Varför mal du på om TV4, de har inget med ägandet av CD att göra och har mig veterligen aldrig haft det. Telenor är ensam ägare så någon "ägargrupp" finns inte såvida du inte menar aktieägarna i Telenor.Jag hoppas och tror att CD snart blir bäst igen. Byte av ägargrupp kanske vore den bästa lösningen, men det kan ju inte de styra dessvärre. Jag anser att försämringen kom i och med TV4:s inklampande.
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 10 September 2012 - 03:06
Postad 10 September 2012 - 08:04
Förstår att du menar C More ( canal + ) och inte Canal DigitalJag hoppas och tror att CD snart blir bäst igen. Byte av ägargrupp kanske vore den bästa lösningen, men det kan ju inte de styra dessvärre. Jag anser att försämringen kom i och med TV4:s inklampande.
Nej, jag tror inte att dessa kanaler kommer att bli vad de blev.
Tv4 Gruppen är ingen bra ägare
Alla deras kanaler är av sämsta kvalite och så även den sportkanal som bär deras eget namn och som kostar 39 kr
Tyvärr står Canal Digital och faller med att de idag inte har bra sport och filmkanaler att distribuera och framför allt sportkanaler. Man har en mycket dålig Playtjänst.
Postad 10 September 2012 - 09:32
http://www.talksatel...BC-2012-103.htm
Redigerat av STS-128, 11 September 2012 - 18:00.
Postad 10 September 2012 - 10:47
Det är upp till varje kanal att skicka information om programmen så det är TV4 Gruppen du ska höra av dig till.Kommer CD att annonsera att filmer i 3D sänds på annan kanal (high 3) när så är?
CD bara levererar kanalen och sänder ut den EPG TV4 Gruppen har skickat ut.
Iaf då vi pratar om TV4 och C More kanalerna.
Postad 11 September 2012 - 10:58
+ Ställ in boxen på Nickelodeon så blir nog EPG:n uppdaterad. Men icke!
+ Slå av boxen över natten så blir nog EPG:n uppdaterad. Men icke!
+ Man måste ha den nya programvaran för att EPG:n ska funka. ”Ingen ny programvara finns” när jag
försöker ladda ner programvaran.
+ Gör en ominstallation så kommer den nya programvaran in. Men icke!
+ Signalen från parabolen är för svag. Ta hem en antenninstallatör som justerar parabolen. Du får
betala installatören själv!
Jag har justerat parabolen själv med hjälp av ett instrument. Jag har t.o.m. tagit ut boxen och en mindre TV och justerat för bästa värde i antennmenyn. Parabolen är 80 x 90 cm.
Jag har vridit LNB lite men det blev bara lite bättre.
Signalstyrkan är på DISeQC-port A är 187 och på port B 178. Dålig kabel på port B? Jag skiftade kablar mellan A och B. Exakt samman värden vilken tyder på att kablarna är OK men att boxen har 10 enheter lägre signalstyrka på port B. Staplarna för både port A och B är gröna. Är det något fel på boxen?
Och nu till den stora frågan: Kan det verkligen vara så att det slumpat sig så att ett antal personer som kör med version 2.3.0 samtidigt får problem med EPG:n p.g.a. dålig signal?
Ni som kör V2.3.0 vad har ni för värden på signalerna på port A och B?
Fungerar EPG:n, d.v.s. visas fler än 2 program?
Man kan ju undra om varför det krävs en starkare signal för att få fram fler än 2 program i EPG:n?
Postad 11 September 2012 - 12:58
Trevligt att man blir anklagad för att ljuga.
Hyfsat dryg attityd.
__________________________________________________________
"Gällande att du inte kan komma fram till oss när du ringer har vi dock lite svårt att tro på. Vi har öppet 8.00-21.00 mån-lör och 10.00-19.00 på söndagar.
Vi säljer boxar till ordinarepris då man inte behöver binda upp sitt abonnemang, tackar man ja till erbjudande som vi har på kampanjpris är det kundens eget val att abonnemanget förlängs.
Detta är vi som operatör inte ensamma om.
För att kunna hjälpa dig i ditt ärende behöver vi veta vad som är fel med dina box, om du får några felmeddelande eller likande.
Om du vill kan någon av våra handläggare kontakta dig, ange då gärna ett aktivt telefonnummer.
Med vänlig hälsning
Simone Söderdahl
Canal Digital Kundservice
__________________________________________________________
1. Vi har varit kund i snart tio år och förmodligen närmar väl summan som vi betalt in 100.000kr. Vi har aldrig gjort något större nummer av tidigare problem och alltid varit en lugn och lydig kund. När vi nu har problem och inte har kunnat få kontakt med er anklagar ni oss för att ljuga!
2. Efter att jag börjat leva om lite så fick jag dock snabbt kontakt. Efter ett samtalsförsök blir vi dock felaktigt anklagade för att inte ha aktiva telefonnummer. Ursäkta så mycket att vi jobbar på dagarna, jag ska självklart ta ledigt den här veckan så jag säkert kan svara då ni ämnar ringa.
3. Jag har i åtskilliga mail berättat exakt vad som är fel med boxen. Jag har tyvärr ej kunnat göra detsamma via telefon av förklarliga skäl.
Hur vore det om ni på kundtjänst skaffade aktiva telefonnummer?
Postad 11 September 2012 - 12:59
Det där är nys och skall inte behövas på en box med dubbla tuners.Jag har fått följande förslag från CD:
+ Ställ in boxen på Nickelodeon så blir nog EPG:n uppdaterad. Men icke!
Om man gör en förändring av utsändningen så att den gamla boxen inte hittar varken EPG eller ny mjukvara så kan det ju bli så. Men det är något som den inköpta kundtjänsten inte har information om och aldrig heller kommer erkänna.+ Man måste ha den nya programvaran för att EPG:n ska funka. ”Ingen ny programvara finns” när jag
försöker ladda ner programvaran.
Formulär 1A vid kundkontakt, skyll på den del av utrustning som kunden ansvarar för. Det är inget fel på din parabol.+ Signalen från parabolen är för svag.
Inget fel på boxen. Skillnaden i mätvärden kan ha flera orsaker, dels kan de vara inställda på olika frekvenser och därmed matas med lite olika signalstyrka, dels kan det vara lite skillnad i känslighet mellan ingångarna. Min box hade det omvända mot din, vid samma frekvens hade jag ungefär 10 enheter lägre på port B.Signalstyrkan är på DISeQC-port A är 187 och på port B 178. Dålig kabel på port B? Jag skiftade kablar mellan A och B. Exakt samman värden vilken tyder på att kablarna är OK men att boxen har 10 enheter lägre signalstyrka på port B. Staplarna för både port A och B är gröna. Är det något fel på boxen?
Dina siffror är bättre än vad jag normalt hade så det skall inte vara några problem.
Jag testade f ö en box med ny programvara på samma parabol och då funkade både EPG och programuppdatering.
Nej, ingen slump. Någon omläggning har skett i utsändningen.Och nu till den stora frågan: Kan det verkligen vara så att det slumpat sig så att ett antal personer som kör med version 2.3.0 samtidigt får problem med EPG:n p.g.a. dålig signal?
Data för EPG sänds på ett lite annat sätt än information om nuvarande och nästa program, inte så att det behövs bättre signal utan de ligger i en annan typ av datapaket i den digitala utsändningen. Om dessa paket organiseras om på ett sätt som inte den gamla mjukvaran känner igen så blir det så här.Man kan ju undra om varför det krävs en starkare signal för att få fram fler än 2 program i EPG:n?
Du har inte blivit pådyvlad en ny nätdel också längs vägen? En del av supportpersonalen är förtjusta att skicka ut sådana, till deras försvar kan sägas att det varit problem med nätdelar och om man inte vet något om hur digitalboxar fungerar så kan det ju vara frestande att fortsätta med de lösningar man fått att fungera tidigare.
I mitt fall insåg att jag att jag inte skulle få någon hjälp av supporten, vissa strider kan man bara inte vinna. Boxen pensionerades.
Postad 11 September 2012 - 13:20
Hade tänkt skaffa en HD-box men man vill ju inte köpa något som riskerar att bli omodernt.
Postad 11 September 2012 - 14:27
Mina värden är A 184 och B 178 vilket är samma värden som det var när EPG:n fungerade.
Signalstyrkan är på DISeQC-port A är 187 och på port B 178. Dålig kabel på port B? Jag skiftade kablar mellan A och B. Exakt samman värden vilken tyder på att kablarna är OK men att boxen har 10 enheter lägre signalstyrka på port B. Staplarna för både port A och B är gröna. Är det något fel på boxen?
Och nu till den stora frågan: Kan det verkligen vara så att det slumpat sig så att ett antal personer som kör med version 2.3.0 samtidigt får problem med EPG:n p.g.a. dålig signal?
Ni som kör V2.3.0 vad har ni för värden på signalerna på port A och B?
Fungerar EPG:n, d.v.s. visas fler än 2 program?
Man kan ju undra om varför det krävs en starkare signal för att få fram fler än 2 program i EPG:n?
Har även kontrollerat med box med senaste programvara. EPG fungerar på senaste programvaran så det kan inte vara något fel på signalen. Har blivit anmodad av kundtjänst att utföra samma kontroller som ni andra men det är ju CD som har ändrat i programvaran men det förstår inte kundtjänsten, troligen beror detta på bristande kompetens och produktkännedom samt att det inte finns någon som tar ansvar hos CD. Ett typiskt svar är "Vi tar det vidare och återkommer så fort vi vet något." men inte kommer det något svar.
Postad 11 September 2012 - 15:38
Jag hade detta problem också tidigare. Ibland var det helt otittbart för texten kom upp hela tiden. Jag ringde canal digital och bad dem skicka en ny nätdel och detta löste problemet.Är det en bugg att Sagem-boxen helt plötsligt (sen 2-3 veckor tillbaka) får för sig att det inte sitter något kort i? JÄvligt irriterande!
Postad 11 September 2012 - 16:30
Där borde kundtjänsten kunna förbättra sig avsevärt. Om man har ett ärende som går vidare till "reklamationsansvarig" eller vad det heter så blir man informerad att denne ringer upp inom tre dagar. Jag var så dum att jag trodde de skulle ringa igen om jag missade samtalet så jag tog inte med mobilen in i duschen och vips så hade jag missat mitt samtal. Efter att ha hållit mig anträffbar i ytterligare tre dagar i förhoppning att få en ny chans så fick jag i stället lägga ett nytt ärende, vilket ledde till tre dagars väntan innan de ringde igen. Summa nio vardagar som krävde en del planering för att i mesta möjliga mån kunna ta telefon.Efter ett samtalsförsök blir vi dock felaktigt anklagade för att inte ha aktiva telefonnummer. Ursäkta så mycket att vi jobbar på dagarna, jag ska självklart ta ledigt den här veckan så jag säkert kan svara då ni ämnar ringa.
Se till att vi blir kopplade direkt till berörd person eller boka en specifik tidpunkt när ni ringer upp, ett intervall på tre dagar är orimligt.
Postad 12 September 2012 - 10:27
Lite då och då hackade bilden utan att jag gjorde något speciellt.
I juni var det ett stort driftproblem i min förening som varade i två veckor.
När jag felanmält alla problem har jag hela tiden fått svaret av kundtjänst att vänta tills alla problem är lösta innan vi kan titta på kompensation.
Nu har jag blivit trött på att betala för en tjänst som inte fungerar.
Pratade med kundtjänst om vilken kompensation jag kunde få för detta året det dom kunde erbjuda var 2månader fritt.
Hade jag valt att bli kund hos Viasat istället för CanalDigital hade jag fått minst 4månader ENDAST för driftstörningarna som varade i 2 veckor.
Jag trodde att CanalDigital var ett bra val men tyvärr visade det sig vara som att kasta pengarna i sjön.
Kommer aldrig rekomendera CanalDigital till någon.
Postad 12 September 2012 - 11:58
Jag har alltså hamnat i ett Moment 22-läge. EPG:n fungerar inte med den nuvarande programvaran, V2.3.0.
Signalen är "för svag" för att kunna hämta den nya programvaran.
Vad jag förstår kan man inte tvinga in ny programvara? Signalen är ju "för svag". Antar att man inte kan skicka in boxen till Canal Digital för uppgradering av programvaran. Är det någon på Canal Digital som läser det här och har någon kommentar?
Ulmer
Postad 12 September 2012 - 12:52
Nej du kan inte tvinga in mjukvaran som skickas via satelliten, hade det verkligen berott på signalstyrka så borde det ju räckt att kvista över till någon i bekantskapskretsen som hade starkare signal men det är inte där problemet ligger. Självklart finns det möjligheter att ladda in ny mjukvara på andra sätt än via antennsignalen, men återigen erkänner inte Canal Digital den möjligheten så den vägen är tyvärr stängd.Vad jag förstår kan man inte tvinga in ny programvara? Signalen är ju "för svag". Antar att man inte kan skicka in boxen till Canal Digital för uppgradering av programvaran. Är det någon på Canal Digital som läser det här och har någon kommentar?
Postad 12 September 2012 - 13:34
Däremot kan de ju tänkas ha en version av mjukvaran som en box med gamla operativet klarar av att ta emot. Det tycks ju som om något fundamentalt har ändrats i mjukvaran sedan den "nya" introducerades eftersom boxen vägrar ta emot den och även EPGn.
Vette tusan hur samarbetsvilliga CD är med att fixa en gammal box som sedan länge tappat garantin men om du lyckas få kontakt med en av teknikerna på själva Canal Digital så kanske. INTE en av de på kundtjänst, de kan inget göra.
Men som sagt, jag har inte den blekaste aning om CD är intresserade av det eller ens kan.
Postad 12 September 2012 - 14:27
- Håll standby knappen på boxens front intryckt till den ändrar färg till orange (tar ca 5 sekunder).
- Släpp knappen.
- När displayen visar 8888 tryck på OK-knappen på fjärrkontrollen och sedan direkt på Menu-knappen.
- Nu skall boxen börja ladda ner programvaran 00--, 01—osv.
- När nedladdningen är klar så går boxen ner i standby läge. Starta boxen igen för att börja använda den senaste programvaran.
Redigerat av Melmac, 12 September 2012 - 14:32.
Postad 12 September 2012 - 14:48
Gjorde som Melmac föreslog, men jag får ER-09 som står och blinkar på displayen. Jag startade om boxen och då funkade det som vanligt, d.v.s. med bara två program i EPG. Visst går det att spela in program manuellt i Menyn, men man kan ju inte säga att det är smidigt. Undrar hur stor parabol man måste ha för att få den signalstyrka som Canal Digital kräver för att EPG ska funka, eller för att man ska kunna ladda ny programvara?
Ulmer
Postad 12 September 2012 - 15:02
På den box som jag lånade av en granne så fungerar EPG när jag kopplar in den på min parabol så det tolkar jag som att det inte är signalstyrkan som är för låg.Tack för att ni vill hjälpa till!
Gjorde som Melmac föreslog, men jag får ER-09 som står och blinkar på displayen. Jag startade om boxen och då funkade det som vanligt, d.v.s. med bara två program i EPG. Visst går det att spela in program manuellt i Menyn, men man kan ju inte säga att det är smidigt. Undrar hur stor parabol man måste ha för att få den signalstyrka som Canal Digital kräver för att EPG ska funka, eller för att man ska kunna ladda ny programvara?
Ulmer
Dessutom har jag några veckor kvar på garantin men eftersom det inte är fel på boxen så är det inte ett garantiärende. Kundtjänst bara tjatar om att jag måste ladda ner den senaste mjukvaran vilket inte går att göra.
Postad 12 September 2012 - 15:30
På den box som jag lånade av en granne så fungerar EPG när jag kopplar in den på min parabol så det tolkar jag som att det inte är signalstyrkan som är för låg.
Dessutom har jag några veckor kvar på garantin men eftersom det inte är fel på boxen så är det inte ett garantiärende. Kundtjänst bara tjatar om att jag måste ladda ner den senaste mjukvaran vilket inte går att göra.
Vilken är den senaste mjukvaran?
Postad 12 September 2012 - 16:18
Enligt kundtjänst så är det version 0.9.5_H vilken inte tillåter redigering av inspelningar.Vilken är den senaste mjukvaran?
Postad 12 September 2012 - 16:29
Nej, har man den gamla mjukvaran så fungerar inte den metoden längre.Funkar det inte att tvinga ner den?
Postad 12 September 2012 - 20:33
Redigerat av Monshi, 12 September 2012 - 20:39.
Postad 12 September 2012 - 22:28
Detta är en tråd skapad av Canal Digital och därmed kan allt som rör Canal Digital diskuteras här.Nu är vi i helt fel tråd för att diskutera enskild box egentligen men vad gör boxen med gamla mjukvaran om ni stoppar in en ny, tom hårddisk i den? Eller, för den som vågar, en hårddisk med nya mjukvaran på?
Postad 13 September 2012 - 07:58
ja, jo, visst men vi har en tråd för Sagem-boxen härDetta är en tråd skapad av Canal Digital och därmed kan allt som rör Canal Digital diskuteras här.
https://www.minhembi...howtopic=171163
och det är inte fel att samla kunskap om den där.
Postad 13 September 2012 - 09:30
Detta är en tråd skapad av Canal Digital och därmed kan allt som rör Canal Digital diskuteras här.
Det var inte meningen att diskutera boxarna så gör det i den tråden som är till för boxarna är du vänlig
Postad 14 September 2012 - 14:59
Viktig information,
Kanalsökning för att få tillgång till C More live.
Publicerad: den 14 september 2012
C More live har fått en ny sändningsfrekvens vilket innebär att du som har en standarbox behöver göra en kanalsökning.
Du som har en standardbox (CDC 7000), en basbox (Handan 5050) eller en Media Highway hyrbox kan behöva göra en ny kanalsökning för att få tillgång till C More live på kanalplats 34. Kanalen C More live ingår för kunder som abonnerar på C More Max eller C More Sport. Du behöver också tillgång till C More live för att kunna se vissa Pay Per View matcher.
Samma information samt även info om hur kanalsökning görs på aktuella boxar finns här:
http://www.canaldigi...ll-C-More-live/
Med vänlig hälsning
Mikael
Postad 14 September 2012 - 18:25
Postad 14 September 2012 - 21:47
cmore kostar 260 för Film och Sport
cmore sport kostar 360 för bara sport
Vill man även ha Fotboll hockey och Livekanalerna så måste man gå upp från
more till max och betala 420 kr
Det är 160 kr för dessa kanaler
En jäkla prisskillnad men den motsvarar inte kanalerna och innehållet
Detta kan ni ta och stoppa upp någonstans
Att få alla kanaler kostar 708 kr hos er och det kostar 409 kr hos viasat och de har och kommer att
ha många fler hd kanaler för sport och många fler sportsändningar än vad ni har genom Cmore
LÄGG NER !
Ni är helt lost och det lär ni snart få erfara och sedan bryr jag mig inte om att det är Tv4 gruppen som äger Cmore för det är ni som är leverantören och det är bara ni som har Cmore via satellit
Kommer att säga upp skiten och det hoppas jag att många fler än jag gör
Redigerat av MalcomX, 14 September 2012 - 22:04.
Postad 14 September 2012 - 22:56
Postad 15 September 2012 - 08:10
På min enkla anläggning tycks det som att centerkanalen saknas, att alla ljud som ska vara där är spridda över övriga kanaler.
En klar skillnad om man växlar mellan SD och HD varianterna av kanalerna.
Postad 15 September 2012 - 08:27
Nu är surroundljudet tillbaks på hits hd!! Mycket märklig kanal för det är den enda som bucklar och den enda som är out of synk. Felet kan omöjligt ligga hos mig och skulle boxen ha out of synk på endast denna kanal? Njet!
Nej det ligger inte hos dig, har haft och har likadant hos mig. BARA på Hits HD. Har varit så flera månader till och från. Ändrar jag till stereo fungerar ljudet de gångerna surround ljudet är borta.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 15 September 2012 - 08:28.
Postad 15 September 2012 - 13:39
Redigerat av dhanjel, 15 September 2012 - 13:40.
Postad 15 September 2012 - 14:10
Eller 597:-/mån om du väljer Lokalpaketet för 198:-/mån.
Men utan bindningstid går nog inte vad jag vet på C More.
Redigerat av Leatherface, 15 September 2012 - 14:14.
Postad 16 September 2012 - 08:44
Sen på vissa operatörer så ingår web-tv av CMore, men givetvis inte om man har Canal Digital.
När vi bygger hus till våren kommer definitivt inga tjänster från Canal Digital användas.
Postad 16 September 2012 - 10:46
Kan också nämna att Boxer, Comhem, Tele2, Telia bla inte har C More's webbsändningar heller än.
Ingen av dom har ens alla TV kanaler som C More sänder hos CD för den delen heller.
Redigerat av Leatherface, 16 September 2012 - 10:48.
Postad 17 September 2012 - 08:14
På CMore:s hemsida står det att det är utan bidningstid och de länkar vidare till canal digital, men där är det 27 mån. Riktigt dåligt.
Sen på vissa operatörer så ingår web-tv av CMore, men givetvis inte om man har Canal Digital.
När vi bygger hus till våren kommer definitivt inga tjänster från Canal Digital användas.
Hej dhanjel
Det finns mycket man kan prata om är det gäller abonnemang och bindningstider. Tyvärr kan vi inte ha en sådan "bollande" dialog här på forumet utan det enklaste sättet att få reda på vad som vore det billigaste och smidigaste alternativet för dig vore att ringa vår abonnemangsavdelning på 0770- 33 22 11 så kan de hjälpa dig.
Vänligen
Pauline
Postad 17 September 2012 - 12:22
Ljudet är helt åt skogen och det låter som om det sänds ut i 5 kanaler stereo
Det är samma problem på de andra Cmore kanalerna från och till
Fixa det !
Postad 17 September 2012 - 13:18
De byter satellit i morgon fick jag mail om,förhoppningsvis fixar sig ljud och epg då.Jag ser Person of interest på Cmore serie HD just nu
Ljudet är helt åt skogen och det låter som om det sänds ut i 5 kanaler stereo
Det är samma problem på de andra Cmore kanalerna från och till
Fixa det !
Postad 17 September 2012 - 13:20
De byter satellit i morgon fick jag mail om,förhoppningsvis fixar sig ljud och epg då.
Jaha
Så vad innebär det och varför har inte alla kunder fått detta mail ?
Postad 17 September 2012 - 13:21
För att förbättra oss och fortsätta ge dig bra tv-upplevelser håller vi just nu på att byta satellit. I samband med detta genomför vi en flytt av EPG-data från en satellit till en annan.
Om du har en HD basbox (Sagem ITSD 81 HD eller Sagem HD 106) kan du behöva starta om boxen någon gång efter klockan 10.00 den 18 september för att åter få tillgång till all befintlig EPG information.
Vi hoppas att du är nöjd med oss som leverantör.
Mycket tv-nöje!
Hälsningar
Canal Digital
Postad 17 September 2012 - 13:27
Vilken kanal kommer vara bärare av EPG datan
Postad 17 September 2012 - 15:56
Då är frågan given för oss som har Linuxboxar
Vilken kanal kommer vara bärare av EPG datan
EPG är på Motors TV 10.934 V
Troligen så släcker de ner den gamla 10.872 V där EPGn fortfarande är igång på
Så det handlar inte om satellit byte utan ett transponder byte
Postad 18 September 2012 - 06:48
Med lanserar menar ni att funktionen finns nu eller är det något som kommer och isåfall när?Hej på er
Som ett första steg mot nästa generations TV-plattform där konsumenterna kommer att kunna se på TV när, hur och var som helst, lanserar Canal Digital funktionen ”Follow Me”. Follow Me är en ny funktion som möjliggör för kunderna att ta del av sitt inspelade material från flera rum. Detta är en funktion som Canal Digital blir först i Norden med att erbjuda.
För att läsa mer om detta kan ni gå in på: http://www.canaldigi...-TV-upplevelse/
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 18 September 2012 - 08:19
Postad 18 September 2012 - 14:39
Till CD. Menar ni att jag som befintlig kund kan köpa den "nya" boxen för 499 kr. Abb. har jag ju redan och på hemsidan är det lika otydligt som alltid när det gäller oss befintliga.För att förlänga bindningstiden ytterligare som villkor är out of question.
Hej Askungen
Priserna som står på hemsidan är de som gäller vid beställning från hemsidan.
För att beställa en box som befintlig kund ringer du in till Kundservice och får då reda på
aktuella priser och kampanjer för dig som befintlig kund.
499 kronor gäller vi nytecknande av abonnemang med 27 månaders bindingstid.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 18 September 2012 - 14:59
De gångerna som jag har ringt har inte Kundservice kunnat erbjuda något direkt lockande för mig som befintlig kund. Det har alltid varit bättre att komma som ny kund.För att beställa en box som befintlig kund ringer du in till Kundservice och får då reda på
aktuella priser och kampanjer för dig som befintlig kund.
Postad 18 September 2012 - 18:07
Varför inte ha de ev. erbjudande/kampanjer till oss befintliga på hemsidan eller är det upp till var och en att "deala" ?Hej Askungen
Priserna som står på hemsidan är de som gäller vid beställning från hemsidan.
För att beställa en box som befintlig kund ringer du in till Kundservice och får då reda på
aktuella priser och kampanjer för dig som befintlig kund.
499 kronor gäller vi nytecknande av abonnemang med 27 månaders bindingstid.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 19 September 2012 - 07:42
Varför inte ha de ev. erbjudande/kampanjer till oss befintliga på hemsidan eller är det upp till var och en att "deala" ?
Hej Askungen
De erbjudanden som finns för er som befintliga kunder förändras oftast månadsvis och ibland dyker det upp erbjudanden som bara finns en begränsad kortare period. Alternativt kan det finnas ett visst antal av en produkt som gör det näst intill omöjligt att hinna uppdatera hemsidan på ett schysst sätt.
Då är det bättre att ha dessa erbjudanden i vår utringande verksamhet och i vår kundservice där ni kan söka upp oss och få aktuell information.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Postad 20 September 2012 - 12:11
Hej Askungen
De erbjudanden som finns för er som befintliga kunder förändras oftast månadsvis och ibland dyker det upp erbjudanden som bara finns en begränsad kortare period. Alternativt kan det finnas ett visst antal av en produkt som gör det näst intill omöjligt att hinna uppdatera hemsidan på ett schysst sätt.
Då är det bättre att ha dessa erbjudanden i vår utringande verksamhet och i vår kundservice där ni kan söka upp oss och få aktuell information.
Med vänliga hälsningar
Pauline
Nu får vi väl sansa oss.
Det underlag som den "utringande verksamheten" och kundtjänst har att verka efter är i sig själv välformulerade, genomtänkta och nedskrivna. Det underlaget distribueras internt till dessa enheter och de har att agera efter det. Det kan vara erbjudanden under viss tid etc. Det går precis lika lätt i en normalt skött verksamhet att också ha en administrativ uppdatering av kundsidor. Intern kommunikation till säljorganisation går ofta idag till med mail och interna websidor.
Antingen är det en lite lätt misskött organisation som ser problem i en daglig administrativ verksamhet (vilket förklaringen lutar sig på) eller så väljer man att inte vara transparent mot sina kunder för att det i sin tur kan väntas ge ett bättre resultat.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
171 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?