Ser att det här precis som på andra forum är en extremt negativ attityd mot allt och alla.
Det citerade inlägget ovan är ju positivt..men det är ju ytterst sällan.
...
Fortsätt och kritisera Telia när de inte levererar bra, men glöm inte bort att mellan varven så är det faktiskt en ganska stabil tjänst.
Jag tycker bildkvaliten är utmärkt även jämfört med Boxer.
Zapp-appen förstår jag inte vitsen med, men inspelningsappen är ju grym!
Javisst, lite positivt mellan varven är alltid trevligt.
Jag ärnöjd med stabiliteten i tjänsten, men jag är ofattbart uppgiven och besviken över att enkla fel som rapporterats i över ett år (!!!) fortfarande inte fixas.
Största irritationsmomentet är att 1963-boxen, som är tänkt att ersätta ens gamla VHS-video, inte klarar av den självklara funktionen att ha en stående inspelning som gäller tills vidare och som enkelt kan editeras på
ett ställe om sändningstiden ändras. Hur svårt kan det vara att fixa?
Näst största: Icke-intuitiv och icke-informativ spolning/hoppning. Ok, detta kanske faktiskt kräver några dagars programmering och testande, men knappast mer.
Vidare: Inspelningsmarginaler som inte fungerar som de ska. Hur svårt kan det vara att fixa?
Och så har vi de här undertexterna på kanaler där Telia sköter textningen. Tyvärr har Telia byggt in sig i föråldrad teknik då de använder boxens inbyggda text-tv-textningsfunktion. Dvs texten är ap-ful, inte halvgenomskinlig, placerad mitt över filmen, osv.
Denna punkt förstår jag att den tar tid att fixa då det handlar om att byta ut och göra om hela textningssystemet. Det borde ändå göras, eftersom det snarare känns som att man åkt tillbaka till 80-talet än att vara med Telia "i teknikens framkant".
...och hur svårt kan det vara att utveckla en funktion så att vi användare får skapa egna mappar att spara våra inspelningar i som på vilken PVR som helst?
...och hur svårt kan det vara att fixa så att man hamnar på rätt rad i EPG:n efter att man gått runt ett varv? En enkel bugg som utvecklarna själva borde ha sett och fixat för ett halvår sen kan man tycka.
...och varför har inte boxen någon funktion som drastiskt sänker ljusstyrkan eller visar nån slags screensaver när den varit pausad en stund, eller efter avslutad uppspelning av en inspelning och boxen står still och visar menyn. Alla andra PVR-boxar och mediaspelare gör detta för att förhindra att användarnas TV-apparater får en inbränd meny i bilden. Det kan inte vara speciellt svårt att fixa.
...och exakt hur jättesvårt kan det vara att fixa denna bugg?
Om man spelar upp en inspelning, och medan den spelas upp startas en annan planerad inspelning. Sedan, när uppspelningen är klar, då är INTE inspelningen man tittade på längre markerad, utan man står på raden ovan. Om man då trycker på blå knapp för att radera filen man just sett kommer man radera fel fil! Detta är inte lätt att upptäcka om man har flera filer i rad som har samma titel, t.ex. om man spelat in en serie.
Tja, det var ett snabbt axplock av några anledningar till att jag har svårt att tjoa ut positiva inlägg.
Om Telia inte ens kan fixa saker som bara borde ta minuter eller max en dag att fixa, hur ska man då kunna ha nån slags respekt eller tillit till någonting alls i tjänsten, oavsett hur stabil den är?
Den dag vi får två samtidiga inspelningar i vip1963:an kommer jag tjoa av glädje.
Den dag vi, på många eller alla kanaler, får en sådan där Play-tjänst som vi hade under några dagar på SVT för några månader sen kommer jag tjoa av glädje.
Om spolningen fixas till så som jag efterfrågat i över ett år kommer jag tjoa av glädje.
När Telia för länge sen kastade bort den värdelösa kanaltablån och införde den EPG vi har idag tjoade jag av glädje.
Så om det efterfrågas positiva inlägg krävs det även att saker fixas eller att bra saker händer.
...och nej, att fuska till sig positiva inlägg genom att ta bort en bra funktion och sen få hurra-rop i forumet när den äntligen kommer tillbaka igen efter några månader, efter en storm av irriterade användare, räknas inte!