Edit: Jag läste precis att den varit demonstrationer mot codid-passen i Frankrike idag. "Vaccinet är inte lösningen", säga bland annat. Vad är då lösningen, kan jag undra?
Kolloidalt silver kanske?

Corona och hur den sprids och är aktiv
Startad av
hundrakg
, nov 14 2020 18:26
2286 svar till detta ämne
Postad 29 augusti 2021 - 10:35
Kolloidalt silver kanske? ![]() Postad 29 augusti 2021 - 11:05
Framförallt sant när det gäller detta forum! 🤢 Postad 29 augusti 2021 - 14:36 Lösningen .å herregud 😁 Såg en intervju av en vaccinmotståndare . Gillar hennes åsikter i en del annat men i detta 😁 Hon ansåg att covid bara är ännu en influensa . Myndigheterna har bara skrämt befolkningen till underkastning . Och lösningen var inte vaccin utan att man helt enkelt skulle öppna upp samhället och låta Covid smitta alla och helt enkelt låta de svaga dö. För folk dör ju iaf . Speciellt vaccin pass för att göra olika saker ansågs som djävulens påfund Edit Hade det verkligen varit som en vanlig influensa så hade jag hållt med lite mer men. Nu verkar ju covid slå så sjukt olika . Redigerat av moparman, 29 augusti 2021 - 14:39. Postad 29 augusti 2021 - 14:40
Det vore väl positivt om alla har lärt sig lite mera om smittsamma sjukdomar och smittskydd under pandemin. Det har ju varit ovanligt mycket information som varit väldigt lättillgänglig vid pressträffar och liknande presentationer.
Sedan finns ju det gänget som inte lär sig något. Dom hade en färdig uppfattning ganska snabbt efter detta börjat om hur saker fungerar, experter vet inget och den egna åsikten upphöjs till en allmängiltig sanning. Jag tror de flesta av oss tillhör gruppen som gör bäst i att följa rekommendationerna. Att "tänka själv" och hitta på egna förutsättningar när man saknar kunskap om helheten, det kan få tråkiga konsekvenser som man inte förutsåg.
Personligen har jag försökt följa rekommendationerna. Jag har säkert inte varit 100%-ig men jag har nog inte direkt brutit mot något, t ex en resa när det var olämpligt.
Jag hoppas att man kommer att använda vaccinpasset till mera än vad man gör just nu. Postad 29 augusti 2021 - 14:49 Postad 01 september 2021 - 08:23 Nu kommer spridningen i skolan - båda mina är hemma med halsont, feber och förkylning. Hämtade självtester och träffade ytterligare fyra föräldrar med barn i samma skola och liknande ålder. Känns ju bra. Not. Postad 01 september 2021 - 08:44
Fasen 👀 Vart bor ni? Postad 01 september 2021 - 08:49 Redigerat av PML73, 01 september 2021 - 08:55. Postad 01 september 2021 - 09:24 Varför denna hysteri? Låter som vilken skolstart som helst, oavsett pandemi eller inte. Postad 01 september 2021 - 10:30
Förr tyckte några medlemmar att man inte kunde jämföra länder, men nu plötsligt går det bra.
Nu är det inte vilken skolstart som helst. Postad 01 september 2021 - 10:45
För folk som inte förstår ironi blir det svårt att förhålla sig till livet. Skönt att veta att svagintelligenta inte styr. Postad 01 september 2021 - 10:51
Fast nu är det ju så att det är masstestning av studenter som gör att siffror skjuter i höjden där. Men men, det säljer ju inga lösnummer. Postad 01 september 2021 - 10:53
Vad var ironiskt i det du skrev? Postad 01 september 2021 - 10:59
Skratt, helt rätt. Just min tanke. Postad 01 september 2021 - 11:15 Jaså? Vad är det som är nytt med denna skolstart, till skillnad mot förra året? Eller framför allt, vad är det dör skillnad mot skolstarterna före år 2020? Det är precis lika många förkylningar som tidigare. Bara det att visss är så j*vla hysteriska och skitnödiga. Varför göra det större än vad det är? Låt ungarna vara hemma när de visar symptom men sluta skrika COVID för minsta droppe snor… Postad 01 september 2021 - 11:18
Skillnaden är Corona Postad 01 september 2021 - 11:34 Hemligheten är att Sverige gör fel, oavsett vad vi gör och oavsett vad vi hade gjort om vi valt en annan väg. Postad 01 september 2021 - 11:43
Är det skitnödigt att tycka det är en annan situation nu med årets skolstart jämfört med innan pandemin? Ja, ungarna blir förkylda runt skolstart som vid alla skolstarter, men skillnaden nu är att förkylningen mycket väl kan vara Covid-19 och om man har gamla sköra personer i sin närhet som man vill fortsätta träffa så säkert som möjligt är det kanske inte så konstigt att en del av oss ser annorlunda på denna skolstart jämfört med pre 2020. Har man hängt med i nyhetsrapporteringen så vet man att de fullvaccinerade grupper som ändå är mer utsata när det gäller Covid-19 är äldre och personer med bakomliggande sjukdom. Redigerat av peppelito, 01 september 2021 - 11:46. Postad 01 september 2021 - 11:59
Ja, om den egna kompassen är skev spelar det ju ingen roll hur staten drar linjerna... Redigerat av PML73, 01 september 2021 - 12:00. Postad 01 september 2021 - 12:04 Försäljningen av hästmedicin ökar i staterna.
– Folk åker till djuraffärer och köper medicinen som är högt koncentrerad för att den är tänkt att användas till djur på 450 kilo, säger doktor Shawn Varney, chef för södra Texas giftinformationscentral till The New York Times.
https://www.gp.se/ny...ådan-1.53839900 Postad 01 september 2021 - 12:13
Läste en fantastisk tråd på Twitter där de postade screenshots från Facebook skrivna av folk som bajsade på sig till höger och vänster efter att de tagit djurdoserna. De var inte så oroliga, men undrade om det helt enkelt var sjukdomen som lämnade kroppen. Helt normalt. Redigerat av mr.keyser, 01 september 2021 - 12:14. Postad 01 september 2021 - 12:17
Om man har barn i skolålder som inte brukar bli förkylda i samband med skolstart som nu blivit det, tro la fan man blir orolig. Postad 01 september 2021 - 12:53
FHM's rekommendation är att testa vid symtom. Tycker du inte man skall följa det? Postad 01 september 2021 - 13:40 Har man sköra personer i sin närhet, eller långväga bort, bör man ju ändå inte träffa dem om man är förkyld. Man bör osvsett inte träffa folk när man bär på NÅGON sorts smitta, så där har ju pandemin fört med sig något positivt, fler håller sig hemma även med mild förkylning och det är knappast något arbetsgivare längre motsätter sig. Men för den delen behöver man inte måla fan på väggen och skrika ut att det skolan är en smitthärd av Covid? Nu har jag inte memorerat sidorna tillbaka till skolstarten 2020, men var du lika hysterisk då? För barn i grundskola också rekommendationen att avvakta. Är barnet feberfritt efter 5 dagar kan barnet gå tillbaka efter 7 dagar, även med lätt hosta/snuva. Har det gått mer än 5 dagar lär man väl ändå kolla upp vad det är? Så nej, jag tycker inte man ska springa och testa för minsta symptom iom det finns alternativ. Postad 01 september 2021 - 14:35
Nu påstår jag inte att jag har full koll på rekommendationerna för barn i skolåldern eftersom jag inte har barn. Men att som minimum följa rekommendationerna tycker jag är en bra grundregel oavsett ålder.
Att kalla personer som är försiktiga för "hysteriska" blir ju lite konstigt. Dom som har varit försiktiga har väl inte varit drivande i smittspridningen? Men du kanske prioriterar något annat än att begränsa smittspridningen? Postad 01 september 2021 - 14:37
Vem är hysterisk - jag? Orolig, ja. Hysterisk? Nja.
Dessutom SKA man testa alla barn vid symtom om du nu inte visste det: Barn och covid-19 - 1177 Vårdguiden
Redigerat av MrSpokk, 01 september 2021 - 14:37. Postad 01 september 2021 - 15:44 Detta är vad som står på Folkhälsomyndighetens hemsida https://www.folkhals...g-stanna-hemma/ ”Vid symtom behöver barnet stanna hemma så länge det har symtom samt ytterligare två dygn som ska vara helt utan symtom. Efter sju dygn kan barnet gå tillbaka till förskolan och annan verksamhet även om det har kvar lätta symtom som till exempel lätt hosta eller lätt snuva. De två sista dygnen ska barnet varit utan feber och i övrigt varit friskt. Detta baseras på bedömningen att man vid ett normalt tillfrisknande inte smittar andra med covid-19 efter sju dygn. Ovanstående upprepas varje gång symtom uppstår på nytt. Folkhälsomyndigheten rekommenderar inte att barn i förskoleålder testas vid symtom på covid-19. För barn i grundskolan rekommenderar vi testning vid symtom på covid-19. Om barnet inte testas, till exempel för att regionen där man bor har valt en annan ålder för testning, gäller samma rekommendationer som för förskolebarn.” Postad 01 september 2021 - 16:02 Postad 01 september 2021 - 16:24 Ja, FHM rekommenderar alltså att barn från grundskoleålder och äldre testar sig vid symtom. Att då ha inställningen att denna skolstart inte skiljer sig från tidigare skolstarter känns något verklighetsfrånvänt... Postad 01 september 2021 - 16:58 Verklighetsfrånvänt? Näh, men jag målar inte heller fan på väggen så fort barnen blir snuviga och basunerar ut på forum att ”nu är spridningen igång, jag träffade x föräldrar med barn med samma förkylningssymptom”. Likväl så höjer jag inte ögonbrynen för att det börjat gå förkylningar när skolan börjar igen. Postad 01 september 2021 - 17:01 Spridningen är igång. Ser bara här vid oss att flera familjer har fått hem barn med covid. Målar inte fan på väggen men jag är lite bekymrad över vad hösten har i sikte. Postad 01 september 2021 - 17:12
Jag håller med dig där. Ett resultat av ökat resande och sammankomster. Postad 01 september 2021 - 17:15
Beror detta på avvecklade restriktioner? Postad 01 september 2021 - 17:37 Postad 01 september 2021 - 17:57 Men denna skolstart är alltså, enligt dig, inte annorlunda jämfört med tidigare skolstarter trots pågående pandemi och samhällsspridning av deltavariant och 100% ovaccinerade skolbarn? Vi får väl enas om att vi är oeniga... Postad 01 september 2021 - 19:29
Att spridningen just nu ökar tror jag inte någon ifrågasätter som följer nyhetsrapporteringen. Det finns ju ett antal indikatorer på detta och dom flesta är väl på väg åt fel håll just nu.
Hur man bör agera vet förhoppningsvis majoriteten också. För dom som är osäkra finns ju info i överflöd. Jag tror inte någon vill upprepa förra vintern. Postad 01 september 2021 - 23:35 Så den medicinen borde fungera bra (men kanske inte mot Covid) för en genomsnittlig amerikan… Postad 02 september 2021 - 00:51
🤣 Postad 03 september 2021 - 08:09
Postad 03 september 2021 - 08:54 Öm i kroppen. Men inte värre än att jag kan jobba. Hoppas det inte blir värre så min helg förstörs. Blev ni dåliga ? Postad 03 september 2021 - 09:00
Första dosen blev jag öm i armen. Andra dosen blev jag väldigt trött, men en timma på soffan så var jag normal igen. Den jag känner som fått värst biverkningar hade feber i två dagar. Överlag har det varit väldigt milda biverkningar.
De jag känner som haft Covid har inte klarat sig lika bra. En död, två med svår långtids-Covid (sjukskrivna), ett helt gäng med mildare långtids-covid (saknar lukt och smak osv) och sen ett gäng som var jävligt risiga. Samt förstås några med väldigt milda symtom, en hade bara lite snuva. Då är denna grupp mycket mindre än den som vaccinerat sig. Den här kommentaren är inte riktad till dig Andreas. Men denna summering slår mig varje gång jag hör/läser argument från en som är anti-vaccin. Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 03 september 2021 - 09:06. Postad 03 september 2021 - 12:32 Jag fick lite ont i huvudet efter första sprutan och var lite trött i ett par dagar efter båda, men då sov jag också sämre på grund av att armen var öm. Annars klarade jag mig undan biverkningar. Postad 03 september 2021 - 13:34 Samma här. Kunde inte sova på den sidan en natt efter varje spruta. Lite svårt att lyfta armen ända upp i knappt ett dygn. Men inga andra biverkningar. Postad 03 september 2021 - 16:56
1:a sprutan: Armen svullnade upp i ~3 dagar och tryckte på nerv så blev "enarmad". Blåmärke storlek som handflata. Kallas tydligen "Moderna arm"
2:a sprutan Hög feber i ~36 timmar Frossa Rejäla svettningar (vaknade med sängkläder dränkte i svett 3 nätter). Huden över hela kroppen var betydligt varmare än normalt i ca 1 vecka efter. Ett "bröst" i armhålan pga svullna lymfkörtlar. Ännu inte helt borta efter 10 dagar.
Verkar vara en del ovanliga (< 1/100) biverkningar men bättre än att åka på COVID dock. Postad 03 september 2021 - 17:55
varför är det bättre? många får ju betydligt mindre symptom av det än detta du hade? dessutom verkar det ju som att man blir mer immun av covid sen än av vaccinet Postad 03 september 2021 - 18:03
Covid 19 är farligare än vaccinet 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |