* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 16 February 2010 - 19:09
Postad 16 February 2010 - 19:16
det kan väl iofs bero på att det hittills mest varit just htc som kört på android?Det lär nog inte läggas alltför mycket tid på X10 på XDA-forumet i alla fall. Det är i huvudsak (enbart?) HTC-tillverkade mobiler som finns med där.
eller iaf som varit populärast?
Postad 16 February 2010 - 19:26
Exakt så tycker jag!Haha, inte direkt. Blank baksida.
Flottiga avtryck? Nej tack
Postad 16 February 2010 - 19:35
Ser suveränt snabb ut där! Ha begäret är enormt nu!Man ska välja den man tycker ser finast ut såklart
och där vinner ju X10 med hästlängder.
Förstår mig inte riktigt på htc:s bajsbruna telefoner :/ (annars hade jag kunnat tänka mig en)
edit: hittade en till film, den här gången med några polacker som verkar veta vad de gör
http://www.youtube.c...h?v=9m_pTbV3jVg
Postad 16 February 2010 - 19:52
det kan väl iofs bero på att det hittills mest varit just htc som kört på android?
Med tanke på att samtliga listade mobiler på XDA är mobiler tillverkade av Qtek/HTC (de flesta med Windows Mobile), så är nog nog tveksamt att X10 kommer med där. Åtminstone inte som en egen 'avdelning'.
Edit:
Nu ser jag att jag själv sitter här och ljuger. Det har faktiskt dykt upp några modeller från andra tillverkare som jag inte sett har funnits där tidigare. Så man kan ju alltid hoppas. Tidigare har det åtminstone varit så att samtliga modeller (oavsett vilka som sedan har lanserat telefonen) har tillverkats av Qtek/HTC.
Redigerat av Starflake, 16 February 2010 - 19:56.
Postad 16 February 2010 - 19:52
Ja visst är det?!Ser suveränt snabb ut där! Ha begäret är enormt nu!
Själv är jag in med telefonen här på forumet en 25-30 ggr när jag är på jobbet för att hålla mig uppdaterad..
PS. en av fördelarna med att inte jobba på kontor..
Men så ni får ju vara in oftare här på forumet under dagarna så jag har nåt att läsa..
Postad 16 February 2010 - 19:54
Verkligen!Ser suveränt snabb ut där! Ha begäret är enormt nu!
Den ser dock väldigt blank ut, både skalet och skärmen. Ser ut att kunna bli ett litet problem med reflektioner.
Men det blir definitivt den svarta för min del.
Postad 16 February 2010 - 20:04
det kan väl iofs bero på att det hittills mest varit just htc som kört på android?
Nej, dom kör bara HTC.
Postad 16 February 2010 - 20:11
Nåväl det må ju vara hänt, men antingen så utökar dom kanske sin sida eller så kommer det säkert nån liknande sidaNej, dom kör bara HTC.
Ingenting jag lägger nån vikt på.
Postad 16 February 2010 - 20:21
Den såga bra ut, men undrar om någon reagerar att det tar ca 1 sek innan den byter sida. drar vänta en stund, nästa sida kommer upp. säker en inställningssak för att förhindra att folk byter sida av misstag.(eller?)
Varför skulle det vara en inställning? Hur hindrar du den från att byta om du nu kom på att du gjort det av misstag?
Det är rent och skärt lagg.
HTC Desire (HTCs Nexus One) i butik runt slutet på Q1.... Det blir en riktig konkurrent till X10 eftersom Nexus One inte säljs i Sverige ännu. Jaaaaahaaa, vad ska man välja....?
http://www.swedroid....ionen-ute-redan
Hårdvarumässigt så är den vassare än X10´an, men båda är vassa. Man får väga timescape mot sense.
Postad 16 February 2010 - 20:38
Exakt så tycker jag!
Flottiga avtryck? Nej tack
Då skall ni titta på den svarta och eftersom jag lekt med den i 5-6 dgr kan jag konstatera att det är rejält med avtryck på den.
Skulle snarare TRO att den vita visar mindre av flottiga avtryck eftersom den blanka svart oftast speglar sig i t.ex solljus. Men men, ren spekulation innan jag testat den vita.
Postad 16 February 2010 - 20:45
Vad är det som N1an är vassare på?Hårdvarumässigt så är den vassare än X10´an, men båda är vassa. Man får väga timescape mot sense.
I dom jämförelser jag sett så är dom jämsides när det gäller i princip allt förutom minnet och kameran.
Men den svarta är ju matt?Då skall ni titta på den svarta och eftersom jag lekt med den i 5-6 dgr kan jag konstatera att det är rejält med avtryck på den.
Skulle snarare TRO att den vita visar mindre av flottiga avtryck eftersom den blanka svart oftast speglar sig i t.ex solljus. Men men, ren spekulation innan jag testat den vita.
Postad 16 February 2010 - 20:51
Vad är det som N1an är vassare på?
I dom jämförelser jag sett så är dom jämsides när det gäller i princip allt förutom minnet och kameran.
Men den svarta är ju matt?
Jag talar om den sidan du normalt sett "pekar" på
Postad 16 February 2010 - 20:53
Ah, dumma jag, du har så rätt såJag talar om den sidan du normalt sett "pekar" på
I det innefattar även den blanka svarta ramen runt skärmen....baksidan på den svarta har inga avtryck alls ....där kan det finnas en poäng mot den vita men ser det inte som ett problem.
Nämen det lär nog gå att stå ut med, hellre det med en snyggt och syndigt svart än en "tjejig" vit
Postad 16 February 2010 - 20:54
Ah, dumma jag, du har så rätt så
Nämen det lär nog gå att stå ut med, hellre det med en snyggt och syndigt svart än en "tjejig" vit
Jag kanske är tjej?
Postad 16 February 2010 - 20:58
Vilken film talar du/ni om?Den såga bra ut, men undrar om någon reagerar att det tar ca 1 sek innan den byter sida. drar vänta en stund, nästa sida kommer upp. säker en inställningssak för att förhindra att folk byter sida av misstag.(eller?)
Postad 16 February 2010 - 21:06
Ah, dumma jag, du har så rätt så
Du ska nog se att vi har ett gäng damer här i tråden med^^
Enligt mitt tycke är nog den vita mest tilltalande. Rent spontant känns det som att den drar lite mer blickar åt sig, i jämförelse med en svart telefon. Jag vet själv hur jag tittar upp ibland när jag ser någon med en vit iphone, då färgen känns lite annorlunda men samtidigt tilltalande på nå sätt
Postad 16 February 2010 - 21:13
Vad är det som N1an är vassare på?
Men den svarta är ju matt?
Vi pratade om HTC´s Bravo, den har MYCKET mer Ram, bättre skärm och tryckknappar för dom som gillar det.
Om den håller samma byggkvalité som N1´an så lär den ligga före där med. X10´an är plastig.
Postad 16 February 2010 - 21:22
Grundat på egna erfarenheter eller läst/hört?
Nej inte mina egna, dock de som rört den. Sen är glansig plast... Plastigt.
Nexusen är metall och ruskigt välbyggd.
Postad 16 February 2010 - 21:22
Vi pratade om HTC´s Bravo, den har MYCKET mer Ram, bättre skärm och tryckknappar för dom som gillar det.
Om den håller samma byggkvalité som N1´an så lär den ligga före där med. X10´an är plastig.
Synd bara att HTC:s lurar är ruggigt fula, även Bravo. X10:ans design tilltalar iallafall mig bra mycket mer, viket väger tugnt då just utseendet har stor betydelse när jag spekulerar eventuella telefonköp..
Postad 16 February 2010 - 21:38
Nej, dom kör bara HTC.
Varför finns det trådkategorier för följande tillverkare - Palm, Acer, Toshiba, Samsung och SE - då?
Om det finns en produktkategori för X1 så är det väl inte orimligt att tro på en X10-tråd?
Men oavsett, om man rootar den (eller några utvecklare fixar lite fräsiga ROMs), kan man då själv uppgradera till 2.1 eller 2.5 eller vad som nu är aktuellt?
Postad 16 February 2010 - 21:41
"I am doing a video now I am back in the hotel of the X10 performance and this will be uploaded asap for everyone to see. it is VERY snappy and very impressive."
Postad 16 February 2010 - 21:42
Nej, dom kör bara HTC.
Det finns även forumdelar på XDA för Samsung Omnia II, Toshiba TG01 och ett par lurar från Acer.
Så om X10 säljer tillräckligt bra eller om nån duktig utvecklare (på XDA) köper den kommer det med säkerhet upp forum för X10 (och dess småsyskon).
Postad 16 February 2010 - 21:50
Synd bara att HTC:s lurar är ruggigt fula, även Bravo. X10:ans design tilltalar iallafall mig bra mycket mer, viket väger tugnt då just utseendet har stor betydelse när jag spekulerar eventuella telefonköp..
På bild, nexusen är 10 gånger snyggare live. Alla som ser den blir förvånad över hur läcker den är och hur bra kvalité den håller.
Men men. X10´an är snygg, men ska vara plastig i "känslan".
Postad 16 February 2010 - 21:58
Nja jag är nog tvärt om. Jag gillar svarta telefoner ist.Du ska nog se att vi har ett gäng damer här i tråden med^^
Enligt mitt tycke är nog den vita mest tilltalande. Rent spontant känns det som att den drar lite mer blickar åt sig, i jämförelse med en svart telefon. Jag vet själv hur jag tittar upp ibland när jag ser någon med en vit iphone, då färgen känns lite annorlunda men samtidigt tilltalande på nå sätt
Både min W810 och min C905a är ju svarta så
Nja inte riktigt..Jasså du gick inte på den?
Ja men precis, vem vill köpa en telefon man själv inte ens tycker är snygg?Synd bara att HTC:s lurar är ruggigt fula, även Bravo. X10:ans design tilltalar iallafall mig bra mycket mer, viket väger tugnt då just utseendet har stor betydelse när jag spekulerar eventuella telefonköp..
Postad 16 February 2010 - 21:59
Hur upplever du byggkvaliteten på X10an?Då skall ni titta på den svarta och eftersom jag lekt med den i 5-6 dgr kan jag konstatera att det är rejält med avtryck på den.
Känns den plastig och rapplig?
Postad 16 February 2010 - 22:27
Varför finns det trådkategorier för följande tillverkare - Palm, Acer, Toshiba, Samsung och SE - då?
Om det finns en produktkategori för X1 så är det väl inte orimligt att tro på en X10-tråd?
Men oavsett, om man rootar den (eller några utvecklare fixar lite fräsiga ROMs), kan man då själv uppgradera till 2.1 eller 2.5 eller vad som nu är aktuellt?
X1 tillverkades av HTC, så det är anledningen till att den finns där. X2, som INTE tillverkades av HTC, finns inte där som du kanske noterat. Men jag har svårt att tro att HTC tillverkat lurar för Palm, Acer, Toshiba och Samsung. Så man kan ju hoppas på att det dyker upp en tråd för X10.
Postad 16 February 2010 - 22:32
Hur upplever du byggkvaliteten på X10an?
Känns den plastig och rapplig?
Baksidan är av plast, typ mattsvart inte kolsvart. Det fanns inget som knakade eller kändes billigt på nåt sätt. Jag tyckte den framförallt andades klass och stil
Tanken av plastighet har jag inte ens funderat över tidigare vilket borde peka på att den trots allt känns bra i handen.
Postad 17 February 2010 - 00:35
Det ser ju ut att flyta riktigt bra nu, kul!Nya videor
http://www.youtube.c...h?v=sbOpx1EBfNQ
http://www.youtube.c...h?v=87jgLbI0DIQ
http://www.youtube.c...h?v=HqNEBKrtHmc
Postad 17 February 2010 - 00:39
Wow! Nu gäller det bara att ha den i handen också! Känns inte som om man får ut så mycket mer av annat än just praktiskt erfarenhet nu.Nya videor
http://www.youtube.c...h?v=sbOpx1EBfNQ
http://www.youtube.c...h?v=87jgLbI0DIQ
http://www.youtube.c...h?v=HqNEBKrtHmc
Postad 17 February 2010 - 01:01
X2an kör ju visserligen Windows...X1 tillverkades av HTC, så det är anledningen till att den finns där. X2, som INTE tillverkades av HTC, finns inte där som du kanske noterat. Men jag har svårt att tro att HTC tillverkat lurar för Palm, Acer, Toshiba och Samsung. Så man kan ju hoppas på att det dyker upp en tråd för X10.
Postad 17 February 2010 - 01:54
Och det har med saken att göra? Det har det inte. Finns flertalet lurar med windows phone som inte är med där.X2an kör ju visserligen Windows...
Postad 17 February 2010 - 08:26
X2an kör ju visserligen Windows...
Det flesta lurar på XDA kör Windows. X2 tillverkas inte av HTC, vilket nog är den största anledningen till att den inte finns där. Sedan är det för mig en gåta varför det fanns lurar från Palm, Samsung m.fl där, då jag antar att dom tillverkar sina egna enheter.
Postad 17 February 2010 - 08:56
Är det bara jag som tycker att mobilen var seg på film nr:3
Håller med. Timescape hackar lite för mycket för min smak.
Postad 17 February 2010 - 09:31
Håller med. Timescape hackar lite för mycket för min smak.
Kan inte se youtube på jobbet, men av vad jag sett innan är det inget jag inte kan leva med. Dock går det ju bra att välja bort Timescape om man tycker det hackar för mycket.
Finns väl massa andra trevliga apps som man kan använda istället.
Lite OT här, men jag har börjat snegla på Vivaz eller en Vivaz Pro lite nu också, verkar vara en trevlig telefon. Kör symbian på min Nokia 5800 idag och har inget direkt att klaga på (visst, inte världens vackraste o dubbeklicka ibland är lite stört men annars...
Redigerat av zippiz, 17 February 2010 - 09:32.
Postad 17 February 2010 - 09:49
Samtidigit känns det som det visats en hel del videor där det inte hackar.Håller med. Timescape hackar lite för mycket för min smak.
Frågan är väl om hacken i film3 beror på:
För mycket pillande av mässbesökare (mao en omstart skulle vara på sin plats)
För mycket kontakter
Postad 17 February 2010 - 09:53
Samtidigit känns det som det visats en hel del videor där det inte hackar.
För mycket kontakter
Jag pillar mycket och har många kontakter
Postad 17 February 2010 - 10:06
Samtidigit känns det som det visats en hel del videor där det inte hackar.
För mycket kontakter
Som nämndes tidigare i tråden så sas det på devbloggen att inte alla X10 har senaste FW som är ute på MWC (dumt kan man ju tycka då det ger olika resultat för alla och ingen vet vilken av video som har vad, även om man kan gissa >_<).
Inte helt optimalt om man säger så.
Postad 17 February 2010 - 10:13
Luren i film1 såg ut att ha en bra bunt med kontakter.
Redigerat av mrNoodles, 17 February 2010 - 10:14.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
3 bilder
9 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?