Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
SE G900 eller Iphone (22 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 12 March 2008 - 22:21
Postad 12 March 2008 - 22:22
Idag när min chef ville titta på den... kl 09.00, det första som händer på jobbet, så tappar han den på mitt skrivbord från ca 10-20 centimeters höjd.
Det finns inte en endaste synlig repa. Det funkade fint efteråt. Men ikväll, alltså ca 10-12 timmar efteråt så har min iPhone hängt sig 3-4 gånger. Självaste touch-funktionen, det som bara råkar vara hela ###### meningen med iPhone, har slutat funka 2-3 gånger nu. Detta problem stöter jag på efter att den har varit i sleepläge. Och förut efter att jag hade ett samtal igång så tryckte jag på homeknappen och kollade lite grejer samtidigt... sen när jag var i home-menyn i idle så avslutade vi samtalet. Okej, så startade jag app (safari samt phone) ... och vad händer då? Jo .. för det första så launchas inte programmet utan den är bara i "intryckt"-läge ... det vill säga man ser att den är intryckt men inget händer. Och mer? Mer katastrof: den dära gröna indikatorn högst upp "touch here to return to call..." dyker helt plötsligt upp och telefonens samtalstid fortsätter att ticka, trots att samtalet är avslutat (!). Så jag klickar på den men inget händer, stananr i homemenyn. Startar valfri app ... samma problem uppstår... detta sker tre gånger tror jag och sedan så funkar iPhone som vanligt igen. Och nyss så hängde den sig en lång tid och därför postar jag. Skulle väcka telefonen och då funkar såklart inte "slide to unlock". Den där lilla glowen som åker tvärs över texten "slide to unlock" har stannat i sin animering och allt har hängt sig. Okej tänker jag, nu blir jag svettig .. håller inne sleep/wake i minst 25 sekunder. Händer inte ett skit. Provar igen. Nothing. Igen. Inget. Igen... INGET. 4-5 minuter senare vaknar iPhone till liv igen och där ser jag helt plötsligt att jag har ett missat samtal också... och alla mina touchförsök där i mellan spelas nu upp, med en fet delay då alltså...
Beror det på att han tappade den? Vafan ska jag göra ...
Postad 12 March 2008 - 22:35
Postad 12 March 2008 - 22:52
över den till iphonen så händer inget. Får No service ibland och ibland inget alls.
Fel på simkortet?
Eller har det blivit fel vid upplåsningen? Använde eZiPhone (unlocking,activating,jailbreak) Inga problem då.
AT&T kortet funkar inte heller, fast det ska det kanske inte heller göra.
Någon som har varit med om det eller vet hur man ska göra?
tack på förhand
gårdemyr
Postad 12 March 2008 - 23:26
Om det kan vara intressant info...
EDIT: har även haft problem med min wi-fi .. men det var redan sedan igår kväll då.... (fick iPhonen av kollegan på dagen)
Redigerat av shuriken, 12 March 2008 - 23:37.
Postad 13 March 2008 - 00:09
Hjälpte inte att sudda på simkortet, konstiga är att den funkar i min amla mobil SE T610i. Men när jag flyttar
över den till iphonen så händer inget. Får No service ibland och ibland inget alls.
Fel på simkortet?
Eller har det blivit fel vid upplåsningen? Använde eZiPhone (unlocking,activating,jailbreak) Inga problem då.
tack på förhand
gårdemyr
Provat köra Anysim? Det var jag tvungen att göra efter jag körde ziphone när jag uppdaterade till 1.1.3 frsta gången.
Postad 13 March 2008 - 00:14
Testa iplus 2.0 kanske. Enligt snubben på hackthatphone.com så "This program is pure magic! I just fixed a phone that has been broken for months with iPlus 2.0. It had a bad IMEI, and I've fixed a lot of bad IMEI phones, and I tried several methods and could never fix this phone. I just ran it through iPlus 2.0 and it came out with full signal bars. Amazing! "Hjälpte inte att sudda på simkortet, konstiga är att den funkar i min amla mobil SE T610i. Men när jag flyttar
Fel på simkortet?
tack på förhand
gårdemyr
Postad 13 March 2008 - 06:30
Kom också ihåg att installera swephone. I annat fall kommer du inte att kuna ringa med telefonen, samtalen kommer kopplas ner hela tiden.
Postad 13 March 2008 - 08:25
@ Gårdemyr!
Kom också ihåg att installera swephone. I annat fall kommer du inte att kuna ringa med telefonen, samtalen kommer kopplas ner hela tiden.
Nejdå det behövs inte. Jag har inget swephone i min.
Postad 13 March 2008 - 08:35
Anysim finns bara till 1.1.3 och jag har 1.1.4 tyvärr.Hjälpte inte att sudda på simkortet, konstiga är att den funkar i min amla mobil SE T610i. Men när jag flyttar
Fel på simkortet?
tack på förhand
gårdemyr
Provat köra Anysim? Det var jag tvungen att göra efter jag körde ziphone när jag uppdaterade till 1.1.3 frsta gången.
iPlus funkade inte för mig, kom bara till steg 4 sen kunde den inte hitta sökvägen på skrivbordet även om den låg där.Testa iplus 2.0 kanske. Enligt snubben på hackthatphone.com så "This program is pure magic! I just fixed a phone that has been broken for months with iPlus 2.0. It had a bad IMEI, and I've fixed a lot of bad IMEI phones, and I tried several methods and could never fix this phone. I just ran it through iPlus 2.0 and it came out with full signal bars. Amazing! "Hjälpte inte att sudda på simkortet, konstiga är att den funkar i min amla mobil SE T610i. Men när jag flyttar
Fel på simkortet?
tack på förhand
gårdemyr
@ Gårdemyr!
Har installerat swephone nu, men det funkar inte att ringa ändå, kopplas bara ner. Måste vara något fel med mitt simkort.
Tips på hur jag ska göra är välkommna, tack för era tips än sålänge
gårdemyr
Postad 13 March 2008 - 08:51
@ Gårdemyr!
Nejdå det behövs inte. Jag har inget swephone i min.
Är inte det som är felet, det är mitt simkort som inte får någon kontakt.
Ibland står det "no service" och ibland står det inget utan istället är det små "prickar" där istället
gårdemyr
Postad 13 March 2008 - 09:22
Testa gå tillbaka till 1.1.3. Kör anysim 1.1.3 och sen uppgradera till 1.1.4 igen om du nu måste ha 1.1.4
Postad 13 March 2008 - 09:39
Till och börjar med kan du ju fråga honom var han har läst det för det är i min mening helt och hållet felaktigt. Jag har inte märkt en endaste bug med iPhones egna apps. 3:e parts program kan dock vara buggiga men det är ju inget som fixas "när det kommer till Sverige". Tror snarare du har en "wise-ass" farsa som vill framstå som om han vet saker och ting. Finns många som är sådana.Min pappa säger att han har pratat med folk som säger att Iphonen har massa buggar etc etc. Och att man ska vänta tills den kommer till sverige.
Postad 13 March 2008 - 10:40
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 March 2008 - 10:41.
Postad 13 March 2008 - 11:41
Postad 13 March 2008 - 11:46
Till och börjar med kan du ju fråga honom var han har läst det för det är i min mening helt och hållet felaktigt. Jag har inte märkt en endaste bug med iPhones egna apps. 3:e parts program kan dock vara buggiga men det är ju inget som fixas "när det kommer till Sverige". Tror snarare du har en "wise-ass" farsa som vill framstå som om han vet saker och ting. Finns många som är sådana.Min pappa säger att han har pratat med folk som säger att Iphonen har massa buggar etc etc. Och att man ska vänta tills den kommer till sverige.
Min t ex. Men han har ingen aning om vad han snackar om i flesta fall.
Samma här
Det är oftast de som kan för lite som brukar vara nojjigast också.
Postad 13 March 2008 - 11:47
Postad 13 March 2008 - 11:57
Äsch killen litar bara på sin pappa och han har ju pratat med folk som säger att iPhone buggar så det är snarare hans kontakter som inte vet vad dom talar om men jag skulle nog oxå vänta med att köpa en iPhone nu om man är ute efter en med 3G. Kan man som jag köpa sin för 2700:- är den värd priset alla ggr.
Postad 13 March 2008 - 12:15
Har BL 4.6 så det kan ju vara därför inte anysim fungerar?
Vad gör anysim/gunlock?
Kan det vara så att det är fel på mitt simkort, för att det är gammalt?
Är från vodafone, alltså telenor men ett gammalt simkort.
Men får testa ett annat sim, har dock redan testat ett annat som inte funkade fast det var då samma som mitt.
Tack för tipsen
gårdemyr
Postad 13 March 2008 - 13:08
Postad 13 March 2008 - 13:40
Vad är mina alternativ förutom en sådan här?
http://www.kullander...c...=494&page=1
Själva adaptern klarar ju 110-240v så det borde väl egentligen bara vara kontaktuttaget som är problemet. Eller? Försöker bli klok på sökresultaten här i tråden men så börjar ni pratar för mycket om hörlursadaptrar och då blev jag förvirrad
Postad 13 March 2008 - 13:42
Japp, en sådan fungerar.Så var det med adaptern igen...
Själva adaptern klarar ju 110-240v så det borde väl egentligen bara vara kontaktuttaget som är problemet. Eller? Försöker bli klok på sökresultaten här i tråden men så börjar ni pratar för mycket om hörlursadaptrar och då blev jag förvirrad
Postad 13 March 2008 - 14:40
Ja det är bara kontaktuttaget som är problemet. Om du hitta en sådan som bara ändrar kontaktuttaget till svenska kontakter så funkar det fint. Jag använder en som följde med en digitalkamera som jag köpte för ett tag sen.Japp, en sådan fungerar.Så var det med adaptern igen...
Postad 13 March 2008 - 14:41
Ja det är bara kontaktuttaget som är problemet. Om du hitta en sådan som bara ändrar kontaktuttaget till svenska kontakter så funkar det fint. Jag använder en som följde med en digitalkamera som jag köpte för ett tag sen.Japp, en sådan fungerar.Så var det med adaptern igen...
Kan man inte då alltså modda själva adaptern man har då? Alltså att man inte har någon mellan-adapter utan endast olika uttag på en och samma adapter.
Iofs, det är väl grymt att kunna använda den vart man än är i världen
Postad 13 March 2008 - 14:45
Själva kontakten på USB-kabeln som man får med iPhonen ser ju fysiskt annorlunda ut gentemot iPod touchs eller vanliga iPodars USB-kontakt (den är inte lika lång på själva plastdelen).
Men det är väl skitsamma, jag menar det är ju ändå bara USB.. och USB är USB överallt
Redigerat av shuriken, 13 March 2008 - 14:55.
Postad 13 March 2008 - 15:17
Det är samma iPod-dock anslutning som använts sedan 2G iPod eller så. Men ett tips är att inte använda iPhone-kabeln på en iPod då den saknar knapparna för att ta bort spärren. Har inte vågat prova iPhonekabeln på min iPod då jag är rädd att jag inte skall få av denOch en lite halvkorkad fråga på det.
Själva kontakten på USB-kabeln som man får med iPhonen ser ju fysiskt annorlunda ut gentemot iPod touchs eller vanliga iPodars USB-kontakt (den är inte lika lång på själva plastdelen).
Men det är väl skitsamma, jag menar det är ju ändå bara USB.. och USB är USB överallt. (Jag är bara übernojjig eftersom jag älskar telefonen så otroligt
)
Postad 13 March 2008 - 15:25
Det är samma iPod-dock anslutning som använts sedan 2G iPod eller så. Men ett tips är att inte använda iPhone-kabeln på en iPod då den saknar knapparna för att ta bort spärren. Har inte vågat prova iPhonekabeln på min iPod då jag är rädd att jag inte skall få av denOch en lite halvkorkad fråga på det.
Men det är väl skitsamma, jag menar det är ju ändå bara USB.. och USB är USB överallt. (Jag är bara übernojjig eftersom jag älskar telefonen så otroligt
)
,
Ah det tänkte jag också på häromdagen ... lite snopet om man råkar glömma det eller om en vän provar.
Tack för era svar. Ni är grymma.
Postad 13 March 2008 - 15:50
Mmm så sjukligt underhållande. Så fort han hör nånting av någon han "litar på" så är det sant. Och sen om det är ett litet fel så ska han alltid överdriva d så det verkar typ 10 gånger värre. Frågade honom också, du va va d där för buggar du pratade om ?
Svaren som kom : Touchscreenen känner inte av fingrarna, går sönder lätt, blir kladdig, lätt att det blir mjuk/hårdvaru fel.
Postad 13 March 2008 - 16:40
Sen undrar jag om man köper en telefon med 1.1.2 firmware, kan man då uppgradera telefonen själv i efterhand???
Postad 13 March 2008 - 16:45
Så var det med adaptern igen...
Onödigt att lägga så mycket när en vanlig radiosladd för 25 spänn gör samma sak.
Laddaren du får med din iphone går att dra isär så du kan koppla in en vanlig kabel.
Postad 13 March 2008 - 17:25
Restora den helt, sen använda något annat program för jailbreaking,unlocking och activating?
Vilket program föredras då? (Vill inte nedgradera min BL)
Tack på förhand
gårdemyr
Postad 13 March 2008 - 17:49
Jag som har problem med mitt simkort, vad är rådet?
Restora den helt, sen använda något annat program för jailbreaking,unlocking och activating?
Tack på förhand
gårdemyr
NErgradera till 1.1.3, lås upp med ziphone och prova anysim 1.3.
Postad 13 March 2008 - 18:01
Jag som har problem med mitt simkort, vad är rådet?
Tack på förhand
gårdemyr
NErgradera till 1.1.3, lås upp med ziphone och prova anysim 1.3.
går det inte att fortfarande ha kvar 1.1.4 och göra en restore (eller vad det heter) sen använda
t.ex ZiPhone 2.5c?
Mitt problem är nu antingen;
1. Simkortet är för gammalt
2. Unlockingen blev fel
Då alla andra saker jailbreakingen och activatingen fungerade utmärkt.
gårdemyr
Postad 13 March 2008 - 18:27
Har hittat den på tradera, vad är turbosim eller vad det står??? går det att fixa 1.1.3 eller 1.1.4 till den på egen hand? Är priset bra eller är det dyrt jag skulle behöva lite hjälp :S detta är den försa mobilen jag någonsin köper så jag är helt blåst vad gäller mobiler.. :/
Tacksam för lite råd!!
MVH
Postad 13 March 2008 - 18:46
Anysim 1.3 är enbart för 3.9BL.NErgradera till 1.1.3, lås upp med ziphone och prova anysim 1.3.
Du kan behöva göra en reset på telefoninställningarna. Det var jag tvungen att göra innan jag fick signal. Settings-General->Reset->Reset Network Settings.går det inte att fortfarande ha kvar 1.1.4 och göra en restore (eller vad det heter) sen använda
t.ex ZiPhone 2.5c?
2. Unlockingen blev fel
gårdemyr
Iom att du bara inte får signal så låter det som om upplåsningen fungerat. Annars hade du fått Simkortsfel.
TurboSIM var ett chip som behövdes innan man lyckades låsa upp 1.1.2 med mjukvara. Det behövs inte längre, och det är väldigt dyrt och onödigt. Alla telefoner kan idag uppgraderas till 1.1.4.http://www.tradera.c...uktion-60126068
Har hittat den på tradera, vad är turbosim eller vad det står??? går det att fixa 1.1.3 eller 1.1.4 till den på egen hand? Är priset bra eller är det dyrt jag skulle behöva lite hjälp :S detta är den försa mobilen jag någonsin köper så jag är helt blåst vad gäller mobiler.. :/
Tacksam för lite råd!!
MVH
Redigerat av Phindus, 13 March 2008 - 18:46.
Postad 13 March 2008 - 18:55
Anysim 1.3 är enbart för 3.9BL.NErgradera till 1.1.3, lås upp med ziphone och prova anysim 1.3.
Du kan behöva göra en reset på telefoninställningarna. Det var jag tvungen att göra innan jag fick signal. Settings-General->Reset->Reset Network Settings.går det inte att fortfarande ha kvar 1.1.4 och göra en restore (eller vad det heter) sen använda
t.ex ZiPhone 2.5c?
2. Unlockingen blev fel
gårdemyr
Iom att du bara inte får signal så låter det som om upplåsningen fungerat. Annars hade du fått Simkortsfel.TurboSIM var ett chip som behövdes innan man lyckades låsa upp 1.1.2 med mjukvara. Det behövs inte längre, och det är väldigt dyrt och onödigt. Alla telefoner kan idag uppgraderas till 1.1.4.http://www.tradera.c...uktion-60126068
Tacksam för lite råd!!
MVH
testade göra en reset av mina nätverks inställningar fast det är samma som innan.
Antingen står det inget utan är bara "punkter" där operatören ska stå, eller står det no service.
Måste ju vara något med upplåsningen som inte gick som det skulle!?
tack
gårdemyr
editerat:
Har nu testat 4 olika simkort (3 lite äldre och ett nytt) men inget av dem får någon kontakt.
Detta måste väl betyda att upplåsningen inte fungerat?
Vad ska jag göra då? En restore så den kommer tillbaks till orginalutförande sen använda en annan guide
och testa eller?
(Vill inte downgrada min BL till 3.9) Guider välkommnas
gårdemyr
Redigerat av gårdemyr, 13 March 2008 - 19:03.
Postad 13 March 2008 - 19:19
Men Ziphone 2.5 borde funka tycker jag och var bara försiktig så att du inte av misstag nedgraderar din bootloader! Jag har iofs nedgraderat min och det är jag väldigt nöjd med....Lite ot kanske men 3.9 är ju ändå en officiell bootloader som delas av ett par miljoner iphone-ägare.....Men visst med 3.9 går det inte i dagsläget att gå upp till 4.6 igen om man nu av någon outgrundlig anledning skulle vilja det. Dev teams pwned påverkas inte av vilken botloader man kör och det är det framtidsalternativet jag i dagsläget ser som mest intressant.
Postad 13 March 2008 - 19:35
Gör en restore och testa igen. Skumt att det inte funkar?! Jag kör 3.9 så jag vet inte riktigt hur det är med 4.6, har inte riktigt hängt med i vad som hänt sedan anysim. Jag brukar läsa guiderna på iclarified som jag tycker är väldigt pedagogiska och med bra bilder steg för steg.
Men Ziphone 2.5 borde funka tycker jag och var bara försiktig så att du inte av misstag nedgraderar din bootloader! Jag har iofs nedgraderat min och det är jag väldigt nöjd med....Lite ot kanske men 3.9 är ju ändå en officiell bootloader som delas av ett par miljoner iphone-ägare.....Men visst med 3.9 går det inte i dagsläget att gå upp till 4.6 igen om man nu av någon outgrundlig anledning skulle vilja det. Dev teams pwned påverkas inte av vilken botloader man kör och det är det framtidsalternativet jag i dagsläget ser som mest intressant.
Ja ska göra en restore och testa ZiPhone 2.5c (där krävs väl ingen nedgradering av BL?) Men hur gör man restorn?
Har inte fattat det riktigt även om jag försökt läsa på lite.
Tack för hjälpen
gårdemyr
editerat: Håller på med återställningen av iphone nu.
Sen har jag läst att man ska jailbreaka och activate med ziphone 2.5c men sen att man ska använda
ziphone 2.3 eftersom det inte kräver nedgradering av BL:n.
Men hittar inte Ziphone 2.3
gårdemyr
Redigerat av gårdemyr, 13 March 2008 - 19:50.
Postad 13 March 2008 - 19:50
Postad 13 March 2008 - 20:02
Postad 13 March 2008 - 20:04
Ingen som kan svara på min fråga jag ställda lite tidigare i tråden???
Redigerat av HelGo, 13 March 2008 - 20:10.
Postad 13 March 2008 - 20:20
Jag svarade ju. Sedan vad du tycker den är värd, det är ju upp till dig. Kolla runt på diverse sidor försäljningssidor/auktionssiter (finna lite exempel tidigare i tråden).Beror på vilken operatör man har eller??
Ingen som kan svara på min fråga jag ställda lite tidigare i tråden???
Jag har inte märkt att iPhonen skulle ha sämre radio än någon annan mobil, så det är väl upp till din operatör.Beror på vilken operatör man har eller??
Jag har halebop
Postad 13 March 2008 - 20:21
Jag svarade ju. Sedan vad du tycker den är värd, det är ju upp till dig. Kolla runt på diverse sidor försäljningssidor/auktionssiter (finna lite exempel tidigare i tråden).Beror på vilken operatör man har eller??
Ingen som kan svara på min fråga jag ställda lite tidigare i tråden???Jag har inte märkt att iPhonen skulle ha sämre radio än någon annan mobil, så det är väl upp till din operatör.Beror på vilken operatör man har eller??
Jag har halebop
Nu fattar kjag inte riktigt vad du menar, men är det någon som kan bekräfta att iphonen funkar bra i norrland?
Postad 13 March 2008 - 20:32
rätta mig om jag har fel
Postad 13 March 2008 - 20:33
Alltså, det är ju upp till din operatör hur bra täckning du har on inte telefonen.Nu fattar kjag inte riktigt vad du menar, men är det någon som kan bekräfta att iphonen funkar bra i norrland?
Postad 13 March 2008 - 20:34
Ingen som kan svara på min fråga jag ställda lite tidigare i tråden???Jag har inte märkt att iPhonen skulle ha sämre radio än någon annan mobil, så det är väl upp till din operatör.Beror på vilken operatör man har eller??
Jag har halebop
JO men det är väll ingen som har svarat på om det är någon skillnad på 8gb och 16gb telefonen och om det går att uppgradera framware själv?
Postad 13 March 2008 - 20:46
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
2 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?