Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 02 april 2019 - 19:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Var tog du vägen Niklas? Liten uppdatering vore väl på plats snart om vad som händer eller snarare inte.

Det är mycket konstiga fel på OnePlace, gör nu ett ryck och fixa till alla buggar.

Hej

Det kommer en mjukvara nu under april, skriver här så fort jag har ett spikat datum. 

Mvh
Niklas

Har nå bare 7 programmer igjenn på discen, alt jeg har tatt opp de siste dagene er mislykket og Oneplace sier att discen er full. Når kommer ny software?

Hej

Detta är ett av problemen som ska bli löst i den nya mjukvaran som kommer nu under april.

Mvh

Niklas

Postad 02 april 2019 - 19:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Dottern tittade på Disney Channel, plats 61. Kanalen försvinner och går inte att hitta igen, startar om boxen. Nu finns den igen på plats 61, men väljer man att byta kanal med +- pilar så verkar den ligga på plats ett, ett tryck på minus blir 399? Väljer man pil ner så programmen visas i vänsterkant ligger kanal 61 på platsen före ett. Dessutom svarar inte boxen på kommando från fjärrkontrollen på sitt vanliga långsamma sätt, och när den väl gör det efter 30s kommer flera kommandon på en gång. Så den verkar buffra det man väljer men det händer inget. Så här dåligt tror jag inte den har fungerat någonsin tidigare för mej, och jag har haft den nästan sen lanseringen.

Hej

Kontrollera så kanalen inte är vald som en favoritkanal. Tryck OK när du tittar på kanalen och pila längst ner och se om den är vald som favoritkanal.

Mvh
Niklas

Postad 03 april 2019 - 08:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Flera gånger de senaste veckorna har den helt själv bläddrat mellan kanaler, sambon blir tokig varje gång, för det händer så klart när det är ngt hon inte vill missa..jag andas i fyrkanter för att inte hiva boxen...förklarar för henne att den kan bli bra när den är färdigutvecklad, varpå hon morrar i soffan...jag måste nog snart ringa och reklamera skiten.

Hej

En tillfällig lösning för problemet du upplever är att rensa data på boxen. Blå knapp / Inställningar / Appar / Pila ner till canal digital / Tryck OK och rensa data. Detta är något som vi har löst i en av de två kommande uppdateringarna, tillsammans med förbättring av prestanda.

Mvh

Niklas

Postad 03 april 2019 - 19:14

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Mutesymbolen dyker oftast upp när jag startar Oneplace från lätt standby. Ljudet är förstås på och symbolen försvinner efter att jag ändrat volymen ett steg

Redigerat av jonasbratt, 03 april 2019 - 19:16.

Postad 03 april 2019 - 19:21

Visby66
  • Visby66
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej

Kontrollera så kanalen inte är vald som en favoritkanal. Tryck OK när du tittar på kanalen och pila längst ner och se om den är vald som favoritkanal.

Mvh
Niklas

Jo tackar för förslaget så var det, jag tog bort den som favorit, bytte kanal några gånger och så blev kanal 9 favorit istället! Boxen verkar lägga till favoriter själv. Vid något tillfälle kom Canal Digital loggan med blå bakgrund fram vid kanalbyte. 

Postad 03 april 2019 - 19:43

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Mutesymbolen dyker oftast upp när jag startar Oneplace från lätt standby. Ljudet är förstås på och symbolen försvinner efter att jag ändrat volymen ett steg

Så det finns en mutesymbol men ingen knapp för den på fjärren?🤣😂

Postad 03 april 2019 - 21:05

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Ja den har man ju sett ibland. Också.
Vad gäller favoritkanaler tycker jag mig minnas att om man trycker lite längre tid på runda mittenknappen när man är i kanallistan så taggas kanalen som favorit, en till långtryckning tar bort favorittaggen.

Postad 04 april 2019 - 07:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Jo tackar för förslaget så var det, jag tog bort den som favorit, bytte kanal några gånger och så blev kanal 9 favorit istället! Boxen verkar lägga till favoriter själv. Vid något tillfälle kom Canal Digital loggan med blå bakgrund fram vid kanalbyte. 

Hej

Skicka ett PM med ditt kundnummer/personnummer så ska jag testa rensa dina favoriter.

Mvh

Niklas

Postad 04 april 2019 - 08:29

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1 149 inlägg
  • 0
Min Oneplace verkar ha dött. Provat med flera hdmi och ingångar men får ingen bild. Visar ingen signal. Startat om, dragit sladden osv men inget.
Så blir o kontakta CD o reklamera.

Postad 06 april 2019 - 17:57

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Nya pigga buggar? Jag har använt boxen för att kolla på VM i Curling i Lethbridge via Youtube det senaste dygnet. Gick bra nu till för nån halvtimme sedan...

Då meddelade boxen att det fanns en ny Youtube app till AndroidTV som jag måste godkänna installationen av? Det kände jag mig tvingad till, sedan funkade ljudet på kanalen, men bilden frös. Bytte kanal men samma problem med ALLT material via boxen från Youtube. 

Gjorde "reset" på CD-appen och tömde både cache och data. .... Fortfarande samma problem. Nu bråkade boxen dessutom och påstod att "Internet saknades". Så jag startade Apple4KTV-boxen istället.... inga problem alls...

Inte heller min laptop, eller min padda har några problem med att köra material på Youtube. Men på Oneplaceboxen går det inte....

Niklas?

Redigerat av Nisken, 06 april 2019 - 17:59.

Postad 07 april 2019 - 00:11

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Någon som vet om Google mini lirar ihop med OnePlace? Typ att man säger åt den att byta kanal osv?

Postad 07 april 2019 - 12:19

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Någon som vet om Google mini lirar ihop med OnePlace? Typ att man säger åt den att byta kanal osv?

Jag har lagt till OnePlace i Google Home men kan bara styra volymen via appen, inget via röststyrning (ännu).
Detta på iPhone.

Postad 07 april 2019 - 17:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Kommer att komma mer stöd för google home senare, väldigt begränsat just nu. Det fungerar tex inte att byta kanal just nu.

Mvh

Niklas

Postad 07 april 2019 - 18:52

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0

Hej

Kommer att komma mer stöd för google home senare, väldigt begränsat just nu. Det fungerar tex inte att byta kanal just nu.

Mvh
Niklas

Våre coolt och nice kunna byta kanal osv med Google home. :)

Postad 07 april 2019 - 18:57

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

• 108 inlägg
  • 3
Nu tar vi det lugnt här.Vi är många som vore nöjda att kunna byta kanal med medföljande fjärr.

Postad 07 april 2019 - 18:58

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 2

Nu tar vi det lugnt här.Vi är många som vore nöjda att kunna byta kanal med medföljande fjärr.

🤣🤣

Postad 07 april 2019 - 19:02

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Jag kan knappt byta kanal med fjärrkontrollen....Trycker jag på 4 så visar 7:än eller så händer ingenting.

Postad 08 april 2019 - 01:17

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Jag kan knappt byta kanal med fjärrkontrollen....Trycker jag på 4 så visar 7:än eller så händer ingenting.

Får ikke byttet kanal med nr tastene lengere, pluss-minus tasten fungerer.

Postad 09 april 2019 - 15:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Testa att rensa data på boxen så bör det fungera igen.

Blå knapp / Inställningar / Appar / Pila ner till canal digital / Tryck OK och välj rensa data.

Mvh

Niklas

Postad 09 april 2019 - 19:52

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Försökte sätta på Champions League på sexan då kraschade CD-appen. Gick sedan inte att byta till någon annan kanal, det stod ingen information i popupen och gick inte att välja någon kanal samt nya krascher. Startade om via menyn och fortfarande ingen information när jag försöker gå till någon kanal, samma ii EPG:n. Efter ett par minuter gick det att växla kanal. Tråkigt att behöva starta om man samtidigt har en inspelning som i detta fall.

Postad 09 april 2019 - 20:21

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Dags nu igen.Tittar på 4fakta ska byta till 4an, bannern kommer men boxaset byter inte kanal.Trycker på 4an sju gånger o bannern kommer men inget kanalbyte.Prövar med trean o se på faen det gick, prövar med 4an men icke.Strömavbrott.
Vad säger Niklas o CD, ska jag betala för ett abonnemang till, eller?
Så fruktansvärt uselt skött.

Postad 09 april 2019 - 21:07

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Nu kom en ny variant. Tittar på 1an,pilar ett tryck vilket bör bli 2an.Men icke med Canal Digital, det blev 5an!!!
Går o lägger mej nu, det borde fler göra.

Postad 10 april 2019 - 05:24

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Är ni beta-testare eller har ni betalt pengar för denna box? Skrämmande läsning

Postad 10 april 2019 - 07:35

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Är ni beta-testare eller har ni betalt pengar för denna box? Skrämmande läsning

Niklas som är CD:s kontaktyta i detta forum har åtminstone aldrig talat om några externa beta-testare? Kanske de finns internt? eller så är snål-strategin att använda vanliga fullt betalande användare som beta-testare? Jag har föreslagit Niklas flera ggr, att skapa ett gäng frivilliga beta-testare som får nån mindre ersättning typ nåt fritt kanalpaket eller så, samt bättre info om vad som görs och hur. Hittills helt utan reaktion.... tyvärr. 

Postad 10 april 2019 - 09:28

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Packa ihop och skicka tillbaka boxen bara! Den är ju i sina bästa stunder ändå sämre än en 10år gammal enigma2 mottagare.

Om ni bestämt måste vara kvar som kunder hos CD så köp en riktig mottagare och använd modul.

CD borde utan invändningar lösa tillbaka de kunder som lagt pengar på en såpass usel mottagare.

Den lanserades ju inte igår om man säger så, dessutom har den ju fasen i princip bara blivit sämre med tiden.

Så många basic funktioner som krånglar är ju under all kritik. Ni måste ju förstå vid det här laget att oneplace aldrig kommer kunna mäta sig med annat ute på marknaden idag.

Postad 10 april 2019 - 12:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Hej

Vi har nu släppt den nya mjukvaran till OnePlace. Mjukvaran kommer automatiskt att tankas ner i natt eller så kan ni redan nu gå in under Inställningar / OM och manuellt uppdatera boxen.

Version
v1.7.33

Mjukvaran kommer lösa följande problem

- Flera lösningar för olika problem där man får svart bild och svart bild & ljud.

- Boxen använder användarband som inte ska användas, påverkar främst kunder som använder tvillingabonnemang.

- Det fungerar nu att ta bort inspelningar så utrymmet frigörs på hårddisken.

- Vissa boxar startar inte alltid om på natten vilket kan göra att boxen inte fungerar som den ska.
- Lösning för problemet när man får felmeddelande "Signalproblem TIF"

Vi lanserar även en funktion i boxen som gör att den fungerar utan internet. För att aktivera den funktionen går man in under Inställningar / Nätverk / Stäng av wifi / Växla sedan över till Offline-läge. 

Uppdaterar man boxen manuellt så kommer man få fram två rutor som informerar om "anslut till internet" och "inställning av satellitanslutning" dessa två rutor kommer automatiskt att försvinna efter ca 1 minut.

Mvh

Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 10 april 2019 - 12:37.

Postad 10 april 2019 - 15:43

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Tack för infon Niklas!

Den manuellt initierade nedladdningen och installationen gick fint.

Några tidiga reflektioner:

1/ "rutorna" du skrev om har inte försvunnit inte ens efter 10 minuter? 

2/ Varför MÅSTE programmerare pilla i saker till synes helt meningslöst och utan annan funktion än att förvirra? I menyerna man kommer till genom att trycka på fjärrens menu-knapp, har man flyttat på "Inspelningar" flera steg till vänster? Varför då? DET var det väl INGEN som klagat på ;) Tog mig några sekunders förvirring och letande innan jag hittade dess nya placering. Ingen stor sak, men knappast något som ökar upplevelsen heller.

Återkommer vartefter.....

Postad 10 april 2019 - 16:05

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Fler reflektioner.

Jag blev INTE av med "rutorna" automatiskt, utan var tvungen att köra konfigureringen "anslutning till internet" för att komma igång som vanligt. DÅ hoppade dessutom "inspelningar" tillbaka till ursprunglig placering, bra så! men lite mystiskt.... :)

Bra att det finns ett "offline-läge" som gör att boxen utan att få spel fungerar UTAN internetuppkoppling. 

Dess "TV-guide" hoppar över att visa nån bild från det program jag står på för tillfället när jag bläddrar. DEN funktionen skulle jag och troligtvis flera vilja ha ÄVEN i onlineläge. Det blir så "hoppigt" annars att man blir helt yr. Särskilt illa när man får vänta på att internet ska leverera bilden för nästa kanal man försöker bläddra till. Gör denna funktion valbar i online-läget med en on/off knapp i inställningarna. Borde vara enkelt att ordna till nästa uppdatering.

Men... "offline-läget" kan väl inte vara tänkt för att lösa alla problemen "online-läget" hade, när internetanslutningen svajade, oavsett orsak, svagt Wifi, routern eller påfarten till internet.

Online-läget behöver fortfarande felgafflar som gör att det som kan funka från t.ex. buffrar i TV-guiden även om/när internet svajar, istf att krascha. DET är inte så lätt att fixa, men måste väl vara målet? inte att tvingas stänga av internet helt, bara för att det svajar ibland, för det gör det nog för de flesta av oss?

Uppdateringen känns som ett fall framåt Niklas! Men ännu är vägen nog lång till målet.

Återkommer vartefter......

Redigerat av Nisken, 10 april 2019 - 16:10.

Postad 10 april 2019 - 18:26

2xtreme
  • 2xtreme
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Återigen påstår mobilappen att jag inte har någon internetansluten box vilket gör att jag inte kan planera inspelning tex.

Redigerat av 2xtreme, 10 april 2019 - 18:26.

Postad 10 april 2019 - 19:20

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Återigen påstår mobilappen att jag inte har någon internetansluten box vilket gör att jag inte kan planera inspelning tex.

Har du installerat programvaruuppdateringen som kom idag?

OM du installerat den, har du testat internet-offline läget? Tv-guiden där fungerar ju helt utan internetanslutning, den får tider och program via parabolsignalen och jag har redan testat, det går att beställa inspelning av de program TV-guiden visar.

Postad 11 april 2019 - 01:22

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Slettet.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 11 april 2019 - 02:44.

Postad 11 april 2019 - 01:42

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Slettet.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 11 april 2019 - 02:45.

Postad 11 april 2019 - 01:52

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Noen som kan fortelle meg hvor 1.7.33 er og finne.

Ble akkurat ferdig med og legge inn linja over da det dukker opp ett oppgraderings bilde på skjermen, da blir det spennende og se hva som er fikset.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 11 april 2019 - 02:05.

Postad 11 april 2019 - 02:36

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Kan desverre konstatere att Favorittlista ikke er reparert, skuffende etter 2 måneders venting på ny software.
Får fremdeles melding om att Discen er full, så det blir spennende og se om noe blir tatt opp, frykter att ordet mislykket dukker opp i morgen.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 11 april 2019 - 03:13.

Postad 11 april 2019 - 03:19

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Måtte formatere Discen for og ta opp nye program, det kunne jeg sikkert gjort før software oppgradering og, mistet alle programmene jeg ville spare på.
Tv-guide virker ikke.

Litt av en oppgradering får en si.

Postad 11 april 2019 - 03:28

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Tack för infon Niklas!

Den manuellt initierade nedladdningen och installationen gick fint.

Några tidiga reflektioner:

1/ "rutorna" du skrev om har inte försvunnit inte ens efter 10 minuter? 
2/ Varför MÅSTE programmerare pilla i saker till synes helt meningslöst och utan annan funktion än att förvirra? I menyerna man kommer till genom att trycka på fjärrens menu-knapp, har man flyttat på "Inspelningar" flera steg till vänster? Varför då? DET var det väl INGEN som klagat på ;) Tog mig några sekunders förvirring och letande innan jag hittade dess nya placering. Ingen stor sak, men knappast något som ökar upplevelsen heller.

Återkommer vartefter.....

Hei, har du opptak til venstre nå? Hadde det ved første bilde etter oppgradering, nå er den som før, men ser ikke noen ting som har blitt fikset av det jeg var opptatt av, eneste forandring er att Tv-guide ikke virker i tillegg. Harddisken måtte jeg formatere for og få brukt,så da forsvant de programmene jeg gjerne ville beholt. Så hva som er ordnett nå lurer jeg virkelig på.

Postad 11 april 2019 - 08:59

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

En första anblick på den nya koden,

• Klart snabbare respons
  • Fjärrkontrollen verkar inte vara i viloläge
  • Menyer har större text
  • Inte lika lång svart ruta nu kanske 2 sekunder vid kanalbyte
  • Netflix, var jag tvungen att konfa om :(
  • Spelar fortfarande in alla program vid vid serieinspelning dvs alla repriser
  • Finns säkert mer som är bättre / (sämre)

Postad 11 april 2019 - 11:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

En första anblick på den nya koden,

• Klart snabbare respons
  • Fjärrkontrollen verkar inte vara i viloläge
  • Menyer har större text
  • Inte lika lång svart ruta nu kanske 2 sekunder vid kanalbyte
  • Netflix, var jag tvungen att konfa om :(
  • Spelar fortfarande in alla program vid vid serieinspelning dvs alla repriser
  • Finns säkert mer som är bättre / (sämre)

Hej

Problemet med att boxen spelar in repriser kommer bli löst i kommande mjukvara.

Mvh

Niklas

Postad 11 april 2019 - 17:02

2xtreme
  • 2xtreme
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har du installerat programvaruuppdateringen som kom idag?

OM du installerat den, har du testat internet-offline läget? Tv-guiden där fungerar ju helt utan internetanslutning, den får tider och program via parabolsignalen och jag har redan testat, det går att beställa inspelning av de program TV-guiden visar.

Jag har installerat nya uppdateringen. OCH Jag kan planera inspelning med fjärrkontrollen. Det är Canal Digital Appen till mobilen (Android) som inte får kontakt med boxen efter uppdateringen.

Redigerat av 2xtreme, 11 april 2019 - 17:09.

Postad 11 april 2019 - 18:31

bollman1
  • bollman1
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Trodde problemet med favoritlistan skulle vara löst nu, men favoritkanalerna lägger sig fortfarande inte i den ordning  som de sorteras i. När åtgärdas detta? Enligt er kundtjänst skulle detta åtgärdas med denna uppdatering?

Postad 11 april 2019 - 19:27

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Hej

Vi har nu släppt den nya mjukvaran till OnePlace. Mjukvaran kommer automatiskt att tankas ner i natt eller så kan ni redan nu gå in under Inställningar / OM och manuellt uppdatera boxen.

Version
v1.7.33

Mjukvaran kommer lösa följande problem

- Flera lösningar för olika problem där man får svart bild och svart bild & ljud.
- Boxen använder användarband som inte ska användas, påverkar främst kunder som använder tvillingabonnemang.
- Det fungerar nu att ta bort inspelningar så utrymmet frigörs på hårddisken.
- Vissa boxar startar inte alltid om på natten vilket kan göra att boxen inte fungerar som den ska.
- Lösning för problemet när man får felmeddelande "Signalproblem TIF"

Vi lanserar även en funktion i boxen som gör att den fungerar utan internet. För att aktivera den funktionen går man in under Inställningar / Nätverk / Stäng av wifi / Växla sedan över till Offline-läge.

Uppdaterar man boxen manuellt så kommer man få fram två rutor som informerar om "anslut till internet" och "inställning av satellitanslutning" dessa två rutor kommer automatiskt att försvinna efter ca 1 minut.

Mvh
Niklas

Hej. För att aktivera off-lineläge, betyder det att man då också måste dra ur ethernetkabeln om man har ethernetuppkoppling?
Jag har ställt omkopplare för wifi i off-läge och det står då i de två raderna under:
Använd ioffline-läge
Har inaktiverats

Hälsn
jannek999

Postad 11 april 2019 - 21:10

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
La just in den nya mjukvaran. Nu tar det 20 sekunder för den blå knappen att reagera mot tidigare 3. Att det skulle gå rappare är inget jag märkt än. Får väl se imorgon.

Postad 12 april 2019 - 01:42

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Slettet.

Redigerat av Unregistered995dd1dc, 12 april 2019 - 05:11.

Postad 12 april 2019 - 09:01

lampans
  • lampans
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 1
Ett halvårs väntan på den ”stora uppdateringen” som skulle göra att boxen fungerar så som den marknadsförs. Och som vilken box som helst när det gäller basala funktioner, som att sortera kanalerna i den ordningsföljd som önskas. Den funktionen fungerade när boxen lanserades och har funnits säkert 30 år i branschen.

Vad är problemet? Inkompetens, resursbrist?

Boxen måste vara en av historiens sämsta produkter som lanserats, och som dessutom blivit sämre ett år efter lanseringen pga. inkompetenta uppdateringar.

Är ledningen medveten om denna pärs, som retar upp era kunder? Om de vet det, borde det vara nära slutet för detta projekt.
Gör om, gör rätt!

Postad 12 april 2019 - 09:39

gundj
  • gundj
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 2

Nu förstår jag varför vi fick en Apple-TV vid kontraktsförlängningen.

Det är enda sätet att se CD på ett tillförlitligt sätt.

Uppdateringen var ett skämt.

"Laddar" står det fortfarande tvärs över skärmen.

Favoritlistan fungerar inte.

Ologiska sekvenser för att komma runt i menyerna

Canal Digital, skärp er!

Postad 12 april 2019 - 09:48

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Nu har jag kollat lite mer.

Efter uppdateringen häromdagen, har jag INTE haft en enda ofrivillig frysning eller omstart. Varken MED internet eller UTAN. Bra så!

Så har jag gjort om mina enkla stoppursmätningar:

FÖREUPPDATERING       EFTERUPPDATERING MED INTERNET

HDD                         UTANhdd    MED        MEDhdd 1:a försöket  MEDhdd följande 5 försök

Blå menuknapp               2,3s       2,3s       3.3s                 2.2s

Menu till TV-guide          1,2s       1,2s       1.3s                 0.3s 

+ nästa kanal               3,4s       3,9s       4.7s                 3.6s

Kanalbyte med sifferknapp   4,7s       5,2s       4.7s                 4.6s

Följande ser jag. Den nya programvaran är snabbare från Menu till TV-guide, men BARA när man gjort det en gång i närtid, skillnaden är troligen tiden det tar att ladda programmodulen till RAM. Nu gör man ju inte det valet fram och tillbaka utan det är tiden Första försöket som är viktigt. Mer RAM till kommande boxar och prioritering av vilka moduler man ska ha kvar i RAM så länge det går till befintlig box, är nog medicinen.

Redigerat av Nisken, 12 april 2019 - 10:33.

Postad 12 april 2019 - 10:09

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Att det ska ta 5s för ett kanalbyte är ju inget annat än en skandal.

Kan minnas tillbaka till tidigt 90-tal då mottagare från tex Pace, Macab, Nokia, Samsung med flera inte tog mer än max 0.5-1s på sig för ett kanalbyte.

Det där är snart 30år sedan.

Jag har inte tittat åt min oneplace sedan jag gav upp för någon månad sen. Den duger inte ens som mottagare i gästrummet.

Då den användes av barnen senast så fick man assistera med jämna mellanrum pga något felmeddelande eller svart bild.

Borde man inte kunna kräva återköp på den?  Den fungerar ju uppenbarligen inte i närheten av vad som är tänkt med den.

Ett återköp, gratis ersättningsmodul och vid uppvisande av inköpt tredjepartsmottagare få en del av den summan avdragen på abb kostnaden.

Det minsta man kan begära tycker jag efter så lång tids problem på flera håll ifrån CD!

Postad 12 april 2019 - 16:04

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Så kom den första "kraschen" med nya programvaran. Jag hade tittat på SvT play med Oneplaceboxen. När jag tittat färdigt tryckte jag på "blå menu"-knappen. CD-loggan som markerar krasch, kom direkt stannade några sekunder, därefter menyerna efter "blå menu" som förväntat, men med en overlay med det förhatliga "Laddar...." som jag hade hoppats aldrig mer behöva se.... efter ytterligare några sekunder fungerade menyerna som förväntat igen.

Å andra sidan före programuppdateringen hade jag nog sett CD-loggan och /eller "Laddar....." ett antal gånger på samma tid?!

Så något lite bättre är det ju. Eländet.

Redigerat av Nisken, 12 april 2019 - 16:06.

Postad 12 april 2019 - 19:15

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

• 204 inlägg
  • 1
Boxen seg som sirap efter uppdateringen skett automatiskt. Tömde coachen men det spelade inte så stor roll, sen tog jag sen bort all appdata och det hjälpte väl en del tror jag.
Men mutesymbolen är kvar i övre högra hörnet...

Postad 13 april 2019 - 08:44

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Nyss tittade jag på ett till OP-boxen inspelat program, ville snabbspola förbi reklamen, med upprepade tryck på högerpil på fjärren, precis som jag brukar. Då gjorde boxen en total omstart (inte enbart CD-appen) likadan som OM jag dragit ur strömmen. Jag har installerat boxen MED internet det gällde även för hängningen i går (som bara gällde omstart av CD-appen).

När boxen väl startat om kom jag INTE tillbaka till den inspelade filmen utan hamnade i TV-läget på SvT 1.

Väl tillbaka till filmen tryckte jag Visa/fortsätt, men i stället för att fortsätta där jag var i tittandet, började den om visningen från början.

Redigerat av Nisken, 13 april 2019 - 08:49.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.