Ny Dilog med dubbla tuners, pressmeddelande!
2072 svar till detta Àmne
Postad 03 oktober 2007 - 13:32
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlÀgg
ett kort tryck pÄ snabbspolning utan bild ger ett hopp 1 min framÄt resp bakÄt i tiden.. Kan vara bra att ha nÀr man vill skippa reklamen, utan att riskera att boxen fÄr fnatt och spolar förbi bÄde reklam och det som inte Àr reklam fram till nÀsta paus..
<{POST_SNAPBACK}>
Japp, har krÀvt lite "omskolning" eftersom jag hade vant mig vid att anvÀnda den funktionen för att hoppa 15s som den var tidigare, vilket var lagom nÀr man spolat lite för lÄngt i 2x-hastighet. TyvÀrr Àr den inte helt gjuten för att hoppa förbi reklam eftersom man inte kan "köa" upp ett antal tryckningar utan mÄste vÀnta tills ett hopp Àr klart innan man gör ett nytt. Hade man kunnat göra 5-6 snabba tryck sÄ hade det ofta varit lagom. Normalt hÄller jag inne den knappen för att hoppa över reklamen, krÀver lite handlag, och sedan justerar jag vid behov med korta tryck.
Postad 03 oktober 2007 - 14:15
jekroth
-
jekroth
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
Ringde Dilog idag och ville fÄ V. 1.19 ut mailad men fick nobben det var helt uteslutet sÄ gjorde dom inte pratade inte med Martin utan det var nÄgon annan som svarade.
men det gick bra och skicka in boxen men nÄgon uppdatering till 1.19 skulle det inte bli.
Redigerat av jekroth, 24 oktober 2007 - 14:24.
Postad 03 oktober 2007 - 18:42
austin-a35
-
austin-a35
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Jag har aldrig haft problem med att fÄ ut senaste programvaran till nÄgon av mina dilogboxar. Har en DT-355 och en DT-550DVR. Har alltid skickat ett mail till [email protected] sÄ har det tagit nÄgon dag eller tvÄ sÄ har jag fÄtt ett mail med den nya programvaran.
Postad 04 oktober 2007 - 13:08
jekroth
-
jekroth
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
Min ca modul var tydligen inte helt frisk
Redigerat av jekroth, 24 oktober 2007 - 14:25.
Postad 04 oktober 2007 - 13:19
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlÀgg
tydligen vÀldigt speciellt med V 1.19 för enligt telefonsamtalet med "hönan" sÄ var 1.19 bara en beta fortfarande som endast testades av en liten grupp och skulle slÀppas nÀr den var fÀrdigtestad sen kan man lÀsa pÄ boxers sida samt bekrÀftat i mail frÄn Dilog att det gÄr bra att skicka in boxen sÄ uppdaterar dom den till navigator modellen ??? det llÄter lite motsÀgelsefullt tycker jag
<{POST_SNAPBACK}>
Ăpplen och pĂ€ron Ă€r jag rĂ€dd. Ver 1.19 har inte stöd för Navigator, Ă€r som sagt betraktad som beta Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Uppdatering till Navigator Ă€r en annan programvara.
Postad 04 oktober 2007 - 13:38
jekroth
-
jekroth
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
Fick precis det förklarat av Martin sÄ det blir till att skicka ner boxen.
Martin Àr jÀkligt hjÀlpsam och förklarade just det, och dÄ var det helt plötsligt inget konstigt lÀngre.
synd bara att hon som jag pratade med igÄr inte kunde givit samma upplysning sÄ hade jag fÄtt en sak mindre att engagera mig i
men som sagt nu Àr det klart som korvspat
Redigerat av jekroth, 24 oktober 2007 - 14:35.
Postad 04 oktober 2007 - 21:51
Unregisteredfb070f1b
-
Unregisteredfb070f1b
-
Wannabe
-
-
37 inlÀgg
tydligen vÀldigt speciellt med V 1.19 för enligt telefonsamtalet med "hönan" sÄ var 1.19 bara en beta fortfarande som endast testades av en liten grupp och skulle slÀppas nÀr den var fÀrdigtestad sen kan man lÀsa pÄ boxers sida samt bekrÀftat i mail frÄn Dilog att det gÄr bra att skicka in boxen sÄ uppdaterar dom den till navigator modellen ??? det llÄter lite motsÀgelsefullt tycker jag
<{POST_SNAPBACK}>
Var ser man detta pÄ boxers sida? Jag kan inte hitta nÄgot om att man kan uppgradera boxen, bara att man mÄste byta programkort för att utnyttja navigator men att gamla DT-550 inte gÄr att anvÀnda.
Postad 04 oktober 2007 - 22:00
Unregisteredfb070f1b
-
Unregisteredfb070f1b
-
Wannabe
-
-
37 inlÀgg
<{POST_SNAPBACK}>
SlĂ€ppas nĂ€r den Ă€r fĂ€rdigtestad... Ăr det pĂ„ riktigt eller bara för att lura missnöjda kunder att det ska komma en uppgradering? Redan i mars sa man att det var en uppgradering nĂ€ra förestĂ„ende, ett halvĂ„r sedan. Det luktar noll koll eller att företaget Ă€r oseriöst. Citatet nedan postades i det hĂ€r forumet i slutet av mars: Jag mailade Dilog och frĂ„gade hur det gĂ„r med den nya mjukvara och fick följande svar...
"Hej Johan, Jag kan utan att sÀga för mycket meddela att det gÄr bra, mycket bra. Det kommer en ny mjukvara med en mÀngd förÀndringar och nya funktioner. Den Àr nu ute för beta test men kommer till skillnad frÄn tidigare mjukvaror bara att betatestas av en speciell grupp. RÀkna med att höra nÄgot ungefÀr under slutet av April.
Best regards/ Med VĂ€nlig HĂ€lsning"
Ăver ett halvĂ„rs betatestning och Ă€ndĂ„ inte stöd för navigator?
Postad 05 oktober 2007 - 06:34
jekroth
-
jekroth
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
[/quote] Var ser man detta pÄ boxers sida? Jag kan inte hitta nÄgot om att man kan uppgradera boxen, bara att man mÄste byta programkort för att utnyttja navigator men att gamla DT-550 inte gÄr att anvÀnda. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] [ url=http://www.boxer.se/?page=1075]http://www.boxer.se/?page=1075[/url] v. 1.19 och navigator programvaran Àr inte de samma
Redigerat av jekroth, 05 oktober 2007 - 06:36.
Postad 07 oktober 2007 - 22:35
Thomas31
-
Thomas31
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
Hej pÄ er
Har ju inte kvar min Dilog box dÄ jag tröttnade pÄ alla fel och buggar.
Min nya erÀttare hÀmtade nya kanaler av sif sjÀlvt nÀr den var i standby, hiitade en pÄ plats 19tror jag "Dilog Download..." nÄnting, nÄn som provat?
Postad 09 oktober 2007 - 23:35
forslunds
-
forslunds
-
Rookie
-
4 inlÀgg
Hello!
Inhandlat en Dilog 550 Navigator version nyligen.
Fick den för under 1 000 lappen vid nytecknande (2Är) av typ alla tjÀnster iofs haha =)
Jag lÀst igenom och tydligen har Àven denna maskin felet vid radera inspelningar!
FAST: NÀr jag vÀljer radera och markerar dom filmer jag vill radera.. trycker JA sÄ verkar den inte "hÀnga" sig som era problem? Utan den bara vips tar bort filmerna ur listan. FortsÀtter som vanligt.. MEN det lediga diskutrymmet stÄr fortfarande stilla!
SÄ till slut lÀr vÀl den bli ful och man mÄste formatera... skumt att dom aldrig fixar det. SlÀppa en maskin dÀr man inte kan radera alls det som spelas in?!
Och en sidnot.. NEJ jag har aldrig haft igÄng min maskin lÀnge innan jag ska radera! DÄ jag lÀst pÄ innan anvÀndandet.
NÄgon fler som har samma problem med sin Navigator box? (inte samma firmware som i dilogen som ej har navigator!)
Postad 10 oktober 2007 - 00:43
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlÀgg
Jag lÀst igenom och tydligen har Àven denna maskin felet vid radera inspelningar!
FAST: NÀr jag vÀljer radera och markerar dom filmer jag vill radera.. trycker JA sÄ verkar den inte "hÀnga" sig som era problem? Utan den bara vips tar bort filmerna ur listan. FortsÀtter som vanligt.. MEN det lediga diskutrymmet stÄr fortfarande stilla! :o
SÄ till slut lÀr vÀl den bli ful och man mÄste formatera... skumt att dom aldrig fixar det. SlÀppa en maskin dÀr man inte kan radera alls det som spelas in?!
<{POST_SNAPBACK}>
Ber om ursÀkt om detta Àr för uppenbart, men har du testat att gÄ ur PVR-listan för att sedan öppna den igen och kollat utrymmet? PÄ den "vanliga" boxen uppdateras nÀmligen inte informationen om ledigt utrymme direkt, förÀndringen syns inte förrÀn nÀsta gÄng man öppnar PVR-listan.
Postad 14 oktober 2007 - 19:08
Titleist
-
Titleist
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
Hej,
HÄrddisken pÄ vÄr Dilog550PVR verkar ha kraschat. Boxen uppmanade oss att formatera, vilket inte var möjligt att utföra. Det stod "Ingen tillgÄng".
Vi har idag köpt en annan hÄrddisk, samma tillverkare och sÄ lika det nu gÄr i övrigt, förutom att den nya Àr pÄ 320 GB. Allt funkar normalt MEN nÀr vi raderar i PVR-listan sÄ hÀnger sig allting. Man mÄste stÀnga av boxen för att börja om. DÄ har det inspelade programmet som vi ville radera försvunnit frÄn PVR-listan, men upptar ÀndÄ utrymme pÄ hÄrddisken. För att frigöra utrymmet mÄste vi formatera hÄrddisken pÄ nytt. Vissa program vill man ju spara.
Har nÄgon varit med om samma fenomen? Ska vi behöva leva med det hÀr problemet?
Tacksam för hjÀlp!
Postad 14 oktober 2007 - 20:08
forslunds
-
forslunds
-
Rookie
-
4 inlÀgg
FAST: NÀr jag vÀljer radera och markerar dom filmer jag vill radera.. trycker JA sÄ verkar den inte "hÀnga" sig som era problem? Utan den bara vips tar bort filmerna ur listan. FortsÀtter som vanligt.. MEN det lediga diskutrymmet stÄr fortfarande stilla! 
<{POST_SNAPBACK}> Ber om ursÀkt om detta Àr för uppenbart, men har du testat att gÄ ur PVR-listan för att sedan öppna den igen och kollat utrymmet? PÄ den "vanliga" boxen uppdateras nÀmligen inte informationen om ledigt utrymme direkt, förÀndringen syns inte förrÀn nÀsta gÄng man öppnar PVR-listan.
<{POST_SNAPBACK}>
Haha ingen fara! Tack för svar.. och jag kan ju erkÀnna att sÄ var nog fallet.. upptÀckte det senare nÀstkommande dag att det hade justerat.. (skÀmms lite) blev vÀl lite chockad o rÀdd först. Van att det ska vara som pÄ en dator kanske hehe.. SÄ med andra ord.. den fungerar tiptop! Har Àven lyckats fÄ in alla inspelningar under natten som avstÀngd ocksÄ! Rekommenderar
Postad 15 oktober 2007 - 09:30
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlÀgg
Hej, Vi har idag köpt en annan hÄrddisk, samma tillverkare och sÄ lika det nu gÄr i övrigt, förutom att den nya Àr pÄ 320 GB. Allt funkar normalt MEN nÀr vi raderar i PVR-listan sÄ hÀnger sig allting. Man mÄste stÀnga av boxen för att börja om. DÄ har det inspelade programmet som vi ville radera försvunnit frÄn PVR-listan, men upptar ÀndÄ utrymme pÄ hÄrddisken. För att frigöra utrymmet mÄste vi formatera hÄrddisken pÄ nytt. Vissa program vill man ju spara.
Har nÄgon varit med om samma fenomen? Ska vi behöva leva med det hÀr problemet?
Tacksam för hjÀlp!
<{POST_SNAPBACK}>
Att en radering som hÀnger sig gör att inspelningen fortsatt tar plats pÄ disken Àr tyvÀrr ett faktum, endast en omformatering ÄterstÀller detta, sÄ dÄ fÄr man göra vad man kan för att undvika hÀngningar. Detta har diskuterats en del tidigare i trÄden, men i korthet gÄr det ut pÄ att inte lÄta boxen stÄ pÄ för lÀnge i stöten. Dilog kÀnner till detta och tar Àven upp det i FAQ för boxen. Problemet finns Àven kvar i den betaversion av ver 1.19 som en del anvÀndare fÄtt. Men det blir lite lurigt nÀr man kommer in pÄ vad som Àr "för lÀnge". Förr rörde det sig om dygn, en omstart om dagen var fullt tillrÀckligt, men jag upplever att det numer handlar om betydligt kortare tid. En vild gissning Àr att problemet kan ha accelererats av att EPG-data nu tar mer plats. Det jag försöker komma fram till Àr att det era problem inte behöver vara kopplade till den nya hÄrddisken, jag har i och för sig ocksÄ nyss bytt till en 320G Hitachi (i st f WD som satt i) och upplevt 2-3 hÀngningar, men redan innan bytet rÄkade jag ut för en "ovÀntad" hÀngning. En lite intressant grej Àr att uppmaningen om att inte lÄta boxen stÄ pÄ saknas i FAQ för 550 Navigator, om man skall tolka det som att problemet Àr löst i den mjukvaran sÄ vore det kanske lÀge att uppgradera boxen.
Postad 15 oktober 2007 - 17:55
Titleist
-
Titleist
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
Tack för svar Alfista! Efter att ha lÀst ditt inlÀgg + FAQ pÄ Dilogs hemsida har jag nu testat DVR-listan igen och om jag efter att jag har spelat in ett program stÀnger av boxen och sen sÀtter pÄ den igen sÄ hÀnger sig inte raderingen. Super! Nu har vi 175 timmars inspelningsutrymme!
MÄste bara tillÀgga att hÀngningsfenomenet aldrig har skett med den ordinarie hÄrddisken utan uppstod direkt med den nya hÄrddisken som vi sjÀlva satte i. Boxen har vi aldrig pÄ nÄgra lÀngre stunder Ät gÄngen om vi inte tittar pÄ TV.
Hursomhelst, vad det Àn berodde pÄ sÄ har vi nu hittat en lösning Àven om vi inte tycker att man ska behöva stÀnga av boxen först för att inte raderingen ska hÀnga sig.
Tack!
Postad 16 oktober 2007 - 13:05
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlÀgg
MÄste bara tillÀgga att hÀngningsfenomenet aldrig har skett med den ordinarie hÄrddisken utan uppstod direkt med den nya hÄrddisken som vi sjÀlva satte i. Boxen har vi aldrig pÄ nÄgra lÀngre stunder Ät gÄngen om vi inte tittar pÄ TV.
Jag har grunnat lite till pÄ problemet och det kan finnas en logik i att boxen lÀttare rÄkar ut för dessa hÀngningar om man har en större disk, men jag misstÀnker ÀndÄ att den utökade EPG-informationen kan ha bidragit. Att jag rÄkade ut för en "skum" hÀngning precis innan jag bytte disk tyder pÄ att det inte bara Àr den nya disken som strular till det. Vore intressant att höra erfarenheter frÄn andra som testat med större hÄrddiskar. I grunden Àr det ju likafullt ett fel i mjukvaran oavsett vad som Àr den utlösande faktorn. Hursomhelst, vad det Àn berodde pÄ sÄ har vi nu hittat en lösning Àven om vi inte tycker att man ska behöva stÀnga av boxen först för att inte raderingen ska hÀnga sig.
<{POST_SNAPBACK}>
Nej sÄ skall det sjÀlvfallet inte vara. I och för sig mÄste boxen inte vara helt nystartad (Ätminstone inte min) för att det skall funka, men jag har slutat att radera program direkt nÀr jag tittat klart pÄ dem. I stÀllet gör jag en stÀdning med nÄgra dagars mellanrum och passar pÄ att göra den nÀr jag ÀndÄ precis slagit pÄ boxen, sÄ jag startar inte om den enkom för att göra en radering.
Postad 18 oktober 2007 - 16:37
Titleist
-
Titleist
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
[quote name='Titleist' date='Oct 15 2007, 18:55 ']Hursomhelst, vad det Àn berodde pÄ sÄ har vi nu hittat en lösning Àven om vi inte tycker att man ska behöva stÀnga av boxen först för att inte raderingen ska hÀnga sig. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Nej sÄ skall det sjÀlvfallet inte vara. I och för sig mÄste boxen inte vara helt nystartad (Ätminstone inte min) för att det skall funka, men jag har slutat att radera program direkt nÀr jag tittat klart pÄ dem. I stÀllet gör jag en stÀdning med nÄgra dagars mellanrum och passar pÄ att göra den nÀr jag ÀndÄ precis slagit pÄ boxen, sÄ jag startar inte om den enkom för att göra en radering. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] JÀpp, det har blivit samma förfarande hÀr hemma numera!
Postad 19 oktober 2007 - 12:11
jekroth
-
jekroth
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
Jag anvÀnder timer instÀllningen sÄ att boxen stÀnger av sig kl 03:00 och startar kl 04:00 sedan dessa instÀllningar blev gjorda försvann problemet med att boxen hÀngde sig vid radering av inspelade programm
Postad 19 oktober 2007 - 12:26
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlÀgg
Jag anvÀnder timer instÀllningen sÄ att boxen stÀnger av sig kl 03:00 och startar kl 04:00 sedan dessa instÀllningar blev gjorda försvann problemet med att boxen hÀngde sig vid radering av inspelade programm
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kört det tricket i ungefÀr ett Är och raderingarna har fungerat till 100%, men nu pÄ senare tid har jag Äter drabbats av hÀngningar. En lite lustig detalj Àr att det rÀcker att sÀtta en timer för att starta boxen. Skulle man ha lÀmnat boxen pÄ (medvetet eller av glömska) sÄ sker ÀndÄ en omstart. PÄ gott och ont.
Postad 24 oktober 2007 - 14:51
jekroth
-
jekroth
-
Wannabe
-
-
21 inlÀgg
Var igÄr ner och hÀlsade pÄ hos Dilog och fick dÄ min 550 box uppgraderad till navigator samt en trasig ca modul utbytt den skall dock bytas yterligare en gÄng dÄ rÀtt modul annu inte kommit i lager Nu har jag bara hunnit koppla in box en och provstartat men helt klart tycker jag att dom nya funktionerna Àr vÀrda 39 kr/mÄn Tack till er alla pÄ Dilog för ett super trevligt och hjÀlpsamt mottagande Flygarn
Postad 24 oktober 2007 - 15:27
bjorne90
-
bjorne90
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
Hej!
Jag fick nyligen DT-550 i retur frÄn Dilog efter att skickat en DT-360 pÄ reparation. Liksom mÄnga
andra sÄ har min box ocksÄ felet med timerinspelningar som inte gÄr igÄng, nÀr boxen Àr i
standbylÀge.
Men min box har ocksÄ en annan konstighet, nÀmligen att flÀkten Àr igÄng en stund
efter man stÀngt av boxen. Jag sÄg sen att man i menyn kan stÀlla in efter hur lÄng tid
hÄrdisken skall försÀttas i vilolÀge (DVR instÀllningar/HÄrddisk (Minnesprofil)). Jag valde dÀr
"Alltid pÄ". Sen dess Àr hÄrddisken alltid igÄng nÀr boxen Àr i standbylÀge och dÄ startar
inspelningarna som de skall!
Men egentligen sÄ borde vÀl istÀllningen gÀlla nÀr boxen Àr igÄng och hÄrddisken inte anvÀnds?
Ăr det nĂ„gon annans box som har samma beteende?
Mvh Björne
Postad 24 oktober 2007 - 16:18
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlÀgg
Jag fick nyligen DT-550 i retur frÄn Dilog efter att skickat en DT-360 pÄ reparation. Liksom mÄnga andra sÄ har min box ocksÄ felet med timerinspelningar som inte gÄr igÄng, nÀr boxen Àr i standbylÀge.
Kolla vad du har för mjukvaruversion, problemet verkar i det nÀrmaste vara löst fr o m ver 1.18. Men min box har ocksÄ en annan konstighet, nÀmligen att flÀkten Àr igÄng en stund efter man stÀngt av boxen.
Ja, har du en flÀkt sÄ Àr det verkligen en konstig box. Jag sÄg sen att man i menyn kan stÀlla in efter hur lÄng tid hÄrdisken skall försÀttas i vilolÀge (DVR instÀllningar/HÄrddisk (Minnesprofil)). Jag valde dÀr "Alltid pÄ". Sen dess Àr hÄrddisken alltid igÄng nÀr boxen Àr i standbylÀge och dÄ startar inspelningarna som de skall!
Men egentligen sĂ„ borde vĂ€l istĂ€llningen gĂ€lla nĂ€r boxen Ă€r igĂ„ng och hĂ„rddisken inte anvĂ€nds? Ăr det nĂ„gon annans box som har samma beteende?
<{POST_SNAPBACK}>
Det verkar onekligen vara fel, hÄrddisken skall stÀnga av nÀr man sÀtter boxen i standby oavsett instÀlling.
Postad 24 oktober 2007 - 19:11
bjorne90
-
bjorne90
-
Wannabe
-
-
23 inlÀgg
Jag fick nyligen DT-550 i retur frÄn Dilog efter att skickat en DT-360 pÄ reparation. Liksom mÄnga andra sÄ har min box ocksÄ felet med timerinspelningar som inte gÄr igÄng, nÀr boxen Àr i standbylÀge. Kolla vad du har för mjukvaruversion, problemet verkar i det nÀrmaste vara löst fr o m ver 1.18.
Jag har 1.18. Boxen gÄr igÄng men hÀnger sig alltid nÀr timerstyrd inspelning skall starta. (Utom om hÄrdisken fortfarande Àr igÄng) Men min box har ocksÄ en annan konstighet, nÀmligen att flÀkten Àr igÄng en stund efter man stÀngt av boxen. Ja, har du en flÀkt sÄ Àr det verkligen en konstig box.
Jag tÀnkte lite fel, det Àr snarare hÄrdisken som surrar. Men digitalboxar kan nog ha en flÀkt för processorn. Jag sÄg sen att man i menyn kan stÀlla in efter hur lÄng tid hÄrdisken skall försÀttas i vilolÀge (DVR instÀllningar/HÄrddisk (Minnesprofil)). Jag valde dÀr "Alltid pÄ". Sen dess Àr hÄrddisken alltid igÄng nÀr boxen Àr i standbylÀge och dÄ startar inspelningarna som de skall!
Men egentligen sĂ„ borde vĂ€l istĂ€llningen gĂ€lla nĂ€r boxen Ă€r igĂ„ng och hĂ„rddisken inte anvĂ€nds? Ăr det nĂ„gon annans box som har samma beteende?
<{POST_SNAPBACK}> Det verkar onekligen vara fel, hÄrddisken skall stÀnga av nÀr man sÀtter boxen i standby oavsett instÀlling.
<{POST_SNAPBACK}>
Men felet gör ju att timer-inspelningarna fungerar  . Ăr det ingen som har v1.18 men fortfarande har kvar timer-felet kvar?
Postad 25 oktober 2007 - 00:22
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlÀgg
Jag fick nyligen DT-550 i retur frÄn Dilog efter att skickat en DT-360 pÄ reparation. Liksom mÄnga andra sÄ har min box ocksÄ felet med timerinspelningar som inte gÄr igÄng, nÀr boxen Àr i standbylÀge. Kolla vad du har för mjukvaruversion, problemet verkar i det nÀrmaste vara löst fr o m ver 1.18.
Jag har 1.18. Boxen gÄr igÄng men hÀnger sig alltid nÀr timerstyrd inspelning skall starta. (Utom om hÄrdisken fortfarande Àr igÄng)
Det Àr definitivt fel, det typiska problemet med inspelningar frÄn standby var att de helt enkelt inte startade, inte att boxen hÀngde sig. Men min box har ocksÄ en annan konstighet, nÀmligen att flÀkten Àr igÄng en stund efter man stÀngt av boxen. Ja, har du en flÀkt sÄ Àr det verkligen en konstig box.
Jag tÀnkte lite fel, det Àr snarare hÄrdisken som surrar. Men digitalboxar kan nog ha en flÀkt för processorn.
Jo, det förstod jag. Visst finns det boxar med flÀkt, inte specifikt processorflÀkt utan en liten flÀkt i bakkant som drar ut vÀrme ur lÄdan. Dubbeltunerboxarna frÄn Samsung och Philips som exempel har en sÄdan flÀkt men ingen Dilog sÄvitt jag vet. Det verkar onekligen vara fel, hÄrddisken skall stÀnga av nÀr man sÀtter boxen i standby oavsett instÀlling.
<{POST_SNAPBACK}>
Men felet gör ju att timer-inspelningarna fungerar :D. Ăr det ingen som har v1.18 men fortfarande har kvar timer-felet kvar?
<{POST_SNAPBACK}>
De problem med timerinspelningar du beskriver verkar skilja sig frÄn det typiska, och i kombination med det underliga beteendet med hÄrddisken sÄ jag tror att du helt enkelt har en trasig box.
Postad 14 november 2007 - 21:45
Thjaska
-
Thjaska
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Hej
Har haft min box i ungefÀr 2 Är tror jag och sedan 1.18 kom kan jag vÀl sÀga att den fungerat bra, lite hÀngningar har det vÀl varit men man har ju blivit rÀtt luttrad sÄ jag ska inte klaga.
Sedan nÄgon mÄnad har dock ett nytt problem dykt upp, vid en del uppspelningar av material frÄn hÄrddisken fryser bilden ibland sÄ att jag fÄr trycka pÄ stopp, gÄ tillbaka till listan över inspelat och sedan starta om pÄ nytt. Oftast rÀcker det med att trycka pÄ den vita knappen för att komma tillbaka till den plats i programmet dÀr jag var (ibland Äterupptar den dock uppspelningen 15-20 sekunder senare Àn platsen jag var pÄ nÀr jag stoppade), men vissa gÄnger fÄr jag starta om frÄn början för att sedan spola fram till rÀtt stÀlle. NÄgon gÄng har det ocksÄ hÀnt att jag fÄtt starta om hela boxen. Dessutom brukar en frysning sÀllan komma ensam, sker det i en uppspelning sÄ kan man oftast förvÀnta sig en eller tvÄ ytterligare nÄgon minut senare.
Vad kan detta vara? Jag har formaterat om hÄrddisken, gjort totala ÄterstÀllningar, gjort nya kanalsökningar men inget har hjÀlpt. SignalnivÄ och kvalitet ligger visserligen inte pÄ topp men vÀrdena Àr inget sÀmre Àn innan bekymren startade. Jag har visserligen inte fört nĎn logg över frysningarna men jag kan nog sÀga att problemen oftast uppkommer i program inspelade frÄn kanal 3,4,5,9 och de olika Canal + kanalerna, detta ska dock tas med en nypa salt dÄ det Àr dessa kanaler jag oftast spelar in frÄn...
NĎn som upplevt nĎt liknande, vet vad det kan bero pÄ eller kanske kan bidra med tips till lösning.
Tacksam för svar.
Postad 14 november 2007 - 22:09
birbjo
-
birbjo
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
Hej Thjaska!
TÀnka sig, de dÀr frysningarna som Du beskriver har jag ocksÄ börjat rÄka ut för pÄ senaste tiden, ganska
enerverande....
Dessutom verkar det som om klockan har fÄtt spel. Programmeringar kan börja 40 minuter för sent, oftast pÄ eftermiddagarna, inte pÄ kvÀllarna....Ànnu.....mystiskt.....
Postad 15 november 2007 - 13:22
austin-a35
-
austin-a35
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Har du provat att ta ur CA-modulen och se om boxen upptrÀder konstigt Àven dÄ. Det har tidigare nÀmnts i denna trÄd att boxen kan upptrÀda konstigt om CA-modulen inte Àr riktigt som den ska. Bl a sÄ kunde signalstyrkan pÄverkas. Dilog har Àven fÄtt byta ut en del av de levererade pÄ garantin.
Jag hade en del problem med svarta inspelningar och att boxen lÄste sig nÀr man tittar pÄ en kodad kanal. Om jag drog ur CA-modulen och satte i den igen fungerade allt igen.
Postad 15 november 2007 - 15:37
LT-31
-
LT-31
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Samma sak hÀr, har haft boxen drygt 2 Är och har nu i stort sett frysningar pÄ dom flesta inspelningar. Bara att trycka pÄ den vita knappen och starta uppspelningen igen. Detta har börjat dom sista mÄnaderna.
Redigerat av LT-31, 15 november 2007 - 15:39.
Postad 15 november 2007 - 20:46
ank9
-
ank9
-
Rookie
-
9 inlÀgg
Skumt... Dessa frysningar har Àven drabbat mig med start för kanske en eller ett par mÄnader sedan...
Jag har haft boxen sedan april och versionen Àr 1.18.
I övrigt Àr jag nöjd med boxen. Hade iofs kabel-tv innan och dÀrmed inget behov av en box, sÄ dÀrför har jag inget att jÀmföra med.
Postad 16 november 2007 - 13:54
Unregisteredce969e9e
-
Unregisteredce969e9e
-
Wannabe
-
-
30 inlÀgg
Samma frysningar Àven pÄ min box, mÀrkigt att det verkar ha börjat ungefÀr samtidigt för alla.
Postad 17 november 2007 - 16:08
Henkeracer
-
Henkeracer
-
Rookie
-
4 inlÀgg
Precis samma problem pÄ min box, haft den i 1,5 Är, kör 1.18, problem startade för ca 3 mÄnader sen, nÀr uppspelningen frÄn hÄrddisken fryser sÄ brukar jag trycka en gÄng pÄ "hoppa framÄt" knappen (under snabbspolning), sÄ startar uppspelningen ca 15 sek lÀngre fram.
Oerhört irriterande, vÀrsta problemet Àr om detta hÀnder under avkodning, dÄ brukar det avkodade programmet fram till frysningen sparas och originalinspelningen raderas.... SÄdÀr kul att fÄ en halv film avkodad.
Tipset om att ta ur CA-modulen och trycka in den igen, skall detta göras med boxen pÄslagen? med eller utan programkort i? eller spelar det ingen roll?
Redigerat av Henkeracer, 17 november 2007 - 16:09.
Postad 18 november 2007 - 08:56
austin-a35
-
austin-a35
-
Wannabe
-
-
25 inlÀgg
Det Àr nog bÀst att stÀnga av boxen innan CA-modulen tas ur. Jag drog för sÀkerhets skull ut Àven programkortet och satte i det igen.
Postad 18 november 2007 - 12:49
Thjaska
-
Thjaska
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Tycker nog att det lutar Ät nÄgot annat Àn "glappkontakt" mellan boxen och ca-modulen dÄ felet har uppstÄtt hos sÄ mÄnga vid ungefÀr samma tidpunkt, frÄgan Àr bara vad? Nu spekulerar jag bara men kan det möjligtvis ha nÄgot att göra med signalen frÄn Teracom?
Postad 18 november 2007 - 21:12
Unregisteredce969e9e
-
Unregisteredce969e9e
-
Wannabe
-
-
30 inlÀgg
Hur lÀnge ska vi behöva vÀnta pÄ en ny mjukvara.
Det Àr vÀl typ 1Är sen vi skulle fÄ 1.19 sÄ nu borde dom vÀl komma ut en 3.65 eller nÄ't.
(1.18 kom 20060630)
Postad 19 november 2007 - 15:57
baxman1
-
baxman1
-
Wannabe
-
-
49 inlÀgg
Hejsan
Jag har rÄkat ut för en liten konstig grej. Min box tappar signalen sÄ fort min hÄrddisk spinner ned (svart bild med meddelandet ingen signal). Kör jag dÄ manuell sökning sÄ ser jag att signalstyrkan hoppar fram och tillbaka pÄ dom muxar som kanalerna ligger pÄ. Verkar vara som spÀnningsprobelm eller nÄgot liknande.
Detta började för ca en vecka sedan och det enda som hjÀlper Àr om jag lÄter hÄrddisken alltid vara pÄ.
Ăr det nĂ„gon som rĂ„kat ut för nĂ„got liknande?
Ett reparationsÀrende?
Postad 20 november 2007 - 08:33
Unregisteredb7c10e6c
-
Unregisteredb7c10e6c
-
AnvÀndare
-
-
141 inlÀgg
Hej Har haft min box i ungefÀr 2 Är tror jag och sedan 1.18 kom kan jag vÀl sÀga att den fungerat bra, lite hÀngningar har det vÀl varit men man har ju blivit rÀtt luttrad sÄ jag ska inte klaga.
Sedan nÄgon mÄnad har dock ett nytt problem dykt upp, vid en del uppspelningar av material frÄn hÄrddisken fryser bilden ibland sÄ att jag fÄr trycka pÄ stopp, gÄ tillbaka till listan över inspelat och sedan starta om pÄ nytt. Oftast rÀcker det med att trycka pÄ den vita knappen för att komma tillbaka till den plats i programmet dÀr jag var (ibland Äterupptar den dock uppspelningen 15-20 sekunder senare Àn platsen jag var pÄ nÀr jag stoppade), men vissa gÄnger fÄr jag starta om frÄn början för att sedan spola fram till rÀtt stÀlle. NÄgon gÄng har det ocksÄ hÀnt att jag fÄtt starta om hela boxen. Dessutom brukar en frysning sÀllan komma ensam, sker det i en uppspelning sÄ kan man oftast förvÀnta sig en eller tvÄ ytterligare nÄgon minut senare.
Vad kan detta vara? Jag har formaterat om hÄrddisken, gjort totala ÄterstÀllningar, gjort nya kanalsökningar men inget har hjÀlpt. SignalnivÄ och kvalitet ligger visserligen inte pÄ topp men vÀrdena Àr inget sÀmre Àn innan bekymren startade. Jag har visserligen inte fört nĎn logg över frysningarna men jag kan nog sÀga att problemen oftast uppkommer i program inspelade frÄn kanal 3,4,5,9 och de olika Canal + kanalerna, detta ska dock tas med en nypa salt dÄ det Àr dessa kanaler jag oftast spelar in frÄn...
NĎn som upplevt nĎt liknande, vet vad det kan bero pÄ eller kanske kan bidra med tips till lösning.
Tacksam för svar.
Hej, Exakt samma problem hÀr. Har ocksÄ haft boxen i ca. 2Är och det Àr vÀl 2-3 mÄnader sen detta började. Jag har fÄtt CA modulen utbytt av Dilog men felet kvarstÄr.
Postad 20 november 2007 - 10:00
LuddeNo1
-
LuddeNo1
-
Wannabe
-
-
27 inlÀgg
HallÄ.
Verkar som om mÄnga har fÄtt problem sista tiden med boxarna, jag har dÀremot fÄtt ett annat problem sista tiden, frÄn början sÄ var endast vissa kanaler (3an,5an) pixliga, typ som att det var en dÄlig signalstyrka, men nÀr jag testade med min andra box frÄn sovrummet sÄ Àr det OK.
Men sista veckan sÄ har det bara blivit vÀrre, har inte kollat in alla kanaler men det gÄr inte att titta alls lÀngre, frÄn början var det bara ibland bilden hoppade till och blev pixlig men nu Àr den pixlig hela tiden..
Har provat att starta om och bytt antennen till den andra tunern, men inget har hjÀlpt, kör 1.18.
NÄn som sett nÄgot liknande?
Redigerat av LuddeNo1, 20 november 2007 - 10:01.
Postad 20 november 2007 - 20:04
Thjaska
-
Thjaska
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Hej
Talade med Dilog igÄr angÄende problemet med frysningar. Tydligen har Teracom mixtrat med signalen vilket lett till problem med "hÄrddiskboxrar", gÀller enligt Dilog inte bara deras egna boxar. Dilog hÄller pÄ att ta fram en mjukvaruuppdatering men vill av naturliga skÀl inte lova nĎt releasedatum men mÄlsÀttningen Àr att vara klar före nyÄr.
Thjaska
Postad 21 november 2007 - 08:34
Unregisteredb7c10e6c
-
Unregisteredb7c10e6c
-
AnvÀndare
-
-
141 inlÀgg
Hej Talade med Dilog igÄr angÄende problemet med frysningar. Tydligen har Teracom mixtrat med signalen vilket lett till problem med "hÄrddiskboxrar", gÀller enligt Dilog inte bara deras egna boxar. Dilog hÄller pÄ att ta fram en mjukvaruuppdatering men vill av naturliga skÀl inte lova nĎt releasedatum men mÄlsÀttningen Àr att vara klar före nyÄr.
Thjaska
hmmm.... jag har Àven en Sagem 6240 och har inga problem med frysningar.
Postad 21 november 2007 - 14:23
iceborg
-
iceborg
-
Rookie
-
3 inlÀgg
Hejsan!
Det har verkar vara ratt stalle att fa svar/hjalp/rad!
Jag har flyttat till Australien och forsoker fa min box en Dilog DT-550 DVR att fungera har...
Jag har forstatt att boxen ar I stort sett samma sak som TEAC PVR-160T har nere.
Om jag fosoker ladda firmware for TEAC PVR-160T box via USB interfacet sa sager den dock âModel Mismatchâ
Jag forsokte t.om oppna firware bin filen och andra den inledande taggen som beskriver modellen, men nar jag fosoker ladda den sa laddas den inte upp alls, men jag far inget meddelande om "Model mismatch", lite panik forsok forsok men vad gora...
Finns det nagonting jag kan gora att komma runt detta?
Samtidigt om jag tittar I Manualen under specifikationer for Dilog DT-550 DVR och jamfor med TEAC PVR-160T Manual sa ser jag att âFrequency Rangeâ for Dilog DT-550 DVR sager âBand II,IV,Vâ medan TEAC PVR-160T sager â117.5MHz - 858MHzâ Om jag fattat det riktigt sa ligger flera av kanalerna har i det lagre omradet..(Under CH 21 (474.0 MHz som min box ser ut att starta vid...)
.. ar detta nagot som firmware kontrollerar?
USB Software, Specificationer, Remote Contol, Manualer ar annars I stort sett identiska.
E jag helt smoked harnere och bor slita ut HDD'n och anvanda till natt annat skoj istallet?
En Utvandrare
Postad 21 november 2007 - 18:37
t92joe
-
t92joe
-
Wannabe
-
-
12 inlÀgg
HallÄ. Verkar som om mÄnga har fÄtt problem sista tiden med boxarna, jag har dÀremot fÄtt ett annat problem sista tiden, frÄn början sÄ var endast vissa kanaler (3an,5an) pixliga, typ som att det var en dÄlig signalstyrka, men nÀr jag testade med min andra box frÄn sovrummet sÄ Àr det OK. Men sista veckan sÄ har det bara blivit vÀrre, har inte kollat in alla kanaler men det gÄr inte att titta alls lÀngre, frÄn början var det bara ibland bilden hoppade till och blev pixlig men nu Àr den pixlig hela tiden.. Har provat att starta om och bytt antennen till den andra tunern, men inget har hjÀlpt, kör 1.18. NÄn som sett nÄgot liknande?
Samma hÀr. Plötsligt började jag titt som tÀtt tappa signalstyrka. Testade med min lilla box. Inga problem. NÀr 550an brÄkat en vecka Äkte jag till Siba för att frÄga, jag hade dÄ haft boxen i 1 Är och 10 mÄnader. De bytte direkt boxen till en ny. De verkade ha ett allmÀnt direktiv i datorn att 550or med problem skulle bytas. Den nya boxen funkar utmÀrkt, verkar ha navigator FW (1.01 Jun 26 2007), men jag tror inte att jag betalar ngt för det. MÄste erkÀnna att jag blev lite paff, hade rÀknat med att i bÀsta fall fÄ lÀmna in boxen och fÄ tillbaka den veckor senare.
Postad 22 november 2007 - 03:53
iceborg
-
iceborg
-
Rookie
-
3 inlÀgg
Hejsan!
Jag har flyttat till Australien och forsoker fa min box en Dilog DT-550 DVR att fungera har...
Jag har forstatt att boxen ar I stort sett samma sak som TEAC PVR-160T har nere. Om jag fosoker ladda firmware for TEAC PVR-160T box via USB interfacet sa sager den dock âModel Mismatchâ
Jag forsokte t.om oppna firware bin filen och andra den inledande taggen som beskriver modellen, men nar jag fosoker ladda den sa laddas den inte upp alls, men jag far inget meddelande om "Model mismatch", lite panik forsok forsok men vad gora...
Samtidigt om jag tittar I Manualen under specifikationer for Dilog DT-550 DVR och jamfor med TEAC PVR-160T Manual sa ser jag att âFrequency Rangeâ for Dilog DT-550 DVR sager âBand II,IV,Vâ medan TEAC PVR-160T sager â117.5MHz - 858MHzâ Om jag fattat det riktigt sa ligger flera av kanalerna har i det lagre omradet..(Under CH 21 (474.0 MHz som min box ser ut att starta vid...) .. ar detta nagot som firmware kontrollerar?
USB Software, Specificationer, Remote Contol, Manualer ar annars I stort sett identiska.
E jag helt smoked harnere och bor slita ut HDD'n och anvanda till natt annat skoj istallet?
En Utvandrare
Fick supersnabbt svar fran Dilog i Sverige... De sager att det ar mer an mjukvaran som skiljer mellan klonera, Jag fragade om de kunde vara mer specifika: - Om det ar sa att det defacto ar olika hardvara i maskinerna, eller om det ar sa att hardvaran ar detsamm men ar fysiskt konfigurerad olika (e.g inte mjukvarukontrollerad konfigurering). Vantar fortfarande pa svar. Utvandraren
Postad 22 november 2007 - 14:30
Unregisteredb7c10e6c
-
Unregisteredb7c10e6c
-
AnvÀndare
-
-
141 inlÀgg
Hej Talade med Dilog igÄr angÄende problemet med frysningar. Tydligen har Teracom mixtrat med signalen vilket lett till problem med "hÄrddiskboxrar", gÀller enligt Dilog inte bara deras egna boxar. Dilog hÄller pÄ att ta fram en mjukvaruuppdatering men vill av naturliga skÀl inte lova nĎt releasedatum men mÄlsÀttningen Àr att vara klar före nyÄr.
Thjaska
hmmm.... jag har Àven en Sagem 6240 och har inga problem med frysningar.
Fick precis svar frÄn Dilog. "Hej, Det tycks ha dykt upp ett problem sedan Teracom byggde om i nÀtet 5:e september, vi hÄller pÄ att undersöka detta för fullt och kommer att presentera en lösning via hemsidan inom kort."
Postad 22 november 2007 - 16:09
iceborg
-
iceborg
-
Rookie
-
3 inlÀgg
Hejsan!
Jag har forstatt att boxen ar I stort sett samma sak som TEAC PVR-160T har nere. Om jag fosoker ladda firmware for TEAC PVR-160T box via USB interfacet sa sager den dock âModel Mismatchâ
Samtidigt om jag tittar I Manualen under specifikationer for Dilog DT-550 DVR och jamfor med TEAC PVR-160T Manual sa ser jag att âFrequency Rangeâ for Dilog DT-550 DVR sager âBand II,IV,Vâ medan TEAC PVR-160T sager â117.5MHz - 858MHzâ Om jag fattat det riktigt sa ligger flera av kanalerna har i det lagre omradet..(Under CH 21 (474.0 MHz som min box ser ut att starta vid...) .. ar detta nagot som firmware kontrollerar?
En Utvandrare
Fick supersnabbt svar fran Dilog i Sverige...
De sager att det ar mer an mjukvaran som skiljer mellan klonera, Jag fragade om de kunde vara mer specifika: - Om det ar sa att det defacto ar olika hardvara i maskinerna, eller om det ar sa att hardvaran ar detsamm men ar fysiskt konfigurerad olika (e.g inte mjukvarukontrollerad konfigurering).
Vantar fortfarande pa svar.
Utvandraren
Fick igen en snabbt svar fran Dilog i Sverige.... Det Àr skillnader bÄde i hÄrdvara, bootloader och mjukvara....hmmm markligt att hardvaran skiljer maste jag saga...bootloader det e val OS'et kan man tanka. Sa jag e nog ratt rokt, blir till att ta ut harddisken till natt annat skoj da.
Postad 22 november 2007 - 16:21
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2 230 inlÀgg
Fick igen en snabbt svar fran Dilog i Sverige.... Det Àr skillnader bÄde i hÄrdvara, bootloader och mjukvara....hmmm markligt att hardvaran skiljer maste jag saga...bootloader det e val OS'et kan man tanka.
Nja bootloadern Àr en skvÀtt mjukvara som inte uppdateras vid om man laddar pÄ ny mjukvara. Det Àr den som sparkar igÄng OSet (som finns med i den fil man laddar in) och det Àr förmodligen Àven denna mjukvara som anvÀnds för att ladda ner ny mjukvara till boxen (och upptÀcker att den fil du försöker ladda ner inte matchar boxen). Förmodligen gÄr Àven bootloadern att byta ut om man har rÀtt utrustning (laddkabel och mjukvara), och naturligtvis en ny bootloader. Om det verkligen finns nÄgra skillnad i hÄrdvara sÄ ligger de troligen frÀmst i sjÀlva tunerdelen som du redan identifierat.
Postad 22 november 2007 - 21:47
Dizdaz
-
Dizdaz
-
AnvÀndare
-
-
132 inlÀgg
NÄgon som vet om det Àr nÄgon skillnad DT-550 och nya DT-555, eller Àr det bara fÀrgen......?
Postad 23 november 2007 - 20:56
beemwee
-
beemwee
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Ăr anvĂ€ndare sedan drygt tvĂ„ Ă„r tillbaka av en 550 och kör version 1.18.
Ăr det ingen mer Ă€n jag som stör sig pĂ„ buggen dĂ„ man under pĂ„gĂ„ende inspelning och samtidig uppspelning och sĂ€tter en index markering. Det som dĂ„ hĂ€nder Ă€r att om man stoppar uppspelningen Ă€r att lĂ€ngden pĂ„ inspelningen sĂ€tts till 0 minuter trots att filen uppenbarligen tar mycket mera plats pĂ„ hĂ„rdisken. Den platsen frigörs som "tur" Ă€r nĂ€r man raderar den 0 minuter lĂ„nga inspelningen.
Problemet finns alltsÄ Àven dÄ inspelningen har slutat och verkar vara relaterat till att man pÄbörjar uppspelning medan inspelning pÄgÄr och sedan anvÀnder index funktionen.
Jag saknar verkligen att detta dĂ„ jag ofta sĂ€tter pĂ„ en inspelning av en kanal och pĂ„börjar tittande av det inspelade i reklampausen pĂ„ det jag tittar pĂ„ i nĂ„gon annan kanal. NĂ€r sedan reklampausen Ă€r klar vill jag naturligvis kunna hitta tillbaka till punkten i den inspelade kanalen. Ăr jag ensam om detta?
Postad 27 november 2007 - 21:04
Unregistered92d5a563
-
Unregistered92d5a563
-
Rookie
-
4 inlÀgg
HallÄ. Verkar som om mÄnga har fÄtt problem sista tiden med boxarna, jag har dÀremot fÄtt ett annat problem sista tiden, frÄn början sÄ var endast vissa kanaler (3an,5an) pixliga, typ som att det var en dÄlig signalstyrka, men nÀr jag testade med min andra box frÄn sovrummet sÄ Àr det OK. Men sista veckan sÄ har det bara blivit vÀrre, har inte kollat in alla kanaler men det gÄr inte att titta alls lÀngre, frÄn början var det bara ibland bilden hoppade till och blev pixlig men nu Àr den pixlig hela tiden.. Har provat att starta om och bytt antennen till den andra tunern, men inget har hjÀlpt, kör 1.18. NÄn som sett nÄgot liknande?
Jag har exakt samma problem pÄ min box, den visar ocksÄ oftast att det inte finns nÄgon antennsignal. Kopplar jag in en Samsung standardbox utan hÄrddisk Àr det inga som helst problem med signalen.Har kontaktat Dilog och dom tycker jag ska skicka ned den till dom, men det kanske inte Àr fel pÄ den, kan det ha att göra med Teracoms "signalmixtrande"?
Postad 28 november 2007 - 09:50
Zebron
-
Zebron
-
Amatör
-
-
64 inlÀgg
Kan bara upplysa om att dessa problem har jag inte mÀrkt av med min Dilog DT-555. Skall vÀl vara samma apparat men svart i stÀllet.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|