Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 April 2013 - 13:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Drog hem demot på ZombieU och lär säga det känns ganska coolt men samtidigt ganska drygt när man dör och blir av med allt. Well vad tycker ni som spelat igenom hela spelet, värt att skaffa och är det skiftande miljöer o.s.v ?

Ha det så gott!!

Jag gav upp efter några timmars spelande. Tyckte de var på tok för svårt och frustrerande.
Har inte ngt emot svåra spel till en viss gräns men när man blir av med alla sina grejjer varenda gång man dör så man måste kuta runt med ett slagträ 95% av spelet så är det inte så kul.

Om de gör en uppföljare så hoppas jag att de tar bort att man tappar sina grejjer när man dör.
Bara det skulle göra spelet galet mycket bättre tycker jag.
Du kan få köpa det billigt av mig om du vill ha det.

Redigerat av Unregistereddc471864, 23 April 2013 - 13:49.

Postad 23 April 2013 - 13:45

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag har kört igenom det och har börjat lite på min andra runda. Jag tycker det är bra förutom vissa moment och miljöerna är väl inte jätte varierande.

Postad 23 April 2013 - 16:26

JnLoader
  • JnLoader
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Okey då vet jag och tackar för svaren grabbar :)
Mjo inte speciellt kul när spelen blir frustrerande svårt men tja jag vet inte kanske skulle våga mig på att testa iallafall då jag bara älskar skräckspel. Amnesia till Pc'n är ju hur bra som helst!

Slänger iväg ett PM till dig Radiozo :)

Redigerat av JnLoader, 23 April 2013 - 16:28.

Postad 24 April 2013 - 11:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nintendo FY 2013: $70M Net Income; Wii U 3.45 m,NDS retires

Wii U 3,45, jag var rätt nära med mina 3,5. Både software och hardware har ju sålt bedrövligt sedan årsskiftet dock. 3,45 på 6 månader är inte optimalt direkt.

Owing to the fact that "Wii U" hardware sales have a negative impact on Nintendo's profits, the operating loss was 36.4 billion yen. As a result of exchange gains totalling 39.5 billion yen due to the depreciation of the yen, ordinary income was 10.4 billion yen and net income was 7 billion yen.

The fuck.

Postad bild

Postad 24 April 2013 - 12:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
De säljer rätt mycket software per Wii U iaf. Det vänder sen i höst. De får dock räkna med minst ett uselt kvartal till.

Postad 24 April 2013 - 13:18

Balunan
  • Balunan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Haha, kul att de gick plus iaf. :)

Postad 24 April 2013 - 13:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Haha, kul att de gick plus iaf. :)

Att de kan de gå plus när det går så här dåligt är ett tecken på att företaget är sunt skött.
Nintendo kommer inte försvinna ngnstans vilket många verkar tro.

Postad 24 April 2013 - 13:55

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 1
Jag räknar Wii U som denna generation och det är väl lite det som är problemet för Nintendo, folk väntar på nästa generation. Det kan mycket väl bli så att Wii U blir en parentes i historien för Nintendo, en slags mellankonsol som fyllde tomrummet för Wii fansen.
390.000 sålda konsoler på 3 månader över hela världen måste vara extremt oroande för Nintendo.
Man har 3 alternativ som jag ser det

1. Hoppas på att det vänder med lite nya spel
2. Gå tillbaks till ritbordet och början på nästa generation, och inse att man har gjort fel konsol som bara ett fåtal vill köpa
3. Sätta sig ner och fundera på vad man verkligen vill ha ut av Wii U, visa fansen vad man har under utveckling innan det är för sent.

Jag gillade Wii men det är så extremt tyst från Nintendos sida, deras marknadsföring har alltid varit usel, folk i allmänhet vet knappt vad Wii U är för något.
Hur långt till nästa Mario Kart, nästa 3D Mario och nästa Zelda ?
Att släppa dessa spel med 1 års mellanrum räcker liksom inte längre för att släcka törsten, Nintendo producerar spel i alldeles för långsam takt och med för lite innovation på senare tid.

Postad 24 April 2013 - 13:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Att de kan de gå plus när det går så här dåligt är ett tecken på att företaget är sunt skött.

Det är ju pga av växelkursen mellan yen och dollarn om jag fattat de rätt, egentligen gick de med förlust.

Här är en bättre bild över hur det ser ut i dagsläget. Inte direkt som på Wii + NDS storhetstiden.

Postad bild

Edit:

1. Hoppas på att det vänder med lite nya spel
2. Gå tillbaks till ritbordet och början på nästa generation, och inse att man har gjort fel konsol som bara ett fåtal vill köpa
3. Sätta sig ner och fundera på vad man verkligen vill ha ut av Wii U, visa fansen vad man har under utveckling innan det är för sent.

Punkt 2 vore ren idioti, det är inget alternativ i nuläget.
Punkt 1 de hoppas inte, de räknar med det. Deras strategi just nu bygger på de nya spelen de har planerat.
Punkt 3 de har redan haft ett Nintendo Direct där de visat och utannonserat en hel del nya spel. De sa även att de kommer visa mer på E3. De har även hajpat E3 under dagarna. Finns ingen anledning att stressa, de vet vad de har på gång och att folk kommer köpa konsolen när dessa spel kommer.

Det var precis samma sak med 3DS som började sälja efter en prissänkning (redan gjorts av butikerna för Wii U) och spelen.

Att släppa dessa spel med 1 års mellanrum räcker liksom inte längre för att släcka törsten

Alla tre spelen du tog upp kommer ju i år. Och det räcker gott och väl med ett års mellanrum för de har massa IP som säljer bra. Vill du att de ska mjölka sönder dem helt och hållet eller och släppa ett nytt Mario varje halvår? :)

Jag räknar Wii U som denna generation och det är väl lite det som är problemet för Nintendo, folk väntar på nästa generation.

För Nintendofansen är det dock en ny generation, det är en generation mellan Wii och Wii U grafikmässigt. Så Zelda Wii U är en generation snyggare än Zelda Wii, osv.

Redigerat av Zoiler, 24 April 2013 - 14:09.

Postad 24 April 2013 - 15:15

JnLoader
  • JnLoader
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Presis :)

Btw, har du inte sett dom PM jag skickat dig ?

Postad 24 April 2013 - 15:20

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Det kan mycket väl bli så att Wii U blir en parentes i historien för Nintendo, en slags mellankonsol som fyllde tomrummet för Wii fansen.

Det tror jag med, lite windows millenium över det hela folk vet knappt vad det är och vad man ska ha det till.

Postad 24 April 2013 - 15:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tror ni har fel. Så fort de släpper ett nytt mario i 3d eller ett zelda så kommer de sälja galet många konsoller.

Postad 24 April 2013 - 15:29

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Får hoppas det för Nintendos skull då dom har gått back i 2 år nu så ngt måste dom hitta på.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 24 April 2013 - 15:30.

Postad 24 April 2013 - 15:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Inge jättesummor de backat dock. De kan fortsätta gå back i samma stil i 20-25 år till utan problem.

Postad 24 April 2013 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

Får hoppas det för Nintendos skull då dom har gått back i 2 år nu så ngt måste dom hitta på.

Det senaste räkenskapsåret gick de ju inte back iaf, de tjänade pengar tack vare växelkursen.

Om du kollar på det diagram jag postade så ser du ju att de inte gått särskilt mycket back alls och då får man ha i åtanke att de tagit fram en ny konsol också, vilket kostar. Samt att de haft problem med 3DS. Jämför detta med de sjuka pengar de fick in när Wii och DS var som populärast, inte ens en droppe i havet. Tänk på att MS och Sony också förlorar pengar initialt (men mycket mer) innan de förhoppningsvis börjar få tillbaka kostnaderna för att utveckla hårdvaran. För Sony hände ju inte det öht med PS3.

Nu är snart det värsta över för typ 5 år framåt. 3DS kommer att ha ett jäkligt starkt år med Pokemon och Zelda, medan spelen till Wii U kommer till jul och framöver. Nintendo är helt utom fara.

Postad 24 April 2013 - 15:53

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Jo det är ju inga jättesummor och växelkursen har ju "räddat" dom.
Läste bara detta och tog det därifrån.

Iwata will announce a second straight annual loss tomorrow, losing 18.7 billion yen in the 12 months ended March 31, according to the average of 15 estimates compiled by Bloomberg.

http://www.bloomberg...u-founders.html

Postad 24 April 2013 - 16:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
En till intressant bild för lite mer perspektiv:

Postad bild

First FYE. In millions.

GCN had a few extra months, iirc. EDIT: But only in two regions?

PS3 had a couple extra weeks in NA and Japan, but was only released in PAL-land for a week, iirc. It was also $599.

Iwata skulle för övrigt bli chef för Nintendo of America nu också.

Postad 24 April 2013 - 16:10

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

Punkt 2 vore ren idioti, det är inget alternativ i nuläget.

De funderar redan kring uppföljaren för både WII U och 3DS.
http://www.gamereact...r nya konsoler/

Men som sagt absolut ingen fara för Nintendo, det kommer lösa sig efter E3.

Postad 24 April 2013 - 16:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Självklart, det gjorde Sony också enligt nyliga intervjuer, säkert MS med. Man börjar snabbt att planera inför generationen som kommer efter den man nyss påbörjat.

Men nu handlade det om att göra en ny konsol och lägga ner/överge Wii U för att ett "fåtal" bara kommer köpa den och det kommer inte att hända.

Postad 24 April 2013 - 16:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Är rätt säker på att både MS och Sony håller på att skissa på det som ska komma efter nextbox/PS4. Man sitter liksom inte på händerna i massa år och sen slänger ihop allt på ett år.

Postad 25 April 2013 - 09:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nintendo dissar E3. Känns som de hellre föredrar att köra sina regelbunda kortare presentationer.

EDIT: Tyvärr kan jag inte posta källan till nyheten för allt man postar här från gametrailers blir ett jävla videoklipp fast att det inte är det. När ska det fixas?

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 April 2013 - 09:39.

Postad 25 April 2013 - 09:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Miiverse för webläsare http://www.eurogamer...n=notifications

Postad 25 April 2013 - 10:09

JnLoader
  • JnLoader
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Våren är här :)

Redigerat av JnLoader, 25 April 2013 - 10:32.

Postad 25 April 2013 - 10:12

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Men å andra sidan har Zelda aldrig varit en system seller, det senaste Zelda spelet sålde väl runt 3 miljoner och då hade Wii en userbase på nästan 90 miljoner. Sen tror jag knappast att Nintendo kommer släppa ett nytt Zelda, 3D Mario och Mario Kart innan detta årets slut.
Problemet om dom släpper alla dessa spel i år är att det tar 2-3 år till nästa AAA spel. Med tanke på hur dåligt tredjepartsstödet är så kan det mycket väl bli så att Wii U projektet läggs ner om man inte säljer mer än 10 miljoner konsoler kommande 2 åren.
Ironiskt nog så kan både PS4 och Xbox 3 pusa försäljningen av Wii U, om Nintendo är smarta så och marknadsför sin konsol som ett billigare alternativ med dessa 3 spel som flaggskepp.

Postad 25 April 2013 - 10:41

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Nintendo dissar E3. Känns som de hellre föredrar att köra sina regelbunda kortare presentationer.

Funderar på om det är en smart taktik av Nintendo nu när Microsoft och Sony lär lägga väldigt mycket resurser på sina presentationer så att Nintendo i alla fall hade riskerat att hamna i bakgrunden eller om det är dumt då Nintendo skulle behöva få uppmärksamhet för WiiU och kommande spel.

Postad 25 April 2013 - 10:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Men å andra sidan har Zelda aldrig varit en system seller, det senaste Zelda spelet sålde väl runt 3 miljoner och då hade Wii en userbase på nästan 90 miljoner. Sen tror jag knappast att Nintendo kommer släppa ett nytt Zelda, 3D Mario och Mario Kart innan detta årets slut.
Problemet om dom släpper alla dessa spel i år är att det tar 2-3 år till nästa AAA spel. Med tanke på hur dåligt tredjepartsstödet är så kan det mycket väl bli så att Wii U projektet läggs ner om man inte säljer mer än 10 miljoner konsoler kommande 2 åren.
Ironiskt nog så kan både PS4 och Xbox 3 pusa försäljningen av Wii U, om Nintendo är smarta så och marknadsför sin konsol som ett billigare alternativ med dessa 3 spel som flaggskepp.

Det blir inget nytt Zelda detta året. Kanske nästa. Wind Waker remaken ska släppas i höst dock.

Postad 25 April 2013 - 10:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Funderar på om det är en smart taktik av Nintendo nu när Microsoft och Sony lär lägga väldigt mycket resurser på sina presentationer så att Nintendo i alla fall hade riskerat att hamna i bakgrunden eller om det är dumt då Nintendo skulle behöva få uppmärksamhet för WiiU och kommande spel.

Anledningen till att man väljer att skippa E3 http://www.eurogamer...ed-doors-events

Postad 25 April 2013 - 12:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Märkligt beslut att inte hålla någon presskonferens. De ditchar ju inte E3 dock, de ska vara där och utannonsera grejer i mindre möten. Men det verkar som att de istället för en presskonferens kommer hålla en spelfokuserad Nintendo Direct i nära anknytning till E3. Vi får se hur det blir, infon måste komma till oss på något sätt.

Sen tror jag knappast att Nintendo kommer släppa ett nytt Zelda, 3D Mario och Mario Kart innan detta årets slut.

As part of the announcement of its full year financial results published yesterday, Nintendo outlined its 2013 Wii U software line-up, which includes Pikmin 3, Wii U Fit, Zelda: Wind Waker and new Mario and Mario Kart games.

Sen om de inte lyckas hålla deadlinen är en annan femma, men de ska komma enligt planerna.

Men å andra sidan har Zelda aldrig varit en system seller, det senaste Zelda spelet sålde väl runt 3 miljoner och då hade Wii en userbase på nästan 90 miljoner.

Vad är det för revisionistisk världssyn? Zeldaspelen säljer sämre numera av någon anledning, men du kan inte ha varit född på NES, SNES, N64-tiden eftersom du inte minns hur de spelen sålde konsoler?

Postad 25 April 2013 - 13:06

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Märkligt beslut att inte hålla någon presskonferens. De ditchar ju inte E3 dock, de ska vara där och utannonsera grejer i mindre möten. Men det verkar som att de istället för en presskonferens kommer hålla en spelfokuserad Nintendo Direct i nära anknytning till E3. Vi får se hur det blir, infon måste komma till oss på något sätt.

Sen om de inte lyckas hålla deadlinen är en annan femma, men de ska komma enligt planerna.

Vad är det för revisionistisk världssyn? Zeldaspelen säljer sämre numera av någon anledning, men du kan inte ha varit född på NES, SNES, N64-tiden eftersom du inte minns hur de spelen sålde konsoler?

Pratar om nutid och inte dåtid. Senaste Zelda spelen har inte sålt enligt förväntningar trots en stor userbase, sen vart ju Wii kraftigt drabbad av piratkopiering också vilket kan vara en förklaring men troligtvis inte hela sanningen till varför det säljer sämre nu för tiden. Man kan inte tro att en serie som sålde bra för 15 år sedan kommer sälja bra även idag.

En remake på ett gammalt Zelda spel tror jag hjälper föga, Wind waker sålde inte så bra heller, 4,6 miljoner WW, däremot törstar Wii U efter spel så på så sätt kan det sälja 2-3 miljoner iaf vilket lär bli en vinst för Nintendo trots allt, det kostar nog minimalt att utveckla detta spel då det redan är "färdigt".

http://www.vgchartz....the-wind-waker/

Postad 25 April 2013 - 13:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Pratar om nutid och inte dåtid.

Du sa att Zelda aldrig varit en systemseller, det innefattar ju uppenbarligen all dåtid. Om du menar nutid så skulle du ha ordat det annorlunda.

Man kan inte tro att en serie som sålde bra för 15 år sedan kommer sälja bra även idag.

Nej, då skulle man ju vara ganska clueless om man trodde det. Finns absolut inget sånt spel.

Postad bild

Frågan är dock vart du vill komma med diskussionen med att singla ut just Zeldas försäljning? Förstod inte riktigt vad det var svar på. Det kommer massa andra spel, menar du att det inte kommer komma något som kommer sälja konsoler? Trenden kommer fortsätta nedåt?

Postad 25 April 2013 - 14:04

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Det var ett svar på att Nintendo inte kommer boosta sin försäljning genom ett nytt Zelda, lite granna kanske man kan boosta men troligen inget märkvärdigt, Zelda och Mario har tyvärr blivit ett spel i mängden.
Man kan ju inte börja dra upp spel som sålde bra för 15-20 år sedan, man måste ha färska fakta för att se hur populär en viss serie är idag och inte hur bra den en gång var. Finns ju en del spel som sålt bra tidigare men som fallit tillbaka rejält.
Zelda och Mario har gått ut på ungefär samma sak fast med nya miljöer sedan N64 tiden, lite där som problemet ligger tror jag, folk är less på att samla på stjärnor och rädda princessor.
Är det däremot något spel som varit Nintendos ess på senare tid så är Mario Kart spelen som sålt riktigt bra på alla plattformar.

Postad 25 April 2013 - 14:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Man kan ju inte börja dra upp spel som sålde bra för 15-20 år sedan, man måste ha färska fakta för att se hur populär en viss serie är idag och inte hur bra den en gång var.

Jamen det var ju för att du sa att Zelda aldrig varit en system seller som jag tog upp de spelen, det stämmer ju inte. Precis som uttalandet om att spel som sålde bra för 15 år sedan inte kan sälja bra idag.

Jag håller med om att man bör ha så färska försäljningsdata som möjligt för en bra analys, men problemet är att du själv inte följer ditt eget råd. Du säger att folk är trötta på Mario men NSMBU hade sålt 2,3 miljoner ex när Wii U hade sålt 3 milj. Det är en helt överlägsen attach rate. Och sen har vi Super Mario 3D Land som anses vara ett av de bästa 2D-Mario-spelen som gjorts. Det har sålt extremt bra (bäst) på 3DS, likaså det andra Mario-spelet som ligger trea.

Färsk fakta talar sitt tydliga språk, Mario säljer som smör. Och eftersom du själv tycker man ska gå efter färsk fakta så antar jag att du håller med mig? Du har fel bild av situationen helt enkelt.

Dessutom har de många fler spel än 3D/2D-Mario och Zelda i sin katalog så det är lugnt.

Zelda och Mario har gått ut på ungefär samma sak fast med nya miljöer sedan N64 tiden, lite där som problemet ligger tror jag, folk är less på att samla på stjärnor och rädda princessor.

Om man ska generalisera så, så kan man tillämpa det på precis alla spelserier i stort sett. Gameplay är och förblir roligt och innoveras ständigt, vilket också syns i försäljningssiffrorna.

Postad 25 April 2013 - 15:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ni som tror er eller vet med er att ni har någon koll på det här, hur mycket tror ni att nintendo har fått lägga ut i utvecklingskostnader och hårdvarukostnader på konsolen? Tänkte om man på något sätt kunde räkna ut vad nintendo kommer behöva komma upp i för siffror för att nå nollresultat på konsolen.

givet att mab räknar kanske 7 spel per konsol eller så :)

Postad 25 April 2013 - 17:10

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
:D
http://wiiudaily.com...zero-for-wii-u/

Postad 25 April 2013 - 17:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ni som tror er eller vet med er att ni har någon koll på det här, hur mycket tror ni att nintendo har fått lägga ut i utvecklingskostnader och hårdvarukostnader på konsolen? Tänkte om man på något sätt kunde räkna ut vad nintendo kommer behöva komma upp i för siffror för att nå nollresultat på konsolen.

givet att mab räknar kanske 7 spel per konsol eller så :)

Enligt nintendo räcker det att sälja ett spel så går de med vinst

:D
http://wiiudaily.com...zero-for-wii-u/

OMG låt det vara sant. Har väntat i över 10 år på ett nytt F-Zero

Postad 25 April 2013 - 17:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Enligt nintendo räcker det att sälja ett spel så går de med vinst

Ne, jag har för mig att det inte var riktigt sant.

Postad 25 April 2013 - 18:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 1
Rayman challenges finns att ladda ner nu. Galet skoj :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 April 2013 - 19:13.

Postad 26 April 2013 - 09:13

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
stora updaten som ska snabba upp systemet finns nu håller på drar ner den nu

Postad 26 April 2013 - 10:03

JnLoader
  • JnLoader
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

stora updaten som ska snabba upp systemet finns nu håller på drar ner den nu

Fan va nice, blir att sätta på WiiU'n ASAP då, väntat styggt på denna då det varit så jääkla enormt segt vad man är gör sen har man väl blivet grymt bortskämd då man kör mest Pc..då bara smäller det till vad man än gör iallfall sen SSD kom :D

Postad 26 April 2013 - 10:10

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Fan va nice, blir att sätta på WiiU'n ASAP då, väntat styggt på denna då det varit så jääkla enormt segt vad man är gör sen har man väl blivet grymt bortskämd då man kör mest Pc..då bara smäller det till vad man än gör iallfall sen SSD kom :D

tyckte inte det blev sån skillnad iofs inte testat så mycket än...
men skönt att man kan ändra bilden nu under/overscan så man får hela bilden på bildvisaren

Postad 26 April 2013 - 11:17

JnLoader
  • JnLoader
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

tyckte inte det blev sån skillnad iofs inte testat så mycket än...
men skönt att man kan ändra bilden nu under/overscan så man får hela bilden på bildvisaren

Alright, well får se då min WiiU laddar för fullt nu, halva updaten kvar typ :)

Postad 26 April 2013 - 11:22

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 1
storleken verkar vara lite över 600mb. gick ganska snabbt att få ner ändå.

har rappat upp det hela lite granna, jävligt najs. dom får gärna förbättra det ännu mer :)

Postad 26 April 2013 - 12:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Helt klart snabba att avluta spel nu än tidigare. Gillar att man nu också kan sätta konsollen i standby och ladda ner i bakgrunden. Nice med ny Rayman Challenge varje dag :D

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 April 2013 - 12:39.

Postad 26 April 2013 - 13:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Hmm, 600 mb ska väl hinnas laddas ner till nästa Wii U-spel kommer om sisådär 4-5 månader =P

Postad 26 April 2013 - 13:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Gick rätt snabbt för att vara Nintendo. 20-25 minuter ungefär.

Postad 26 April 2013 - 13:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
att sälja ett spel per konsol och hur många konsoler i så fall? innebär det att nintendo faktiskt går plus när dom säljer wii u (enbart räknat på hårdvaran)?

Postad 26 April 2013 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

att sälja ett spel per konsol och hur många konsoler i så fall? innebär det att nintendo faktiskt går plus när dom säljer wii u (enbart räknat på hårdvaran)?

Det stämmer nog inte som Radiozo, sa. Jag vill minnas att de tog tillbaka det uttalandet. Vi kan inte spekulera i vad som behövs för att de ska gå plus tyvärr.

OM det hade stämt så hade det ju inneburit att de gått lite förlust på hårdvaran (konsolen) och att de behövde sälja ett enda spel per konsol för att gå plus per konsol.

Postad 26 April 2013 - 14:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ja det låter förvisso lite lågt. Ett par spel borde dock räcka för att generera vinst. Sen blir komponenter osv billigare över tid så det är nog svårt att säga exakt var gränsen går.

Postad 27 April 2013 - 10:33

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Nintendo är inte blyga med att ta betalt när det gäller VC spelen!
80kr för SNES spel! Om man jämför med PSN så är sjukt dyrt tycker jag. Där kostar PSone spel mellan 35kr - 90kr (Final Fantasy)

NES spelen ligger på lite humanare priser, 50kr, men även här tycker jag att det är i överkant.

Postad 27 April 2013 - 11:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Nintendo är inte blyga med att ta betalt när det gäller VC spelen!
80kr för SNES spel! Om man jämför med PSN så är sjukt dyrt tycker jag. Där kostar PSone spel mellan 35kr - 90kr (Final Fantasy)

NES spelen ligger på lite humanare priser, 50kr, men även här tycker jag att det är i överkant.

Samma priser som de tog på Wii så jag är inte direkt förvånad. Tycker också det är för dyrt.
Kommer inte köpa speciellt många. Köpte iofs några till Wii som jag ska överföra. Då kostar det bara 1 dollar eller så att "uppgradera" dem till Wii U.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.