* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 16 oktober 2008 - 17:25
ess_N
-
ess_N
-
Rookie
-
7 inlägg
Fick så min andra X1 idag! Denna glappar lite grann på ena sidan. Men det lilla glappet kommer jag överleva. Inte i närheten av så mycke som den förra glappade!
Känns skönt att ha nåt att pilla med igen! 
När du säger glappa, är det när den är utfälld som skärmen glappar upp och ner lite? För det gör min... eller är det när den är ihopfälld? Måste fan få veta.. är det så att man måste fixa det är det sista dagen imorgon, annars måste den skickas iväg....
Postad 16 oktober 2008 - 17:26
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
Jag använder det programmet och det funkar kanon för mig men det var lite krångligt att få till de. Har du kollat på filmen på denna sidan http://www.smartmadsoft.com/ och gjort precis som han gör så ska det fungera.
Tack för videon! Tyvärr hjälpte det inte ändå. Den hittar min klocka men sen händer det inget mer. Kör du (Direct) eller (COM)?
Postad 16 oktober 2008 - 17:27
SkeeZ
-
SkeeZ
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Sorry, men nu måste du faktiskt svara på vad det är som är bättre med panelversionen.
Att den är gratis är inte ett argument att den är bättre, det jag vill ha svar på är varför du rent funktionsmässigt tycker att panelversionen är bättre. /Miki
Jasä, bara det att den är på svenska tycker jag gör mycket, sen är ikonenerna snyggare med, det är ju samma program men lite annorlunda utseende. Sen att den ligger nära till hands intregrerad med telefonen är ine fel, många gillar det inte, x panelerna är enligt mig ok men jag använder dom inte. vad är ditt argument för att vara imot den? ericsson skulle haft med det från lådan det var ett misstag från dem, sen kommer fler att hitta det via paneler frn se men ännu färre från spb hemsida och sen igen det kostar där. nån sade att båda versionenerna var lila stora? SE version var 4000kb större, varför?
Postad 16 oktober 2008 - 17:31
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Japp, har blivit mkt spridda foruminlägg. Här är de program och anpassningar jag gjort hitills.
Program: Tom tom 7 (GPS) Resco file explorer (filutforskare) Spb Mobile Shell (Styr allt med tummen) CorePlayer (Media spelare som fungerar,equalizer )
Modd: Nodata (Så man slipper omedvetna datakostnader) TreoVibe (ändrar vibrationsmönstret till vad du vill) S2U2 (Skärmlås, funkar sådär. Kanske åker ut snart)
Som startskärm har jag en av panelerna där man kan slå på/av wlan, blåtand etc.
Har du någon länk till TreoVibe?
Postad 16 oktober 2008 - 17:39
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Jag kör både "spb mobile shell" och "spb pocket plus". Messanger dyker inte upp i Today fönstret förrän du loggar på med ditt MSN-konto.
kollade igenom funktionerna i pocket plus å kan inte riktigt fatta poängen. Många av de funktionerna finns ju redan på xperian. -Scrollningen finns ju redan i kontaktlistan, webbläsaren och under program. -Flikar för webbläsare finns i opera. -File explorer ersätts lättast med resco file explorer som e bra mkt bättre. -Close button funktionerna finns redan. Ser dock lite annorlunda ut. -Startsidan använder inte jag heller eftersom jag har en av panelerna istället. Har du någon länk till TreoVibe? http://discussion.tr...ad.php?t=138234
Postad 16 oktober 2008 - 18:44
krillen
-
krillen
-
Rookie
-
4 inlägg
Tjena
jag kan inte hitta om det är möjligt att använda x1:an som usb minne.
Är detta möjligt?
Och hur gör jag isåfall.
/Krille
Postad 16 oktober 2008 - 19:00
Unregistered040344bf
-
Unregistered040344bf
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tack för videon! Tyvärr hjälpte det inte ändå. Den hittar min klocka men sen händer det inget mer. Kör du (Direct) eller (COM)?
Kör med COM och har valt COM5. Har du kollat så att bluetooth är aktiverat och att den är synlig? den har en tendens att stänga av bluetooth ibland.
Redigerat av Unregistered040344bf, 16 oktober 2008 - 19:01.
Postad 16 oktober 2008 - 19:22
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Tjena jag kan inte hitta om det är möjligt att använda x1:an som usb minne. Är detta möjligt? Och hur gör jag isåfall.
/Krille
Inställningar > Anslutningar > USB till PC > Bocka i Diskenhet
Postad 16 oktober 2008 - 19:23
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Antingen så byter du till ett nyare SIM kort eller så kör du ett regedit program och öppnar HKEY_LOCAL-MACHINE\SERVICES\stk_service och tar bort den - startar om telefonen så slipper du den sen 
Jag var inne på telenor idag och det var inte fel på mitt simkort, men jag får ändå upp det här stk-tjänst. Du skriver ta bort den, man kan inte ta bort stk_services, skall man ta bort alla filer i nyckeln eller? Någon som vet hur man får bort det här skt-tjänst som kommer upp i luren??
Redigerat av PontiacMan, 16 oktober 2008 - 19:49.
Postad 16 oktober 2008 - 19:43
Unregistered6ee38357
-
Unregistered6ee38357
-
Amatör
-
-
77 inlägg
När du säger glappa, är det när den är utfälld som skärmen glappar upp och ner lite? För det gör min... eller är det när den är ihopfälld? Måste fan få veta.. är det så att man måste fixa det är det sista dagen imorgon, annars måste den skickas iväg....
Det var ju inte mig du fråga men... Alla X1:or som jag har tittat på hittils har börjat glappa (4 st). Med att glappa menar jag att skärmen i utfällt läge är "rickig". Tiltar jag telefonen mot mig så faller skärmen mot mig någon millimeter och tillbaka igen när jag tiltar tillbaka den. Anledningen till detta tror jag är att skärmen i infällt läge hänger över tangentbordet (Om ni trycker på vänsterkanten när den hålls som en telefon så ser ni att det går att trycka ihop skärmen och tangentbordet) och detta händer ju konstant om man har telefonen i tajta jeans, vilket jag tror töjer ut vad det nu är som håller ihop de bägge delarna = Det börjar glappa Två av X1:orna vet jag med säkerhet att de inte var rickiga när de packades upp. De andra är demoex i butik.
Redigerat av Unregistered6ee38357, 16 oktober 2008 - 19:55.
Postad 16 oktober 2008 - 19:57
krillen
-
krillen
-
Rookie
-
4 inlägg
Postad 16 oktober 2008 - 20:06
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Då är det min tur att kommentera X1an efter några timmars aktivt användande. Detta är min första WM-telefon och hade fått - genom att följa kommentarerna i denna tråd - en viss skepsis mot mot miljön redan innan och förväntade mig att native WM skulle vara bökig och snudd på omöjlig att manövrera utan penna. Men är positivt överraskad. Visst finns det saker att önska men så svårt är det väl inte. Mycket fixar man med finger/nagel och där inte det går kan man ju alltid ta till glide-pointen. Tog även en stund att förstå att OK är typ esc/bakåt enligt mitt tänk.
Har ännu inte installerat några mängder då jag väntar på ett 8GB-kort från Webhallen som förhoppningsvis dyker upp under fredagen. Men har en fråga om detta. Om jag nu testar och installerar ett program på 4gigkortet som följde med måste jag avinstallera programmet innan jag kan installera om det på det nya 8gigkortet? För även om man inte installerat på telefonens minne så borde väl programmet lämna massa "skit" i registret som bör rensas bort?
Postad 16 oktober 2008 - 20:25
hobbis
-
hobbis
-
Användare
-
-
208 inlägg
Dags för lite reflektioner då över saker jag INTE gillar med Xperia X1 - USB-kopplingen. Jag överför filer via USB när jag ställt in X1 att agera USB-minne. Det funkar en liten stund men så kopplas USB-anslutningen ner. Har exakt samma problem med Bluetooth. Detta är förödande både för synkning och filöverföring vilket är riktigt irriterande. Jag upplever problemet oavsett om telefonen äntrar viloläge eller ej
- Segheten i panelerna är lite väl jobbig ibland. Men det är ju ganska tunga saker den gör tydligen
- Bluetooth kopplar ner när telefonen äntrar viloläge... inte så bra, särskilt inte när man har BT headset eller BT handsfree. Samma problem med min Bluetooth-klocka. Äntrar telefonen viloläge så är det en svår uppgift att få igång klockan igen.
- Ingen Linux-support whatsoever, tråkigt
... men det gäller ju inte bara Sony Ericsson - Ingen support för Lotus Notes, trots att det är en smartphone. Illa... Man måste investera i tredjepartsprogram för att kunna synka med Notes.
- GPSen formligen slukar batteri. Som GPS på vandrande fot håller inte batteriet länge, särskilt vid dåliga GPS-förhållanden. Och lämna inte GPS-funktionen på. Telefonen blir rejält varm efter en stund och glömmer du GPS-funktionen på och stoppar den i fickan eller i midjeväska finns det risk att den blir överhettad och startar om.
Men... jag gillar den i övrigt jättemycket, och jag hoppas att firmwareuppdateringar löser en del av irritationerna snarast (och att Linux-communityn hittar en enkel lösning att synka mobilen på en Linuxplattform med Lotus Notes  ) Har ännu inte installerat några mängder då jag väntar på ett 8GB-kort från Webhallen som förhoppningsvis dyker upp under fredagen. Men har en fråga om detta. Om jag nu testar och installerar ett program på 4gigkortet som följde med måste jag avinstallera programmet innan jag kan installera om det på det nya 8gigkortet? För även om man inte installerat på telefonens minne så borde väl programmet lämna massa "skit" i registret som bör rensas bort?
På en HTC jag hade innan så kopierade jag datat från det mindre kortet till det större med Robocopy på min PC efter att ha formaterat det nya kortet på HTCn först. Då upptäckte den mina gamla installationer och prylar utan problem. Huruvida det funkar på samma sätt med Xperia vågar jag inte svara på... men man tycker det borde funka.
Redigerat av hobbis, 16 oktober 2008 - 21:19.
Postad 16 oktober 2008 - 20:33
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Är det bara med telenor som den här rutan dyker upp eller är det med fler operatörer???
Är där ingen som har problem med stk-tjänst och vet hur man tar bort det????
Redigerat av PontiacMan, 16 oktober 2008 - 20:40.
Postad 16 oktober 2008 - 20:40
hobbis
-
hobbis
-
Användare
-
-
208 inlägg
Intressant information på Sony Ericssons site gällande Xperia X1 och problem med USB-kabeln
------
Problem med USB-kabeln
Om du får problem med att använda USB-kabeln under synkronisering:
1. Kontrollera att USB-kabeln är rätt ansluten till telefonen och datorn.
2. Kontrollera att telefonen är påslagen.
3. Starta om datorn utan att koppla ifrån USB-kabeln eller stänga av telefonen och försök synkronisera igen.
4. Om du fortfarande har problem avinstallerar och ominstallerar du Sony Ericsson PC Suite.
---------
Sony Ericsson PC Suite till X1... jo jag tackar jag :-) Tror Sony Ericsson behöver uppdatera websidan och inte planka informationen de hade för P1i :-)
Redigerat av hobbis, 16 oktober 2008 - 20:40.
Postad 16 oktober 2008 - 21:07
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Det ska tydligen gå att spela inl ljud/tal med x1:an, men jag hittar inget prog för det, förutom en inställning där man kan ställa om den ska "förstärka" vid lågt lju vid inspelning...
Någon som vet något om det, eller har tips om något bra prog för det?
Brukar använda det på gamla telefonen som notering och kom i håg lista
Postad 16 oktober 2008 - 21:08
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Jag var inne på telenor idag och det var inte fel på mitt simkort, men jag får ändå upp det här stk-tjänst.
Du skriver ta bort den, man kan inte ta bort stk_services, skall man ta bort alla filer i nyckeln eller?
Någon som vet hur man får bort det här skt-tjänst som kommer upp i luren??
Fick du prova med ett nytt simkort ? jag slängde i mitt gamla vodafone kort och då får jag samma problem. Men det försvinner med mitt nya Telia och Telenor kort. Ja markera hela nyckeln och radera så försvinner det - minns hur galen detta gjorde i min gamla Tytn
Postad 16 oktober 2008 - 21:13
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Det var ju inte mig du fråga men...
Alla X1:or som jag har tittat på hittils har börjat glappa (4 st). Med att glappa menar jag att skärmen i utfällt läge är "rickig". Tiltar jag telefonen mot mig så faller skärmen mot mig någon millimeter och tillbaka igen när jag tiltar tillbaka den. Anledningen till detta tror jag är att skärmen i infällt läge hänger över tangentbordet (Om ni trycker på vänsterkanten när den hålls som en telefon så ser ni att det går att trycka ihop skärmen och tangentbordet) och detta händer ju konstant om man har telefonen i tajta jeans, vilket jag tror töjer ut vad det nu är som håller ihop de bägge delarna = Det börjar glappa
Två av X1:orna vet jag med säkerhet att de inte var rickiga när de packades upp. De andra är demoex i butik.
Min glappar inte efter en veckas hårt användande - min Touch Pro däremot glappar som käften på en gammal tant  Det ska tydligen gå att spela inl ljud/tal med x1:an, men jag hittar inget prog för det, förutom en inställning där man kan ställa om den ska "förstärka" vid lågt lju vid inspelning...
Någon som vet något om det, eller har tips om något bra prog för det?
Brukar använda det på gamla telefonen som notering och kom i håg lista
I vanliga anteckningar kan du göra ljudinspelningar - inte så långa kanske men testa
Postad 16 oktober 2008 - 21:15
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
När den är utfälld Hur stor skillnad är det på spb mobile shell som är gratis som panel mot det riktiga som kostar pengar?? (Står säkert på någon av dom 63 sidorna, men jag tänkte göra det enkelt för mig!  )
Redigerat av Majorglenn, 16 oktober 2008 - 21:21.
Postad 16 oktober 2008 - 21:19
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Fick du prova med ett nytt simkort ? jag slängde i mitt gamla vodafone kort och då får jag samma problem. Men det försvinner med mitt nya Telia och Telenor kort.
Ja markera hela nyckeln och radera så försvinner det - minns hur galen detta gjorde i min gamla Tytn 
Nej han i butiken tittade på det och sa att med det numret skall det fungera, jag sa det gör det inte... Får kanske ringa och beställa ett nytt.. Ok, trevligt, jag skall testa det direkt. Tack Edit: Nä du det funkade inte alls, den säger att det inte går att ta bort. tydligen går det bara att ändra värdet på det. Hur gör man då?? /P
Redigerat av PontiacMan, 16 oktober 2008 - 21:23.
Postad 16 oktober 2008 - 21:20
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Nu skulle jag vilja få lite klarhet i detta med Bluetooth strulet.
Är det alltså så att BT är i princip oanvändbart med X1an?
Gäller problemen också för musiklyssnande, dvs. kopplar den ned anslutningen mitt i musiken efter en stund?
Jo, en sak till. Beställde min X1 från TK och bör komma imorgon, men ingick det något minneskort från dom? Nu beställde jag iofs ett 8gb kort också, men ändå.
Postad 16 oktober 2008 - 21:26
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
I vanliga anteckningar kan du göra ljudinspelningar - inte så långa kanske men testa
Tackar, har en del kvar att lära om winmobile... Lite omständigt att göra så iofs, så om någon vet något enkelt inspelningsprogram, så tipsa gärna
Postad 16 oktober 2008 - 21:29
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Nu skulle jag vilja få lite klarhet i detta med Bluetooth strulet. Är det alltså så att BT är i princip oanvändbart med X1an? Gäller problemen också för musiklyssnande, dvs. kopplar den ned anslutningen mitt i musiken efter en stund?
Jo, en sak till. Beställde min X1 från TK och bör komma imorgon, men ingick det något minneskort från dom? Nu beställde jag iofs ett 8gb kort också, men ändå.
jag fick 4gb av dom
Postad 16 oktober 2008 - 21:38
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Tackar, har en del kvar att lära om winmobile...
Lite omständigt att göra så iofs, så om någon vet något enkelt inspelningsprogram, så tipsa gärna 
Resco Audio Recorder är trevlig men den funkar inte på Xperian. Vito är helt ok, kostar ju iofs  Finns säkert något gratis med men de har jag tyvärr dålig koll på http://iwindowsmobil...o-recorder.html
Postad 16 oktober 2008 - 21:41
StorFot
-
StorFot
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag vill använda egna mp3's som SMS singal. Just nu så kan jag inte välja dom inladdade mp3orna.
Helt plz!
Postad 16 oktober 2008 - 21:45
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Resco Audio Recorder är trevlig men den funkar inte på Xperian.
Vito är helt ok, kostar ju iofs Finns säkert något gratis med men de har jag tyvärr dålig koll på
http://iwindowsmobil...o-recorder.html
Tackar, ska kolla upp dessa  Edit: Vito recordern verkar ju vara det jag letade efter, tack för det
Redigerat av huxfluxverkstan, 16 oktober 2008 - 22:30.
Postad 16 oktober 2008 - 21:58
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Jag vill använda egna mp3's som SMS singal. Just nu så kan jag inte välja dom inladdade mp3orna.
Helt plz!
sök i tråden
Postad 16 oktober 2008 - 22:28
Unregistered6ee38357
-
Unregistered6ee38357
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Min glappar inte efter en veckas hårt användande - min Touch Pro däremot glappar som käften på en gammal tant 
Tyvärr har jag det motsatta problemet min X1 är glappig  medans Touch Pron efter en månads användning är som ny (iaf slide mekanismen) dock så har jag ju använt väskan som följde med touch pron. Är det förresten ngn mer än jag som fått mer mjukvaruproblem i WM efter att ni installerat fullversionen av SPB Shell, innan jag gjorde en hard reset igår så hängde sig x1:an minst 1 gång om dagen och ibland slutade touch funktionen (på skärmen) att fungera. Idag har hon varit hur lugn och fin som helst (Har alltså inte lagt in SPB Shell igen)... Dock så förbrukades hela batteriet mellan 0900 och 1500!? Hade iofs på MSN hela tiden och surfade 20-30 minuter, har ni andra liknande batteritid med MSN igång?
Redigerat av Unregistered6ee38357, 16 oktober 2008 - 22:44.
Postad 16 oktober 2008 - 22:38
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Helt plz!
Kopiera/flytta in dem i windowsmappen så ska de dyka upp även som sms-signal, men det var vist lite kinkigt med namnen på filer konstatera vi tidigare, så hittar du inte dem efter att laggt dem i windowsmappen så döp om dem.
Postad 16 oktober 2008 - 22:46
miki2
-
miki2
-
Amatör
-
-
96 inlägg
När den är utfälld
Hur stor skillnad är det på spb mobile shell som är gratis som panel mot det riktiga som kostar pengar?? (Står säkert på någon av dom 63 sidorna, men jag tänkte göra det enkelt för mig! )
Minnet är kort... Det jag minns är att gestures saknas i panelversionen. Vad ska man med det till, jo... om man tex. är inne i ett program och snabbt vill växla till ett annat, på full versionen slajdar du ner från taskbaren, (eller vad heter den övre raden?) och får då fram de tre panelerna och kan hoppa till program panelen och starta programmet du vill köra samtidigt. Sen har jag för mig att panelversionen låste sig till just den panelen medan man kommer åt mobileshell i flera paneler med full versionen. Det finns fler inställningar i fullversion. Enklast är det nog om du laddar ner trial versionen så kan du själv jämföra i två veckor. /Miki
Redigerat av miki2, 16 oktober 2008 - 22:47.
Postad 16 oktober 2008 - 22:48
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Har du då Telias smtp server som utgående server ? Det måste du ha när du kör pop konto annars fungerar det absolut inte
Va? Jag har ingen e-post hos telia. Att använda mina e-postleverantörers smtp-servrar har fungerat bra med både N95 och K800i. Varför skulle jag behöva använda en smtp-server hos telia med X1:an?
Postad 16 oktober 2008 - 22:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
PontiacMan Använd registerprogramet Ceregeditor Installera på datorn å koppla sen in telefonen till datorn.. Precis testat..Går att ta bort nycklar med allt som hör till Den är gratis http://ceregeditor.mdsoft.pl/Den är ett måste om man ska mecka i registret tycker jag...
Postad 16 oktober 2008 - 23:06
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Är det någon som vet hur man får bort den bubblan om att sms är skickat?
Man måste välja stäng och det tar flera sekunder innan det försvinner.
Klickar man inte på stäng så ser det ut som om man har ett nytt meddelande.
Det är kanske en bagatell, men det är riktigt irriterande.
Finns det nåt bra Tweak-program som passar med X1?
Postad 16 oktober 2008 - 23:24
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Går att fixa med advanced config Kolla in länken http://forum.xda-dev...ad.php?t=317070Bara ta hem och testa :-) Du ser på bilden över programet högst uppe i vänstra hörnet messaging...Där du behöver gå in å ändra... Det här är ett måste att ha..Då slipper man gå in själv i registret å ändra... Nu funkar ju inte allt till Xperia..En del är ju för Touch flo. Edit Funkar de inte alls så är de ju bara avinstallera...De mesta bör funka
Redigerat av moparman, 16 oktober 2008 - 23:25.
Postad 16 oktober 2008 - 23:26
miki2
-
miki2
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Appropå TouchFlo, såg att det fanns en sån mapp i windowskatalogen på Xperian!
Synd att dom inte fyllde den på HTC så att man kunde byta själv.
/Miki
Postad 16 oktober 2008 - 23:38
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Går att fixa med advanced config
Kolla in länken
http://forum.xda-dev...ad.php?t=317070
Bara ta hem och testa :-)
Du ser på bilden över programet högst uppe i vänstra hörnet messaging...Där du behöver gå in å ändra... Det här är ett måste att ha..Då slipper man gå in själv i registret å ändra...
Nu funkar ju inte allt till Xperia..En del är ju för Touch flo.
Edit Funkar de inte alls så är de ju bara avinstallera...De mesta bör funka
Gick inte. Programmet kräver en senare version av Microsoft .Net Compact Framework än den version som finns installerad på enheten. Nån som vet ett annat Tweak-program?
Postad 17 oktober 2008 - 00:45
criblib
-
criblib
-
Rookie
-
6 inlägg
Tackar, ska kolla upp dessa 
Edit: Vito recordern verkar ju vara det jag letade efter, tack för det 
Ett tips är noteM, visserligen lite gammalt men klart fungerande och framförallt gratis. Sparar direkt i mp3 format, så man inte får utrymmeskrävande wav-filer eller så. http://pocketpcfreew...ex.php?soft=626
Postad 17 oktober 2008 - 00:53
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jag har en fråga om ett ganska irriterande problem.
När jag lyssnar på musik med Coreplayer, och stänger av skärmen med "on/off" knappen, fungerar allt prefekt. När jag tänder skärmen igen så hamnar man i Coreplayer igen...som det skall vara.
Problemet är att om man pausar Coreplayer och stänger av/sätter på skärmen, så är man i SPB menyn igen. Man får då gå in och starta Coreplayer igen.
Finns det något sätt man kan göra så att det program man hade startat när man stängde av skärmen, är fortfarande på när man sätter på skärmen igen?? även om programmet är pausat?
Detta är väldigt irriterande när jag lyssnar på ljudböcker på jobbet. Jag måste ju pausa och stänga av skärmen när jag skall prata med folk, fast det börjar bli trögt att starta om Coreplayer om och om igen.
Använder jag låsknappen (avsluta samtal knappen) så stänger alltid telefonen av Coreplayer och backar ut i SPB igen, fast knapplåset är aktiverat.
Någon som vet??
Postad 17 oktober 2008 - 01:48
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Gick inte. Programmet kräver en senare version av Microsoft .Net Compact Framework än den version som finns installerad på enheten.
Nån som vet ett annat Tweak-program?
Just därför det fanns en länk så du kunde ladda ner senaste .Net överst på downloadsidan http://www.touchxper.../downloads.html
Redigerat av P@itor, 17 oktober 2008 - 01:49.
Postad 17 oktober 2008 - 01:56
miki2
-
miki2
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har en fråga om ett ganska irriterande problem. När jag lyssnar på musik med Coreplayer, och stänger av skärmen med "on/off" knappen, fungerar allt prefekt. När jag tänder skärmen igen så hamnar man i Coreplayer igen...som det skall vara. Problemet är att om man pausar Coreplayer och stänger av/sätter på skärmen, så är man i SPB menyn igen. Man får då gå in och starta Coreplayer igen. Finns det något sätt man kan göra så att det program man hade startat när man stängde av skärmen, är fortfarande på när man sätter på skärmen igen?? även om programmet är pausat?
Detta är väldigt irriterande när jag lyssnar på ljudböcker på jobbet. Jag måste ju pausa och stänga av skärmen när jag skall prata med folk, fast det börjar bli trögt att starta om Coreplayer om och om igen.
Använder jag låsknappen (avsluta samtal knappen) så stänger alltid telefonen av Coreplayer och backar ut i SPB igen, fast knapplåset är aktiverat. Någon som vet??
Jag provade lite här och så här funkar det hos mig. Coreplayer spelar en låt - Klicka på On/Off - Skärmen släcks och musiken pausar. Klicka på On/Off igen, skärmen visar nu MobileShell (har ju valt att Now screenen ska starta då) Musiken börjar spela i bakgrunden. Klickar jag på krysset i mobileShell (full versionen), så är jag tillbaka i coreplayern och den spelar såklart fortfarande. Om jag klickar på låsknappen, (och låser telefon), då avlsutar han dock coreplayern helt. För mig är dock Coreplayern tillbaka om jag klickar on/off i pausat läge, eller MobileShell syns först men man kryssar bort och är tillbaka i CorePlayer Jag har efter det gjort så här, assignat låsknappen till att stänga av skärmen. (menu/tools/Hotkeys/ - Menu/New - Blankscreen och klicka på låsknappen (F4) ) Mittenknappen funkar fortfarande som play/pause och du behöver inte visa skärmen för att pausa/playa /Miki
Redigerat av miki2, 17 oktober 2008 - 02:02.
Postad 17 oktober 2008 - 02:20
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Tackar, här kan jag ju fixa och trixa lite med knapparna. Du kan förresten ställa in så Coreplayers menyer är på svenska
Postad 17 oktober 2008 - 05:17
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Va?
Jag har ingen e-post hos telia.
Att använda mina e-postleverantörers smtp-servrar har fungerat bra med både N95 och K800i. Varför skulle jag behöva använda en smtp-server hos telia med X1:an?
Därför att har du ett abonnemang hos Telia MÅSTE du använda Telias utgående mailserver oavsett vad det är för mailadress - de spärrar åtkomsten till andra smtp servrar än sina egna. De har de gjort i åratal. Utgående mailserver för Telia är mailout.telia.com
Postad 17 oktober 2008 - 05:53
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
PontiacMan
Använd registerprogramet Ceregeditor Installera på datorn å koppla sen in telefonen till datorn..
Precis testat..Går att ta bort nycklar med allt som hör till
Den är gratis
http://ceregeditor.mdsoft.pl/
Den är ett måste om man ska mecka i registret tycker jag...
Det var den jag provade, men den funkade inte. ville inte ta bort filerna. sen s¨g jag en grej man skulle använt kanske och det var lås upp registry. Jaja det löste sig, körde med resco explorer. /P
Postad 17 oktober 2008 - 06:34
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Därför att har du ett abonnemang hos Telia MÅSTE du använda Telias utgående mailserver oavsett vad det är för mailadress - de spärrar åtkomsten till andra smtp servrar än sina egna. De har de gjort i åratal. Utgående mailserver för Telia är mailout.telia.com
Där ser man... Det fungerade. Har inget minne av att jag gjort den inställningen tidigare. spelar ingen roll Tack för hjälpen
Postad 17 oktober 2008 - 06:49
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Där ser man...
Det fungerade.
Har inget minne av att jag gjort den inställningen tidigare.
spelar ingen roll
Tack för hjälpen 
Så lite så
Postad 17 oktober 2008 - 07:15
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Nu skulle jag vilja få lite klarhet i detta med Bluetooth strulet. Är det alltså så att BT är i princip oanvändbart med X1an? Gäller problemen också för musiklyssnande, dvs. kopplar den ned anslutningen mitt i musiken efter en stund?
Bump!
Postad 17 oktober 2008 - 07:44
Xon81
-
Xon81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Nån som vet om man kan få sitt kollinummer av Tre om man ringer kundtjänsten?
Orkar inte vänta till Måndag.......
Postad 17 oktober 2008 - 07:49
Qramohn
-
Qramohn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
En video med Xperia och spb mobile shell, så att ni kan se hur mycket bättre det blir jämfört med panels. http://in.youtube.co...h?v=Vf44dukS9Lc
Postad 17 oktober 2008 - 08:01
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Åhh...Kan ingen ge mig en Xperia
Postad 17 oktober 2008 - 08:08
Unregistereddacb5a1e
-
Unregistereddacb5a1e
-
Användare
-
-
118 inlägg
Åhh...Kan ingen ge mig en Xperia 
Kolla blocket !!!!!
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|