Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *

1995 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 January 2011 - 19:20

ALs special
  • ALs special
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, jag är ny här och har precis köpt en galaxy s och har nog en gangska off topic fråga, men så här är det, när jag kopplar in mobilen via usb till datorn och väljer intenetdelningsläge, och jag sen går in på nätverks och delnings center på datan för att se vilken hastighet jag har, så står det 425,9 mb/s det kan ju inte stämma, borde det inte vara 7.2 mb/s, har provat på två windows 7 datorer. Är det samma för er om ni provar eller är jag ensam om mysteriet. Är det någon som skulle kunna ge mig en bra förklaring på detta. Tack på förhand

Postad 25 January 2011 - 12:30

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

Jag testade i KIES precis och den sa att jag inte hade något att uppdatera. I min svenska icke rootade telefon så står det:

2.2
I9000XXJPP
FROYO.XWJPA

Sorry din telefon kommer från Romania (Orange), GT-I9000HKDORO, I9000XFJP7/I9000OXFJP6/I9000XXJPP/I9000XFJP7
... om du vill veta så är:
Sweden/Nordic (Unbranded), GT-I9000HKDXEE, I9000XXJF3/I9000SWC/I9000XXJF3/I9000XXJF3

Länk: http://everyrandom.com/sgs/codes.txt

Redigerat av Mr_x, 25 January 2011 - 12:40.

Postad 26 January 2011 - 08:09

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Vilken inverkan har det att hans telefon är från Rumänien?
Nu när jag kollar min så har jag exakt samma beteckning och den är köpt via Telenors webshop. Borde jag förvänta mig en annan telefon när jag handlar i Sverige??

Postad 26 January 2011 - 09:09

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1923 inlägg
  • 0
Även min har I9000XXJPP och köptes via Dustin

Postad 26 January 2011 - 16:04

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0
Njä, XX = de,en,es,fr,hu,it,nl,pt(cs,da,el,fi,no,pl,sl,sv,tr), dvs inget konstigt eller Rumänskt.

Postad 28 January 2011 - 00:21

ryssen88
  • ryssen88
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Min galaxy S fastnar i bootloggan efter jag flashade om den till darkly 9.02.
Laddade ner odin3 v1.7 och använde mig av 512.pit och vad jag trodde skulle vara rätt "JPY_JPY_JPY.tar"
så jag körde igång START och höll tummarna, kom fram i recovery mode, sen har jag ingen aning om vad man ska göra?
antog att den skulle vara fixad egentligen vid det laget?

Testade "apply update.zip" och får felmeddelandet:

E:Can't mount /dev/block/stl10
(invalid argument)
E:copy_dbdata_media :Can't mount DBDATA:
copy default media content failed.

Använde jag fel .tar fil eller vad är det som händer ? ;)

förövrigt så var darky 9.0.2 helt underbart och jag gråter inombords för att det inte funkade, tror jag hade speedmod (skulle voodoo vara ett bättre alternativ, vågar man testa om jag nu lyckas fixa det här?)

Hjälp snälla och mer erfarna medlemmar !

Postad 28 January 2011 - 09:38

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
varje gång jag sätter luren i USB kabeln på jobbet så monterar den SD kortet i telefon till datorn.

Detta innebär att jag tex inte kan använda kameran och sedan försvinner även alla appar som
jag valt att flytta till sdkortet.

Det är alltså det extra sdkortet jag har monterat som den avmonterar vid usb inkoppling.

Kan tillägga att jag även använder my phone explorer för att synka med datorn och för att den
skall fungera så måste man använda något som heter USB felsökning (finns i menyerna).

Postad 28 January 2011 - 10:49

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med min lur, och vill gärna veta om fler av er känner igen det här.

Jag bor i en källare (kan man kalla det) utan täckning. På utsidan av huset är det full 3G täckning. Problemet är att när man kommer ut, och mobilen visar full 3G täckning på skärmen, så tar den ner bara ca 0,08-10 mb/s!!

Jag får starta om min mobil nästan varje gång jag kommer ut. Ibland nöjer den sig med att man sätter den i flygplansläge och tillbaka för att erhålla 3G täckning.

Jag har haft min mobil inne på service 3 ggr!! Första gången bytte de antenn och bakstycke, men mobilen var oförändrad när jag fick hem den.

De två senaste gångerna har jag fått mobilen i retur utan åtgärd. "Inget fel konstaterat"!!

Jag har pratat med en tekniker hos min leverantör (Tele 2), och de har inte något fel på deras nät. Jag kan tillägga att jag har testat simkort från både Telia och Telenor med samma resultat.

Samsung hävdar bestämt att det inte är något fel på mobilen. Min leverantör hävdar att det inte är fel på nätet. Vad ska jag göra för att få rätt?

Här följer några rader från Swedroids egna test av mobilen.

"3G-buggen som vi nämnde i stycket här ovan tar sig uttryck i att vårt exemplar av Galaxy S en handfull gånger under våra testveckor har haft stora svårigheter med att få tillbaka datatrafiken via 3G/HSDPA då vi återvänder till normalt läge efter att ha haft datatrafiken avstängd med appen APNdroid. 3G-/HSDPA-ikonen i statusfältet kommer tillbaka som den skall, men datatrafiken förblir trots detta död. När detta har inträffat så har inte ens pendling till och från flygplansläge har fungerat, utan vi har tvingats till en allt annat än glamorös omstart av telefonen. Vi vet inte om detta beror på telefonens mjukvara eller om APNdroid mot förmodan kan vara boven i dramat, men vi gissar att det är det förstnämnda då APNdroid trots allt fungerar felfritt på Galaxy S nio av tio gånger, samt på alla andra telefoner som vi har testat. Vi har kontaktat Samsung rörande detta och har blivit informerade om att man arbetar på det."

http://www.swedroid....msung-galaxy-s/

Postad 28 January 2011 - 20:26

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Min galaxy S fastnar i bootloggan efter jag flashade om den till darkly 9.02.
Laddade ner odin3 v1.7 och använde mig av 512.pit och vad jag trodde skulle vara rätt "JPY_JPY_JPY.tar"
så jag körde igång START och höll tummarna, kom fram i recovery mode, sen har jag ingen aning om vad man ska göra?
antog att den skulle vara fixad egentligen vid det laget?

Testade "apply update.zip" och får felmeddelandet:

E:Can't mount /dev/block/stl10
(invalid argument)
E:copy_dbdata_media :Can't mount DBDATA:
copy default media content failed.

Använde jag fel .tar fil eller vad är det som händer ? :D

förövrigt så var darky 9.0.2 helt underbart och jag gråter inombords för att det inte funkade, tror jag hade speedmod (skulle voodoo vara ett bättre alternativ, vågar man testa om jag nu lyckas fixa det här?)

Hjälp snälla och mer erfarna medlemmar !

Har du download mode på telefonen volym ner+hemknapp+powerknapp?
Har du det skulle jag rekommendera att du laddar ner JM9 och gör en ren installation via Odin och sedan installerar Darky´s.

Följ denna guide:
http://www.swedroid....ead.php?t=32280

Redigerat av kewe, 28 January 2011 - 20:28.

Postad 31 January 2011 - 18:13

fireguy
  • fireguy
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej! jag har ett problem som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.

När jag skriver ett långt SMS och skall skicka iväg det så får mottagaren det som ett MMS, jag har kompisar som bara kan läsa ett kort MMS och därför så går det inte att få med hela meddelandet.

Har varit in och kollat runt i telefonen, men hittar ingenstans att det bara skall gå iväg som ett SMS

Please help me

Postad 02 February 2011 - 19:52

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
det har kommit ersion av kies (nu ser det ut som en mediiespelare typ itunes)
de har gått ifrån sin desktopdesign.
dock ingen ny uppdatering av firmware än så länge :)

Postad 03 February 2011 - 17:12

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0
Mmm. Tyvärr är Kies 2.0 exakt lika (om inte mer) bloatad än den förra. :-(

Postad 08 February 2011 - 10:18

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
det har kommit en ny officiell firmware( I9000XFJS2) dock inte i Sverige.(eller, ja de är nedladdningsbar iallafall)
vet någon hur sena de brukar släppas "officiellt" i Sverige via kies?

har fortfarande omodifierade versionen (JPA) och upplever lagg på den ibland (troligtivs är det externa sdkortet som gör att de blir belastning) är det någon som har "stock firmware" och har en perfekt telefon? (isåfall kan det vara hårdvaran på min telefon, och det blir svårt att hävda såhär ett halvår efter man köpt den (Halebop))

Postad 10 February 2011 - 09:57

Kung_av_danmark
  • Kung_av_danmark
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Min är stock, 2.2.1 och jag kan bara säga att det är en j*vla skillnad mot 2.2. Tidigare funderade jag faktiskt på att byta telefon till något annat då jag inte orkade med allt laggande. Nu fungerar den som den alltid borde gjort. Om du vill köra stock så vänta tills 2.2.1 uppdateringen innan du försöker skicka iväg tefonen för felsökning. Det var nämligen en enorm skillnad på min...

Postad 10 February 2011 - 11:32

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att uppdatera galaxyn fast man inte får kontakt med datorn...har nämligen enligt cyberphotos serviceverkstad fått fukt i usb uttaget vilket lett till att uttaget endast duger till att ladda telen med...misstänker att det är kört....men om...

Postad 10 February 2011 - 12:51

Kung_av_danmark
  • Kung_av_danmark
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Med 2.2.1 går det att uppdatera OTA, men inte med tidigare versioner.

Postad 10 February 2011 - 14:33

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Med 2.2.1 går det att uppdatera OTA, men inte med tidigare versioner.

Har fortfarande 2.1... B)

Postad 12 February 2011 - 16:59

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Har fortfarande 2.1... ;)

Om du har 2.1 kanske det är till din fördel ty då har du 2e recovery som godkänner installation av osignerade update.zip-filer.

Du borde alltså kunna flasha om din tfn genom att antingen köpa ett externt SD-kort som du stoppar i datorn och för över filer till. (update.zip kanske måste ligga i rooten på det interna sd-kortet för att hittas. I så fall får du helt enkelt flytta filen mha MyFiles).
...eller så använder du inte datorn alls utan surfar ner de relevanta filerna direkt mha webläsaren i tfn. ...iaf om du väljer att installera Doc's ROM.

Problemet blir då snarare den dag du inte längre vill ha Doc's ROM. För att återställa tfn till stock-ROM brukar det krävas fungerande USB-anslutning (och flashning mha Odin).

Läs igenom min lathund från början till slut för att avgöra om du vill ge dig på det hela.

Jag skulle välja att gå över till Doc's och slippa den oanvändbara 2.1:an även om jag visste att USB:n är trasig och jag inte kommer kunna återställa tfn till Samsung stock-ROM.
Problemet är bara att iom att du inte har fungerande USB så finns inte rum för misstag.
Om du gör något fel, eller om Doc råkat göra en tabbe just den kväll du flashar telefonen så kanske du inte kan återställa det hela.

Lathund:
http://www.swedroid....e=Elofs_lathund

Postad 12 February 2011 - 22:25

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
ide från föregående:
man kan använda det externa sdkortet för att föra över update.zip till det interna sdkortet

Det FINNS officiella filer som man skulle kunna ladda ner om man vill ha den officiella updateringarna (och det vill man ju) men man vill även chansa att moddarnas rom faller en i smaken. är dock inte säker på om man klarar sig utan usb-anslutning.

Postad 13 February 2011 - 18:48

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Jo det fungerar om man har ett externt minneskort + en kortläsare. Då flyttar man bara över den fil som ska flashas till det externa minneskortet och sätter det i telefonen för att sedan flytta över filen till det interna. Sedan är det bara att flasha via CWM som tidigare.

Postad 13 February 2011 - 21:29

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Tack för svaren :unsure: ...ska testa när jag fått min vattentäta motorola defy ...defy:n ska jag ha som skogstel så inte liknande saker händer :( ....återkommer i frågan

Postad 14 February 2011 - 08:51

Håkan i Årsta
  • Håkan i Årsta
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har nu haft min första Android i några veckor. Jag tycker Galaxy S och Android fyller de flesta av mina förväntningar.

Jag undrar däremot varför man inte kan höra samtal i ikopplade hörlurar. Jag har alltså inte de proppar som ingick.
På min förra Nokia X6 kunde man höra den man pratade med i lurarna och man fick prata in i mikrofonen.

Har jag missat någon inställning eller behöver man ladda ner någon app?

Postad 14 February 2011 - 23:22

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0
Mmm, stort medhåll. Jätteirriterande.
Felanmäl gärna till Samsung! Det har jag försökt göra.

Det är Samsung som gjort fel på detta sätt, för t.ex. vissa HTC-modeller som också kör Android Froyo gör rätt.

Mycket irriterande att behöva dra UR en plopp ur örat och använda telefonens vanliga lur än att låta ploppen sitta kvar i örat och på så vis höra samtalet bättre och hålla bullret ute.

Postad 18 February 2011 - 08:42

Håkan i Årsta
  • Håkan i Årsta
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med samsung om detta.
De säger att jag ska testa medföljande in-ear proppar och se om det fungerar där. Det gör det. Det funkar däremot inte när jag kopplar i mina Sennheiser lurar.

Är problemet i mjukvaran eller hårdvaran på något sett?

Postad 19 February 2011 - 13:07

mangoman
  • mangoman
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Precis köpt mig en galaxy, o helt ny på android.
Min Noob-fråga är om det finns ngn klock-app som gör att man hela tiden kan se klockan utan att behöva trycka på home-knappen för att aktivera luren.

Postad 19 February 2011 - 13:23

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Min Noob-fråga är om det finns ngn klock-app som gör att man hela tiden kan se klockan utan att behöva trycka på home-knappen för att aktivera luren.

tror inte det =(

Postad 19 February 2011 - 18:08

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

http://www.appbrain....ock.xtreme.free
Denna app gör det men kan tänkas att det drar en del batteri. Du får prova dig fram :)

Postad 20 February 2011 - 19:28

mangoman
  • mangoman
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ok, tack för tipset om alarmclock xtreme - laddade ner det - men kan inte hitta ngn option så att jag ser klockan hela tiden.?

Postad 21 February 2011 - 15:30

masett
  • masett
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har installerat 2.2.1 och den gör verkligen skillnad. Lagg vid rörelser är nu nästan nere i iphone nivå. I allmänhet är navigering betydligt snabbare oxå. Ni som väntar på att den släpps officiellt har någonting att se fram emot.

Redigerat av masett, 21 February 2011 - 15:31.

Postad 21 February 2011 - 18:32

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

Jag tror inte att du vill ha det så även om man kan - det drar massor på batteriet, och kanske kan skärmen bli inbränd (det vet jag inte).

Det finns tusen olika klock-widgets, kolla i tråden "hur ser din hemskärm ut?" (http://www.swedroid....ead.php?t=21994) för tips.
I t.ex. Widgetsoid2.x finns en knapp för att tvinga skärmen att vara konstant på.

...men jag varnar för att ha skärmen på dygnet runt även om jag inte har belägg för att det är skadligt. :-)

Redigerat av elofu17, 21 February 2011 - 18:34.

Postad 21 February 2011 - 20:43

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Ok, tack för tipset om alarmclock xtreme - laddade ner det - men kan inte hitta ngn option så att jag ser klockan hela tiden.?

Du får ursäkta mig det är jag som är helt ute och snurrar :0.
Det är detta program som du ska ha för att visa klockan även vid släckt läge.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=730692
Jag har inte provat det själv just med klockan men annars har jag använt det och tycker det fungerar bra.

Jag tror inte att du vill ha det så även om man kan - det drar massor på batteriet, och kanske kan skärmen bli inbränd (det vet jag inte).

Det finns tusen olika klock-widgets, kolla i tråden "hur ser din hemskärm ut?" (http://www.swedroid....ead.php?t=21994) för tips.
I t.ex. Widgetsoid2.x finns en knapp för att tvinga skärmen att vara konstant på.

...men jag varnar för att ha skärmen på dygnet runt även om jag inte har belägg för att det är skadligt. :-)

Har heller inga belägg för det jag skriver nu men den rekommendationsapp som jag länkade till flyttas hela tiden och då måste väl nästan det vara samma som den lösningen som finns för fastbränning av plasmatv. Så länge bilden rör på sig minimerar man risken för fastbränning. Sen visst kommer det att dra en massa batteri det tror jag också.

Postad 23 February 2011 - 10:34

marw77
  • marw77
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Noled som du tipsade om är ju grymmt bra. har länge letat efter något liknande.
Nu har får man upp en ikon eller flera när man missar eller får ett sms/mail eller vad som helst.
finns massor an inställningar.
går till och med att byta ikoner theman.
hemsidan är.

http://www.devasque....noled/index.php

Någon risk för fastbräning lär det ju knapast vara för nokia har ju amoled skärmar i sina (n8 mm) och dom lyser ju 24/7.

Du får ursäkta mig det är jag som är helt ute och snurrar :0.
Det är detta program som du ska ha för att visa klockan även vid släckt läge.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=730692
Jag har inte provat det själv just med klockan men annars har jag använt det och tycker det fungerar bra.

Har heller inga belägg för det jag skriver nu men den rekommendationsapp som jag länkade till flyttas hela tiden och då måste väl nästan det vara samma som den lösningen som finns för fastbränning av plasmatv. Så länge bilden rör på sig minimerar man risken för fastbränning. Sen visst kommer det att dra en massa batteri det tror jag också.

Redigerat av marw77, 23 February 2011 - 10:38.

Postad 23 February 2011 - 16:46

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Noled som du tipsade om är ju grymmt bra. har länge letat efter något liknande.
Nu har får man upp en ikon eller flera när man missar eller får ett sms/mail eller vad som helst.
finns massor an inställningar.
går till och med att byta ikoner theman.
hemsidan är.

http://www.devasque....noled/index.php

Någon risk för fastbräning lär det ju knapast vara för nokia har ju amoled skärmar i sina (n8 mm) och dom lyser ju 24/7.

Kul :wub: jag använder det en del själv och tycker också det är bra. Man märker hur bra det verkligen är när man är utan det i början innan man fått installerat det igen.

Postad 23 February 2011 - 18:18

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0
Om ni flashar om telefonen med en CWM-kärna får ni BLN vilket är ännu trevligare än Noled.
http://www.swedroid....ation_.28BLN.29

Postad 24 February 2011 - 09:06

TwoFang
  • TwoFang
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Någon som sett någon info om vart våran 2.2.1 uppdatering tog vägen, känns som evigheter sedan den dök upp och försvann lika snabbt

/N

Postad 24 February 2011 - 13:29

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Ja, anledningen att de tog biort den var att drm filer inte fungerade bra i 2.2.1.
men det har kommit nya versioner... borde ha fixat det nu så jag hoppas det kommer snart.

Postad 26 February 2011 - 13:03

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Har ett problem, eller problem och problem.

mitt batteri börjar bete sig väldigt konstigt.

för två veckor sedan minskade flrbrukningen plötsligt till ca 1 % per timmer. sedan nästa vecka ökade det till 3-4 % per timme (kan inte säga att jag gjort någon förändring)
nu har den varit igång i ca 10 timmar och 0% har förbukats (fortfarande 100%) vilket är väldigt bra (elller dåligt hur man väljer att se på det)

Postad 26 February 2011 - 17:30

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
inga uppdateringar till Android 2.3 för galaxy S.

Knappt ett år gammal och de ditchar den redan till förmån för Galaxy SII. synd.
(kommer från officellt håll)

Så då verkar det vara upp till moddarna att hålla liv i saken.

tycker dock det är konstigt. de borde ha uppdaterat kontinuerligt åtminstånde ett år. men icke.
(förstår att de hellre vill hälla krut på uppföljaren och att folk köper den istället för att hålla på med en fullt fungerande telefon)

Postad 26 February 2011 - 18:48

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Så då verkar det vara upp till moddarna att hålla liv i saken.

tycker dock det är konstigt. de borde ha uppdaterat kontinuerligt åtminstånde ett år. men icke.
(förstår att de hellre vill hälla krut på uppföljaren och att folk köper den istället för att hålla på med en fullt fungerande telefon)

Det är ju superkorkat av dem, visst det kostar tid och pengar att göra en uppgradering. Men med tanke på att två av deras största konkurrenter har mycket längre produktcykel (HTC / Apple) så framstår ju samsung som direkt dålig! Dessutom hur svårt kan det vara att ta inspiration från en liten äldre mod(som någon annan gjort) som hunnit bli beprövad av massan och sedan lansera den som samsungs egna?

Jag kommer ju iofs köpa Samsung galaxy S2 fastän jag har s1... Så de kanske inte tänker så fel...

Redigerat av Unregistered44335, 26 February 2011 - 18:48.

Postad 27 February 2011 - 20:27

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1138 inlägg
  • 0

för två veckor sedan minskade flrbrukningen plötsligt till ca 1 % per timmer. sedan nästa vecka ökade det till 3-4 % per timme (kan inte säga att jag gjort någon förändring)
nu har den varit igång i ca 10 timmar och 0% har förbukats (fortfarande 100%) vilket är väldigt bra (elller dåligt hur man väljer att se på det)

Har du flashat om telefonen?

Det låter som om du behöver göra en batteriåterställning. Telefonen fixar det själv efter några cycler med upp/urladdning, men du kan även manuellt fixa det. Se http://www.swedroid....teristatistiken

Postad 27 February 2011 - 21:21

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
När man skall skicka en smiley i ett SMS så ser man ju bara förklaringen och inte själva symbolen. Jag som inte kan vad alla betyder, finns det något man kan ställa in eller installera på telefonen för att se dom?

Postad 27 February 2011 - 22:06

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

När man skall skicka en smiley i ett SMS så ser man ju bara förklaringen och inte själva symbolen. Jag som inte kan vad alla betyder, finns det något man kan ställa in eller installera på telefonen för att se dom?

Huh ? Man ser ju visst självaste smileyn. Beskriv lite mer hur du gör ? Kör du med något SMS program utöver default?

Postad 27 February 2011 - 22:45

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
jag använder default sms program och trycker sedan på "?123" för att komma till nästa layout. Där har jag en knapp som heter "1/3" och trycker jag på den tills jag kommer till "3/3", där har jag mina smileys men bara tecknen, alltså tex. en knapp heter :-) och en annan ;-) osv

Postad 28 February 2011 - 08:39

TwoFang
  • TwoFang
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Någon som har en länk till något artikel eller officell kanal som bekräftar detta?

M.v.h
/N

Postad 28 February 2011 - 11:08

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

jag använder default sms program och trycker sedan på "?123" för att komma till nästa layout. Där har jag en knapp som heter "1/3" och trycker jag på den tills jag kommer till "3/3", där har jag mina smileys men bara tecknen, alltså tex. en knapp heter :-) och en annan ;-) osv

Om du trycker på menyknappen när du är i smset finns det ett tillval där det står " infoga smiley" och där visas bilderna.

Postad 28 February 2011 - 11:29

Håkan i Årsta
  • Håkan i Årsta
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Citera(Megaman2 @ Feb 26 2011, 17:30 )

Någon som har en länk till något artikel eller officell kanal som bekräftar detta?

M.v.h
/N

Faaan jag var i USA i januari och valde bort Nexus S för att den saknade radio, möjlighet att utöka minnet o s v.

Fattar inte varför Samsung inte klämmer in med en uppdatering av Galaxy S.
Jag är också intresserad av att veta var denna info kommer ifrån att de inte ska uppdatera Galaxy S

Postad 28 February 2011 - 14:15

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Om du trycker på menyknappen när du är i smset finns det ett tillval där det står " infoga smiley" och där visas bilderna.

aha, måste man göra så. :-)

Tackar

Postad 28 February 2011 - 17:33

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0
Gingerbread kommer i mars till SGS i vissa länder. När GB släpps i Sverige återstår det att se.

http://www.samfirmwa...og/show/6256153
http://thetechjourna...-in-march.xhtml

"
This information comes courtesy of an occasional gadget blogger who attended the event in Frankfurt, where Samsung has its European headquarters. According to the tweet he’s shared, the update will arrive next month, but apparently he wasn’t privy to any information that would narrow down that release window

We have to assume based on where this information was supposedly released that this date only refers to the European Galaxy S, and that we shouldn’t expect Gingerbread from all the US carrier-specific Galaxy S cousins in the same timeframe. Even in Europe, we may see a staggered delivery; expect phones which got Froyo first to also be first in line for Gingerbread.

Originally Posted: http://thetechjourna...l#ixzz1FGven8eJ
"

Postad 28 February 2011 - 18:24

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

2 dagar och 16 timmar och fortfarande 100%.

få se hur länge den är igång.

Postad 28 February 2011 - 19:13

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

2 dagar och 16 timmar och fortfarande 100%.

få se hur länge den är igång.

hehe och så finns de dem som klagar på batteritiden :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.