* Officiell Tråd - Apple iPhone *
2504 svar till detta ämne
Postad 13 March 2008 - 20:48
HelGo
-
HelGo
-
Användare
-
-
107 inlägg
Det är ingen skillnad mellan 8 gb och 16gb förutom det självklara. (Dock är det garanterat att 16gb skickas med 4.6 bootloader). Iphonen funkar bra i Norrland, testat med Halebop i Sundsvall och Vemdalen, fullmottagning konstant.
OK tack och om min 8gb inte skulle skickas med 4.6 bootloader kan jag uppgradera till det själv då?
Postad 13 March 2008 - 20:48
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
har nu fått activating,unlock och jailbreak att fungera men edge vill inte fungera.
Detta står att den inte kna använda edge när man vill installera packs i installern.
Någon som vet hur jag ska göra?
(Har skrivit in internet.telenor.se)
gårdemyr
Postad 13 March 2008 - 20:54
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Trodde jag skrev att 8GB och 16GB är exakt lika för några sidor sedan. Men det rullar in så många inlägg nu så det försvinner snabbt  . TurboSIM var ett chip som behövdes innan man lyckades låsa upp 1.1.2 med mjukvara. Det behövs inte längre, och det är väldigt dyrt och onödigt. Alla telefoner kan idag uppgraderas till 1.1.4.
Dock kan du inte köra 4.6BL+04.04....BB+1.1.4. Har du 4.6BL måste du nedgradera BB till 04.02....
Postad 13 March 2008 - 21:19
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
har nu fått activating,unlock och jailbreak att fungera men edge vill inte fungera.
Detta står att den inte kna använda edge när man vill installera packs i installern. Någon som vet hur jag ska göra?
gårdemyr
Det brukar vara så det ska se ut....testa och skriv "services.telenor.se" i stället. Men inte har väl Telenor edge i Sverige? Det är väl bara Telia som har? Jag vet att det står ett E i iPhonen men det är väl bara för att telefonen inte har någon speciell ikon för gprs? Eller har jag missat något?
Postad 13 March 2008 - 21:24
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Detta står att den inte kna använda edge när man vill installera packs i installern. Någon som vet hur jag ska göra?
gårdemyr
Det brukar vara så det ska se ut....testa och skriv "services.telenor.se" i stället. Men inte har väl Telenor edge i Sverige? Det är väl bara Telia som har? Jag vet att det står ett E i iPhonen men det är väl bara för att telefonen inte har någon speciell ikon för gprs? Eller har jag missat något?
testar detta, tack för tipset gårdemyr editerat: det jag vill är att installern ska funka, och när jag laddat ner en app (BSD subsystem) så laddar den (det vita i underkanten) sen tar de slut och en runt liten laddade sak laddas i överkanten (högst upp) och denna slutar aldrig och man kan inte trycka på nåt inne i installern. Så man måste avsluta och när man sedan går in i installern igen så står det nåt om att det inte gick att installera programmet och nåt sånt. Någon som vet något om detta? tack på förhand gårdemyr editerat igen: Får meddelandet NOTICE Do not use passwd to change the password on 1.1.3 ITt is currently broken and will nake Springboard crash continuously
Redigerat av gårdemyr, 13 March 2008 - 21:34.
Postad 13 March 2008 - 21:40
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
testar detta, tack för tipset gårdemyr
editerat: det jag vill är att installern ska funka, och när jag laddat ner en app (BSD subsystem) så laddar den (det vita i underkanten) sen tar de slut och en runt liten laddade sak laddas i överkanten (högst upp) och denna slutar aldrig och man kan inte trycka på nåt inne i installern. Så man måste avsluta och när man sedan går in i installern igen så står det nåt om att det inte gick att installera programmet och nåt sånt. Någon som vet något om detta?
tack på förhand gårdemyr
editerat igen: Får meddelandet NOTICE Do not use passwd to change the password on 1.1.3 ITt is currently broken and will nake Springboard crash continuously
Om du fick upp noticet så borde det ju vara installerat. Har du inte WiFi? Det är bara Telia som her EDGE i Sverige, vi andra får nöja oss med WiFi och GPRS  . Sedan kanske det står ett E, men det beror ju på att telefonen förutsätter att du har Edge.
Redigerat av Phindus, 13 March 2008 - 21:41.
Postad 13 March 2008 - 21:49
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Det är bara Telia som her EDGE i Sverige, vi andra får nöja oss med WiFi och GPRS . Sedan kanske det står ett E, men det beror ju på att telefonen förutsätter att du har Edge.
YES! För en gångs skull hade jag fattat helt rätt
Postad 13 March 2008 - 21:58
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
testar detta, tack för tipset gårdemyr
editerat: det jag vill är att installern ska funka, och när jag laddat ner en app (BSD subsystem) så laddar den (det vita i underkanten) sen tar de slut och en runt liten laddade sak laddas i överkanten (högst upp) och denna slutar aldrig och man kan inte trycka på nåt inne i installern. Så man måste avsluta och när man sedan går in i installern igen så står det nåt om att det inte gick att installera programmet och nåt sånt. Någon som vet något om detta?
tack på förhand gårdemyr
editerat igen: Får meddelandet NOTICE Do not use passwd to change the password on 1.1.3 ITt is currently broken and will nake Springboard crash continuously Om du fick upp noticet så borde det ju vara installerat. Har du inte WiFi?
Det är bara Telia som her EDGE i Sverige, vi andra får nöja oss med WiFi och GPRS . Sedan kanske det står ett E, men det beror ju på att telefonen förutsätter att du har Edge.
Jo jag vet att det bara är telia som har edge, men jag har wifi och kan gå ut på nätet osv. Men sen när jag tittar på uninstall så är det bara installer som finns där. Men när jag testar att installera BSD Subsystem så hänger den sig (verkar det som) en liten rund sak högst upp laddar hela tiden och det händer inget. Detta är ju inte rätt? Sen kan jag inte göra mer, det hänger sig i installern när den laddar (runda saken) sen måste jag stänga av telefonen så jag vet inte vad jag har gjort för fel, inställningar eller vad det kan vara? gårdemyr
Postad 13 March 2008 - 22:08
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Testa att rensa kön i installer...
Postad 13 March 2008 - 22:19
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Testa att rensa kön i installer...
och det gör jag hur? tack för tipset gårdemyr editerat: Hade inte något i kön Andra tips på varför inte installern vill fungera? editerat igen: Funkar nu, var lite refresh and starta om som gjorde susen. Tack ändå
Redigerat av gårdemyr, 13 March 2008 - 22:31.
Postad 13 March 2008 - 23:29
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
När ni säger kör en Restore... menar ni genom iTunes?
För det gick inte. "could not restore. unknown error (1)"
:/
EDIT: Nevermind, nu gick det när jag provade andra gången av någon anledning. Men sen efter restoren klagade den på simkortet och så.. iofs provade jag aldrig ziphone då.
Spelar det någon roll om jag har i AT&T kortet eller om sim-tray är tom när jag kör ZiPhone?
Redigerat av shuriken, 13 March 2008 - 23:40.
Postad 13 March 2008 - 23:47
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
När ni säger kör en Restore... menar ni genom iTunes?
För det gick inte. "could not restore. unknown error (1)"
:/
EDIT: Nevermind, nu gick det när jag provade andra gången av någon anledning. Men sen efter restoren klagade den på simkortet och så.. iofs provade jag aldrig ziphone då.
Spelar det någon roll om jag har i AT&T kortet eller om sim-tray är tom när jag kör ZiPhone?
Jag laddar alltid hem firmware till hårddisken sedan håller man ned shift och trycker på restore i itunes. Hmm tror inte simkort skall spela någon roll men tidigare skulle man ha AT&T isatt då man jailbreaka omjag inte finns fel men om du kör med AT&T så blir det iaf inte fel.
Postad 14 March 2008 - 09:26
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Well, nu har jag kört reset och jag körde INTE use backup i iTunes sen ... utan jag körde ny för att vara helt säker.
Tyvärr så hängde den sig i morse igen, dock bara 20-25 sekunder. Får testa vidare...
Man kan visst returnera appleprodukter köpta i en Apple Store till en annan. Min kollega köpte min i Miami och jag har en annan kollega på väg till NYC snart. Så jag håller på att undersöker ifall det går (det verkar gå).
Hur som helst... om man resettar telefonen till factorysettings.. då borde det väl inte vara några problem att byta in mot en fungerande telefon?
EDIT: för de kan väl inte se det i butik eller.. kollar dom ens sånt?
Redigerat av shuriken, 14 March 2008 - 09:36.
Postad 14 March 2008 - 10:04
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Well, nu har jag kört reset och jag körde INTE use backup i iTunes sen ... utan jag körde ny för att vara helt säker.
Tyvärr så hängde den sig i morse igen, dock bara 20-25 sekunder. Får testa vidare...
Man kan visst returnera appleprodukter köpta i en Apple Store till en annan. Min kollega köpte min i Miami och jag har en annan kollega på väg till NYC snart. Så jag håller på att undersöker ifall det går (det verkar gå).
Hur som helst... om man resettar telefonen till factorysettings.. då borde det väl inte vara några problem att byta in mot en fungerande telefon?
EDIT: för de kan väl inte se det i butik eller.. kollar dom ens sånt?
Det har hänt att folk har fått vända. Du förlorar som sagt garantin när du jailbreakar den.
Postad 14 March 2008 - 11:19
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Måste bara påpeka, då det är många som håller på att "strula" med restore nu, att bara för att "anslut till itunes" loggan kommer behöver man inte restora. Du kan alltid testa med Ibrickr att starta om mobilen och komma ur recovery mode. För mig har telefonen hängt sig ett flertal gånger, och när man startar blir det itunes loggan. Kör man Ibrickr, reboot, woops 30sek senare fungerar den fint igen!
Postad 14 March 2008 - 16:34
Jajajaja
-
Jajajaja
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej. Har som mål att köpa en iphone om en vecka när jag åker till USA, och då vill jag gärna jailbreaka den på direkten så man kan leka med den lite medans man är där. Så min fråga lyder finns det någon möjlighet att jailbreaka iphonen utan en dator?
MVH// A
Postad 14 March 2008 - 17:05
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Hej. Har som mål att köpa en iphone om en vecka när jag åker till USA, och då vill jag gärna jailbreaka den på direkten så man kan leka med den lite medans man är där. Så min fråga lyder finns det någon möjlighet att jailbreaka iphonen utan en dator?
MVH// A
Utan dator, det skulle jag verkligen inte tro. Hur skulle de gå till? Ziphone (finns andra program) laddas ju ner på datorn som sedan jailbreakar telefonen. Finns det något program som överför kontakterna från simkortet till iphonen? gårdemyr editerat: Swephone vill inte lägga sig under install när jag skriver in i source ifun.se/swe någon som vet vad jag gjort för fel, eller ifall jag bör göra något? (uppdatera)
Redigerat av gårdemyr, 14 March 2008 - 17:42.
Postad 14 March 2008 - 18:51
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
En bra guide till hur du kopierar dina kontakter på sim-kortet hittar du här! Swephone borde dyka upp efter att du uppdaterat dina sources?
Postad 14 March 2008 - 19:10
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
En bra guide till hur du kopierar dina kontakter på sim-kortet hittar du här!
Swephone borde dyka upp efter att du uppdaterat dina sources?
Verkar som inte jag har några sparade kontakter på simkortet  även fast jag hade typ 30 stycken kontakter när jag använde min gamla telefon. Swephone vill inte  står när man öppnar installikonen att vanliga problem kan vara att det laggar när man försöker refresha sourcesen, detta händer för mig när jag lagt in swephone. Detta betyder enligt installern att den har svårt att kontakta sidan. Någon som vet swephone till 1.1.4 förutom från ifun.se? gårdemyr
Postad 14 March 2008 - 20:54
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Verkar som inte jag har några sparade kontakter på simkortet även fast jag hade typ 30 stycken kontakter när jag använde min gamla telefon.
Swephone vill inte står när man öppnar installikonen att vanliga problem kan vara att det laggar när man försöker refresha sourcesen, detta händer för mig när jag lagt in swephone. Detta betyder enligt installern att den har svårt att kontakta sidan. Någon som vet swephone till 1.1.4 förutom från ifun.se?
gårdemyr
Kolla dina sources, står den som kategori längst ner? Har du stavat rätt? Jag hade råkat skriva in ifun.we/swe första gången ... för att den ######rs auto-correction föreslog we och jag hade missat det när jag tryckt på space... jag AVSKYR auto-correction. jag ska ladda upp en .plist till min iPhone men jag vet inte hur fan jag kommer in i filerna på iPhonen .. den visas ju inte som vanlig enhet i OS X .. utan endast på iTunes. Det är nämligen så att det går att stänga av, bara att Apple har "dolt" den ... typiskt  Så hur får jag tillgång till mina preferences och min iPhones systemfiler?
Postad 14 March 2008 - 21:40
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Kolla dina sources, står den som kategori längst ner? Har du stavat rätt? Jag hade råkat skriva in ifun.we/swe första gången ... för att den ######rs auto-correction föreslog we och jag hade missat det när jag tryckt på space...
jag AVSKYR auto-correction. jag ska ladda upp en .plist till min iPhone men jag vet inte hur fan jag kommer in i filerna på iPhonen .. den visas ju inte som vanlig enhet i OS X .. utan endast på iTunes. Det är nämligen så att det går att stänga av, bara att Apple har "dolt" den ... typiskt 
Så hur får jag tillgång till mina preferences och min iPhones systemfiler?
Det finns en app som stänger av auto-correction.
Postad 14 March 2008 - 21:45
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
finns ett program som heter kb2 som ger dig en option att stänga av auto correction i settings
Postad 14 March 2008 - 22:15
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Verkar som inte jag har några sparade kontakter på simkortet även fast jag hade typ 30 stycken kontakter när jag använde min gamla telefon.
Swephone vill inte står när man öppnar installikonen att vanliga problem kan vara att det laggar när man försöker refresha sourcesen, detta händer för mig när jag lagt in swephone. Detta betyder enligt installern att den har svårt att kontakta sidan. Någon som vet swephone till 1.1.4 förutom från ifun.se?
gårdemyr
Kolla dina sources, står den som kategori längst ner? Har du stavat rätt? Jag hade råkat skriva in ifun.we/swe första gången ... för att den ######rs auto-correction föreslog we och jag hade missat det när jag tryckt på space...
jag AVSKYR auto-correction. jag ska ladda upp en .plist till min iPhone men jag vet inte hur fan jag kommer in i filerna på iPhonen .. den visas ju inte som vanlig enhet i OS X .. utan endast på iTunes. Det är nämligen så att det går att stänga av, bara att Apple har "dolt" den ... typiskt 
Så hur får jag tillgång till mina preferences och min iPhones systemfiler?
editerat: Fixat med swephone nu gårdemyr
Redigerat av gårdemyr, 15 March 2008 - 13:49.
Postad 15 March 2008 - 14:04
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
finns ett program som heter kb2 som ger dig en option att stänga av auto correction i settings
OK! Kollar det, tack. Men är det ingen som har en clue om hur man laddar ner och upp plist från och till sin iPhone?
Postad 15 March 2008 - 14:23
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
OK! Kollar det, tack.
Men är det ingen som har en clue om hur man laddar ner och upp plist från och till sin iPhone?
Om du installerar OpenSSH och sen använder en SFTP klient från din dator så kan du koppa upp dig till din telefon. Passwordet är alpine för 1.1.1 och senare. Om du laddar ner BossPrefs så kan se vad du har för ip ganska enkelt. Mycket bra app om man vill stänga av services man inte använder. Tex har jag alltid GPRS och bluetooth avstängt för att spara ström. SSH rekommenderar jag att du bara har igång när du behöver använda det. Det är en säkerthetsrisk att ha det på alltid. Dessutom drar det extra ström.
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 March 2008 - 14:24.
Postad 15 March 2008 - 15:31
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Installerade äntligen Kb2. Den möjligheten har jag saknat länge!
I morgon bär det av mot staterna. Blir nog lite tillbehör till lilla iPhonen iaf  .
Postad 15 March 2008 - 15:50
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
...avundssjuk blir jag  Travel safe Phindus!
Postad 15 March 2008 - 19:14
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Någon som vet var man kan hitta guitar hero till iphone (har 1.1.4).
tipsa gärna på andra bra program
gårdemyr
Postad 15 March 2008 - 20:48
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
EDIT: för de kan väl inte se det i butik eller.. kollar dom ens sånt? Det har hänt att folk har fått vända. Du förlorar som sagt garantin när du jailbreakar den.
Well... jo... men om man resetar till factory-settings så är det väl lugnt? De kan väl som sagt inte se det? Apple geniuses på Apple Store i NYC liksom... inga haxx0rs... hoppas jag  Men är det något mer man behöver tänka på? Att man inte ska säga att jag använt den i Sverige är väl självklart... Det får nog bli en del vita lögner... Installerade äntligen Kb2. Den möjligheten har jag saknat länge!
I morgon bär det av mot staterna. Blir nog lite tillbehör till lilla iPhonen iaf .
Vilken ort ska du till? Och vilken ort bor du i Sverige?
Postad 15 March 2008 - 21:11
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Går det få telefonen att spela ordinarie xvid/divx i *.avi format? Så man slipper konvertera till apples mongo-format?
Postad 15 March 2008 - 22:16
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Går det få telefonen att spela ordinarie xvid/divx i *.avi format? Så man slipper konvertera till apples mongo-format?
Apple kör med standardformatet h.264, en mpeg4 variant. Den kör inte divx. Well... jo... men om man resetar till factory-settings så är det väl lugnt? De kan väl som sagt inte se det? Apple geniuses på Apple Store i NYC liksom... inga haxx0rs... hoppas jag 
Men är det något mer man behöver tänka på? Att man inte ska säga att jag använt den i Sverige är väl självklart...
Det får nog bli en del vita lögner...
Allt har inte försvunnit för mig när jag har gjort en factory reset (dock var det ett tag sedan jag kollade nu), men sedan vet man ju inte hur noga de kollar heller. Lycka till iaf  !
Postad 15 March 2008 - 22:18
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nej. Förstår inte varför du vill det heller. De tar bara massa onödigt utrymme och ger sämre kvalitet än h.264
Postad 16 March 2008 - 01:42
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Någon som vet var man kan få tag på guitar hero till iphonen? (1.1.4)
Vilka andra bra/roliga program finns det?
gårdemyr
Postad 16 March 2008 - 01:53
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
gårdemyr
Men sluta repetera dina inlägg! Tror du folk svarar dig snabbare om du ställer om samma frågor?
Redigerat av shapic, 16 March 2008 - 01:53.
Postad 16 March 2008 - 07:12
Ausir
-
Ausir
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
gårdemyr
www.hackint0sh.org
Postad 16 March 2008 - 10:50
robinr
-
robinr
-
Rookie
-
1 inlägg
Om jag ska köpa en ny mobil nu i veckan, vilken ska jag köpa? iPhone eller Nokia N95 8GB?
Mvh Robin
Postad 16 March 2008 - 10:51
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
gårdemyr
Men sluta repetera dina inlägg! Tror du folk svarar dig snabbare om du ställer om samma frågor?
ja de tror jag, mycket enklare att bara svara på frågan (t.ex jag gillar labyrint) istället för hålla på och klaga på andra. Någon som vet var man kan få tag på guitar hero till iphonen? (1.1.4)
gårdemyr
www.hackint0sh.org
Tack för tipset gårdemyr
Postad 16 March 2008 - 11:56
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
ja de tror jag, mycket enklare att bara svara på frågan (t.ex jag gillar labyrint) istället för hålla på och klaga på andra.
gårdemyr
Men du måste ju tänka till lite, tänk om alla som hade en fråga skulle ställa just sin fråga om och om med några timmars mellanrum? Vilken extremt bra tråd det hade blivit.
Postad 16 March 2008 - 12:49
gårdemyr
-
gårdemyr
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
ja de tror jag, mycket enklare att bara svara på frågan (t.ex jag gillar labyrint) istället för hålla på och klaga på andra.
gårdemyr
Men du måste ju tänka till lite, tänk om alla som hade en fråga skulle ställa just sin fråga om och om med några timmars mellanrum? Vilken extremt bra tråd det hade blivit.
Nä verkligen inte, men det är ju inte så att man gör så hela tiden. En gång kan man inte få göra de? Men ja jag håller med ifall alla skulle göra som jag har gjort en gång skulle tråden inte bli något bra. Men en gång..... gårdemyr
Postad 16 March 2008 - 16:25
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Om jag ska köpa en ny mobil nu i veckan, vilken ska jag köpa? iPhone eller Nokia N95 8GB?
Mvh Robin
...Gissa vad vi i den här tråden tycker! Skämt o sido så är det rätt svårt att jämföra, ungefär som om du frågar vilken som är den bästa bilen. Alla har sin egen uppfattning! Jag brukar rekommendera alla som är sugna på at köpa ngt vad det än är att försöka få tag på prylarna och testa själv.....Det handlar så oerhört mycket om vad just du är ute efter och vilka behov som just du har. Jag hade tills för bara ett par dagar sedan både en n95 och en iPhone. Kom på mig själv med att jag aldrig använde n95:an så den såldes....go figured
Postad 17 March 2008 - 16:48
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Idag fick jag in en telefon på reparation där allt jag försökt inte gjort ett dyft. Mobilen är helt död, vid laddning via eluttag händer inget på skärmen, datorn upptäcker inte telefonen alls. Skärmen är konstant avstängd, och slås aldrig på (testat vibratorknepet). Restore kommer aldrig igång, den är helt enkelt total död.
Någon som har några hemliga knep i bakfickan? Jag har verkligen försökt allt känns det som men det kanske är bara att inse att det inte finns något mer att göra.
Postad 18 March 2008 - 06:45
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1069 inlägg
Trist, kan inte komma på något mera att göra förutom att öppna telefonen och kolla. Kan det vara något strul med batteriet, typ en kortis eller något?
Annars är et nog tyvärr dags för en likvaka med lite sorgemusik...
Postad 18 March 2008 - 09:57
albin13
-
albin13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej!
Jag ville kolla med er alla om det finns en fin guide för vad man ska göra för att få sin iPhone att fungera i det svenska nätet, då med allt vad gäller upplåsning, språkändringar etc. etc..
Finns det nån som har lust att punkta upp förloppet..?
1000 tack på förhand!
/albin
Postad 18 March 2008 - 10:33
Vounce
-
Vounce
-
Användare
-
-
143 inlägg
Trist, kan inte komma på något mera att göra förutom att öppna telefonen och kolla. Kan det vara något strul med batteriet, typ en kortis eller något?
Annars är et nog tyvärr dags för en likvaka med lite sorgemusik... 
Jo tyvärr är nog batteriet rökt. Skulle haft en skalpell eller ipod opener för att öppna men vågar knappt ens då (sprillans ny, tänk vad killen säger om det är stor repa över hela  ) Aldrig brytt mig om att det inte går att byta batteri men nu inser man vilket enormt korkat misstag endå. Hej!
Jag ville kolla med er alla om det finns en fin guide för vad man ska göra för att få sin iPhone att fungera i det svenska nätet, då med allt vad gäller upplåsning, språkändringar etc. etc..
Finns det nån som har lust att punkta upp förloppet..?
1000 tack på förhand!
/albin http://www.iclarifie...ex.php?enid=760Jailbreakad, aktiverad och upplåst. Då funkar den för svenska nätet, som du ser är det inte många steg. Vill du inte ha nedgraderad bootloader kolla in Ziphone (Google is your friend). Efter du gjort någon av dem, testat att telefonen fungerar kan du installera Swephone http://www.ifun.se/s...r-114/#more-317Svårare än så är det inte, tar max 10 minuter om man kör i lugnt tempo.
Postad 18 March 2008 - 12:41
Rebwar
-
Rebwar
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej;
Jag har en fråga angående iPod i iPhonen. Jag har mer än 500 låtar på min iPhone och vill lyssna på dem alla. Hur gör jag för att kunna fortsätta från den låt jag lyssnade på sist. Varje gång måste jag komma ihåg och leta efter låten själv!?
Det kanske är en dum fråga med jag har inte ens haft iPod innan! Iphonen är min första produkt från Apple
Tack på förhand!
/Rebwar
Postad 18 March 2008 - 13:00
albin13
-
albin13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jailbreakad, aktiverad och upplåst. Då funkar den för svenska nätet, som du ser är det inte många steg. Vill du inte ha nedgraderad bootloader kolla in Ziphone (Google is your friend). Efter du gjort någon av dem, testat att telefonen fungerar kan du installera Swephone http://www.ifun.se/s...r-114/#more-317Svårare än så är det inte, tar max 10 minuter om man kör i lugnt tempo. --------------------------------- Toppen! Tack för en fin beskrivning! Liten undran bara, kanske en dum sådan, men enligt iFun måste jag ha "installer" på min iPhone, hur får jag in den? Går det att ladda hem via iTunes eller måste man göra det via WiFi? /albin
Postad 18 March 2008 - 13:12
Rebwar
-
Rebwar
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Toppen! Tack för en fin beskrivning! Liten undran bara, kanske en dum sådan, men enligt iFun måste jag ha "installer" på min iPhone, hur får jag in den? Går det att ladda hem via iTunes eller måste man göra det via WiFi?
/albin
När du låser upp din iPhone med t.ex. ZiPhone så lägger den in installer åt dig. Det är bara köra o tuta!
Postad 18 March 2008 - 13:18
Unregistered5ac50fe7
-
Unregistered5ac50fe7
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Någon som kör Touchpad pro ? Fantastiskt program. Tänkte först köpa Logitech DiNovo Mini till min HTPC, men det behövs inte längre när iphonen är minst lika bra  Enastående.
Postad 18 March 2008 - 13:19
albin13
-
albin13
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det låter ju perfekt!! Men enligt iFun så ska man: - Öppna Installer och välj “Sources“, välj “Edit“, välj “Add“. - Ange: http://ifun.se/swe och tryck OK <-- I.o.m. att man anger en webbadress så antar jag att man då måste köra WiFi för att komma åt nätet? Eller är jag ute och cyklar?
Postad 18 March 2008 - 13:23
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Någon som kör Touchpad pro ? Fantastiskt program. Tänkte först köpa Logitech DiNovo Mini till min HTPC, men det behövs inte längre när iphonen är minst lika bra Enastående.
Ge oss en länk så får vi väl prova.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|