Xbox One X
2266 svar till detta ämne
Postad 28 December 2017 - 03:35
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Xboxet har stängs av ett par gånger cirka 15 minuter efter att jag startat den och satt igång något spel och både WWII och Rise of the tomb raider har bara avslutats helt plötsligt också, står ej vertikalt. Men detta har inte hänt er då?
Förmodligen inte, men det är inte att du inte har ändrat så den inte stängs av automatiskt efter en kvart eller? Gjorde för mig ett par gånger i början innan jag ändrade det. Men om du spelar aktivt ska den ju inte göra det.
Postad 28 December 2017 - 07:42
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Ja, hela Xboxet. Inget glapp. Trångt skulle jag inte säga att den står och det finns ett ganska stort hål bakom xboxet också där sladdarna går igenom.
Xboxet har stängs av ett par gånger cirka 15 minuter efter att jag startat den och satt igång något spel och både WWII och Rise of the tomb raider har bara avslutats helt plötsligt också, står ej vertikalt. Men detta har inte hänt er då?
Nej aldrig med någon av mina xboxar, däremot kan dom(den) starta av sig själva helt random. Men det gäller OG med touch-knapp den spökar ibland 😜
Postad 29 December 2017 - 15:45
Unregistered64c84be4
-
Unregistered64c84be4
-
Användare
-
-
184 inlägg
kanske fel tråd men kodi finns nu att ladda ner till xboxen.
Postad 29 December 2017 - 16:50
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
kanske fel tråd men kodi finns nu att ladda ner till xboxen.
Oj, frågan är om den kan spela från hdd
Svar Nej, och inte på extern heller.
Väldigt tidig Alpha, men gissningsvis kommer den aldrig ersäta min htpc då den antagligen aldrig kommer kunna spela upp DTS och högre, eller göra om till ett format som xboxen stödjer. Synd att en spelare som är så förknippad med att svälja allt lanseras på en så låst platform som xboxen.
Redigerat av SKIBBE, 29 December 2017 - 22:07.
Postad 30 December 2017 - 17:26
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Köpte en 1x igår, sålde min gamla box och uppdaterade lite. Har spelat pubg i stort sett hela dagen, grymt imponerad av hur tyst den är. Min ps4 PRO låter rätt ordentligt när man pressar den lite men boxen är knäpptyst. Jag är supernöjd, Microsoft har verkligen lyckats den här gången, allt känns premium. Hoppas bara utvecklarna hoppar på tåget också!
/Lasse
Id: Gluecifer
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 30 December 2017 - 17:27.
Postad 30 December 2017 - 17:40
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hoppas bara utvecklarna hoppar på tåget också!
Ja, det är rätt trist att behöva vänta länge på patcher som uppdaterar spelen, det ska finnas direkt.
Postad 01 January 2018 - 23:09
Unregisteredb7c9e078
-
Unregisteredb7c9e078
-
Användare
-
-
135 inlägg
Någon som vet specsen för den medföljande hdmi-kabeln? Funderar på om det är värt att köpa belkins nya ultra high speed med 48gbps?
Postad 01 January 2018 - 23:11
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Någon som vet specsen för den medföljande hdmi-kabeln? Funderar på om det är värt att köpa belkins nya ultra high speed med 48gbps?
Den ska klara allt som xboxen kan leverera, så allt över är nog overkill.
Postad 01 January 2018 - 23:36
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Har googlat och trökat nu på morgonen.
LG 27MP89HM-S 1080p
Hor 30-85
Ver 40-75
Panel IPS
LFC?
Asus VP28UQG 4k
Range 40-60
Panel TN
LFC Nej
HP Envy 27s 4k
Range 40-60
Panel IPS
LFC?
Acer H277HK 4k
Range 40-60 HDMI?
HDR HDMI
Panel IPS
LFC?
ViewSonic XG2700-4K
Range 40-60 HDMI?
Panel TN
LFC?
Slutsats, det går inte köra HDMI till DP och få Freesync, det finns inga skärmar just nu som går lägre än 40hz över HDMI
Ja 40-60 är ju bättre än inget, men jag ser inte riktigt nödvändigheten till ett spel som redan har bra med fps, har fått för mig att det är spel i de lägre fps-delen som upplevs som mer "flytande" och det är ju i nuläget PubG som är extremt tydligt att bara för att man har en X så kommer inte spelen vara stabila 30fps... och detta lär inte vara det sista spelet som lider av det.
Jag vet inte hur jag skall göra, bara skaffa en större skärm utan några funktioner alls (upplever ingen tearing nu i bf1/Overwatch som är de enda 60fps titlarna jag har)
Eller om man då köper sig en 40-60 freesync Monitor och får vara glad för det lilla? Men med påhittad statistik så är det väl 90% spel som siktar på 30fps och 10% som har 60fps som mål, och ingen ligger ju ocappad på 40+ Så en lägre freesync skulle gynna så många fler titlar, så att betala extra för 40-60 känns onödigt, samt en väldigt liten "boost"
Update;
Sen en tanke är väl att när väl freesync funktionen är aktiverad, så kanske spel som har låst 30 fps blir automagisk uncappade beroende på freesync rangen på skärmen? det vore väl isf en trevlig feature, men nu spånar jag bara, vet inte ens om det är möjligt att få en sådan funktion.
Apropå skärmar - den här MVA-skärmen på 1440p verkar vara billig och stor (31,5") för ändamålet, samt freesync:
https://www.komplett...esync-q3279vwf#
Postad 01 January 2018 - 23:42
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Apropå skärmar - den här MVA-skärmen på 1440p verkar vara billig och stor (31,5") för ändamålet, samt freesync: https://www.komplett...esync-q3279vwf#
Jo kikat på den också, men jag har lite svårt för att motivera ett köp med så hög freesync Range 48-75hz då jag personligen vill ha 25-60hz.
Sen att X inte stödjer 1440p än och det ej finns något datum, kan man lika gärna vänta och se vad det finns för skärmar när väl 1440p stöds. Och hoppas det släpps något riktad emot X.
Postad 02 January 2018 - 16:39
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Så då är man med PS4 Pro och Xbox One X! Kunde inte välja då båda är bra på olika saker 😂
Postad 03 January 2018 - 18:37
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Asus VP28UQG 4k
Range 40-60
Panel TN
LFC Nej
Är prisäkt till 2990kr hos CDON just nu om någon är i köpar tankar 
Postad 04 January 2018 - 08:37
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Fick du nånsin din live kod att fungera? och isf hur
Jag har prövat olika regioner, sen prövat på min xbox fast det stog att man ej skulle det.
brorsonen kör ju svenska, och jag köra usa som region, ingen funkar, även prövat brasilien på hemsidan.
får tyvärr inte vpn;n att lira i opera så ej prövat det, men antar det är sak samma ändå.
Skickade dom ett mail nu.
Update: fick ett svar på deras mail om att köra ingkonito fliken och en länk som dom hade. Då funkade det direkt! även fast brorsonen kör region Sverige! alla glada! 
Nix fick det aldrig att funka så fick pengarna tillbaka.
Måste dock förlänga mitt live nu snarast så måste ge mig in i djungeln igen.
Inkognito länk?
Postad 04 January 2018 - 09:15
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Nix fick det aldrig att funka så fick pengarna tillbaka.
Måste dock förlänga mitt live nu snarast så måste ge mig in i djungeln igen.
Inkognito länk?
Hi Jan,
We apologize for the inconvenience caused.
Alternatively, you may redeem your code via PC or phone, just copy and paste the link provided below on the address bar. If you prefer to redeem via PC, we recommend you use either Internet Explorer or Google Chrome browser via Incognito window (press Ctrl+Shift+N to open incognito) and login to the correct XBOX account.
US Link: https://account.xbox...untMicrosoftCom
UK Link: https://account.xbox...untMicrosoftCom
If you're not in US or UK, please change to your correct region here. Once your region and language settings are set, please visit the link below and type your 25-digit code: https://redeem.micro...boxcom&mstoken=
Detta funkade för mig, inkognito + US länken direkt till redeem Code sidan.
Postad 04 January 2018 - 10:45
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Så då är man med PS4 Pro och Xbox One X! Kunde inte välja då båda är bra på olika saker
Grattis! Har knappt tid att spela längre men skaffade båda även här så man kan maximera kvaliten på den tiden man får... (för att inte nämna sparade laddtider genom X) 
Postad 04 January 2018 - 11:02
Mickys
-
Mickys
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Hi Jan,
We apologize for the inconvenience caused.
Alternatively, you may redeem your code via PC or phone, just copy and paste the link provided below on the address bar. If you prefer to redeem via PC, we recommend you use either Internet Explorer or Google Chrome browser via Incognito window (press Ctrl+Shift+N to open incognito) and login to the correct XBOX account.
US Link: https://account.xbox...untMicrosoftCom
UK Link: https://account.xbox...untMicrosoftCom
If you're not in US or UK, please change to your correct region here. Once your region and language settings are set, please visit the link below and type your 25-digit code:
https://redeem.micro...boxcom&mstoken=
Detta funkade för mig, inkognito + US länken direkt till redeem Code sidan.
Köpte på cdkeys och det funkade inte heller. Fortfarande that om olika regioner. Ska vara pga att mitt gamla fortfarande gäller några dagar. Testade din länk och det funkade. Grymt! Tack!
Fick nästan en extra månad på köpet,....undrar om det är de 2 st 14 dagars som jag försökt aktivera tidigare som nu kickade in?
Postad 04 January 2018 - 11:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
http://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=nOcdg7ZRB0k
Bra spel att visa för de som inte ser skillnad på 30 vs 60 
Postad 04 January 2018 - 11:48
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Asus VP28UQG 4k Range 40-60 Panel TN LFC Nej
Är prisäkt till 2990kr hos CDON just nu om någon är i köpar tankar 
Bra pris. Inte annat än att man blir lite sugen. Enda jag tvekar över är hur nice det är att sitta på en större tv när spel som Red dead redemption 2 och sånt kommer längre fram. Hela grejen att sitta typ vid skrivbord osv när man spelar konsol känns lite trist men har man platsbrist har man.
Postad 06 January 2018 - 20:59
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
http://www.youtube.com/watch?time_continue=53&v=nOcdg7ZRB0k
Bra spel att visa för de som inte ser skillnad på 30 vs 60 
Men tydligen fungerar det mindre bra med 4K och fps drops tyvärr, det droppar ner till 45 fps och spelet går bara i 1080p, känns som en dålig patch. Vilket också är märkligt då PS4 Pro klarar av det i 60 fps utan större drops med samma upplösning.
Postad 07 January 2018 - 04:39
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men tydligen fungerar det mindre bra med 4K och fps drops tyvärr, det droppar ner till 45 fps och spelet går bara i 1080p, känns som en dålig patch. Vilket också är märkligt då PS4 Pro klarar av det i 60 fps utan större drops med samma upplösning.
Det går i mer än 1080, DF rapporterade fel (rättade sig med en edit). Men jäklar vilket liv det blev från utvecklarnas sida, de kallar nu DF för lögnare och funderar på att stämma dem. Både oproffsiga och osmarta utvecklare som det ser ut.
Postad 07 January 2018 - 07:33
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Det går i mer än 1080, DF rapporterade fel (rättade sig med en edit). Men jäklar vilket liv det blev från utvecklarnas sida, de kallar nu DF för lögnare och funderar på att stämma dem. Både oproffsiga och osmarta utvecklare som det ser ut.
Dom har ju räknat endel pixlar i sina dagar, hur lyckas dom räkna fel på både pro och x versionen?
Postad 07 January 2018 - 08:31
john7612
-
john7612
-
Användare
-
-
147 inlägg
Dom har ju räknat endel pixlar i sina dagar, hur lyckas dom räkna fel på både pro och x versionen?
Och ännu viktigare. Ser de inte skillnad på 4K och 1080?
Postad 07 January 2018 - 08:35
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Och ännu viktigare. Ser de inte skillnad på 4K och 1080?
Det är ju nästan "aldrig" 4k så dom måste ju analysera en skalad signal t.ex 1080/1400/1800p bild vilket dom brukar lösa men tydligen så har det varit extra svårt i denna titel?
Postad 07 January 2018 - 14:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vet inte om de räknade fel på Pro, men på X så räknade de nog rätt, men inte tillräckligt många exempel. I och med att upplösningen är dynamisk så var den tydligen 1080 i alla de grabs de tog.
Postad 07 January 2018 - 15:05
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Vet inte om de räknade fel på Pro, men på X så räknade de nog rätt, men inte tillräckligt många exempel. I och med att upplösningen är dynamisk så var den tydligen 1080 i alla de grabs de tog.
Okey, men då är det ju bara pinsamt ifrån tillverkaren att claima det är 4k... Om det inte en endaste gång var över 1080p när DF räknade.
Postad 10 January 2018 - 10:12
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Detta kanske inte är ett problem för många, men igår som vanligt somnade jag ifrån xboxen, har att den automagiskt skall stänga av sig efter 60 minuter.
Men tydligen så fungerar inte det om Spotify är på, för i morse när jag vaknade så stog xboxen och surra med skärmen på och musiken spelade.
Tilläg:
Efter många turer fram och tillbaka om skärmköp, 4k freesync hdr och allt där emellan. Så kom jag fram till att jag vill ha en "slit och släng" skärm tills vidare, som även då ger mig budjet att köpa nytt headset. Så idag beställde jag ifrån elgiganten en Philips 27" välvd/böjd
Den är allt ifrån perfekt. Den har t.ex högblankskärm (hoppas att rullgardin råder bot på det) Freesync i vad jag tror de högre regionerna, samt en VA-panel som jag inte har någon personlig erfarenhet av. Men det går ju alltid ångra sig och skicka tillbaka 
Blev även ett par Turtle Beach 700x. Att det inte blev 600x är p.g.a att jag ville ha mer kontroll eller iaf valmöjligheter med ljudet, då jag läst att många tycker dom är basiga i sitt default utförande. Jag är inte mycket för bas när jag spelar, då är det viktigare med detaljer och positionering, för att ge mig fördelar i muliplayer.
https://www.elgigant...-valvd-27-skarm
1990:- fram tills 14/1 -2018
Redigerat av SKIBBE, 10 January 2018 - 11:07.
Postad 10 January 2018 - 12:16
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Detta kanske inte är ett problem för många, men igår som vanligt somnade jag ifrån xboxen, har att den automagiskt skall stänga av sig efter 60 minuter.
Men tydligen så fungerar inte det om Spotify är på, för i morse när jag vaknade så stog xboxen och surra med skärmen på och musiken spelade.
Tilläg:
Efter många turer fram och tillbaka om skärmköp, 4k freesync hdr och allt där emellan. Så kom jag fram till att jag vill ha en "slit och släng" skärm tills vidare, som även då ger mig budjet att köpa nytt headset. Så idag beställde jag ifrån elgiganten en Philips 27" välvd/böjd
Den är allt ifrån perfekt. Den har t.ex högblankskärm (hoppas att rullgardin råder bot på det) Freesync i vad jag tror de högre regionerna, samt en VA-panel som jag inte har någon personlig erfarenhet av. Men det går ju alltid ångra sig och skicka tillbaka 
Blev även ett par Turtle Beach 700x. Att det inte blev 600x är p.g.a att jag ville ha mer kontroll eller iaf valmöjligheter med ljudet, då jag läst att många tycker dom är basiga i sitt default utförande. Jag är inte mycket för bas när jag spelar, då är det viktigare med detaljer och positionering, för att ge mig fördelar i muliplayer.
https://www.elgigant...-valvd-27-skarm
1990:- fram tills 14/1 -2018
Freesynq ligger på i Vertical: 48Hz-76Hz ( HDMI); 48Hz-76Hz(FreeSync for HDMI)
Horizontal: 30KHz-85KHz ( HDMI); 30KHz-85KHz (FreeSync for HDMI)
enligt skärmens manual: https://www.download..._69_dfu_eng.pdf
Postad 12 January 2018 - 16:46
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
Fast då gjorde ju DF inget fel alls. Menar utvecklaren att man ska ignorera alla de ställen i spelet som är 1080p och bara analysera "rätt" ställe där det är högre upplösning?
"Vår Trabant gör 90km/h i nedförsbackar, så nu ska vi stämma "Das Autotest" för att de körde i uppförsbacke."
Redigerat av Ageve, 12 January 2018 - 16:47.
Postad 12 January 2018 - 18:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Fast då gjorde ju DF inget fel alls.
Mjo eftersom de inte sa något om att det var dynamisk upplösning vad jag vet, så kunde ha varit grundligare. De bad om ursäkt hur som helst. Kunde ha lösts enkelt genom att utvecklarna kontaktade DF och sa att det var fel, istället överreagerade de som om de vore USA:s president eller nåt.
Postad 14 January 2018 - 12:12
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Philips 278E8QJAB
Har testat min nya skärm nu i 2-3 dagar.
Är ganska nöjd, det är ovant med kurvad skärm, kanske är lite ovärt på en så "liten" skärm som 27"
Video och spel så känns den grym.
I windows och text miljö så upplevs den som suddig och att man hade velat ha högre upplösning. Men det är väl att förvänta sig av en 1080p skärm.
Och med tanke på priset på 2000kr så upplever jag att jag fått mycket för pengarna.
Sweclockers gjorde ett enklare test i november förra året.
https://www.sweclock...8qjab/1#content
Postad 15 January 2018 - 19:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
En mycket intressant grej står i artikeln angående den nya Forza Horizon 3-patchen för X.
For us, as a studio, the power of the Xbox One X, as well as its ease of development and straightforward compatibility across the Xbox One family of devices, has made it the lead development platform for the new title we’re currently working on. This means a couple of things. First, it means we’re developing from the ground up to take advantage of the Xbox One X’s enormous graphical horsepower, an approach which will continue to yield massive advances in visual quality. Secondly, though, it also means you’ll see improvements on Xbox One and Xbox One S as a result – we find that there’s a trickle-down effect when you develop for the most powerful hardware which brings improvements even on the less powerful machines.
Jag tänkte väl att detta skulle hända. En titel som byggs från grunden för att utnyttja en maskin med 6 TF kommer se mycket annorlunda ut jämfört med en som byggs för en maskin med 1.2 TF. Sen portar de ner det för XB1-ägarna. Förhoppningsvis är det många fler som kör med den här taktiken framöver.
Redigerat av Zoiler, 17 January 2018 - 15:08.
Postad 17 January 2018 - 08:24
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10560 inlägg
Får hoppas de fortsätter med den logiken och optimerar för high end pcs framöver då  .
Postad 17 January 2018 - 08:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja det går ju inte eftersom alla har olika grafikkort. Läs första meningen så ser du att det inte bara är kraft som spelar roll för deras beslut. Det är detta som är poängen med en konsol.
Postad 17 January 2018 - 09:46
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Horizon 3 finns nu i äkta 4k, dock bara i 30 fps, men det var även orginalet på One S och jag upplevde ingen direkt slowdown eller dålig fartkänsla i det.
https://www.youtube....jhgIBEV8&t=228s
Postad 17 January 2018 - 13:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
En mycket intressant grej står i artikeln angående den nya Forza Horizon 3-patchen för X.
Jag tänkte väl att detta skulle hända. En titel som byggs från grunden för att utnyttja en maskin med 6 TB kommer se mycket annorlunda ut jämfört med en som byggs för en maskin med 1.2 TB. Sen portar de ner det för XB1-ägarna. Förhoppningsvis är det många fler som kör med den här taktiken framöver.
Det här citatet blev precis glödhett med detta i åtanke 
Work is underway on a brand new, big-budget Fable game, Eurogamer can reveal.
Fable franchise owner Microsoft has tasked UK developer Playground, which makes the Forza Horizon racing games for Xbox and PC, with creating this new Fable, sources close to the project have told Eurogamer. Microsoft said in a statement it does not comment on rumour or speculation.
We've heard the new Fable is planned as a story and character-focussed open-world action RPG. A significant investment in its development is also planned, with some 200 people set to work on the game at Playground's newly-established second office in Leamington Spa, Warwickshire.
Don't expect to play this new Fable any time soon, however. We've heard it's early days in terms of development, with Playground currently staffing up the team from double digits to its triple digit target.
Med andra ord, ett Fable byggt från grunden för en 6 TFLOPS-konsol. Please god let it be true.
Redigerat av Zoiler, 17 January 2018 - 15:08.
Postad 17 January 2018 - 14:24
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Fable är inget jag spelat, men det förefaller vara åt Skyrim-hållet. Vad var det bästa med dessa spel från förra årtiondet?
Postad 17 January 2018 - 14:41
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
http://feber.se/spel..._till_xbox_one/
Ett givet köp? Hehe hade ju velat ha fler knappar att mappa då man i vissa spel känner att knapparna inte räcker till.
Postad 17 January 2018 - 15:05
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Det här citatet blev precis glödhett med detta i åtanke 
Med andra ord, ett Fable byggt från grunden för en 6 TB-konsol. Please god let it be true.
6TB konsol ?
Du menar Tflops ?
Storleken på hårddisken spelar väl knappast någon större roll på grafiken 
Postad 17 January 2018 - 15:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Fable är inget jag spelat, men det förefaller vara åt Skyrim-hållet. Vad var det bästa med dessa spel från förra årtiondet?
Det som jag gillade, utöver att det var ett mycket kompetent RPG med ett bra stridssystem och fina miljöer, var att det hade mycket valfrihet vilket inte var så jättevanligt på den tiden. Och att spelet hade konsekvenser, om du kastade mycket magier så blev du gammal och vitskäggig till slut, om du tog onda beslut så fick du röda ögon och horn om du gjorde det tillräckligt mycket. Så din karaktär speglade hur du spelade spelet.
Du kunde döda alla i en hel by (förutom barnen) så att värdet på byggnaderna sjönk så du kunde köpa dem. Och du kunde hugga av huvudena på oskyldiga bybor och spela fotboll med dem.
Det var sånt... ahem.. som jag gillade.
6TB konsol ? Du menar Tflops ?
Japp.
Redigerat av Zoiler, 17 January 2018 - 15:09.
Postad 17 January 2018 - 16:49
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Ganska långt ifrån Skyrim i min mening men jag gillade alla tre Fable (tom trean som fick väldigt varierande kritik). Friheten att kunna göra vad man ville, miljöerna som drev storyn och den sköna känslan / humorn är vad jag minnns men då var det också länge sedan jag spelade sist. Skulle verkligen se fram emot en uppföljare så håller tummarna!
Postad 17 January 2018 - 17:06
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1586 inlägg
Gillade också fable. Var skoj att bara fjanta runt.
Postad 17 January 2018 - 17:20
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Första fable var magiskt, det kom inte i närheten av vadsom lovades dock. Att alla beslut och handlingar skulle förändra spelet. Men miljöerna och storyn och gåtorna var mysigt. Dom andra i serien var sådär. Även om jag nästan spelade igenom hela 3:an
Postad 17 January 2018 - 17:46
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
det kom inte i närheten av vadsom lovades dock
Men det var väl ganska uppenbart, han var alldeles för ambitiös.
Postad 17 January 2018 - 18:23
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Tack för era erfarenheter gällande Fable. Bara att hålla tummarna att ett nytt Fable släpps innan man kastar in handduken.
Postad 18 January 2018 - 06:33
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Har fått problem med gränssnittet på min X. Spela dungerar fint men kan aldrig gå tillbaka / lämna spelet. Kommer inte heller in i MS store eller kan gå tillbaka efter ha försökt. Det enda som fungerar sär är hålla inne knappen och via kontrollen välja att stänga ned. Antar factory reset är ofrånkomligt?
Postad 18 January 2018 - 08:50
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Har fått problem med gränssnittet på min X. Spela dungerar fint men kan aldrig gå tillbaka / lämna spelet. Kommer inte heller in i MS store eller kan gå tillbaka efter ha försökt. Det enda som fungerar sär är hålla inne knappen och via kontrollen välja att stänga ned. Antar factory reset är ofrånkomligt?
Eller börja med en hard reset, d.v.s dra ur strömsladden 10 min. Kolla så du inte har någon Bluray skiva som ligger i och är repad, det hände på min första Xbox och då betedde den sig underligt.
Postad 18 January 2018 - 08:55
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Coolers - ska prova efter jobbet!
Postad 18 January 2018 - 09:40
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Hyfsat pris på Xbox One X nu, samma pris jag köpte min PS4 Pro för i slutet av 2016.
Postad 18 January 2018 - 09:41
appel_
-
appel_
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Man kan också starta om från inställningar eller genom att hålla inne xbox knappen på framsidan av konsollen. https://support.xbox...r-cycle-console
Postad 18 January 2018 - 10:17
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1201 inlägg
Gällande Fable så är Legends nedlagt. Var det detta spel som åsyftades av @Zoiler ?
"Microsoft has struggled to produce first-party games for its Xbox One console over the past year, after canceling Scalebound, Fable Legends, and Ion. Crackdown 3 was delayed until spring, and Microsoft even shut down Project Spark. Microsoft launched its Xbox One X game console recently without any high profile exclusive games, and it’s led to questions over the company’s games strategy."
Källa: https://www.theverge...booty-promotion
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|