Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 September 2012 - 03:06

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Jag hoppas och tror att CD snart blir bäst igen. Byte av ägargrupp kanske vore den bästa lösningen, men det kan ju inte de styra dessvärre. Jag anser att försämringen kom i och med TV4:s inklampande.

Varför mal du på om TV4, de har inget med ägandet av CD att göra och har mig veterligen aldrig haft det. Telenor är ensam ägare så någon "ägargrupp" finns inte såvida du inte menar aktieägarna i Telenor.

Postad 10 September 2012 - 08:04

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Jag hoppas och tror att CD snart blir bäst igen. Byte av ägargrupp kanske vore den bästa lösningen, men det kan ju inte de styra dessvärre. Jag anser att försämringen kom i och med TV4:s inklampande.

Förstår att du menar C More ( canal + ) och inte Canal Digital

Nej, jag tror inte att dessa kanaler kommer att bli vad de blev.
Tv4 Gruppen är ingen bra ägare
Alla deras kanaler är av sämsta kvalite och så även den sportkanal som bär deras eget namn och som kostar 39 kr

Tyvärr står Canal Digital och faller med att de idag inte har bra sport och filmkanaler att distribuera och framför allt sportkanaler. Man har en mycket dålig Playtjänst.

Postad 10 September 2012 - 09:32

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Lite nyheter ang. framtidens personligt anpassade TV-tittande från CD:

http://www.talksatel...BC-2012-103.htm

Redigerat av STS-128, 11 September 2012 - 18:00.

Postad 10 September 2012 - 10:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Kommer CD att annonsera att filmer i 3D sänds på annan kanal (high 3) när så är?

Det är upp till varje kanal att skicka information om programmen så det är TV4 Gruppen du ska höra av dig till.
CD bara levererar kanalen och sänder ut den EPG TV4 Gruppen har skickat ut.
Iaf då vi pratar om TV4 och C More kanalerna.

Postad 11 September 2012 - 10:58

Ulmer
  • Ulmer
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har haft min box i snart 2 år. Boxen har fungerat fint, tyst och stabil, har sällan behövt starta om. Jag har alltså varit mycket nöjd! D.v.s. ändra fram till i somras, kring den 20:e juni. Jag har den gamla programvaran d.v.s. V2.3.0. Precis som andra skriver har fick jag problem med EPG:n vid detta tillfälle. Endast 2 program visas i EPG:n. Detta är naturligtvis ett stort problem och jag har kontaktat Canal Digital flera gånger om problemet. Jag har fått följande förslag från CD:
+ Ställ in boxen på Nickelodeon så blir nog EPG:n uppdaterad. Men icke!
+ Slå av boxen över natten så blir nog EPG:n uppdaterad. Men icke!
+ Man måste ha den nya programvaran för att EPG:n ska funka. ”Ingen ny programvara finns” när jag
försöker ladda ner programvaran.
+ Gör en ominstallation så kommer den nya programvaran in. Men icke!
+ Signalen från parabolen är för svag. Ta hem en antenninstallatör som justerar parabolen. Du får
betala installatören själv!

Jag har justerat parabolen själv med hjälp av ett instrument. Jag har t.o.m. tagit ut boxen och en mindre TV och justerat för bästa värde i antennmenyn. Parabolen är 80 x 90 cm.

Jag har vridit LNB lite men det blev bara lite bättre.

Signalstyrkan är på DISeQC-port A är 187 och på port B 178. Dålig kabel på port B? Jag skiftade kablar mellan A och B. Exakt samman värden vilken tyder på att kablarna är OK men att boxen har 10 enheter lägre signalstyrka på port B. Staplarna för både port A och B är gröna. Är det något fel på boxen?

Och nu till den stora frågan: Kan det verkligen vara så att det slumpat sig så att ett antal personer som kör med version 2.3.0 samtidigt får problem med EPG:n p.g.a. dålig signal?

Ni som kör V2.3.0 vad har ni för värden på signalerna på port A och B?
Fungerar EPG:n, d.v.s. visas fler än 2 program?

Man kan ju undra om varför det krävs en starkare signal för att få fram fler än 2 program i EPG:n?

Postad 11 September 2012 - 12:58

Unregistered3d83a54f
  • Unregistered3d83a54f
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Efter en veckas problem och hopplösa försök att få kontakt med Canal Digital så fick man svar från kundservice då.....

Trevligt att man blir anklagad för att ljuga.
Hyfsat dryg attityd.

Vi säljer boxar till ordinarepris då man inte behöver binda upp sitt abonnemang, tackar man ja till erbjudande som vi har på kampanjpris är det kundens eget val att abonnemanget förlängs.
Detta är vi som operatör inte ensamma om.

För att kunna hjälpa dig i ditt ärende behöver vi veta vad som är fel med dina box, om du får några felmeddelande eller likande.

Om du vill kan någon av våra handläggare kontakta dig, ange då gärna ett aktivt telefonnummer.

Med vänlig hälsning
Simone Söderdahl
Canal Digital Kundservice

1. Vi har varit kund i snart tio år och förmodligen närmar väl summan som vi betalt in 100.000kr. Vi har aldrig gjort något större nummer av tidigare problem och alltid varit en lugn och lydig kund. När vi nu har problem och inte har kunnat få kontakt med er anklagar ni oss för att ljuga!

2. Efter att jag börjat leva om lite så fick jag dock snabbt kontakt. Efter ett samtalsförsök blir vi dock felaktigt anklagade för att inte ha aktiva telefonnummer. Ursäkta så mycket att vi jobbar på dagarna, jag ska självklart ta ledigt den här veckan så jag säkert kan svara då ni ämnar ringa.

3. Jag har i åtskilliga mail berättat exakt vad som är fel med boxen. Jag har tyvärr ej kunnat göra detsamma via telefon av förklarliga skäl.

Hur vore det om ni på kundtjänst skaffade aktiva telefonnummer?

Postad 11 September 2012 - 12:59

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Jag har fått följande förslag från CD:
+ Ställ in boxen på Nickelodeon så blir nog EPG:n uppdaterad. Men icke!

Det där är nys och skall inte behövas på en box med dubbla tuners.

+ Man måste ha den nya programvaran för att EPG:n ska funka. ”Ingen ny programvara finns” när jag
försöker ladda ner programvaran.

Om man gör en förändring av utsändningen så att den gamla boxen inte hittar varken EPG eller ny mjukvara så kan det ju bli så. Men det är något som den inköpta kundtjänsten inte har information om och aldrig heller kommer erkänna.

+ Signalen från parabolen är för svag.

Formulär 1A vid kundkontakt, skyll på den del av utrustning som kunden ansvarar för. Det är inget fel på din parabol.

Signalstyrkan är på DISeQC-port A är 187 och på port B 178. Dålig kabel på port B? Jag skiftade kablar mellan A och B. Exakt samman värden vilken tyder på att kablarna är OK men att boxen har 10 enheter lägre signalstyrka på port B. Staplarna för både port A och B är gröna. Är det något fel på boxen?

Inget fel på boxen. Skillnaden i mätvärden kan ha flera orsaker, dels kan de vara inställda på olika frekvenser och därmed matas med lite olika signalstyrka, dels kan det vara lite skillnad i känslighet mellan ingångarna. Min box hade det omvända mot din, vid samma frekvens hade jag ungefär 10 enheter lägre på port B.
Dina siffror är bättre än vad jag normalt hade så det skall inte vara några problem.
Jag testade f ö en box med ny programvara på samma parabol och då funkade både EPG och programuppdatering.

Och nu till den stora frågan: Kan det verkligen vara så att det slumpat sig så att ett antal personer som kör med version 2.3.0 samtidigt får problem med EPG:n p.g.a. dålig signal?

Nej, ingen slump. Någon omläggning har skett i utsändningen.

Man kan ju undra om varför det krävs en starkare signal för att få fram fler än 2 program i EPG:n?

Data för EPG sänds på ett lite annat sätt än information om nuvarande och nästa program, inte så att det behövs bättre signal utan de ligger i en annan typ av datapaket i den digitala utsändningen. Om dessa paket organiseras om på ett sätt som inte den gamla mjukvaran känner igen så blir det så här.

Du har inte blivit pådyvlad en ny nätdel också längs vägen? En del av supportpersonalen är förtjusta att skicka ut sådana, till deras försvar kan sägas att det varit problem med nätdelar och om man inte vet något om hur digitalboxar fungerar så kan det ju vara frestande att fortsätta med de lösningar man fått att fungera tidigare.

I mitt fall insåg att jag att jag inte skulle få någon hjälp av supporten, vissa strider kan man bara inte vinna. Boxen pensionerades.

Postad 11 September 2012 - 13:20

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Och när kommer det att hända något med kabelverksamheten? Snart 15 månader har gått sedan man försökte sälja till ComHem som misslyckades. Sedan dess har det inte hänt något på kanal- eller teknikfronten.
Hade tänkt skaffa en HD-box men man vill ju inte köpa något som riskerar att bli omodernt.

Postad 11 September 2012 - 14:27

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Ni som kör V2.3.0 vad har ni för värden på signalerna på port A och B?
Fungerar EPG:n, d.v.s. visas fler än 2 program?

Mina värden är A 184 och B 178 vilket är samma värden som det var när EPG:n fungerade.
Har även kontrollerat med box med senaste programvara. EPG fungerar på senaste programvaran så det kan inte vara något fel på signalen. Har blivit anmodad av kundtjänst att utföra samma kontroller som ni andra men det är ju CD som har ändrat i programvaran men det förstår inte kundtjänsten, troligen beror detta på bristande kompetens och produktkännedom samt att det inte finns någon som tar ansvar hos CD. Ett typiskt svar är "Vi tar det vidare och återkommer så fort vi vet något." men inte kommer det något svar.

Postad 11 September 2012 - 15:38

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Är det en bugg att Sagem-boxen helt plötsligt (sen 2-3 veckor tillbaka) får för sig att det inte sitter något kort i? JÄvligt irriterande!

Jag hade detta problem också tidigare. Ibland var det helt otittbart för texten kom upp hela tiden. Jag ringde canal digital och bad dem skicka en ny nätdel och detta löste problemet.

Postad 11 September 2012 - 16:30

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Efter ett samtalsförsök blir vi dock felaktigt anklagade för att inte ha aktiva telefonnummer. Ursäkta så mycket att vi jobbar på dagarna, jag ska självklart ta ledigt den här veckan så jag säkert kan svara då ni ämnar ringa.

Där borde kundtjänsten kunna förbättra sig avsevärt. Om man har ett ärende som går vidare till "reklamationsansvarig" eller vad det heter så blir man informerad att denne ringer upp inom tre dagar. Jag var så dum att jag trodde de skulle ringa igen om jag missade samtalet så jag tog inte med mobilen in i duschen och vips så hade jag missat mitt samtal. Efter att ha hållit mig anträffbar i ytterligare tre dagar i förhoppning att få en ny chans så fick jag i stället lägga ett nytt ärende, vilket ledde till tre dagars väntan innan de ringde igen. Summa nio vardagar som krävde en del planering för att i mesta möjliga mån kunna ta telefon.
Se till att vi blir kopplade direkt till berörd person eller boka en specifik tidpunkt när ni ringer upp, ett intervall på tre dagar är orimligt.

Postad 12 September 2012 - 10:27

SWiiT
  • SWiiT
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Blev IPTV kund hos CanalDigial för ett år sedan. Nu är det ett år som jag vill glömma och bli av med då tjänsterna som jag besällt inte fungerat som det ska. Det har inte gått en månad utan att det varit några problem. Ibörjan kunde jag inte titta på tv och surfa samtidigt. När jag tittade på tv och skulle titta mailen då började bilden hacka. Det tog några månader innan det problemet var åtgärdat. Då kom nästa problem.
Lite då och då hackade bilden utan att jag gjorde något speciellt.
I juni var det ett stort driftproblem i min förening som varade i två veckor.
När jag felanmält alla problem har jag hela tiden fått svaret av kundtjänst att vänta tills alla problem är lösta innan vi kan titta på kompensation.
Nu har jag blivit trött på att betala för en tjänst som inte fungerar.
Pratade med kundtjänst om vilken kompensation jag kunde få för detta året det dom kunde erbjuda var 2månader fritt.
Hade jag valt att bli kund hos Viasat istället för CanalDigital hade jag fått minst 4månader ENDAST för driftstörningarna som varade i 2 veckor.
Jag trodde att CanalDigital var ett bra val men tyvärr visade det sig vara som att kasta pengarna i sjön.
Kommer aldrig rekomendera CanalDigital till någon.

Postad 12 September 2012 - 11:58

Ulmer
  • Ulmer
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för info alfista och grusom! Jag har provat med ett 22 ampere nätaggregat och det blev ingen skillnad.
Jag har alltså hamnat i ett Moment 22-läge. EPG:n fungerar inte med den nuvarande programvaran, V2.3.0.
Signalen är "för svag" för att kunna hämta den nya programvaran.

Vad jag förstår kan man inte tvinga in ny programvara? Signalen är ju "för svag". Antar att man inte kan skicka in boxen till Canal Digital för uppgradering av programvaran. Är det någon på Canal Digital som läser det här och har någon kommentar?

Ulmer

Postad 12 September 2012 - 12:52

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Vad jag förstår kan man inte tvinga in ny programvara? Signalen är ju "för svag". Antar att man inte kan skicka in boxen till Canal Digital för uppgradering av programvaran. Är det någon på Canal Digital som läser det här och har någon kommentar?

Nej du kan inte tvinga in mjukvaran som skickas via satelliten, hade det verkligen berott på signalstyrka så borde det ju räckt att kvista över till någon i bekantskapskretsen som hade starkare signal men det är inte där problemet ligger. Självklart finns det möjligheter att ladda in ny mjukvara på andra sätt än via antennsignalen, men återigen erkänner inte Canal Digital den möjligheten så den vägen är tyvärr stängd.

Postad 12 September 2012 - 13:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Nja, CD skjuter även de in programvara via sat-ingångarna. Det kan jag avslöja. Dvs de kan inte uppdatera boxen via nätverket eller liknande.

Däremot kan de ju tänkas ha en version av mjukvaran som en box med gamla operativet klarar av att ta emot. Det tycks ju som om något fundamentalt har ändrats i mjukvaran sedan den "nya" introducerades eftersom boxen vägrar ta emot den och även EPGn.

Vette tusan hur samarbetsvilliga CD är med att fixa en gammal box som sedan länge tappat garantin men om du lyckas få kontakt med en av teknikerna på själva Canal Digital så kanske. INTE en av de på kundtjänst, de kan inget göra.
Men som sagt, jag har inte den blekaste aning om CD är intresserade av det eller ens kan.

Postad 12 September 2012 - 14:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Funkar det inte att tvinga ner den?
  • Håll standby knappen på boxens front intryckt till den ändrar färg till orange (tar ca 5 sekunder).
  • Släpp knappen.
  • När displayen visar 8888 tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen och sedan direkt på Menu-knappen.
  • Nu skall boxen börja ladda ner programvaran 00--, 01—osv.
  • När nedladdningen är klar så går boxen ner i standby läge. Starta boxen igen för att börja använda den senaste programvaran.

Redigerat av Melmac, 12 September 2012 - 14:32.

Postad 12 September 2012 - 14:48

Ulmer
  • Ulmer
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tack för att ni vill hjälpa till!

Gjorde som Melmac föreslog, men jag får ER-09 som står och blinkar på displayen. Jag startade om boxen och då funkade det som vanligt, d.v.s. med bara två program i EPG. Visst går det att spela in program manuellt i Menyn, men man kan ju inte säga att det är smidigt. Undrar hur stor parabol man måste ha för att få den signalstyrka som Canal Digital kräver för att EPG ska funka, eller för att man ska kunna ladda ny programvara?

Ulmer

Postad 12 September 2012 - 15:02

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Tack för att ni vill hjälpa till!

Gjorde som Melmac föreslog, men jag får ER-09 som står och blinkar på displayen. Jag startade om boxen och då funkade det som vanligt, d.v.s. med bara två program i EPG. Visst går det att spela in program manuellt i Menyn, men man kan ju inte säga att det är smidigt. Undrar hur stor parabol man måste ha för att få den signalstyrka som Canal Digital kräver för att EPG ska funka, eller för att man ska kunna ladda ny programvara?

Ulmer

På den box som jag lånade av en granne så fungerar EPG när jag kopplar in den på min parabol så det tolkar jag som att det inte är signalstyrkan som är för låg.
Dessutom har jag några veckor kvar på garantin men eftersom det inte är fel på boxen så är det inte ett garantiärende. Kundtjänst bara tjatar om att jag måste ladda ner den senaste mjukvaran vilket inte går att göra.

Postad 12 September 2012 - 15:30

Aeroslok
  • Aeroslok
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

På den box som jag lånade av en granne så fungerar EPG när jag kopplar in den på min parabol så det tolkar jag som att det inte är signalstyrkan som är för låg.
Dessutom har jag några veckor kvar på garantin men eftersom det inte är fel på boxen så är det inte ett garantiärende. Kundtjänst bara tjatar om att jag måste ladda ner den senaste mjukvaran vilket inte går att göra.

Vilken är den senaste mjukvaran?

Postad 12 September 2012 - 16:18

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Vilken är den senaste mjukvaran?

Enligt kundtjänst så är det version 0.9.5_H vilken inte tillåter redigering av inspelningar.

Postad 12 September 2012 - 16:29

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Funkar det inte att tvinga ner den?

Nej, har man den gamla mjukvaran så fungerar inte den metoden längre.

Postad 12 September 2012 - 20:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Nu är vi i helt fel tråd för att diskutera enskild box egentligen men vad gör boxen med gamla mjukvaran om ni stoppar in en ny, tom hårddisk i den? Eller, för den som vågar, en hårddisk med nya mjukvaran på?

Redigerat av Monshi, 12 September 2012 - 20:39.

Postad 12 September 2012 - 22:28

Unregisteredc37bf591
  • Unregisteredc37bf591
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 1

Nu är vi i helt fel tråd för att diskutera enskild box egentligen men vad gör boxen med gamla mjukvaran om ni stoppar in en ny, tom hårddisk i den? Eller, för den som vågar, en hårddisk med nya mjukvaran på?

Detta är en tråd skapad av Canal Digital och därmed kan allt som rör Canal Digital diskuteras här.

Postad 13 September 2012 - 07:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 1

Detta är en tråd skapad av Canal Digital och därmed kan allt som rör Canal Digital diskuteras här.

ja, jo, visst men vi har en tråd för Sagem-boxen här
https://www.minhembi...howtopic=171163
och det är inte fel att samla kunskap om den där.

Postad 13 September 2012 - 09:30

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Det var inte meningen att diskutera boxarna så gör det i den tråden som är till för boxarna är du vänlig

Postad 14 September 2012 - 14:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej,

Viktig information,

Kanalsökning för att få tillgång till C More live.

Publicerad: den 14 september 2012
C More live har fått en ny sändningsfrekvens vilket innebär att du som har en standarbox behöver göra en kanalsökning.
Du som har en standardbox (CDC 7000), en basbox (Handan 5050) eller en Media Highway hyrbox kan behöva göra en ny kanalsökning för att få tillgång till C More live på kanalplats 34. Kanalen C More live ingår för kunder som abonnerar på C More Max eller C More Sport. Du behöver också tillgång till C More live för att kunna se vissa Pay Per View matcher.

Samma information samt även info om hur kanalsökning görs på aktuella boxar finns här:
http://www.canaldigi...ll-C-More-live/

Med vänlig hälsning
Mikael

Postad 14 September 2012 - 18:25

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Nu är ljudet på hits hd borta i DD , inställningarna är rätt om jag ändrar till stereo kommer ljud eller om jag ändrar från DD till "engelska" sas. kommer också ljud. Onkyon säger DD så signal kommer men den verkar inte bära ljud. Nån mer än jag? Sen undrar jag, när man ställer im ljudformat i boxen står det DD+ och en information om att en symbol visar att ljudet sänds i DD+, är det bara bullshit från CD för jag har aldrig sett nåt som sänds i DD+ i boxens info.

Postad 14 September 2012 - 21:47

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 1
Såg precis skillnaden mellan Cmore och Cmore max

cmore kostar 260 för Film och Sport
cmore sport kostar 360 för bara sport

Vill man även ha Fotboll hockey och Livekanalerna så måste man gå upp från
more till max och betala 420 kr

Det är 160 kr för dessa kanaler

En jäkla prisskillnad men den motsvarar inte kanalerna och innehållet

Detta kan ni ta och stoppa upp någonstans

Att få alla kanaler kostar 708 kr hos er och det kostar 409 kr hos viasat och de har och kommer att
ha många fler hd kanaler för sport och många fler sportsändningar än vad ni har genom Cmore
LÄGG NER !

Ni är helt lost och det lär ni snart få erfara och sedan bryr jag mig inte om att det är Tv4 gruppen som äger Cmore för det är ni som är leverantören och det är bara ni som har Cmore via satellit

Kommer att säga upp skiten och det hoppas jag att många fler än jag gör

Redigerat av MalcomX, 14 September 2012 - 22:04.

Postad 14 September 2012 - 22:56

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Nu är surroundljudet tillbaks på hits hd!! Mycket märklig kanal för det är den enda som bucklar och den enda som är out of synk. Felet kan omöjligt ligga hos mig och skulle boxen ha out of synk på endast denna kanal? Njet!

Postad 15 September 2012 - 08:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Har någon mer noterat att det på C More Series HD tycks vara något galet med mixen av ljudet.
På min enkla anläggning tycks det som att centerkanalen saknas, att alla ljud som ska vara där är spridda över övriga kanaler.

En klar skillnad om man växlar mellan SD och HD varianterna av kanalerna.

Postad 15 September 2012 - 08:27

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Nu är surroundljudet tillbaks på hits hd!! Mycket märklig kanal för det är den enda som bucklar och den enda som är out of synk. Felet kan omöjligt ligga hos mig och skulle boxen ha out of synk på endast denna kanal? Njet!

Nej det ligger inte hos dig, har haft och har likadant hos mig. BARA på Hits HD. Har varit så flera månader till och från. Ändrar jag till stereo fungerar ljudet de gångerna surround ljudet är borta.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 15 September 2012 - 08:28.

Postad 15 September 2012 - 13:39

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
tycker hemsidan är helt hopplös. vad kostar det för mig som existerande kund om jag vill se ett visst eliteserie-lags alla matcher utan nån förbannad bindningstid? jag har noll intresse för gamla serier och filmer?

Redigerat av dhanjel, 15 September 2012 - 13:40.

Postad 15 September 2012 - 14:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
687:-/mån (288:-/mån för Familjepaketet + 399:-/mån för C More Sport).
Eller 597:-/mån om du väljer Lokalpaketet för 198:-/mån.
Men utan bindningstid går nog inte vad jag vet på C More.

Redigerat av Leatherface, 15 September 2012 - 14:14.

Postad 16 September 2012 - 08:44

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
På CMore:s hemsida står det att det är utan bidningstid och de länkar vidare till canal digital, men där är det 27 mån. Riktigt dåligt.

Sen på vissa operatörer så ingår web-tv av CMore, men givetvis inte om man har Canal Digital.

När vi bygger hus till våren kommer definitivt inga tjänster från Canal Digital användas.

Postad 16 September 2012 - 10:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det kommer i höst har jag för mig det är sagt.
Kan också nämna att Boxer, Comhem, Tele2, Telia bla inte har C More's webbsändningar heller än.
Ingen av dom har ens alla TV kanaler som C More sänder hos CD för den delen heller.

Redigerat av Leatherface, 16 September 2012 - 10:48.

Postad 17 September 2012 - 08:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

På CMore:s hemsida står det att det är utan bidningstid och de länkar vidare till canal digital, men där är det 27 mån. Riktigt dåligt.

Sen på vissa operatörer så ingår web-tv av CMore, men givetvis inte om man har Canal Digital.

När vi bygger hus till våren kommer definitivt inga tjänster från Canal Digital användas.

Hej dhanjel

Det finns mycket man kan prata om är det gäller abonnemang och bindningstider. Tyvärr kan vi inte ha en sådan "bollande" dialog här på forumet utan det enklaste sättet att få reda på vad som vore det billigaste och smidigaste alternativet för dig vore att ringa vår abonnemangsavdelning på 0770- 33 22 11 så kan de hjälpa dig.

Vänligen
Pauline

Postad 17 September 2012 - 12:22

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Jag ser Person of interest på Cmore serie HD just nu

Ljudet är helt åt skogen och det låter som om det sänds ut i 5 kanaler stereo

Det är samma problem på de andra Cmore kanalerna från och till

Fixa det !

Postad 17 September 2012 - 13:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Jag ser Person of interest på Cmore serie HD just nu

Ljudet är helt åt skogen och det låter som om det sänds ut i 5 kanaler stereo

Det är samma problem på de andra Cmore kanalerna från och till

Fixa det !

De byter satellit i morgon fick jag mail om,förhoppningsvis fixar sig ljud och epg då.

Postad 17 September 2012 - 13:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

De byter satellit i morgon fick jag mail om,förhoppningsvis fixar sig ljud och epg då.

Jaha
Så vad innebär det och varför har inte alla kunder fått detta mail ?

Postad 17 September 2012 - 13:21

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0

För att förbättra oss och fortsätta ge dig bra tv-upplevelser håller vi just nu på att byta satellit. I samband med detta genomför vi en flytt av EPG-data från en satellit till en annan.
Om du har en HD basbox (Sagem ITSD 81 HD eller Sagem HD 106) kan du behöva starta om boxen någon gång efter klockan 10.00 den 18 september för att åter få tillgång till all befintlig EPG information.

Vi hoppas att du är nöjd med oss som leverantör.

Mycket tv-nöje!
Hälsningar

Canal Digital

Postad 17 September 2012 - 13:27

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Då är frågan given för oss som har Linuxboxar
Vilken kanal kommer vara bärare av EPG datan

Postad 17 September 2012 - 15:56

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Då är frågan given för oss som har Linuxboxar
Vilken kanal kommer vara bärare av EPG datan

EPG är på Motors TV 10.934 V
Troligen så släcker de ner den gamla 10.872 V där EPGn fortfarande är igång på
Så det handlar inte om satellit byte utan ett transponder byte

Postad 18 September 2012 - 06:48

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej på er

Som ett första steg mot nästa generations TV-plattform där konsumenterna kommer att kunna se på TV när, hur och var som helst, lanserar Canal Digital funktionen ”Follow Me”. Follow Me är en ny funktion som möjliggör för kunderna att ta del av sitt inspelade material från flera rum. Detta är en funktion som Canal Digital blir först i Norden med att erbjuda.

För att läsa mer om detta kan ni gå in på: http://www.canaldigi...-TV-upplevelse/

Med vänliga hälsningar
Pauline

Med lanserar menar ni att funktionen finns nu eller är det något som kommer och isåfall när?

Postad 18 September 2012 - 08:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Till CD. Menar ni att jag som befintlig kund kan köpa den "nya" boxen för 499 kr. Abb. har jag ju redan och på hemsidan är det lika otydligt som alltid när det gäller oss befintliga.För att förlänga bindningstiden ytterligare som villkor är out of question.

Postad 18 September 2012 - 11:23

Ulmer
  • Ulmer
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nu fungerar EPG:n igen! Tack Canal Digital!!!

/En glad Ulmer

Postad 18 September 2012 - 14:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Till CD. Menar ni att jag som befintlig kund kan köpa den "nya" boxen för 499 kr. Abb. har jag ju redan och på hemsidan är det lika otydligt som alltid när det gäller oss befintliga.För att förlänga bindningstiden ytterligare som villkor är out of question.

Hej Askungen

Priserna som står på hemsidan är de som gäller vid beställning från hemsidan.
För att beställa en box som befintlig kund ringer du in till Kundservice och får då reda på
aktuella priser och kampanjer för dig som befintlig kund.

499 kronor gäller vi nytecknande av abonnemang med 27 månaders bindingstid.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 18 September 2012 - 14:59

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

För att beställa en box som befintlig kund ringer du in till Kundservice och får då reda på

De gångerna som jag har ringt har inte Kundservice kunnat erbjuda något direkt lockande för mig som befintlig kund. Det har alltid varit bättre att komma som ny kund.

Postad 18 September 2012 - 18:07

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej Askungen

Priserna som står på hemsidan är de som gäller vid beställning från hemsidan.

499 kronor gäller vi nytecknande av abonnemang med 27 månaders bindingstid.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Varför inte ha de ev. erbjudande/kampanjer till oss befintliga på hemsidan eller är det upp till var och en att "deala" ?

Postad 19 September 2012 - 07:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Varför inte ha de ev. erbjudande/kampanjer till oss befintliga på hemsidan eller är det upp till var och en att "deala" ?

Hej Askungen

De erbjudanden som finns för er som befintliga kunder förändras oftast månadsvis och ibland dyker det upp erbjudanden som bara finns en begränsad kortare period. Alternativt kan det finnas ett visst antal av en produkt som gör det näst intill omöjligt att hinna uppdatera hemsidan på ett schysst sätt.

Då är det bättre att ha dessa erbjudanden i vår utringande verksamhet och i vår kundservice där ni kan söka upp oss och få aktuell information.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 20 September 2012 - 12:11

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Hej Askungen

De erbjudanden som finns för er som befintliga kunder förändras oftast månadsvis och ibland dyker det upp erbjudanden som bara finns en begränsad kortare period. Alternativt kan det finnas ett visst antal av en produkt som gör det näst intill omöjligt att hinna uppdatera hemsidan på ett schysst sätt.

Då är det bättre att ha dessa erbjudanden i vår utringande verksamhet och i vår kundservice där ni kan söka upp oss och få aktuell information.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Nu får vi väl sansa oss.

Det underlag som den "utringande verksamheten" och kundtjänst har att verka efter är i sig själv välformulerade, genomtänkta och nedskrivna. Det underlaget distribueras internt till dessa enheter och de har att agera efter det. Det kan vara erbjudanden under viss tid etc. Det går precis lika lätt i en normalt skött verksamhet att också ha en administrativ uppdatering av kundsidor. Intern kommunikation till säljorganisation går ofta idag till med mail och interna websidor.

Antingen är det en lite lätt misskött organisation som ser problem i en daglig administrativ verksamhet (vilket förklaringen lutar sig på) eller så väljer man att inte vara transparent mot sina kunder för att det i sin tur kan väntas ge ett bättre resultat.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.