Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
#1851
Postad 20 September 2012 - 20:48
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Varför skulle C More Series heta C More Series HD? Det är 2 olika kanaler där HD har samma innehåll i högre upplösning. Om du inte har C More Series HD i kanallistan så behöver du nog göra en ny kanalsökning.
Aha, serier i HD igen. Då kan man sluta ladda ner igen.
#1852
Postad 23 September 2012 - 11:02
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Nu fungerar EPG:n igen! Tack Canal Digital!!!
För skojs skull plockade jag fram min Sagembox med den gamla mjukvaran, den som CDs kundtjänst med övertygelse hävdade var trasig eftersom EPG och nerladdning av ny mjukvara inte funkade. Kan ni tänka er, efter omläggningen funkar min box också som den brukade. EPG fylls snällt på och det tar flera minuter att stänga av den. Och min signal är precis lika stark som den var när det inte fungerade. Eller det kanske var boxen som magiskt reparerade sig själv efter ett par månader på vinden.
#1853
Postad 23 September 2012 - 12:36
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ja ibland kan magiska saker hända på vindar och garderober
#1854
Postad 25 September 2012 - 16:52
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
CD, ni skulle släppa en ny mjukvara till Sagem boxen 250gb Pvr, ni skrev för ett bra tag sedan att den var snart klar att släppas, hur går det? Kommer det någonsin någon? Vi är många med problem...
#1855
Postad 25 September 2012 - 16:55
pewi78
-
pewi78
-
Forumräv
-
-
730 inlägg
CD frivisar tydligen alla Cmore kanaler i helgen!
#1856
Postad 25 September 2012 - 19:09
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
CD, ni skulle släppa en ny mjukvara till Sagem boxen 250gb Pvr, ni skrev för ett bra tag sedan att den var snart klar att släppas, hur går det? Kommer det någonsin någon? Vi är många med problem...
det enda som är säkert att set kommer är krypteringsavgift på tvillingkorten, det löftet kommer de hålla till 100%
#1857
Postad 27 September 2012 - 12:12
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
CD, ni skulle släppa en ny mjukvara till Sagem boxen 250gb Pvr, ni skrev för ett bra tag sedan att den var snart klar att släppas, hur går det? Kommer det någonsin någon? Vi är många med problem...
Finns det något svar på denna fråga Canaldigital?
#1858
Postad 27 September 2012 - 12:25
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Finns det något svar på denna fråga Canaldigital?
Hej Micke7tyu Vi ber att få återkomma med information inom kort. Med vänliga hälsningar Pauline
#1859
Postad 28 September 2012 - 17:53
Patrik.A
-
Patrik.A
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej Micke7tyu
Vi ber att få återkomma med information inom kort.
Med vänliga hälsningar Pauline
Inom kort = Q1 2013 eller? Behandligen av oss stackare som tvingas leva med denna box är inget annat än skamlig. Jag har sedan länge gett upp att ringa support vilket innebär att mina chanser att få ADB-boxen till ett bra pris utan att binda upp mig på ytterligare 24-27 månader givetvis är obefintliga. P.
#1860
Postad 29 September 2012 - 08:48
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
506 inlägg
Kanalen Showtime kan jag bara få den om jag abonnerar på C More paketet?
#1861
Postad 29 September 2012 - 16:37
Knut_jr
-
Knut_jr
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hur är det med dom norska dekodrarna?
Fungerar dom här?
Är dom bättre än skiten som cd har i sverige?
Blir tvungen att gå tillbaka till CD nu, gick över till telia pga CD's dåliga HD inspelnings box.
Den vi hade överröstade tv'n med fläkt och vibrationer.
#1862
Postad 29 September 2012 - 16:58
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
CD frivisar tydligen alla Cmore kanaler i helgen!
Jag kan se att det stämmer att det är frivisning men hur visste du det?
#1863
Postad 29 September 2012 - 18:56
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Jag kan se att det stämmer att det är frivisning men hur visste du det?
http://www.canaldigital.se/kundservice/kundservice-informerar/2012/Frivisning-av-C-More-i-helgen/
#1864
Postad 29 September 2012 - 20:32
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Är det jag som börjar höra taskigt eller har inte ljudet blivit sketauselt på en del kanaler? Allra helst vid DD 5.1
#1865
Postad 30 September 2012 - 10:01
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Vad har hänt med Disney Junior??? Pissdålig bildkvalitet på den kanalen numera. Har CD komprimerat den så hårt det går för att få in nån av de nya premiumkanalerna som tex TV4 Nyheter. Barnen skiter ju i hur bilden ser ut, men som alla med barn vet så vill de ju att man ska sitta med dem och kolla ibland och jag retar ihjäl mig på den skitdåliga bildkvaliteten varje gång jag slår mig ner med ungarna och Disney Junior är igång...
//P
#1866
Postad 30 September 2012 - 10:26
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Hur är det med dom norska dekodrarna? Fungerar dom här? Är dom bättre än skiten som cd har i sverige?
Blir tvungen att gå tillbaka till CD nu, gick över till telia pga CD's dåliga HD inspelnings box. Den vi hade överröstade tv'n med fläkt och vibrationer.
De har samma boxar med samma problem.
#1867
Postad 30 September 2012 - 13:57
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Vad har hänt med Disney Junior??? Pissdålig bildkvalitet på den kanalen numera. Har CD komprimerat den så hårt det går för att få in nån av de nya premiumkanalerna som tex TV4 Nyheter. Barnen skiter ju i hur bilden ser ut, men som alla med barn vet så vill de ju att man ska sitta med dem och kolla ibland och jag retar ihjäl mig på den skitdåliga bildkvaliteten varje gång jag slår mig ner med ungarna och Disney Junior är igång...
//P
Den sänds med en bithastighet på 3,8 Mbit/s så det är inte lågt Men de kan få kanalen hårt komprimerad från sin leverantör, då hjälper det inte hur hög bithastighet CD använder
#1868
Postad 30 September 2012 - 14:43
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
I min värld är allt under 5mbit för MPEG2 SD sändningar lågt.
#1869
Postad 30 September 2012 - 16:29
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Nyheter på gång för de norska kabeltv-kunderna som ser mycket trevliga ut: http://www.dinside.n...canal-digital#/Det går tydligen att utveckla kabeltv-tjänsten vilket man inte trott efter CD's nästintill kompakta tystnad om svensk kabel -tv. Vi kabel-kunder har blivit styvmoderligt behandlade under ett par års tid nu. Ex.vis har det inte kommit en mjukvaruuppdatering sedan juni 2010 (beror definitivt inte på att den är felfri), tre hd-kanaler tagits bort under denna tid och vi har inte fått tillgång till TV3 HD, 5:an HD eller GO-tjänsten. Trots detta betalar vi väl så mycket som parabolkunderna. När ska vi svenska kunder få någon som helst information om vad som kommer att hända hos oss?
#1870
Postad 30 September 2012 - 17:33
Latmann
-
Latmann
-
Amatör
-
-
61 inlägg
OchHur blir det med kanalen som försvann....ja den med liveframträdanden...MTVHD, heter den visst !!!!!!Har ni några planer på denna i sortimentet månne--- igen, inom snar framtid , eller bör man som kund/tittare avbryta med Canal Digital efter avtalad period. Och taga ett "8 favoriter" ( Flex 8 )hos Boxer för 99 kr/12 månaders period, jorå dom har kanalen för intresserade. Konkret svar från kundtjänst emotses. Inte nja eller kanske senare,bla bla.
Redigerat av Latmann, 30 September 2012 - 17:36.
#1871
Postad 30 September 2012 - 17:58
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
I min värld är allt under 5mbit för MPEG2 SD sändningar lågt.
Men SD kanalerna hos CD ligger mellan 2,5 - 4,8 Mbit ( de flesta runt 3,8Mbit/s) undantaget TV4 6 Mbit/s och SVT 1 o 2 10 Mbit/s
Redigerat av lindo, 30 September 2012 - 18:01.
#1872
Postad 30 September 2012 - 18:07
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Och
Hur blir det med kanalen som försvann....ja den med liveframträdanden...MTVHD, heter den visst !!!!!!
Har ni några planer på denna i sortimentet månne--- igen, inom snar framtid , eller bör man som kund/tittare avbryta med Canal Digital efter avtalad period.
Och taga ett "8 favoriter" ( Flex 8 )hos Boxer för 99 kr/12 månaders period, jorå dom har kanalen för intresserade.
Konkret svar från kundtjänst emotses. Inte nja eller kanske senare,bla bla.
Tråkigt att MTV Live HD (så heter den) försvann hos CD. OM du tycker att denna kanal är det som skiljer mellan Boxer och Canal Digital ska du naturligtvis byta tv leverantör. Varför funderar du ens? /Fredrik
#1873
Postad 30 September 2012 - 18:41
Latmann
-
Latmann
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tråkigt att MTV Live HD (så heter den) försvann hos CD. OM du tycker att denna kanal är det som skiljer mellan Boxer och Canal Digital ska du naturligtvis byta tv leverantör.
Varför funderar du ens?
/Fredrik
Mest bekymrad är jag över ditt svar...detta funderar jag mest över, nej vilken onödig kanal jö, behöver någon denna
#1874
Postad 30 September 2012 - 22:52
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Men SD kanalerna hos CD ligger mellan 2,5 - 4,8 Mbit (de flesta runt 3,8Mbit/s) undantaget TV4 6 Mbit/s och SVT 1 o 2 10 Mbit/s
Ja dom kanske ligger inom den bitraten men det ändrar inte åsikten om att det är för dåligt. Ser nästan ut som webbtv på vissa kanaler.
Redigerat av Leatherface, 30 September 2012 - 22:52.
#1875
Postad 01 October 2012 - 09:53
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Finns det något svar på denna fråga Canaldigital?
Hej Allihopa, Här kommer uppdateringen vi lovat er: http://www.canaldigi...D-boxen-250-GB/Med vänliga hälsningar Emelie
#1876
Postad 01 October 2012 - 10:15
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Och
Hur blir det med kanalen som försvann....ja den med liveframträdanden...MTVHD, heter den visst !!!!!!
Har ni några planer på denna i sortimentet månne--- igen, inom snar framtid , eller bör man som kund/tittare avbryta med Canal Digital efter avtalad period.
Och taga ett "8 favoriter" ( Flex 8 )hos Boxer för 99 kr/12 månaders period, jorå dom har kanalen för intresserade.
Konkret svar från kundtjänst emotses. Inte nja eller kanske senare,bla bla.
Silver och Silver Hd gör inget om vi får tillbaks heller.
#1877
Postad 01 October 2012 - 12:15
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Hej Allihopa, Här kommer uppdateringen vi lovat er: http://www.canaldigi...D-boxen-250-GB/ Med vänliga hälsningar Emelie
Var dessa verkligen de viktigaste felen att åtgärda? Jag är glad att jag inte väntat på denna uppdatering, den lagar inget av de alvarligaste problemen jag hade med den. (Nåja, kanske lagar den synken mellan tid/bild vid spolning, eller har de bara ökat hastigheten på flimret...)
#1878
Postad 01 October 2012 - 12:43
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Var dessa verkligen de viktigaste felen att åtgärda?
Berättigad fråga, en annan aspekt är ju hur få rättningar det handlar om sett till den tid det tagit att få fram den nya versionen. Inger ju inget större förtroende. Jag är glad att jag inte väntat på denna uppdatering, den lagar inget av de alvarligaste problemen jag hade med den.
Nej, min box får stå kvar på vinden, till skillnad från CD kan jag inte med gott samvete sälja en sådan box, trots att min har den urgamla mjukvaran som faktiskt i många avseenden funkar bättre än den nya.
#1879
Postad 01 October 2012 - 13:23
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Och
Hur blir det med kanalen som försvann....ja den med liveframträdanden...MTVHD, heter den visst !!!!!!
Har ni några planer på denna i sortimentet månne--- igen, inom snar framtid , eller bör man som kund/tittare avbryta med Canal Digital efter avtalad period.
Och taga ett "8 favoriter" ( Flex 8 )hos Boxer för 99 kr/12 månaders period, jorå dom har kanalen för intresserade.
Konkret svar från kundtjänst emotses. Inte nja eller kanske senare,bla bla.
Hej, VH1,MTV HD, Silver HD samt Silver utgick ur utbudet den 2:a April. Som det ser ut i dagsläget kommer dessa ej återkomma men vi kan inte svara för vad som sker framledes med rättigheter osv. Med vänlig hälsning Mikael
Redigerat av Allente Sverige, 01 October 2012 - 13:23.
#1880
Postad 02 October 2012 - 09:53
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej Allihopa,
Här kommer uppdateringen vi lovat er: http://www.canaldigi...D-boxen-250-GB/
Med vänliga hälsningar Emelie
Trevligt! Tog visserligen lite tid men nu hoppas vi !!
#1881
Postad 02 October 2012 - 09:58
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hade gärna sett att CanalDigital också kunde ha med TV10 i utbudet också. (CD är den enda distributören som INTE har kanalen idag).
#1882
Postad 03 October 2012 - 20:59
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Kommer nog vara så sålänge inte CD släpper nån mer kanal till Viasat t.ex. Kanal 9 eller nåt i den stilen.
Är väl typ samma sak där Viasat är väl dom enda som inte har den kanalen.
#1883
Postad 04 October 2012 - 08:36
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
För mig kändes det iofs inte som någon stor förlust att jag miste TV10 när jag gick från Boxer till CD, men på sätt och vis tycker jag det borde vara Viasat som skulle anstränga sig för att få in den i CDs utbud. Syftet med kanalen är väl huvudsakligen att sända "teasers" för utbudet i Viasats ordinarie paket, inte minst på sportsidan. Visst sänds en del bra dokumentärer på TV10, men räknat från kanalens start kan det inte handla om många unika titlar, det känns som ett ganska litet bibliotek som går om och om igen. Kanal 9 är ju mer av en repriskanal för SBS, ungefär som TV6 för Viasat, undrar om Viasat betraktar Kanal 9 som ett tillskott värt besväret att distribuera.
#1884
Postad 04 October 2012 - 16:56
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Viasat lär inte betrakta Kanal 9 som en attraktiv kanal lite deckare (som Viasat Crime), repriser från Kanal 5 och lite medelåldersfokus som TV8.
TV10 är en showcase-kanal för Viasat Explorer, Viasat History, i viss mån Viasat Nature och naturligtvis för Viasats sportkanaler. Designad för marknätet där det finns ont om utrymme, och ger en teaser om vad det finns i Viasats parabolerbjudande.
Finns säkert i bakgrunden att MTG vill ha något för att släppa TV10 till CDs plattform, bra betalt bla annat. TV6 är tex möjlig för CD att få, men CD vill inte betala distributionsavgift till MTG för den. Så länge CD ser att det inte påverkar abbonemangsstocken så gör de inget. Om dessa bitar vore dealbreakers så som TV3 och kanal 5 var i förhållande till marknätet och både Viasat och CD rasade till förmån för marknätet, då kommer man överens.
#1885
Postad 06 October 2012 - 23:06
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Vad har hänt med Disney Junior??? Pissdålig bildkvalitet på den kanalen numera. Har CD komprimerat den så hårt det går för att få in nån av de nya premiumkanalerna som tex TV4 Nyheter. Barnen skiter ju i hur bilden ser ut, men som alla med barn vet så vill de ju att man ska sitta med dem och kolla ibland och jag retar ihjäl mig på den skitdåliga bildkvaliteten varje gång jag slår mig ner med ungarna och Disney Junior är igång...
//P
Håller med Ännu värre är att man i England inte ens har dessa kanaler i SD Där har man Disney XD HD Disney Cinema HD Disney Channel HD dessutom har man Nickelodeon HD Cartoon Net HD Comedy Central HD Kanaler som vi bara har i SD Varför är det så Canal Digital ? Hur länge skall ni vänta med dessa kanaler ?
#1886
Postad 07 October 2012 - 11:46
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Håller med Ännu värre är att man i England inte ens har dessa kanaler i SD Där har man Disney XD HD Disney Cinema HD Disney Channel HD dessutom har man Nickelodeon HD Cartoon Net HD
Comedy Central HD
Kanaler som vi bara har i SD
Varför är det så Canal Digital ?
Hur länge skall ni vänta med dessa kanaler ?
nä men va ska vi me dessa kanaler till när vi har tv4s härliga utbud hos CD..
#1887
Postad 07 October 2012 - 12:22
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ännu bättre skulle ju bara att släcka ner alla SD versioner av kanalerna som finns som HD och börja en övergång till MPEG4 så det finns plats för fler HD kanaler. Att skicka ut nya boxar till alla med SD boxar skulle iofs kosta en del men skulle ge tillbaka i fler kunder.
Skulle ju kanske gå kombinera med nåt erbjudande om man binder sig 12-24 mån också där man får en gratis HD box.
Redigerat av Leatherface, 07 October 2012 - 12:23.
#1888
Postad 07 October 2012 - 19:43
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Fungerar det inte att se 3D via kabel-tv sedan omläggningen till C More? På min TV kommer det bara upp "Tjänsten ej tillgänglig" på 3D-kanalen. Hade sett fram emot El Clásico i 3D och är grymt besviken! Har C More Max.
Funkar det för någon här? Kabel eller parabol.
#1889
Postad 07 October 2012 - 20:43
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Via parabol fanns det en 3D sändning av matchen, ja.
#1890
Postad 08 October 2012 - 14:43
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Vad har hänt med Disney Junior??? Pissdålig bildkvalitet på den kanalen numera. Har CD komprimerat den så hårt det går för att få in nån av de nya premiumkanalerna som tex TV4 Nyheter. Barnen skiter ju i hur bilden ser ut, men som alla med barn vet så vill de ju att man ska sitta med dem och kolla ibland och jag retar ihjäl mig på den skitdåliga bildkvaliteten varje gång jag slår mig ner med ungarna och Disney Junior är igång...
//P
Hej peppelito. Vi är medvetna om att det just nu är problem med kvaliteten, detta är felanmält och kommer att bli löst i mitten av november. Med vänliga hälsningar Emelie
#1891
Postad 08 October 2012 - 15:13
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Finns det planer på att ändra MyTV i den nya boxen så man får det mer överskådligt? Jag tycker Sagem boxen gjorde det bra, lade alla inspelningar av en serie i en mapp istället som nu blanda hej vilt i en enda lång lista.
#1892
Postad 09 October 2012 - 09:06
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Finns det planer på att ändra MyTV i den nya boxen så man får det mer överskådligt? Jag tycker Sagem boxen gjorde det bra, lade alla inspelningar av en serie i en mapp istället som nu blanda hej vilt i en enda lång lista.
Hej Melmac Vi har tyvärr ingen information om detta just nu vi lyft frågan vidare och återkommer så fort vi har fått svar. Med vänliga hälsningar Therese
#1893
Postad 09 October 2012 - 09:21
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hej Melmac Vi har tyvärr ingen information om detta just nu vi lyft frågan vidare och återkommer så fort vi har fått svar. Med vänliga hälsningar Therese
hehe, det svaret är väl ungefär det vi fått sedan vi påpekade röriga MyTV redan när boxen släpptes förra hösten. ni kan ju gärna i svaren indikera om det är ett nytt problem eller om det är känt sedan tidigare.
#1894
Postad 09 October 2012 - 19:53
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
#1895
Postad 10 October 2012 - 01:45
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Bra frågan Ruva
När får ni ändan ur vagnen Canal Digital ?
#1896
Postad 10 October 2012 - 08:57
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Vad har hänt med SVT's SD sändningar? De är i urusel kvalitet, framför allt på lokalsändningar!
Redigerat av Melmac, 10 October 2012 - 08:57.
#1897
Postad 10 October 2012 - 09:15
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej Melmac Vi har tyvärr ingen information om detta just nu vi lyft frågan vidare och återkommer så fort vi har fått svar. Med vänliga hälsningar Therese
Är det inte CD själva som hanterar boxen (+ADB) ? Isåfall kan man undra vart frågan skall lyftas. Samma gäller pixelering vid inspelningar och ("vissa bitar kunde inte spelas in pga....) vilket är skumt då alla 4 staplar är knallgröna och 100% styrka. Måste vara en bugg när så många har samma problem
#1898
Postad 10 October 2012 - 21:16
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hej gott folk.
C More Series och 5.1
Hur upplever ni ljudet på den kanalen? Är det som det ska? Jag är inte helt säker....
jag tycker dialogen inte ligger riktigt där den ska. Vad tycker ni?
Jag säger inte mer, det får ni kolla upp. Ni som har en hemmabio och kan höra 5.1 ljud alltså.
#1899
Postad 10 October 2012 - 22:40
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Hej gott folk. C More Series och 5.1 Hur upplever ni ljudet på den kanalen? Är det som det ska? Jag är inte helt säker....
jag tycker dialogen inte ligger riktigt där den ska. Vad tycker ni? Jag säger inte mer, det får ni kolla upp. Ni som har en hemmabio och kan höra 5.1 ljud alltså.
De sänder ut i 5.0 stereo och de verkar inte ha fattat det själva ännu
#1900
Postad 10 October 2012 - 22:54
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Nä, fick svaret Jag har idag mottagit följande svar från våra tekniker: "Vi har idag testat 5.1 ljudet på C More Series HD kanalen, och det fungerar bra. C More Series SD kanalen har bara stereo ljud."
från C More för några timmar sedan. jag upplever att det kanske har 5.1 ljud men att "talkanalen" är för bred. På övriga kanaler kommer talet till 75% från centerhögtalaren, på Series HD tycks det snarare vara 25% som kommer från den.. Den är inte tyst. Behöver ett bra argument att svara C More med...
Redigerat av Monshi, 10 October 2012 - 22:55.
12 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 11 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|