det fortfarande helt lugnt. Men...
Fy s*tan i **** så j*vla fult man gick ett par dagar senare när man inte kunde räta ut vaderna.
Precis så kan man säga att jag skulle skrivit ifall jag orkat
Postad 02 April 2011 - 19:48
![]()
Hm fan jag måste också kvalficera mig som en person med starka vader också
Har du stora vader? för det har inte jag :/ Jag trycker lätt 90kg några set i stående, dock tycker jag det är lite äckligt när man har så mycket kilo på axlarna och föredrar sittande och göra i benpressmaskinen.
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 02 April 2011 - 19:49.
Postad 02 April 2011 - 21:02
Redigerat av Bigrauk, 02 April 2011 - 21:35.
Postad 02 April 2011 - 21:57
Ut och spring eller promenera! Att mata på med promenad i högt tempo på löpbandet på max lutning är bättre än att stå på gymmet och slita till ingen nytta.
Postad 02 April 2011 - 22:49
Hm fan jag måste också kvalficera mig som en person med starka vader också
Har du stora vader? för det har inte jag :/ Jag trycker lätt 90kg några set i stående, dock tycker jag det är lite äckligt när man har så mycket kilo på axlarna och föredrar sittande och göra i benpressmaskinen.
80 kg med ett ben i taget alltså.. och inte just lågrepetition
Vill inte köra just så mycket mer eftersom det känns lite kinkigt för ryggen.
Jag är fullt medveten om den belastning som vaderna utsätts för vid löpträning, men NÅGOT måste det ju ge utöver löpträning med tanke på mängden träningsvärk man får när man inte kört det på ett tag.
Har för övrigt kört en del barfotalöpning på sistone då mina knän inte riktigt pallar löpning med dämpade skor. Detta innebär dels att man springer på tramdynorna, dels att man får ganska fläskiga blåsor mellan trampdynorna
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 02 April 2011 - 22:50.
Postad 02 April 2011 - 23:24
Vart springer du då?
löpband vintertid
Postad 02 April 2011 - 23:35
blir extra hård träning och bättre mat än korv med bröd potatisgrattäng tårta och godis nästavecka
Redigerat av andreassofus, 02 April 2011 - 23:35.
Postad 02 April 2011 - 23:42
Postad 02 April 2011 - 23:44
Postad 02 April 2011 - 23:46
får nog bli en öl nu också, blev så sugen
Postad 03 April 2011 - 06:49
80 kg med ett ben i taget alltså.. och inte just lågrepetition
Vill inte köra just så mycket mer eftersom det känns lite kinkigt för ryggen.
Jag är fullt medveten om den belastning som vaderna utsätts för vid löpträning, men NÅGOT måste det ju ge utöver löpträning med tanke på mängden träningsvärk man får när man inte kört det på ett tag.
Har för övrigt kört en del barfotalöpning på sistone då mina knän inte riktigt pallar löpning med dämpade skor. Detta innebär dels att man springer på tramdynorna, dels att man får ganska fläskiga blåsor mellan trampdynorna, dels att vaderna får ta en enormt mycket större smäll än man får när man springer med hälisättning först... 5km är riktigt tungt för vaderna, i början räckte det med bara någon km för att vaderna skulle börja protestera.
Ja det är skitbra för folk som har lätt att få stukningar, men för volym är det löpning/promenader med tusentals reps som följd som gäller. Främst på trampdynorna som du kör, då är man ju helt död i vaderna på ett helt annat sätt än från gymmet. Särskilt om man väger mycket, jag låg på 116 kg första gången jag körde och det var en riktig aha-upplevelse faktiskt.
Edit: Är barnvakt åt brorsans fyraåring den här helgen - det är f-n nästan träning det också. Har sett Disneys Bilar två gånger och varit på både Lek och buslandet och Borås djurpark. Leksaker ska det lilla monstret ha också?
Redigerat av Kamui, 03 April 2011 - 06:55.
Postad 03 April 2011 - 07:04
Jag må ha hyffsat koll på övningar och många andra än mig här i tråden skulle kunna göra ett schema med dig. Jag tycker dock att du ska söka dig till sånna som arbetar med det här. Vi har ingen bakgrundsfakta, skador eller hur du gör övningar som information. Dvs jag kan ge dig en övning som kommer göra att du får ont i axlarna eftersom du har en skada där sen tidigare kanske samtidigt som du gör en annan övning fel som gör att du kommer snart få problem. Sen så har jag ingen aning om vilken nivå din kondition och styrka är och gör det därför väldigt svårt att ens veta hur många gånger i veckan du kommer klara av att gymma. Det krävs att man är en van person för att kunna köra väldigt många gånger i veckan och det är ingen en kille som bara har haft idrott i skolan som ändå motionsvana ska ge sig in på. Till sist, jag vet inte ens vad dina ambitioner med gymning är, vill du bli nästa Coleman? eller vill du bara få bort fettet runt magen. Jag kommer aldrig göra ett schema i framtiden till folk som jag möter på nätet för jag vill inte ha en skadad person på mitt samvete.
pratade med den som gör scheman och så på gymmet men han tyckte att jag skulle köra balansboll och en såndär stor träningsboll och börja med.. /:
Har inga skador, tränar aktivt bjj, kör spinning varannan dag så kondisen är ok, 3 dagar i veckan tänkte jag gymma, vill inte bli nästa coleman eller liknande utan öka allmäna styrkan i kroppen för att orka mer (; ne det är svårt att göra schema för folk man inte träffar/känner men man kan ge något att gå efter ^^
Postad 03 April 2011 - 07:44
Sittande vadpress är ingen höjdare tränar inte hela vaden utan bara en av två muskler.Jag trycker lätt 90kg några set i stående, dock tycker jag det är lite äckligt när man har så mycket kilo på axlarna och föredrar sittande och göra i benpressmaskinen.
Varför tyckte han det?pratade med den som gör scheman och så på gymmet men han tyckte att jag skulle köra balansboll och en såndär stor träningsboll och börja med.. /:
Och vad skulle du göra med bollarna?
Postad 03 April 2011 - 10:55
Sittande vadpress är ingen höjdare tränar inte hela vaden utan bara en av två muskler.
Stämmer bra därför jag även gör "vadpress" i benpressen.
Har för mig att sittande bara tränade den korta vadmuskeln.
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 03 April 2011 - 10:55.
Postad 03 April 2011 - 10:56
Sittande vadpress är ingen höjdare tränar inte hela vaden utan bara en av två muskler.
Varför tyckte han det?
Och vad skulle du göra med bollarna?
det han visade var knäböj på balansboll, situps osv på den stora bollen i princip.
avslutade med stretchning
Postad 03 April 2011 - 11:48
Ska du stå på en balansboll när du gör knäböj oO ? Låter ju livsfarligt.det han visade var knäböj på balansboll, situps osv på den stora bollen i princip.
Jag måste uppfatta det fel?
Postad 03 April 2011 - 11:52
Ska du stå på en balansboll när du gör knäböj oO ? Låter ju livsfarligt.
hehe vet inte riktigt vad den heter, en såndär grej som ser ut som jupiter typ? (:
Postad 03 April 2011 - 11:57
Du kan ju säga till honom att streching inte ger något efter träning och att han/hon borde ha lärt sig det på instruktörs-utbildningen.det han visade var knäböj på balansboll, situps osv på den stora bollen i princip.
Varför ska man/du köra knäböj på en boll, det kommer inte ge nån effektiv träning på lår och röv. Det är tung belastning som ger effekt inte instabilitet.
Inget mot dig soulie, vet att det inte är lätt som nybörjare att ifrågasätta instruktörer.
Jag ifrågasatte instruktören som utbilda instruktörer en gång, det tyckte han inte om att jag gjorde inför dom andra eleverna.
Ska du stå på en balansboll när du gör knäböj oO ? Låter ju livsfarligt.
Jo det kan man göra men inte i syfte att träna knäböj utan att träna balans men vad fan ska man med den balansen till om du inte har tänkt... ja vad det nu kan vara.Det hoppas jag att du gör. För det kan inte sluta bra!
Postad 03 April 2011 - 12:06
@Soulie.
Du har inga kompisar som tränar som kan hjälpa dig?
Postad 03 April 2011 - 12:11
Det är bara han gör så här.Men som en nybörjare och ställa sig på en boll och göra knäböj känns ganska så riskabelt!
Nä men man kan ju hålla sig i nåt eller någon och så kör man vad jag vet utan stång, kanske med en pinne isf.
Postad 03 April 2011 - 12:26
Postad 03 April 2011 - 12:28
Ville testa något nytt idag, så jag körde lite Euro Training http://www.youtube.c...player_embedded
haha fan va jag skrattade när jag såg denna
tror jg ska köra ett sånt pass i morgon
Postad 03 April 2011 - 12:50
Postad 03 April 2011 - 14:43
Om du har bollen mellan ryggen och väggen som stöd,sen håller hantlar efter sidorna på kroppen.
Postad 03 April 2011 - 15:13
Annars så är det rättså vanligt att göra knäböj med en Pilatesboll.
Om du har bollen mellan ryggen och väggen som stöd,sen håller hantlar efter sidorna på kroppen.
vad hjälper bollen bakom ryggen?
Postad 03 April 2011 - 15:21
Du kan ju säga till honom att streching inte ger något efter träning och att han/hon borde ha lärt sig det på instruktörs-utbildningen.
Varför ska man/du köra knäböj på en boll, det kommer inte ge nån effektiv träning på lår och röv. Det är tung belastning som ger effekt inte instabilitet.
Inget mot dig soulie, vet att det inte är lätt som nybörjare att ifrågasätta instruktörer.
Jag ifrågasatte instruktören som utbilda instruktörer en gång, det tyckte han inte om att jag gjorde inför dom andra eleverna.
Jo det kan man göra men inte i syfte att träna knäböj utan att träna balans men vad fan ska man med den balansen till om du inte har tänkt... ja vad det nu kan vara.
Stretching är ju inget att hänga i granen (särskilt inte om man kör fullt ROM), men i just detta fallet är det kanske för hans bjj? Där är det ju A och O att vara flexibel (höhö).
Postad 03 April 2011 - 15:32
BJJ-träning ger betydligt bättre stretch än vad en hel timme stretch efter ett gympass gör och som du säger full ROM is the shit.Stretching är ju inget att hänga i granen (särskilt inte om man kör fullt ROM), men i just detta fallet är det kanske för hans bjj? Där är det ju A och O att vara flexibel (höhö).
Postad 03 April 2011 - 15:49
Du lutar dig mot bollen så att övningen blir stabilare!vad hjälper bollen bakom ryggen?
Bollen rullar med i rörelsen.
Postad 03 April 2011 - 16:20
BJJ-träning ger betydligt bättre stretch än vad en hel timme stretch efter ett gympass gör och som du säger full ROM is the shit.
Jo, det är givetvis sant.
Postad 03 April 2011 - 17:40
Rättså tung rygg förutom raka mark som är tungt fast det är lite på stången!?
Biceps går svindåligt som vanligt,testade 4*40 på 20kg z-stång för att bara testa något annat.
Implantat kanske vore något......?!
Postad 03 April 2011 - 18:59
Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 03 April 2011 - 19:00.
Postad 03 April 2011 - 19:18
Vilodag igår,rygg o biceps idag.
Rättså tung rygg förutom raka mark som är tungt fast det är lite på stången!?
Biceps går svindåligt som vanligt,testade 4*40 på 20kg z-stång för att bara testa något annat.
Implantat kanske vore något......?!
Biceps är ju sjukt mycket teknik, kan du inte teknikköra för att få in rörelsen precis där du träffar biccarna? Kör du rygg TUNGT så borde du spöa biceps mycket ändå iofs?
Postad 03 April 2011 - 19:30
Stretching är ju inget att hänga i granen (särskilt inte om man kör fullt ROM), men i just detta fallet är det kanske för hans bjj? Där är det ju A och O att vara flexibel (höhö).
nae det är inte för bjj träningen, har inga problem att göra en gogoplata ^^
nja jag gick till gymmet för att styrketräna inte göra saker jag kan hålla på med hemma (:
Men som en nybörjare och ställa sig på en boll och göra knäböj känns ganska så riskabelt!
@Soulie.
Du har inga kompisar som tränar som kan hjälpa dig?
nae inte som gymmar på samma ställe iaf /: har en som ska komma på besök som nu lovat att gå igenom och göra ett schema åt mig.
har hans byggnad som "mål" om än lite mindre (:
Postad 03 April 2011 - 19:31
nae det är inte för bjj träningen, har inga problem att göra en gogoplata ^^
nja jag gick till gymmet för att styrketräna inte göra saker jag kan hålla på med hemma (:
nae inte som gymmar på samma ställe iaf /: har en som ska komma på besök som nu lovat att gå igenom och göra ett schema åt mig.
har hans byggnad som "mål" om än lite mindre (:
Helt sant iofs!
Postad 03 April 2011 - 19:43
Jag har provat olika teknik,tom tillverkat egna handtag med"mina"vinklar.Biceps är ju sjukt mycket teknik, kan du inte teknikköra för att få in rörelsen precis där du träffar biccarna? Kör du rygg TUNGT så borde du spöa biceps mycket ändå iofs?
Men det är nog som du säger tekniken som haltar.
Då är det tur att ryggen går så jäkla bra,så bicepsen får pisk ändå.
Jag har ju som mål att få 50cm överarm.....
Postad 03 April 2011 - 20:24
Jag har provat olika teknik,tom tillverkat egna handtag med"mina"vinklar.
Men det är nog som du säger tekniken som haltar.
Då är det tur att ryggen går så jäkla bra,så bicepsen får pisk ändå.
Jag har ju som mål att få 50cm överarm.....
50 cm när du är rippad?
Du är min motsats lite, armar går skitbra - ryggen har jag haft problem som fasen med fram tills för ett år sedan ungefär. Jag har djup, men klart sämre vidd. Nu börjar det flyta bättre, men den släpar något dessvärre. Iaf latsen som är mitt sorgebarn.
Redigerat av Kamui, 03 April 2011 - 20:26.
Postad 03 April 2011 - 20:45
Postad 03 April 2011 - 22:45
jag vill testa marklyft men är rädd för att skada mig, är ju som sagt oftast själv på gymmet, eller så är det nån äldre dam där som tränar på nån pilatesboll eller så, finns inga gymrävar som jag kan fråga.
hur lätt ska man börja med?
Postad 04 April 2011 - 06:31
Marklyft är inte så mycket ryggträning, mer röv, lår och trapz.hur tränar ni rygg förutom marklyft?
jag vill testa marklyft men är rädd för att skada mig, är ju som sagt oftast själv på gymmet, eller så är det nån äldre dam där som tränar på nån pilatesboll eller så, finns inga gymrävar som jag kan fråga.
hur lätt ska man börja med?
Latsdrag och rodd samt backextensions.

Lägg märke till att att höften inte ska böjas utan endast ryggen, bänken ska sluta vid naveln inte vid lårens slut som på bilden.
Personen på bilden ska alltså ner lite.
Postad 04 April 2011 - 07:24
Nja,jag har nog inga planer på att bli rippad.50 cm när du är rippad?
Har dock för mig att du hade 45or eller mer eller hur var det?
Du är min motsats lite, armar går skitbra - ryggen har jag haft problem som fasen med fram tills för ett år sedan ungefär. Jag har djup, men klart sämre vidd. Nu börjar det flyta bättre, men den släpar något dessvärre. Iaf latsen som är mitt sorgebarn.
Lite lagom som en god Svensk.
Latsövningen numero uno för mig är sittande enhandsrodd,
den borde passa dig för det är omöjligt att lassa på så den blir automatiskt högrep!
Nu fick du precis halva byggsverige på dig!!Marklyft är inte så mycket ryggträning, mer röv, lår och trapz.
Postad 04 April 2011 - 07:47
Nja,jag har nog inga planer på att bli rippad.
Lite lagom som en god Svensk.
Latsövningen numero uno för mig är sittande enhandsrodd,
den borde passa dig för det är omöjligt att lassa på så den blir automatiskt högrep!
Nu fick du precis halva byggsverige på dig!!
Jag kör den ibland, den är helt ok. Min favorit är dock vanlig stångrodd, det är nog en av få övningar som nästan är lika skön som militärpress.
Håller med Lacto om mark faktiskt, den tar mer på underkroppen. Jag kör inte mark alls, tycker att knäböj/utfall är bättre för benen och att det finns bättre ryggövningar. Den hamnar liksom lite mellan stolarna för min del. Däremot känner man sig jävligt tillfredsställd efter att ha kört den (that's what she said) eftersom den är så jobbig så jag fattar varför folk gillar den så mycket.
Postad 04 April 2011 - 07:50
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
160 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?