Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 29 October 2010 - 21:17
Postad 29 October 2010 - 21:41
Bumpar mig själv.
Hittade en kille på Nokia Forum som också har samma problem som mig, han har laddat upp en video som beskriver problemet. För min del spelar det ingen roll om jag är inne eller utomhus 2G eller 3G har provat allt (tror jag)
Är det åter till Telia Butik eller kan det ha något med programvaran att göra?
http://www.youtube.c...h?v=sVWO42f-Q14
Har pratat med Nokia Care speciella N8 team idag som rek att lämna in den för service eller ev utbyte av ny produkt. Då den var köpt på Telia så var det service som gällde då det inte gick att få DOA eftersom det gått mer än 7 dagar.
Postad 29 October 2010 - 21:47
Jag har köpt min på Telia och har version 011.012Jag hade två uppdatering i program/progr.updater
Den ena gick att ladda via telefonen. För se om det hjälper, har haft 4-5 låsningar så jag inte kunnat svara, samma som N97:an innan "patch" 3 ungefär
Men nr 2 "N8-00 Enhetens programvara" står att man måste installera via PC/webben. Går jag in på sidan står det att det inte finns några uppdateringar till N8...
/L
/L
Postad 30 October 2010 - 00:21
ring - *#0000# och sedan söka efter uppdatering = hittar inget.
Väljer jag program - och programuppdateraren så hittar den 2st varav ena måste ske via datorn :S
Postad 30 October 2010 - 00:28
http://truecaller.co...b...0S60&mid=57
Postad 30 October 2010 - 01:21
Var finner du dessa?Min är köpt hos Telia, och jag har två uppdateringar i min nu ser jag
Postad 30 October 2010 - 02:34
skumma jag tycker med min gröna telia-köpta är att väljer jag
ring - *#0000# och sedan söka efter uppdatering = hittar inget.
Väljer jag program - och programuppdateraren så hittar den 2st varav ena måste ske via datorn :S
*#0000# är samma sak som Settings/Phone/Phone Management/Device Updates - där finner du uppdateringar till telefonens firmware, vilken för närvarande är version 011.012 på alla N8. Applications/SW Update är, som namnet antyder, för software.
Postad 30 October 2010 - 10:39
Postad 30 October 2010 - 11:05
Postad 30 October 2010 - 12:35
min N8 Dark Grey köptes från halebops.se med hallå och surf plus -abonnemang. undrar varför det inte är fler som köper den med halebop? de har ju riktigt bra erbjudande på den. jag betalade av telefonen direkt och subventioneringen gjorde att jag fick betala 2699:-
detta efter att ha försökt köpa den med samma abonnemang på telias butik här i jönköping, men det skiljde så mycket som ~800:-
tycker det var värt att vänta fem dagar istället. jag fick alltså telefonen 11 oktober.
jag är riktigt nöjd med telefonen men har märkt att de problem som uppstår i princip är wifi-relaterat. den suger mycket batteri när man är uppkopplad via w-lanet, sen beror det nog lite på exakt vilka inställningar man använder. skype har fungerat minst sagt sådär för mig, har lyckats att använda det, men oftast har det buggat och skapat hängningar.
men det får nog räcka som första inlägg. börjar på nästa direkt.
Redigerat av bag, 30 October 2010 - 12:42.
Postad 30 October 2010 - 12:53
har använt pixelpipe för att ladda upp filmer till facebook. Testade Nokias egna app men den har en begränsning på 10 MB! Helt värdelöst, blir inte många sekunder i HD!
hur är det med komprimeringen? jag har märkt att nokia komprimerar sönder bilderna. iochförsig har jag inte testat efter uppdateringen.
Alltså hur gör man för att surfa?? jag kommer inte ut på nätet, den snackar om nycklar å diverse konstigheter
menar du via w-lanet? isåfall kanske du behöver skriva in en nyckel om uppkopplingen är krypterad?
Postad 30 October 2010 - 13:00
Jag hade två uppdatering i program/progr.updater
Den ena gick att ladda via telefonen. För se om det hjälper, har haft 4-5 låsningar så jag inte kunnat svara, samma som N97:an innan "patch" 3 ungefär
Men nr 2 "N8-00 Enhetens programvara" står att man måste installera via PC/webben. Går jag in på sidan står det att det inte finns några uppdateringar till N8...
/L
samma sak för mig, man ska ju använda Nokia Software Updater men den ger samma svar. lite buggigt.
Postad 30 October 2010 - 13:26
Tips! Nu finns TrueCaller 2.01 med stöd för Symbian^3 ute på hemsidan.
http://truecaller.co...b...0S60&mid=57
verkar ju sjukt nice, kostar tjänsten nåt?
edit: såg nu att de har en vecka gratis prov och sen kostar det 49:- i engångsavgift.
Redigerat av bag, 30 October 2010 - 13:33.
Postad 30 October 2010 - 13:54
*#0000# är samma sak som Settings/Phone/Phone Management/Device Updates - där finner du uppdateringar till telefonens firmware, vilken för närvarande är version 011.012 på alla N8. Applications/SW Update är, som namnet antyder, för software.
alltså.. Söker jag med *#0000# hittar den inget, men söker jag i program, uppdateraren så hittade den 2 varav en var man tvungen att göra via datorn. (program - progr.uppdt) hittar den på
Redigerat av Jonrad89, 30 October 2010 - 13:57.
Postad 30 October 2010 - 14:10
samma sak för mig, man ska ju använda Nokia Software Updater men den ger samma svar. lite buggigt.
det är inte någon bugg beroende på hur du har inhandlat din telefon. är telefonen brandad är det inget konstigt alls att uppdateringen dröjer. det är inte bara nokia som styr i de här fallen. bara att vänta och prova senare.
läs nån sida bakåt i forumet så förklarar flera personer det här "fenomenet".
Postad 30 October 2010 - 14:15
det är inte någon bugg beroende på hur du har inhandlat din telefon. är telefonen brandad är det inget konstigt alls att uppdateringen dröjer. det är inte bara nokia som styr i de här fallen. bara att vänta och prova senare.
okej, jag trodde att man inte skulle få något meddelande om uppdatering i telefonen heller då.
Postad 30 October 2010 - 14:34
okej, jag trodde att man inte skulle få något meddelande om uppdatering i telefonen heller då.
jag hittade den infon från nokia igår när jag försökte installera uppdateringen men nu hittar jag inte den infon igen. men där stod det att man kan få vänta om man köpt en telefon som är brandad. nu hör jag till dem som har en telefon som funkar perfekt och gjort sen jag köpte den för tre veckor sedan så jag står inte och faller med en uppdatering.
Postad 30 October 2010 - 14:55
Postad 30 October 2010 - 15:33
Vilken uppdatering är det som måste installeras från datorn???
Programuppdatering---> Där hittade man två uppdateringar, en mindra som gick att ladda ner direkt och en "N8 enhetsprogramvara" som måste installeras ifrån datorn. Vettefan va de e för nått
Postad 30 October 2010 - 15:34
alltså.. Söker jag med *#0000# hittar den inget, men söker jag i program, uppdateraren så hittade den 2 varav en var man tvungen att göra via datorn. (program - progr.uppdt) hittar den på
Den hittar inget när du skriver *#0000# för det har inte kommit någon ny firmware efter det att Nokia började sälja N8. Det du hittar är inte firmware uppdatering utan mjukvaru uppdatering. Precis som jag nyss skrev fast på engelska:
"*#0000# är samma sak som Settings/Phone/Phone Management/Device Updates - där finner du uppdateringar till telefonens firmware, vilken för närvarande är version 011.012 på alla N8. Applications/SW Update är, som namnet antyder, för software."
Postad 30 October 2010 - 15:38
Det är 1 veckas trial. Just nu kör vi en liten kampanj så den kostar bara 30 kr till Nokia (engångsavgift för obegränsat användande).verkar ju sjukt nice, kostar tjänsten nåt?
edit: såg nu att de har en vecka gratis prov och sen kostar det 49:- i engångsavgift.
Postad 30 October 2010 - 15:40
Detta gäller endast firmware, mjukvara kommer samtidigt då de inte är beroende av vilken produktkod du har utan endast läser av vilken telefonmodell samt vilket program som behöver uppdateras. Jag har en Telia-branded och har också den där "N8-00 Device software - Use your PC to update". Tror det är felaktig information helt enkelt.
Programuppdatering---> Där hittade man två uppdateringar, en mindra som gick att ladda ner direkt och en "N8 enhetsprogramvara" som måste installeras ifrån datorn. Vettefan va de e för nått
Inget att bry sig om. Felaktig information.
Postad 30 October 2010 - 16:14
Inget att bry sig om. Felaktig information.
Kanske, kanske inte - jag tolkade det som att det var en heads-up för det nya telefonuppgraderingsprogramet för PC som ligger på den webadress som nämndes?
Nåja; en annan fundering;
Jag har tyckt att alla uppkopplingar skött sig exemplariskt helt av sig själv och i bakggrunden - 3G när jag är ute, och automatisk uppkoppling till WLAN när jag kommer till ett sådant som jag godkänt.
Men när jag sitter hemma och surfar på m.youtube.com och drar igång ett klipp så kopplar den lik förbaskat upp "Telia Streaming" - hur får jag den att strömma via WLAN i stället?
Postad 30 October 2010 - 16:42
Micke
Postad 30 October 2010 - 17:21
Postad 30 October 2010 - 17:30
Jag är helt nollad på det här med uppdateringar, skrev in *#0000# och på stället där det står senaste uppdatering så är status "ej uppdaterad". Jag har inte några uppdateringar att hämta, vare sig i telefonen eller på datorn. Hur kommer det sig?Den hittar inget när du skriver *#0000# för det har inte kommit någon ny firmware efter det att Nokia började sälja N8. Det du hittar är inte firmware uppdatering utan mjukvaru uppdatering. Precis som jag nyss skrev fast på engelska:
"*#0000# är samma sak som Settings/Phone/Phone Management/Device Updates - där finner du uppdateringar till telefonens firmware, vilken för närvarande är version 011.012 på alla N8. Applications/SW Update är, som namnet antyder, för software."
Postad 30 October 2010 - 17:43
Jag har följt instruktionerna i manualen (s 75), dvs. satt på en låt och valt FM-sändare på, samt ställt in samma frekvens på N8:an som på receivern (Denon AVR-1610). Låtnamnet kommer upp på displayen på receivern, men inget ljud! Någon som kan hjälpa mig? Är det ytterligare någon inställning i telefonen som är viktig, eller kan det vara någon inställning på receivern? Alla tips mottages tacksamt.
Postad 30 October 2010 - 18:24
Ingen aning eftersom jag återgick till pixelpipe direkt. Det går ju inte att använda en tjänst där man blir nekad uppladdning så fort filmen är mer än några sekunder. Vad gäller bilder är fet fortfarande hård komprimering. Inte vidare smart av nokia då det torde ge dålig pr för kameran. Antar att det är nån form av välvilja för att spara bandbredd. Suger...hur är det med komprimeringen? jag har märkt att nokia komprimerar sönder bilderna. iochförsig har jag inte testat efter uppdateringen.
Redigerat av Unregistered35091, 30 October 2010 - 18:29.
Postad 30 October 2010 - 21:17
Ingen aning eftersom jag återgick till pixelpipe direkt. Det går ju inte att använda en tjänst där man blir nekad uppladdning så fort filmen är mer än några sekunder. Vad gäller bilder är fet fortfarande hård komprimering. Inte vidare smart av nokia då det torde ge dålig pr för kameran. Antar att det är nån form av välvilja för att spara bandbredd. Suger...
Det finns ju "mjukvara" att tanka hem och signa själv som ger kameran 30fps och bilderna blir okomprimerade dvs runt 11mb styck istället för 2 eller vad det är som standard.
Postad 30 October 2010 - 22:09
Det hjälper inte öht. Det vi diskuterar är att Nokias facebookapp (social) komprimerar bilderna. Har inga problem med själva bilderna utan hur de ser ut efter de komprimerats av appen som lägger ut på facebook.Det finns ju "mjukvara" att tanka hem och signa själv som ger kameran 30fps och bilderna blir okomprimerade dvs runt 11mb styck istället för 2 eller vad det är som standard.
Förresten så skulle de inte ens gå att lägga ut om de var 11 MB eftersom appen inte ens tillåter så stora bilder.
Redigerat av Unregistered35091, 30 October 2010 - 22:10.
Postad 30 October 2010 - 22:47
Problemet var att den emellanåt slog av sig själv och därefter "spelade död". Den gick inte att slå på igen och reagerade inte på laddning. Men efter ett tag igen så gick den att starta. Ibland var den död i flera timmar. Är det någon av er som har haft samma problem? Jag har sett några trådar på Nokias support-forum som beskriver felet.
Postad 31 October 2010 - 01:40
Ingen aning eftersom jag återgick till pixelpipe direkt. Det går ju inte att använda en tjänst där man blir nekad uppladdning så fort filmen är mer än några sekunder. Vad gäller bilder är fet fortfarande hård komprimering. Inte vidare smart av nokia då det torde ge dålig pr för kameran. Antar att det är nån form av välvilja för att spara bandbredd. Suger...
okej så pixelpipe komprimerar inte bilderna på samma sätt som nokia? jag var lite otydlig men jag menar bara stillbilderna, jag har inte testat video öht.
Postad 31 October 2010 - 08:06
är det bara jag som inte får aftonbladets mobilsida att funka korrekt i opera mobile?
för det första visar den inga bilder på aftonbladet (ja, jag har ställt in visa bilder), för det andra får jag felmeddelande när jag försöker trycka på vilken som helst av förstasidans länkar "XML-tolkningen misslyckades..."
ska det vara såhär?
på övriga verkar den fungera fin-fint!
Jag har också detta problem, dock med vivaz som kör symbian s60 v5
vilket opera kör du? jag har 10.1 beta 2 nu, hade 10.0 innan och minns inte om jag hade detta fel då också
Postad 31 October 2010 - 12:18
Det är 1 veckas trial. Just nu kör vi en liten kampanj så den kostar bara 30 kr till Nokia (engångsavgift för obegränsat användande).
tack för tipset, köpte direkt.
Postad 31 October 2010 - 12:25
Hello!
Jag får inte till det med handsfreen som medföljde, knapparna funkar inte.. det ska väl bara vara att "plugga" in i telefonen o köra, eller??
jag hade lite problem med detta en gång också. det enda jag gjorde var att plugga ur och sen in dom igen så funkade det.
Har lyckats läsa mej fram till att vibratorn är klen.
Vill påstå att min inte funkar alls.Går väl inte göra mer än att ha den "på" eller?
det som jag noterat är att vibratorn inte fungerar när laddaren är inkopplad, kanske tillochmed när usb-laddning pågår.
Postad 31 October 2010 - 16:08
Jag är helt nollad på det här med uppdateringar, skrev in *#0000# och på stället där det står senaste uppdatering så är status "ej uppdaterad". Jag har inte några uppdateringar att hämta, vare sig i telefonen eller på datorn. Hur kommer det sig?
Det står så för att det inte har kommit nån firmware-uppdatering som jag nyss sa. Det är skillnad på mjukvara och firmware.
Postad 31 October 2010 - 16:21
det som jag noterat är att vibratorn inte fungerar när laddaren är inkopplad, kanske tillochmed när usb-laddning pågår.
Det är så på Nokiatelefoner =)
Postad 31 October 2010 - 16:28
Någon som testat hur JoikuSpot fungerar på N8 för tillfället, vet att det var lite strul med den i början men det kanske är fixat nu då detta står på deras hemsida:
JOIKUSPOT PREMIUM SYMBIAN^3 EDITION - FULL LICENSE
Designed for Symbian^3 platform (S60^3) and devices carrying Symbian^3 such as Nokia N8, C7, E7 and C6-01.
jag kör den versionen på min N8, det funkar klockrent! kan verkligen rekommendera det. lätt värt 6 euro.
vårat modem brann upp förra veckan. då var det perfekt att kunna använda mobilen som router några dagar innan vi fick vårt nya modem.
det roliga var att när man ringde comhem:s support så tipsade de om att man kunde testa att dra ur strömkabeln och sen sätta i den igen. det var när jag skulle starta om modemet på detta sätt som det brann upp.
sen ska en kille flytta in i vårt kollektiv och när han sa upp sitt nuvarande bredband berättade han att vi också har comhem. då förklarade han på supporten att han fick behålla modemet och att det kunde vara bra att ha om det hände nåt med vårat modem. svaret blev ju såklart att visst deras brann upp häromdagen. gissa om det kom ett asgarv tillbaka.
Det är så på Nokiatelefoner =)
ganska praktiskt tycker jag ändå, för om den ligger på laddning så är det ju vanligt att den ligger på ett bord och då kan den ju vibrera av bordet och ramla i golvet.
har förövrigt inte haft nokia sen jag var tidig med att skaffa 3310:an. först på min högstadieskola på 1500 pers. efter ett år hade hälften samma lur, lagom kul.
Redigerat av bag, 31 October 2010 - 16:31.
Postad 31 October 2010 - 16:38
Är det nån som fått repor eller andra skador på sin n8? Har haft min sen 1 oct, flitigt använd både privat och på jobbet men inte en enda repa. Har inga plast filmer eller väskor, är detta den ultimata bygg luren?
Testade en dag att ha n8 i fickan tillsammans men en näve montageskruv o inte ett märke, nån som har en länk eller info om hur hårt man kan köra med den.
har åkt i golvet ett par gånger och det har blivit märken både i plast och metall, lite besviken på det efter allt positivt man läst om vad den ska tåla. det har gett med sig i passformen också. dock inga repor direkt.
Postad 31 October 2010 - 19:39
Vad är skillnaden? Är som sagt helt nollad på det här..Det står så för att det inte har kommit nån firmware-uppdatering som jag nyss sa. Det är skillnad på mjukvara och firmware.
Postad 31 October 2010 - 19:49
Nej.Alla nöjda?
/Hitman
Återställning suger minst sagt. Gjorde backup med Ovi. Gjorde fabriksåterställning på telefonen. Återställde säkerhetskopian.
Vad hände då?
Alla mail konton borta. 70% av all installerade program borta. Mitt tema borta.
Säkerligen mer också.
Skäms Nokia.
Postad 31 October 2010 - 20:01
Grym navigator, grym mediaspelare, grym kamera, grym Outlook-sync, gryma startskärmar, grym USB-host-fumktion, grym FM-sändare, grym HDMI-ut..
-grym helt enkelt! - det går till och med att ringa på den!
Det enda som egentligen stör mig lite är nog att högtalarna är knepigt placerade - vore bättre om de satt på sidan och längre isär. Jag skulle också gärna ha utbytbart batteri (jag vet att det går..), och ett skydd till kameraglaset.
Redigerat av Frasse_Z, 31 October 2010 - 20:04.
Postad 31 October 2010 - 20:36
Kan rekommendera socially från ovistore för desktop alerts av nya inlägg på fb
gillade INTE socially, riktigt fult och störigt. men det är bara min åsikt.
Postad 31 October 2010 - 20:42
Den finns med från start men du kanske måste slå på den i menyerna.
finns det verkligen fartkameravarnare i ovi-maps? den varnar ju för när man kör för snabbt men inte för att det kommer en fartkamera? eller är det något jag missat?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?