Unboxing as we speak.....nu vill jag ha min blåa dualshock så jag kan få spö av sonen i Fifa.
Bilder! Ge oss bilder....
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm
Startad av
hassesolo
, Mar 31 2013 14:01
4173 svar till detta ämne
12 relaterade trådar
Postad 28 November 2013 - 15:10
Bilder! Ge oss bilder.... Postad 28 November 2013 - 15:12
SIBA 0? Jag har förbokat min där och enligt dom (från förra veckan) så skulle dom få in ej förbokade exemplar också. Men det klart, det kanske har ändrats och dom fick inte så många som dom hoppats på. Jaja, bara jag får min förbokade så blir jag nöjd. Postad 28 November 2013 - 15:13
Wadda ya mean? Menar du var paket är, Linköping, eller om jag släpat hem det? Blir sent i kväll. Den till mig själv ska jag hämta i natt. Paketet från inWarehouse är nu registrerat av posten kommandes från Norge (Komplett.no typ). Var tidigare okänt. Redigerat av Micleg, 28 November 2013 - 15:24. Postad 28 November 2013 - 15:21
Grymt ni som fått den redan! Webhallen mm är som sagt tyvärr väldigt duktiga på att sköta sig med releasedatumen. Men så får dom in många konsoler också. Ska på hockey ikväll så för min del gör det inget.
Postad 28 November 2013 - 15:23
Seriösa företag ger dig alltid det pris du bokade för, eller billigare om priset sänks sen du bokade. I många fall även om det priset var för låg satt pga misstag. Postad 28 November 2013 - 15:25
Hittade detta angående Electroworld, vet inte om källan är pålitlig:
Min första tanke var, får vi som beställt från Electroworld kanske Japantillverkade eftersom det är samma lager som elgiganten.se? Postad 28 November 2013 - 15:25 Verkar skumt då jag har varit inne och pratat med personalen i annan EG i onsdags som inte finns med på deras hemsida idag och de sa att de skulle sälja PS4:an över disk på release dagen. Postad 28 November 2013 - 15:33
Samma här (Gävle, Megastore). Jag hade en relativt lång diskussion med en utav deras personal. Han pratade alltså om lådorna, att de fanns i butik. Postad 28 November 2013 - 15:33
Har du inte fått mailet av dom? Dom får in 0 konsoler till release. Alltså ingen som förhandsbokat på SIBA får någon, oavsett du bokade för 100 år sen eller igår:P. Dom får in sin första leverans i mitten av december, förhoppningsvis. Detta visste dom redan i slutet av augusti tydligen, då dom skickade ut mail också. Vilket betyder att dom antagligen la beställning försent dom tokstollarna. Fått det bekräftat att dom inte får någon konsol alls både på facebook och kundtjänst. Ja, och mailen då förstås. Så ja, vi kommer förhoppningsvis få våra innan jul, men inte säkert. Postad 28 November 2013 - 15:35
hört av mig till konsumentombudsmannen. jag hoppas innerligt att dom ser detta som ett inkomstbortfall med tanke på vad enheten är värd imorgon kontra vad den är värd när jag får den om jag skulle sälja den på blocket. jag vill fan sätta dit det där företaget och efter det sätta på dom i röven. efter det så vill jag nog inte se skymten av det igen.
Postad 28 November 2013 - 15:38
Nu har iallafall webhallens paket börjat röra sig på postens hemsida. ...
Postad 28 November 2013 - 15:40
Alla butiker ska ha på release om man kollar deras info om ps4 på deras sida och även svaren på facebook. Många butiker har säkert lagt PS4:orna som butiksex i systemet, alltså kan inte collect@store få den informationen från butiken att dom har, eftersom produkterna då "inte finns på lager". Postad 28 November 2013 - 15:41
Önskar dig lycka till! Håll oss gärna uppdaterade hur det går. Postad 28 November 2013 - 15:42
Det var som fan. Jaja, skitsamma. Är ändå borta hela helgen. Dock lite fult gjort om det nu är som du säger. Då kommer någon annan kedja få mina pengar. Postad 28 November 2013 - 15:45 Var detta i Göteborg? Frågar eftersom det finns kungsgatan både i Stockholm och Göteborg om jag inte tar miste. Fan, man kanske skulle dit å köa då... min förbokning hos webhallen i slutet av augusti gav mig ingen PS4 till release. Om man drar dit runt 6-tiden å börjar köa så kanske man kan få en till release eller vad tror folket? Postad 28 November 2013 - 15:46
Jag vet inte riktigt hur du tänker...lycka till. Hur kan du tro att du ska kunna räkna det där som inkomstbortfall? Om man använder sig av din princip så kan man alltså göra det på alla varor man beställer som är försenade för att man tänkt sälja dom på blocket till ett högre pris dagen efter utlovat leveransdatum? Nej, lugna ner dig nu. Visst är det tråkigt och väldigt klantigt av dom men du kommer ju fortfarande få din vara. Det är ju inte så att du beställt livsuppehållande mediciner direkt... Redigerat av BrittBastard, 28 November 2013 - 15:47. Postad 28 November 2013 - 15:47
reverse-1275905143_raging-midget.gif 3.44MB
0 Antal nerladdningarAja, Elgiganten verkar ha supit bort min beställning oxså. Jag får väl ta till flaskan istället.... Redigerat av what17ever, 28 November 2013 - 15:49. Postad 28 November 2013 - 15:47
kollade på det här spelet: https://www.spelbuti...the-white-witch där står det "Över 300.000 nöjda kunder" den där miljonen rasade fort Postad 28 November 2013 - 15:50 nej, jag tänker inte direkt så, men jag ska se om konsumentverket kan tänka så. som sagt, jag ska se om jag inte på något sätt kan jävlas med det där skitföretaget innan jag gör som alla vettiga personer och börjar handla på webhallen istället Postad 28 November 2013 - 15:50
Jag var inne hos EG på Backaplan i onsdags och de rekomenderade att man skulle komma in vid 7 tiden för att vara säker på en enhet. Enligt killen jag pratade med så sa han att just deras butik hade fått in mest PS4 i västsverige, ingen aning om det stämmer men jag ska testa. Postad 28 November 2013 - 15:52
Detta är svaret till en kille på facebook. Det mailet hon menar, som skickats innan det mailet som kom igår, fick jag redan i augusti. Trodde dock det bara var att jag bokat för sent, men det mailet var menat till alla som bokat. Så ja, dom visste redan då. "Hej ! Vi har skickat ut mail tidigare innan det mailet som kom idag till alla som förhandsbokat att vi inte kommer att kunna leverera beställningarna på release datumet. Idag skickade vi ut ett till mail till alla. Men det är konstigt att ni inte fått det första mailet som vi skickat till er. Beklagar att vi inte lyckas att få fram produkten, detta är något som vi arbetar på för att få fram men som det ser ut kommer det eventuellt att komma in i mitten på december, men detta är inget som är klart med datum eller hur många vi kommer att få in. Önskar er en trevlig dag! Hälsningar Jennifer" Postad 28 November 2013 - 15:52
Har nu hämtat ut min PS4 här i Göteborg.
Till er som inte fått sin än.......HAHA Postad 28 November 2013 - 15:54
Mitt paket rör på sig!!! Halleluja brother, halleluja sister!
Postens hemsida verkar strula, så jag gick in på Postnordlogistics istället. Bam, det var det, det. Postad 28 November 2013 - 15:55 Grattis Palminio, är den Made in Japan? Bilder tack.. Redigerat av Lias08, 28 November 2013 - 15:56. Postad 28 November 2013 - 15:55
Min kommer snart. Min postgubbe är bättre än din. BLOD på dig tills jag får min. (Blue Light Of Death inte blod som i ja blod) Redigerat av Leahspappa, 28 November 2013 - 15:56. Postad 28 November 2013 - 15:56 Men nu får du väl ta och varva ner lite. Som Britt sa så kan du ju inte räkna en försenad leverans som inkomstbortfall och jag tror verkligen inte att konsumentombudsmannen ser på det annorlunda. Jag förstår att du är sur och jag tycker det är tråkigt för er som räknat med få hem en PS4 nu på fredag, men nu blir utan, men jag är ganska övertygad om att det kommer fler veckor efter den här helgen och du kommer nog ha din PS4 snart nog ändå. Lär av dina misstag (lita inte på Spelbutiken) och gå vidare helt enkelt. Snart så. Snart så... Postad 28 November 2013 - 15:56
såja. nu vart jag gladare igen. jag beställde just ni nu kuni för 7 kr =)
plus en garant på att jag har ps4 nästa vecka. synd bara att jag jobbar hela den helgen och sen börjar skolan igen kanske ska vända det här till något positivt och försöka att göra lite av min uppsats i förhand? ^^ plus att bli klar med subbarna. det hade ju varit värt något det. Redigerat av Zartok, 28 November 2013 - 16:01. Postad 28 November 2013 - 15:58
Posten.se hittar fortfarande inte mitt kollinummer från inWarehouse. Har någon snott paketet, tro? Fick mail om att den var skickad kl 1 inatt.
Postad 28 November 2013 - 16:05
Om din väger 1,2kg så har du nog blivit blåst. Postad 28 November 2013 - 16:06
Krocka inte på vägen hem nu för att du är så exalterad. Sen vill vi ha bilder såklart. Postad 28 November 2013 - 16:06
Fått någon bättre kompensation än 2500 points? Förklarade för dom att det är totalt ointressant för en icke återkommande kund, och att de får sänka priset på ps4 istället. Men fick varken svar via chat eller mail, riktigt dåligt. Gör de fel så får de fasen stå för det också. Postad 28 November 2013 - 16:09
Haha din bastard nej det väger 4.70 (kg, för att klargöra). Tyckte det var lite mycket. Så jag kanske får två.. Redigerat av Leahspappa, 28 November 2013 - 16:09. Postad 28 November 2013 - 16:10 Nästan 5kg, har du beställt XBO utan Kinect? Postad 28 November 2013 - 16:12 Du får en importerad Xbox One med Kinect istället. Ha så kul på fredag. EDIT: Haha, pucktvåa. Redigerat av Unregistered9a177c31, 28 November 2013 - 16:12. Postad 28 November 2013 - 16:16
Kul att man sitter med dessa, men ingen konsoll i sikte
![]() Bitter? Nej inte alls Postad 28 November 2013 - 16:17
Ibland blir jag orolig - i somras var jag sugen att skaffa mig ett ex. Men det gick över fram tills runt lunch i dag då jag var tvungen att klicka in i den här tråden. Man är ju helt dum i huvudet men nu kliar det som bara fan i mina fingrar efter att få ha en PS4 imorgon...
Nåväl, det går väl kanske över. För er som fått eller får eran imorgon hoppas jag ni njuter fullt ut och ni stackare som missat på grund av dryga företag lider jag verkligen med. Postad 28 November 2013 - 16:18
dhanjel: vi kommer ju iaf få den nästa vecka. är du ledig den helgen så lira på. själv ska jag iväg och lira ass creed 4 i helgen hos en polare. tror att det är ett riktigt jävla uppsving för serien. trean var imo riktigt dåligt tyvärr
Postad 28 November 2013 - 16:18
Nu har CDON packat min ps4 i snart 12 timmar, minimal risk för fraktskador antar jag. De kan ju passa på att packa ner lite kompensationer om de inte får iväg den snart.
Postad 28 November 2013 - 16:23
glöm inte att vi skulle få den imorgon med. jag litar inte det minsta på spelbutiken förrens jag har den i handen. Postad 28 November 2013 - 16:25
Dom har skött detta helt exemplariskt och sagt datum som varit efter release och sedan slår till att det kommer på releasen det är smart gjort frivilligt eller ej så tummen upp Postad 28 November 2013 - 16:26
Jag köpte BF4 via dem och den packas fortfarande. Hoppas att den kommer i morgon. Postad 28 November 2013 - 16:29
Spelbutikens PS4 som jag hämtade ut är "Made in China", fick med en svensk strömsladd (C7) som låg löst i boxen.
Postad 28 November 2013 - 16:30
Haha jag är sån andra hand för elgiganten!
Elgiganten Sverige Hej Magnus! Vi kommer att ha PS4 i alla våra butiker på release-dagen imorgon! Lagerstatusen på vår hemsida uppdateras allt eftersom att butikerna får in produkterna idag. Men som sagt du ska kunna lita på alla butiker får in dem, dock vet vi inte hur många varje butik kommer att ha i lager. Så imorgon gäller det att ställa klockan Mvh Tilda Postad 28 November 2013 - 16:32
Postad 28 November 2013 - 16:35 Den listan stämmer inte utan de allra flesta har dem i lager. Vi brukar nämligen plocka bort artiklar från lagersaldot innan release. Postad 28 November 2013 - 16:36
Nu blev jag nervös .... Postad 28 November 2013 - 16:36
uh-oh Postad 28 November 2013 - 16:38
Vad fasen, kör de inte med den "svenska" utgåvan, utan ha parallelimporterat?
UK import verkar det vara enligt deras egna kommentarssidor, riktigt dåligt att de inte anger det. Hade jag inte haft 910kr i "points" så hade jag struntat i dom helt. Redigerat av dhanjel, 28 November 2013 - 16:40. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |