Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
5639 svar till detta ämne
Postad 30 October 2013 - 20:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Då var det svart på vit. Tack o gonatt där, knappt spännande nu.
Det enda som är av intresse nu är typ Ryse. 99 av 100 är ju multi och nu får man se det som klart att PS4 är att föredra.
90 av 100 är mer realistiskt. Bland de faktorer folk väger in i sitt konsolköp så lär 1080p eller 720p upplösning i CoD hamna rätt långt efter exklusiva spel, vart de har sina vänner, onlinetjänster, pris, kontroller och allt annat. Exempelvis lär MS ha vunnit fler potentiella köpare på att Titanfall är exklusivt än de förlorar på upplösningsunderläget.
Postad 30 October 2013 - 21:07
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Untitled.png 12.08K
6 Antal nerladdningar
Postad 30 October 2013 - 21:09
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Exempelvis lär MS ha vunnit fler potentiella köpare på att Titanfall är exklusivt än de förlorar på upplösningsunderläget.
Jag tror tvärtom att upplösningen är mycket viktigare än Titanfall. Jämför full HD-hysterin när den kom på TV-apparater och det absurda megapixelracet i telefonkamerorna...
Postad 30 October 2013 - 21:11
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Jag tror tvärtom att upplösningen är mycket viktigare än Titanfall. Jämför full HD-hysterin när den kom på TV-apparater och det absurda megapixelracet i telefonkamerorna...
Full HD hysterin dog ut (och många köpte ändå 720p TV:n), och megapixelracet är dött det också (bortsett från Lumia 1020, men där är det ju mer om att chippet är större än normalt också)
Postad 30 October 2013 - 21:13
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Frågan är om den stora massan vet om det ändå. Jag känner folk som redan njuter av 1080p på sina ps3or.
Postad 30 October 2013 - 21:19
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Frågan är om den stora massan vet om det ändå. Jag känner folk som redan njuter av 1080p på sina ps3or.
Nej den breda massan kommer inte att se särskilt stor skillnad eller bry sig. Early adopters bryr sig mer och ger PS4 ett rejält försprång dock.
Postad 30 October 2013 - 21:34
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
90 av 100 är mer realistiskt.
Bland de faktorer folk väger in i sitt konsolköp så lär 1080p eller 720p upplösning i CoD hamna rätt långt efter exklusiva spel, vart de har sina vänner, onlinetjänster, pris, kontroller och allt annat.
Exempelvis lär MS ha vunnit fler potentiella köpare på att Titanfall är exklusivt än de förlorar på upplösningsunderläget.
Nej 99 tror jag nog är mer realistiskt. Lätt att glömma alla skitspel som kommer efter år 1-2.
Postad 30 October 2013 - 22:17
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Hittad på Neogaf:  Hehe, nej men skämt åsido, detta kommer bara skrämma nerdsen. Normal peeps bryr sig inte så jävla mycket om sånt, de flesta vet ju inte ens vad 1080p betyder. Priset är många gånger viktigare, det är Sonys största fördel.
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 30 October 2013 - 22:18.
Postad 30 October 2013 - 22:18
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Nu får PS4 enormt stor fördel. Alla kids kommer tro sig veta att PS4 är "The Shit" och XO bara skit....
Vet inte riktigt vad du menar här. Att en "nextgen" konsoll inte kommer att kunna köra spelen i 1080p (native), är väl inte bra enligt någon, oavsett ålder? Förklaringen till att det inte går är såklart enkel: DDR3 till GPU = kass prestanda. 128-bit minnesbuss kommer man inte långt med, trots moln osv 
720pzone.png 55.62K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av Ageve, 30 October 2013 - 23:16.
Postad 30 October 2013 - 22:27
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
... Snart säger väl respawn att titanfall är 1080p. (uppskalad från 720p)
Postad 30 October 2013 - 22:32
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Titanfall kommer att se ut som tit anfall med 720p
Postad 30 October 2013 - 22:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nej 99 tror jag nog är mer realistiskt. Lätt att glömma alla skitspel som kommer efter år 1-2.
Du måste helt enkelt mena något annat än det jag tror du menar nu. Jag har med största sannolikhet missförstått, det lät som att du menade att 1 av 100 spel på PS4 eller Xbox One ska vara exklusivt. Så t.ex för varje Killzone som släpps så ska det släppas 99 andra spel innan nästa exklusiva kommer  Men hur menar du egentligen? Edit: Nej, jag har läst om meningen flera gånger och du måste ju helt enkelt mena som jag tror. Men om du använder lite sunt förnuft. Bara Sony enbart har ju redan 24 exklusiva under utveckling. Med din ratio blir det 2 400 andra spel som ska släppas innan nästa exklusiva kommer. Det inser man ju utan att kolla upp saker och ting att det här helt uppåt väggarna. Spel spottas inte ut i närheten av den hastigheten. Men om vi för sakens skull ändå kollar upp hur det var på PS3. There are currently 793 games (multiplatform: 635; exclusive: 149; console exclusive: 9) and 15 cancelled games on this list as of August 18, 2013.En ratio på runt 20 %. Utan att räkna in xbox 360. Med din ratio skulle skulle det behöva släppas runt 15 000 PS3-spel för att få 1 på 100. Det är väl mer än hela Playstationbiblioteket. Fake edit: Japp, PS + PS2 = drygt 6 000 totalt. Mycket mer.
Redigerat av Zoiler, 31 October 2013 - 00:10.
Postad 31 October 2013 - 07:23
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Yeah yeah då
Mycket skit kommer oavsett vad.
Postad 31 October 2013 - 07:52
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Edit, sorry, missförstånd. Förklaringen till att det inte går är såklart enkel: DDR3 till GPU = kass prestanda.
Därav tillkomsten av ESRAM. One har i sig ingen större brist på minnes-bandbredd, dock tycks ESRAM-minnet vara för litet (och lite krångligt att använda) för att man enkelt ska kunna göra högupplösta spel. Tycks delvis vara en mognadsfråga så det kommer nog bli bättre inom en inte allt för avlägsen framtid. Ja, om prestandan iövrigt räcker till då förstås... 128-bit minnesbuss kommer man inte långt med, trots moln osv 
Tur att One har en 256 bitars buss då. Så bredden är det inget fel på iaf.
Redigerat av pacman, 31 October 2013 - 08:57.
Postad 31 October 2013 - 08:03
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Något måste vara fel med PS4 versionen:

Indeed. Vissa enstaka texturer ser helt galna ut. De flesta gör inte det men vissa som sagt. Av den anledningen tror jag inte man kan skylla på FXAA och skalning enbart, då skulle problemet vara mer konsekvent och vanligare förekommande. Kanske går att patcha till då de får lite mer tid på sig...
Redigerat av pacman, 31 October 2013 - 08:05.
Postad 31 October 2013 - 09:03
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Då var det svart på vit. Tack o gonatt där, knappt spännande nu.
Det enda som är av intresse nu är typ Ryse. 99 av 100 är ju multi och nu får man se det som klart att PS4 är att föredra.
Enbart på grund av 720p vs 1080p i COD?! Nej, det tror jag verkligen inte och kolla bara på capture-bilden som du själv la upp tidigare. Upplösningen är långt ifrån allt. Men visst, i ett reklamsyfte så slår ju 1080 hårdare än 720 för vanliga Svensson givetvis.
Postad 31 October 2013 - 09:08
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Om det skulle vara så att "1080p-spelet" ser sämre ut än "720p-spelet" på "övriga punkter" så kan man ju tycka tillverkaren skulle erbjuda ett 720p-läge av "1080p-spelet"...
Postad 31 October 2013 - 09:18
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
jag har hellre 720p med mer saker som händer än 1080p med mindre.. allt handlar inte bara om upplösning 
Untitled.png 12.08K
6 Antal nerladdningar
haha
Postad 31 October 2013 - 09:23
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
jag har hellre 720p med mer saker som händer än 1080p med mindre.. allt handlar inte bara om upplösning 
Fast det där saknar än så länge relevans. I fallet BF4 (dock ej färdiga versioner) så hände det ju mindre saker i 720p-varianten...
Redigerat av pacman, 31 October 2013 - 09:24.
Postad 31 October 2013 - 09:27
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Enbart på grund av 720p vs 1080p i COD?! Nej, det tror jag verkligen inte och kolla bara på capture-bilden som du själv la upp tidigare. Upplösningen är långt ifrån allt. Men visst, i ett reklamsyfte så slår ju 1080 hårdare än 720 för vanliga Svensson givetvis.
Ne upplösningen är inte allt men eftersom de flesta multiplattformsutvecklare kommer göra innehåller lika mellan PS4 och Xbox One så kommer det ner till de 2 andra variablerna = Upplösning och Framerate. Som man ser i BF4 så är innehållet det samma men PS4an har klart bättre AA och vad jag kunde se också högre framerate. Så även med bra mycket högre upplösning så klämmer PS4an fram en bättre framerate, en enorm skillnad skulle jag vilja säga. Det visar bara hur stor klyftan är och även om det sker stora optimeringsframgångar på Xbox One så tror jag aldrig den klyftan kommer bli 0.
Postad 31 October 2013 - 09:50
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Det som är lite oroväckande fgällande X1 är vad som kommer att hända med upplösningen om +4 år?
När utvecklare börjar sänka PS4 upplösningen till 720p för att pusha mer skit som händer på skärmen, större miljöer, bättre AI osv.
Kommer X1 köra 480p då eller?
Postad 31 October 2013 - 10:05
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Första (?) reviewn av One och PS4 finns tydligen i tidningen GQ Magazine. Det lilla som står här säger kanske inte så mycket förrutom: Of course the first thing you'll be wondering is which console got the higher score, and in GQ's opinion the Xbox One is the best console of the two getting 8/10 with the magazine praising the console's 'cloud processing' and the fact that it's a 'complete media device'. The PS4 still performed well scoring 7/10 with it's 'stylish' looks and 'low cost' being both serious plus points, GQ criticised the fact that the PS4 will suffer from a lack of 'killer games' on launch. Vore väldigt intressant att läsa hela reviewn, dels för att se om det är nån seriös review och dels för få lite mer motivering till deras betyg. Killer games? KZ4 är helt klart ett killer game. Undrar vilka spel dom haft tillgång till... Intressant dock att One bedöms vara "complete media device", i o f s har Xbox alltid varit bättre på det. Helt klart en grej som kommer få One att sälja. Ne upplösningen är inte allt men eftersom de flesta multiplattformsutvecklare kommer göra innehåller lika mellan PS4 och Xbox One så kommer det ner till de 2 andra variablerna = Upplösning och Framerate.
Som man ser i BF4 så är innehållet det samma men PS4an har klart bättre AA och vad jag kunde se också högre framerate. Så även med bra mycket högre upplösning så klämmer PS4an fram en bättre framerate, en enorm skillnad skulle jag vilja säga.
Det visar bara hur stor klyftan är och även om det sker stora optimeringsframgångar på Xbox One så tror jag aldrig den klyftan kommer bli 0.
I won't argue with that.
Postad 31 October 2013 - 10:19
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
"Praising the consoles cloud processing", bara där så hör man att det inte är en seriös recension. Många skriver att X1 är en komplett media maskin, undrar också vad de egentligen menar med det. För mig är det en enhet som klarar av de flesta film, bild och ljud formaten, inte att den har en HDMI in. Min förstärkare har flera HDMI in, och den är inte en komplett media maskin.
Postad 31 October 2013 - 10:19
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Undrar om både X1(multimediamask) och PS4(spelkonsol) kommer att bli tv-avgifts belagda?,nu när Radiotjänst har fått frispel.
Postad 31 October 2013 - 10:20
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Vore väldigt intressant att läsa hela reviewn, dels för att se om det är nån seriös review och dels för få lite mer motivering till deras betyg.
Svårt att se att det kan vara en seriös review utan tillgång till allt som man får från day-1 patcharna. Tror nog att de sitter och filar på de patcharna in i det sista så deras review kan mycket väl vara baserad på en konsoll utan varken multiplayer eller bluray/dvd playback. Och ingen vet väl idag vad MS ska fixa i Xone:s day1 patch?
Postad 31 October 2013 - 10:21
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Undrar om både X1(multimediamask) och PS4(spelkonsol) kommer att bli tv-avgifts belagda?,nu när Radiotjänst har fått frispel.
Vad spelar det för roll? Alla är skyldiga att betala TV-avgift redan nu.
Postad 31 October 2013 - 10:23
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Svårt att se att det kan vara en seriös review utan tillgång till allt som man får från day-1 patcharna. Tror nog att de sitter och filar på de patcharna in i det sista så deras review kan mycket väl vara baserad på en konsoll utan varken multiplayer eller bluray/dvd playback. Och ingen vet väl idag vad MS ska fixa i Xone:s day1 patch?
Visserligen. PS4:an har ju redan fått minst en patch, vad menar du med day one patch? Jag är inte så säker på att konsolerna per automatik får en patch direkt när dom släppts.
Redigerat av BrittBastard, 31 October 2013 - 10:24.
Postad 31 October 2013 - 10:26
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Första (?) reviewn av One och PS4 finns tydligen i tidningen GQ Magazine. Det lilla som står här säger kanske inte så mycket förrutom:
Vore väldigt intressant att läsa hela reviewn, dels för att se om det är nån seriös review och dels för få lite mer motivering till deras betyg.
Killer games? KZ4 är helt klart ett killer game. Undrar vilka spel dom haft tillgång till... Intressant dock att One bedöms vara "complete media device", i o f s har Xbox alltid varit bättre på det. Helt klart en grej som kommer få One att sälja.
I won't argue with that.
verkar mer som att de skrivit en recension utifrån information de fått från papper eller läst på webben. Nåt som, nog, är ganska vanligt när det gäller sådana siter/tidningar KZ är inte ett "killer game" för den stora massan. Det är ett spel som uppskattas mest av de som bara har Sony-konsoler och vägrar spela på annan hårdvara. Det här med complete media device skulle kunna sälja xboxen om det inte vore så att de som vill använda den biten av Xbox One måste betala en månadsavgift till MS för den funktionaliteten (utan att få extra innehåll!) Visserligen.
PS4:an har ju redan fått minst en patch, vad menar du med day one patch? Jag är inte så säker på att konsolerna per automatik får en patch direkt när dom släppts.
bägge konsolerna kommer patchas dag ett PS4 för en massa funktionalitet som de inte hunnit få in innan PS4orna skickades från fabrik, varav en del är riktigt pinsamt (bluerayspelning bl.a.). PSN för PS4 är inte aktiverat än heller har jag för mig, så ingen kan testa den biten i recensioner förräns den 11 november. Xbox One för att ta bort DRM-spärren.
Redigerat av Christopher_A, 31 October 2013 - 10:33.
Postad 31 October 2013 - 10:29
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Båda har browsers, PS4:an iallafall har HTML5 stöd dvs, kan se SVTPlay
Postad 31 October 2013 - 10:33
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Att bilda sig en uppfattning av information från webben/papper utan hands-on testing och tjurskalligt kämpa för den osv är också rätt vanligt på det här forumet  Inga konstigheter ^^
Kommer nog köpa båda ändå, för exclusives. Kanske att jag väntar lite med xb1 beroende på titlar
Postad 31 October 2013 - 10:36
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Det är ju GQ Magazine. Jag lägger lika stor vikt vid denna recensions som om King eller Café skulle skriva om maskinerna.
Postad 31 October 2013 - 10:37
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Det är ju GQ Magazine. Jag lägger lika stor vikt vid denna recensions som om King eller Café skulle skriva om maskinerna.
Sant. Vi släpper det.
Postad 31 October 2013 - 10:41
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
KZ är inte ett "killer game" för den stora massan. Det är ett spel som uppskattas mest av de som bara har Sony-konsoler och vägrar spela på annan hårdvara.
bägge konsolerna kommer patchas dag ett
PS4 för en massa funktionalitet som de inte hunnit få in innan PS4orna skickades från fabrik, varav en del är riktigt pinsamt (bluerayspelning bl.a.). PSN för PS4 är inte aktiverat än heller har jag för mig, så ingen kan testa den biten i recensioner förräns den 11 november.
Vad skönt att du sitter inne med sanningen. Vad är då ett killer game? Precis som att GoW har varit det för Xbox så skulle jag nog påstå att KZ har varit det för PS. Möjligen inte i försäljningssiffror men i hur spelet utnyttjat konsolens prestanda, hur det flyter, hur snyggt det är, kontrollen o s v. Det är ett killer game för mig. Ska man definiera ett "killer game" i hur mycket det säljer, så nej. Då tror inte jag heller att KZ4 kommer vara ett "killer game.
Redigerat av BrittBastard, 31 October 2013 - 10:42.
Postad 31 October 2013 - 10:44
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Vad skönt att du sitter inne med sanningen. Vad är då ett killer game?
Precis som att GoW har varit det för Xbox så skulle jag nog påstå att KZ har varit det för PS. Möjligen inte i försäljningssiffror men i hur spelet utnyttjat konsolens prestanda, hur det flyter, hur snyggt det är, kontrollen o s v. Det är ett killer game för mig.
Ska man definiera ett "killer game" i hur mycket det säljer, så nej. Då tror inte jag heller att KZ4 kommer vara ett "killer game.
jag pratar om "killer game" som system seller. dvs ett spel som säljer konsoler. De som köper KZ skulle köpt en Sony-konsol oavsett, det är inte många som köper en Sony-konsol för att spela ett KZ-spel medans GOW definitivt varit en killer app för xbox-konsolerna
Redigerat av Christopher_A, 31 October 2013 - 10:45.
Postad 31 October 2013 - 10:48
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
jag pratar om "killer game" som system seller. dvs ett spel som säljer konsoler. De som köper KZ skulle köpt en Sony-konsol oavsett, det är inte många som köper en Sony-konsol för att spela ett KZ-spel medans GOW definitivt varit en killer app för xbox-konsolerna
Fine. Då definierar vi "killer game" på olika sätt. Vilket spel på PS är ett killer game då enligt dig? Uncharted-serien? Jag tror personligen att killer games så som du definierar det får mindre och mindre betydelse. Tror det blir färre och färre som köper en konsol enbart för ett spel/en spelseries skull. Men det är bara min teori det.
Postad 31 October 2013 - 10:49
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
Vad skönt att du sitter inne med sanningen. Vad är då ett killer game?
Precis som att GoW har varit det för Xbox så skulle jag nog påstå att KZ har varit det för PS. Möjligen inte i försäljningssiffror men i hur spelet utnyttjat konsolens prestanda, hur det flyter, hur snyggt det är, kontrollen o s v. Det är ett killer game för mig.
Ska man definiera ett "killer game" i hur mycket det säljer, så nej. Då tror inte jag heller att KZ4 kommer vara ett "killer game.
Inget logiskt argument för att bemöta detta då det är helt sant. Tror nog att KSF kommer utnyttja och introducera PS4:ans features på ett innovativt sätt. Så som Owl/Touchpad till exempel. Men mp3/dlna, det är dåligt av Sony.
Postad 31 October 2013 - 10:56
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Fine. Då definierar vi "killer game" på olika sätt. Vilket spel på PS är ett killer game då enligt dig? Uncharted-serien? Jag tror personligen att killer games så som du definierar det får mindre och mindre betydelse. Tror det blir färre och färre som köper en konsol enbart för ett spel/en spelseries skull. Men det är bara min teori det.
På PS är det snarare utbudet av exklusiva spel som säljer konsolen än enskilda spel, även om Uncharted bidrar till stor del
Postad 31 October 2013 - 10:59
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Men mp3/dlna, det är dåligt av Sony.
Fast du har ju Music Unlimited!  Undrar hur mycket pengar de sparar på att inte behöva betala licenser för det... Vilket återigen tyder på att nästa generation inte kommer att ha optisk läsare då detta innebär licenskostnader för tillverkarna. Sony försöker skjuta upp det genom att ha BluRay/DVD avstängt i alla konsoller tills de aktiverats, så det kan ju inte vara en liten struntsumma...
Postad 31 October 2013 - 11:00
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
Båda har browsers, PS4:an iallafall har HTML5 stöd dvs, kan se SVTPlay 
lysande då kan man köra plex media server å spela upp musik/filmer/bilder
Postad 31 October 2013 - 11:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Tv-avgift på ps4. Den är tillverkad för att ta emot tv-signaler
Postad 31 October 2013 - 11:16
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Tycker 1 poängs skillnad i spelen inte är helt orimligt. Xbox One kommer ha både Ryse - Dead Rising 3 - Forza 5 som sina 3 största dragplåster. 1 nytt IP som är hypat och 2 uppföljare på titlar som folk mycket väl känner till. PS4 kontrat med Killzone Shadow Fall - Knack. DriveClub är försenat. Resten är Multi och Indie. Tycker det är rimligt att påstå att Xbox One har en lite spetsigare launch.
Redigerat av PalmiNio, 31 October 2013 - 11:16.
Postad 31 October 2013 - 11:40
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Tycker 1 poängs skillnad i spelen inte är helt orimligt.
Xbox One kommer ha både Ryse - Dead Rising 3 - Forza 5 som sina 3 största dragplåster. 1 nytt IP som är hypat och 2 uppföljare på titlar som folk mycket väl känner till.
PS4 kontrat med Killzone Shadow Fall - Knack. DriveClub är försenat. Resten är Multi och Indie.
Tycker det är rimligt att påstå att Xbox One har en lite spetsigare launch.
Håller med om att det finns intressantare exklusiva AAA-spel på Xbox One just nu. Kommer vara så fram tills nästa höst tror jag. --------------- Ser ut som att next gen handlar helt och hållet om streaming istället för lokalt innehåll när det gäller media. Nu ser det ut som att även Xbox One kanske inte har stöd för DLNA och mp3 http://www.neogaf.co...ad.php?t=706765 men Major Nelson ska kolla upp det (för 16 timmar sen...), tycker han borde ha koll dock.... https://twitter.com/...613514053611520https://twitter.com/...624766259732480
Postad 31 October 2013 - 13:00
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Håller med om att det finns intressantare exklusiva AAA-spel på Xbox One just nu. Kommer vara så fram tills nästa höst tror jag.
--------------- Ser ut som att next gen handlar helt och hållet om streaming istället för lokalt innehåll när det gäller media.
Nu ser det ut som att även Xbox One kanske inte har stöd för DLNA och mp3
http://www.neogaf.co...ad.php?t=706765 men Major Nelson ska kolla upp det (för 16 timmar sen...), tycker han borde ha koll dock.... https://twitter.com/...613514053611520
https://twitter.com/...624766259732480
Frågan är om en öppenhet till Appar gör att detta problemet löser sig med tiden. Man skulle uppskatta ganska mycket om man hade lika stor öppenhet för Appar som Indie.
Postad 31 October 2013 - 13:08
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
https://twitter.com/...596343495757824 Angående musik (tolkar det som mp3). Glöm mitt svar, såg inte att man skrev "Xbox Music", såg bara music.
Redigerat av Bergan, 31 October 2013 - 13:12.
Postad 31 October 2013 - 13:12
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Tycker 1 poängs skillnad i spelen inte är helt orimligt.
Xbox One kommer ha både Ryse - Dead Rising 3 - Forza 5 som sina 3 största dragplåster. 1 nytt IP som är hypat och 2 uppföljare på titlar som folk mycket väl känner till.
PS4 kontrat med Killzone Shadow Fall - Knack. DriveClub är försenat. Resten är Multi och Indie.
Tycker det är rimligt att påstå att Xbox One har en lite spetsigare launch.
tycker jag verkligen inte. Ryse, dead rising och forza är verkligen inga spel för mig. KZ är det
Postad 31 October 2013 - 13:22
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
tycker jag verkligen inte. Ryse, dead rising och forza är verkligen inga spel för mig. KZ är det 
Nej men nu är det fortfarande så att man får se lite från större perspektiv. Microsoft täcker lite större spektrum av kunder med dessa 3 tunga. Tyvärr tappade Sony en del i DriveClub.
Postad 31 October 2013 - 13:37
Frux
-
Frux
-
Forumräv
-
-
970 inlägg
"Praising the consoles cloud processing", bara där så hör man att det inte är en seriös recension.
Precis vad jag också tänkte. Någon som går på det PR-snacket om cloud computing är inte särskilt insatt i ämnet.
Postad 31 October 2013 - 14:07
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Hehe - fast det var ju rätt många som köpte sonys PR-snack praktiskt taget hela förra generationen så underskatta det inte...
Hade de lagt med server-bitarna som positivt hade det varit en sak men eventuella cloud-funktioner torde ju vara just de bitarna de inte kan testa.
GQ är ju för övrigt inte King eller Café - GQ är tidningen King och Café vill vara...
(edit - kanske borde nämna att jag inte avser deras förmåga att testa konsoler)
Redigerat av letmefly, 31 October 2013 - 14:45.
Postad 01 November 2013 - 13:18
Rumpnisse
-
Rumpnisse
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
MP3 Support, DLNA and more features to follow on 2nd PS4 update
Though there have been a few missteps on Sony’s behalf from the recent FAQ post riddled with mistakes of no MP3 support, NoDLNA support, and a few other features that are not available at launch. We were able to speak to a Sony rep today about if any of these features could be implemented in the near future and much to our surprise we have received a “Yes“. The future update that is in process to be rolled out shortly after the PS4′s launch(November 15th) will include the following detailed features listed below:- Legacy headset support
- Mp3 support for not only in-game but non gaming as well.
- Suspend and resume play feature
All of these features are set to hit PS4′s consoles by late 2013- to early 2014. Which we hope Sony will deliver sooner upon. From what we know these features are being packed in the 2nd forth coming PS4 firmware update. Also these details were hinted today when Shuhei Yoshida made a post on twitter stating that he had a discussion with otherPlayStation 4 development team members about received feedback. With this news being provided Those these features are a definite step in the right direction. We were still unable to confirm future external hard drive support for media or game data would be supported later on. lastly we’re still waiting to hear if there will be future YouTube support for video sharing. What do you think of this good news do you think Sony still needs more features to claim the living room in this next gen console war? comment below let us know.
Postad 01 November 2013 - 13:19
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Tack sony. Ni lyssnar på oss. Plocka bort ljussabeln nu också
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|