* Officiell Tråd - HTC Hero *
2430 svar till detta ämne
Postad 14 October 2009 - 06:40
damst
-
damst
-
Användare
-
-
175 inlägg
jag är väldigt sugen att köpa en hero men blir lite tveksam efter alla buggar man läser om. tex samtal som ej går fram, usb som knapp funkar, buggigt wlan etc etc. har alla dessa buggar rättats till iom den nya rom:en som finns eller är den fortfarande lika buggig? 
Jag har inte märkt av någon av dessa buggar som nämns. Kör den senaste rom:en och har inte rootat den.
Postad 14 October 2009 - 09:16
oubee1
-
oubee1
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
jag är väldigt sugen att köpa en hero men blir lite tveksam efter alla buggar man läser om. tex samtal som ej går fram, usb som knapp funkar, buggigt wlan etc etc. har alla dessa buggar rättats till iom den nya rom:en som finns eller är den fortfarande lika buggig? 
Jag håller med föregående svarare, min har fungerat bättre än alla tidigare telefoner jag har haft (mestadels SE telefoner) och testat (t ex tidigare HTC, Nokia (blä =) osv). Visst har den saker som behöver tittas på men för min del är de mindre grejer som kommer ändras i 1.6 och sedan 2.0 av Android. En sak att tänka på är ju att vissa saker (som t ex Blåtandstransfer) fick ju t ex inte iPhonen förrän i ngn av deras version 3. Det känns som att Android är ungt men kan redan en massa och mer kommer det att komma!  Man får tacka! Valde dock OI File Manager efter lite testande fram o tillbaka.
Har inte testat det programmet. Varför tyckte du det var bättre än Astro?
Postad 14 October 2009 - 12:04
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag håller med föregående svarare, min har fungerat bättre än alla tidigare telefoner jag har haft (mestadels SE telefoner) och testat (t ex tidigare HTC, Nokia (blä =) osv). Visst har den saker som behöver tittas på men för min del är de mindre grejer som kommer ändras i 1.6 och sedan 2.0 av Android. En sak att tänka på är ju att vissa saker (som t ex Blåtandstransfer) fick ju t ex inte iPhonen förrän i ngn av deras version 3.
ok, bra att höra! blir nog ändå ett köp framåt helgen. kommer det föresten att gå att uppgradera heron till 1,6 när det kommer? (när kommer det föresten?)
Postad 14 October 2009 - 13:29
Fredde321
-
Fredde321
-
Användare
-
-
249 inlägg
Senacases.com heter företaget. Köpte fodralet som är till G1.Passar kanon.
Är det din på bilden? --------------------- Hur länge håller erat batteri på heron? tycker det inte håller så länge..vet dock att det varit uppe tidigare..
Postad 14 October 2009 - 14:24
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1229 inlägg
Är det din på bilden? ---------------------
Hur länge håller erat batteri på heron? tycker det inte håller så länge..vet dock att det varit uppe tidigare..
håller det morgon till kväll under normalt bruk så är det ungefär så bra som man kan räkna med på såna här telefoner. använder man den mycket får man räkna med att behöva ladda under dagen. inget konstigt med det, jämför med laptops.
Postad 14 October 2009 - 15:14
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Tjenare,
Lite kommentarer och avslutningsvis ett tips så här på eftermiddagen:
1. Ang buggar och omstarter av Hero. Har inte varit med om något alls, antar att det har med otur (måndagsex) att göra. Det här med att vissa sms inte kommer fram stämmer säkert, inte orkat kontrollera. Men tydligen är det ett känt fel fram t.o.m. Android 1.5 och ska fixas i 1.6 HTC lär väl fixa en uppgradering med 1.6 får man anta till en såpass ny telefon.
2. Ang batteritiden. Den är imponerande jämfört med Xperia X1 i alla fall. Jag lyssnar på Spotify (online mode) samtidigt som jag toksurfar i 2 h om dagen (till och från jobbet). Sedan gör jag en hel del under dagen, surfar, sms:ar etc. Den håller lätt ändra fram till natten då man ska lägga sig. Vid normalt bruk räcker den säkert 2-3 dygn. Imponerande!
3. Ett tips till er som inte redan hittat/gjort detta. Gå in under Meny, Inställningar på Home Screen. Välj "Språkkod och text" -> "Touch Input" -> "Textinmatning" -> "Kalibreringsverktyg" och kalibrera knapptryckningarna för erat sätt att hålla, skriva och storlek på tumme/finger. Detta gjorde enorm skillnad i träffsäkerhet för mig.
Postad 14 October 2009 - 17:10
marto_
-
marto_
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har inte testat det programmet. Varför tyckte du det var bättre än Astro?
Smaksak helt enkelt. Nu har jag dock raderat det och istället installerat File Browser. Det enda jag saknar är att när man visar bilder med en sån här "filemanager" så kan man inte direkt där på skärmen välja att använda bilden som bakgrundsbild. Fast, det kanske finns en sån filemanager där ute nånstans.
Postad 14 October 2009 - 18:28
monodc
-
monodc
-
Användare
-
-
182 inlägg
3. Ett tips till er som inte redan hittat/gjort detta. Gå in under Meny, Inställningar på Home Screen. Välj "Språkkod och text" -> "Touch Input" -> "Textinmatning" -> "Kalibreringsverktyg" och kalibrera knapptryckningarna för erat sätt att hålla, skriva och storlek på tumme/finger. Detta gjorde enorm skillnad i träffsäkerhet för mig.
Kan bara hålla med. Har själv en Dream (ADP1) och den var fram till och med Android 1.5 (Cupcake) rätt jobbig att skriva med (onscreentangentbordet). I ADP 1.6-ROM:en så fanns äntligen kalibreringsverktyget med, och efter att jag hade kört det så blev det mycket bättre, även om man fortfarande märker av att känsligheten utmed kanterna inte är helt optimal.
Postad 14 October 2009 - 19:57
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Är det din på bilden? ---------------------
Hur länge håller erat batteri på heron? tycker det inte håller så länge..vet dock att det varit uppe tidigare..
Nej,Det är inte min på bilden. Tror det är en annan kille här på forumet. Mitt batteri håller 2 dagar.
Postad 14 October 2009 - 20:19
Unregisterede9ee6917
-
Unregisterede9ee6917
-
Rookie
-
9 inlägg
E-post med ÅÄÖ
Har lagt upp ett flertal IMAP mejl-konton på min Hero.
Problemet är att hämtade och skickade mejl inte visar åäö på korrekt sätt, tror det gäller mejl som skickas från och till Thunderbird.
Någon som har en lösning?
/Johan
Postad 14 October 2009 - 20:19
Summered
-
Summered
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Nej,Det är inte min på bilden. Tror det är en annan kille här på forumet. Mitt batteri håller 2 dagar.
Har du på några energisparfunktioner då, samt vad använder du den till? Vill nämligen inte att batteriet ska ta slut snabbare än en dag.
Postad 14 October 2009 - 20:39
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Kan bara hålla med. Har själv en Dream (ADP1) och den var fram till och med Android 1.5 (Cupcake) rätt jobbig att skriva med (onscreentangentbordet). I ADP 1.6-ROM:en så fanns äntligen kalibreringsverktyget med, och efter att jag hade kört det så blev det mycket bättre, även om man fortfarande märker av att känsligheten utmed kanterna inte är helt optimal.
Har faktiskt inte märkt av någon skillnad utmed kanterna jämfört med de övriga tangenterna på min Hero.
Postad 15 October 2009 - 11:24
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
någon som känner till nån bra webradioapplikation? skulle vilja kunna köra SR-kanalerna i heron
mvh
Postad 15 October 2009 - 13:08
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
någon som känner till nån bra webradioapplikation? skulle vilja kunna köra SR-kanalerna i heron 
mvh
Du kan ju alltid gå in på mobil.sr.se och lyssna på deras kanaler där. Men vet inte hur de gjort det där egentlgen, för spelare som streamar går inte att minimera, då stoppas ljuduppspelningen. Var samma i Windows Mobile.
Postad 15 October 2009 - 13:20
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
DIFference
Vad tycker du nu när du har haft din hjälte ett tag ?
Ångrar du att du övergav Xperian ?
Postad 15 October 2009 - 13:25
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
DIFference
Vad tycker du nu när du har haft din hjälte ett tag ?
Ångrar du att du övergav Xperian ? 
Mm, jag ångrar mig hårt.... NOT!
Postad 15 October 2009 - 13:51
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Du kan ju alltid gå in på mobil.sr.se och lyssna på deras kanaler där. Men vet inte hur de gjort det där egentlgen, för spelare som streamar går inte att minimera, då stoppas ljuduppspelningen. Var samma i Windows Mobile.
likadant om man slår av skärmen så tystnar det... tror det är för att telefonen streamar via videospelaren!
Postad 15 October 2009 - 13:56
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
likadant om man slår av skärmen så tystnar det... tror det är för att telefonen streamar via videospelaren!
Hojta gärna om du hittar någno applikation som klarar detta på ett bra sätt.
Postad 15 October 2009 - 21:02
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Har du på några energisparfunktioner då, samt vad använder du den till? Vill nämligen inte att batteriet ska ta slut snabbare än en dag.
Inget sparläge allt är i gång.skickar några sms. Lyssnar på Spotify varje dag,nån timme på jobbet,körer Spotify alltid genom bilstereon när jag körer bil.Ringer inte så mye.
Redigerat av Ramboline, 15 October 2009 - 21:05.
Postad 15 October 2009 - 21:11
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
mvh
Prov och kör SR genom Dogaplayer,appen finns på market.
Postad 15 October 2009 - 22:59
Unregisteredba6b84a9
-
Unregisteredba6b84a9
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Någon som vet om man kan ordna så att ljudvolymen "stegras" när det kommer till alarm eller ringsignal? Känns lagom kul att vakna av högsta volym direkt. Vore skönare om den ökade lite i taget.
Postad 16 October 2009 - 07:48
marto_
-
marto_
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Någon som vet hur man byter sms signal? Alltså till t.ex. en mp3 fil som ligger på SD kortet.
Säkert en dum fråga, men jag får det helt enkelt inte till att fungera.
Postad 16 October 2009 - 09:12
oubee1
-
oubee1
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Någon som vet hur man byter sms signal? Alltså till t.ex. en mp3 fil som ligger på SD kortet. Säkert en dum fråga, men jag får det helt enkelt inte till att fungera.
Med Tone Picker kan du byta "Default Notification" som används bl a till SMS till så gott som vad du vill (t ex MP3 på SD kortet).
Postad 16 October 2009 - 09:23
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Någon som vet hur man byter sms signal? Alltså till t.ex. en mp3 fil som ligger på SD kortet. Säkert en dum fråga, men jag får det helt enkelt inte till att fungera.
Man kan göra det väldigt enkelt för sig. På minneskortet: Skapa en folder som heter audio i denna skapar du foldrar med namnen: alarms, notifications och ringtones De ljudfiler du lägger i dessa mapparna kommer dyka upp på respektive ställe i settings.
Postad 16 October 2009 - 12:35
harbollen
-
harbollen
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har problem med att min Hero tappar kontakten med sim-kortet titt som tätt. Det är såklart segt att knappa in pin-koden hela tiden (ok, det går att stänga av), men ännu värre är ju alla avbrutna samtal! Har ni någon lösning? Jag testade att lägga in två pappersbitar bakom sim-kortet i hållaren, men det hjälpte inte. Är det ett mjukvaru- eller hårdvarufel? Sen har jag också problem med att processen TouchFlo avslutas så att den måste starta om operativsystemet. Kanske är problemen relaterade, även om de inte händer direkt efter varandra? Är det ett garantifall eller sånt man får leva med?
Postad 16 October 2009 - 14:31
Ekka
-
Ekka
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag har problem med att min Hero tappar kontakten med sim-kortet titt som tätt. Det är såklart segt att knappa in pin-koden hela tiden (ok, det går att stänga av), men ännu värre är ju alla avbrutna samtal! Har ni någon lösning? Jag testade att lägga in två pappersbitar bakom sim-kortet i hållaren, men det hjälpte inte. Är det ett mjukvaru- eller hårdvarufel? Sen har jag också problem med att processen TouchFlo avslutas så att den måste starta om operativsystemet. Kanske är problemen relaterade, även om de inte händer direkt efter varandra? Är det ett garantifall eller sånt man får leva med?
Jag skulle definitivt säga att det är ett garantifall om du inte har rootat telefonen. Jag har tagit upp mintelefon ur fickan 2 gånger och behövt mata in pin på kanske två månader. men jag vet inte om det beror på mig själv eller telefonen. Kan ju vara så att jag inte aktiverat knapplås. I vilket fall som helst så känns det inte som något man skall behöva leva med. Har du uppdaterat rommen?
Postad 16 October 2009 - 14:38
damst
-
damst
-
Användare
-
-
175 inlägg
Man kan göra det väldigt enkelt för sig. På minneskortet: Skapa en folder som heter audio i denna skapar du foldrar med namnen: alarms, notifications och ringtones De ljudfiler du lägger i dessa mapparna kommer dyka upp på respektive ställe i settings.
Oh, tack för det tipset
Postad 16 October 2009 - 14:41
Robroy77
-
Robroy77
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag undrar bara om det är något fel på min hero? Jag har dålig mottagning och så tappar telefonen datatrafiken. Jag har operatören Tre. När jag stoppar i mitt simkort i min sambos Nokia 5800. Då är det full mottagning. När jag sedan stoppar i simkortet i min hero, så är det sämre mottagning. Jag kan surfa runt och ha väldigt snabb uppkoppling, helt plötsligt hänger sig uppkopplingen precis som att telefonen tappar datatrafiken. Har läst på en del andra forum om folk som har samma problem. Kommer detta att åtgärdas med en nyare rom? Fler med samma problem: http://www.swedroid....h...ning&page=5http://getsatisfacti...eption_problems
Postad 16 October 2009 - 15:07
Robroy77
-
Robroy77
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag måste bara fråga, är det någon med Hero'n som har ett 3abonnemang och har lyckats koppla upp sig mot deras 3g nät?. Har försökt i någon timme nu att hitta inställningarna via deras hemsida eller på andra sidor/forum utan framgång. Sen undrar jag om någon annan har problem med täckningen? den verkar vara sjukt dålig med 3 och Hero combon.
Annars är jag fortfarande kär i denna luren, helt underbar!
Tacksam för alla svar! 
Verkar som att alla HTC Hero har det problemet: Fler med samma problem: http://www.swedroid....h...ning&page=5http://getsatisfacti...eption_problems
Postad 16 October 2009 - 18:32
harbollen
-
harbollen
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag skulle definitivt säga att det är ett garantifall om du inte har rootat telefonen. Jag har tagit upp mintelefon ur fickan 2 gånger och behövt mata in pin på kanske två månader. men jag vet inte om det beror på mig själv eller telefonen. Kan ju vara så att jag inte aktiverat knapplås.
I vilket fall som helst så känns det inte som något man skall behöva leva med. Har du uppdaterat rommen?
Ok, nej jag har inte rootat telefonen. Jag har senaste ROM-en (2.73.405.5) med svenska menyer... Blir väl till att kontakta återförsäljaren.
Postad 16 October 2009 - 19:01
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag måste bara fråga, är det någon med Hero'n som har ett 3abonnemang och har lyckats koppla upp sig mot deras 3g nät?. Har försökt i någon timme nu att hitta inställningarna via deras hemsida eller på andra sidor/forum utan framgång. Sen undrar jag om någon annan har problem med täckningen? den verkar vara sjukt dålig med 3 och Hero combon.
Annars är jag fortfarande kär i denna luren, helt underbar!
Tacksam för alla svar! 
Verkar som att alla HTC Hero har det problemet: Fler med samma problem: http://www.swedroid....h...ning&page=5
http://getsatisfacti...eption_problems
Till att börja med, Boutsman. Jag har Tre och jag behövde inte betställa något alls. Allt funkade direkt. Ang täckningen så är den lägre än på andra telefoner ibland. Men aldrig så låg att samtal inte kommer fram/går ut eller har dålig kvalitet. Jag hade samma med min Xperoia X1 och hade aldrig några problem med det heller. Enligt Tre-folk i butiken så funkar dessa smartphones annorlunda och har ingen direkt kvalitetsskillnad vid låg eller full täckning. Jag kan ofta ha 1 plupp och ändå HSDPA och tanka riktigt fort/spela Spotify utan några som helst problem. Men om den tappar täckning helt ofta är det antagligen något fel på den. Alla mobiler tappar ju täckningen helt då och då men kommer tillbaka. Jag har aldrig tappat såpass "hårt" att jag behövt slå in pin-kod igen, förutom då jag dödade telefonfunktionen vid ett dåligt valt tillfälle med Task Manager.  Verkar inte heller som att varken X1an eller Heron drar märkbart mer batteri av att ha låg täckning jämfört med högre.
Redigerat av DIFference, 16 October 2009 - 19:03.
Postad 17 October 2009 - 01:05
marto_
-
marto_
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Trots detta försöket, och även med Tone Picker, så får jag endast ett litet pip när jag tar emot sms. Förstår verkligen inte vad som är fel. Ljudet som hela tiden dyker upp heter "Ascend". Edit: Nu funkar det. För att ändra sms signal fick jag gå in på "alla meddelanden - meny - inställningar - aviseringar/välj ljud".
Redigerat av marto_, 17 October 2009 - 10:53.
Postad 17 October 2009 - 09:18
Unregistered425b5d7e
-
Unregistered425b5d7e
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
tjenare någon som hittat ett app. så man kan göra typ mappar blandprogramen för att minska listan lite, har ju tagit ner en del program så de har blivit en ganska lång lista när man ska gå n i program menyn och starta nått.
MVH:christofer
Postad 17 October 2009 - 09:38
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
jag har problem att se videos på min hero. ljudet på de videos jag konverterar är nästan alltid osynkat vilket är jävligt irriterande.
program jag testat för konvertering är Videora och Xvid4PSP. konverterar till .mp4 med 480*320 upplösning.
Någon som har tips på program eller idéer vad det kan bero på?
Postad 17 October 2009 - 10:00
johanho
-
johanho
-
Rookie
-
3 inlägg
jag har problem att se videos på min hero. ljudet på de videos jag konverterar är nästan alltid osynkat vilket är jävligt irriterande.
program jag testat för konvertering är Videora och Xvid4PSP. konverterar till .mp4 med 480*320 upplösning.
Någon som har tips på program eller idéer vad det kan bero på?
Testa WinFF ( http://winff.org/ ). Fungerar klockrent för mig  Spelar upp videos på Heron med "PlaysVideo".
Redigerat av johanho, 17 October 2009 - 10:05.
Postad 17 October 2009 - 12:26
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hm. Jag har en fundering gällande användandet av kopplingspunkter i Heron. Har lånat hem en för test, men jag går bet när jag ska synca mot exchange. Mitt företag kräver att man använder en viss kopplingspunkt, och jag hittar ingenstans där jag kan ställa in att denna ska användas. Under apn-inställningarna finns APN type, och där kan jag ju labba runt lite, men jag hittar ingenstans på nätet över vilka typer man kan ange. Nån som har ett rakt svar?
Edit:
Jag la in APN, satte type till default och kunde då bocka i den. Tänkte att jag får väl växla mellan apn för att surfa eller synca, men döm om min förvåning att sync och surf funkar med sync-apn förbockad. Heja hero.
Redigerat av fredde_, 17 October 2009 - 16:53.
Postad 17 October 2009 - 13:12
Unregistered4dd3aa60
-
Unregistered4dd3aa60
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej allihopa! Har följt denna tråd sen den startades och vart ju själv tvungen att skaffa en Hero själv. eller ja jag köpte 2  en vit och en brun
Har haft den vita i lite över en månad och den bruna är knappt en vecka gammal
Är ju helt nöjd med den, men dock saknar jag vissa funktioner som fanns i SE XPERIA X1 som jag fortfarande har kvar i hyllan
Men dock har jag en undran för den har inte dykt upp än..
ÄR det någon fler än jag som tycker att ljudet är burkigt och otydligt när man spelar från spotify?
MVH
Postad 17 October 2009 - 15:06
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Hur får man igentligen tag på alla Apps som alla rekommenderar, kollar jag Android Market på min telefon så finns typ MAX 100st, hittils har jag nog inte hittat någon app som folk har rekommenderat. Inte ens prisjakt appen hittas, hur gör man igentligen för att komma åt alla apps?
Postad 17 October 2009 - 15:11
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
ååå jag vill ha! Har precis pillat på en, för typ 10:e gången.
Shit att man ska va så snål  Sen är jag faktiskt lite rädd att överge knappsats måste jag erkänna
Postad 17 October 2009 - 17:43
skepnaden
-
skepnaden
-
Användare
-
-
178 inlägg
Hej allihopa! Har följt denna tråd sen den startades och vart ju själv tvungen att skaffa en Hero själv. eller ja jag köpte 2 en vit och en brun Har haft den vita i lite över en månad och den bruna är knappt en vecka gammal 
Är ju helt nöjd med den, men dock saknar jag vissa funktioner som fanns i SE XPERIA X1 som jag fortfarande har kvar i hyllan 
Men dock har jag en undran för den har inte dykt upp än..
ÄR det någon fler än jag som tycker att ljudet är burkigt och otydligt när man spelar från spotify?
MVH
Har en vit sen en dryg månad och är hur nöjd som helst. Har inte märkt av något burkigt med ljudet i spotify. Prova med ett par andra hörlurar för att jämföra/felsöka vettja. Försöker föreställa mig vilken funktion i X1 du kan sakna som Hero:n inte erbjuder ;P Hur får man igentligen tag på alla Apps som alla rekommenderar, kollar jag Android Market på min telefon så finns typ MAX 100st, hittils har jag nog inte hittat någon app som folk har rekommenderat. Inte ens prisjakt appen hittas, hur gör man igentligen för att komma åt alla apps?
Du söker efter programmen med deras namn. Search finns i första menyn efter du klickat på market. Sen kan man även hitta alla (?) apps på www.cyrket.com . Om du surfar in genom Hero:n så laddar du programmen genom att klicka på de konstiga streckkoderna man kan se på vardera sida (alt scanna in med Barcode Scanner från ngn datorskärm).
Postad 17 October 2009 - 19:22
Unregistered4dd3aa60
-
Unregistered4dd3aa60
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har en vit sen en dryg månad och är hur nöjd som helst. Har inte märkt av något burkigt med ljudet i spotify. Prova med ett par andra hörlurar för att jämföra/felsöka vettja.
Försöker föreställa mig vilken funktion i X1 du kan sakna som Hero:n inte erbjuder ;P
Jo jag prövade nyss ett par andra lurar och ljudet vårt genast bättre, rent av lyssningsbart  Hehe kanske löjliga funktioner. Men tex ändra färgerna på led lamporna. Typ ändra kulör och hastighet på styrkulans blinkningar. Och att det var så lätt ätt flasha X1. Roota heron va lite mer klurigt , Men heron är tamejf**n helt oslagbar i princip allt. Men jag har väl bara kvar lite av den fula vanan av en Windows mobil  Och jag vill tacka alla här så hjärtligt som förenklat en massa för mig med övergången till Android
Postad 17 October 2009 - 20:09
bente
-
bente
-
Användare
-
-
184 inlägg
är det nån mer än jag som upplevt "robot-trasslet" som blir i telefonen när man pratar med folk?
är den trasig?
uppkommer detta när den byter nät?
snälla hjälp mig ang. detta, vill ju inte lämna in en hjälte liksom!
Postad 17 October 2009 - 21:37
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Postad 17 October 2009 - 22:45
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Du söker efter programmen med deras namn. Search finns i första menyn efter du klickat på market. Sen kan man även hitta alla (?) apps på www.cyrket.com . Om du surfar in genom Hero:n så laddar du programmen genom att klicka på de konstiga streckkoderna man kan se på vardera sida (alt scanna in med Barcode Scanner från ngn datorskärm).
Jo jag vet hur man söker efter apps, men den säger bara att det inte finns någon app med det namnet. Söker jag på t.ex. Prisjakt så finns inte den, inte ens Barcode Scanner finns. Lyckades ladda ner Barcode Scanner genom att hitta en länk på code.google.com där man kunde ladda ner den direkt, går du till t.ex. Cyrket och söker på prisjakt och sen skannar in coden så allt den gör är ju att skickar en sökning på Market, men där finns ju den inte  Som jag har förstått så finns det knappt några apps alls och man måste roota telefonen och ladda ner Market Enabler för att komma åt allt. Men det verkar ju märkligt att man ska behöva hålla på att "hacka" telefonen för att ens komma åt Prisjakt eller Spotify appsarna ( nog för att Spotify appen kommer man åt på deras hemsida, men iaf).....
Redigerat av Fredrik HL, 17 October 2009 - 22:46.
Postad 17 October 2009 - 22:57
damst
-
damst
-
Användare
-
-
175 inlägg
Jo jag vet hur man söker efter apps, men den säger bara att det inte finns någon app med det namnet. Söker jag på t.ex. Prisjakt så finns inte den, inte ens Barcode Scanner finns. Lyckades ladda ner Barcode Scanner genom att hitta en länk på code.google.com där man kunde ladda ner den direkt, går du till t.ex. Cyrket och söker på prisjakt och sen skannar in coden så allt den gör är ju att skickar en sökning på Market, men där finns ju den inte  Som jag har förstått så finns det knappt några apps alls och man måste roota telefonen och ladda ner Market Enabler för att komma åt allt. Men det verkar ju märkligt att man ska behöva hålla på att "hacka" telefonen för att ens komma åt Prisjakt eller Spotify appsarna ( nog för att Spotify appen kommer man åt på deras hemsida, men iaf).....
Du behöver inte roota telefonen för att komma åt alla de gratis apps som finns på market (vi svenskar ska dessutom när som helst få tillgång även till betal-apps), det måste vara något i dina inställningar eller mjukvara som är galet.
Postad 17 October 2009 - 23:04
Unregistered4dd3aa60
-
Unregistered4dd3aa60
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Ljudkvalitén med Spotifyn är klockren. Kör med ett par Creative EP630.
Ah okay. Tja jag använde SE walkman lurarna pga att dom är bekväm att ha i öronen. Herons original lurar är så osköna.. Men nu har jag insett att det var walkman lurarna som gav ifrån sig det KASSA ljudet. Men dom funka kalas i x1 :/ äre nått ohm-tal som sabbar allt kanske? Ingen som vet av några bra lurar till HTC med mic och svarknapp som har tex walkmanpluggar?
Postad 17 October 2009 - 23:14
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Ah okay. Tja jag använde SE walkman lurarna pga att dom är bekväm att ha i öronen. Herons original lurar är så osköna.. Men nu har jag insett att det var walkman lurarna som gav ifrån sig det KASSA ljudet. Men dom funka kalas i x1 :/ äre nått ohm-tal som sabbar allt kanske?
Ingen som vet av några bra lurar till HTC med mic och svarknapp som har tex walkmanpluggar?
Kan rekomendera Scullcandy,det är bra tryck i lurarna,hade dom till min iphone,och nu Heron. Finns på Telia.
Postad 17 October 2009 - 23:20
Unregistered4dd3aa60
-
Unregistered4dd3aa60
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Kan rekomendera Scullcandy,det är bra tryck i lurarna,hade dom till min iphone,och nu Heron. Finns på Telia.
Du menar Scullcandy Full Metal Jacket lurarna? Dom verkar ju rätt hyffsade. ska kolla in dom i affären senare  Tackar för tippset!
Postad 17 October 2009 - 23:32
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Du menar Scullcandy Full Metal Jacket lurarna? Dom verkar ju rätt hyffsade. ska kolla in dom i affären senare 
Tackar för tippset!
Japp det gjör jag.Det är en sjuhelsikes bas i dom.
Postad 18 October 2009 - 11:03
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Du gör något fel. Ja ghar tankat de flesta apps i "Butiken". Prisjakt, SPotify etc är hur lätta som helst att hitta. Ah okay. Tja jag använde SE walkman lurarna pga att dom är bekväm att ha i öronen. Herons original lurar är så osköna.. Men nu har jag insett att det var walkman lurarna som gav ifrån sig det KASSA ljudet. Men dom funka kalas i x1 :/ äre nått ohm-tal som sabbar allt kanske?
Ingen som vet av några bra lurar till HTC med mic och svarknapp som har tex walkmanpluggar?
Antar att du menar in-ear-lurar? Creative EP-630i. Jag kör EP-630 (utan i på slutet). Bästa jag haft. Underbart rent ljud och bra bas. Men nu finns då 630i som har svarsknapp.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|