Jupp, ser lite annorlunda ut än tidigare men funkar fint.
Som Fylkings skulle ha sagt "ÄNTLIGEN"

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34705 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 07 december 2011 - 14:45
Som Fylkings skulle ha sagt "ÄNTLIGEN" ![]() Postad 07 december 2011 - 17:35 . Händer här oxå! På alla mina inspelningar om jag avbrutit och vill se där jag var. Tex. Så kollade jag Desperate Housewives och spelade även in programmet efter, Happy endings. Slutet på desperate ligger på Happys inspelning. Kollade slutet, stoppade tittandet. Raderade desperate och skulle kolla senare på Happy. När jag valde att börja se när jag slutade startade det inte alls. Utan hoppade tillbaka till början. Fortfarande inte fått något svar på varför ca 20 gb är upptaget på boxen när alla inspelningar är raderade?? Har formaterat flera ggr, det tog bort ca 5 gb. Men sen har det ökat igen med 2 gb varefter man spelat in något och sen raderat. Gött knasigt! Postad 07 december 2011 - 18:10 Unikt erbjudande till våra digital-tv kunder 2011-12-07 08:17 Logga in på Mina Sidor för att ta del av erbjudandet som riktas till dig som är digital-tv kund idag. loggat in på mina sidor men var hittar jag detta unika erbjudandet? Postad 07 december 2011 - 18:40
Det ligger under abonnemang. Jag hamnade där direkt när jag loggade in. Handlar om att få fria månader mot att öka bindningstiden när man byter till större kanalpaket. Inget nytt direkt... Postad 07 december 2011 - 19:50
Fattade tyvärr inte........;-)) men den "gröna" knappen var efterläntad. Tack för den Telia ! Postad 07 december 2011 - 20:22 EK Postad 07 december 2011 - 22:22
Recensioner i Videobutiken är väl också nytt?
I menyn inställningar har valet ”Smart fjärrkontroll” tillkommit Ni som har tillgång till Canal+ Sportextra HD kan på lördag se Ishockey och fotboll i 3D Så på med glasögonen Postad 07 december 2011 - 23:44
Jag måste protestera högljutt. Jag förstår att den kanske inte ska vara med i ett paket men kan ni inte i alla fall se till att behålla ESPN America som en tillvalskanal som jag kan betala extra för. Kanalen har grymt bra innehåll även utan NHL med direktsänd MLB samt Collegesport samt högkvalitativa dokumentärer och magasin. Jag är villig att betala upp till 59 kr/månaden för att ha den. Att ni behåller alla andra skräpkanaler som finns men gör er av med denna är en gåta. Postad 08 december 2011 - 00:32 Textningen ligger ca 30-60 s efter på Canal+ First HD (The A-team). Postad 08 december 2011 - 01:57 Ryckt strömsladden och även startat om gatewyen men det hjälper inte. ADSL har jag och allt fungerar normalt alltid utan problem. Behöver ju aldrig stänga av boxen men hd:n kan ju få vila någon gång tycker jag... Redigerat av Bosse-i-skogen, 08 december 2011 - 02:00. Postad 08 december 2011 - 06:16
+ 1 Hoppas att det kommer en snabb fix under dagen. Stänger man av med fjärren nu kommer planerade inspelningar ej starta. Postad 08 december 2011 - 08:04 Någon som vet vad Smart fjärrkontroll är för något, man skulle kunna misstänka att det är för android appen eller? Postad 08 december 2011 - 08:39 Någon gång i våras/somrras var det diskussioner om kostnad för Telia Smart och jag är nästan 100% säker på att Telia gav information om att detta var gratis om man har Bredband, TV och IP-Telefoni från Telia. Är det någon som vet vad som gäller? Postad 08 december 2011 - 09:00
Är väl erbjudande om Canal Plus Total, 0 kr i sex månader tillsammans med Stor eller Lagom om du binder dig i ett år. För mig, som har funderat att skaffa Canal + igen, var det ett klockrent erbjudande. Betalar idag 129 kr/mån för Lagom = 1548 kr/år, ordinarie pris under ett år för Canal+ och Lagom är: 3948 kr, med erbjudande blir årskostnaden 1974 kr. 36 spänn mer i månaden för att få Canal Plus känns helt ok för mig. Postad 08 december 2011 - 10:28 Gäller nog inte alla för jag hade boxen avstängd, med fjärren, igårkväll när jag inte var hemma men boxen spelade in det den skulle. Postad 08 december 2011 - 11:06
En fråga till er som har problem med att boxen botar om när man tar ner den i standby, hjälper det att göra FR och sen logga in igen i boxen för att det ska fungera? Det drabbar inte många kunder men verkar som att några har problem med det så ni får gärna säga hur ni har kopplat in boxen till tv:n och om ni har kopplat via en förstärkare? Det kan ju vara något med HDMI handskakningen som orsakar detta kanske? Markus Johansson Telia Kundservice Postad 08 december 2011 - 11:55 Prövat med att slå in koderna igen. Funkade inte. Kör via en HDMI-switch till TV. Prövade att stänga av med HDMI kabeln urryckt, hjälpte inte. Stänger jag av lyser det rött i ca: 90 sek. sen startar den om och laddar ner. Detta är min gamla "egna" 1963. Har även 1003 som BRF står för, den funkar ok. Det är kopplat med en kabel från smart till en switch som delar ut till bägge boxarna. Det jag skrev tidigare om upplösning: om allt är igång, startar jag om HDMI-switchen får jag 576p på TV, startar jag om boxen blir det rätt. Postad 08 december 2011 - 13:03
Vill också veta detta. Om man går in på "fiber" på telia.se står det att smart ingår, men detta erbjudande har jag aldrig fått. Gäller det bara vid nyteckning? Kanske är värt att säga upp abonnemanget och starta ett nytt. ![]() Postad 08 december 2011 - 14:00
Gjorde remove software på min 1963 och nu fungerar det. HDMI till tv:n och koaxialkabel för ljudet till surrondrecivern. Tråkigt att min välgjorda egna kanallista försvann men det är ju ett mindre problem.... Redigerat av Bosse-i-skogen, 08 december 2011 - 14:09. Postad 08 december 2011 - 14:14
Har du appen och lägger in en inspelning när du inte är hemma skiftar boxen till den kanalen och det kan ju vara tråkigt för någon som sitter framför tv:n och tittar på en annan kanal. Därför kan du nu stänga av möjligheten att använda "Smart fjärkontroll". Redigerat av Bosse-i-skogen, 08 december 2011 - 14:16. Postad 08 december 2011 - 15:03
Har inte dessa problem, men har sedan förr förra uppdateringen problem med att kunna välja i bildmenyn att jag vill ha inställning 1080p50 (eller vad det står). Jag kunde detta förrut utan problem, men nu så "blixtrar" bilden liksom. Är det för att jag ej skall kunna ha det och att det nu åtgärdats eller att det blivit något fel. Varför jag hade det valet och inte 1080i är för att jag kunde färgen och svärtan blev bäst med det valet. Men nu kan jag ha de andra valen med 1080p24, p25 och 1080i, men alltså inte p50 som jag kunde innan utan problem. Varför? och vad är det som skiljer valen? Postad 08 december 2011 - 15:08
Efter en hel del letande på forumet så hittade jag informationen om Smart och kostnad för denna tjänst, jag beställde mitt Smart Modem i Juni eller Juli. I Augusti upphörde bindningstiden på mitt TV-abonnemang och priset gick upp från 99 kr/mån till 129 kr/mån för Lagom, samtidigt las kostnad för Smart Start på fakturan, trots att jag har TV-abonnemang, IP-Telefoni och Bredband från Telia. I ovanstående text står det inget om att man måste binda sig, det räcker att kombinera dessa tre tjänster. Ser fram emot 45 minuters telefonkö till Telias fakturaavdelning, blir så trött... Postad 08 december 2011 - 18:04
Vilken av de närmare 30 olika TV4 kanalerna är det fel format på? Markus Johansson Telia Kundservice Postad 08 december 2011 - 18:25
Går alltid snacka till sig en Inteno switch om man har fiber, vilket är bättre alla dagar i veckan än "Smart" Postad 08 december 2011 - 18:28
TV4 Postad 08 december 2011 - 19:36
Du får nog precisera dig bättre om du ska få hjälp med TV4 finns ju 30 olika i nätet ![]() Postad 08 december 2011 - 19:48
Factory Reset + Remove software fixade problemet Postad 08 december 2011 - 19:59
Nån som har lust att förklara hur man gör? Har aldrig gjort detta. Postad 08 december 2011 - 20:03 Markus, det är rikskanalen TV4 det är fel på! För det finns väl inte flera sådana? Jag bor i Hudiksvallstrakten om det skulle vara till någon hjälp. Fö förstår jag inte varför ni har så dålig koll på formatfel. Att låta användarna rapportera in är ingen bra lösning på fel som är så frekvent. Eller är det verkligen så låg prioritet på denna typ av problem? Redigerat av Krutrök, 08 december 2011 - 20:04. Postad 08 december 2011 - 20:26
Kolla vilken TV4 du har i din box
Exempel på TV4 kanaler: TV4 Halland,TV4 Malmö,TV4 Västervik,TV4 Kalmar,TV4 Värnamo,TV4 Jönköping,TV4 Nässjö,TV4 Växjö ,TV4 Linköping,TV4 Norrköping,TV4 Stockholm,TV4 Sundsvall Postad 08 december 2011 - 20:54 I mitt fall TV4 Hälsingland (tack för hjälpen Lindo!) Vet inte vilka de andra med problem har naturligtvis men som sagt TV Hälsingland visar fel format, 4:3 i stället för 16:9 Postad 08 december 2011 - 21:11 Postad 08 december 2011 - 21:36 Min box startas upp från avstängning och den går inte att stänga av överhuvudtaget. Från röd lampa hoppar han till grön av sig själv. Går det att lösa på annat sätt än att göra Factory Reset? Om inte, kan inte ni på Telia lösa så att våra egna kanallistor sparas nånstans hos er eller att vi kan spara på en USB minne eller så vidare. Himla jobbigt och mycket dåligt service från Telia att bara hänvisa till RESET på boxen. Alla kanallistor och egna inställningar måste göras om.... Postad 08 december 2011 - 21:42 Men se. När jag bytte till en annan kanal så kom den tillbaka... Postad 08 december 2011 - 21:45
Halland i mitt fall. /G Postad 08 december 2011 - 23:10
Jag har samma/liknande problem med min VIP1903 efter uppdateringen. Power-lampan lever ett eget liv och boxen startar från scratch när man sätter på den. Redigerat av Weiman, 08 december 2011 - 23:11. Postad 09 december 2011 - 00:45
Det räcker att göra Remove software såvitt jag har förstått det. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 09 december 2011 - 02:14
Dra ur strömsladden och sätt in den igen samtidigt som du trycker och håller inne infoknappen på fjärren. Då kommer du till en meny där du bläddrar fram och väljer "Remove software". Sen startar boxen om och mjukvaran hämtas hem igen. Inloggningsuppgifterna måste du ha och slå in igen under uppstarten. Och egna inställningar och kanallistor försvinner.... Redigerat av Bosse-i-skogen, 09 december 2011 - 02:19. Postad 09 december 2011 - 11:15
Bara en liten korrigering, det är bara factory reset i den menyn som raderar alla inställningar. Remove software tar bort den lokala kopian av programvaran i boxen (image alltså) och raderar inte inställningarna på flash minnet. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 09 december 2011 - 17:14 Jag sökte och såg att det skrivits en del om det med lite olika önskemål och att visst skip-knapparnas "hopp-funktion" ändrats för en tid sedan till någon dynamisk variant som jag inte förstått mig på...alldeles för långt kommer jag varje gång jag försöker. Men jag såg inga svar från Telia. Varför kan inte 1963:an fungera som de flesta andra boxar, att man vid spolning börjar med 2x och trycker man en gång till blir det 4x och sen 10x, 20x, 30x, 40x ungefär? Gärna även minskande fart om man trycker en gång åt andra hållet, så att man slipper trycka play och börja en ny spol-session för att sakta ner när man börjar närma sig rätt ställe. Att bara ha 10x känns ju så himla segt och omodernt. Går det inte att göra om eller varför är det som det är? Postad 09 december 2011 - 17:39
Håller med, det går på de flesta andra boxar. 10x kan vara både för långsamt och för snabbt beroende på program. Postad 09 december 2011 - 20:20 Ny bugg? Tryckte på grön knapp. Sen kunde jag inte göra något mer, gick inte å gå ur kanallistan ens om jag stängde av boxen. Verkar som om det segade ner boxen för när jag tryckt på lite knappar så dök det upp felmeddelande om att jag valt en kanal jag ej hade tillgång till. Slutade med en norsk reset. Har inte prövat igen för tvn är upptagen av sambon.... 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |