Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 25 February 2013 - 16:18
Postad 25 February 2013 - 16:28
Mmm, det är ju precis den här typen av resonemang som är så icke-relevanta. De vattentäta skotten mellan CPU och GPU och minnen avser man att ta bort, men likförbaskat tycks folk ha svårt att släppa ett resonemang som förutsätter en uppbyggnad likt pc:n som står hemma.
Vilket är rätt lustigt, den här typen av resonemang såg man aldrig då 360 kom med 512 MB GDDR3...
Snacket på 360 blev väl rätt begränsat då OS var en så mycket mindre ekvation då.
Sant men även om så ställer jag mig frågan om 8GB är lite over the top, Tror du inte själv man hade varit rätt safe ute med 6GB?
I någon form så har väl ändå Sony dragit något tip av gräns får man antag? Tänkts just att spelen inte ska påverkar OS och därmed reserveras en del till OS. Jag gissar vilt på 1GB för OS funktionerna och då skulle 6GB ge utvecklarna 5GB helt i egen ficka.
Men som sagt, nu gissar jag helvilt.
Postad 25 February 2013 - 16:30
Haha, förvånar iofs inte men det tycks finnas två sidor i så fall:Det har han iaf rätt i =P. Inte här kanske, men på Neogaf måste de banka in det i folk.
Dels
- "Woo 8 GB, det här är ju mer kraft än Geforce Titan"
och dels
- "Buuu 8GB, inte ens Geforce Titan behöver ju så mkt"
Båda kategorierna fattar inte - fast de fattar inte på två olika sätt.
Postad 25 February 2013 - 16:37
Ja absolut, sett i perspektivet "utnyttjande av BOM" känns det ju som det inte är den vägen man som lekman skulle valt...Sant men även om så ställer jag mig frågan om 8GB är lite over the top, Tror du inte själv man hade varit rätt safe ute med 6GB?
Sa ju att huvudet explodera av 8GB. Av flera skäl.
edit: Med risk för att göra en "Diana levde innan hon dog": hade inte MS kört med 8GB så hade ju inte Sony ens kommit på tanken.
edit 2: 18 CU btw. Undra om APU:n har 20 CU (ala 7870/7970M) med 2 CUs avstängda för bättre yield?
Redigerat av pacman, 25 February 2013 - 17:05.
Postad 25 February 2013 - 16:43
Jag har följt diskussionerna litegrann där och det finns PC-spelare som å enda sidan säger att grafiken inte är nextgen nog (kan inte urskilja det från Killzone 3 på PS3) samtidigt som de i andra trådar säger att Deep Down inte kan vara någonting annat än CG.Båda kategorierna fattar inte - fast de fattar inte på två olika sätt.
Men Neogaf läser jag för att det finns en del kunnighet bland allt svammel och framför allt för att de är snabba med nyheter och man får allt samlat på ett ställe.
Vad gäller beslutet om 8GB så lyssnade Sony rätt mycket på utvecklarna tydligen, de frågade vad de ville ha. Hade 6GB räckt så torde de väl kommit fram till det. Sen vill väl utvecklarna alltid ha mer, men som sagt, hade 6GB räckt så hade de inte pushat för 8. De tänker framåt helt enkelt.
Postad 25 February 2013 - 16:58
Jag har följt diskussionerna litegrann där och det finns PC-spelare som å enda sidan säger att grafiken inte är nextgen nog (kan inte urskilja det från Killzone 3 på PS3) samtidigt som de i andra trådar säger att Deep Down inte kan vara någonting annat än CG.
Men Neogaf läser jag för att det finns en del kunnighet bland allt svammel och framför allt för att de är snabba med nyheter och man får allt samlat på ett ställe.
Vad gäller beslutet om 8GB så lyssnade Sony rätt mycket på utvecklarna tydligen, de frågade vad de ville ha. Hade 6GB räckt så torde de väl kommit fram till det. Sen vill väl utvecklarna alltid ha mer, men som sagt, hade 6GB räckt så hade de inte pushat för 8. De tänker framåt helt enkelt.
NeoGAF är dock mycket trams. Beyond3D är betydligt bättre.
Tror i och för sig som pacman att Microsofts ryktades 8GB DDR3 är en faktor till varför Sony drog på. Det ser jävligt dåligt ut PR mässigt med hälften så mycket RAM och där är vääääääldigt liten risk att MS nu skulle dunka på 2-4GB till.
Detta är troligen en av de få saker man kan göra såhär sent in. Den ökade BOM skulle, enligt min syn, kunna användas bättre om det var mer kraft som man behövde. Typ mer påkostad kylning och därmed några CU till, kanske ökad klockfrekvens.
Postad 25 February 2013 - 16:59
Haha, de kanske ställde frågan fel. "4 eller 8 GB, vad vill du ha"? Och de fick panik när de fick 100% på 8GB?
Vet inte men jag antar om en multplat-utvecklare såg framför sig en värld där denne när som helst kunde allokera 5.5GB i NextBox-verren av sina spel. Att då göra en version som bara får allokera 3.5GB för PS4-verren innebär ju rätt mkt huvudvärk. Sony vill inte ge tredjeparts huvudvärk = Fler GB fick det bli. Samtidigt som man inte tummar på bandbredd och unified...bom, bom. Typ.
Rent hypotetiskt, om vi tar bort NextBox från ekvationen, det skulle vara kul att veta (nu byter vi bort lite äpplen mot päron här) vad utvecklare tycker om t.ex.:
8 GB 176 GB/s och 18 CU
vs
4 GB 192 GB/s och 24 CU
Vad hade utslaget blivit tro?
Redigerat av pacman, 25 February 2013 - 17:02.
Postad 25 February 2013 - 17:15
Internet skulle explodera utan att veta varför =P.Det ser jävligt dåligt ut PR mässigt med hälften så mycket RAM
Postad 25 February 2013 - 17:18
En konsol behöver ju bara en bråkdel av en PC:s spec-prestanda för att prestera motsvarande spel så PS4 skall nog stå sig bra några år...
Nej, det stämmer inte alls.
Postad 25 February 2013 - 19:26
Internet skulle explodera utan att veta varför =P.
Internet fattar men många ser nummer på hemsidorna.
Samma anledning som PS3 lät bättre på papper med massa snabba kärnor.
Nu har Sony stängt möjligheten till enkelt PR snack för MS.
Vad ska de nu säga? "Vår har x mindre latency?"
Postad 25 February 2013 - 19:35
Postad 25 February 2013 - 19:41
Det kan användas till andra häftiga saker med, tror inte utvecklarna har svårt att hitta användningsområden åt lite extra minne.
Postad 25 February 2013 - 19:46
instant play och "hibernate" då?
De sakerna är awesome men det viktigaste är ändå hur upplevelsen är inne i spelen, därför diskuteras de andra sakerna så lite. Tycker dock handkontrollen kan diskuteras mer då jag inte fattar vad varken touchplattan eller movelampan ska vara bra för annat än att höja priset på den till löjliga nivåer.
Postad 25 February 2013 - 20:05
Rent hypotetiskt, om vi tar bort NextBox från ekvationen, det skulle vara kul att veta (nu byter vi bort lite äpplen mot päron här) vad utvecklare tycker om t.ex.:
8 GB 176 GB/s och 18 CU
vs
4 GB 192 GB/s och 24 CU
Vad hade utslaget blivit tro?
Ja det hade varit intressant att fråga ett gäng utvecklare om.
Låter som ett Radeon HD 7870 XT kort, Tahiti LE med 1 536 streamprocessorer, 256-bitars minnesbuss och 925 MHz GPU med 6,0 GHz GDDR5.
Jag undrar om 8 jaguakärnor skulle orka föda en sån GPU?
Jag skulle tro att 8GB är bättre företagsekonomiskt för Sony, lägre priser över tid och 16 (4Gb) chip till 8 (8Gb) jämfört med fler mm2 kiselyta och mer värme. Dessutom tror jag att kraften nu är optimerat för 1080@60Hz (12 CU grafik (MS optimerat), 6 CU AI,fysik,annat eller mer grafik) och att mer minne blir bättre för AI, fysik, texturer, OS och ännu bättre laddtider.
Undrar hur utvecklat HSA har blivit hårdvarumässigt för annars faller ju lite av nyttan med mer minne och Sonys extra CU. Eftersom 8GB är valt så borde man ha spikat någon fler punkt på den listan tycker man. Tänker mest på compute context switch men det finns ju annat godis som pre-emption och QoS.
Lite mer om HSA saxat från Anandtech:
1. GPU Compute C++ support: This makes heterogeneous compute access a lot of the programming constructs that only CPU programmers can access today
2. HSA Memory Management Unit: This allows all system memory is accessible by both CPU or GPU, depending on need. In today's world, only a subset of system memory can be used by the GPU.
3. Unified Address Space for CPU and GPU: The unified address space provides ease of programming for developers to create applications. By not requiring separate memory pointers for CPU and GPU, libraries can simplify their interfaces
4. GPU uses pageable system memory via CPU pointers: This is the first time the GPU can take advantage of the CPU virtual address space. With pageable system memory, the GPU can reference the data directly in the CPU domain. In all prior generations, data had to be copied between the two spaces or page-locked prior to use
5. Fully coherent memory between CPU & GPU: This allows for data to be cached in the CPU or the GPU, and referenced by either. In all previous generations GPU caches had to be flushed at command buffer boundaries prior to CPU access. And unlike discrete GPUs, the CPU and GPU share a high speed coherent bus
6. GPU compute context switch and GPU graphics pre-emption: GPU tasks can be context switched, making the GPU in the APU a multi-tasker. Context switching means faster application, graphics and compute interoperation. Users get a snappier, more interactive experience. As UI's are becoming increasing more touch focused, it is critical for applications trying to respond to touch input to get access to the GPU with the lowest latency possible to give users immediate feedback on their interactions. With context switching and pre-emption, time criticality is added to the tasks assigned to the processors. Direct access to the hardware for multi-users or multiple applications are either prioritized or equalized
Heterogeneous and GPU Compute with AMD’s Manju Hegde
What is Heterogeneous System Architecture (HSA)
Postad 25 February 2013 - 20:05
Originally Posted by James Prior (Tech Writer for Rage3D):
I'm hearing that PS4 GCN has 8 ACE's, each capable of running 8 CL's each. I believe Tahiti is 2 per ACE, 2 ACE's.
http://forum.beyond3....postcount=1188

edit: 7970/7870 have two ACEs. That is quite a leap.
What are Asynchronous Compute Engines?
Originally Posted by Rage3D:
For use in compute applications, the Southern Islands GCN Tahiti design includes dual Asynchronous Compute Engines (ACE) for the independent scheduling and dispatch of work items, necessary for efficient multi-tasking. This allows compute workloads to operate in parallel with graphics workloads, and facilitates fast context switching so that demands by workloads that exceed concurrency abilities can be given needed resources. Despite featuring PCI-Express 3.0 which doubles interface bandwidth from 8GB/s to 16GB/s, plus support for numerous data and protocol commands, the internal dual DMA engines can push data through the bus to saturate that bandwidth.
http://www.rage3d.com/reviews/video/.../index.php?p=2
Originally Posted by Anandtech:
Meanwhile on the compute side, AMD’s new Asynchronous Compute Engines serve as the command processors for compute operations on GCN. The principal purpose of ACEs will be to accept work and to dispatch it off to the CUs for processing. As GCN is designed to concurrently work on several tasks, there can be multiple ACEs on a GPU, with the ACEs deciding on resource allocation, context switching, and task priority. AMD has not established an immediate relationship between ACEs and the number of tasks that can be worked on concurrently, so we’re not sure whether there’s a fixed 1:X relationship or whether it’s simply more efficient for the purposes of working on many tasks in parallel to have more ACEs.
One effect of having the ACEs is that GCN has a limited ability to execute tasks out of order. As we mentioned previously GCN is an in-order architecture, and the instruction stream on a wavefront cannot be reodered. However the ACEs can prioritize and reprioritize tasks, allowing tasks to be completed in a different order than they’re received. This allows GCN to free up the resources those tasks were using as early as possible rather than having the task consuming resources for an extended period of time in a nearly-finished state. This is not significantly different from how modern in-order CPUs (Atom, ARM A8, etc) handle multi-tasking.
http://www.anandtech....-for-compute/5
Postad 25 February 2013 - 20:31
Det "compute context switch" som jag menade var väl för varje CU (har jag för mig) (AMD roadmap 2014). Men fler ACE borde ju också fungera.
Ett ryckte på 8 st ACE (Asynchronous Compute Engines) då på 18 CU. Undra hur det delas upp då i så fall.
Från en av länkarna ovan:
The UVD is unchanged from Cayman, still UVD 3 but some new dedicated hardware has appeared - the Video Codec Engine (VCE). This is used for GPU accelerated encoding to H.264 HD video codec, and is operated in either full fixed encode mode or a hybrid mode in conjunction with compute running on the Radeon cores. One of its more exciting applications is taking the rendered frame and encoding it for use with WiDi - wireless display technology.
Lär väl användas för delningsfunktionen och strömmning till Vita. Mycket i den AMD's nya arkitektur man inte hunnit ta till sig än.
Redigerat av Unregisteredb92a947c, 25 February 2013 - 22:19.
Postad 25 February 2013 - 20:42
Share verkar bli kopplat till facebook och det gör det ointressant för mig i alla fall. Hade hoppats på att Sony gjort något eget mindre. Med det kommer väl då Facebook börjar kräva ersättning från PSN+ och Sony.
"Instant Play" och snabba pause/spara funktionen blir perfekt för en annan - Pappa, pappa, jag har skitit på mig! ... Ja, gubben jag kommer ... jag ska bara ... men vad i *?% är det på väggen?
Postad 25 February 2013 - 20:50
Sleep mode......ja ett stand by läge är väl inte mycket att prata om
Instant play är väl trevligt.
Inte roligt att diskutera småsaker som alla är positiva till
Redigerat av PalmiNio, 25 February 2013 - 20:50.
Postad 25 February 2013 - 21:07
1. Vilken maskin har mest power och hår på pungen? PS4 eller krysslådan?
2. Kommer alla de stora spelen till båda konsolerna denna gång? Och om inte, var hamnar de bästa spelen?
Postad 25 February 2013 - 21:15
Det alla vill veta är:
2. Kommer alla de stora spelen till båda konsolerna denna gång? Och om inte, var hamnar de bästa spelen?
1. Med stor sannolikhet PS4 som det ser ut nu.
2. Alla stora spel från tredjepart kommer till båda. Exklusiva tredjepartsspel är a thing of the past då du som utgivare måste täcka missad inkomst vilket varken Sony eller Microsoft har råd med. Vi pratar om miljontals mindre sålda exemplar om man helt hoppar en plattform.
Så i och med att båda ser ut att bli lika så gör man efter minsta gemensamma nämnare, troligen krysslådan. Sen när man är klar polerar man upp PS4 versionen lite. Så vi kommer troligen se liknande "small edge" fördelar som vi sett mellan 360 och PS3 (Bättre FPS, kanske mindre skillnader i upplösning, DOF, AA osv.)
Postad 25 February 2013 - 23:36

Det diagramet ser ju imponerande ut. Det blir en hel del eget ändå och det verkar bli en spännande arkitektur. Det lär ju ta ett tag att smälta och försöka förstå det där.
edit: Alla dessa akronymer:
GFX 3D & CS: Graphics (GFX) ring and pipeline, Graphics Command Processor
- Same as R10xx
- Graphics and compute
- For game
HD 3D: High Priority Graphics (HP3D) ring and pipeline
- New for Liverpool
- Same as GFX pipeline except no compute capabilities
- For exclusive use by VShell
8 Compute-only pipelines
- Each pipeline has 8 queues of a total of 64
- Replaces the 2 compute-only queues and pipelines on R10XX
- Can be used by both game and VShell (likely assign on a pipeline basis, 1 for VShell, and 7 for game)
- Queues can be allocated by game system or by middleware type
- Allows rendering and compute loads to be processed in parallel
- Liverpool compute-only pipelines do not have Constant Update Engines (presented in R10XX cards)
CS: Compute Shader
VGT: Vertex and Tessellator Grouper/Assembler
PA/SC: Primitive Assembler, Scan Converter
CS: Compute Shader
LS: Light Shader
HS: Hull Shader
ES: Exports Shader
GS: Geometry Shader
VS: Vertex Shader
PS: Pixel Shader
TG: Thread-group
- CS Wave Disp
MIU: Memory Interface Unit
DMA: Direct Memory Access
SEM Eng: Semaphore Engine ? Semantic Engine ?
GDS: Global Data store
L2: Level 2 Cache
GRBM: Graphics Register Backbone Manager, GRBM Command Processor
SRBM: System Register Backbone Manager
EOP: End of Pipe/Packet ?
SQG: Small Quantity Generator?
Redigerat av Unregisteredb92a947c, 28 February 2013 - 00:49.
Postad 26 February 2013 - 00:30
Dock kul med nytt! Visar att PS4 inte var något plockat från hyllan som rykten har sagt.
Redigerat av Zoiler, 26 February 2013 - 00:39.
Postad 26 February 2013 - 00:55
Vad det gäller Durango så fanns ju inget liknande på deras läckta GPU för HSA utan det var mer dagens standard med mer minne/cache och "Move Engines" men dom kanske inte tycker det är viktigt att visa upp det. Men det skulle ju vara kul om MS har den som APU för Kinect och annat och hänger på en extra GPU med 2 GB GDDR5 för spel (och då krossar PS4:ans spec.) - men mindre troligt.
Postad 26 February 2013 - 01:09
Having 8GB of DDR5 ram is staggering, as the speed that the data can be shifted around outstrips that 8GB.
Det är med RAM är inte särskilt lätt ens för utvecklarna verkar det som =P
j/k, det är såklart IGN-killens fel.
Postad 26 February 2013 - 02:54
Egentligen spelar det väl ingen roll? Båda maskinerna lär ju vara på ett ungefär lika kraftfulla och klara av att driva nästa generationens spel ett flertal år framöver. Jag tycker att det viktigaste är att det först och främst kommer bra spel som underhåller och ger mersmak.Det alla vill veta är:
Det går väl mer och mer åt att de flesta spel kommer till båda konsolerna, men vissa spelserier är viktiga varumärken för Sony och Microsoft, som exempelvis Gran Turismo och Halo, och de lär inte släppa iväg sådana spel till konkurrenten alltför lättvindigt.2. Kommer alla de stora spelen till båda konsolerna denna gång? Och om inte, var hamnar de bästa spelen?
Postad 26 February 2013 - 07:59
Det verkar ju vara eget just nu. Det är väl inte många som sett nya GCN 2.0 och frågan blir ju vem som äger rättigheterna till vad i ett custom chip. Men det blir säkert varianter av detta senare men PS4 blir nog ensam om det ett eller två år och framför allt med 8GB.
Vad det gäller Durango så fanns ju inget liknande på deras läckta GPU för HSA utan det var mer dagens standard med mer minne/cache och "Move Engines" men dom kanske inte tycker det är viktigt att visa upp det. Men det skulle ju vara kul om MS har den som APU för Kinect och annat och hänger på en extra GPU med 2 GB GDDR5 för spel (och då krossar PS4:ans spec.) - men mindre troligt.
Angående Durango som blir det vänta och se. Mycket dokumentation som inte kommit fram än. VGleaks har valt att läcka lite åt gången. Orbis GPU har varit upp innan också utan att vara så här detaljerad så vi får se.
Varför jag tror vi ser något liknande i Durango är för att den också behöver någon form av delen likt den som sak hantera VShell (namnet på OS delen hos Sony) på Orbis.
All extra computing är också något som borde smyga sig in i framtida APUer av ren logik
Men den som lever får se.
Postad 26 February 2013 - 08:49
Jag får säga att funktionen för att ladda ner uppdateringar i bakgrunden kommer jag bara älska, senast igår så satt jag och väntade på min PS3 ett bra tag för att det först skulle ladda ner en uppdatering till PS store och sedan en till ett spel, jag bara hatar att dessa uppdateringar tar sådan tid. Är man småbarns förälder så vill man spela de få timmar som man får loss till ens PS3a
Undrar vad det är för CPU man kommer använda för bakgrund nerladdningarna medan maskinen är så att säga avstängd.
Jag kommer helt klart köpa en PS4 så snart det finns något spel till den som jag vill ha, blir inte som när jag köpte PS3 på release dagen för du handlade mest om att jag ville ha en Bluray spelare men finns "rätt" spel på release dagen så kanske det blir så även denna gången.
/Fredrik
Postad 26 February 2013 - 09:35
Postad 26 February 2013 - 10:12
Löser inte PS+ redan det problemet med att uppdateringar osv tar tid?
Jag hoppas ju på att detta inte kräver PS+ men jo det är sant att det till viss del löser det problemet dock så antar jag att den måste vara igång i xmedia bar för att det ska fungera, i PS4 ska ju detta ske medan man spelar eller även när den är avstängd, jag hoppas bara att det inte krävs något PS+ för den funktionen på PS4.
/Fredrik
Postad 26 February 2013 - 12:20
beggade spel - ok
psn-köpta spel... låsta till ps3.
inget nytt här?
nu blir det VÄLDIGT intressant att se om xboxen kommer att ha låsta spel och stänga av en andrahandsmarknad. om ms gör det så tror jag att man kan ha råkat skjuta sig i foten rätt hårt...
Postad 26 February 2013 - 12:48
http://www.aftonblad...icle16306794.ab
beggade spel - ok
psn-köpta spel... låsta till ps3.
inget nytt här?
nu blir det VÄLDIGT intressant att se om xboxen kommer att ha låsta spel och stänga av en andrahandsmarknad. om ms gör det så tror jag att man kan ha råkat skjuta sig i foten rätt hårt...
Jo det skulle inte vara bra om boxen går den vägen men o andra sidan om dom ser att det blir alldeles för stort ramaskri/utebliven försäljning (innan eller efter) så är det ju sannolikt så att dom plockar bort den "funktionen" i mjukvaran.
Postad 26 February 2013 - 12:55
Näe inget nytt. Och om nått hade varit nytt så hade det varit felaktigt.
Postad 26 February 2013 - 13:31
och här var listan. förmodligen har en del av dom bakats in hos andra (ea, activison mm).
Postad 26 February 2013 - 13:56
Aftonbladet drivs av klicks, sidoträffar, så dom får mer betalt av annonsörer. Då är flamebaits vanligt på den sidan i form av vinklade rubriker och konstiga artiklar. Man får ta det för vad det är.Aftonbladet? WTF...
Näe inget nytt. Och om nått hade varit nytt så hade det varit felaktigt.
Starbreeze släpper väl spel genom EA? (Dom är fortfarande kvar i listan)verkar som listan med utvecklare inte riktigt stämde. var uppdelad i region eller? europeiska listan sjönk iallafall från 53 till 30. rovio, mojang och en del andra som försvann.
och här var listan. förmodligen har en del av dom bakats in hos andra (ea, activison mm).
Redigerat av ColinZeal, 26 February 2013 - 13:57.
Postad 26 February 2013 - 14:01
http://www.neogaf.co...ad.php?t=516114
Aftonbladet update plz.
Postad 26 February 2013 - 15:01
Postad 26 February 2013 - 15:07
Vill inte ge 4000:- för konsollen och behöva punga ut 2k för ett par handkontroller extra.
Postad 26 February 2013 - 15:18
Blir nog att överväga en uppgradering av PC'n istället ifall de blockar begagnat-marknaden. Speciellt om handkontrollen blir så dyr som jag misstänker också. (Webhallen listar den för 799)
Vill inte ge 4000:- för konsollen och behöva punga ut 2k för ett par handkontroller extra.
Webhallen har naturligtvis noll koll på priserna så de sätter förhandsbokning genom "safe" vilket är överdrivet pris mot vad det med största sannolikhet kommer kosta.
Postad 26 February 2013 - 15:23
Blir nog att överväga en uppgradering av PC'n istället ifall de blockar begagnat-marknaden. Speciellt om handkontrollen blir så dyr som jag misstänker också. (Webhallen listar den för 799)
Om nu begagnat-marknaden försvinner för konsoller (vilket jag inte tror är jättetroligt), då överväger du alltså att gå över helt till PC där begagnat-marknaden varit obefintlig sen årtionden? Förstår inte resonemanget där.
Postad 26 February 2013 - 15:51
Om nu begagnat-marknaden försvinner för konsoller (vilket jag inte tror är jättetroligt), då överväger du alltså att gå över helt till PC där begagnat-marknaden varit obefintlig sen årtionden? Förstår inte resonemanget där.
Säg vad du vill om Steam men spelen är billigare där, de har sjukt bra kampanjer med riktigt bra priser. Sen handlar det ju om "cons and pros", en av pros för konsollen har tidigare varit möjligheter att sälja/byta/låna, det tycker jag är viktigt när spel kostar 500-600 kronor.
En annan sak är att jag spelar konsoll huvudsakligen för SP och då måste jag kunna sälja/byta/låna för att känna att det är värt pengarna då SP oftast inte sträcker sig längre än 10h. Den andra anledningen att spela konsoll är sportspelen, men då behöver jag handkontroller vilket verkar bli dyrt(Kanske inte 799 som webhallen sätter ut de för men jag tippar över 500kr).
Troligtvis kommer jag vänta med PS4 istället. köra PS3an ett tag till, eftersom PS4 inte blir bakåtkompatibel kan jag lika bra spela skiten ur PS3ans utbud och vänta på att PS4 ska bli billigare.
I slutändan kommer jag skaffa en jävla PS4a för det kommer säkert dyka upp ett God of War spel till den förr eller senare.
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 26 February 2013 - 15:52.
Postad 26 February 2013 - 16:02
en annan (kanske bättre) källa säger att det finns cross game chat att tillgå med ps4. även det gammalt?
Postad 26 February 2013 - 16:07
http://www.product-r...egrated-feature
en annan (kanske bättre) källa säger att det finns cross game chat att tillgå med ps4. även det gammalt?
Rätt väntat men alltid bra när det är bekräftat. Videochatt lär också vara aktuellt i och med kameran.
Postad 26 February 2013 - 16:16
Rätt väntat men alltid bra när det är bekräftat. Videochatt lär också vara aktuellt i och med kameran.
Videochatt finns ju redan på ps3. Men just cross game chat är något jag saknat, skönt att slippa skype framöver.
Postad 26 February 2013 - 16:20
Webhallen har naturligtvis noll koll på priserna så de sätter förhandsbokning genom "safe" vilket är överdrivet pris mot vad det med största sannolikhet kommer kosta.
Precis, för dem har ju som standard att erbjuda produkter till de pris som de erbjöd då man bokade den, även fast produkten blivit dyrare efteråt.
Så om de skulle skrivit att de kostar 499:- och sedan skulle de kosta 699:- när de släpps så skulle de göra en förlust. Men om nu handkontrollerna kommer kosta 1000:- jämt så kommer webhallen låta de som bokat handkontrollerna för 799 få bara betala 799...
Nu är inte chansen stor att de kommer vara dyrare, men tanken är ju rätt, att de korrigerar prisena nedåt ifall de blir billigare vid lansering.
Postad 26 February 2013 - 16:41
Precis, för dem har ju som standard att erbjuda produkter till de pris som de erbjöd då man bokade den, även fast produkten blivit dyrare efteråt.
Så om de skulle skrivit att de kostar 499:- och sedan skulle de kosta 699:- när de släpps så skulle de göra en förlust. Men om nu handkontrollerna kommer kosta 1000:- jämt så kommer webhallen låta de som bokat handkontrollerna för 799 få bara betala 799...
Nu är inte chansen stor att de kommer vara dyrare, men tanken är ju rätt, att de korrigerar prisena nedåt ifall de blir billigare vid lansering.
Har varit med om både och. Sist så höjde de priset till högre än det jag förbokade för i alla fall. Det gällde Diablo 3 Collector's Edition.
Postad 26 February 2013 - 17:33
Videochatt finns ju redan på ps3. Men just cross game chat är något jag saknat, skönt att slippa skype framöver.
Finns det som standard i alla spel eller är det något som är upp till utvecklarna?
Postad 26 February 2013 - 18:21
Finns det som standard i alla spel eller är det något som är upp till utvecklarna?
Missuppfattning, trodde inte du menade i spel
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
18 bilder
40 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?